Alla kategorier Taxi Stockholms län Stockholm Farsta Svedmyra Svedmyra Taxi

Läs vad 8 kunder tycker om Svedmyra Taxi

• 2019-01-14

Leyla C skrev om Svedmyra Taxi
    Oseriöst företag VARNING VARNING
    under vår resa i Stockholm med vår dotter fick vi oss en rejäl läxa att absolut inte hoppa in i en taxi utan att fråga hur deras taxameter går. När vi hade hoppat in i denna taxi som kallas svedmyra hade bilen hunnit rulla i ca 70-80 meter ungefär då min make som tur lade märke till att resan kostade 1 krona per sekund. Nyårsafton med den trafiken hade nog kunnat kosta oss flera tusenlappar men som tur så vi stopp när vi märkte hur dem jobbade och vår lilla 70 meter resa kostade oss 400 kronor. Dessa bedragare förstör tyvärr för andra seriösa företag. Läs mer
  • Lisa

2018-01-03

Lisa skrev om Svedmyra Taxi
    Riktigt riktigt uselt... Dyrt, mycket krångel, dålig service, kör fel... etc etc... Läs mer
  • Viviana G

2017-05-18

Viviana G skrev om Svedmyra Taxi
    RIP-OFF!!! A journey from Drottningatan to Gögatan in Stockholm that does not take more than 10 to 15 minutes cost 470 SEK with Svedmyra yesterday. The driver asked us what route to take when he should have known. As soon as he noticed that we spoke Swedish but also English he decided to rip us off assuming we were tourists. Less than an hour later, we took a taxi from Taxi Stockholm on the way back and exactly the same route cost us only 142 SEK. Beware of Svedmyra. They know that there are no laws protecting the consumer in Sweden when it comes to taxi journeys. This is stealing, and since the police do not deal with this, then the only option is for us to check first that we are not taking one of their taxis and put them out of business. Läs mer
  • 2016-01-01

Natali skrev om Svedmyra Taxi
    Aldrig mera Svedmyra Taxi. Dålig service med en förare som bara mumlade fram sina svar och ett extremt högt pris för en 11 min lång resa. Oseriöst företag. Läs mer
  • Niklas I

2014-06-30

Niklas I skrev om Svedmyra Taxi
    VARNING! Blev grundlurad av detta taxi bolag. En resa från Friends arena i Solna till Stockholm söder för fyra pers. blev att kosta hela 1145kr !!! Som turist från Finland kunde ja aldrig i livet förstå att en taxiresa i Stockholm kunde kosta så mycket. Också i vårt fall mumlade chauffören om taxa och prislista. Såna här taxibolag borde inte få finnas. Ingen bra reklam för Turist-Stockholm, som annars är en härlig stad. Läs mer
  • Sarah E

2014-03-02

Sarah E skrev om Svedmyra Taxi
    Flopp för Svemyra taxi!!! Till Tele 2 Arena kostade det 260 kr med ett större bolag men gren kostade det 688 kr med Svedmyra. Kompisen åkte med ett större bolag o betalde 360 kr. Ockrare är vad Svedmyra taxi är !!! De förstör för andra seriösa bolag. Läs mer
  • 2013-08-22

Pereric F skrev om Svedmyra Taxi
    VARNING Ockerbolag. Tog 864 kr för en resa från cityterminalen till Bromma flygplats. Mumlar taxameter när man frågar om pris. Läs mer
  • Åsa B

2013-06-23

Åsa B skrev om Svedmyra Taxi
    Vill varna för ockerbolaget Svedmyra taxi. Extremt dyr taxa! Sju minuters resa, som brukar ligga på Max 110 kr, landade på 290 kr. Frågade efter pris innan, fick inget bra svar, han sa bara, "det är taxameter". Man fattar inte deras taxa-skylt i bilen... Chaffisen hittade inte heller vägen. Deras skylt på taket är gul och svart, så givetvis trodde jag att jag gått in i en seriös taxibil. Man blir så j upprörd. Läs mer