Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Södertälje Swedish Moving

Swedish Moving

Erikshällsgatan 40, 151 46 Södertälje — Visa karta

Swedish Moving är ett snabbt växande företag inom flytt och städbranschen. Vi hjälper till med allt mellan flytt, flyttstäd, kontorsstäd och fönsterputs och jobbar framför allt i Södertälje och Stockholm, men vid behov gör vi även längre sträckor inom Sverige och till och med Europa.

Hos oss kan du lita på att du får ett seriöst företag! Vi har alla tillstånd och försäkringar som branschen kräver och arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig så trygga som möjligt. Kontakta oss per telefon eller mail om du är intresserad av en offert från en flyttfirma med bra priser!
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 171 kunder tycker om Swedish Moving

• Lorena S
    Lorena S skrev om Swedish Moving
    Extremt oseriöst företag! Betalade räkningen i mars, trots det skickade de mig till Kronofogden! I augusti hade de fortfarande inte dragit tillbaka trots full betalning. Kontaktade företaget och skickade kopia på betalningen varvid de lovade att dra tillbaka från Kronofogden. Istället fick jag en betalningsanmärkning med Kronofogden knackandes på min dörr i tid och otid. Fruktansvärt obehagligt! Nu kan jag inte handla med faktura eller något då jag felaktigt fått en anmärkning. Kronofogden har fått kopia på betalning och konversationen med denna Torbjörn där han lovar att dra tillbaka ärendet. Kronofogden skickade ärendet till tingsrätten då företaget vägrar att dra tillbaka trots full betalning och löfte om att dra tillbaka. Skulle inte rekommendera detta oseriösa företag! Risken är att du felaktigt får dras med betalningsanmärkning i flera månader och Kronofogden jagandes efter dig! Läs mer
  • Maria B skrev om Swedish Moving
    Hade bokat en flytt mellan magasin och lägenhet. Det fungerade jättebra och smidigt. Redan vid bokningen snabba svar på alla frågor. Flyttkillarna var serviceinriktade, till exempel höll de kontakt per telefon när trafiken gjorde dem några minuter försenade. Kan rekommendera Swedish Moving! Läs mer
  • Siv Margaretha T skrev om Swedish Moving
    Lite sena
    Snabblastade.
    Mycket rökpausar.
    Måste tänka Läs mer
  • Bodil A skrev om Swedish Moving
    Flytt o flyttstädning o är nöjd med tjänsterna o med trevligt bemötande
    Hälsn Bodil Aldervall Läs mer
  • Ann-Chatrine L skrev om Swedish Moving
    Bra flyttföretag. Proffsigt bemötande. Effektiva utförare. Läs mer
  • Anette L skrev om Swedish Moving
    Bra flytt mycket tålamod från grabbarna eftersom det vid ett byte är extra krångligt. Läs mer
  • Rickard A skrev om Swedish Moving
    Vi hade packhjälp, flytthjälp från Stockholm till Borlänge. De kom på utsatt tid, var snabba och effektiva. Packade hela vårt radhus på ett par timmar och körde upp allt till Dalarna. Vid fyra på eftermiddagen stod de redo utanför huset för att packa upp.

Trevlig bemötande! Några skavanker på bord och stol en trasig kaktus som de packat i kartong men annars var allt intakt! Rekommenderas. Läs mer
  • Lillemor R skrev om Swedish Moving
    Vi hade begärt flytt och flyttstäd .Allt fungerade utmärkt med snabba killar men ändå försiktiga om möblemanget.Städningen var perfekt utförd Allting flöt på väldigt bra och priset var bra.Nöjda med allt.Rekommenderas Läs mer
  • Annita J skrev om Swedish Moving
    Tog lite tid, men dom var trevliga och hjälpsamma. Kan rekommendera dom till andra Läs mer
  • Roffe P
    Roffe P skrev om Swedish Moving
    Trevlig personal, både flyttkillar och städpersonal, som inte var rädd för att arbeta, kan varmt rekommendera dem 👍 Läs mer
  • Dan T skrev om Swedish Moving
    Duktiga o trevliga flyttkillar. Bra pris. Struligt vid bokning med ändringar som ej meddelades. Städpersonal som kom 1,5 timme sent.
    Prisvärt. Läs mer
  • Anna H skrev om Swedish Moving
    Flytt från Stockholm till Göteborg genomfördes utan anmärkning. Läs mer
  • Anders L skrev om Swedish Moving
    Flyttjänst. Mycket bra service och trevlig personal. Läs mer
  • Lars-Göran J skrev om Swedish Moving
    Flyttning från en stad till en annan. vi har bara gott att säga om
    flyttning och städning efter. Alla har varit mycket hjälpsamma
    och otroligt proffsiga. Dom problem som uppstod löstes
    utan ansträngning och med ett glatt humör.
    Våra förväntningar uppfylldes. Vi kan varmt rekommendera
    deras kunskaper och utförande. Läs mer
  • Jan-Erik A
    Jan-Erik A skrev om Swedish Moving
    Köpte flytt från Finland till Sverige. Blev bra bemött av företaget som skickade grundlig dokumentation. Personalen, flyttkillarna, var inte så språkkunniga och lite nonchalanta, så vi fick reda upp lite fnurror på tråden under vägen. Men slutresultatet var en snabb och bra flytt i tidtabell, eller till och med lite före den. Skulle anlita dem igen. Läs mer
  • Grimur M skrev om Swedish Moving
    Punktliga, lyhörda och prisvärd med tanke på att vi flyttade från fjärde våningen utan hiss. Läs mer
  • Heber M skrev om Swedish Moving
    Jag bokade flytthjälp och allting gick väldigt bra. Väldigt trevliga flyttgubbar. Läs mer
  • Ted C
    Ted C skrev om Swedish Moving
    Jag beställde en flyttransport till ett annat nordiskt land. Fick ett mycket trevligt bemötande via telefon och mejl med Torbjörn som verkligen fick mig som kund att känna mig trygg. På flyttdagen fungerade allt perfekt. Flyttkillarna var mycket skickliga och trevliga. Alla "problem" löstes proffsigt. Det gick snabbt och effektivt utan att vara stressigt och slarvigt utfört. Allt bohag inklusive krukväxter anlände och bars in utan en skråma! Hela tiden kände man att man som kund var viktig och att de verkligen ville utföra ett bra jobb på alla sätt. Och till ett bra pris dessutom!
    Jag är supernöjd! Läs mer
  • Jude T skrev om Swedish Moving
    Proffs på det de gör. Mycket pålitlig. Bästa flyttfirma utan tvekan! Läs mer
  • Andreas K skrev om Swedish Moving
    Bokat flytt och städ.
    På flyttdatum ringde fel flyttbil och skulle köra bohag till fel adress, sen dök rätt flyttbil upp och gjorde ett bra jobb.
    Vid bokad städning kom inte städarna,
    Företaget svarade inte i telefon och när de ringde upp hade de massor av bortförklaringar.
    Som tur var fick vi snabbt tag i cronkleven som gjorde jobbet istället. Läs mer
    2018-07-20 Torbjörn K svarar Andreas K
    Hej Andreas.

Vi tycker att ni bedömt oss lite hårt. På kvittensen för flyttningen skrev ni "Perfect job". Beklagar att vi var sena till städningnen då något gått fel i vår planering och vi erbjöd oss att skicka en städbil senare på dagen vilket ni avböjde. Då lyckades vi ordna en bil som skulle komma omgående men ni avböjde detta ocskå.

Med vänlig hälsning, Swedish Moving AB
  • Mattias A skrev om Swedish Moving
    En bra och väldigt prisvärd flyttfirman, trevliga killar som bar våra saker upp och ner i värmen . Flyttade från Märsta till Norrköping allt gick som planerat vi är väldigt nöjda kan varmt rekommendera Swedish Moving . Läs mer
  • Mark W
    Mark W skrev om Swedish Moving
    Company made no mention of their 3-hour minimum policy when booking over the phone for a simple 20 minute job. Deceptive practice. Läs mer
    2018-07-19 Torbjörn K svarar Mark W
    Hi Mark,

As we spoke on the phone the 3 hour minimum policy is clearly written in both our offer and booking confirmation as well as on our website. We never do a job without customer confirmation and you replied that all details in our booking confirmation was correct including the 3h minimum charge.As a customer you also have a responsibility to check booking details before confirming.

Regards Torbjörn
  • Anna E skrev om Swedish Moving
    Jätte bra killar som hjälpte oss att flytta, de kom i tid och var trevliga, kompetenta, snabba, lyhörda, varsamma och till ett bra fast pris. Vi valde 3 killar och stor bil, allt fick plats i ett lass. Läs mer
  • James D
    James D skrev om Swedish Moving
    Kind, polite guys who are extremely skilled and effective at their work. Very good rates and no problems. Moved us from Norway to Sweden. Highest possible recommendation. Thank you! Läs mer
  • Kjell J skrev om Swedish Moving
    Flytt möblemang till magasin.
    Mycket bra.
    Allt OK.
    Punktliga Läs mer
  • Seija H
    Seija H skrev om Swedish Moving
    Duktiga killar! En hel del språksvårigheter, men resultatet blev bra. Läs mer
  • David O skrev om Swedish Moving
    Köpte packning, flytt och städ.
    Jobbade kanonbra och packade fint och säkert. Enda negativa att de helst ville ha betalt svart. I övrigt mycket nöjd. Läs mer
  • Maria S skrev om Swedish Moving
    Jag fick hjälp med min flytt till annan stad. Flyttkillarna va försiktiga med möbler och övriga saker och dom kom i tid. Dom var trevliga och snälla. Det var aldrig några problem. Jag är mycket nöjd med Swedish moving, fick snabbt svar via mail på mina frågor innan flytten och fick ett mycket bra pris. Läs mer
  • Örjan S skrev om Swedish Moving
    Hejsan.
    Jag har köpt flyttstäd samt flytthjälp. Mycket nöjd med båda delarna. Personalen arbetade snabbt och försiktigt, (ingen förstört) Personalen var väldigt lyhörda om förslagen var kartongerna skulle placeras. Städningen var helt godkännd, snabbt och noggrant. All personal var vänliga och trevliga.
    Summa MYCKET nöjd. Läs mer
  • Mats E

2018-04-29

Omdömet har granskats och är verifierat

Mats E skrev om Swedish Moving
    Jag avråder från att använda Swedish moving!

Vi använde Swedish moving för packning och flyttning den 10 april. Inget fel med själva transporten dock. Personalen kunde inte svenska och engelskan var inte speciellt bra, men vi lyckades i alla fall kommunicera genom att visa med gester och engelska.

När vi packade upp saknades några småsaker av obetydligt värde och några glas hade gått sönder. De tog betalt för 120 kartonger. I verkligheten blev det 92 kartonger. Vi stod inte innanför dörren och räknade varenda kartong de bar in, vi litade helt enkelt på Swedish moving.

Vår flytt blev alltså 840 kr dyrare än vad offerten sade. Företaget informerades om antalet kartonger redan den 15 april. Fick till svar ”Återkommer ang kartongerna”. Vilket företaget inte gjorde. Efter en påminnelse från oss att de skulle hämta kartongerna, så fick vi bara ett datum. Vi påminde även om antalet kartonger muntligen (för de som hämtade kartongerna) och via e-post samma dag som hämtningen skede, den 28 april.

De hänvisar till sitt kvittenssystem angående antalet kartonger för att det inte ska bli fel. Men ändå blir det fel och jag som kund drabbas! Så använder ni detta företag, så var med under hela packningen, åk bakom lastbilen och sedan räkna varenda kartong de bär in. Läs mer
    2018-04-29 Torbjörn K svarar Mats E
    Hej Mats,

Vi har hundratals kunder med kartonger ute samtidigt. Därför måste vi ha ett skriftligt system med kartonger, betalning etc. Kund är skyldig att kontrollera antalet. Ni betalade kontant för dessa på plats och signerade för antalet.

Det är inte rätt att ni skyller på oss när ni betalat och signerat.

Med vänlig hälsning, Swedish Moving
    2018-04-30 Mats E svarar Torbjörn K
    Nu har Swedish Moving AB kompenserat oss för kartongerna och det andra. Första kommentaren blev fockus på det negativa. Jag tycker att personalen som packade och transporterade var trevliga och hade gott bemötande, det kom inte med i första delen.

Om det skulle gå, så hade jag idag ändrat från två till fyra bollar.

Efter detta så vill jag kunna rekommendera Swedish Moving AB.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Rebecka T
    Rebecka T skrev om Swedish Moving
    Vi har använd swe moving vid två flyttar i år och vi är super nöjda!
    Torbjörn är super att ha och göra med vid planering och flyttgubbarna effektiva och försiktiga.
    Även om det var trafikstockning, snöstorm, 10minus och hissstrul va det aldrig något gnäll!
    Rekommenderas!! Läs mer
  • khaled k skrev om Swedish Moving
    väldigt trevliga o snälla killar, rekommenderas starkt Läs mer
  • Marzena M skrev om Swedish Moving
    Mycket nöjd .Kom i tid och jobbade väldigt bra .Varmt rekomenderas !!!! Läs mer
  • Lorena A
    Lorena A skrev om Swedish Moving
    Väldigt nöjd med vår flytt och vårt flyttstäd. Kvick, flexibel och mycket trevlig personal. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Swedish Moving
    Det gick så smidigt, jättenöjd. Läs mer
  • nabil s skrev om Swedish Moving
    Im so satisfied with www.Swedishmoving.se !

Price and service and quality...10 stars for you :) Läs mer
  • Borislav P skrev om Swedish Moving
    Jag beställde flytt på kort varsel, ca 2 veckor. Allt fungerade perfekt, från början till slut. Punktliga, snabba och samtidigt försiktiga, hjälpsamma och trevliga. Mycket nöjd! Läs mer
  • Ulf P skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving skötte vår flytt hem till Sverige efter några år utomlands. Allt fungerade perfekt och jag kan varmt rekommendera deras tjänster. Läs mer
  • Maj-Len H skrev om Swedish Moving
    Supernöjd med flyttfirman,killarna jobbade hårt med att flytta våra prylar från Södertälje till Nyköping. ...Kunde inte ha gått bättre! Rekommenderar verkligen,både prismässigt och hur effektivt dom skötte flytten. 10+ åt er! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Swedish Moving
    Pålitliga och prisvärda.Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Erking F skrev om Swedish Moving
    Jag kan verkligen rekommendera Swedish Moving, flytt- och städföretag, om man önskar hög service och kvalitet. Upplevde som kund att jag var prioriterad och blev bemött såsom ett serviceföretag skall göra, vilket inte är självklart idag. Flytten genomfördes i tid, allt var helt och liksom städning utan anmärkning.Resultatet var över förväntan. Därför har det varit med glädje att rekommendera detta företag vilket jag gjort och det har bara blivit nöjda affärsrelationer. Roligt att det finns företag som tänker kvalitet framför kvantiet! De bästa rekommendationer härifrån! Mvh Erking Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Swedish Moving
    Funkade mycket bra. Kom i tid och lämnade i tid. Lätt att ha att göra med. Läs mer
  • Anna W skrev om Swedish Moving
    Våra saker levererades i bra skick. Lite strul men det löste sig i slutändan. Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Swedish Moving
    RÄTTEGÅNGSTVIST EFTER FLYTT MED SWEDISH MOVING!
    Välj en annan firma! 3 timmar försenad flyttstart och hann inte avsluta flytten samma dag. Kör resterande bohag dagen efter och vill ta extra betalt för det. Överskriden maxvolym säger bolaget, TROTS att de inspekterat bohaget innan avtal om fast pris slöts. 7 månader och en rättegångstvist senare (där vi vann) är vi ÄNTLIGEN av med det här bolaget! Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Swedish Moving
    Vilka proffs! Vi flyttade från en villa på 210 kvm och flyttlasset skulle gå från Tungelsta till Avesta, de kom och tömde huset samtidigt som 4 städare klev in och började städa! 4 flyttgubbar slet på och började 9 på morgon.. 11-12 timmar senare stod alla saker i det nya huset! Trevliga, proffesionella och trevliga! Billiga var dem oxå! Väl värt pengarna!

Högsta betyg från oss!
    Tackar så mycket!

/Jessica Läs mer
  • Byron K skrev om Swedish Moving
    Many thanks to Torbjörn and his team! Everything was fantastic, no problems, excellent price and terrific service (especially answering emails very quickly). Thanks again for taking such care in moving antique furniture and musical instruments! Läs mer
  • Johan F skrev om Swedish Moving
    Boka gärna flytt men definitivt inte flyttstäd. De ska komma kl9. Meddelar att de kommer bli två timmar sena. Dyker upp drygt 4timmar senare och frågar då om det finns ica i närheten eftersom de inte har alla städsaker de behöver. Är inte klara kl19 när jag måste till jobbet. Nästa morgon är det definitivt inte klart och inte har de meddelat detta. Lämnat fimpar på balkongen. De säger sig vilja åtgärda men eftersom jag ska lämna nycklar till hyresvärd dagen efter är det för sent. De kan uppenbarligen inte hur man putsar fönster (torkade med trasa) och rena maffiabemötandet när jag inte vill betala för det mediokra resultatet. Läs mer
  • Marita L
    Marita L skrev om Swedish Moving
    Väl utfört flytt från Finland till två adresser i Sverige - 20 mil mellan ställena. Rekommenderas!
    Marita Läs mer
  • Lilian A
    Lilian A skrev om Swedish Moving
    Hej, är jättenöjd. Trevliga flyttgubbar som var snabba och effektiva. . Läs mer
  • Angelica Ä
    Angelica Ä skrev om Swedish Moving
    Kan varmt rekommendera Swedish moving. Servicen var toppen och allt gick smidigt trots en lång flytt från södra Norge till norra Sverige. Har ingenting att klaga på. Läs mer

Erikshällsgatan 40, 151 46 Södertälje