Takdax

Takdax

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!

128 omdömen om Takdax

Sedan starten hos Reco 2015
  • United A
    2023-01-10 Verifierad kund
    Takdags rev och renoverade ett tak åt oss och resultatet blev topp!
    Punktliga samt proffsiga från start till mål.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på ett fint och professionellt sätt.
    Takdax levde fullt ut upp till våra förväntningar.
    Takarbetet utfördes till vår belåtenhet och på ett mycket professionellt sätt. Vi har dock inte helt kunnat besikta arbetet p.gr.a snön som kom. Vi hann dock se en del innan och allt såg då bra ut.
    2022-11-07 Verifierad kund
    Trevlig och smidig kommunikation. Jättenöjd!
    2022-10-10 Verifierad kund
    Fantastic service with all work questions, Never late with payments. 👌
    2022-09-26 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. Snabba att komma och titta på plats samt att återkomma med offert. De startade arbetena redan ca 1 vecka efter beställning.
    Vi beställde omläggning av papptak på ca 120 kvm. Utförda arbeten ser bra ut.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Snabb och bra kommunikation. Takarbetet utfördes även det snabbt och effektivt. Konkurrenskraftigt pris. Enda minuset är att de som gjorde taket vare sig kunde svenska eller engelska.
    2022-08-23 Verifierad kund
    De anställda på Takdax var väldigt trevliga och hjälpsamma. De arbetade effektivt och när det uppståd några oförutsedda saker gällande både taket och takkupor så hjälpte de att lösa detta. Mina förväntningar var höga och de levde upp till den nivån.

Jag upplevde att Takdax var professionella och kunniga och de rev hela taket, byggde upp ett nytt tak och förlängde både takfötterna och gavlarna på det.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Takdax är kommunikativa, snabba och håller hög hantverks kavlitet! Inom ramen för tidsplan och budet gjorde dom ett strålande jobb med vårt tak.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Takdax har lagt om taket på vår gamla herrgård. Vi är utomordentligt nöjda med ett väl utfört arbete. Snabbt oxå. Kommunikationen har fungerat utmärkt. Ett gott bemötande gjorde allt trevligt och enkelt. Vi rekommenderar takdax varmt!
    Ann Färnström
    2022-08-02 Verifierad kund
    Trevlig pålitlig och kunnig personal. Ett myckt väl utfört arbete med vårt tak, vi är då nöjda 👍
    2022-07-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra kompetens!
    2022-06-21 Verifierad kund
    Renoveringen av garagetaket genomfördes på en vecka inklusive bortforsling av tegel och skräp. Inget att klaga på. Bra!
    2022-06-12 Verifierad kund
    2022-06-11 Verifierad kund
    Har anlitad Takdax för läggning av takpapp på min nybyggda hus, är supernöjd med resultatet.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Renovering av hus- & garagetak. Lite missar vid offerten i början men det är nog det enda negativa. Aktiv dialog och tydligt ansvarstagande. Skulle anlita igen.
  • 2022-02-18 Verifierad kund
    Ett företag att lita på. Alltid trevligt bemötande, lätta att få kontakt med. Vi är inne på 3e året med TakDax och allt bara flyter på precis som avtalat. Vi känner oss trygga med detta företag.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Bra slutresultat och klämde in oss mellan andra större jobb! Tacksam!
    2021-12-09 Verifierad kund
    De var snabba, tillmötesgående och lyhörda.
    Kan rekommenderas!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Grymt bemötande! Håller vad de lovar. Arbetet blev utmärkt utfört! Inget att anmärka på! Snabba och prisvärda!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Snabb och bra hjälp vid läckande tak. Bra kommunikation och ett snabbt och väl utfört arbete.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Omläggning av tak på tillbyggnad.
    Mycket bra planering av jobbet.
    Bra utfört.
    Är jätte nöjd
    2021-03-02 Verifierad kund
    Läggning av papptak på garage gjordes med bravur och på ett väldigt professionellt sätt.

Arbetet gjordes med stor precision och allt skräp städades noggrant bort efter utfört arbete.

Vi är väldigt nöjda med Takdax och skulle inte tvecka över att använda dem igen.
  • 2020-12-16 Verifierad kund
    Rensning av takfot, hängrännor och stuprör. Åtgärder stuprör och utkastare mm samt Bevakning snöskottning tak.

TakDax har trevlig och serviceinriktad personal och presenterar flexibla lösningar. Man känner sig väl omhändertagen och arbetet blir utfört enligt överenskommelse på den tid som förväntats och enligt det föreslagna priset. TakDax är lätta att nå och kommunicera med. Vi återkommer gärna som kund till TakDax.

Brf Råsundavägen
    2020-11-01 Verifierad kund
    Snabbt och bra utfört arbete!
  • Henrik E
    2020-10-22 Verifierad kund
    Reparation av tak över balkong. Bygget utfördes snabbt och på ett proffsigt sätt. Jag är helt nöjd.
    2020-09-17 Verifierad kund
    Det började med en utmärkt takoffert som var bra uppställd och innehöll det man ville veta.
    Arbetet utfördes sedan av två män som jobbade väldigt hårt och var klara med arbetet på mindre än två veckor. Sedan tog det ytterligare några dagar innan plåtarbetena var klara.
    Så på lite drygt två veckor så hade vi ett nytt tak!
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
  • Jan L
    2020-09-16 Verifierad kund
    Uppdraget gällde taktäckning av gammalt papptak. Föredömligt utformat offert, trevligt bemötande vid genomgång av förutsättningarna för arbetets utförande. Arbetet startade på utsatt tid och utfördes på ett professionellt sätt av personal som svarade artigt på mina frågor om material och metoder.
    Jag kan verkligen rekommendera Takdax.
    Jan Lundblad
    2020-08-23 Verifierad kund
    Bra bemötande och arbetet ( installation av fast stege) gjordes snabbt och rätt.
    2020-03-19 Verifierad kund
    Byte av tak på radhus.
    Mycket bra och snabbt bemötande samt snabb återkoppling via tel o mail.
    Förväntningarna var att jobbet skulle bli gjort snabbt med bra kvalitét. Det överträffades med råge.
    Seriös och trovärdig leverantör som vi starkt rekommenderar för fler takarbeten.
    2020-03-19 Verifierad kund
    Projekteringen kunde ha varit bättre. Istället för att det skulle ta 2 veckor tog det 4 veckor innan allt blev klart. En orsak till fördröjningen var för att ett tak fönster inte blev beställt i tid. Når dom först var på plats var dom effektiva och gjorde ett bra jobb samt städade bra efter seg.
  • Nidia N
    2020-03-18 Verifierad kund
    Otroligt proffsiga snabba och tillmötesgående💖Jag fick hjälp med att lägga ny papp på en del av taket till ett jättebra pris av trevliga killar. Resultatet blev toppen. Kan verkligen rekommendera Takdax.
    2020-03-16 Verifierad kund
    Vi beställde omläggning av tegeltak, allt nytt förutom att vi återanvände våra tvåkupiga tegelpannor.

Vi blev bra bemötta. Trevliga och proffsiga!

Betalade samma pris som stod på offerten och vi är jättenöjda med resultatet.

Några gånger var det lite svårt att kommunicera men när det t.ex. vid ett tillfälle inte blev som vi tänkt oss och vi inte var nöjda med vilka takpannor som lades på vilken del av taket, så gjorde de om och vi fick det som vi ville.

Det var nog också lite svårt att kommunicera när han som var ytterst ansvarig och den enda som verkade förstå precis allt vi sa, åkte på semester när allt drog igång. Det hade kunnat hanteras bättre. Vi hade vid det tillfället vara mejladress vilket kändes stressande.

På det stora hela är vi mycket nöjda!
    2019-12-30 Verifierad kund
    Bra kommunikation och seriös hantering. Även då problem uppstår är de nära till ansvar utan undanflykter eller att skylla på något eller någon annan.
    2019-12-25 Verifierad kund
    Mycket proffsigt bemötande. Arbetet tog aningen längre tid än planerat men väder och sjukdom är svårt att styra över. Firman som levererade container åstadkom en skada på garageuppfarten men det var en skadereglerare på plats innan jag ens upptäckt skadan.
    2019-11-29 Verifierad kund
    Fantasstisk service och utförde utlovad jobba snabbare än planerat. TakDax har våra starka rekommendationer.
    2019-10-06 Verifierad kund
    Bästa takdax ever! 🌟🌟🌟🌟🌟

Takdax utfört vad dom har lovat,! som kund är vi grymt nöjda med resultatet. Tack🙌🏼

Takdax har god service och är fantastisk på att återkopplingen med kunden.

Fortsätt jobba som ni gör.
    Ni är hjältar Takdax😇
    2019-10-04 Verifierad kund
    Efter att vi kom överens om att starta arbetet var byggställningarna snabbt på plats. Därefter intensivt arbete med taket, ca 10 dagar sen var det klart. Bra service med möjlighet att komma i kontakt och ställa löpande frågor
    2019-08-24 Verifierad kund
    Vi har anlitat Takdax vid fler tillfällen, på flera nivåer, allt från att lägga om hela vårt tak till att hjälpa med mindre saker i koppling till taket.
    Jobben utförs snabbt och med kvalitet. Men det absolut bästa med Takdax är kontakten, och att vi väldigt öppet och ärligt kan fråga saker och får vettiga svar tillbaka. Om inte vi kunnat förklara vad vi undrar riktigt, så har Takdax kommit och kollat.
    2019-08-23 Verifierad kund
    Takdax la nytt tak på mitt fritidshus. Bemötandet var utmärkt och de stod för vad de lovade. Arbetet igångsattes på utsatt tid och slutfördes inom den tid de lovat.
    Skulle varmt rekommendera detta företag.
    2019-08-22 Verifierad kund
    Vi har använt Takdax 2 gånger och är mycket nöjda
  • Jens L
    2019-08-21 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda från början till slut. Vi har ett kulturhus med stort och avancerat tak som lagts om (på tre sidor). Har fått det omlagt i enlighet med offert och med gott bemötande genom hela processen. Som många andra noterat så städar de undan efter varje dags insatser - lite extra omsorgsfullt som vi upplevde det. Slutstädade även till perfektion. Tycker även att deras arbetsledare Gabriel som vi haft huvudsaklig kontakt var extra bra - raka och snabba besked i alla frågor. Glada att kunna rekommendera dem.
  • Johnny P
    2019-08-21 Verifierad kund
    Grymt bra jobbat av en seriös firma. (Inte manga seriösa inom branchen). Vi hade en läcka I taket som de fixade akut och sen byte de hela taket under vår semester. Toppen proffesinonellt.
    //John
    2019-08-21 Verifierad kund
    Mycket bra och pålitlig företag.
    Bra arbete och hög kvalitet.
  • 2019-07-15 Spontant omdöme
    Gabriel på Takdax agerade mycket seriöst och professionellt när jag ringde efter att ha fått problem med en annan entreprenör, jag fick snabb hjälp och lösning på mitt problem. Jag kan varmt rekommendera Takdax.
  • 2019-01-30 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande. Takläggaren kom bara 15 min för sent men ringde och meddelade förseningen. Bra!
  • 2018-10-14 Spontant omdöme
    Vi bad Takdax lägga om vårt gamla papptak från grunden. De tog bort allt ner till råspont, det vi trodde/tyckte de skulle byta ut pga av hur det såg ut i färgen, de ifrågasatte och förklarade varför det inte behövdes. Vilket vi uppskattade väldigt mycket!

De var också lätta att få tag på när vi hade frågor, några veckor efter att arbete var klart.

Vi rekomenderar TakDax.
  • 2018-10-09 Insamlad av företaget
    Hej jag måste säga vi är jätte nöjda med det jobbet som fördes på takläggning och bra mottagning av personalens hela firman
  • 2018-10-09 Insamlad av företaget
    Nytt tak på en äldre Lada
    Snabbt svar och tydlig offert
    Förväntade en snar start av bygget och rätt kort projekttid
    Takdax är effektiva och håller vad de lovar. Deras medarbetare håller en hög klass och slutresultatet likaså!
    1)tak omlagt
    2)mkt bra och trevligt bemötande.proffsigt
    3)hade stora förväntningar som infriades fullt ut
    4)enbart positivt!!!
  • 2018-08-06 Insamlad av företaget
    Jag valde Takdax för att göra ett komplett byte av mitt tak på huset. Takdax har lagt nytt undertak och takpapp och därefter nya takpannor.
    De gjorde även lite förändringar av taket.

Från första mötet med säljaren så har allt fungerat som det ska, utan minsta strul. Bra uppföljning av vad som ska göras, och vad som är kvar.

Efteråt var det någon liten sak som skulle förändras, och det gjordes utan minsta strul.

Och fort gick det! Det tog bara två veckor att få ett nytt takl, perfekt!

Kan klart rekommenderas!