Svenska Alarm Gruppen AB

33 omdömen om Svenska Alarm Gruppen AB

Sedan starten hos Reco 2024

Christopher M
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Mycket proffsig installation och bemötande

Mats Olov L
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Trevlig tekniker, som pedagogiskt sätt förklarade alla funktioner.

Linn K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bra service och trevlig tekniker

Elisabeth A
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Trevligt bemötande av teknikern och ett väl utfört arbete ,så vi är väldigt nöjda . Tack

Lena D

Världens bästa servicetekniker 👍 Snabbt och smidigt

Jennifer D
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bra samarbete och mycket tålamod hos installatören. Har haft bra samarbete under hela processen. Tycker allt är bra förklarat och har gåtts igenom bra så alla parter var överens.

Anna L
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Trevlig säljare som ringde upp som bjöd till extra när vi behövde snabb hjälp. Installatören hade bra kommunikation o vi lärde oss snabbt hur larmet fungerar. Vi är nöjda o tjänsten motsvarar den info vi fick samt de förväntningar o önskemål som vi har.

Frida B
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Borde ha sagt NEJ till Svenska Alarm. Nu när jag ville ångra då jag fick bättre erbjudande av annan aktör men då är jag tvingad av Sector Alarm att betala nära 4000 om jag vill ångra och säga upp! Det står i kontraktet säger dem, men det var inget de nämnde över huvud taget för mig. Är kvar som kund för jag är ensamstående mamma och det är inte så lätt för mig att betala 4000:- bara sådär. Jag tillförlitade mig på ångerrätten och på Svenska Alarm. Det skulle jag inte ha gjort. Tänk till två gånger innan ni tackar ja till...

Svar från Svenska Alarm Gruppen AB

Hej Frida, Tycker det är jättetråkigt att du önskar ångra ditt köp och talas gärna vid angående det. Hör gärna av dig till oss på: 0770-112 060 Vad jag kan se har vi haft kontakt där jag hjälpt dig och bl.a bjudit dig på 2 larmbrickor och vill absolut hjälpa dig hela vägen. Med vänlig hälsning Ernst Svenska Alarm

Stig Tomas K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Fantastiskt proffsig upplevelse! Personligt bemötande!

Fredrik O
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Felaktig information och ingen aktivitet när larmet går. Varken från väktare eller larmcentral. Hade tur som var nära till hemmet och kunde själv avbryta inbrottsförsöket. Prisangivelser och kostnader stämmer inte med vad som utlovats, har väntat på komplettering av utlovad utrustning i snart 1 år. Får inga svar på mail. Blir aldrig uppringd heller fast man lämnat sitt kundnummer och telefonnummer i deras bedrövliga automatservice. Chatsupporten är aldrig bemannad utan är bara en halvtrasig AI-robot som inte leder någonvart...

Svar från Svenska Alarm Gruppen AB

Hej Fredrik, Detta känner vi inte alls igen. Vi önskar självklart komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0770-112 060 alternativt mailadress: info@svenskaalarm.se. Jag önskar dig en trevlig helg. // Emma

Paul M
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Det sämsta Larmbolaget som finns. Vi fick inbrott och och larmet löste inte ut. Svenska Alarm skylde ifrån sig och när vi ville häva avtalet och lämna tillbaka larmet så sa de att allt fungerade utan anmärkning . Supporten kan man endast nå via mejl. Jag skrev 42 mejl utan att det kunde erkänna att vårt larm inte fungerat som avsett när inbrottet skedde. Håll er borta från dessa skojare.

Svar från Svenska Alarm Gruppen AB

Hej! Tråkigt att höra om er upplevelse. Vi anser fortsatt att larmet fungerat som det ska. Önskar ni prata mer med oss angående ditt ärende är ni välkomna att hör av er till oss via telefonnummer 0770-112 060. Önskar er en fin dag! /Emma

Camilla H
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Otroligt proffsigt och bra bemötande från första kontakten. Det känns tryggt och säkert att ha valt Svenska Alarm och vi är riktigt nöjda med vårat hemlarm som vi fick installerat idag av en kunnig tekniker.

Frida Ulrika N
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Rekommenderas🤗 Har haft larmet över ett år nu och är väldigt glad att jag valde Svenska Alarm.

Winnie F
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Mycket trevlig bemötande och kunnigt bemötande. Känns proffsigt och tryggt.

Anette Christina Mari H A
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bra och kunnig. Fick bra svar på våra frågor

Sebastian A
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bra tycker jag, förklara på ett bra sätt

Joacim P
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Har blivit bra bemöt och arbetet utfört bra. Trevlig person

Allan K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bara synd att jag inte kom i kontakt med Svenska Alarm innan jag började slänga pengar på hyrlarm hos andra aktörer.

Ernst Erik Kristian R
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Trevlig säljare samt bra installatör.

Max sebastian A
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Håll er långt bort från dessa skojare. Total katastrof... Jag har absolut inget positivt att säga om denna larmleverantör.. Omodern och dyr hårdvara och deras mjukvara och "kundsidor" är något som påminner om 80 talets larmlösningar, när man var tvungen att ringa in för att lägga upp en ny användare. Deras app är som hittat på stenåldern... Att dom tar 70:- för pappersfaktura är ju i mitt tycke helt otroligt. Riktigt skräp som är plastigt, omodernt och riktigt dåligt...

Svar från Svenska Alarm Gruppen AB

Hej Jonny, Tycker det är väldigt tråkig stil att du lägger en dålig recension bara för att du inte har råd att betala. Vi vill hjälpa dig men du svarar inte när vi ringer och inte heller på våra mail. Återkom till oss på: 0770-112 060 alternativt info@svenskaalarm.se Mvh Erik Svenska Alarm

Rickard B
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Oseriöst bolag! Lämnade tillbaka ett larm innan ångerrätten gått ut, fick betala 5000kr plus skruva ner det själv. Missade en liten plastbit när jag returnerade larmet och fick en faktura på 12000kr.

Svar från Svenska Alarm Gruppen AB

Hej Rickard, Ser här att det blivit fel, det får vi be om ursäkt för. Ser också att det löst sig och den felaktiga fakturan makulerats efter samtal med en kollega :) Finns det något mer ni funderar eller undrar över går det fint att höra av sig till vår support på: 0770-112 060// Emma

Johan Fredrik J
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bra hårdvara som känns gedigen och genomarbetad. Fin upplevelse där man med kunden i centrum kunde hitta en lösning som passar mina behov perfekt. Och dessutom löjligt mycket billigare och bättre än Sector alarm.

Jesper Andreas N
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Går inta att nå någon som kan hjälpa en via telefon. Drar pengar från ens konto som dom inte ska göra.

Zunnaira Beenish M
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Var missnöjd först men sedan fick bra hjälp.

Simon Å
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Det bästa och mest prisvärda larmet på marknaden ger mig en trygg tillvaro i vardagen där jag enkelt kan ha koll på allt genom deras enkla app.

Hans B
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Detta är utan tvekan det bästa och mest prisvärda larmet på den svenska marknaden. En app som gör det enkelt att överblicka larmfunktionerna både för privatpersoner och företag. Du får dina kamerabilder live direkt i din telefon.

Emil W
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Kundsupporten vill inte ringa upp ("för upptagna") utan hänvisar till FAQ eller mail. Detta sker via mail som började anlända efter att telefonisten som inte kunde hjälpa till med något alls registrerat att jag ville bli uppringd. Tjänsten har inte utvecklats på 5 år och är inte prisvärd - däremot köper man ju (eller gjorde iaf då) komponenterna så det finns ju en stark inlåsningseffekt när man väl är kund. Välj någon annan är mitt råd.

Zunnaira Beenish M gillar detta
Lars K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Kundservicen hos detta bolag är bedrövlig. På intet sätt oartig, men väl ohörsam gentemot kunds önskemål och krav. Att få hjälp av dem är närapå omöjligt, och beställning man gjort måste dubbelkontrolleras och dubbelkontrolleras. Faktureringen är väl tilltagen, de fasta avgifterna överstiger kostnaden för själva tjänsten. Välj en annan larmoperatör om behov för hemlarm finnes.

JOHAN V
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Ett av de mest inkompetenta bemötande jag har varit med om. Jag ska tillägga att jag inte är kund hos företaget och efter denna upplevelse kommer jag aldrig att bli det heller. Efter några säljsamtal valde jag att inte ta deras erbjudande och istället behålla min nuvarande larmleverantör. Då hånskrattade säljaren både åt mitt val och åt min nuvarande larmleverantör. Jag gick först med på att testa deras larm men ångrade mig sedan efter att bland annat hört andras upplevelser av företaget. När jag då ångrade mig så skulle...

DANIEL K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Lurendrejeri... Jag försökte redan förra året säga upp mina tjänster, fick då betala en sista faktura. Iår kommer det en till på 1600:- och då påstår dom att dom inte fått in någon uppsägning. Ren skräp! Håll er borta för gudsskull. Dom LURAR ER!

Liliana V
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Först var jag missnöjd med servicen men sedan bemötte de mig proffsigt. Nu är jag nöjd.

Rebecca  B
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Riktigt oseriöst företag! Säljaren ljög i vårt samtal. Jag var EXTREMT tydlig med vad vi önskade då vi skulle byta från ett annat larmbolag till detta. Säljaren gjorde klart för oss muntligt att det skulle bli så vi önskade. (Det skriftliga avtalet var ganska luddigt, därför bad jag om förtydligande muntligt, där han berättade för oss att appen var helt kostnadsfri och det gick utmärkt att använda den utan att vara uppkopplad till larmtjänst. Mannen ringde även upp samma säljare för att dubbelkolla detta innan vi...

Zunnaira Beenish M och 2 andra gillar detta
Jonas K
Skrev om Svenska Alarm Gruppen AB

Bästa larmet! Kostnadseffektivt och professionellt bemötande ifrån säljare. När vi hade frågor kring larmets funktion löste deras support det smidigt och enkelt.

Magnus O gillar detta