Sustend

Sustend

Ring 0101-75 69 09 sustend.se
4.3

Vi tänker längre än vad näsan räcker. Till och med på hus och personer som inte finns ännu. Det här är inget vi skriver för att vara märkvärdiga. Det är en nödvändighet. Vi måste börja tänka långsiktigt. Tänka hållbarhet. Investerar du i fastigheter i någon form tjänar du alltid på att tänka långsiktigt. Det spelar ingen roll...

64 omdömen om Sustend

Margareta S

Sustend gjorde en otroligt omfattande underhållsplan för våra fastigheter som sträcker sig 30 år fram i tiden. Mycket proffsigt utförd och omsorgsfullt. Vi är väldigt nöjda och följer den så gott det går enligt ekonomiska förutsättningar.

Svar från Sustend

Hej Margareta! Vad glada vi blir, stort tack för det goda omdömet på tjänsten vi levererat. Vår vision är att göra fastighetsförvaltningen både enklare och roligare, nu hoppas vi att det blir betydligt enklare för er att ta hand om fastigheten. Skulle ni någonsin behöva hjälp med något är vi alltid ett samtal iväg från er :) Vänligen Gänget på Sustend

Jenny K
Skrev om Sustend

Underhållsplan samt projektledning av fasad och takförbättring. Trevligt och proffsigt bemötande. Ingen erfarenhet av detta tidigare men hittills mycket nöjd. Underhållsplanen känns väl genomtänkt och väldigt pedagogisk genomgång för oss i Brf styrelse. Projektledningen är bara i sin början så har inte mycket att säga förutom att allt gått bra än så länge. Enda anledningen att jag inte ger fullt betyg är att vi inte är klara med jobbet ännu, vi har precis börjat.

Svar från Sustend

Hej Jenny! Stort tack för dina fina ord och ditt fina betyg! Vi hoppas att ni ska bli lika nöjda med vårt samarbete under pågående projekt som med underhållsplanen. Vänligen, Therese

Fredrik B
Skrev om Sustend

Vår BRF har upphandlat en underhållsplan via Sustend. Underhållsplanen är ett gediget arbete och verkligen grundligt utförd. Ett bra dokument för oss i styrelsen att luta oss mot och följa. Även om vi inte följer den slaviskt så är den väldigt värdefull för oss. Vi har haft Johan på Sustend som kontaktperson. Har är och har varit väldigt behjälplig genom åren.

Lisa K
Skrev om Sustend

1 - De tog fram en underhållsplan för 4-5 år sedan som vi inte hade kunnat vara utan. Gjorde ett utmärkt jobb och vi mötte trevliga och framför allt kompetenta personer. 2 - Vi fick hjälp att komma igång med Planima så att vi själva kan uppdatera vår underhållsplan. 3 - Vi har vid två tillfällen anlitat dem som projektledare där vi också mötte trevlig och kompetent personal. 4 - För några år sedan hade de ett erbjudande om att göra en ny översyn (av vårt hus) för att uppdatera underhållsplanen med ev nya åtgärder. Det...

Carina S
Skrev om Sustend

Sustend hjälpte oss med 2-års besiktningen av vårra två fastigheter. De uppträdde och arbetade på ett professionellt sätt och var nog med att förklara innan vad vi kunde förvänta oss och att återkoppla efter så vi förstod utfallet. Vi valde efter detta att även anlita dem för att göra föreningens långsiktiga underhållsplan och även denna blev till vår belåtenhet.

Per D
Skrev om Sustend

Bra bemötande, ganska bra utförande av Er besiktning, sämre sammanställning, dåligt avslut. Katastrofalt svar på överlämning

Svar från Sustend

Tack för ditt omdöme och tack för ett bra telefonsamtal där vi kunde gå igenom läget! Vi är överraskade och besvikna över denna negativa recension eftersom du i tidigare kontakt med oss inte uttryckt detta missnöje. För att summera läget från vår synvinkel: Vi har haft en diskussion om en detalj i er underhållsplan, som vi efter era önskemål också ordnat utan kostnad. Vi har varit tillmötesgående inför era önskemål under hela projektet och upplever att vi har haft en bra och öppen dialog samt att ni varit nöjda med vårt...

Brita M
Skrev om Sustend

Jag har som ordförande i vår brf upphandlat en underhållsplan av Sustend. Bemötandet har varit proffsigt och mycket tillmötesgående hela vägen. Snabba svar på mail och annan kontakt. Styrelsen fick en presentation av planen här hemma. Mycket trevligt och proffsigt där också. Pedagogiskt upplagt och lugnt och sansat presenterat. Svarade på frågor och visade stort tålamod.

Bengt L
Skrev om Sustend

Bra respons vad gäller offertgivning och bra förståelse för våra önskemål. Däremot lämnas vissa frågor i offertönskemålet utan svar. Några i styrelsen tycker att Sustend skulle lämna mer detaljerade uppgifter och "göra allt rätt". Jag tror det är svårt att göra allt rätt från början. Väntar på korrigering av lämnad uhp. En offertförfrågan vi gav dem vid besöket har nu legat 5 veckor utan att något svar lämnats. Upplever jag som väldigt dåligt! Detta påverkar mitt betyg.

Svar från Sustend

Tack för din recension! Det har varit väldigt roligt att få jobba med er underhållsplan och vi hoppas även att ni är nöjda med den fördjupade utredningen av fasadkonstruktion som vi gjorde åt er kort efteråt enligt era önskemål. Som följd av din recension har vi gått igenom uppdraget och all korrespondens hittills med de som varit inblandade, samt talat med dig på telefon. Vi tycker det är väldigt positivt att ni vill ha hjälp med att få åtgärderna i underhållsplanen genomförda, men vi måste dock vara tydliga med att detta...

Chandler B
Skrev om Sustend

Vi är mycket nöjda med både servicen och kompetensen!

Björn A
Skrev om Sustend

Vår bostadsrättsförening beställde en ny underhållsplan (BAS) och Sustend fick uppdraget genom goda referenser. Man var inte billigast, tvärt om bland de med högst pris men vi fick också en fulländad produkt och inte bara ett excelark utan användarvänlighet. Nu har vi en utmärkt bas i föreningens fortsatta underhållsarbete.

Ulrika S
Skrev om Sustend

Vi har köpt en underhållsplan Mini och är mycket nöjda. Trevligt och proffessionellt bemötande genomgående.

Anders G
Skrev om Sustend

Vi köpte Sustends största paket, Underhållsplan nivå Total, och var mycket nöjda med resultatet. Som en lten, nybildad Bostadsrättsförening med ett äldre hus är Sustends plan mycket väl värd pengarna. Känns väldigt bra att kunna vårda ett fint gammalt hus på bästa sätt utan att själv behöva sätta hela planen.

Göran L

Strukturerat. Fina presentationer. Trevliga reoresentanter

Marie S
Skrev om Sustend

Upprättande av underhållsplan. Fuktutredning. Projektledning av renovering. Professionella, lätta att samarbeta med, noggranna.

Ulla B
Skrev om Sustend

Vi har beställt en underhållsplan

Jan C
Skrev om Sustend

Bra bemötande med snabba mailsvar. Trevliga när dom dök upp och dom verkar kunniga. Dom lever än så länge upp till förväntningar.

Mats L
Skrev om Sustend

Vår erfarenhet är positiv. Serviceinriktad personal inger förtroende och har levererat en bra produkt.

Anna Karin B

Trevligt och proffsigt bemötande! Levererade en mycket bra och utförlig underhållsplan som vi vår bostadsrättsförening kommer att ha mycket nytta av.

Martina L

Hjälpsam, npggrann och professionellt

Sara J
Skrev om Sustend

Jag är väldigt nöjd med bemötandet från Sustend. Vi har fått hjälp av Sustend att ta fram en underhållsplan samt att driva ett belysningsprojekt. Jag får alltid ett bra bemötande av Sustend och upplever att mina kontaktpersoner är kunniga och engagerade.

Allan Z
Skrev om Sustend

Proffessionella, lyhörda, ödmjuka och kompetenta. De underhållsplaner vi fått hjälp att ta fram har varit ett utmärkt stöd för oss att planera vår fastighetsförvaltning på många års sikt.

Henning K

Engagerad personal. Rekommenderas.

Elisabeth K

Vi har fått hjälp med att ta fram en underhållsplan, BRF med 63 lägenheter, byggt 1962. - Professionellt bemötande - Trevliga personer vi mött hittills - Tar kontakt utan att "ligga på" - Snabba svar Vi kan definitivt rekommendera dem och ställer gärna upp med referenser.

Gunnar O
Skrev om Sustend

Ger ett gediget intryck. Snabbt utförande av tjänst. Material som är lätt att förstå

Bo S

Professionellt, användarvänligt.

Lennart G
Skrev om Sustend

Undersökning om 5 hus på en fastighet var i behov av ny dränering, nya dagvattenrör och nytt tätskikt på källarvägg. Sustend gjorde sitt jobb kort tid efter beställning och levererade därefter en utförlig rapport.

Björn N
Skrev om Sustend

Ett proffsigt bemötande och en effektiv hjälp med upphandling, kontroll och besiktningar för våra genomförda entreprenader i vår Brf.

Christian H

Snabba svar, ett bra bemötande och en bra lösning på vårt problem. Vi har anlitat Sustend som rådgivare/projektledare i en fuktutredning av vår putsfasad.

Anders C
Skrev om Sustend

Vi i styrelsen blev mycket bra bemötta. Vi fick svar på alla våra frågor ang. måleri- och renoveringsarbetet. Vi köpte en konsulttjänst då vi ansåg inom styrelsen att vi hade de kunskaper och erfarenheten inom området. Vi hade grova rötskador som behövdes åtgärdas inom det snaraste och sedan var det samtidigt dags för ommålning av husen.

Magnus E
Skrev om Sustend

Vi anlitade Sustend för att ta fram en underhållsplan till vår Brf. Resultatet blev mycket bra. Senare har vi anlitat Sustend för byggledning. Där var deras insats inte helt tillfredställande.

Svar från Sustend

Tack för din recension! Vi är glada att ni gillar er underhållsplan och att vi även fick förtroendet att byggleda era fasadarbeten. Efter vår uppföljning av denna recension via mail framkom det att styrelsen är nöjd även med byggledningen, vilket även varit det intryck vi fått under arbetet tillsammans med er. Anledningen till det lägre betyget var en invändning i efterhand från föreningens internrevisor som ansåg att projektet skulle delas i två entreprenader. Detta arbetssätt är inget vi rekommenderade i detta fall, men...

Andreas M
Skrev om Sustend

Mycket bra bemötande och väldigt bra dokumentation.

Philip S
Skrev om Sustend

Produkt (bas)och bemötande helt ok. Men sedan? Follow -up och ev kontakter?

Svar från Sustend

Tack för ditt omdöme! Som standard brukar vi vänta med uppföljningen några veckor efter att planen har levererats och presenterats eftersom det ofta tar lite tid för alla inblandade att sätta sig in i materialet och diskutera kring nästa steg. Vi förstår att det i detta fallet uppfattats som att vi inte varit tillräckligt snabba i vår uppföljning, men anledningen är att den genomsnittliga kunden ofta behöver en liten tid innan uppföljningen görs för att den ska bli relevant. När vi nu har följt upp och guidat er vidare som...

Yngve O

Bra bemötande. Förtroendeingivande. Upphandling; underhållsplan

Ibe M
Skrev om Sustend

Vår brf beställde en underhållsplan. Ett bra och effektivt bemötande har vi fått. Just nu håller vi på att bekanta oss med underhållsplanen. Jag tror att vi kommer att ha stor användning och hjälp av den.5

Mikael O
Skrev om Sustend

Trevliga och proffsiga. Vi tog fram en underhållsplan Bas. Mycket snygg produkt. Kanske lite väl mycket säljsnack för min smak.

Fabian F
Skrev om Sustend

Lättfattlig med bilder, något som alla bostadsrättsföreningar borde ha. Enkelt att sjösätta och beställer en uppdateringsverktyget planima så blir underhållsplanering och exekveringen enkel för en lekman.

Sven C
Skrev om Sustend

Mkt bra enkelt verktyg för oss att använda

Ann E
Skrev om Sustend

Det finns bara positivt att säga om allt vår brf haft med Sustend AB att göra. Vår fastighet har genomgått en fullständig yttre renovering, från sockel t o m skorstenar. Allting har gjorts och skötts på ett mycket professionellt sätt, utifrån gedigen branschkunskap, tydlig kommunikation och stor respekt för oss som kund. Det har varit ett väldigt gott samarbete!

Stefan S
Skrev om Sustend

Kunniga och trevliga bra bemötande och flexibla och duktiga på att svara på frågeställningar

Lars-gunnar P

Vi är 2 st. brf.er som gemensamt lagt ut ett antal offertförfrågningar om Underhållsavtal samt Energideklaration. Sustend AB var ett av de företag som svarade och som vi sedan gav uppdraget. Anledningen till detta var i första hand deras sätt med Anton K i spetsen att bemöta vår offertförfrågan. Mycket snabbt svar från alla medarbetare Roger, Sven för att nämna dem vi hade mest kontakt med. Det var snabba raka besked i stort sett inom 5 timmar efter ställd kompletteringsfrågor från vår sida. Sen att de enligt vårt tycke...

Johan H
Skrev om Sustend

Vänligt och korrekt bemötande. Vi beställde underhållsplan som levererades och presenterades till vår belåtenhet. Vi har valt att anlita Sustend i upphandling och genomförande av åtgärder enligt planen, men detta har blivit fördröjt och kommer att genomföras först år 2016

Ola S
Skrev om Sustend

Bemötandet mycket bra. Vi fick hjälp med en underhållsplan.

Jonas H
Skrev om Sustend

En sympatisk och förtroendeingivande byggkonsult, med väldigt bra dialog och återkoppling.

Anders L
Skrev om Sustend

Bra bemötande och bra sammanfattning av underhållsplanen. Saknar dock uträkningar i underhållsplanen på förväntad besparing vid genomförande enligt förslag. Exempel på förslag byte av värmepump, byte av belysning mm, vad blir besparingen? Detta påpekades vid genomgången av underhållsplanen men har inte fått någon återkoppling på detta. Med tanke på ovan anser jag inte det var värt den kostnaden som vi betalade för underhållsplanen.

Svar från Sustend

Tack för dina synpunkter! Vi har följt upp detta ärende och de uträkningar du nämner ingår inte i den nivå av tjänsten som ni beställde. Givetvis har vi tagit till oss av detta och förtydligat våra offerter ytterligare så att detta framgår ännu tydligare än innan. Av vad vi kunnat utröna så har ni varit nöjda med tjänsten i övrigt och vi hoppas på ett fortsatt gott samarbete!

Bertil P
Skrev om Sustend

Har köpt en underhållsplan för våran fastighet. Vi har fått det vi förväntat oss,

Hans L
Skrev om Sustend

Slutbesiktning av nybyggda balkonger. Hade svårt att hålla avtalad tid för besiktningen.

Jan J
Skrev om Sustend

Bra och enkel kommunikation med snabb servce

?
Skrev om Sustend

Trevligt bemötande och mycket kunniga.

Dan Z

Drift o underhållsplan Bra bemötende Professionella

Mattias E
Skrev om Sustend

Bra och seriöst företag, rekommenderas!.