Swedish Moving

Erikshällsgatan 40, 151 46 Södertälje — Visa karta

Swedish Moving är ett snabbt växande företag inom flytt och städbranschen. Vi hjälper till med bla. flytt, flyttstäd, kontorsstäd och fönsterputs i fr allt Södertälje och Stockholm, men även längre sträckor och även inom Europa.
Frejgatan 13, 11479, STOCKHOLM
Yengle´s Service
Ingrid W:
Pålitliga, noggranna och mycket vänliga att ha att göra med. Alltid där när jag behöver dem.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 111 kunder tycker om Swedish Moving

• Tommy A
    Tommy A skrev om Swedish Moving
    Vi flyttade från Malmö till Stockholm, Swedish Moving gjorde allt mycket smidigt och ett mycket bra jobb! Stort tack till Torbjörn och Alex :)
  • Jenny
    Jenny skrev om Swedish Moving
    Rekommenderas varmt, från start till slut! Snabb återkoppling via mejl/tfn, tydlig offert/företagsupplysning, hållna tider för både kartonglån och flytt. Lättkommunicerade glada killar som kämpade i raskt tempo, alla saker hela och noggrant plastade skåpdörrar, de hade extrakartonger till mina blommor mm. Jag var med under flyttdagen så de hittade rätt plats för rätt sak. Är supernöjd och positivt överraskad eftersom jag har dåliga erfarenheter från tidigare flyttar.
  • Mirona N
    Mirona N skrev om Swedish Moving
    Jag anlitade Swedish Moving för flytt från Flen till Södertalje då mina föräldrar flyttat dit. Allt funkade väldigt smidigt och priset var bra! Killarna som flyttade hade täckt de ömtåligaste möblerna med plast vilket var imponerande och de var väldigt trevliga och duktiga! Städningen var också helt perfekt! De höll alla tider med råge och jag rekommenderar varmt detta företag med högsta betyg!
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Swedish Moving
    Supernöjd! Jag anlitade firman vid förra flytten också och blev så nöjd att det var ett givet val den här gången. Extra kul att samma killar gör det, och hälsar glatt igenkännande!
    /Joakim Skoog
  • Patrik
    Patrik skrev om Swedish Moving
    Oseriöst företag.
    Den första kontakten med Torbjörn är snabb och smidig och han bekräftar glatt skriftligen att flyttbilen ska köras fram på innergården samt att de ser till att ha nyckel till den bom som finns där.
    Men väl på flyttdagen skedde inte detta, och flyttgubbarna talar inte tillräcklig svenska eller engelska för att förmedla vad Torbjörn lovat. Flytten sinkades med åtminstone 2 timmar, vilket de gladeligen tog extra betalt för.

De har heller inte hela pirror eller packmaterial med sig och hade följdaktligen sönder en del av mina möbler, de erbjuder heller inte någon flyttförsäkring, vilket seriösa transportbolag ska göra. De är däremot inte rädda att ta lika mycket betalt som ett seriöst bolag.

När jag sedan reklamerar möts jag av ovilja, spelat oförstånd och sedan plötslig tystnad.
    Gå inte på samma nit!
  • Karolin S
    Karolin S skrev om Swedish Moving
    Supernöjd med Torbjörn och hans gäng på Swedish Moving. Snabb och tydlig kommunikation och bra hantering av mina prylar under flytten Malmö-Östersund. Allt kom fram helt och rent! Kan verkligen rekommendera den här flyttfirman.
  • Serdar T
    Serdar T skrev om Swedish Moving
    Moving is already a terrible task. Packing, unpacking, all other paper work!. I was searching for a company that can make our trouble a bit less.I can say this company surprised me, it is one of the best service companies I have encountered in Stockholm. Torbjörn was perfect to communicate and manage the data and details of moving. Sasha and Milos were very intelligent, understanding and caring guys that showed the perfect care to everything we had. We just gave them keys of the flats and they did the rest without any hassle or problem. They were fast, effective and very positive. I will definitely use service of this company and will ask these two gentle men to help us. I would recommend everyone!.
  • Anna H
    Anna H skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving skötte flytt och städning i samband med vår flyttning från Flen till Västerhaninge på bästa sätt. Var lite försenade, men förvarnade om detta. Sedan lastade man på och av snabbt, med gott humör och professionellt kunnande. Vi var mycket nöjda och de kan varmt rekommenderas!
  • Thore R
    Thore R skrev om Swedish Moving
    Swedish moving AB är ett företag som vi blev rekomenderade att använda när vi flyttade från Märsta till Sköndal. Vi använde oss av deras paket "packasjälv- flytt och städhjälp" det var ett bra pris, inte det billigaste i våra jämförelser med andra men billigast är sällan bäst. Killarna, tre stycken, som skulle utföra själva flytten kom tidigt på morgonen och arbetade sedan metodiskt tills allt var klart. De var noga och aktsamma och allt gick verkligen smidigt. Några timmar senare kom de som ansvarade för städandet av lägenheten. Två kvinnor som var lika profsiga som sina arbetskamrater, flyttkillarna. Efter fullgjort arbete så fick vi inspektera och godkänna arbetet. Villet var väldigt lätt att göra. För så rent har det nog aldrig varit i vår lägenhet någon ng tidigare.c Swedish moving har också ett bra system med kartonger där de kör ut antal kartonger man beställer, och vid avslutad uppackning i nya lägenheten kan man lämn tillbaka de kartonger man ej behöver längre . Allt väldigt smidigt. Swedish moving är ett seriöst företag med alla papper och försäkringar iordning. Vi rekomenderar dem till alla er som skall flytta. De är helt enkelt väldigt profsiga
  • Sandra
    Sandra skrev om Swedish Moving
    Vi anlitade Swedish Moving AB för flytt och städ av vår villa i Nacka till Malmö. De hade ett attraktivt paketpris med både flytt och städ. Vi fick tydlig information om alla moment och hela flytten gick över förväntan. De glada flyttkillarna var proffsiga och hanterade våra fina möbler varsamt och paketerade väl med plast och filt. Trots att vi hade mycket saker i vår stora villa fick allt plats i ett lass i deras jättestora flyttbil. Städningen sköttes av tre trevliga tjejer redan samma dag och den nya ägaren som flyttade in dagen efter var jättenöjd med städningen. Ett seriöst företag som visar både tillstånd och försäkring redan i offerten. Vi fick några andra "slumpofferter" som inte kändes seriösa.
    Vi kan varmt rekommendera Swedish Moving AB till er som vill ha hjälp med en större flytt ett längre avstånd. Prisvärt och professionellt. Högsta betyg från oss.
  • Sandra
    Sandra skrev om Swedish Moving
  • Klara N
    Klara N skrev om Swedish Moving
    Flytten gick väldigt smidigt och Swedish Moving AB var mycket professionella och enkla att ha och göra med. Fick alltid snabbt svar på mina frågor inför flytten och de var tillmötesgående med våra önskemål kring leverans och städ. När vi kom till den nya lägenheten var möbler och kartonger placerade så det var enkelt att komma åt allt. Vi kommer absolut använda dem igen om vi flyttar på nytt! Tack!

Klara och Markus
  • Rune B
    Rune B skrev om Swedish Moving
    Vi fick rekommendation av de vi köpte huset av som använt sig av Swedish Moving AB. Vi var ett par som skulle flytta ihop så två flyttningar samt städning skulle utföras samma dag. Det var inget problem för Swedish Moving AB. De hade flera bilar och städteam som fixade både packning två flyttningar och två städningar allt klart redan samma eftermiddag. Tiden var tajt för att nya ägare skule flytta in. Fantastiskt effektivt och så gott humör.

Rune och Sonja
  • Karin J
    Karin J skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB har hjälpt oss att flytta två gånger. Båda gångerna lika perfekt och snabbt utförda till rimligt pris. Personalen är oerhört trevliga och kan vi varmt rekommendera.
    Karin
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Swedish Moving
    Tack för en fantastiskt utförd flytt i Stockholm samt perfekt flyttstädning. Flyttkillarnas lugna och trevliga bemötande gjorde vår obefogade oro inför flytten till en helt positiv upplevelse istället. Fanns någon billigare offert men mycket bättre att anlita någon som vet vad de gör.
    Tack än en gång
    Joakim m familj
  • Lena K
    Lena K skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB skötte både flytt, packning och städ av vår vila mellan Stockholm och Ängelholm. Trots att vi hade mycket saker fick de in allt i sin största bil och dagen efter var allt på plats och gamla villan nystädad. Snabbt, smidigt och bra pris. Rekommenderar varmt detta företag.

Lena
  • Lena K
    Lena K skrev om Swedish Moving
    Swedish Moving AB skötte både flytt, packning och städ av oss för vår stora villa mellan Stockholm och Ängelholm. Allt fick plats i deras stora bil och dagen efter var allt på plats och gamla villan städad. Allt flöt fint till ett rimligt pris. Värt att rekommendera för större flyttningar tycker vi.

Lena
  • Erika L
    Erika L skrev om Swedish Moving
    VARNING!
    Jag och min sambo beslutade oss för att anlita Swedish moving för att packa, flytta och städa. Allt verkade frid och fröjd tills vi insåg att vi saknade våra 4 köksknivar av märket Global - nyvärde ca 4000-5000. Swedish Moving menade att de har vittnen som bekräftar att de packat ned dem och började istället ifrågasätta "vem som packade upp". Så istället för att återgälda oss för detta, då vi letat igenom hela nya lägenheten, hörn och skrymslen och istället ifrågasätta oss som kunder, finner vi ingen annan lösning än att ev polisanmäla.

Vi som kunder har alltså ingen vikt när vi säger till om vi saknar något - för de kan alltid hävda att de var flera som "såg att knivarna lades ned i en kartong". Vittnen. Från samma firma. Strålande.

Vi har även varit tvungna att påminna om att vi skulle få tillbaka depisitionen för de lånade flyttlådorna - något som de missat..?

Håll er borta från detta företag och passa era prylar!
  • Lena A
    Lena A skrev om Swedish Moving
    Snabba besked, bra pris och vänligt bemötande
  • Jan K
    Jan K skrev om Swedish Moving
    Telge flytt skötte allt i samband med vår flyttning på bästa sätt. Var lite försenade, men förvarnade om detta. Sedan lastade man på och av med gott humör och professionellt kunnande. Vi var mycket nöjda.
  • Britt-Marie W
    Britt-Marie W skrev om Swedish Moving
    Trevliga och hjälpsamma killar som hjälpte till med flytten.
  • Helene T
    Helene T skrev om Swedish Moving
    Mycket Proffessionella! Väldigt hjälpsamma, noggranna och pålitliga! Snabba också.
    Den bästa flytt jag haft.
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Swedish Moving
    Snabba och effektiva till bra pris
  • Förnamn N
    Förnamn N skrev om Swedish Moving
    Mycket bra och flexibel företag. Det gick att ordna alt. Fixade till och med uppackning åt oss!
  • Richard I
    Richard I skrev om Swedish Moving
    Riktigt bra pris. Flyttstädningen var utan anmärkning. Vi valde packning och av de två packarna var en bra och en urdålig. Själva flytten fungerade utan anmärkning. Uppackning av de dåligt packade kartongerna blev smärtsamt långsam.
  • marie a
    marie a skrev om Swedish Moving
    Mycket dålig städning.
    NÄR jag ringe och sa till sa han så säger många för att de vill ha pengar tillbaka.
    Städ parsonalen hade mycket dåliga städ utrusting ingen kunne prata svenska.
    En mycket dålig flytt firma
  • Katarina P
    Katarina P skrev om Swedish Moving
    Jag är nöjd. Det var lite strul i början med leverans av kartonger (de kom inte den överenskomna tiden och sedan fick jag färre kartonger än avtalat men det löste sig till slut) men det var lätt att få kontakt med företaget och killarna som kom och gjorde jobbet var duktiga och trevliga. Jag tog även städning men där var det köparna som inspekterade så det kan jag inte säga något om. Prisvärt.
  • Karl E A
    Karl E A skrev om Swedish Moving
    Telge Flytt underlättade min flyttning från Uppsala till Stockholm på bästa sätt. Ett mycket bra hanterande och bemötande.
  • Åsa
    Åsa skrev om Swedish Moving
    Ett fantastiskt gäng på 3 "flyttgubbar" tömde huset på några timmar och dagen efter möttes de upp av sambon 60 mil bort.Inget trasigt-trots att vi packat själva. De kom på utsatt tid och Telge Flytt utförde även flyttstädningen som blev med beröm Godkönt=)
  • Stefan O
    Stefan O skrev om Swedish Moving
    Punktliga och snabba. Gjorde det de skulle på ett bra och billigt sätt.
  • Kattie
    Kattie skrev om Swedish Moving
    Mycket bra. Underbar städpersonal.
  • Joanna M
    Joanna M skrev om Swedish Moving
    När jag flyttade första gången (en av tre i en flyttkarusell) så hade jag inte angett "svår tillfart" och var därför tvungen att betala 3500 kronor extra då Telges jättestora lastbil inte kommer under en viadukt i stadsdelen där jag bodde. Viadukten var enligt Stockholms kommun av standardhöjd och jag ansåg därför inte att jag behövde ange "svår tillfart", men det tyckte Telge Flytt. Då jag ifrågasatte det orimliga i detta (att en viadukt av standardhöjd kunde anses vara "svår tillfart") fick jag svaret "då vill inte vi flytta åt dig, jag vill inte ha missnöjda kunder".

Efter denna incident har jag genomfört två ytterligare flyttar som gått smidigt. Trevlig personal (både städare och flyttkillar) som kommit i rätt tid.

Det enda som går att anmärka på vid själva packandet/flytten är obefintlig märkning av kartonger (jag beställde även packning). I övrigt har Telge varit flexibla med förvaring, datum, osv. Nya hyresgästen hade lite klagomål på en av flyttstädningarna, men inte så mycket att vi fick backning på det.
  • Carita J
    Carita J skrev om Swedish Moving
    Vi använde Telge Flytt AB då vi flyttade från Södertälje till Järna. Snart ska vi flytta igen - och tänker anlita dem igen! Vi var oerhört nöjda med precis allting - snabb kontakt, trevligt bemötande, flexibelt tänkande och framför allt: väldigt, väldigt väl utfört jobb. En toppenfirma!
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Swedish Moving
    Trevligt och tillmötesgående, kom på utsatt tid och var hjälpsamma.
  • Monica E
    Monica E skrev om Swedish Moving
    Vi är mycket nöjda med Telge flytt! Allt fungerade friktionsfritt. De var flexibla, de var på plats i rätt tid och hade alla ett mycket bra bemötande!
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Swedish Moving
    Dom var väldigt trevliga och allting gick jätte smidigt trots flytt på över 100 mil!
  • Timo M
    Timo M skrev om Swedish Moving
    Mycket bra kommunikation, snabb och tillförlitlig
  • Agneta J
    Agneta J skrev om Swedish Moving
    Dåligt , de stal våran sprit , stog och halsa ur flaskan när vi kom oväntat , vi tog kontakt med företaget men vi fick ingen kontakt , dåliga på språk ena killen prata knackig engelska , inget företag vi skulle rekommendera tyvärr
  • Torbjörn O
    Torbjörn O skrev om Swedish Moving
    Flyttade snabbt, proffsigt och framförallt prisvärt från Norrköping till Stockholm. Städningen var helt OK. Kan varmt rekommendera Telge flytt. En bonus var den trevliga personalen!
  • Lasse R
    Lasse R skrev om Swedish Moving
    Flytt med Telge från Dalsland till Norrland.
    Och allt från offert till själva flytten fungerade jättebra.
    Punktliga,noggranna och försiktiga med mitt bohag.Bra kontakt och dialog med Torbjörn som svarat i telefon.
    Telge rekommenderar jag varmt dessutom till ett enl mig bra pris.
  • Ida M
    Ida M skrev om Swedish Moving
    Använde Telge flytt för packning och flytt. Upplevde ett mkt trevligt bemötande, snabba och effektiva flyttkarlar. Packning utfördes väldigt noga och allt kom fram helt och i samma skick. Bara gott att säga. Skulle definitivt använda dem igen!
  • Hannah L
    Hannah L skrev om Swedish Moving
    Min flytt från Göteborg till Stockholm gick mkt smidigt. De kom tom lite innan utsatt tid och allt gods kom fram helt och rent. En extra eloge för att de var väldigt duktiga och noga att hålla mig underrättad via telefon och mail. Jag kommer absolut att anlita dom i framtiden.
  • Sara K
    Sara K skrev om Swedish Moving
    Snabba, aktsamma, pålitliga och trevliga. Rekommenderas.
  • Lars S
    Lars S skrev om Swedish Moving
    Glada, positiva, ambitiösa flyttkarar. Verkar som om alla vet vad som skall utföras och sina roller.
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Swedish Moving
    Mycket duktig personal som kan sitt jobb och lyssnar till personliga önskemål.
  • Margareta F
    Margareta F skrev om Swedish Moving
    Fantastiskt trevligt bemötande (Imponerad!)
  • Joanna G
    Joanna G skrev om Swedish Moving
    Vældigt fin trevlig personal, ingenting blev skadat under transporten.
    Kan verkligen rekommendera telge flytt som pålitligt føretag
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Swedish Moving
    Telge flytt kommer jag att rekommendera!
    Många äro manade - få utvalda men färre kapabla. Torbjörn med personal gjorde min flytt både enkel och prisvärd.

Stefan Storeni
    2013-02-13 Representant för Telge flytt svarar Stefan S
    Tack Stefan

Det var fint skrivet. Lycka till i nya boendet.

mvh Torbjörn
  • Martin J
    Martin J skrev om Swedish Moving
    Bra pris och väldigt bra personal.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Swedish Moving
    Snabb och effektiv flytthjälp. Koordinerade mannar med god service attityd. Prisvärt!

Erikshällsgatan 40, 151 46 Södertälje