Alla kategorier Lägga golv Kronoberg Ljungby Sydsvensk Golvslipning AB

Hagatorpsvägen 16, 341 40 Ljungby — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Sydsvensk Golvslipning AB

• Sara H
    Sara H skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Kan tyvärr inte rekommendera detta företag. De orsakade en ganska iögonfallande skada mitt i golvet där ett trästycke slets upp under deras arbete, och hantverkaren hävdade att det funnits en skada där innan, lämnade en tub med träfiller i fel färg och sa till oss att laga det själv och smet sedan därifrån. När vi har mailat företaget åtskilliga gånger har de mestadels ignorerat oss, och någon enstaka gång svarat med erbjudande om att komma och laga skadan och att vi då skulle betala fullpris för lagningnen.
    Vi hade förklarat att lägenheten skulle ut till försäljning och att de hade förstört golvet och att det var bråttom, men de svarade inte ändå. Först när lägenheten redan var såld var det någon från dem som faktiskt ringde upp, men då var det ju så dags. Vi hade då valt att åtgärda skadan på annat håll, eftersom man inte vill ta in ett företag igen till fullpris när de redan förstört golvet en gång och sedan ignorerat oss när vi försökte komma tillrätta med det.
    Fakturan hittade däremot fram utan problem, så helt värdelösa på kommunikation är de ju inte. De hade debiterat fullpris. Mitt tips är att anlita någon annan.
  • Nils
    Nils skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Under all kritik. Fick måla om alla rum efter dem sprätt olja och lack upp på väggarna - skräp på golvet, flammigt och hafsigt resultat. Ett rent rån.
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Riktigt uselt arbete. Slipningen var okej men behandlingen med olja och vax var under all kritik. En treåring hade utfört arbetet mer noggrant än detta. Fotavtryck, damm, stora fläckar, flammigt och riktigt dåligt. Anlita INTE detta företag!!
  • Martin
    Martin skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Om jag hade kunnat ge ett betyg under 1 hade jag gjort det. Dåligt utfört jobb (ojämnt, fläckigt vid väggar, efterlämnade fotavtryck m.m). Vi ringde 8!!!! gånger för att få detta åtgärdat och för att vi skulle få en speciell såpa levererad till oss för rengöring av golvet. Hälften av gångerna svarade dom inte och resten hade dom usla ursäkter. Dom bestämde t o m en dag när dom sa att dom skulle lämna denna såpa men dom dök aldrig upp. Summa summarum: Riktigt usel service, dom kan inte utföra golvslipning och jag skulle aldrig någonsin även om jag hade en pistol mot huvudet rekommendera detta företag!
  • Johnny E
    Johnny E skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Ska ni anlita ett seriöst och proffsigt golvföretag är inte detta rätt någonstans! Dåligt slipat, slarvat i alla hörn, kass olja som inte torkade. Fick komma tillbaka två ggr men ändå inte bra. Har tummen mitt i handen men hade gjort det bättre själv! Hade inte varit värt om jag ens bara skulle betala 1/10. Välj annat företag!
  • m.
    m. skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Väldigt dålig slipning, ojämt lackat. samt lite slipdamm inlackat i golvet.
    När vi anlitade företaget visste vi att jobbet inte kommer bli lika bra som att lägga nytt golv. Men resultatet blev riktigt, riktigt dåligt.

Första intrycket av företaget är bra men allt därefter dåligt.
  • Jonn N
    Jonn N skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Oseriöst företag minst sagt. Slipningen blev "vågigt" och golvbehandlingen blev ojämn som tusan. När vi påtalade problemet fick vi otrevligt bemötande och massa bortförklaringar. Vi har pratat med andra företag m.m och dom anser att vi inte borde acceptera jobbet utan gå vidare med det.

Eftersom vi inte vill ha och göra med företaget mer så kommer vi lägga nytt golv istället.

Lägger till att jobbet ser riktigt amatörmässigt gjort ut.
  • Sakura
    Sakura skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Slipningen såg väl bra ut. Men problem uppstod vid med färgning och vaxolja...
    De är slarviga då det saknades färg, samt vaxoljan tog inte jämt alls samt saknades på sina ställen. Man ser tydligt var man kört med maskinens trasor. Färgen är flammig mest vid väggarna, där är det jätte intensiv färg medans sen ut över stora ytor blev det bättre.
    Vi ringde och klagade på jobbet, de skickade dock ut en ny kille som skulle lägga på ett nytt lager vaxolja som skulle "lösa problemet" samt de fixade till förhand där de missat med färg.
    Det blev bättre men ett nytt lager olja, men andra gången fick jag mycket damm i vaxoljan på sina ställen.

Fick information om att vaxoljan lade i offentliga miljöer och att den skall vara extrem slitstark.
    24 timmars torktid var det sagt och sen kunde man flytta tillbaka sina möbler.
    ... dammsugaren gjorde repor.
    Vi orkar bara inte hålla på mer då det tar sån energi att kommentera och klaga på jobb som borde vara professionellt gjort! Nu har vi dock betalt räkningen för ett jobb som ännu inte ser 100% bra ut, där av min rekomendation här.
    Dessutom skulle de besöka en vän till mig där de nu fördärvat och slarvat mycket värre!
    Jag skulle inte rekomendera denna firma pga deras bristande kvalitetskontroll!!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Sydsvensk Golvslipning AB
    Golvet blev först "flammigt", dvs inte tillräckligt djupt slipat. Slarvigt runt rör och i hörn. De fick göra om jobbet, men slarvade då med lacken istället. Fick därför komma en tredje gång - han lackade då in sina fotspår och lite skräp.

Hagatorpsvägen 16, 341 40 Ljungby