Alla kategorier Hosting Svensk Adressändring AB

Kanonbra service, superbra tillgänglighet och support

Hostingföretag nära Svensk Adressändring AB:

Kungsbron 1, STOCKHOLM
Anna H:
Har bara skapat en offertförfrågan men är jättenöjd, skönt att få kontakt med seriösa utförare som faktiskt är INTRESSERADE av att göra jobb...

Västmannagatan 41, STOCKHOLM
Reco.se har digitaliserat ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovär... Läs mer ›
Jens M:
Reco har jag tittat på när jag valt fastighetsmäklare. När jag nu blivit så nöjd kommer jag säkert använde reco när det gäller andra brans...

Sankt Göransgatan 83, Stockholm
Martin E:
Hej allesammans! Jag vill säga att inleed varit en mycket trevlig och lärorik host. Jag har hållt mina Servers här. Fungerat fel fritt! ...

Lindhagensgatan 126 5tr, Stockholm
Vår målsättning är att vara bäst på domännamn och vänligast på webbhotell i Sver... Läs mer ›
Mikael R:
Kanonbra service, superbra tillgänglighet och support

Läs vad 9 kunder tycker om Svensk Adressändring AB

• Hej S
    Hej S skrev om Svensk Adressändring AB
    BLUFFBOLAG. Största miljard bluffbolaget i svensk modern historia. Läs noga om du vill veta varför.

Svensk Adressändring AB bildades 1993 och har haft en årlig omsättning på cirka 280 miljoner kronor. Bolaget har sedan 1993 ungefärligt omsatt 6 miljarder, 440 miljoner kronor på att lura svenska befolkningen.

Svensk Adressändring AB är ett privat bolag som tidigare haft ett samarbete med Skatteverket om att förmedla en flyttanmälanblankett via webbplatsen www.adressandring.se. Observera att Svensk adressändring endast förmedlar flyttanmälanblanketten till personer som ska flytta. Bolaget registrerar inte nya adresser för personer som ska flytta. Flyttanmälanblanketten man får av Svensk Adressändring AB ska skrivas under och skickas till Skatteverket för att din adress ska registreras. Ingen förutom Skatteverket kan registrera ny adress i folkbokföringsregistret. För detta har Svensk adressändring till och med fått betalt från Skatteverket. Till dagens datum är det okänt vem hos Skatteverket som har förhandlat fram det tidigare bluffavtalet med Svensk Adressändring AB som har varit systematisk och i syftet att lura svenska befolkningen på pengar.

Svensk Adressändring AB bryter mot konkurrenslagen, marknadsföringslagen samt skickar ut fakturor för ej beställd tjänst. Bolaget lurar konsumenter att köpa den verkningslösa tjänsten eftersändning av post. Eftersändning av post är en blufftjänst som inte fungerar och som inte behövs då samtliga myndigheter, banker, företag och andra organisationer redan hämtar din nya adress från Skatteverkets folkbokföringsregister. I Skatteverkets folkbokföringsregister finns alltid din aktuella adress och det är alltid din aktuella adress samtliga myndigheter, banker, företag, organisationer m.m. använder i brevledeskontakt med dig.

Svensk Adressändring AB har som ensam part marknadsfört tjänsten flyttanmälan/adressändring i över tjugo år med Skatteverkets godkännande. Svensk Adressändring AB har haft olaglig monopol på att förmedla en flyttanmälanblankett. Svensk Adressändring AB har med tillåtelse av och i samarbete med Skatteverket fått folk att tro att bolaget är en myndighet, mycket på grund av att bolaget har varit helt ensam i Sverige om att marknadsföra tjänsten adressändring. Skatteverket har inte ens markandsfört tjänsten flyttanmälan/adressändring tidigare trots att det är hos Skatteverket en flyttanmälan/adressändring registreras.

Svensk Adressändring AB har lurat svenska befolkningen med att tro att man betalar för en flyttanmälan/adressändring och också lurat på tjänsten eftersändning av post. Flyttanmälan/adressändring är och har alltid varit kostnadsfri. Det kostar inget att ändra adress.

På webbplatsen www.adressandrin.se som drivs av Svensk Adressändring AB och i beställningsformuläret nämner bolaget ingenting om att en kostnadsfri flyttanmälan/adressändring går att beställa utan fortsätter med bluffmetoder för att lura på dig tjänsten eftersändning av post när du dessutom tror att du betalar för en adressändring/flyttanmälan.

Svensk Adressändring AB fortsätter efter 23 verksamma år lura svenska befolkning på pengar. Under inga omständigheter ska du som konsument ha kontakt med Svensk Adressändring AB gällande din flytt och/eller post. Du ska undvika Svensk Adressändring AB under alla omständigheter. Du ska också undvika Skatteverket gällande din flytt. Skatteverket har samarbetat med Svensk Adressändring AB med det tidigare bluffavtalet. Skatteverket har i samråd med Svensk Adressändring AB lurat svenska befolkning på miljarder kronor.

HAR DU TROTS ATT BESTÄLLT TJÄNSTER FRÅN SVENSK ADRESSÄNDRING AB?
    Känner du dig lurad av Svensk Adressändring AB? Vet du vad du betalade för? Du kan anmäla Svensk Adressändring AB till Konsumentverket. Gå in på konsumentverkets hemsida där du kan kategorisera din anmälan.
    Hej S gillar detta
  • Johan S
    Johan S skrev om Svensk Adressändring AB
    Anmälde min flytt för flera månader sedan och det fungerar så tillvida att posten eftersänds, men mer händer inte. Min folkbokföringsadress har inte ändrats, all post kommer fortfarande först till min gamla adress, och INGEN förutom de jag själv har talat om det för har fått någon som helst hint om att den gamla adressen inte gäller längre. Jag har alltså tydligen betalat för en tjänst som bara innefattar enftersändning, men utger sig för att genomföra hela adressändringen. Som surast är det när olika företag som bekant inte bryr sig om vilken adress man beställer saker till, utan bara skicka till folkbokföringsadressen. Resor på 16 mil för att hämta ut paket börjar bli tröttsamt, men visst ... Vill man ha något som inte fungerar så är det säkert bra ...
  • Per A
    Per A skrev om Svensk Adressändring AB
    Värdelöst, förlorar förmodligen pengar på beställda varor som kommit bort pga Svensk adressändring inte sköter sitt jobb. Pust bara rätta till det själv och glömma, så man inte drabbas av bitterhet. En tjänst man inte kan lita på.
  • Eva-maria D
    Eva-maria D skrev om Svensk Adressändring AB
    Min pappa (81år gammal och multisjuk) skulle i sommras göra en adressändring för sitt företag. Ärendet knappades in två gånger, vilket resulterade i att pappa fick kravbrev, hot om inkasso osv trots att han han hade betalt. Det var inte Sv adressändring som upptäckte vad som var fel, utan min pappa. Det kostade honom 750kr.

Nu är det dags igen, denna dag ska förtaget defenitivt stängas, och all post från och med idag gå hem till pappa. Det går inte att lösa med mindre än att pappa ( som forfarande inte kan lämna hemmet pga sjukdom) ska ta sig in på ett postkontor för att göra denna ändring. Till ytterligare en kostnad av 750 kr!!! Veckans tistel till Sv adressändring!!!
  • Lena L
    Lena L skrev om Svensk Adressändring AB
    Min son flyttade för en månad sedan till annan ort. Han hade bott inneboende hos en släkting. Min son började fråga mig om jag kunde åka till förra adressen och se om han fått posten dit eftersom han saknade en hel del post. Släktingen är bortrest så det var inte lätt att få kontakt. Tillslut fick jag hjälp att kolla posten och mycket riktigt fanns sonens post där. Ringde adressändring och påtalade detta och att jag inte ville att det skulle hända igen. Killen jag pratade med lovade personligen att detta skulle funka. Nu saknar min son post igen. Samma sak denna gången. Så varför ska man beställa adressändring som kostar men som inte funkar.
    Irriterad mamma
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Svensk Adressändring AB
    Det fungerar inte. Man betalar för en service som man förväntar sig att det ska fungera utan några konstigheter. Om vi får vår post så är den minst en veckas försening. Det händer även att posten inte kommer fram till oss längre. Tack för det Svensk Adressändring AB. Har Posten och Bring Citymail något delaktighet i detta? Då inget tycks fungera.
  • Janne S
    Janne S skrev om Svensk Adressändring AB
    En av de sämsta tjänster jag någonsin använt och på det den värsta kundservicen, vad finns det för alternativ egentligen?
  • Emma K
    Emma K skrev om Svensk Adressändring AB
    Lyckas de någonsin göra rätt?
    För andra gången strular det. Sedan förra ändringen får jag fortfarande post fel, och nu när jag ska byta igen kan man inte komma vidare på deras webbplats. Suck.. orkar inte. Handlar saker på nätet mer än 1g veckan utan problem, hur kan det vara så svårt att göra ett fungerande formulär här?

Måste lägga till; Nu när jag äntligen fixat brev som ska hit och dit, och fått till vidarebefodringen såfår jag nu post från i stort sett alla Emma K i Sverige.... Instämmer med ovanstående. Vad finns det för alternativ??
  • David H
    David H skrev om Svensk Adressändring AB
    Svensk Adressändring har "Få din post dit du vill", med den dåliga kontroll de har borde den vara "Få någon annans post dit du vill". Någon annan lyckades använda sig av Svensk Adressändring och en falsk namnteckning för att ändra min adress, två gånger. Med tanke på att jag varit i kontakt med Svensk Adressändring efter första gången kan man tycka att de borde varit mer misstänksamma andra gången. Märkligt nog lyckades adressändringen gå igenom trots att jag kontaktat dem omedelbart efter att kontrolluppgiften gått ut. Eftersom de dessutom vägrade att hjälpa till med polisanmälan och inte heller gav mig någon ursäkt har jag svårt att tycka att de är värda någonting annat än en etta.