Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke

Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke

Ska du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa i Härryda kommun? I Mölnlycke har vi funnits i över 20 år och vi kan området i detalj. Vi vet också vad som är viktigt att tänka på när det är dags att sälja en bostad här.

Vi hjälper dig gärna i ditt livs största affär. Vi erbjuder professionell konsultation och värdering av din bostad, ger gärna goda råd och tips inför visning. Vårt rikstäckande spekulantregister finns till hands för att hitta rätt köpare till din bostad.

Vill du ha en mäklare med koll på läget i Mölnlycke? Hör av dig till oss på Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 70 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke 2

2021-07-09
    Är jättenöjd! Bra dialog i hela processen. Hela tiden närvarande. Lugn och trygg i en snabb process. Mycket tydlig och kunnig. Lyssnade in oss på ett mycket bra sätt.
    2021-06-08
    Mäklaren vi hade verkade bra och framstod som en slipad och trevlig säljare, men ändå som ärlig kring objektet på visningen. Men vi har haft en dålig till obefintlig kontakt med honom under pågående budgivning.

Vi får trots högsta bud ingen återkoppling. När vi efter 24 timmar ber om svar så säger han att han ska kolla runt med alla inblandade. Han svarar några timmar senare att säljarna inte går att få tag på, men han bekräftar att inga fler budgivare finns. Det är bara med säljarna som han ska stämma av. Vi hör inget på hela helgen.

På måndag morgon har en ny budgivare, nr 4, dykt upp. Mäklaren inte lämnat några besked till oss. Det trots att vi efterfrågat kontakt och svar på avslutad budgivning. Vi får heller inte besked om att ytterligare en budgivare tillkommer efter 4 dagar, utan vi fick läsa oss till det på nätet där det nya budet låg på Svensk Fastighetsförmedlings hemsida.

Mäklaren var initialt trevlig, men bemötandet förändrades när vi på måndag vid lunch ser det nya budet och frågar vad som hänt i och med att han skulle återkomma till oss.

Vi får till svar att ”inget kontrakt är skrivet”. Och det är ju sant. Han säger också att det är tråkigt att vi känner oss ”lurade” - vilket är hans ordval. Vi har bara återkopplat att vi inte är nöjda med hans hantering av budgivningen och att det känns oärligt att inte han inte har hållit oss uppdaterade.

Vi valde här att backa ur. Hela budgivningen och mäklarens sätt att hantera försäljningen känns inte bra. Med den tidigare erfarenhet från budgivning som vi har, så är mäklarna proffsiga och återkopplar snabbt - och säljarna är väl insatta i den pågående budgivningen och lätta att nå.

Vi kan inte rekommendera någon att gå in i ett köp eller sälja med denna firma som mäklaren representerar. Vi rekommenderar er att inte välja mäklaren och/eller Qsema Mölnlycke AB som han också är kopplad till.

Hade man blivit informerad under tiden av mäklaren och fått återkoppling om fler intressenter och budgivare eller säljarens inställning till priset, så hade man kanske varit villig att höja sitt bud.

Det finns nog andra bra mäklare i området som man kan vända sig till, som ger en bättre service och är ärliga med vad det är som gäller för alla inblandade.
    2021-06-03
    Alen Nuhanovic is customer oriented, helpful, and responsive.
    • LANDVETTER
    2021-06-01
    Trevligt och professionellt bemötande.
  • Johan N
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    • Benareby
    2021-05-23
    Felicia Amarius är väldigt trevlig, tydlig och noggrann. Jag uppskattar också att hon är lyhörd, initiativrik, lösningsorienterad och får mig som kund att känna mig trygg, sedd och bekräftad. Rekommenderas varmt!
    2021-05-14
    Enkelt, tryggt och ärlig dialog. En försäljning som fungerade smärtfritt för oss som säljare!
    2021-04-08
    Positiv och lyhörd mäklare med respekt för alla parter.

Över lag bara nöjd!
    • Göteborg
    2021-03-27
    Den lilla kontakt vi haft har varit positiv
    Tack Weste, det har varit trevligt att förmedla nyproduktion till dig och din hustru. Nu ser vi fram emot att det ska bli färdigbyggt! Mvh Ingalill Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2021-03-21
    Felicia levde upp till mina förväntningar och agerade rakt igenom hela villaförsäljningen proffsig och tydlig.
    2021-03-03
    Sammanfattningsvis proffsig med stor kunskap och med öga för detaljer. Inget lämnas åt slumpen
    2021-03-03
    Kunnigt och engagerat bemötande av vår mäklare. Hela upplevelsen var över förväntan och vi rekommenderar gärna Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke till andra som ska sälja sin bostad.
    • Hällingsjö
    2021-02-22
    Hjälpsam, ärlig, flexibel, tillgänglig (nästan dygnet runt:) ) är bara några få egenskaper som vi ( jag och min gru) kan nämna om vår mäklare och hans chef. Stort tack till er.
    2021-02-07
    Alltid positiv och hjälpsam! Verkar mån om att alla parter ska känna sig nöjda!
    • Hindås
    2020-12-18
    Beskriv gärna vad du har köpt eller sålt för bostad
    i did buy: SÄVSVIKS UDDE 7, 438 98 Hindås

På vilket sätt blev du bemött av mäklaren
    don't understand the question

Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att mäklaren levde upp till dem
    Yes, Ingalil Normanl was very pro active and supportive with my questions and requests.

Sammanfatta gärna din upplevelse
    I'm a little puzzled with the sms bidding system, but that maybe because I'm not used to bidd on a house. The overall experience was very positive. Very nice and proactive real estate agent with a lot of experience and professionality.
    2020-12-10
    Jag och min man, vi köpte en tvåa i Mölnlycke till en övernattningslägenhet då våra barnbarn bor där och vi själva bor i Karlstad. Vi vill umgås mera med dotters familj och stanna längre tid där åt gången. Vår son bor i London och då är det bra att vara nära flygplatsen.
    Vi la ett bud som säljaren accepterade innan lägenheten visades så mäklaren hade en central roll i allt detta. Någon vecka senare skrev vi på kontraktet och gav fullmakt till dotter att göra det så vi alla möttes digitalt. Mäklaren var mycket professionell och har skött kontakterna med säljaren, vår dotter och med oss mycket bra.
    Vi har planer att senare flytta helt och hållet till Göteborg och vi har även i detta ärende haft stor nytta av vår mäklares kunskap och erfarenhet.
    Vi är mycket nöjda med hennes bemötande och hur hon skötte affaren.
    2020-12-10
    Sålde min tvåa på förhandsbud 200k över accepterat pris.

Fantastiskt trevligt och professionell mäklare. Felicia har skött sitt jobb hittills exemplariskt.

Jag är mycket nöjd med svensk fastighetsförmedling och skulle rekommendera dem till nära och kära.
  • Bo E
    köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    Bostadsrätt Stenbrottet 5
    Kunnig, serviceinriktad mäklare
    2020-11-09
    Felicia har funkat toppen! Endast en liten detalj som gjorde att vi fick lite falska förhoppningar: första förslaget på utgångspris som sedan sänktes med nästan en halv miljon.
    I övrigt var känslan att mäklaren tog på sig ärendet och drev med förslag på styling och besiktning. 😀
  • sålde sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2020-10-07
    Sålt lantbruksfastighet. Mycket gott bemötande av mäklaren fick också många goda råd.
    Eftersom det är snart 20 år dedan vi hade den senaste fastighetsaffären var vi mycket ovana med procedurerna, men här fick vi mycket bra hjälp av mäklaren.
    Sammanfattningsvis en mycket smidig men proffesionell hjälp med vår försäljning och kontraktskrivande.
  • Christina E
    sålde sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2020-10-02
    Härligt personligt bemötande. Kunnig mäklare med mkt sunt förnuft. Flexibla.
    • Buarås
    2020-05-14
    Trevlig mäklare, bra info snabb affär👍👍 sålt ett mindre hus.
    Tack Linda, det var ett nöje att förmedla försäljningen av ert hus! Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2020-03-31
    Varmt, tydligt och proffesionellt bemötande. Hög tillgänglighet och jag känner ett starkt förtroende.
    2020-03-22
    sålt lgh
    utmärkt bemötande
    kanske lite högre slutsumma men snabb och enkel affär väger upp det.
    2020-02-23
    Sålt en 4:a i Mölnlycke på 83,4 kvm. Hade hemma flera mäklare innan jag bestämde mig. Valde Svensk Fastighetsförmedling då mäklaren redan från början var den som var bäst förberedd. Stort engagemang i hela processen och blev mycket nöjd.
    2020-02-09
    Köpte en lägenhet. Felicia var trevlig, kände att hon lyssnade på hur min situation var och hon gav ett mycket bra intryck.
    Nöjd med hela affären.
    2019-11-21
    Hej!
    Köpte villa och mäklarens bemötande var bra. Hon är super duktigt . Jag är nöjd så allt funkade bra .
  • Magnus N
    sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    • Mölnlycke Tätort
    2019-11-10
    Köpt lägenhet och är i färd med att sälja den tidigare.
    Positivt bemötande, snabb och proffsigt.
    2019-10-26
    - Fritidshus
    - En engagerad mäklare
    - Utgångspriset blev något högre än vår förväntan men slutpriset blev lägre än vi hoppats.
    - Samarbetet med mäklaren flöt fint .
    Tack för förtroendet att förmedla ert fina fritidshus som ni haft i så många år! Med vänlig hälsning Ingalill Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-10-23
    Sålt vårt radhus i Mölnlycke. Trevligt bemötande av mäklare från start, förtroendeingivande - kände oss trygga att lämna bostaden i hennes händer. Allt gick toppen! Fick ett pris vi aldrig kunnat drömma om och huset blev sålt innan vis ing. Allt toppen- trevligt, enkelt, professionellt!
    Tack, det gläder mig så att ni är nöjda och att även köparna är mycket nöjda. Ett sant nöje att förmedla ert fina radhus! Med vänlig hälsning Ingalill Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-09-12
    Professionell och kunnig. Otroligt hjälpsam och lösningsorienterad!
    2019-09-04
    Jag har sålt en bostadsrätt i Mölnlycke genom Svensk fastighetsmedling. Min mäklare Felicia Amarius var från första början till slut 5*, engagerad, duktig, trevligt bemötande, tillgänglig och jag har fått svar på alla frågor och fundering kring min försäljning.
    2019-08-31
    En mindre villa på landet. Kändes ibland lite stel och säljig å ett sätt som jag inte helt uppskattade. Gjorde lite felaktig värdering. Annars bra och mycket tillgänglig.
    Tack Erika för att du tog dig tid och svarade. All typ av återkoppling uppskattas och bidrar till förändringar och förbättringar. Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-08-01
    Sålde villan på förhandsvisning. Mycket kompetent, trevlig och lyhörd mäklare. Mycket god lokalkännedom. Rekommenderas!
    Tack Martin och Margreth! Det har varit ett nöje att förmedla försäljningen av ert fina hus och jag tackar allra ödmjukast för rekommendationen! Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-07-20
    Felicia Amarius är ansvarig mäklare för fastigheten vi nu har förvärvat och vi är väldigt nöjda med hur hon har skött kontakten och funnits tillgänglig för att svara på frågor och funderingar.
    Hon har också förmedlat våra tankar till säljaren om att vi inte vill riva utan snarare renovera, något som säljaren värderat högt.
    2019-06-24
    Vi var i kontakt med Felicia i samband med vårt köp av bostadsrätt juni 2019. Hon är professionell och kunnig och gav oss all den information vi önskade kring vårt köp.
    2019-03-29
    Lätt att prata med, noggrann, lättillgänglig.
    2019-03-11
    Jag har köpt bostadsrättsparhus.
    Jag blev väldigt bra bemött. Proffsigt och trevligt.
    Kunnig på sitt yrke.
    2019-02-14
    Vi är otroligt nöjda med vår mäklare. Hon är lyhörd, effektiv och proffsig på alla vis.
    Hej Gunilla och Hans, Uppskattar verkligen vårat samarbete och det värmer otroligt mycket att ni nöjda! Övertygad om att ni kommer trivas i er nya lägenhet. Önskar er all lycka framåt, Med vänliga hälsningar er mäklare Felicia Amarius. Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-02-11
    köpt villa i Härryda. Mäklaren var kunnig och behjälplig med de frågor vi hade. jag tycker att alla mina förväntningar har uppfyllts. Då det är vårt först husköp så har vi fått extra information och hjälp där det har behövts.
    2019-02-10
    Köpt ett hus i Hindås av Ingalill, huset hade vissa utmanande förutsättningar som kanske inte gjorde det till det mest lättsålda men tack vare Ingalill så kände vi oss trygga med affären ändå. På visningen hade Ingalill en ganska passiv metodik men det passar oss utmärkt, vi vill titta i fred och stället frågor om vi undrar något.
    2019-01-30
    Köpt 1.5 plansvilla, bra bemötande. Tryggt och bra bemötande, positiv upplevelse.
    Tack för de fina orden! Det gläder mig mycket när mina kunder är nöjda! Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
    2019-01-19
    Mycket engagerad och lösningsorienterad vid försäljning av min villa. Trevligt och proffsigt bemötande. Tyvärr gick marknaden i baklås och utfallet inte så bra som förväntat men mäklaren gav inte upp utan hittade en bra lösning.
    2019-01-13
    Jag är mycket nöjd med hur Felicia skötte försäljningen av min mors lägenhet. Perfekt hanterat från första mötet till det sista. Överträffade mina förväntningar hur en bra mäklare agerar. Hög tillgänglighet, lyhörd, drivande, målinriktad och socialt kompetent. Mycket professionell!
    2019-01-08
    Sålde min lägenhet med Felicia på Svensk Fastighetsförmedling i Mölnlycke. Hon var lyhörd, engagerad och seriös från första sekund. Dessutom gav hon det absolut bästa intrycket när jag gick runt och rekade bland mäklarna i Mölnlycke inför vår försälning. Från offert till kontraktsskrivning, Felicia agerade väldigt proffsigt hela vägen. Att hon är väldigt trevlig och lättpratad i övrigt är ju inget minus heller. Skulle rekommendera henne för alla som frågar.
    2018-12-04
    Vi tycker att mäklaren levde upp till våra förväntningar med
    råge,vi är helt nöjda med vår försäljning av BRF och det arbete
    mäklaren gjorde och kommer att rekommendera mäklaren till
    andra.
    2018-10-31
    Allt var helt ok
    Inget att klaga på trevliga möten med bra info
  • Hanna E
    2018-10-26
    Otroligt nöjd med alla steg i processen när jag anlitade Felicia för att sälja mitt radhus. Professionell, förberedd och alltid redo att svara på frågor. Felicias tillgänglighet har varit absolut topp! Upplever dessutom att hon fixade med visning, kontakt med köpare osv på ett exemplariskt sätt. Rekommenderas varmt! Att det dessutom blev försäljningsrekord i vår förening gjorde mig absolut inget :-)
    2018-09-14
    Jag har köpt en bostadsrätt! Var väldigt nöjd med mäklaren Felicia Amarius. Var trevlig och väldigt snabb med kommunikation. Super på alla plan. Kan absolut tänka mig att samarbeta med henne igen.
    Tack snälla för så fina ord Emelie! Stort grattis till din nya fina lägenhet, vi ses på tillträdet igen! /Felicia Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
  • Gun H
    2018-09-10
    Lägenhet på Bäckvägen 8 i Mölnlycke
    Felicia är en mycket vänlig och tillmötesgående mäklare.
    Jag är mycket nöjd med hennes agerande.
    Det finns bara gott att säga om henne.
    Tack Gun för din fina rekommendation, gör mig otroligt glad att läsa! Hoppas verkligen du kommer stortrivas i ditt nya hem! :) /Felicia Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke
  • Lisa M
    2018-08-05
    Vi har precis sålt vår bostadsrätt och Felicia har gjort ett strålande jobb från början till slut. Hon var snabb utan att tumma på kvalitét, ödmjuk och en väldigt bra säljare. Vi kan varmt rekommendera henne!
    Tack snälla Lisa för dom fina orden! Varit ett sant nöje att få sälja eran fina bostad. Nu hoppas vi att ert nya boende kommer bli minst lika fantastiskt! Vi ses framöver! /Felicia Svensk Fastighetsförmedling Mölnlycke