Takdax

Råsundavägen 53, 169 57 Solna — Visa karta

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 83 kunder tycker om Takdax

• Björn T skrev om Takdax
    Vi bad Takdax lägga om vårt gamla papptak från grunden. De tog bort allt ner till råspont, det vi trodde/tyckte de skulle byta ut pga av hur det såg ut i färgen, de ifrågasatte och förklarade varför det inte behövdes. Vilket vi uppskattade väldigt mycket!

De var också lätta att få tag på när vi hade frågor, några veckor efter att arbete var klart.

Vi rekomenderar TakDax. Läs mer
  • Magid Y
    Magid Y skrev om Takdax
    Hej jag måste säga vi är jätte nöjda med det jobbet som fördes på takläggning och bra mottagning av personalens hela firman Läs mer
  • Anders H skrev om Takdax
    Nytt tak på en äldre Lada
    Snabbt svar och tydlig offert
    Förväntade en snar start av bygget och rätt kort projekttid
    Takdax är effektiva och håller vad de lovar. Deras medarbetare håller en hög klass och slutresultatet likaså! Läs mer
  • Birger F skrev om Takdax
    1)tak omlagt
    2)mkt bra och trevligt bemötande.proffsigt
    3)hade stora förväntningar som infriades fullt ut
    4)enbart positivt!!! Läs mer
  • Mats R skrev om Takdax
    Jag valde Takdax för att göra ett komplett byte av mitt tak på huset. Takdax har lagt nytt undertak och takpapp och därefter nya takpannor.
    De gjorde även lite förändringar av taket.

Från första mötet med säljaren så har allt fungerat som det ska, utan minsta strul. Bra uppföljning av vad som ska göras, och vad som är kvar.

Efteråt var det någon liten sak som skulle förändras, och det gjordes utan minsta strul.

Och fort gick det! Det tog bara två veckor att få ett nytt takl, perfekt!

Kan klart rekommenderas! Läs mer
  • Helena M skrev om Takdax
    TakDax lade om mitt tak. Snabbt gick det och min uppfattning är att personalen var kunniga och noggranna! Städat och snyggt o enl överenskommelse hopsamlat på bestämd plats det virke mm som skulle slängas/behållas! Trevliga hantverkare. Tyvärr drog plåtarbetet ut på tiden, mensånt kan ju hända. Arbetsledaren var lätt at nå, gav mig råd och information varför plåtarbetet dröjde. Och hade ett mycket trevligt bemötande! 😀🌞 Läs mer
  • Lars W skrev om Takdax
    De lade om mitt papptak i mitten av december. Bra kontakter och snabbt och smidigt arbete inte minst med tanke på klimatet. Läs mer
  • Camilla Ö skrev om Takdax
    Tak Dax bytte vårt tak helt och hållet, inkl papp och läkt, och bytte ut avvattningssystemet. De var proffsiga, flexibla, service minded och trevliga. Taket blev toppen. Jag rekommenderar Tak dax! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Takdax
    Omläggning av papptak på platt tak
    Bra lösning med plåtskydd och fall från ytterkant av tak
    Snyggt plåtarbete samt gedigna skarvar av pappen Läs mer
  • Per L skrev om Takdax
    Allt gick smidigt och bra allt från första besöket till slutbesiktningen. Läs mer
  • Maja O skrev om Takdax
    Snabbt jobbat och mycket grundligt. Dock hade killarna från Ukraina inga säkerhetsanordningar. De jobbade oerhört mycket. Timmar i sträck och låg sedan ibland och vilade i solstolarna. En eloge till dem!! Huset ser nytt ut i sitt fina taktegel. Läs mer
  • Albrecht S skrev om Takdax
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax.Bra pris i förhållande till konkurentera. Läs mer
  • Britt W skrev om Takdax
    Bra bemötande, korrekt offert utan tillkommande kostnader, färdigställt inom tidsplanen.Vad jag kan bedöma ett proffsigt utförande. Läs mer
  • Peter J skrev om Takdax
    Bra bemötande. Bra bildrapporter under vägen. Bra medarbetare på plats. Snabbt hanterat. I dyraste laget men känsla av att det ändå var prisvärt. Läs mer
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Takdax
    Kan varmt rekommendera detta fantastiska företag!

Anlitade Takdag för byte av takpannor på mina föräldrars hus och jag har aldrig upplevt ett så proffsigt genomförande från ett byggföretag. Bara 1 vecka efter signerad offert påbörjade de arbetet och allt från början till slut var väldigt organiserat och väl genomfört.

Hela projektet slutfördes på ca 4 dagar. Första dagen tog de bort alla gamla tegelpannor och fyllde två stora containers, som de hade lagt plywoodskivor under för att inte repa betongplattorna på uppfarten. Innan de lämnade arbetsplatsen täckte de snyggt och ordentligt in hela taket med blå presenningar. Andra dagen la de halva taket med nya plattor inklusive snygga och raka kapningar där det var valmat samt täckte taket igen trotts att de inte skulle bli regn. Tredje dagen slutförde de läggningen och byte en dålig regel på taknocken som de uppmärksammat samt städade upp. Sista dagen målade de alla plåtdetaljer och hjälpte även grannen, en äldre dam, kostnadsfritt med en trasig tegelpanna som hon inte hade sätt.

Jag har tyvärr generellt dåliga erfarenheter av tidigare byggare som inte håller tiderna, inte håller rent och allt som oftast försöket fuska sig igenom arbetet för att bli klara snabbt. Takdax bevisade att detta inte gäller alla byggföretag och att kvalitet alltid lönar sig i längden.

Kan varmt rekommendera detta företag till alla som vill väl genomfört jobb till bra pris och kvalitet. Läs mer
  • Björn W skrev om Takdax
    Takdax har bytt tak och fasad på vårt hus. Vad jag kan bedöma så har jobbet utförts mycket bra, och framförallt har Takdax varit lyhörda för våra åsikter och önskemål, och har hela tiden gått att få kontakt med vid frågor mm. Läs mer
  • Hans A skrev om Takdax
    De satte snabbt upp snörasskyddet som vi önskade. Offert och fakturering prismässigt bra. Läs mer
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Takdax
    Takdax renoverade vårat villatak. De rev det gamla och fick det bortforslat. Vi beställde även de nya pannorna genom företaget vilka levererades på utsatt tid.
    Efter varje avslutad arbetsdag städades arbetsplatsen (tomten) och lämnades utan skräp. Bra kontakt med arbetsledare som skedde löpande, de var tillgängliga även utanför kontorstid. Vi är mkt nöjda med hur arbetet sköttes samt slutresultatet.
    Ska vi vara petiga så har vi två månader efter slutbetalning ej erhållit det utlovade garantibeviset. Det är nog det enda negativa :) Läs mer
  • Mattew B skrev om Takdax
    Vi är mycket nöjda med Takdax. Ett väldigt tillmötesgående företag som höll tider och gjorde ett väldigt bra jobb. Vi kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Tommy
    Tommy skrev om Takdax
    Bemötandet grymt bra med utökningen av mitt plåttak.
    Snabba offerter. Nöjd kund.
    Jag rekommenderar företaget till andra kunder, Läs mer
  • Sanna S skrev om Takdax
    Vi anlitade TakDax för att renovera vårt läckande tak. Samarbetet fungerade väldigt bra och vi blev bemötta proffsigt och vänligt. Själva arbetet tog lite längre tid än räknat men utöver det gick hela renoveringen enligt planen. Vi är väldigt nöja med resultatet och kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • Börje T skrev om Takdax
    Bra bemötande snabb start bra utfört arbete. Är nöjd. Läs mer
  • Nina S skrev om Takdax
    Ett proffsigt bemötande och ett väl utfört arbete som gjordes enligt tidsplanen och som kostade enligt överenskommelse. Läs mer
  • Ola K skrev om Takdax
    Jag och min fru är synnerligen nöjda med Takdax, Dom har gjort ett utomordentligt bra jobb både före, under och efter. Jag kan verkligen rekommendera Takdax. Jag valde Takdax eftersom dom gjort bra jobb hos både min svärfar och hos min dotter.
    Och jag måste tala om att dom levde upp till och överträffade mina förväntningar.
    Stort tack.
    PS jag vet vart jag ska vända mig vid mera jobb på huset. DS Läs mer
  • Joakim B skrev om Takdax
    Byte av Vindskivor
    Snabbt och enkelt. Jobbet gjordes på en dag.

En förbättring som skulle kunna göras är att när man kommunicerar och inte når fram på telefon, så skulle det vara bra med SMS eller mailbekräftelse med den som skall ögra jobbet. Har man många möten i sitt arbete så kan man inte svara i telefon emn man kan läsa sms. Missade samtal är en del av vardagen. Ett SMS med ärende spar tid för alla parter. Läs mer
  • Mats Å skrev om Takdax
    Bra service. Mycket bra utfört arbete. Samt bra priser jämfört med konkurrenter. Läs mer
  • Per-inge S skrev om Takdax
    Bra bemötande från början till slut både från Jonas och Gabriel. Uppskattade att platschefen Gabriel presenterade i förväg de två killar som skulle utföra arbetet hos oss. Arbetet bestod av hjälp med villatak, nytt avvattningssystem samt ny takpapp på garagetak, nytt tak på liten friggebod samt byte och montering av balkongtrall. Takläggarna hade hög arbetsmoral och var noggranna. Städade bra efter varje arbetspass. Vi är mycket nöjda med resultatet. Start em. 5 oktober klart 18 oktober 2016. Läs mer
  • Mats V
    Mats V skrev om Takdax
    Jonas på Takdax kom till vårt fritidshus i Roslagen och offererade direkt på plats. Han beskrev noggrant vad de skulle göra. Vi hade 3 krav, komma igång snabbt då väderprognosen var bra, bra kvalitet och ok pris. Allt detta klarade Takdax utmärkt. Killarna jobbade outtröttligt från morgon till kväll. Om det var några frågetecken så redde projektledaren Gabriel snabbt ut dom. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak! Läs mer
  • Kenth Q
    Kenth Q skrev om Takdax
    Allt har från början till slut fungerat mycket bra och jag kan gladeligen rekommender Tak Dax. Arbetet bestod i att renovera ett 30-år gammalt taket på 180 kvm med nytt yttskickt (takpapp, pannor samt plåtarbete och nya rännor). Tidsplan och arbete fungerade över förväntan inga som helst problem.
    Kenth och Carina i Enskede Läs mer
  • Eva-maria R skrev om Takdax
    Vi la om vårt tak på vår villa. Personen som utförde besiktningen var väldigt trevlig och gav ett kunnigt intryck. Det gick fort! Takarbetarna var energiska och gjorde ett toppen jobb. Arbetsledaren var tuvärr en lätt förvirrad typ. Fick ringa och påminna honom om flera saker. han hade dålig kommunikation mellan oss och de som utförde jobbet. Läs mer
  • Christer P skrev om Takdax
    Smidiga och flexibla. Jobbet blev bra utfört utan anmärkning. Läs mer
  • Nils N skrev om Takdax
    Takdax har gjort en takomläggning på ett äldre fritidshus. De gjorde ett bra jobb men kanske inte maximal respekt för husets karaktär. Läs mer
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Takdax
    Professionellt bemötande hela vägen från offert till färdigt resultat.
    Duktiga hantverkare som håller rent och snyggt runt arbetsplatsen.
    Mycket nöjd! Rekommenderas! Läs mer
  • Tony F
    Tony F skrev om Takdax
    Takdax har lagt ett nytt tak till mig, jag kan inte bedömma om det blev bra eller inte. Jag kan bara konstatera att det ser ok ut om det sedan håller så länge som Takdax lovar kan jag inte bedömma. Däremot så klantade sig Takdax och höll på att förstöra en annan maskin för mig. Efter att jag lagade den och städade upp efter Takdax så gick det bra men de tog inget ansvar för detta vilket är väldigt dåligt. Det blev också väldigt dyrt, detta är inte ett företag som jag kan rekommendera! Läs mer
  • Nicklas H skrev om Takdax
    Rekommenderar Takdax. Bra kommunikation, städade efter sig var dag, utförde ett bra jobb och höll avtalat pris. Läs mer
  • Michael M skrev om Takdax
    Utmärkt bemötande med en väldigt flexibel inställning. Läs mer
  • Johan W skrev om Takdax
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax. Läs mer
  • Wilhelm S skrev om Takdax
    De utförde jobbet enligt utsatt tid och budget. Läs mer
  • Fredrik K skrev om Takdax
    Mycket trevliga från första kontakt till avslut. Det negativa var att arbetsledaren på telefon sa att jag inte behövde vara hemma för de visste exakt vad som skulle göras. Men som tur var så var jag hemma och kunde visa och berätta vad som skulle bli gjort.(Var hängränna och stuprör skulle vara, vad jag ville ha gjort på balkongen, påminna om glidskydd) Men arbetaren var kunnig och de gjorde ett till synes bra jobb. Har inte kunskapen så kan inte säga att det är rätt gjort men det ser så ut.

Det andra negativa var priset, Jag räknade ut att timpriset var drygt 1000 kr vilket är sjukt mycket. Läs mer
  • Mahad M skrev om Takdax
    Kompetenta och trevliga projektledare.
    Arbetet genomfördes snabbt och profsigt, allt i enlighet med vårt önskemål. Läs mer
  • Anders S skrev om Takdax
    Rak och tydlig kommunikation. Leverans mer eller mindre i linje med förväntningarna. Det som ger 4 istället för 5 är att en underleverantör inte visade sig kunna utföra jobbet på utlovad tid. Läs mer
  • Marie-louise M skrev om Takdax
    Utmärkt - enda minus: ett bortglömt stuprör Läs mer
  • Michael H skrev om Takdax
    Vi anlitade Takdax för att byta taket på vårt hus eftersom dom i vårt tycke lämnade en bra offert.
    Från första besöket när vi gick igenom vad som skulle göras, bytas och kompletteras till slutbesiktningen har det inte varit något problem.
    Även när vi under arbetets gång kom på några saker som vi ville komplettera med så fixade dom det mot skäligt tillägg.
    Arbetet gick snabbt och effektivt, på en vecka var det klart.
    En miss som gjorde att markisen inte gick att fälla ut på grund av ett stuprör fixades direkt efter påpekande!
    Tack Oliver och dina medarbetare för ett jättebra jobb!
    /Micke Läs mer
  • Annika E skrev om Takdax
    Jag är mycket nöjd med servicen vi fick och arbetet som Takdax utförde på stugan. Nytt tak och målning av fasaden. Mycket trevliga och duktiga! Varmt rekommenderade! Läs mer
  • Mashen S skrev om Takdax
    vänlig och korrekt bemötande. De gav mig ett konkurrenskraft pris. de har lagt om hela mitt tak. de utförde arbetet enligt upplagda planet utan problem. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Takdax
    Allt har fungerat jättebra, från offert till utfört arbete. Proffsigt! Läs mer
  • Geir K skrev om Takdax
    Allt gick smidigt och lätt och sköttes mer eller mindre over mail. Dock blev slutresultatet inte som jag förväntat mig. Arbetet innefattade byte av hängrännor och stuprör. Offert för det accepterades. Innan arbetet började så informerade Takdax att det var bättre att sätta en takfotplåt eftersom taket sjöng på sista versen till en extra kostnad. Har gjort en takbesiktning och utfall är att taket är kärnfriskt. Dessutom har jag en takfotplåt som monterats enligt alla konstens regler, på taket, under takpappen.
    När TakDax kom och började riva gamla hängrännorna upptäckte dom att rännkrokarna satt på existernade takfotplåt och inte gick att ta bort! Så vad göra...när dom hade rivet en kortsida på huset redan? Vi enades om att använda existerande rännkrokar. På mitt påpekande justerades offerten ned något. Jag påpekade att lutningen på hängrännorna inte var bra, och huvudanledning till att jag byte, till killarna som skulle byta, "we fix, we make it good" fick jag som svar! Dock blev resultatet det samma som gamla hängrännorna. Firman kom tillbaka och kunde bara påpeka att det inte gick att göra nåt åt. Så, jag har betalt stora pengar för ett arbete som inte är bra och som kommer att resultera I vattensamlingar I hängrännorna varpå rännorna kommer att rosta sönder och gå hål I, så som dom gamla rännorna. Läs mer
  • Martin D
    Martin D skrev om Takdax
    Fick ett trevligt o proffsigt bemötande från första kontakten med Takdax via offerttjänsterna Offerta och Dorunner. På vår begäran togs ett prisestimat med olika optioner fram och när vi sedan valde att gå vidare med Takdax som vald leverantör så var de på plats och mätte exakt (vi ville att det skulle ske först i detta senare skede) och lämnade en detaljerad offert/fastpris.

Avtal med betalningsvillkor och hantverkarformulär 14 som gjorde oss säkra på tidsatt leverans var inga problem för Takdax. Vi begärde, fick och ringde två referenter på motsvarande jobb som båda föll väl ut.

Arbetet startade på utsatt tid och sköttes klanderfritt vad vi som lekmän kunde bedöma. Arbetsledaren höll oss uppdaterade och vi tittade enbart till vårt kommande tak en gång under rivning/läggning. Efter utfört arbete så städades det skyndsamt och containern togs bort snabbt. Varken vi eller grannarna har störts av arbetet.

Fakturan kom samma dag som vi fick besiktningsprotokollet från Takdax. Nu har även ROT-uppgifterna anmälts till Skatteverket.

Vi är nöjda med allt från upphandling till genomförande och vad vi som lekmän kan bedöma har vi fått en mycket bra och väl utfört bandtäckt plåttak. När det är dags för tak på attefallshuset ligger Takdax mycket bra till. Tack! Läs mer
  • Peter C skrev om Takdax
    Från den första till den sist kontakten har företaget skött sig på ett utmärkt sätt. Lysande Läs mer
  • Morgan B skrev om Takdax
    Hej.

Vi kan starkt rekommendera Takdax för er som är i tankarna att lägga om era tak.
    Vi fick en enkel och överskådlig offert. Sen hade vi lite extra jobb som Takdax prissatte, dem startade inte extrabeställningarna för än vi hade kommit överens om priset. Fakturan fick vi efter att alla jobben var klar och besiktigade.

Dessutom var det städat efter varje arbetsdag, inget som låg och skräpade. Efter avslutat projekt var det städat och snyggt när dem lämnade oss.

Vi önska grabbarna på Takdax all lycka till i framtiden.

Bästa hälsningar från
    Morgan och Pirkko. Läs mer