Alla kategorier Begagnade bilar Örebro Örebro Tage Rejmes i Örebro Bilaktiebolag

Tage Rejmes i Örebro Bilaktiebolag

Bettorpsgatan 4, 703 69 Örebro — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Tage Rejmes i Örebro Bilaktiebolag

• jakob s
    jakob s skrev om Tage Rejmes i Örebro Bilaktiebolag
    Vi lämnade in bilen till Rejmes och fick beskedet att det var fel på stödlagret och att det skulle kosta ca tolv tusen kronor att åtgärda på Rejmes verkstad. Det var dock inget han rekommenderade, eftersom han bedömde att den summan översteg halva bilens värde. Han föreslog istället att man kunde skrota bilen, eller låta någon annan verkstad montera bort hela kardanaxeln, vilket skulle lösa problemet, men också innebära att bilens fyrhjulsdrift skulle försvinna, vilket naturligtvis skulle minska bilens andrahandsvärde kraftigt. Istället för att skrota bilen direkt gjorde vi ett sista försök och kontaktade ytterligare en liten verkstad. -Han sa att han kunde titta på det, även om han redan från början tyckte att diagnosen från Rejmes verkade lite konstig. Om stödlagret är utslitet brukar det inte slå riktigt på det sättet sa han. Några dagar senare får vi beskedet att felet är åtgärdat. Det var inte stödlagret som var utslitet, utan en bussning till stödlagret som orsakade det slående ljudet, vilket kunde avhjälpas för några hundralappar. Hade vi inte gått till denna andra verkstad hade vi alltså förlorat mellan tio till tjugo tusen utifrån Rejmes felaktiga diagnos.

Bettorpsgatan 4, 703 69 Örebro