Rekommenderat företag 2016 - Takdax
Rekommenderat företag 2015 - Takdax

Takdax

Råsundavägen 53, 169 57 Solna — Visa karta

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!

Läs vad 62 kunder tycker om Takdax

• Börje T
    Börje T skrev om Takdax
    Bra bemötande snabb start bra utfört arbete. Är nöjd.
  • Nina S
    Nina S skrev om Takdax
    Ett proffsigt bemötande och ett väl utfört arbete som gjordes enligt tidsplanen och som kostade enligt överenskommelse.
  • Ola K
    Ola K skrev om Takdax
    Jag och min fru är synnerligen nöjda med Takdax, Dom har gjort ett utomordentligt bra jobb både före, under och efter. Jag kan verkligen rekommendera Takdax. Jag valde Takdax eftersom dom gjort bra jobb hos både min svärfar och hos min dotter.
    Och jag måste tala om att dom levde upp till och överträffade mina förväntningar.
    Stort tack.
    PS jag vet vart jag ska vända mig vid mera jobb på huset. DS
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Takdax
    Byte av Vindskivor
    Snabbt och enkelt. Jobbet gjordes på en dag.

En förbättring som skulle kunna göras är att när man kommunicerar och inte når fram på telefon, så skulle det vara bra med SMS eller mailbekräftelse med den som skall ögra jobbet. Har man många möten i sitt arbete så kan man inte svara i telefon emn man kan läsa sms. Missade samtal är en del av vardagen. Ett SMS med ärende spar tid för alla parter.
  • Mats Å
    Mats Å skrev om Takdax
    Bra service. Mycket bra utfört arbete. Samt bra priser jämfört med konkurrenter.
  • Per-inge S
    Per-inge S skrev om Takdax
    Bra bemötande från början till slut både från Jonas och Gabriel. Uppskattade att platschefen Gabriel presenterade i förväg de två killar som skulle utföra arbetet hos oss. Arbetet bestod av hjälp med villatak, nytt avvattningssystem samt ny takpapp på garagetak, nytt tak på liten friggebod samt byte och montering av balkongtrall. Takläggarna hade hög arbetsmoral och var noggranna. Städade bra efter varje arbetspass. Vi är mycket nöjda med resultatet. Start em. 5 oktober klart 18 oktober 2016.
  • Mats V
    Mats V skrev om Takdax
    Jonas på Takdax kom till vårt fritidshus i Roslagen och offererade direkt på plats. Han beskrev noggrant vad de skulle göra. Vi hade 3 krav, komma igång snabbt då väderprognosen var bra, bra kvalitet och ok pris. Allt detta klarade Takdax utmärkt. Killarna jobbade outtröttligt från morgon till kväll. Om det var några frågetecken så redde projektledaren Gabriel snabbt ut dom. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak!
  • Kenth Q
    Kenth Q skrev om Takdax
    Allt har från början till slut fungerat mycket bra och jag kan gladeligen rekommender Tak Dax. Arbetet bestod i att renovera ett 30-år gammalt taket på 180 kvm med nytt yttskickt (takpapp, pannor samt plåtarbete och nya rännor). Tidsplan och arbete fungerade över förväntan inga som helst problem.
    Kenth och Carina i Enskede
  • Eva-maria R
    Eva-maria R skrev om Takdax
    Vi la om vårt tak på vår villa. Personen som utförde besiktningen var väldigt trevlig och gav ett kunnigt intryck. Det gick fort! Takarbetarna var energiska och gjorde ett toppen jobb. Arbetsledaren var tuvärr en lätt förvirrad typ. Fick ringa och påminna honom om flera saker. han hade dålig kommunikation mellan oss och de som utförde jobbet.
  • Christer P
    Christer P skrev om Takdax
    Smidiga och flexibla. Jobbet blev bra utfört utan anmärkning.
  • Nils N
    Nils N skrev om Takdax
    Takdax har gjort en takomläggning på ett äldre fritidshus. De gjorde ett bra jobb men kanske inte maximal respekt för husets karaktär.
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Takdax
    Professionellt bemötande hela vägen från offert till färdigt resultat.
    Duktiga hantverkare som håller rent och snyggt runt arbetsplatsen.
    Mycket nöjd! Rekommenderas!
  • Tony F
    Tony F skrev om Takdax
    Takdax har lagt ett nytt tak till mig, jag kan inte bedömma om det blev bra eller inte. Jag kan bara konstatera att det ser ok ut om det sedan håller så länge som Takdax lovar kan jag inte bedömma. Däremot så klantade sig Takdax och höll på att förstöra en annan maskin för mig. Efter att jag lagade den och städade upp efter Takdax så gick det bra men de tog inget ansvar för detta vilket är väldigt dåligt. Det blev också väldigt dyrt, detta är inte ett företag som jag kan rekommendera!
  • Nicklas H
    Nicklas H skrev om Takdax
    Rekommenderar Takdax. Bra kommunikation, städade efter sig var dag, utförde ett bra jobb och höll avtalat pris.
  • Michael M
    Michael M skrev om Takdax
    Utmärkt bemötande med en väldigt flexibel inställning.
  • Johan W
    Johan W skrev om Takdax
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax.
  • Wilhelm S
    Wilhelm S skrev om Takdax
    De utförde jobbet enligt utsatt tid och budget.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Takdax
    Mycket trevliga från första kontakt till avslut. Det negativa var att arbetsledaren på telefon sa att jag inte behövde vara hemma för de visste exakt vad som skulle göras. Men som tur var så var jag hemma och kunde visa och berätta vad som skulle bli gjort.(Var hängränna och stuprör skulle vara, vad jag ville ha gjort på balkongen, påminna om glidskydd) Men arbetaren var kunnig och de gjorde ett till synes bra jobb. Har inte kunskapen så kan inte säga att det är rätt gjort men det ser så ut.

Det andra negativa var priset, Jag räknade ut att timpriset var drygt 1000 kr vilket är sjukt mycket.
  • Mahad M
    Mahad M skrev om Takdax
    Kompetenta och trevliga projektledare.
    Arbetet genomfördes snabbt och profsigt, allt i enlighet med vårt önskemål.
  • Anders S
    Anders S skrev om Takdax
    Rak och tydlig kommunikation. Leverans mer eller mindre i linje med förväntningarna. Det som ger 4 istället för 5 är att en underleverantör inte visade sig kunna utföra jobbet på utlovad tid.
  • Marie-louise M
    Marie-louise M skrev om Takdax
    Utmärkt - enda minus: ett bortglömt stuprör
  • Michael H
    Michael H skrev om Takdax
    Vi anlitade Takdax för att byta taket på vårt hus eftersom dom i vårt tycke lämnade en bra offert.
    Från första besöket när vi gick igenom vad som skulle göras, bytas och kompletteras till slutbesiktningen har det inte varit något problem.
    Även när vi under arbetets gång kom på några saker som vi ville komplettera med så fixade dom det mot skäligt tillägg.
    Arbetet gick snabbt och effektivt, på en vecka var det klart.
    En miss som gjorde att markisen inte gick att fälla ut på grund av ett stuprör fixades direkt efter påpekande!
    Tack Oliver och dina medarbetare för ett jättebra jobb!
    /Micke
  • Annika E
    Annika E skrev om Takdax
    Jag är mycket nöjd med servicen vi fick och arbetet som Takdax utförde på stugan. Nytt tak och målning av fasaden. Mycket trevliga och duktiga! Varmt rekommenderade!
  • Mashen S
    Mashen S skrev om Takdax
    vänlig och korrekt bemötande. De gav mig ett konkurrenskraft pris. de har lagt om hela mitt tak. de utförde arbetet enligt upplagda planet utan problem.
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Takdax
    Allt har fungerat jättebra, från offert till utfört arbete. Proffsigt!
  • Geir K
    Geir K skrev om Takdax
    Allt gick smidigt och lätt och sköttes mer eller mindre over mail. Dock blev slutresultatet inte som jag förväntat mig. Arbetet innefattade byte av hängrännor och stuprör. Offert för det accepterades. Innan arbetet började så informerade Takdax att det var bättre att sätta en takfotplåt eftersom taket sjöng på sista versen till en extra kostnad. Har gjort en takbesiktning och utfall är att taket är kärnfriskt. Dessutom har jag en takfotplåt som monterats enligt alla konstens regler, på taket, under takpappen.
    När TakDax kom och började riva gamla hängrännorna upptäckte dom att rännkrokarna satt på existernade takfotplåt och inte gick att ta bort! Så vad göra...när dom hade rivet en kortsida på huset redan? Vi enades om att använda existerande rännkrokar. På mitt påpekande justerades offerten ned något. Jag påpekade att lutningen på hängrännorna inte var bra, och huvudanledning till att jag byte, till killarna som skulle byta, "we fix, we make it good" fick jag som svar! Dock blev resultatet det samma som gamla hängrännorna. Firman kom tillbaka och kunde bara påpeka att det inte gick att göra nåt åt. Så, jag har betalt stora pengar för ett arbete som inte är bra och som kommer att resultera I vattensamlingar I hängrännorna varpå rännorna kommer att rosta sönder och gå hål I, så som dom gamla rännorna.
  • Martin D
    Martin D skrev om Takdax
    Fick ett trevligt o proffsigt bemötande från första kontakten med Takdax via offerttjänsterna Offerta och Dorunner. På vår begäran togs ett prisestimat med olika optioner fram och när vi sedan valde att gå vidare med Takdax som vald leverantör så var de på plats och mätte exakt (vi ville att det skulle ske först i detta senare skede) och lämnade en detaljerad offert/fastpris.

Avtal med betalningsvillkor och hantverkarformulär 14 som gjorde oss säkra på tidsatt leverans var inga problem för Takdax. Vi begärde, fick och ringde två referenter på motsvarande jobb som båda föll väl ut.

Arbetet startade på utsatt tid och sköttes klanderfritt vad vi som lekmän kunde bedöma. Arbetsledaren höll oss uppdaterade och vi tittade enbart till vårt kommande tak en gång under rivning/läggning. Efter utfört arbete så städades det skyndsamt och containern togs bort snabbt. Varken vi eller grannarna har störts av arbetet.

Fakturan kom samma dag som vi fick besiktningsprotokollet från Takdax. Nu har även ROT-uppgifterna anmälts till Skatteverket.

Vi är nöjda med allt från upphandling till genomförande och vad vi som lekmän kan bedöma har vi fått en mycket bra och väl utfört bandtäckt plåttak. När det är dags för tak på attefallshuset ligger Takdax mycket bra till. Tack!
  • Peter C
    Peter C skrev om Takdax
    Från den första till den sist kontakten har företaget skött sig på ett utmärkt sätt. Lysande
  • Morgan B
    Morgan B skrev om Takdax
    Hej.

Vi kan starkt rekommendera Takdax för er som är i tankarna att lägga om era tak.
    Vi fick en enkel och överskådlig offert. Sen hade vi lite extra jobb som Takdax prissatte, dem startade inte extrabeställningarna för än vi hade kommit överens om priset. Fakturan fick vi efter att alla jobben var klar och besiktigade.

Dessutom var det städat efter varje arbetsdag, inget som låg och skräpade. Efter avslutat projekt var det städat och snyggt när dem lämnade oss.

Vi önska grabbarna på Takdax all lycka till i framtiden.

Bästa hälsningar från
    Morgan och Pirkko.
  • Palle M
    Palle M skrev om Takdax
    Fick ett trevligt o proffsigt bemötande från första kontakten med Jonas. Även arbetsledaren Gabriel o killarna som utförde arbetet skötte sina uppgifter med elegans. Vi är mycket nöjda med deras arbete och vårt nya tak.
  • Carlo S
    Carlo S skrev om Takdax
    BRA BEMÖTANDE. DÅLIG PROJEKTLEDNING. JAG FICK SJÄLV RINGA FÖR ATT FÅ BEKRÄFTELSE OM TIDER MM.
  • Eva S
    Eva S skrev om Takdax
    Gjorde ett mycket bra jobb, jag är mycket nöjd med det. Imponerande snabbt och proffsigt, men jag blev lurad på ett tilläggsjobb som jag glömde begära kostnadsförslag på. De tog helt oskäligt mycket betalt för det, ca 5000 kr för mycket enligt min bedömning. Jag får naturligtvis skylla mig själv nu. Synd på ett i för övrigt mycket bra bolag.
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Takdax
    Bemötande från alla hos Takdax - väldigt trevliga (och inte minst - kunniga).
    Köpte två tjänster; nytt tak samt ommålning av husets fasad.
    Det tog avsevärt längre tid än utlovat, men jag har förståelse för detta.
    En underleverantörs företag såldes, och vår beställning ahmnade mellan de berömda stolarna. Jag VET att intensiva påtryckningar skedde, men den nya organisationen kunde inte prioritera denna order. Hur som helst tak byttes ut och färgen kom på och jag kan med dessa rader ändå varmt rekommendera Takdax.
    Jag ringde bara för någon vecka sedan och på pekade att en lite detalj som man missat att sätta dit (slirskyd för stege då bl.a. sotaren skall upp på taket). SAMMA DAG som jag ringde had de åtgårdat problemet!
  • Maria K
    Maria K skrev om Takdax
    Trevligt bemötande, de var snabba och vi är väldigt nöjda med resultatet.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Takdax
    Fantastiskt bra. Mycket nöjd med jobb och service. Kan rekommendera alla att anlita Takdax.
  • Björn L
    Björn L skrev om Takdax
    Bra och trevlig personal och arbetsledare.
    Grabbarna gjorde ett jättebra jobb och var väldigt noga.
  • Tord F
    Tord F skrev om Takdax
    Dom var snabba och effektiva inga frågetecken angående angående jobbet dom utförde
    Mycket bra och snabb återkoppling
  • Janne P
    Janne P skrev om Takdax
    Jag har anlitat Takdax för att byta hela taket med hängrännor och stuprör.
    Är jätte nöjd med allt. Dom jobbade snabbt, allt var klart på en vecka. Det städades och plockades undan efter varje dag.
  • Jan E
    Jan E skrev om Takdax
    Takdax har lagt om vårt tak inkl bytt alla plåtdetaljer i ränndalar etc. Huset är mer än 100 år gammalt med brutet tak, många vinklar delvis mycket brant och många kapade tegelpannor Takdax lämnade en överskådlig och tydlig offert. Priset var i nivå med övriga offerter jag tog in. Jag upplever att de gjort ett noggrant och bra jobb. Höll rent o snyggt under hela processen som tog 2 månader. Nöjd med resultatet.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Takdax
    Mycket bra jobb. Trevliga killar. Speciellt arbetsledarna Jonas och Gabriel
  • Joachim E
    Joachim E skrev om Takdax
    Jättebra! Arbetade som om det vore 14 minus, vilket det också var.
  • Göran O
    Göran O skrev om Takdax
    Takdax har redan tillgång till mitt omdöme om dem.De använder det i sin reklam.
  • Lars J
    Lars J skrev om Takdax
    Allt fungerade bra. även vid en efterkontroll.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Takdax
    Vi anlitade Takdax för att lägga om taket men behöll våra gamla pannor på rekommendation från dem. De har agerat proffsigt rakt igenom, allt från offert till genomförande och vi är väldigt nöjda.
  • Linus E
    Linus E skrev om Takdax
    Riktigt seriös takentreprenör, bra kommunikation och Fotodokumterade då ev skador som åtgärdades under arbetets gång. Kom med bra förslag gällande säkerhet och materialval. Tänkande och problemlösande takläggare! Arbetet pågick inom tidsramen som var satt och slutresultatet blev bättre än väntat. Rekommenderas starkt/ Linus
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Takdax
    Bra bemötande. Omläggning av tegeltak samt byte av papptak och plåtarbeten med målning av dessa
  • Lena M
    Lena M skrev om Takdax
    Proffsigt och kundvänligt
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Marco D
    Marco D skrev om Takdax
    Takdax är ett seriöst företag. Jobbet gick snyggt och snabbt. Några små detaljer efter besiktningen åtgärdades utan problem.
    Lämnade inga spår efter sig efter utfört arbete.
  • John L
    John L skrev om Takdax
    Renovering av tak på tillbyggnad.
    Förutom att dom bara stod där en dag utan avtalad tid så sköttes jobbet på ett väldigt professionellt och snabbt sätt, avstädningen blev väldigt bra och jag är väldigt nöjd med hur jobbet sköttes .
  • Pierre P
    Pierre P skrev om Takdax
    Mycket bra bemötande, takläggarna mycket kompetenta, brister hos arbetsledningen ställde till det lite grand men löste sig eftersom. Som kund är det viktigt att skriva ett avtal som täcker allt som ska utföras, utan det hade det blivit mycket besvärligare för oss.

Råsundavägen 53, 169 57 Solna