Takdax

Råsundavägen 53, 169 57 Solna — Visa karta

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 94 kunder tycker om Takdax

• 2019-11-29

Mikael L skrev om Takdax
    Fantasstisk service och utförde utlovad jobba snabbare än planerat. TakDax har våra starka rekommendationer. Läs mer
  • 2019-10-06

Omar S skrev om Takdax
    Bästa takdax ever! 🌟🌟🌟🌟🌟

Takdax utfört vad dom har lovat,! som kund är vi grymt nöjda med resultatet. Tack🙌🏼

Takdax har god service och är fantastisk på att återkopplingen med kunden.

Fortsätt jobba som ni gör.
    Ni är hjältar Takdax😇 Läs mer
  • 2019-10-04

Johan L skrev om Takdax
    Efter att vi kom överens om att starta arbetet var byggställningarna snabbt på plats. Därefter intensivt arbete med taket, ca 10 dagar sen var det klart. Bra service med möjlighet att komma i kontakt och ställa löpande frågor Läs mer
  • 2019-08-24

Björn T skrev om Takdax
    Vi har anlitat Takdax vid fler tillfällen, på flera nivåer, allt från att lägga om hela vårt tak till att hjälpa med mindre saker i koppling till taket.
    Jobben utförs snabbt och med kvalitet. Men det absolut bästa med Takdax är kontakten, och att vi väldigt öppet och ärligt kan fråga saker och får vettiga svar tillbaka. Om inte vi kunnat förklara vad vi undrar riktigt, så har Takdax kommit och kollat. Läs mer
  • 2019-08-23

Eva S skrev om Takdax
    Takdax la nytt tak på mitt fritidshus. Bemötandet var utmärkt och de stod för vad de lovade. Arbetet igångsattes på utsatt tid och slutfördes inom den tid de lovat.
    Skulle varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-08-22

Gösta K skrev om Takdax
    Vi har använt Takdax 2 gånger och är mycket nöjda Läs mer
  • Jens L

2019-08-21

Jens L skrev om Takdax
    Vi är väldigt nöjda från början till slut. Vi har ett kulturhus med stort och avancerat tak som lagts om (på tre sidor). Har fått det omlagt i enlighet med offert och med gott bemötande genom hela processen. Som många andra noterat så städar de undan efter varje dags insatser - lite extra omsorgsfullt som vi upplevde det. Slutstädade även till perfektion. Tycker även att deras arbetsledare Gabriel som vi haft huvudsaklig kontakt var extra bra - raka och snabba besked i alla frågor. Glada att kunna rekommendera dem. Läs mer
  • Johnny P

2019-08-21

Johnny P skrev om Takdax
    Grymt bra jobbat av en seriös firma. (Inte manga seriösa inom branchen). Vi hade en läcka I taket som de fixade akut och sen byte de hela taket under vår semester. Toppen proffesinonellt.
    //John Läs mer
  • 2019-08-21

Muhsin I skrev om Takdax
    Mycket bra och pålitlig företag.
    Bra arbete och hög kvalitet. Läs mer
  • Lars L

2019-07-15

Lars L skrev om Takdax
    Gabriel på Takdax agerade mycket seriöst och professionellt när jag ringde efter att ha fått problem med en annan entreprenör, jag fick snabb hjälp och lösning på mitt problem. Jag kan varmt rekommendera Takdax. Läs mer
  • 2019-01-30

Håkan S skrev om Takdax
    Vänligt bemötande. Takläggaren kom bara 15 min för sent men ringde och meddelade förseningen. Bra! Läs mer
  • 2018-10-14

Björn T skrev om Takdax
    Vi bad Takdax lägga om vårt gamla papptak från grunden. De tog bort allt ner till råspont, det vi trodde/tyckte de skulle byta ut pga av hur det såg ut i färgen, de ifrågasatte och förklarade varför det inte behövdes. Vilket vi uppskattade väldigt mycket!

De var också lätta att få tag på när vi hade frågor, några veckor efter att arbete var klart.

Vi rekomenderar TakDax. Läs mer
  • Magid Y

2018-10-09

Magid Y skrev om Takdax
    Hej jag måste säga vi är jätte nöjda med det jobbet som fördes på takläggning och bra mottagning av personalens hela firman Läs mer
  • 2018-10-09

Anders H skrev om Takdax
    Nytt tak på en äldre Lada
    Snabbt svar och tydlig offert
    Förväntade en snar start av bygget och rätt kort projekttid
    Takdax är effektiva och håller vad de lovar. Deras medarbetare håller en hög klass och slutresultatet likaså! Läs mer
  • 2018-10-09

Birger F skrev om Takdax
    1)tak omlagt
    2)mkt bra och trevligt bemötande.proffsigt
    3)hade stora förväntningar som infriades fullt ut
    4)enbart positivt!!! Läs mer
  • 2018-08-06

Mats R skrev om Takdax
    Jag valde Takdax för att göra ett komplett byte av mitt tak på huset. Takdax har lagt nytt undertak och takpapp och därefter nya takpannor.
    De gjorde även lite förändringar av taket.

Från första mötet med säljaren så har allt fungerat som det ska, utan minsta strul. Bra uppföljning av vad som ska göras, och vad som är kvar.

Efteråt var det någon liten sak som skulle förändras, och det gjordes utan minsta strul.

Och fort gick det! Det tog bara två veckor att få ett nytt takl, perfekt!

Kan klart rekommenderas! Läs mer
  • 2018-07-06

Helena M skrev om Takdax
    TakDax lade om mitt tak. Snabbt gick det och min uppfattning är att personalen var kunniga och noggranna! Städat och snyggt o enl överenskommelse hopsamlat på bestämd plats det virke mm som skulle slängas/behållas! Trevliga hantverkare. Tyvärr drog plåtarbetet ut på tiden, mensånt kan ju hända. Arbetsledaren var lätt at nå, gav mig råd och information varför plåtarbetet dröjde. Och hade ett mycket trevligt bemötande! 😀🌞 Läs mer
  • 2018-01-11

Lars W skrev om Takdax
    De lade om mitt papptak i mitten av december. Bra kontakter och snabbt och smidigt arbete inte minst med tanke på klimatet. Läs mer
  • 2018-01-04

Camilla Ö skrev om Takdax
    Tak Dax bytte vårt tak helt och hållet, inkl papp och läkt, och bytte ut avvattningssystemet. De var proffsiga, flexibla, service minded och trevliga. Taket blev toppen. Jag rekommenderar Tak dax! Läs mer
  • Anders H

2018-01-04

Anders H skrev om Takdax
    Omläggning av papptak på platt tak
    Bra lösning med plåtskydd och fall från ytterkant av tak
    Snyggt plåtarbete samt gedigna skarvar av pappen Läs mer
  • 2017-12-18

Per L skrev om Takdax
    Allt gick smidigt och bra allt från första besöket till slutbesiktningen. Läs mer
  • 2017-09-22

Maja O skrev om Takdax
    Snabbt jobbat och mycket grundligt. Dock hade killarna från Ukraina inga säkerhetsanordningar. De jobbade oerhört mycket. Timmar i sträck och låg sedan ibland och vilade i solstolarna. En eloge till dem!! Huset ser nytt ut i sitt fina taktegel. Läs mer

Albrecht S skrev om Takdax
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax.Bra pris i förhållande till konkurentera. Läs mer

Britt W skrev om Takdax
    Bra bemötande, korrekt offert utan tillkommande kostnader, färdigställt inom tidsplanen.Vad jag kan bedöma ett proffsigt utförande. Läs mer

Peter J skrev om Takdax
    Bra bemötande. Bra bildrapporter under vägen. Bra medarbetare på plats. Snabbt hanterat. I dyraste laget men känsla av att det ändå var prisvärt. Läs mer
  • Kristoffer S

2017-07-10

Kristoffer S skrev om Takdax
    Kan varmt rekommendera detta fantastiska företag!

Anlitade Takdag för byte av takpannor på mina föräldrars hus och jag har aldrig upplevt ett så proffsigt genomförande från ett byggföretag. Bara 1 vecka efter signerad offert påbörjade de arbetet och allt från början till slut var väldigt organiserat och väl genomfört.

Hela projektet slutfördes på ca 4 dagar. Första dagen tog de bort alla gamla tegelpannor och fyllde två stora containers, som de hade lagt plywoodskivor under för att inte repa betongplattorna på uppfarten. Innan de lämnade arbetsplatsen täckte de snyggt och ordentligt in hela taket med blå presenningar. Andra dagen la de halva taket med nya plattor inklusive snygga och raka kapningar där det var valmat samt täckte taket igen trotts att de inte skulle bli regn. Tredje dagen slutförde de läggningen och byte en dålig regel på taknocken som de uppmärksammat samt städade upp. Sista dagen målade de alla plåtdetaljer och hjälpte även grannen, en äldre dam, kostnadsfritt med en trasig tegelpanna som hon inte hade sätt.

Jag har tyvärr generellt dåliga erfarenheter av tidigare byggare som inte håller tiderna, inte håller rent och allt som oftast försöket fuska sig igenom arbetet för att bli klara snabbt. Takdax bevisade att detta inte gäller alla byggföretag och att kvalitet alltid lönar sig i längden.

Kan varmt rekommendera detta företag till alla som vill väl genomfört jobb till bra pris och kvalitet. Läs mer
  • 2017-05-31

Björn W skrev om Takdax
    Takdax har bytt tak och fasad på vårt hus. Vad jag kan bedöma så har jobbet utförts mycket bra, och framförallt har Takdax varit lyhörda för våra åsikter och önskemål, och har hela tiden gått att få kontakt med vid frågor mm. Läs mer
  • 2017-05-29

Hans A skrev om Takdax
    De satte snabbt upp snörasskyddet som vi önskade. Offert och fakturering prismässigt bra. Läs mer
  • Mikael W

2017-01-31

Mikael W skrev om Takdax
    Takdax renoverade vårat villatak. De rev det gamla och fick det bortforslat. Vi beställde även de nya pannorna genom företaget vilka levererades på utsatt tid.
    Efter varje avslutad arbetsdag städades arbetsplatsen (tomten) och lämnades utan skräp. Bra kontakt med arbetsledare som skedde löpande, de var tillgängliga även utanför kontorstid. Vi är mkt nöjda med hur arbetet sköttes samt slutresultatet.
    Ska vi vara petiga så har vi två månader efter slutbetalning ej erhållit det utlovade garantibeviset. Det är nog det enda negativa :) Läs mer
  • 2016-12-18

Mattew B skrev om Takdax
    Vi är mycket nöjda med Takdax. Ett väldigt tillmötesgående företag som höll tider och gjorde ett väldigt bra jobb. Vi kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Tommy

2016-12-16

Tommy skrev om Takdax
    Bemötandet grymt bra med utökningen av mitt plåttak.
    Snabba offerter. Nöjd kund.
    Jag rekommenderar företaget till andra kunder, Läs mer
  • 2016-12-16

Sanna S skrev om Takdax
    Vi anlitade TakDax för att renovera vårt läckande tak. Samarbetet fungerade väldigt bra och vi blev bemötta proffsigt och vänligt. Själva arbetet tog lite längre tid än räknat men utöver det gick hela renoveringen enligt planen. Vi är väldigt nöja med resultatet och kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2016-11-07

Börje T skrev om Takdax
    Bra bemötande snabb start bra utfört arbete. Är nöjd. Läs mer
  • 2016-11-04

Nina S skrev om Takdax
    Ett proffsigt bemötande och ett väl utfört arbete som gjordes enligt tidsplanen och som kostade enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2016-11-04

Ola K skrev om Takdax
    Jag och min fru är synnerligen nöjda med Takdax, Dom har gjort ett utomordentligt bra jobb både före, under och efter. Jag kan verkligen rekommendera Takdax. Jag valde Takdax eftersom dom gjort bra jobb hos både min svärfar och hos min dotter.
    Och jag måste tala om att dom levde upp till och överträffade mina förväntningar.
    Stort tack.
    PS jag vet vart jag ska vända mig vid mera jobb på huset. DS Läs mer
  • 2016-11-03

Joakim B skrev om Takdax
    Byte av Vindskivor
    Snabbt och enkelt. Jobbet gjordes på en dag.

En förbättring som skulle kunna göras är att när man kommunicerar och inte når fram på telefon, så skulle det vara bra med SMS eller mailbekräftelse med den som skall ögra jobbet. Har man många möten i sitt arbete så kan man inte svara i telefon emn man kan läsa sms. Missade samtal är en del av vardagen. Ett SMS med ärende spar tid för alla parter. Läs mer
  • 2016-11-03

Mats Å skrev om Takdax
    Bra service. Mycket bra utfört arbete. Samt bra priser jämfört med konkurrenter. Läs mer
  • 2016-11-02

Per-inge S skrev om Takdax
    Bra bemötande från början till slut både från Jonas och Gabriel. Uppskattade att platschefen Gabriel presenterade i förväg de två killar som skulle utföra arbetet hos oss. Arbetet bestod av hjälp med villatak, nytt avvattningssystem samt ny takpapp på garagetak, nytt tak på liten friggebod samt byte och montering av balkongtrall. Takläggarna hade hög arbetsmoral och var noggranna. Städade bra efter varje arbetspass. Vi är mycket nöjda med resultatet. Start em. 5 oktober klart 18 oktober 2016. Läs mer
  • Mats V

2016-11-02

Mats V skrev om Takdax
    Jonas på Takdax kom till vårt fritidshus i Roslagen och offererade direkt på plats. Han beskrev noggrant vad de skulle göra. Vi hade 3 krav, komma igång snabbt då väderprognosen var bra, bra kvalitet och ok pris. Allt detta klarade Takdax utmärkt. Killarna jobbade outtröttligt från morgon till kväll. Om det var några frågetecken så redde projektledaren Gabriel snabbt ut dom. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak! Läs mer
  • Kenth Q

2016-11-02

Kenth Q skrev om Takdax
    Allt har från början till slut fungerat mycket bra och jag kan gladeligen rekommender Tak Dax. Arbetet bestod i att renovera ett 30-år gammalt taket på 180 kvm med nytt yttskickt (takpapp, pannor samt plåtarbete och nya rännor). Tidsplan och arbete fungerade över förväntan inga som helst problem.
    Kenth och Carina i Enskede Läs mer
  • 2016-11-02

Eva-maria R skrev om Takdax
    Vi la om vårt tak på vår villa. Personen som utförde besiktningen var väldigt trevlig och gav ett kunnigt intryck. Det gick fort! Takarbetarna var energiska och gjorde ett toppen jobb. Arbetsledaren var tuvärr en lätt förvirrad typ. Fick ringa och påminna honom om flera saker. han hade dålig kommunikation mellan oss och de som utförde jobbet. Läs mer
  • 2016-09-27

Christer P skrev om Takdax
    Smidiga och flexibla. Jobbet blev bra utfört utan anmärkning. Läs mer
  • 2016-09-26

Nils N skrev om Takdax
    Takdax har gjort en takomläggning på ett äldre fritidshus. De gjorde ett bra jobb men kanske inte maximal respekt för husets karaktär. Läs mer
  • Thomas W

2016-09-26

Thomas W skrev om Takdax
    Professionellt bemötande hela vägen från offert till färdigt resultat.
    Duktiga hantverkare som håller rent och snyggt runt arbetsplatsen.
    Mycket nöjd! Rekommenderas! Läs mer
  • Tony F

2016-09-25

Tony F skrev om Takdax
    Takdax har lagt ett nytt tak till mig, jag kan inte bedömma om det blev bra eller inte. Jag kan bara konstatera att det ser ok ut om det sedan håller så länge som Takdax lovar kan jag inte bedömma. Däremot så klantade sig Takdax och höll på att förstöra en annan maskin för mig. Efter att jag lagade den och städade upp efter Takdax så gick det bra men de tog inget ansvar för detta vilket är väldigt dåligt. Det blev också väldigt dyrt, detta är inte ett företag som jag kan rekommendera! Läs mer
  • 2016-09-24

Nicklas H skrev om Takdax
    Rekommenderar Takdax. Bra kommunikation, städade efter sig var dag, utförde ett bra jobb och höll avtalat pris. Läs mer

Michael M skrev om Takdax
    Utmärkt bemötande med en väldigt flexibel inställning. Läs mer

Johan W skrev om Takdax
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax. Läs mer

Wilhelm S skrev om Takdax
    De utförde jobbet enligt utsatt tid och budget. Läs mer

Fredrik K skrev om Takdax
    Mycket trevliga från första kontakt till avslut. Det negativa var att arbetsledaren på telefon sa att jag inte behövde vara hemma för de visste exakt vad som skulle göras. Men som tur var så var jag hemma och kunde visa och berätta vad som skulle bli gjort.(Var hängränna och stuprör skulle vara, vad jag ville ha gjort på balkongen, påminna om glidskydd) Men arbetaren var kunnig och de gjorde ett till synes bra jobb. Har inte kunskapen så kan inte säga att det är rätt gjort men det ser så ut.

Det andra negativa var priset, Jag räknade ut att timpriset var drygt 1000 kr vilket är sjukt mycket. Läs mer

Råsundavägen 53, 169 57 Solna