Daniel Ah-King är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Södermalm

Daniel Ah-King har varit registrerad mäklare sedan 2020-02. Daniel Ah-King har varit aktiv på Reco.se sedan 2020-04 och har fått 17 omdömen med ett betyg på 4.6. Daniel Ah-King har haft 0 försäljningar sen 2021-12 och har tillfrågat 0 av sina kunder efter omdömen.

Läs vad 17 Läs vad Daniel Ah-King

• sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    • Södermalm
    2020-10-08
    Daniel har sålt min etta på Södermalm och han lotsade mig smidigt och skickligt genom försäljningsprocessen. Han är lyhörd, engagerad och målmedveten och såg på ett kreativt sätt hur lägenhetens planlösning kan förbättras, vilket fick betydelse för försäljningen. Daniel är dessutom lätt att samarbeta med och har ett hjärta av guld samtidigt som han är klok. Jag fick goda råd, han svarade snabbt på mina frågor och uppdaterade mig kontinuerligt. Jag är nöjd med försäljningen som skedde redan efter en förhandsvisning och jag tycker att Daniel är en utmärkt mäklare som jag kan rekommendera varmt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Ah-King en del av Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    2020-10-05
    Köpt en fyra i Hammarby Sjöstad. Vi har varit mycket nöjda med bemötandet.
    2020-10-04
    Vi sålde vår lägenhet i Hammarby Sjöstad. Vi är jättenöjda med Daniel. Han var engagerad och höll oss uppdaterade under hela processen.
    2020-10-02
    Vi köpte en bostad i hammarbysjöstad. Vi tycker att Daniel var trevlig och professionell!
    • Södermalm
    2020-10-02
    Daniel var exemplarisk under hela processen och fick oss att känna stark tilltro till hans kompetens samt informationen han gav oss under denna affär. Vi rekommenderar Daniel varmt för alla som vill ha en okomplicerad process med en engagerad mäklare.
    • Högalid
    2020-07-24
    Blev väl bemött av Daniel, förväntade mig att bli visad i tvättstuga och lägenhet, vilket vi blev.
    Han svarade ärligt på de frågor han kunde svara på. Det blev ändå inte så många frågor eftersom att det gick att ha en egen visning, så Daniel hade tid att gå in i detalj på det mesta!
    Stort tack Jonathan för fin rekommendation och lycka till med nya boendet, hoppas du kommer trivas kanon! :) Daniel Ah-King
    2020-07-24
    Daniel är tillmötesgående, lyhörd och alltid tillgänglig. Sammanfattningsvis så var nöjda med Daniels insats med att få vår lägenhet såld på en svår marknad.
    Stort tack Magnus för en fin rekommendation! Lycka till med ert nya boende nu och fortsatt fin sommar! :) Daniel Ah-King
    • Högalid
    2020-07-24
    Pålitlig, professionell och jobbar hårt!
    Stort tack Matilda för en fin rekommendation. Det var kul att det i slutändan gick så bra. Lycka till med det nya boendet nu och fortsatt fin sommar! :) Daniel Ah-King
  • 2020-07-23
    Jag fick kontakt med Daniel när jag tittade på en lägenhet på Söder. Efter ett par omgångar la jag ett större bud som köparen accepterade. Daniel sa då att allt var klart och att vi skulle skriva under. Han insisterade dock att vi väntade ett par dagar med att skriva under pga ”semestertider”, han försäkrade dock mig om att jag har hans ”ord” att lägenheten var min och att vi skulle skriva under om två dagar.

Med det sagt noterade jag att annonsen låg kvar och ringde honom återigen dagen efter. Han sa att jag inte skulle oroa mig och försäkrade mig återigen om att lägenheten skulle gå till mig för det överenskomna priset. Jag insisterade på att han skulle ta bort annonsen varpå han svarade att ”det inte går”. Till slut, efter att ha diskuterat det fram och tillbaka, tog han bort annonsen. Jag vad även om kontraktet och han skickade över det. Innan vi la på försäkrade han mig återigen att allt var klart och att jag inte skulle oroa mig. Han gav återigen ”ord”.

På morgonen av signeringsdagen ringer han mig och säger att han fått ett nytt bud men att han ”gärna hjälper mig med annat”. Uppenbarligen handlade det hela om att skjuta på saken, vinna tid och hoppas på nya bud. Det är synnerligen anmärkningsvärt att en mäklare gång på gång ger sitt ord på att saken är färdig och därefter går tillbaka på sitt ord.

Därtill kan jag även tillägga att jag, köpare och ung kvinna, gärna klarar mig utan flörtiga blink-emojis vid sms-kontakt eller erbjudanden om att ”hjälpa mig med annat”.

Daniel, jag ber dig gärna tänka om i sättet du behandlar dina kunder. Sättet du behandlade mig är helt oacceptabelt.
    Hej Pamela,

Beklagar verkligen att du är missnöjd. Som mäklare har jag en mängd skyldigheter, däribland att vidarebefordra alla bud till säljare fram tills en bostad är såld. Precis som du själv gjorde så agerar många spekulanter på olika sätt för att nå framgång med att köpa en bostad så fördelaktigt för just dem som möjligt. Som mäklare står man mittemellan och försöker uppfylla allas önskemål och samtidigt leva upp till de skyldigheter man har som mäklare. Vi har olika bild av vad som sagts och gjorts och du är välkommen att kontakta mig direkt om du vill diskutera saken mer ingående.

Med vänlig hälsning
    /Daniel Svensk Fastighetsförmedling Södermalm
    • Maria
    2020-07-09
    Jag sålde min 4:a vid Södra station. Daniel lotsade mig igenom processen på bästa möjliga sätt. Han är proffsig och inkännande, aktiv och drivande utan att vara jobbig. Daniel har också varit en bra samtalspartner, som har givit mig kloka råd i de beslut jag behövde fatta. Jag fick hjälp med de kontakter jag behövde för att lösa allt det praktiska. Så sammantaget blev detta en mycket positiv upplevelse.
    Stort tack för den fina rekommendationen Jörgen! Jättekul att du är nöjd med mitt jobb och arbetssätt för att på ett tryggt sätt nå bästa möjliga resultat :) Daniel Ah-King