Svea Ekonomi AB

Evenemangsgatan 31, 169 79 Solna — Visa karta

1.0 i betyg av av 8 omdömen

Svea Ekonomi erbjuder tjänster såsom kreditupplysning & kreditbevakning, faktura-\ &\ reskontraservice, finansiering & inkassoservice, outsourcing.

Läs vad 8 kunder tycker om Svea Ekonomi AB

• 2020-08-27

Tyra S L R skrev om Svea Ekonomi AB
    Riktigt fruktansvärt företag. Skrev upp mig för räntefrott lån för en ögonoperation genom Vårda. Jag var en dag sen med min betalning - råkade betala på fredagen, en dag sent och sedan kom helgen emellan så bankbetalningen kom in måndagen, som jag dessutom fått veta att jag inte fick ta på autogiro, och omedelbart förvandlades mina räntefria 36 månader till räkningar med ofattbart hög ränta.

Iskall personal, ingen medkänsla alls. Blev varslad i vintras, har små barn och har svårt med ekonomin men det fanns noll förståelse, 'tyvärr är det såhär' - ja, man förstår ju varför de inte vill att man betalar via autogiro, de väntar på dagen man missar att betala i tid. EN dag. Betalar nu hälften i ränta varje månad plus en administrationsavgift på 45kr. Så besviken, ledsen och pank. Läs mer
  • Robert H

2020-05-14

Robert H skrev om Svea Ekonomi AB
    Rena rama skurkföretaget! Försökte betala en faktura på avtalad förfallodag. Det framgår tydligt vad förfallodagen är (kampanj 31/7) med det går inte att sätta det vid betalning. Pengarna dras direkt!!! Läs mer
  • BECCA H

2020-05-04

BECCA H skrev om Svea Ekonomi AB
    Köpt en vara för 10 000 kr på avbetalning, skulle betala 297 kr/mån 48 mån, 9,5% ränta. Jag sköter mina inbetalningar under 3 månader, men efter att jag betalt in den 3e så ser jag att piss SVEA lagt på påminnelseavgift och förseningsavgift, trotts att jag varit 10 dagar tidig i betalning alla gånger.
    Samtidigt har dom ändrat mitt avtal, att jag skulle betala 789 kr/mån 48 mån. Enkelt uträknat skulle jag då betala 37 872 kr för varan enligt dom.
    Dom säger till mig att jag har betalt in för lite, trotts att jag har följt avtalet som tecknades under köpet.
    VARNING BEDRÄGERI VARNING

Det slutade med att jag fick vända mig till en SERIÖS bank istället för att bli av med dessa äckel.

Mitt råd använd ALDRIG dessa! Läs mer
  • Andreas G

2020-04-21

Andreas G skrev om Svea Ekonomi AB
    Deras räntefria lån såg bra ut, notera dock att kommer pengarna in en dag sen så ändras hela skulden till 20% ränta. Det samma om du rundat av beloppet fel. Mycket oseriöst beteende som jag hoppas de slutar med. Undvik.... Läs mer
  • 2019-08-16

Bonnie Joacim L skrev om Svea Ekonomi AB
    Skitföretag som skickar fakturor med ”lagstadgad” påminnelseavgift fast det står på deras sida ”Betalning erhållen” långt innan förfallodatum! Rena lurendrejeriet. Kommer ALDRIG mer att använda deras betalning, hellre betalar jag på en osäker webbsida med kort! Läs mer
  • Behnaz E

2019-07-31

Behnaz E skrev om Svea Ekonomi AB
    Varning varning
    Rena bedrägeri
    Falska fakturor
    Jag kommer och polisanmällar dem
    Gör du oxå SNÄLLA så vi blir flera. Läs mer
  • 2018-10-16

Kenny Å skrev om Svea Ekonomi AB
    Aldrig beställt något eller tagit Sveas betallösning. Fick endå en faktura som anmäldes som bedrägeri. De vill ej hantera ärendet trots färdig polisanmälan utan vill att jag skall betala med nya och högre påtryckningar hela tiden. Extremt otrevliga under hela processen som pågått i över 8 månader. Läs mer
  • 2018-07-31

Fredrik B skrev om Svea Ekonomi AB
    VARNING!!!

Det här företaget lurar folk man får en lagstadgad påminnelse avgift och till inkasso innan man får räkningen+betalar man hela beloppet på en grej så blir det ränta ändå på hela beloppet bedrägeri på hög nivå.

Kommer aldrig handla med det här företaget igen. Läs mer
    Fredrik B gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte