Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
Rekommenderat företag 2016 - Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)

Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)

Hagagatan 1, 113 48 Stockholm — Visa karta

Har du känt av spänningar i nacke och axlar på sistone? Stela muskler eller leder, huvudvärk som inte släpper, ryggont? Svenska Kiropraktorkliniken erbjuder behandling mot alla dessa besvär, och ännu fler olika typer av led- och muskelvärk, genom kiropraktik.

Även massage och individuellt anpassade träningsprogram går att få som komplement till den kiropraktiska behandlingen. Information och råd om matvanor och ergonomi erbjuds också.

Kliniken delar lokaler med Focus Optik vid Odenplan. Hör gärna av dig eller boka en tid online!

Läs vad 24 kunder tycker om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)

• Bernhard R
    Bernhard R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Mycket bra! Går dit regelbundet och får en frisk kropp.
    2016-11-12 Fredrik J svarar Bernhard R
    Jag är glad att kunna hjälpa till.
  • Bengt-Göran Z
    Bengt-Göran Z skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Får alltid professionell hjälp vid mina besök hos Fredrik som löser mina problem på bästa sätt. mvh Benke
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag hade ont i ryggen på olika sätt. Jag fick dels en behandling som gjorde att smärtorna i stort sett försvann. Men jag fick också tips på hur jag i vardagen kan göra för att förebygga problemen.
    2016-08-17 Fredrik J svarar Stefan N
    Tackar, vad man själv kan göra är det viktigaste för att inte återfå problemen.
  • Göran A
    Göran A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Har sökt för rygg- och axelsmärtor. Bemötandet har alltid varit positivt och vänligt. Jag uppskattar särkilt att Fredrik tar sig tid att förklara för mig vad som orsakar smärtan och vad/hur han avser att gå vidare med behandlingen. Jag kan varmt rekommendera Svenska Kiropraktorkliniken.
    2016-08-17 Fredrik J svarar Göran A
    Tacka för de orden. Det glädjer mig att du uppskattar förklaringarna.
  • Eva M H
    Eva M H skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Efter dryga tio år som kund hos Fredrik kan jag bara säga att jag är jättenöjd. Jag har skolios på två ställen och en gammal skada från en skidlift 1987 som återkommer då och då. Att regelbundet gå till en kiropraktor är viktigt för att min kropp inte ska sluta fungera. Det jag uppskattar mest är att när det inte är så mycket att "rätta till" så får man massage = alltid valuta för pengarna. Trevliga samtal under behandlingen och boktips är också en extra poäng.
    2016-08-17 Fredrik J svarar Eva M H
    Alltid lika uppmuntrande för mig att träffa dig.
  • Emma A
    Emma A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Ont i rygg och ländrygg efter år av kånkande på småbarn. Här har jag fått effektiv hjälp när jag haft akut ont men upprepade besök har även gett mig ökad förståelse för hur jag förebygger skador/slitage genom att förändra mitt livsmönster. Idag lever jag ett i stort sett smärtfritt liv.
    2016-08-17 Fredrik J svarar Emma A
    Tack, jag är glad att jag kan hjälpa.
  • Eva B
    Eva B skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Proffsig, trevlig och effektiv. Det finns visst inga krämpor som inte Fredrik kan bota!?
    2016-08-12 Fredrik J svarar Eva B
    Tack. Jag är glad att jag kan hjälpa till.
  • Isa G
    Isa G skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag blev rekommenderat av en kompis efter jag varit hos andra utan förbättring. Nu rekommenderar jag honom väldigt varmt. Fredrik är en jätteduktig kiropraktor som KAN helt enkelt. Han kan identifiera problemet och vet vad han ska göra för att lösa det. Varje minut som man är där är effektiv. Varje gång jag varit där har jag märkt en förbättring direkt. Alltid lika nöjd.
    2016-05-26 Fredrik J svarar Isa G
    Det gläder mig att du är nöjd och att du blivit bättre. / Fredrik
  • Mia N
    Mia N skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Alltid lika trevligt, välkomnande och professionellt bemötande. Kiropraktiker tjänster. Kundupplevelsen är alltid utmärkt.
    2016-05-26 Fredrik J svarar Mia N
    Tack och bock för de fina orden. / Fredrik
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Extremt bra bemötande av Fredrik Järudd. Sökte för ett ihållande ryggproblem med sträckt nacke, vilket återkom frekvent.Fredrik lyssnade på min beskrivning av problemet och dess bakgrund, han bemödade sig om att förtydliga sammanhang med olika former av daglig påfrestning på kroppen. Fredrik åtgärdade akuta problem och förklarade hur olika spänningar i kroppen hängde ihop med plats för värk. Jag är mycket imponerad efter att tidigare varit hos ett flertal olika människor med dessa problem då de har återkommit då och då under de sista 10 åren. Jag rekommenderar varmt Fredrik till flertal kollegor med olika ryggproblem. Betyg 5, utmärkt!
    2016-05-04 Fredrik J svarar Daniel R
    Tackar så mycket för de fina orden. / Fredrik
  • Sam F
    Sam F skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Ett trevligt och vän skapand känsla, och att han bryr sig om mig
    2015-06-02 Fredrik J svarar Sam F
    Tack för rekommendationen Sam. / Fredrik
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Kiropraktik
    Över tid fått hjälp med diverse kroppsliga problem. Började med Nacke/Axlar med gott resultat. Därefter fått hjälp med höft/rygg och handled mm.

Bra och effektiv behandling och personligt bemötande. Bra tillgänglighet med kort varsel. För att få betyg 5 skulle det preventiva arbetet kunna utvecklas - dvs. lite som tandläkarnas "tandhygien"...
    2015-06-02 Fredrik J svarar Stefan M
    Hej och tack för rekommendationen och förslaget till förbättring. / Fredrik
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    En mycket trevlig och bra kiropraktor som gör allt för att göra mig friskare.Lätt att få tag i och bra att få till tider som passar mig :):D
  • Karin P
    Karin P skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Fredrik Järudd på Svenska Kiropraktorkliniken har hjälpt mig både med akuta ryggskott och med mindre justeringar när jag känt mig stel. Det gör inte alls ont utan känns bara som en stor befrielse att direkt kunna röra sig obehindrat igen.
    De erbjuder även massagetider, och deras långa utbildning, stora erfarenhet och fantastiska kunskap i människokroppen gör att denna är obeskrivligt härlig.

Jag kan verkligen, verkligen, rekommendera Svenska Kiropraktorkliniken!
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Otroligt bra kiropraktor. Kunnig pedagogisk generös med att hitta tider snabbt. Mina allra bästa rekommendationer!
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag har haft regelbunden kontakt med Fredrik Järudd sedan en skada jag fick i ryggen/höften. Fredrik är bred i sitt kunnande och ger inte bara kiropraktisk behandling utan även råd om lämplig träning för att undvika nya problem.
    Fredrik är trevlig och seriös. Han bemöter kunden med respekt.
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Utmärkt bemötande Fredrik Järudd som ger rätt behandling och löser mitt problem
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag har gått till Fredrik i drygt 6 år och tycker han är en riktigt duktig kiropraktor.
  • Patrik K
    Patrik K skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Svenska Kiropraktorkliniken vet verkligen vad dom håller på med och kan ge snabb och bra hjälp.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag anlitade Fredrik Järudd i rehab syfte och har blivit så mycket bättre. Dels pga justeringar men främst genom att han kan hjälpa mig att förstå så att jag kan lära om och bli frisk. Fredrik är mycket pedagogisk
  • Helene Z
    Helene Z skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Svenska Kiropraktorkliniken jobbar mycket seriöst och med en djup kompetens. Fredrik har hjälpt mig att bli bra från en höftledsoperation - inte minst viktigt är den motivation jag har fått till hemmaövningar som gjort susen. Kompletterat med hans skicklighet vid behandlingarna har det gjort mig i det närmaste symptomfri. Rekommenderas varmt!
  • Göran A
    Göran A skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Trevligt bemötande. Ger rekommendationer för att undvika besvär.
  • Julia C
    Julia C skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Jag gick på Svenska Kiropraktorkilniken för behandling för mitt diskbråck. Jag fick ett utmärkt bemötande och en utmärkt behandling! Jag kände att Fredrik Järudd tog sig tid att förstå mina problem och att ge goda råd och en behandling som passade. Fredrik kändes genuint intresserad vilket gjorde att jag kände mig väl omhändertagen.
  • Emil F
    Emil F skrev om Svenska Kiropraktorkliniken (Fokus Optik)
    Fredrik är otroligt professionel, kompetent och kunnig. Jag har fått stor hjälp med att få en bättre förståelse för hur min kropp fungerar och hur jag kan motverka mina problem istället för att bara få en quick fix som hjälper för stunden. Med det sagt så är fysioterapin också väldigt, väldigt effektiv.

Hagagatan 1, 113 48 Stockholm