Alla kategorier Vårdcentral Stockholms län Stockholm Norrmalm Svea Vaccin AB

Sveavägen 16, 111 57 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Svea Vaccin AB

• C
    C skrev om Svea Vaccin AB
    Dåligt bemötande av den manliga sjuksköterskan. Tråkig ton som gjorde mig som kund avskräckt. Då de inte hade tillräcklig kunskap ber de mig att själv googla...
    Det rätta och "enkla" svaret fick jag direkt när jag ringde ett annat vaccinationställe i Stockholm.
    Ingen koll av id vid vaccinering.
    Svarar inte i telefon.
    Det var så mycket som kändes fel när jag var på Svea Vaccin i Täby så där kommer jag inte vaccinera mig och definitivt inte rekommendera andra heller att göra det. Läs mer
  • Karen K
    Karen K skrev om Svea Vaccin AB
    Upplever inte att personal följer gällande rutiner när det handlar om hygien och säkerhetsföreskrifter för patientens väl.
    Inga sterila handskar vid vaccinationstillfället och ingen fråga ställdes om personnummer för att säkerställa att det är rätt person och rätt vaccin. Vilket jag som arbetar i vården har lärt mig är praxis.

Personal frågar om jag ska åka dit eller dit och trots att jag förklarar gång på gång så verkar personalen inte ha någon geografisk kunskap överhuvudtaget.
    Vidare upplevde jag en bristfällig information om vaccinets verkan. En nedlåtande ton som gjorde att jag som patient inte frågade det jag hade tänkt. Eftersom det inte är bekvämt att bli dumförklarad och kallad för "lilla gumman".

Vidare skulle man fylla i en hälsodeklaration vid kassan, men det behövdes absolut inte enligt personalen. Jag förstår i sådana fall inte varför det står att det är av vikt att fylla i dem. Läs mer

Bästa vårdcentralerna i Stockholm:

Malin S Malin S tycker: