Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Nissan Akalla
-
skrev om Nissan Akalla
väldigt otrevligt vid bokning av verkstad då vi har garanti på bilen. Första gången så hittar de inte felet och andra gången bär jag själv hittade felet och har bevis på det så vägra han på tidsbokningen boka tid och påstår att jag ska reperera felet själv då och sedan parkerar mitt samtal. till slut när jag har ringt en tredje gång och hamnat hos samma kille och när jag påstår att jag har spelat in samtalet då bokar han in tid en tid till mig. Så ska det inte vara vår bil är fr er garabtin är fr er och eftersom vi redan varit hos er engång för att hitta felet så ville vi komma in igen för att nu är nog felet hittat plus att kunden ska väl inte behandlas på det sättet. Efter detta kommer jag att bojkotta er..
-
skrev om Nissan Akalla
den 1 juli köpte vi en Nissen qashqai som skulle levereras efter 2-4 veckor, men den har inte kommit än. igår ringde vi en personal som jobbade där och frågade varför vår bil a försenad för det har gått över 5 veckor nu. han sa att den är färdig men att den har små saker som måste fixas, han sa att han ska ringa så fort som möjligt när den är kvar. idag åkte vi dit och de sa att vi måste vänta till den 21 augusti som är över 6 veckor. pappers villkoren stod det till 6 veckor högst. jag är inte nöjd över de försäljarna som jobbar där. det va otrevligt.
-
skrev om Nissan Akalla
Utmärkt service! Gav garanti på en reservdel på min SAAB 9-3 då den gick sönder - ett år efter tidigare reparation. Snabbt & trevligt.
-
skrev om Nissan Akalla
Beställde en Kia sportage av Svenska Bil Akalla, då planerat leveransdatum inte höll, har jag nu fått en lånebil fram till leverans, en stor eloge till säljaren M. //G
-
skrev om Nissan Akalla
Ringde i juni för att boka in en tid för att kontrollera en varningslampa som börjat lysa samt göra en service som hade blivit eftersatt. Inte gjort något på 4000 mil. Och det är totalt motstånd och ovilja att hjälpa till från första början. Tror det tog 4-5 samtal innan jag fick boka en tid två månader efter. Helst ville dom att man inte skulle boka tid för att det var så mycket att göra. Dessvärre var den andra auktoriserade Nissan verkstan lika svår att få tid på. Men tillslut lyckas jag boka en tid i augusti och accepterar att det är svårt att få tid under sommaren.
Kommer till verkstaden, då är alla på Nissan avdelningen på lunch (14:30) så en annan man får försöka hjälpa till. Efter typ 10 minuter hittar dom min bokning men då har dom enbart skrivit upp kontrollen av lampan och inte avsatt tid för servicen. Även fast jag sa det säkert 10 gånger när jag boka tiden. Dessutom så frågar dom MIG vad som skall göras vid servicen. Vad vet JAG?! Gör vad ni tycker är nödvändigt när bilen fått 16000 och inte tittats på på nästan 4000 mil. Samma fråga kom förövrigt vid bokningen. Sjukt. Men dom tar in bilen och om tid fanns skulle dom även göra servicen.
Dagen efter ringer dom, vet inte exakt vad problemet är som orsaker varningslampan, så dom rekommenderar att man inte gör någonting åt problemet förens det blir ihållande. Men dom kan byta glödstiften om jag vill som troligtvis är orsaken. Men, då kommer det ta.....1-2 veckor! VA! Hur är det möjligt?! Nissan måste ju ha minst 10 lagar i Sverige som har glödstift på lager och vad kan de ta att byta för en erfaren mekaniker? 1 timme?
När jag fråga om dom hade hunnit göra servicen så blev svaret nej och samma frågor om vad det är som ska göras, vilken typ av oljor osv kommer. Så jag ber att få hämta bilen. Tar bilen till någon annan verkstad nu. Ni är verkligen värdelösa Svenska Bil. Sen att folk jobbar med ryggen mer eller mindre mot servicedisken så man får kasta sudd på dom för att dom ska vakna är ju bara tragiskt. Ni förtjänar inte era kunder. Skäms. -
skrev om Nissan Akalla
Bokade in bilen för regelbunden service. Fanns bara en tid. Märkligt nog var jag tvungen att välja mekaniker själv. Jag har inte någon relation till mekanikern, vet inte vem som servat min bil tidigare. Inte heller tror jag att min Saab 9-5 är så unik att det bara finns en mekaniker som kan ta hand om den.
Väl på plats undrar tuggummituggande tjej i kundmottagningen varför jag bokat in mig hos meknikern H, han är ju på semester. Jag får vänta ganska länge innan hon ger besked att de ska fixa min service.
En kille ringer upp strax efter lunch och berättar att de gått igenom bilen och hittat en massa småfel. Jag ber att de fixar dem. Det brukar de göra (gissar att det är det som de tjänar bäst på). Får besked att "Nä, det är ju snart helg och man vill gå hem."
När jag kommer och ska hämta bilen så står det väldigt mycket klottrat på protokollet. Jag ser att det står något om "läcker olja" och "bromsarna", men det går inte att tyda mer än så.
Tjejen i kundmottagningen kan heller inte läsa vad som är problem. Jag känner mig ovälkommen men ber att hon ska hämta någon som kan tyda protokollet.
En trevlig mekaniker kommer och försöker läsa protokollet. Med stor svårighet lyckas han tyda det mesta. Jag frågar om det är viktiga saker att åtgärda och det håller han med om. Men det fick en annan verkstad ta hand om. -
skrev om Nissan Akalla
Jag kan bara uttala mig om försäljarna. De var trevliga och gav mycket information och ringde t.o.m. efter köpet och hörde att allt var bra med bilen! Jag är nöjd med mitt bilköp efter ett år. Bilen var prisvärd efter viss prutning.
-
skrev om Nissan Akalla
Försäljningsdelen har jag inte mycket att klaga på; säljarna är trevlig och kunniga. Däremot är personalen som arbetar i verkstan klåpare. Jag har varit med om, och hört om, många incidenter. Det värsta jag varit med om var när jag köpte begagnad bil och ville ha dragkrok monterad som extrautrustning. Jag fick erbjudande om att jag kunde få tillgång till bilen tidigare om jag själv besiktigade dragkroken mot rekvisition. Väl på plats hos bilprovningen (i Rissne) visade det sig att besiktningen krävde instruktionsbok till dragkroken och jag hade inte fått någon instruktionsbok från svenska bil. Vidare kunde de se direkt att dragkroken var felmonterad och som slutkläm fungerade inte rekvisitionen. Jag vill också ge en känga till bilprovningen i Rissne där personalen blev arg på mig istället för på svenska bil.
Slutsats; välj hellre en Saab-verkstad som gör ett bra jobb och som bryr sig om sina kunder.