Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Södertälje Swedish Moving

Swedish Moving

Erikshällsgatan 40, 151 46 Södertälje — Visa karta

Swedish Moving är ett snabbt växande företag inom flytt och städbranschen. Vi hjälper till med allt mellan flytt, flyttstäd, kontorsstäd och fönsterputs och jobbar framför allt i Södertälje och Stockholm, men vid behov gör vi även längre sträckor inom Sverige och till och med Europa.

Hos oss kan du lita på att du får ett seriöst företag! Vi har alla tillstånd och försäkringar som branschen kräver och arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig så trygga som möjligt. Kontakta oss per telefon eller mail om du är intresserad av en offert från en flyttfirma med bra priser!
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 142 kunder tycker om Swedish Moving

• Mats E
    Mats E skrev om Swedish Moving
    Jag avråder från att använda Swedish moving!

Vi använde Swedish moving för packning och flyttning den 10 april. Inget fel med själva transporten dock. Personalen kunde inte svenska och engelskan var inte speciellt bra, men vi lyckades i alla fall kommunicera genom att visa med gester och engelska.

När vi packade upp saknades några småsaker av obetydligt värde och några glas hade gått sönder. De tog betalt för 120 kartonger. I verkligheten blev det 92 kartonger. Vi stod inte innanför dörren och räknade varenda kartong de bar in, vi litade helt enkelt på Swedish moving.

Vår flytt blev alltså 840 kr dyrare än vad offerten sade. Företaget informerades om antalet kartonger redan den 15 april. Fick till svar ”Återkommer ang kartongerna”. Vilket företaget inte gjorde. Efter en påminnelse från oss att de skulle hämta kartongerna, så fick vi bara ett datum. Vi påminde även om antalet kartonger muntligen (för de som hämtade kartongerna) och via e-post samma dag som hämtningen skede, den 28 april.

De hänvisar till sitt kvittenssystem angående antalet kartonger för att det inte ska bli fel. Men ändå blir det fel och jag som kund drabbas! Så använder ni detta företag, så var med under hela packningen, åk bakom lastbilen och sedan räkna varenda kartong de bär in. Läs mer
    2018-04-29 Torbjörn K svarar Mats E
    Hej Mats,

Vi har hundratals kunder med kartonger ute samtidigt. Därför måste vi ha ett skriftligt system med kartonger, betalning etc. Kund är skyldig att kontrollera antalet. Ni betalade kontant för dessa på plats och signerade för antalet.

Det är inte rätt att ni skyller på oss när ni betalat och signerat.

Med vänlig hälsning, Swedish Moving
    2018-04-30 Mats E svarar Torbjörn K
    Nu har Swedish Moving AB kompenserat oss för kartongerna och det andra. Första kommentaren blev fockus på det negativa. Jag tycker att personalen som packade och transporterade var trevliga och hade gott bemötande, det kom inte med i första delen.

Om det skulle gå, så hade jag idag ändrat från två till fyra bollar.

Efter detta så vill jag kunna rekommendera Swedish Moving AB.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Rebecka T
    Rebecka T skrev om Swedish Moving
    Vi har använd swe moving vid två flyttar i år och vi är super nöjda!
    Torbjörn är super att ha och göra med vid planering och flyttgubbarna effektiva och försiktiga.
    Även om det var trafikstockning, snöstorm, 10minus och hissstrul va det aldrig något gnäll!
    Rekommenderas!! Läs mer
  • khaled k
    khaled k skrev om Swedish Moving
    väldigt trevliga o snälla killar, rekommenderas starkt Läs mer
  • Marzena M
    Marzena M skrev om Swedish Moving
    Mycket nöjd .Kom i tid och jobbade väldigt bra .Varmt rekomenderas !!!! Läs mer
  • Lorena A
    Lorena A skrev om Swedish Moving
    Väldigt nöjd med vår flytt och vårt flyttstäd. Kvick, flexibel och mycket trevlig personal. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Swedish Moving
    Det gick så smidigt, jättenöjd. Läs mer
  • nabil s
    nabil s skrev om Swedish Moving
    Im so satisfied with www.Swedishmoving.se !

Price and service and quality...10 stars for you :) Läs mer
  • Borislav P
    Borislav P skrev om Swedish Moving
    Jag beställde flytt på kort varsel, ca 2 veckor. Allt fungerade perfekt, från början till slut. Punktliga, snabba och samtidigt försiktiga, hjälpsamma och trevliga. Mycket nöjd! Läs mer
  • Ulf P
    Ulf P skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving skötte vår flytt hem till Sverige efter några år utomlands. Allt fungerade perfekt och jag kan varmt rekommendera deras tjänster. Läs mer
  • Maj-Len  H
    Maj-Len H skrev om Swedish Moving
    Supernöjd med flyttfirman,killarna jobbade hårt med att flytta våra prylar från Södertälje till Nyköping. ...Kunde inte ha gått bättre! Rekommenderar verkligen,både prismässigt och hur effektivt dom skötte flytten. 10+ åt er! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Swedish Moving
    Pålitliga och prisvärda.Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Erking F
    Erking F skrev om Swedish Moving
    Jag kan verkligen rekommendera Swedish Moving, flytt- och städföretag, om man önskar hög service och kvalitet. Upplevde som kund att jag var prioriterad och blev bemött såsom ett serviceföretag skall göra, vilket inte är självklart idag. Flytten genomfördes i tid, allt var helt och liksom städning utan anmärkning.Resultatet var över förväntan. Därför har det varit med glädje att rekommendera detta företag vilket jag gjort och det har bara blivit nöjda affärsrelationer. Roligt att det finns företag som tänker kvalitet framför kvantiet! De bästa rekommendationer härifrån! Mvh Erking Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Swedish Moving
    Funkade mycket bra. Kom i tid och lämnade i tid. Lätt att ha att göra med. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Swedish Moving
    Våra saker levererades i bra skick. Lite strul men det löste sig i slutändan. Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Swedish Moving
    RÄTTEGÅNGSTVIST EFTER FLYTT MED SWEDISH MOVING!
    Välj en annan firma! 3 timmar försenad flyttstart och hann inte avsluta flytten samma dag. Kör resterande bohag dagen efter och vill ta extra betalt för det. Överskriden maxvolym säger bolaget, TROTS att de inspekterat bohaget innan avtal om fast pris slöts. 7 månader och en rättegångstvist senare (där vi vann) är vi ÄNTLIGEN av med det här bolaget! Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Swedish Moving
    Vilka proffs! Vi flyttade från en villa på 210 kvm och flyttlasset skulle gå från Tungelsta till Avesta, de kom och tömde huset samtidigt som 4 städare klev in och började städa! 4 flyttgubbar slet på och började 9 på morgon.. 11-12 timmar senare stod alla saker i det nya huset! Trevliga, proffesionella och trevliga! Billiga var dem oxå! Väl värt pengarna!

Högsta betyg från oss!
    Tackar så mycket!

/Jessica Läs mer
  • Byron K
    Byron K skrev om Swedish Moving
    Many thanks to Torbjörn and his team! Everything was fantastic, no problems, excellent price and terrific service (especially answering emails very quickly). Thanks again for taking such care in moving antique furniture and musical instruments! Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Swedish Moving
    Boka gärna flytt men definitivt inte flyttstäd. De ska komma kl9. Meddelar att de kommer bli två timmar sena. Dyker upp drygt 4timmar senare och frågar då om det finns ica i närheten eftersom de inte har alla städsaker de behöver. Är inte klara kl19 när jag måste till jobbet. Nästa morgon är det definitivt inte klart och inte har de meddelat detta. Lämnat fimpar på balkongen. De säger sig vilja åtgärda men eftersom jag ska lämna nycklar till hyresvärd dagen efter är det för sent. De kan uppenbarligen inte hur man putsar fönster (torkade med trasa) och rena maffiabemötandet när jag inte vill betala för det mediokra resultatet. Läs mer
  • Marita L
    Marita L skrev om Swedish Moving
    Väl utfört flytt från Finland till två adresser i Sverige - 20 mil mellan ställena. Rekommenderas!
    Marita Läs mer
  • Lilian A
    Lilian A skrev om Swedish Moving
    Hej, är jättenöjd. Trevliga flyttgubbar som var snabba och effektiva. . Läs mer
  • Angelica Ä
    Angelica Ä skrev om Swedish Moving
    Kan varmt rekommendera Swedish moving. Servicen var toppen och allt gick smidigt trots en lång flytt från södra Norge till norra Sverige. Har ingenting att klaga på. Läs mer
  • Kenth N
    Kenth N skrev om Swedish Moving
    Jättenöjd med både flytten samt flyttstädningen, som jag också tog genom Swedish Moving.
    Dom kom på utsatt tid på morgonen, två trevliga killar som slet på. Inga saker gick sönder och allt gick väldigt smidigt måste jag säga. Städningen var även den väldigt fint utfört. Nu hoppas jag att jag slipper flytta på ett tag, men skulle absolut anlita samma firma igen :) Läs mer
  • Roger P
    Roger P skrev om Swedish Moving
    Seriöst företag som vi anlitar ofta just pga bra kvalitet till rätt pris. Tillgängliga dygnet runt och trevlig ägare som vi haft bra kontakt med och Torbjörn har varit bra på att organisera och strukturera upp allt.

Verkligen en firma vi tipsar andra att prova om ni vill ha proffsig kvalité till de bästa tänkbara priset.

Kvalitet i toppklass. Läs mer
  • malin m
    malin m skrev om Swedish Moving
    Fantastiskt bra upplevelse. Det är tufft att flytta men dessa 2 killar som kom var lugna, vänliga, proffessionella och jag kände mig fullt trygg. De gav tips och förslag när jag var osäker på vart saker skulle gå i nya hemmet!

Torbjörn som sköter bokningen etc var väldigt flexibel och gav mig den bästa lösningen. Alla sjärnor och rekommendationer ifrån mig.

Bokar lätt med dem igen, inget som gick fel, trots min dåliga packning! Läs mer
  • Johannes B
    Johannes B skrev om Swedish Moving
    Billigt och bra om man inte bryr sig så mycket om när flytten hämtas eller lämnas.

Flyttlasset skulle hämtas på eftermiddagen och lämnas dagen efter på förmiddagen. Det hämtades kl 11 (utan förvarning som det stog i deras mail) och lämnades kl 18 dagen efter.

Annars gick allt snabbt och smidigt att flytta mina saker från port till port. Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Swedish Moving
    OK men krångel.
    + Bra pris
    + Bra paketering, inga skador i flytten
    - SM var >1h försenade till ilastningen på grund av trafikhinder men ringde inte och informerade om detta.
    - Hade avtalat avlastning kl 08, SM ringde 22.30 kvällen innan och ändrade dag.
    - Hade avtalat att SM skulle ringa minst en timme innan avlastning så att jag skulle hinna hem från jobbet. SM ringde istället en minut innan, bara tur att någon var hemma.

/Björn Läs mer
  • Beata F
    Beata F skrev om Swedish Moving
    flytten gick utan anmärkning. En nöjd kund. Läs mer
  • André L
    André L skrev om Swedish Moving
    Väldigt trevliga och tillmötesgående. Rekommenderas starkt! Om jag någonsin ska flytta igen kommer jag att använda dom igen. Läs mer
  • M
    M skrev om Swedish Moving
    Vi hade tur med vår flytt Umeå-Stockholm då fick kontakt med företaget som ändå var påväg söderut. Ett väldigt bra fast pris, och bra kontakt med förarna. Zlatan och Sasha var otroligt trevliga och fina att ha att göra med! Rekommenderas! Läs mer
  • Mattias
    Mattias skrev om Swedish Moving
    Hade ett fastpris på min flytt. Jag var lite rädd att de skulle skynda på och vara oförsiktiga. Men de tog det lugnt och flyttade på, som om det var en vanlig dag på jobbet. Bra flytt tycker jag. Läs mer
  • Jakob L
    Jakob L skrev om Swedish Moving
    Vi kollade runt och fick offerter från många olika flyttfirmor men Swedish Moving var den enda firman som dels erbjöd ett fast, och bra, pris och som skickade med alla tillstånd direkt i offerten. Vi beställde både packning och flyttning och killarna som gjorde det var grymt trevliga och försiktiga med allt. Frågade t.o.m om det var okay att packa vissa saker med andra, märkte ut lådor m.m. Hela flytten med packning tog bara drygt 6 timmar.

Vi flyttade från en 1,5:a på 43 kvm till en 3:a på 78 kvm och betalade bara 3.600 kr i fast pris för både packning och flytt.

Rekommenderas. Läs mer
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Swedish Moving
    Vi flyttade från Malmö till Stockholm, Swedish Moving gjorde allt mycket smidigt och ett mycket bra jobb! Stort tack till Torbjörn och Alex :) Läs mer
  • Jenny
    Jenny skrev om Swedish Moving
    Rekommenderas varmt, från start till slut! Snabb återkoppling via mejl/tfn, tydlig offert/företagsupplysning, hållna tider för både kartonglån och flytt. Lättkommunicerade glada killar som kämpade i raskt tempo, alla saker hela och noggrant plastade skåpdörrar, de hade extrakartonger till mina blommor mm. Jag var med under flyttdagen så de hittade rätt plats för rätt sak. Är supernöjd och positivt överraskad eftersom jag har dåliga erfarenheter från tidigare flyttar. Läs mer
  • Mirona N
    Mirona N skrev om Swedish Moving
    Jag anlitade Swedish Moving för flytt från Flen till Södertalje då mina föräldrar flyttat dit. Allt funkade väldigt smidigt och priset var bra! Killarna som flyttade hade täckt de ömtåligaste möblerna med plast vilket var imponerande och de var väldigt trevliga och duktiga! Städningen var också helt perfekt! De höll alla tider med råge och jag rekommenderar varmt detta företag med högsta betyg! Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Swedish Moving
    Supernöjd! Jag anlitade firman vid förra flytten också och blev så nöjd att det var ett givet val den här gången. Extra kul att samma killar gör det, och hälsar glatt igenkännande!
    /Joakim Skoog Läs mer
  • Patrik
    Patrik skrev om Swedish Moving
    Oseriöst företag.
    Den första kontakten med Swedish Moving är snabb och smidig och han bekräftar glatt skriftligen att flyttbilen ska köras fram på innergården samt att de ser till att ha nyckel till den bom som finns där.
    Men väl på flyttdagen skedde inte detta, och flyttgubbarna talar inte tillräcklig svenska eller engelska för att förmedla vad de lovat. Flytten sinkades med åtminstone 2 timmar, vilket de gladeligen tog extra betalt för.

De har heller inte hela pirror eller packmaterial med sig och hade följdaktligen sönder en del av mina möbler, de erbjuder heller inte någon flyttförsäkring, vilket seriösa transportbolag ska göra. De är däremot inte rädda att ta lika mycket betalt som ett seriöst bolag.

När jag sedan reklamerar möts jag av ovilja, spelat oförstånd och sedan plötslig tystnad.
    Gå inte på samma nit! Läs mer
    KittehMade M gillar detta
  • Karolin S
    Karolin S skrev om Swedish Moving
    Supernöjd med Torbjörn och hans gäng på Swedish Moving. Snabb och tydlig kommunikation och bra hantering av mina prylar under flytten Malmö-Östersund. Allt kom fram helt och rent! Kan verkligen rekommendera den här flyttfirman. Läs mer
  • Serdar T
    Serdar T skrev om Swedish Moving
    Moving is already a terrible task. Packing, unpacking, all other paper work!. I was searching for a company that can make our trouble a bit less.I can say this company surprised me, it is one of the best service companies I have encountered in Stockholm. Torbjörn was perfect to communicate and manage the data and details of moving. Sasha and Milos were very intelligent, understanding and caring guys that showed the perfect care to everything we had. We just gave them keys of the flats and they did the rest without any hassle or problem. They were fast, effective and very positive. I will definitely use service of this company and will ask these two gentle men to help us. I would recommend everyone!. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving skötte flytt och städning i samband med vår flyttning från Flen till Västerhaninge på bästa sätt. Var lite försenade, men förvarnade om detta. Sedan lastade man på och av snabbt, med gott humör och professionellt kunnande. Vi var mycket nöjda och de kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Thore R
    Thore R skrev om Swedish Moving
    Swedish moving AB är ett företag som vi blev rekomenderade att använda när vi flyttade från Märsta till Sköndal. Vi använde oss av deras paket "packasjälv- flytt och städhjälp" det var ett bra pris, inte det billigaste i våra jämförelser med andra men billigast är sällan bäst. Killarna, tre stycken, som skulle utföra själva flytten kom tidigt på morgonen och arbetade sedan metodiskt tills allt var klart. De var noga och aktsamma och allt gick verkligen smidigt. Några timmar senare kom de som ansvarade för städandet av lägenheten. Två kvinnor som var lika profsiga som sina arbetskamrater, flyttkillarna. Efter fullgjort arbete så fick vi inspektera och godkänna arbetet. Villet var väldigt lätt att göra. För så rent har det nog aldrig varit i vår lägenhet någon ng tidigare.c Swedish moving har också ett bra system med kartonger där de kör ut antal kartonger man beställer, och vid avslutad uppackning i nya lägenheten kan man lämn tillbaka de kartonger man ej behöver längre . Allt väldigt smidigt. Swedish moving är ett seriöst företag med alla papper och försäkringar iordning. Vi rekomenderar dem till alla er som skall flytta. De är helt enkelt väldigt profsiga Läs mer
  • Sandra
    Sandra skrev om Swedish Moving
    Vi anlitade Swedish Moving AB för flytt och städ av vår villa i Nacka till Malmö. De hade ett attraktivt paketpris med både flytt och städ. Vi fick tydlig information om alla moment och hela flytten gick över förväntan. De glada flyttkillarna var proffsiga och hanterade våra fina möbler varsamt och paketerade väl med plast och filt. Trots att vi hade mycket saker i vår stora villa fick allt plats i ett lass i deras jättestora flyttbil. Städningen sköttes av tre trevliga tjejer redan samma dag och den nya ägaren som flyttade in dagen efter var jättenöjd med städningen. Ett seriöst företag som visar både tillstånd och försäkring redan i offerten. Vi fick några andra "slumpofferter" som inte kändes seriösa.
    Vi kan varmt rekommendera Swedish Moving AB till er som vill ha hjälp med en större flytt ett längre avstånd. Prisvärt och professionellt. Högsta betyg från oss. Läs mer
  • Sandra
    Sandra skrev om Swedish Moving
  • Klara N
    Klara N skrev om Swedish Moving
    Flytten gick väldigt smidigt och Swedish Moving AB var mycket professionella och enkla att ha och göra med. Fick alltid snabbt svar på mina frågor inför flytten och de var tillmötesgående med våra önskemål kring leverans och städ. När vi kom till den nya lägenheten var möbler och kartonger placerade så det var enkelt att komma åt allt. Vi kommer absolut använda dem igen om vi flyttar på nytt! Tack!

Klara och Markus Läs mer
  • Rune B
    Rune B skrev om Swedish Moving
    Vi fick rekommendation av de vi köpte huset av som använt sig av Swedish Moving AB. Vi var ett par som skulle flytta ihop så två flyttningar samt städning skulle utföras samma dag. Det var inget problem för Swedish Moving AB. De hade flera bilar och städteam som fixade både packning två flyttningar och två städningar allt klart redan samma eftermiddag. Tiden var tajt för att nya ägare skule flytta in. Fantastiskt effektivt och så gott humör.

Rune och Sonja Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB har hjälpt oss att flytta två gånger. Båda gångerna lika perfekt och snabbt utförda till rimligt pris. Personalen är oerhört trevliga och kan vi varmt rekommendera.
    Karin Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Swedish Moving
    Tack för en fantastiskt utförd flytt i Stockholm samt perfekt flyttstädning. Flyttkillarnas lugna och trevliga bemötande gjorde vår obefogade oro inför flytten till en helt positiv upplevelse istället. Fanns någon billigare offert men mycket bättre att anlita någon som vet vad de gör.
    Tack än en gång
    Joakim m familj Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB skötte både flytt, packning och städ av vår vila mellan Stockholm och Ängelholm. Trots att vi hade mycket saker fick de in allt i sin största bil och dagen efter var allt på plats och gamla villan nystädad. Snabbt, smidigt och bra pris. Rekommenderar varmt detta företag.

Lena Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB skötte både flytt, packning och städ av oss för vår stora villa mellan Stockholm och Ängelholm. Allt fick plats i deras stora bil och dagen efter var allt på plats och gamla villan städad. Allt flöt fint till ett rimligt pris. Värt att rekommendera för större flyttningar tycker vi.

Lena Läs mer
  • Erika L
    Erika L skrev om Swedish Moving
    VARNING!
    Jag och min sambo beslutade oss för att anlita Swedish moving för att packa, flytta och städa. Allt verkade frid och fröjd tills vi insåg att vi saknade våra 4 köksknivar av märket Global - nyvärde ca 4000-5000. Swedish Moving menade att de har vittnen som bekräftar att de packat ned dem och började istället ifrågasätta "vem som packade upp". Så istället för att återgälda oss för detta, då vi letat igenom hela nya lägenheten, hörn och skrymslen och istället ifrågasätta oss som kunder, finner vi ingen annan lösning än att ev polisanmäla.

Vi som kunder har alltså ingen vikt när vi säger till om vi saknar något - för de kan alltid hävda att de var flera som "såg att knivarna lades ned i en kartong". Vittnen. Från samma firma. Strålande.

Vi har även varit tvungna att påminna om att vi skulle få tillbaka depisitionen för de lånade flyttlådorna - något som de missat..?

Håll er borta från detta företag och passa era prylar! Läs mer
    KittehMade M gillar detta
  • Lena A
    Lena A skrev om Swedish Moving
    Snabba besked, bra pris och vänligt bemötande Läs mer

Grimstagatan 71, 16257, VÄLLINGBY