Sustend AB

Drivhjulsvägen 30A, 126 30 Hägersten — Visa karta

Vi tänker längre än vad näsan räcker. Till och med på hus och personer som inte finns ännu. Det här är inget vi skriver för att vara märkvärdiga. Det är en nödvändighet. Vi måste börja tänka långsiktigt. Tänka hållbarhet. Investerar du i fastigheter i någon form tjänar du alltid på att tänka långsiktigt. Det spelar ingen roll om du äger ett helt fastighetsbestånd eller en etta i en bostadsrättsförening, långsiktighet är nyckeln till en lyckad investering. Det är här Sustend kommer in i skärmen. Vi är byggkonsulter som är experter på att bygga, vårda och utveckla fastigheter. Detta arbete har vi förpackat i tre huvudpaket och ett brett utbud av kompletterande tjänster.
Blecktornsgränd 13, 11824, STOCKHOLM
Dåderman Bygg och Badrum
annika w:
Mycket bra firma. Kom i tid, yrkesskickliga, lätta att få tag på, tog hand om allt när vi valde att totalrenovera vårt kök i en 60-talsvilla...

Byggkonsulter nära Sustend AB:

Västberga allé 1A, Västberga
Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa er och erbjuder även fasta priser. Läs mer ›
Andreas M:
Över förväntan. Vi har gjort om ett badrum där förmannen var mycket tillmötesgående och inlyssnande. Vi anlitade även dem för ett annat ...

Slakthusgatan 20, JOHANNESHOV
Culimar hjälper er att bygga era drömmar. Vi har aldrig någonsin haft lika många... Läs mer ›
Mickael B:
Vi fick professionell, personlig och supertrevlig hjälp med planering, ritning och leverans av vårt drömkök från Culimar. Hög kvalitet rätt ...

Döbelnsgatan 64, Stockholm
Jonas N:
Baranowski bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en my...

Ivar vidfamnes gata 6, HÄGERSTEN
Swefix i Stockholm är tack vare hög kundservice och mångårig garanti, experter p... Läs mer ›
Emil J:
Swefix är ett företag som verkligen strävar efter att du ska vara nöjd och att allting ska vara smidigt för dig. Jobbet som gjorde på vårt...

Läs vad 58 kunder tycker om Sustend AB

• Per D
    Per D skrev om Sustend AB
    Bra bemötande, ganska bra utförande av Er besiktning, sämre sammanställning, dåligt avslut. Katastrofalt svar på överlämning
    2016-06-23 Anton K svarar Per D
    Tack för ditt omdöme och tack för ett bra telefonsamtal där vi kunde gå igenom läget! Vi är överraskade och besvikna över denna negativa recension eftersom du i tidigare kontakt med oss inte uttryckt detta missnöje. För att summera läget från vår synvinkel: Vi har haft en diskussion om en detalj i er underhållsplan, som vi efter era önskemål också ordnat utan kostnad. Vi har varit tillmötesgående inför era önskemål under hela projektet och upplever att vi har haft en bra och öppen dialog samt att ni varit nöjda med vårt arbete. Därför blir vi väldigt överraskade över skrivelsen "Katastrofalt svar på överlämning.", när vi hela tiden tillmötesgått era önskemål och trott att ni varit nöjda med detta. Vi är dock glada över att ni uttryckt intresse av vår hjälp i andra ärenden och hoppas att få chansen att komma tillbaka till samma positiva samarbete som vi upplevt att vi haft tidigare i projektet. Om det finns saker som vi kan göra för att få er till 100% nöjdhet igen så bjuder vi givetvis kostnadsfritt på detta, det är bara att säga till! Ha en härlig sommar!
  • Brita M
    Brita M skrev om Sustend AB
    Jag har som ordförande i vår brf upphandlat en underhållsplan av Sustend. Bemötandet har varit proffsigt och mycket tillmötesgående hela vägen. Snabba svar på mail och annan kontakt. Styrelsen fick en presentation av planen här hemma. Mycket trevligt och proffsigt där också. Pedagogiskt upplagt och lugnt och sansat presenterat. Svarade på frågor och visade stort tålamod.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Sustend AB
    Bra respons vad gäller offertgivning och bra förståelse för våra önskemål. Däremot lämnas vissa frågor i offertönskemålet utan svar. Några i styrelsen tycker att Sustend skulle lämna mer detaljerade uppgifter och "göra allt rätt". Jag tror det är svårt att göra allt rätt från början. Väntar på korrigering av lämnad uhp.

En offertförfrågan vi gav dem vid besöket har nu legat 5 veckor utan att något svar lämnats. Upplever jag som väldigt dåligt! Detta påverkar mitt betyg.
    2016-05-31 Anton K svarar Bengt L
    Tack för din recension! Det har varit väldigt roligt att få jobba med er underhållsplan och vi hoppas även att ni är nöjda med den fördjupade utredningen av fasadkonstruktion som vi gjorde åt er kort efteråt enligt era önskemål. Som följd av din recension har vi gått igenom uppdraget och all korrespondens hittills med de som varit inblandade, samt talat med dig på telefon. Vi tycker det är väldigt positivt att ni vill ha hjälp med att få åtgärderna i underhållsplanen genomförda, men vi måste dock vara tydliga med att detta arbete inte ingår i det uppdrag ni har beställt av oss. De moment som ingår specificeras i detalj i offerten som ni skrivit på. Även om uppdraget innefattar precis alla steg och allt arbete för att få fram underhållsplanen så ingår inte nästa steg d.v.s. att se till att åtgärderna genomförs i praktiken. Arbete med att få underhållsåtgärder genomförda ingår i vårt populära tjänstepaket Sustend Byggledning, vilket ni fått information om i samband med presentationen av underhållsplanen för er styrelse. Vi har meddelat att vi gärna hjälper till med just denna typ arbete, men ingen beställning eller avrop på sådant arbete har nått oss. När vi nu fått reda på att ni faktiskt vill ha hjälp med detta också ska vi givetvis se till att ni får hjälp direkt och blir 100% nöjda!
  • Chandler B
    Chandler B skrev om Sustend AB
    Vi är mycket nöjda med både servicen och kompetensen!
  • Björn A
    Björn A skrev om Sustend AB
    Vår bostadsrättsförening beställde en ny underhållsplan (BAS) och Sustend fick uppdraget genom goda referenser. Man var inte billigast, tvärt om bland de med högst pris men vi fick också en fulländad produkt och inte bara ett excelark utan användarvänlighet. Nu har vi en utmärkt bas i föreningens fortsatta underhållsarbete.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Sustend AB
    Vi har köpt en underhållsplan Mini och är mycket nöjda. Trevligt och proffessionellt bemötande genomgående.
  • Anders G
    Anders G skrev om Sustend AB
    Vi köpte Sustends största paket, Underhållsplan nivå Total, och var mycket nöjda med resultatet. Som en lten, nybildad Bostadsrättsförening med ett äldre hus är Sustends plan mycket väl värd pengarna. Känns väldigt bra att kunna vårda ett fint gammalt hus på bästa sätt utan att själv behöva sätta hela planen.
  • Göran L
    Göran L skrev om Sustend AB
    Strukturerat. Fina presentationer. Trevliga reoresentanter
  • Marie S
    Marie S skrev om Sustend AB
    Upprättande av underhållsplan.
    Fuktutredning.
    Projektledning av renovering.

Professionella, lätta att samarbeta med, noggranna.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Sustend AB
    Vi har beställt en underhållsplan
  • Jan C
    Jan C skrev om Sustend AB
    Bra bemötande med snabba mailsvar. Trevliga när dom dök upp och dom verkar kunniga. Dom lever än så länge upp till förväntningar.
  • Mats L
    Mats L skrev om Sustend AB
    Vår erfarenhet är positiv. Serviceinriktad personal inger förtroende och har levererat en bra produkt.
  • Anna Karin B
    Anna Karin B skrev om Sustend AB
    Trevligt och proffsigt bemötande! Levererade en mycket bra och utförlig underhållsplan som vi vår bostadsrättsförening kommer att ha mycket nytta av.
  • Martina L
    Martina L skrev om Sustend AB
    Hjälpsam, npggrann och professionellt
  • Sara J
    Sara J skrev om Sustend AB
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet från Sustend. Vi har fått hjälp av Sustend att ta fram en underhållsplan samt att driva ett belysningsprojekt. Jag får alltid ett bra bemötande av Sustend och upplever att mina kontaktpersoner är kunniga och engagerade.
  • Allan Z
    Allan Z skrev om Sustend AB
    Proffessionella, lyhörda, ödmjuka och kompetenta.
    De underhållsplaner vi fått hjälp att ta fram har varit ett utmärkt stöd för oss att planera vår fastighetsförvaltning på många års sikt.
  • Henning K
    Henning K skrev om Sustend AB
    Engagerad personal. Rekommenderas.
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Sustend AB
    Vi har fått hjälp med att ta fram en underhållsplan, BRF med 63 lägenheter, byggt 1962.
    - Professionellt bemötande
    - Trevliga personer vi mött hittills
    - Tar kontakt utan att "ligga på"
    - Snabba svar
    Vi kan definitivt rekommendera dem och ställer gärna upp med referenser.
  • Gunnar O
    Gunnar O skrev om Sustend AB
    Ger ett gediget intryck.
    Snabbt utförande av tjänst.
    Material som är lätt att förstå
  • Bo S
    Bo S skrev om Sustend AB
    Professionellt, användarvänligt.
  • Lennart G
    Lennart G skrev om Sustend AB
    Undersökning om 5 hus på en fastighet var i behov av ny dränering, nya dagvattenrör och nytt tätskikt på källarvägg.

Sustend gjorde sitt jobb kort tid efter beställning och levererade därefter en utförlig rapport.
  • Björn N
    Björn N skrev om Sustend AB
    Ett proffsigt bemötande och en effektiv hjälp med upphandling, kontroll och besiktningar för våra genomförda entreprenader i vår Brf.
  • Christian H
    Christian H skrev om Sustend AB
    Snabba svar, ett bra bemötande och en bra lösning på vårt problem.
    Vi har anlitat Sustend som rådgivare/projektledare i en fuktutredning av vår putsfasad.
  • Anders C
    Anders C skrev om Sustend AB
    Vi i styrelsen blev mycket bra bemötta. Vi fick svar på alla våra frågor ang. måleri- och renoveringsarbetet.
    Vi köpte en konsulttjänst då vi ansåg inom styrelsen att vi hade de kunskaper och erfarenheten inom området. Vi hade grova rötskador som behövdes åtgärdas inom
    det snaraste och sedan var det samtidigt dags för ommålning av husen.
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Sustend AB
    Vi anlitade Sustend för att ta fram en underhållsplan till vår Brf. Resultatet blev mycket bra. Senare har vi anlitat Sustend för byggledning. Där var deras insats inte helt tillfredställande.
    2016-03-03 Anton K svarar Magnus E
    Tack för din recension! Vi är glada att ni gillar er underhållsplan och att vi även fick förtroendet att byggleda era fasadarbeten. Efter vår uppföljning av denna recension via mail framkom det att styrelsen är nöjd även med byggledningen, vilket även varit det intryck vi fått under arbetet tillsammans med er. Anledningen till det lägre betyget var en invändning i efterhand från föreningens internrevisor som ansåg att projektet skulle delas i två entreprenader. Detta arbetssätt är inget vi rekommenderade i detta fall, men hade önskemålet kommit fram under projektet så hade det inte varit några problem att tillmötesgå. Vi är glada att vi redan nu har fått fler beställningar på byggledningsuppdrag av er och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete!
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Sustend AB
    Mycket bra bemötande och väldigt bra dokumentation.
  • Philip S
    Philip S skrev om Sustend AB
    Produkt (bas)och bemötande helt ok.
    Men sedan? Follow -up och ev kontakter?
    2015-11-12 Anton K svarar Philip S
    Tack för ditt omdöme! Som standard brukar vi vänta med uppföljningen några veckor efter att planen har levererats och presenterats eftersom det ofta tar lite tid för alla inblandade att sätta sig in i materialet och diskutera kring nästa steg. Vi förstår att det i detta fallet uppfattats som att vi inte varit tillräckligt snabba i vår uppföljning, men anledningen är att den genomsnittliga kunden ofta behöver en liten tid innan uppföljningen görs för att den ska bli relevant. När vi nu har följt upp och guidat er vidare som vi alltid gör, hoppas vi att ni är 100% nöjda och kan använda planen för en långsiktig och effektiv förvaltning!
  • Yngve O
    Yngve O skrev om Sustend AB
    Bra bemötande. Förtroendeingivande.
    Upphandling; underhållsplan
  • Ibe M
    Ibe M skrev om Sustend AB
    Vår brf beställde en underhållsplan. Ett bra och effektivt bemötande har vi fått. Just nu håller vi på att bekanta oss med underhållsplanen. Jag tror att vi kommer att ha stor användning och hjälp av den.5
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Sustend AB
    Trevliga och proffsiga. Vi tog fram en underhållsplan Bas. Mycket snygg produkt. Kanske lite väl mycket säljsnack för min smak.
  • Fabian F
    Fabian F skrev om Sustend AB
    Lättfattlig med bilder, något som alla bostadsrättsföreningar borde ha. Enkelt att sjösätta och beställer en uppdateringsverktyget planima så blir underhållsplanering och exekveringen enkel för en lekman.
  • Sven C
    Sven C skrev om Sustend AB
    Mkt bra enkelt verktyg för oss att använda
  • Ann E
    Ann E skrev om Sustend AB
    Det finns bara positivt att säga om allt vår brf haft med Sustend AB att göra. Vår fastighet har genomgått en fullständig yttre renovering, från sockel t o m skorstenar. Allting har gjorts och skötts på ett mycket professionellt sätt, utifrån gedigen branschkunskap, tydlig kommunikation och stor respekt för oss som kund. Det har varit ett väldigt gott samarbete!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Sustend AB
    Kunniga och trevliga bra bemötande och flexibla och duktiga på att svara på frågeställningar
  • Lars-gunnar P
    Lars-gunnar P skrev om Sustend AB
    Vi är 2 st. brf.er som gemensamt lagt ut ett antal offertförfrågningar om Underhållsavtal samt Energideklaration.
    Sustend AB var ett av de företag som svarade och som vi sedan gav uppdraget.
    Anledningen till detta var i första hand deras sätt med Anton K i spetsen att bemöta vår offertförfrågan. Mycket snabbt svar från alla medarbetare Roger, Sven för att nämna dem vi hade mest kontakt med. Det var snabba raka besked i stort sett inom 5 timmar efter ställd kompletteringsfrågor från vår sida.
    Sen att de enligt vårt tycke hade den bästa produkten till ett pris som för oss upplevdes som relevant i förhållande till det vi fick.
    Vid de träffar med dem och vid besök hos oss har de varit mycket god kvalitet
    på det de gjort.
    Jag kan å det varmaste rekommendera alla att söka kontakt med dem i de frågor som Sustend kan hantera.
    Vi fortsätter att samarbeta med dem i form av avtal för årliga uppföljningsmöte med anledning av den underhållsplan de utarbetat för oss.
  • Johan H
    Johan H skrev om Sustend AB
    Vänligt och korrekt bemötande. Vi beställde underhållsplan som levererades och presenterades till vår belåtenhet.
    Vi har valt att anlita Sustend i upphandling och genomförande av åtgärder enligt planen, men detta har blivit fördröjt och kommer att genomföras först år 2016
  • Ola S
    Ola S skrev om Sustend AB
    Bemötandet mycket bra. Vi fick hjälp med en underhållsplan.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Sustend AB
    En sympatisk och förtroendeingivande byggkonsult, med väldigt bra dialog och återkoppling.
  • Anders L
    Anders L skrev om Sustend AB
    Bra bemötande och bra sammanfattning av underhållsplanen.
    Saknar dock uträkningar i underhållsplanen på förväntad besparing vid genomförande enligt förslag.
    Exempel på förslag byte av värmepump, byte av belysning mm, vad blir besparingen?
    Detta påpekades vid genomgången av underhållsplanen men har inte fått någon återkoppling på detta.
    Med tanke på ovan anser jag inte det var värt den kostnaden som vi betalade för underhållsplanen.
    2015-11-25 Anton K svarar Anders L
    Tack för dina synpunkter! Vi har följt upp detta ärende och de uträkningar du nämner ingår inte i den nivå av tjänsten som ni beställde. Givetvis har vi tagit till oss av detta och förtydligat våra offerter ytterligare så att detta framgår ännu tydligare än innan. Av vad vi kunnat utröna så har ni varit nöjda med tjänsten i övrigt och vi hoppas på ett fortsatt gott samarbete!
  • Bertil P
    Bertil P skrev om Sustend AB
    Har köpt en underhållsplan för våran fastighet.
    Vi har fått det vi förväntat oss,
  • Hans L
    Hans L skrev om Sustend AB
    Slutbesiktning av nybyggda balkonger.

Hade svårt att hålla avtalad tid för besiktningen.
  • Jan J
    Jan J skrev om Sustend AB
    Bra och enkel kommunikation med snabb servce
  • Dan Z
    Dan Z skrev om Sustend AB
    Drift o underhållsplan
    Bra bemötende
    Professionella
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Sustend AB
    Bra och seriöst företag, rekommenderas!.
  • Erik J
    Erik J skrev om Sustend AB
    Bra och flexibelt bemötande vid den underhållsplan vi köpte. Bra uppföljning o återkoppling.
  • David W
    David W skrev om Sustend AB
    Fick en fastighetsbesiktning med tillhörande underhållsplan till BRF. Den var väldigt innehållsrik utan att alltid kännas aktuell. Kan också ifrågasätta deras prismodeller, vissa arbeten kunde ligga 100 % över en inkommen offert på arbetet.
    2015-11-25 Anton K svarar David W
    Tack för dina synpunkter! Vi uppskattar att vi fick möjlighet att reda ut frågetecknen i vårt telefonsamtal och hoppas att du är nöjd med våra svar. Om det finns frågor som kvarstår så är du välkommen att höra av dig så löser vi det, givetvis utan kostnad.
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Sustend AB
    vi har antagit en underhållsplan från Sustend på vår fastighet. Underhållsplanen är detalrik och omfattar 30 år framåt. Arbetet är inte påbörjat men vi har hittills väldigt gott intryck av Sustend. Seriös återkoppling i alla led.
  • Matilda N
    Matilda N skrev om Sustend AB
    Vi i vår brf hade kämpat med vår röriga underhållsplan länge. Till sist beslutade vi oss för att byta konsult och valde Rejäl. Jag kan bara säga TACK! Ni har gjort vårt förvaltningsarbete oändligt mycket enklare. Nu har vi stenkoll!
  • Leonard S
    Leonard S skrev om Sustend AB
    Kunniga, välstrukturerade, effektiva och tydliga. Vi beställde Underhållsplan medel och är mycket nöjda. Jag kan absolut rekommendera Rejäl till andra som behöver hjälp med fastighetsskötsel.
    2012-01-23 Anton K svarar Leonard S
    Tack för den rejäla rekommendationen! Mycket roligt att ni är nöjda med er underhållsplan, vi hoppas att den ska underlätta i det långsiktiga förvaltningsarbetet.
  • Carl-Gunnar W
    Carl-Gunnar W skrev om Sustend AB
    Bra underlag och beskrivningar, mycket proffisga och ärliga. effektiva vilket ger en bra ekonomi i längden.
    2015-11-25 Anton K svarar Carl-Gunnar W
    Ett rejält tack för rekommendationen! Roligt att höra att våra enkla och tydliga beskrivningar uppskattas.

Drivhjulsvägen 30A, 126 30 Hägersten