Mycket proffsig installation och bemötande
Svenska Alarm Gruppen AB
33 omdömen om Svenska Alarm Gruppen AB
Sedan starten hos Reco 2024
Trevlig tekniker, som pedagogiskt sätt förklarade alla funktioner.
Bra service och trevlig tekniker
Trevligt bemötande av teknikern och ett väl utfört arbete ,så vi är väldigt nöjda . Tack
Världens bästa servicetekniker 👍 Snabbt och smidigt
Bra samarbete och mycket tålamod hos installatören. Har haft bra samarbete under hela processen. Tycker allt är bra förklarat och har gåtts igenom bra så alla parter var överens.
Trevlig säljare som ringde upp som bjöd till extra när vi behövde snabb hjälp. Installatören hade bra kommunikation o vi lärde oss snabbt hur larmet fungerar. Vi är nöjda o tjänsten motsvarar den info vi fick samt de förväntningar o önskemål som vi har.
Borde ha sagt NEJ till Svenska Alarm. Nu när jag ville ångra då jag fick bättre erbjudande av annan aktör men då är jag tvingad av Sector Alarm att betala nära 4000 om jag vill ångra och säga upp! Det står i kontraktet säger dem, men det var inget de nämnde över huvud taget för mig. Är kvar som kund för jag är ensamstående mamma och det är inte så lätt för mig att betala 4000:- bara sådär. Jag tillförlitade mig på ångerrätten och på Svenska Alarm. Det skulle jag inte ha gjort. Tänk till två gånger innan ni tackar ja till...
Hej Frida, Tycker det är jättetråkigt att du önskar ångra ditt köp och talas gärna vid angående det. Hör gärna av dig till oss på: 0770-112 060 Vad jag kan se har vi haft kontakt där jag hjälpt dig och bl.a bjudit dig på 2 larmbrickor och vill absolut hjälpa dig hela vägen. Med vänlig hälsning Ernst Svenska Alarm
Fantastiskt proffsig upplevelse! Personligt bemötande!
Felaktig information och ingen aktivitet när larmet går. Varken från väktare eller larmcentral. Hade tur som var nära till hemmet och kunde själv avbryta inbrottsförsöket. Prisangivelser och kostnader stämmer inte med vad som utlovats, har väntat på komplettering av utlovad utrustning i snart 1 år. Får inga svar på mail. Blir aldrig uppringd heller fast man lämnat sitt kundnummer och telefonnummer i deras bedrövliga automatservice. Chatsupporten är aldrig bemannad utan är bara en halvtrasig AI-robot som inte leder någonvart...
Hej Fredrik, Detta känner vi inte alls igen. Vi önskar självklart komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0770-112 060 alternativt mailadress: info@svenskaalarm.se. Jag önskar dig en trevlig helg. // Emma
Det sämsta Larmbolaget som finns. Vi fick inbrott och och larmet löste inte ut. Svenska Alarm skylde ifrån sig och när vi ville häva avtalet och lämna tillbaka larmet så sa de att allt fungerade utan anmärkning . Supporten kan man endast nå via mejl. Jag skrev 42 mejl utan att det kunde erkänna att vårt larm inte fungerat som avsett när inbrottet skedde. Håll er borta från dessa skojare.
Hej! Tråkigt att höra om er upplevelse. Vi anser fortsatt att larmet fungerat som det ska. Önskar ni prata mer med oss angående ditt ärende är ni välkomna att hör av er till oss via telefonnummer 0770-112 060. Önskar er en fin dag! /Emma
Otroligt proffsigt och bra bemötande från första kontakten. Det känns tryggt och säkert att ha valt Svenska Alarm och vi är riktigt nöjda med vårat hemlarm som vi fick installerat idag av en kunnig tekniker.
Rekommenderas🤗 Har haft larmet över ett år nu och är väldigt glad att jag valde Svenska Alarm.
Mycket trevlig bemötande och kunnigt bemötande. Känns proffsigt och tryggt.
Bra och kunnig. Fick bra svar på våra frågor
Bra tycker jag, förklara på ett bra sätt
Har blivit bra bemöt och arbetet utfört bra. Trevlig person
Bara synd att jag inte kom i kontakt med Svenska Alarm innan jag började slänga pengar på hyrlarm hos andra aktörer.
Trevlig säljare samt bra installatör.
Håll er långt bort från dessa skojare. Total katastrof... Jag har absolut inget positivt att säga om denna larmleverantör.. Omodern och dyr hårdvara och deras mjukvara och "kundsidor" är något som påminner om 80 talets larmlösningar, när man var tvungen att ringa in för att lägga upp en ny användare. Deras app är som hittat på stenåldern... Att dom tar 70:- för pappersfaktura är ju i mitt tycke helt otroligt. Riktigt skräp som är plastigt, omodernt och riktigt dåligt...
Hej Jonny, Tycker det är väldigt tråkig stil att du lägger en dålig recension bara för att du inte har råd att betala. Vi vill hjälpa dig men du svarar inte när vi ringer och inte heller på våra mail. Återkom till oss på: 0770-112 060 alternativt info@svenskaalarm.se Mvh Erik Svenska Alarm
Oseriöst bolag! Lämnade tillbaka ett larm innan ångerrätten gått ut, fick betala 5000kr plus skruva ner det själv. Missade en liten plastbit när jag returnerade larmet och fick en faktura på 12000kr.
Hej Rickard, Ser här att det blivit fel, det får vi be om ursäkt för. Ser också att det löst sig och den felaktiga fakturan makulerats efter samtal med en kollega :) Finns det något mer ni funderar eller undrar över går det fint att höra av sig till vår support på: 0770-112 060// Emma
Bra hårdvara som känns gedigen och genomarbetad. Fin upplevelse där man med kunden i centrum kunde hitta en lösning som passar mina behov perfekt. Och dessutom löjligt mycket billigare och bättre än Sector alarm.
Går inta att nå någon som kan hjälpa en via telefon. Drar pengar från ens konto som dom inte ska göra.
Var missnöjd först men sedan fick bra hjälp.
Det bästa och mest prisvärda larmet på marknaden ger mig en trygg tillvaro i vardagen där jag enkelt kan ha koll på allt genom deras enkla app.
Detta är utan tvekan det bästa och mest prisvärda larmet på den svenska marknaden. En app som gör det enkelt att överblicka larmfunktionerna både för privatpersoner och företag. Du får dina kamerabilder live direkt i din telefon.
Kundsupporten vill inte ringa upp ("för upptagna") utan hänvisar till FAQ eller mail. Detta sker via mail som började anlända efter att telefonisten som inte kunde hjälpa till med något alls registrerat att jag ville bli uppringd. Tjänsten har inte utvecklats på 5 år och är inte prisvärd - däremot köper man ju (eller gjorde iaf då) komponenterna så det finns ju en stark inlåsningseffekt när man väl är kund. Välj någon annan är mitt råd.
Kundservicen hos detta bolag är bedrövlig. På intet sätt oartig, men väl ohörsam gentemot kunds önskemål och krav. Att få hjälp av dem är närapå omöjligt, och beställning man gjort måste dubbelkontrolleras och dubbelkontrolleras. Faktureringen är väl tilltagen, de fasta avgifterna överstiger kostnaden för själva tjänsten. Välj en annan larmoperatör om behov för hemlarm finnes.
Ett av de mest inkompetenta bemötande jag har varit med om. Jag ska tillägga att jag inte är kund hos företaget och efter denna upplevelse kommer jag aldrig att bli det heller. Efter några säljsamtal valde jag att inte ta deras erbjudande och istället behålla min nuvarande larmleverantör. Då hånskrattade säljaren både åt mitt val och åt min nuvarande larmleverantör. Jag gick först med på att testa deras larm men ångrade mig sedan efter att bland annat hört andras upplevelser av företaget. När jag då ångrade mig så skulle...
Lurendrejeri... Jag försökte redan förra året säga upp mina tjänster, fick då betala en sista faktura. Iår kommer det en till på 1600:- och då påstår dom att dom inte fått in någon uppsägning. Ren skräp! Håll er borta för gudsskull. Dom LURAR ER!
Först var jag missnöjd med servicen men sedan bemötte de mig proffsigt. Nu är jag nöjd.
Riktigt oseriöst företag! Säljaren ljög i vårt samtal. Jag var EXTREMT tydlig med vad vi önskade då vi skulle byta från ett annat larmbolag till detta. Säljaren gjorde klart för oss muntligt att det skulle bli så vi önskade. (Det skriftliga avtalet var ganska luddigt, därför bad jag om förtydligande muntligt, där han berättade för oss att appen var helt kostnadsfri och det gick utmärkt att använda den utan att vara uppkopplad till larmtjänst. Mannen ringde även upp samma säljare för att dubbelkolla detta innan vi...
Bästa larmet! Kostnadseffektivt och professionellt bemötande ifrån säljare. När vi hade frågor kring larmets funktion löste deras support det smidigt och enkelt.