Alla kategorier Konferens Stockholms län Norrtälje Syninge Kursgård

Syninge Kursgård

Syninge stationsväg 9, 761 91 Norrtälje — Visa karta

Syninge kursgård är en konferensanläggning vackert beläget i natursköna Roslagen 1,5 mil söder om Norrtälje. Vi har plats för 60 deltagare och erbjuder inkvartering för 42 personer i 34 enkelrum och fyra dubbelrum. Anläggningen har trådlöst internet och erbjuder generösa ytor för samtal, arbete eller avkoppling. Vi är 50 % kravmärkta och strävar efter att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av ekologiska produkter. Vi lagar vår mat själva med passion och omsorg framförallt av färska råvaror. Vår vision är att kunna erbjuda personligare, mysigare och hemtrevligare konferensmöjligheter. Varmt välkomna!

Läs vad 153 kunder tycker om Syninge Kursgård

• Bengt-Olov R
    Bengt-Olov R skrev om Syninge Kursgård
    Körhelg, lördag morgon till söndag eftermiddag
    Personalen förträfflig helt igenom.
    Förväntningarna var inte speciellt höga men om de varit det hade de infriats.
    Vi var utomordentligt nöjda. Standarden fullt OK, personalen mer än OK, maten helt perfekt. Läs mer
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Syninge Kursgård
    Väldigt god mat. Trevlig och serviceinriktad personal. Personalen är mån om att alla ska trivas och känna dig som hemma. Bra konferensrum. Fina rum. Härlig miljö. Läs mer
    2018-08-30 Syninge Kursgård svarar Åsa H
  • Britt-Marie C
    Britt-Marie C skrev om Syninge Kursgård
    En fantastisk kursgård med mycket trevlig personal och mycket god mat!

Allt var mycket bra! Läs mer
  • Britt-Marie H
    Britt-Marie H skrev om Syninge Kursgård
    Mycket fin och lugn miljö.
    Mycket god förtäring.
    Ett ställe att rekommendera. Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Britt-Marie H
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Syninge Kursgård
    Trevlig och behaglig miljö. Trevligt bemötande från personal. God service.
    Vad kan bli bättre?
    Vet ej för mig var det perfekt kursmiljö för att fokusera på uppgiften.
    Joo förresten! Stolarna i kurslokalerna har usla ryggstöd! Flera fick ont i ryggarna. De ger stöd för långt ner på ryggen och för mycket bakåtlutande för att orka sitta hela dan.
    Känns som gjorda för lata feta gubbar med stor ölmage eller höggravida. 😉 Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Anna Å
    Fantastisk mat! Vänlig och hjälpsam personal. Härliga dagar! Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Helena G
  • Madelene M
    Madelene M skrev om Syninge Kursgård
    Mycket god mat. Trevliga byggnader och omgivning. Enda negativa var sängarna som var jättemjuka och smala. Annars bra intryck. Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Madelene M
    Tack för det!
    Vi håller på att byta ut sängarna vart eftersom.
  • Sanna N
    Sanna N skrev om Syninge Kursgård
    Kursdagar med fackförbund. Bästa maten på mycket länge. Allt var fräscht och personalen fantastiskt trevliga. De skulle dock ha haft alkoholrättigheter då ett glas vin till maten är gott efter en fullmatad dag med information! Å Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Sanna N
  • Anna D
    Anna D skrev om Syninge Kursgård
    Trevlig service god mat och trevlig omgivning Läs mer
    2018-06-02 Syninge Kursgård svarar Anna D
  • Kadidia A
    Kadidia A skrev om Syninge Kursgård
    3 dagars kurs på syninge, trevligt bemötande, jättegod och fin mat! Läs mer
    2018-06-02 Syninge Kursgård svarar Kadidia A
  • Marie H
    Marie H skrev om Syninge Kursgård
    Fantastisk mat. Härlig miljö. Bra konferens. Sköna sängar.
    Gott bemötande Läs mer
    2018-06-02 Syninge Kursgård svarar Marie H
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om Syninge Kursgård
    Vällagad och mycket bra mat. Tar stor hänsyn till ev allergier. Mycket hjälpsam och bra bemötande.
    Rummen har lite trång toalett men på det stora hela taget ingen fara vid kortare vistelse.
    Saknade en badtunna eller motsvarande och ett stort minus var alla mygg vilket ju inte Syninge kan rå för.

Kommer att återvända och ser fram mot det!! Läs mer
    2018-06-01 Syninge Kursgård svarar Jörgen E
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Syninge Kursgård
    Trevlig kursgård med fin mat, trevlig personal och fin omgivning. Sov över i två nätter på kursgården och höll i en grundutbildning för förtroendevalda i tre dagar. Fungerade mycket bra med utbildningslokalerna. Vi hade med oss en dator utan HDMI ingång. Men det löste sig genom att de lånade ut en av sina egna datorer till oss. Jag har varit där en gång förrut så jag visste att det skulle bli bra. Läs mer
    2018-06-10 Syninge Kursgård svarar Katarina A
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Syninge Kursgård
    Planeringshelg med övernattning.
    Fantastisk mat, suverän personal och fint/harmonisk miljö - toppenbetyg! Läs mer
    2018-06-01 Syninge Kursgård svarar Jessica N
  • Kenneth W
    Kenneth W skrev om Syninge Kursgård
    Jag är mycket nöjd med mina kontakter med Syninge.
    När vi var där fick vi ett exemplariskt bemötande och god service. Alla kursdeltagare var belåtna och övertygade omatt vi ska göra om detta.

Kenneth Westin Läs mer
    2018-05-28 Syninge Kursgård svarar Kenneth W
  • Helena L
    Helena L skrev om Syninge Kursgård
    Trevlig personal inget är omöjligt världens goda mat. Läs mer
    2018-05-28 Syninge Kursgård svarar Helena L
  • Ove H
    Ove H skrev om Syninge Kursgård
    17 pers för kurs lördag fm - söndag em.
    God och mycket vällagad mat!!

Genom att man i mycket sköter sig själva , finns ju ingen personal kvällar o nätter. Vilket gör att det inte blir så dyrt vara på Syninge. Läs mer
    2018-05-25 Syninge Kursgård svarar Ove H
  • Erik K
    Erik K skrev om Syninge Kursgård
    Internat.
    Juste krubb, görgo och servicevillig personal, trevlig omgivning, perfekta allmänna utrymmen, bra konferenslokaler.
    Inte första gången vi var där. Servicen lika god som tidigare.
    Något för långsam wifi vilket gör att onlinevisning för åhörare inte fungerar.
    Är van vid att anordna kurser och konferenser och för detta pris är det ***** Läs mer
    2018-05-06 Syninge Kursgård svarar Erik K
    Tack för det!
    Vi är på gång att få fiber inom snar framtid. Och då hoppas vi på att wifi:n ska bli mycket bättre.
  • Helene W
    Helene W skrev om Syninge Kursgård
    Fantastisk mat! Vi åt vegetariskt under vistelsen och det var verkligen gott. Nybakat till fikat varje dag. Stort tack till personalen som mötte oss med värme och familjär känsla. De delade dessutom frikostigt med sig av sina recept. Miljön runt kursgården är magisk. Läs mer
    2018-05-04 Syninge Kursgård svarar Helene W
  • Karin S
    Karin S skrev om Syninge Kursgård
    Anmälde mig till en retreat i mindfulness som var förlagd till Syninge kursgård. När jag kom dit fick jag ett mycket trevligt bemötande. Visste inget om denna kursgård mer än det jag såg på hemsidan och det stämde överens med upplevelsen av gården. Mer än så, gården upplevdes ännu bättre i verkligheten.
    Vi serverades vegetarisk mat som var utsökt god. Rummen trevliga kanske lite små. Sängarna helt ok, kanske lite smala.
    Blev glad över att det var dusch och toalett på rummet. Det var fräscht, förutom att duschstrålen var alldeles för svag och sprutade åt alla håll. En mycket trevlig och fin gård med härliga omgivningar och promenadstråk. Den kan jag rekommendera varmt. Med utmärkt beröm Godkänd!!! Läs mer
    2018-05-04 Syninge Kursgård svarar Karin S
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Syninge Kursgård
    Trivsamt, vänligt med välfungerande lokaler för den aktivitet som vi bedrev, meditation och rörelse.
    Trevlig personal som verkade trivas på sitt arbete,, man hörde skratt och glada röster från köket.
    Bra, enkla och funktionella rum.
    Mycket god och rikligt med mat. Tillgång till fika och frukt när man så önskade. Läs mer
    2018-04-18 Syninge Kursgård svarar Ingrid L
    Tack för det!
    Ja vi har roligt och trivs väldigt bra på jobbet
  • Anja T
    Anja T skrev om Syninge Kursgård
    Vänlig personal. Bra vällagad mat. Trivsamt! Enkla funktionella rum, sköna men smala sängar, max 80 cm! Läs mer
    2018-04-18 Syninge Kursgård svarar Anja T
    Tack för det
  • Annica P
    Annica P skrev om Syninge Kursgård
    Fantastisk mat, fint bemötande. Kurslokalen var ljus och fin, passade sammanhanget.
    Rummet - täcket var väl tunt...hade säkert fått en extra filt om jag bett personalen..hade en egen med mig.
    Har redan rekommenderat Syninge vidare. Läs mer
    2018-04-18 Syninge Kursgård svarar Annica P
  • Sara J
    Sara J skrev om Syninge Kursgård
    Jag var på retreat m Mindfulnesscenter. Trevliga lokaler och personalen. Maten och matsalen var fantastisk. Åt vegitarisk kost alla dagarna och den både smakade och såg underbar ut. Verkligen toppen nöjd. Rummet var bra dock inte lika mysigt som matsal och soffrummen i huvudbyggnaden. Läs mer
    2018-04-18 Syninge Kursgård svarar Sara J
  • Tinna S
    Tinna S skrev om Syninge Kursgård
    Lugnt och skönt, smakfullt inrett och fantastisk mat. Plus för varma badrum! Läs mer
    2018-04-18 Syninge Kursgård svarar Tinna S
  • Lena B
    Lena B skrev om Syninge Kursgård
    En av de bästa ställena jag bott på. Fantastisk mat och bakning och en välkomnande och hemtrevlig känsla. Återkommer gärna och kommer att rekommendera stället till andra. Läs mer
    2018-04-16 Syninge Kursgård svarar Lena B
  • Åsa C
    Åsa C skrev om Syninge Kursgård
    Mindfulness retreat
    Fint bemötande och stor tillgänglighet av personalen. Rena rum. Fantastisk mat från frukost till middag!
    Inspirerande! Omsorgsfullt och varmt!
    Tack! Läs mer
    2018-04-16 Syninge Kursgård svarar Åsa C
  • Maria L
    Maria L skrev om Syninge Kursgård
    Ett härligt ställe att ha konferens, kurs el liknande! Avskilt och lugnt på innergården, välskött och med världens godaste vegetariska mat!
    Rent, snyggt, enkelt och genomtrevlig personal. Läs mer
    2018-04-16 Syninge Kursgård svarar Maria L
  • Elin J
    Elin J skrev om Syninge Kursgård
    Helt underbar mat med väldigt mycket omsorg. Fina sköna promenadstråk i omgivningen. Härliga bekväma ställen lite här och var på kursgården att sätta sig och plus till många enkelrum. Läs mer
    2018-04-16 Syninge Kursgård svarar Elin J
  • Bodil H
    Bodil H skrev om Syninge Kursgård
    Vi har haft konferens på Syninge och alla är jättenöjda med arrangemanget.
    Bra lokaliteter och supergod vegetarisk mat. Läs mer
    2018-04-12 Syninge Kursgård svarar Bodil H
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Syninge Kursgård
    Jag har varit där två gånger, samma tid varje år, början på våren, så snö och kyla har varit ett inslag.

RUM
    Rummen känns som kollo, föreningsstuga. Är jag förbered på det så är det okej, om inte så förväntar jag mig hårda golv och kakel i rummen.
    Rummen har känts rena men man blir tveksam till pappmugg på toalett etc. väldigt praktisk för den som tagit med sig vin men glas känns som standard.

KONFERENSRUM
    Jag förväntar mig blöta och helt fungerande whiteboardpennor... Jag hade behövt tejp för att dekorera rummet med papper från ritblocket.
    Projektor och ljud fungerade bra, likaså wifi!

MAT
    Fantastiskt för vegan, vegetarian, gluten, laktos och andra! Supermiljö att sitta och äta i :)

MYSRUM
    Det finns en hög mysfaktor på Syninge.

PARKERING OCH MILJÖUTANFÖR
    Känns som att man är på baksidan av ett garage, en häck mot rosten på andra sidan skulle hjälpa till att skapa en trevligare atmosfär.

PRISET
    Ett av plusen som gör att man köper att SYninge inte helt lever upp till förväntningarna av en modern konferensanläggning. Läs mer
    2018-04-12 Syninge Kursgård svarar Andreas K
    Tack för all feedback.
    Ang pappmuggar på rummen så är det av miljöskäl som vi inte har riktiga glas på toaletten.
    Pappmuggarna är av återvunnet material och sen så behöver vår personal inte hålla på och släpa och bära på alla glas och diska dem.
    Vi är inte så många som arbetar på denna kursgård och då gäller det att ta hand om dem på bästa sätt.
    Glas till ev vin/öl finns att hämta i matsalen om man nu inte vill dricka ur pappmuggar.

Tejp har vi valt att inte ha nere i konferensrummen då vi har märkt att en del människor sätter dem direkt på tapeten istället för på whiteboardtavlorna. Så därför har vi magneter istället så man kan sätta upp på tavlorna istället. Vi har tejp om man frågar efter det.
    Denna gång så har vi brist i kollen på fungerade pennor men hörde av personalen att dem löste det ändå.

En fråga; Hur menar Ni ang golven och kaklet?

Tack ännu en gång och välkomna åter / Åsa
  • Sören B
    Sören B skrev om Syninge Kursgård
    Stort gehör för önskemål. Mycket gott bemötande hela vägen. Gott betyg från samtliga deltagare. Särskilt maten uppskattades mycket. Läs mer
    Syninge Kursgård gillar detta
  • Seko Lokförarna SJ S
    Seko Lokförarna SJ S skrev om Syninge Kursgård
    Vi hade en supertrevlig vistelse, från början till slut.
    Supergod mat. Läs mer
    2018-04-11 Syninge Kursgård svarar Seko Lokförarna SJ S
  • Bo J
    Bo J skrev om Syninge Kursgård
    Mycket trevlig kursanläggning med fina lokaler, trevlig personal, god mat. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
    2018-02-12 Syninge Kursgård svarar Bo J
  • Britta R
    Britta R skrev om Syninge Kursgård
    Bemötandet var utmärkt och boendestandarden utan anmärkning. Maten lovordades av alla deltagare för sin kvalitet, goda smak och variation trots problem med deltagare som varken åt kött eller fisk. Under konferensen fick vi också snabb hjälp med utskrift av dokument från våra datorer. Det samlade omdömet kan inte bli annat än utmärkt. Läs mer
    2018-02-12 Syninge Kursgård svarar Britta R
    Välkomna åter/åsa
  • Vänsterpartiet N
    Vänsterpartiet N skrev om Syninge Kursgård
    Tack bästa kursgård! En konferensanläggning i högsta klass, med trivsamma lokaler, god mat och proffsigt bemötande! Möjligen skulle det behöva göras något åt ljudet i den stora salen, då vi inte fick igång högtalarna (men det kan ju bero på handhavandefel från vår sida också...). Än en gång, tack för en trevlig och härlig vistelse! Läs mer
    2018-02-11 Syninge Kursgård svarar Vänsterpartiet N
    Tack för det!
    Ljudet ska vara åtgärdat nu då det saknades en kabel.
  • Alend J
    Alend J skrev om Syninge Kursgård
    Hela konceptet var ju utmärkt. Duktiga och kunniga föreläsare. Deltagarna var också nyfikna och härliga. Alla delade med sig sina erfarenheter och kunskaper. Jag lärde mig mycket under tiden som jag tillbringade på kursgården. Läs mer
  • Karez N
    Karez N skrev om Syninge Kursgård
    jättetrevlig och bra bemötandet av personalen. Läs mer
    2017-12-06 Syninge Kursgård svarar Karez N
  • Caroline O
    Caroline O skrev om Syninge Kursgård
    Perfekt plats för 3-dagars kurs. ´

Syninge Kursgård var jättemysigt och fräscht!
    Trevlig personal som lagade den godaste hemlagade maten och fikat!!

Kommer jättegärna tillbaka för kurs hos er på Syninge Kursgård.

Tack! Läs mer
    2017-12-06 Syninge Kursgård svarar Caroline O
  • Madelenes F
    Madelenes F skrev om Syninge Kursgård
    Bemötandet var omedelbart, avslappnat och betryggande. Jag fick en tydlig känsla om att jag var välkommen och fick hela tiden den hjälp jag behövde av den lyhörda personalen. Vårt sällskap skojade om hur vi skämdes bort med mysiga miljöer, god mat och skön omgivning - lite som att vara lite och tas om hand om större.

(Syninge Kursgård serverar den godaste maten jag ätit på länge!) Läs mer
  • Josefin N
    Josefin N skrev om Syninge Kursgård
    Jättebra mottagande, bra lokaler till utbildning. Hemtrevligt och mysig miljö. Fantastisk god mat! Läs mer
  • Christel O
    Christel O skrev om Syninge Kursgård
    Mycket trivsam och mysig kursgård. Maten var fantastisk. Dock ett minus för duscharna, dåligt tryck på vattnet. Läs mer
  • Monika K
    Monika K skrev om Syninge Kursgård
    Vi var där på en kurs som RFSU höll.
    Fantastiskt bemötande från personalen, fin miljö, bra boende och helt fantastisk mat.

Rekommenderar gärna Syninge Kursgård till andra och åker gärna dit igen någon gång. Läs mer
  • Fahmi B
    Fahmi B skrev om Syninge Kursgård
    Jätte trevlig personal med ett jätte trevligt bemötande.

Och maten var super god!! Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Fahmi B
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Syninge Kursgård
    Fantastiskt! :)

Bra bemötande och otroligt god mat samt service! Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Tobias L
  • Irene H
    Irene H skrev om Syninge Kursgård
    Jag har bott på Syninge i samband med RFSUs utbildning. Mycket gott bemötande av personalen. Inbjudande och hemtrevligt. Trevliga anex med frächa rum och inbjudande allrum.
    Mycket god mat. Vällagad och varierad. Fika och vickning väl avvägd.
    Möteslokal mycket bra, rymligt. Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Irene H
    Välkomna åter /åsa
  • Lina W
    Lina W skrev om Syninge Kursgård
    Trevligt bemötande, fantastisk mat och härlig stämning. Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Lina W
  • Anna E
    Anna E skrev om Syninge Kursgård
    Toppen bemötande!
    Super god hemlagad mat!
    Mysiga, personligt inredda rum med egen toalett och dusch.
    Jag var där på utbildning och de lokaler vi förfogade över var väl anpassade. Kursgården levde mycket väl upp till mina förväntningar och jag rekommenderar den starkt till andra. Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Anna E
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Syninge Kursgård
    Fantastisk mat och bemötande av personalen på Syninge kursgård. Boendet enkelt men absolut funktionellt. Det var en trivsam vistelse. Läs mer
    2017-11-29 Syninge Kursgård svarar Magnus O

Syninge stationsväg 9, 761 91 Norrtälje