Strängnäs Begravningsbyrå

Välkommen till Strängnäs Begravningsbyrå!

Sedan 1955 har vi på Strängnäs Begravningsbyrå hjälp anhöriga att arrangera begravningar. Med lång erfarenhet begravningsceremonier finns vi som en hjälpande hand och rådgiver med familjejuridik, bouppteckning, transport, kistor, urnor, broschyrer och mycket mer.

Som auktoriserad begravningsbyrå kan du vara trygg i att vår professionella personal tar hand om dig på bästa sätt. Vi lägger fokus på det personliga mötet. Varmt välkommen att besöka vår hemsida för mer information eller läs vad våra tidigare kunder sagt om oss här nedan.

Läs vad 55 kunder tycker om Strängnäs Begravningsbyrå 2

2022-08-25 Verifierad kund
    Begravningen genomfördes som helhet på ett bra sätt så vi är nöjda. Ansvarig på begravningsbyrån kunde dock ha varit mer aktiv och engagerad samt kommit med förslag/rekommendationer. I princip gjorde vi allt själva, upplägg, texter etc. Hade förväntat mig lite mer stöd och engagemang
    2022-06-22 Verifierad kund
    Vi klarade ut det mesta med begravningsbyrån per tfn, eftersom vi anhöriga bor på långt avstånd ifrån Strängnäs, men vi hade även ett givande personligt möte på begravningsbyråns kontor för planering av begravning, dödsannonser, blommor m.m. Vi fick ett vänligt bemötande av begravningsbyrån som tog hand om allt, besvarade alla våra frågor och gav oss råd och förslag. Möjligheten att kunna göra personliga val via hemsidan var bra. Allt föll ut väl ut och begravningsgästerna uppskattade arrangemanget både vad gäller begravningsceremonin, och den efterföljande minnesstunden på Grassagården i dess gamla miljö blev över förväntan. Begravningsbyråns mottagande av begravningsgästerna och utdelning av program i kyrkan var fint. De musikala arrangemangen uppskattades mycket och musikerna förtjänar ett särskilt omnämnande. På det hela taget var arrangemangen väl förberedda och genomförda. Det blev precis en så värdig och fin begravning som vi hade önskat oss.
    2022-03-28 Verifierad kund
    De kändes nervösa/osäkra. Fick boka boka soloframträdande till ceremonien på egen hand, de trodde jag jag skulle fått hjälp med.
    Den avlidne hade lämnat in sitt livsarkiv, som inte gick att hitta, de kan ju stå ord mot ord, klienten kan ha hämtat ut det samma, men släktens och vänners uppfattning är att så ej var gjort.
    Tydligare presentation vad som ingår, steg för steg, inför ceremonien under och efter.
    Tack för dina synpunkter. Vad det beträffar solister så har jag en hel pärm här med solister inom både sång och instrument, så hade du uttryckt det önskemålet så hade det utan problem kunnat tillgodoses. Vad beträffande ett ev. livsarkiv så förklarade jag för dig och du godtog detta. Vår hantering kring detta är solid nog för mig att säga det faktum att här finns inte och har aldrig funnits ett livsarkiv efter 2014. Om ni skulle ha ett sådant här så skall det finnas ett avtal på detta. Du är välkommen in att visa upp det. Vi har som du vet även gått igenom de pärmar i kassaskåpen där livsarkiven förvaras, både i Strängnäs och Eskilstuna, utan resultat. Jag har även dubbelkollat detta med vårt förbund som står för depåövervakningen.

M.v.h.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Proffsiga,tillmötesgående och snabba.
    Omhändertagande och skötte begravningen till full nöjdhet.
    Kan rekommenderas.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Mycket tillmötesgående och vänligt bemötande.
    Stort tålamod och hjälpsamhet i våra val.
    2022-01-18 Verifierad kund
    Jag blev mycket korrekt och vänligt bemött. Strängnäs Begravningsbyrå levde verkligen upp till mina förväntningar i samband med min mors bortgång. Jag är väldigt glad över att ha anlitat företaget. De små gester man visade efter begravningen var värdefulla, såsom det minnesljus och minnesalbum man skickade.
    2022-01-15 Verifierad kund
    Ett mycket bra bemötande. De var alltid till mötesgående med våra önskemål. De hjälpte att anordna begravningen för vår son.
    Kan varmt rekommendera denna begravnigs byrå.
    Professionella, trevliga och mycket ödmjuka. De gjorde begravningen till en fin stund.
    2022-01-15 Verifierad kund
    Begravningsentreprenören kändes stressad och oengagerad.
    Att vara stressad på jobbet är nog något alla kan relatera till men det skall naturligtvis inte märkas hos kunden. Jag beklagar att detta var er upplevelse och tar det med mig framöver. Hoppas i alla fall att själva begravningsceremonin var till belåtenhet. Strängnäs Begravningsbyrå
    2021-12-16 Verifierad kund
    Begravning inkl beställning av Domherren, kyrkans hus, beställning av bårtäcke och präst
    2021-10-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande Värdigt omhändertagande på alla sätt.Ordnade allt väldigt smidigt.
    Tack!
    2021-09-20 Verifierad kund
    Hög servicegrad med personlighet i en svår situation.
  • Lena U
    skrev om Strängnäs Begravningsbyrå
    2021-09-04 Verifierad kund
    Mycket proffsigt bemötande med engagerad personal som hjälpte mig /oss med allt Bra kontakt o uppdatering samt återkoppling
    Kommer att rekommendera Strängnäs Begravningsbyrå varmt !
    MVH lena Utterberg
    2021-08-25 Verifierad kund
    Jag blev utmärkt bemött och mina förväntningar blev mer än jag tänkt infriade. Begravningsbryrån skötte min mammas begravning på ett utmärkt sätt och jag ger högsta betyg.
    2021-08-16 Verifierad kund
    Jag har fått mycket bra och omtänksamt bemötande.
    2021-08-05 Verifierad kund
    Kunniga, vänliga och väldigt omsorsfulla!
    Rekommenderas starkt!
    2021-08-03 Verifierad kund
    Bra och i kyrkan mycket bra boken väldigt fin
    2021-07-14 Verifierad kund
    Väldigt tillmötesgående och lyhörd för våra behov och önskemål
    2021-06-19 Verifierad kund
    Blev lugnt och trevligt bemött. Smidigt. Begravningen blev som vi önskat o fick även bra förslag på genomförandet.
    Bouppteckningen inte klar än, så inget omdöme ännu.
    2021-06-19 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och en beundransvärd känsla för att göra det lilla extra som betyder så mycket i en svår stund.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Bra bemötande och fint ordnat i kyrkan
    2021-04-22 Verifierad kund
    Har anlitat Strängnäs Begravningsbyrå vid 2st begravningar och blivit professionellt bemött vid bägge tillfällena. Lugn och trevlig personal.
    2021-04-19 Spontant omdöme
    Lugnt och trevligt bemötande med många svåra val.
    2021-04-02 Spontant omdöme
    Proffesionellt bemötande i en ovanlig och ledsam situation. Det blev en mkt fin avslutning.
    2021-03-13 Verifierad kund
    Jag/vi har dels varit där och skrivit ett testamente samt att jag nyligen begravt båda mina föräldrar och hunnit med bouppteckningen! Jag har bara positivt att säga om företaget, lätt att få kontakt med samt att dom hjälpte till att få en svår situation att bli mycket bättre!
    2021-03-03 Verifierad kund
    Uppfyllt min förväntningar. Bra bemötande.
    2021-02-03 Verifierad kund
    Allt var bra. Vi fick den hjälp vi behövde. Lugnt och fint bemötande.
    2021-01-20 Verifierad kund
    Kremering och boupptäckning. Mycket trevligt bemötande. Ville ha det enkelt ja inget krångel ingen övertalning till något jag inte hade tänkt mig. Rekomenderar den gärna till vänner och bekanta.
    2021-01-05 Verifierad kund
    Planering av begravning.
    Har tidigare erfarenhet av begravningsbyrån och valde att återkomma.
    Vänligt och professionellt bemötande. Snabb återkoppling.
    2021-01-04 Verifierad kund
    Bra tjänster och service i toppklass med Christoffer Sonesson i spetsen!
    2020-11-11 Verifierad kund
    Köpte begravningsuppdrag. Uppdraget genomfördes som förväntat utan komplikationer. Inget som stack ut vare sig på plus eller minussidan. Byrån hade god koll på involverade aktörer i Strängnäs.
    2020-10-31 Verifierad kund
    Begravning samt minnesstund
    Bra bemötande men en del missförstånd därav sänkt betyg
    2020-10-30 Verifierad kund
    När min bror dog så vände jag mig till Strängnäs Begravningsbyrå trots att han bodde i en annan kommun i Sörmland
    Varför kan man undra, jo jag hade hört så många positiva omdömen om just Strängnäs Begravningsbyrå
    Christoffer Sonesson ingav ett mycket kunnigt och seriöst första intryck. Han hjälpte mig verkligen på allra bästa sätt, hade svar på alla mina frågor Begravning i annan kommun var heller inga problem. Givetvis blev det mitt självklara val av byrå.
    Mina förväntningar infriades med råge.
    Ett stort tack vill jag därför rikta till Christoffer och byrån
    Jag kommer absolut att rekommendera deras tjänster till vänner och bekanta
    Vänliga hälsningar
    Rolf Slagbrand
    2020-10-27 Verifierad kund
    Fint bemötande i den svåra stunden. Begravningshjälp
    Ingenting att anmärka på.
  • Johan A
    skrev om Strängnäs Begravningsbyrå
    2020-10-13 Verifierad kund
    Personligt och professionellt bemötande.
    Kunnig om vad som kan erbjudas och bra rekommendationer.
    2020-10-13 Verifierad kund
    Begravning, bouppteckning
    Bra genomgång inför förrättningen och bouppteckningen
    2020-10-12 Verifierad kund
    Begravningstjänster och när det gällde min mors dödsfall initialt kremering och senare en fin urnbegravning 6 månader efter hennes död.
    Servicen från begravningsbyrån har varit bra. Vi har haft stort förtroende för Christoffer och som hjälpt oss på bästa sätt.
    2020-09-18 Verifierad kund
    .......................................
    2020-07-13 Verifierad kund
    Begravning.
    Tillmötesgående.
    De motsvarade mina förväntningar.
    Det blev en fin begravning trots covid 19.
    2020-07-09 Verifierad kund
    Har blivit bra bemött. Önskade att jag hade fått mera information omvald som händer framöver med räkningar eller bouppteckning. Om man ska göra det själv eller vad det kostar. Blev väldigt glad över boken jag fick.
    2020-07-03 Verifierad kund
    Begravning och bouptäckning
    Väldigt bra bemötta.
    2020-05-14 Verifierad kund
    Allt har hittills fungerat som det ska. Inget fel alls. Sen tycker man att det blir ganska mycket pengar för olika saker.
    2020-03-30 Verifierad kund
    Begravning.
    Mkt trevligt bemötande. Fick bra hjälp med allt som hade med mitt besök att göra, utmärkt 😊
    Helt enkelt en mycket bra begravningsbyrå.
    Nöjd kund ❤️
    2020-03-24 Verifierad kund
    begravning av min fru, blev väldigt fint bemött och omhändertagen, alla skötte sig utmärkt och det blev ett fint slut på kapellet.
    2020-03-17 Verifierad kund
    Förtroendeingivande upplevelse.
    2020-03-14 Verifierad kund
    Ally fungerade bra. Toppenfin officiant
    2020-02-18 Verifierad kund
    Jag har bara gott att säga Tjänsten jag köpte var min mammas begravning , och allting fungerade perfekt
    2020-02-01 Verifierad kund
    Begravning
    Bra bemötande
    Fin avskedsstund
    Allt bra genomfört
    2020-02-01 Verifierad kund
    Vi ville ha en snabb, enkel, och stämningsfull begravning och det var precis vad vi fick. Bra och hjälpsam information utan krusiduller. Trevlig personal och bra vägledning.
    2020-01-13 Verifierad kund
    Minnesceremoni/ begravning
    Bra bemötande, okomplicerat
    Ja man levde upp till våra förväntningar
    Minnesvärd och fin ceremoni