Takdax

Takdax

Börjar det bli dags för nytt tak för din villa, förening eller företag? Vi på Takdax är specialister på allt som heter tak, och vi utför bl.a. takläggning, reparationer och säkerhetsinstallationer i hela Stockholms län.

Vi jobbar med många olika sorters tak och har en bred kompetens för att klara av olika material och tekniker. Plåttak, betong- eller tegelpannetak eller tätskiktspapp - vi fixar det mesta!

Snöskottning, vattenavrinningssystem samt tvätt och målning av taket är andra tjänster vi kan erbjuda dig och ditt tak. Du som är fastighetsägare eller talar för en bostadsrättsförening kan även teckna servicekontrakt med oss, då tar vi hand om ert tak åt er.

Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt besök och bedömning av just ditt tak!

Läs vad 107 kunder tycker om Takdax 2

2021-03-02
    Läggning av papptak på garage gjordes med bravur och på ett väldigt professionellt sätt.

Arbetet gjordes med stor precision och allt skräp städades noggrant bort efter utfört arbete.

Vi är väldigt nöjda med Takdax och skulle inte tvecka över att använda dem igen.
    2020-12-16
    Rensning av takfot, hängrännor och stuprör. Åtgärder stuprör och utkastare mm samt Bevakning snöskottning tak.

TakDax har trevlig och serviceinriktad personal och presenterar flexibla lösningar. Man känner sig väl omhändertagen och arbetet blir utfört enligt överenskommelse på den tid som förväntats och enligt det föreslagna priset. TakDax är lätta att nå och kommunicera med. Vi återkommer gärna som kund till TakDax.

Brf Råsundavägen
    2020-11-01
    Snabbt och bra utfört arbete!
  • Henrik E
    2020-10-22
    Reparation av tak över balkong. Bygget utfördes snabbt och på ett proffsigt sätt. Jag är helt nöjd.
    2020-09-17
    Det började med en utmärkt takoffert som var bra uppställd och innehöll det man ville veta.
    Arbetet utfördes sedan av två män som jobbade väldigt hårt och var klara med arbetet på mindre än två veckor. Sedan tog det ytterligare några dagar innan plåtarbetena var klara.
    Så på lite drygt två veckor så hade vi ett nytt tak!
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
  • Jan L
    2020-09-16
    Uppdraget gällde taktäckning av gammalt papptak. Föredömligt utformat offert, trevligt bemötande vid genomgång av förutsättningarna för arbetets utförande. Arbetet startade på utsatt tid och utfördes på ett professionellt sätt av personal som svarade artigt på mina frågor om material och metoder.
    Jag kan verkligen rekommendera Takdax.
    Jan Lundblad
    2020-08-23
    Bra bemötande och arbetet ( installation av fast stege) gjordes snabbt och rätt.
    2020-03-19
    Byte av tak på radhus.
    Mycket bra och snabbt bemötande samt snabb återkoppling via tel o mail.
    Förväntningarna var att jobbet skulle bli gjort snabbt med bra kvalitét. Det överträffades med råge.
    Seriös och trovärdig leverantör som vi starkt rekommenderar för fler takarbeten.
    2020-03-19
    Projekteringen kunde ha varit bättre. Istället för att det skulle ta 2 veckor tog det 4 veckor innan allt blev klart. En orsak till fördröjningen var för att ett tak fönster inte blev beställt i tid. Når dom först var på plats var dom effektiva och gjorde ett bra jobb samt städade bra efter seg.
  • Nidia N
    2020-03-18
    Otroligt proffsiga snabba och tillmötesgående💖Jag fick hjälp med att lägga ny papp på en del av taket till ett jättebra pris av trevliga killar. Resultatet blev toppen. Kan verkligen rekommendera Takdax.
    2020-03-16
    Vi beställde omläggning av tegeltak, allt nytt förutom att vi återanvände våra tvåkupiga tegelpannor.

Vi blev bra bemötta. Trevliga och proffsiga!

Betalade samma pris som stod på offerten och vi är jättenöjda med resultatet.

Några gånger var det lite svårt att kommunicera men när det t.ex. vid ett tillfälle inte blev som vi tänkt oss och vi inte var nöjda med vilka takpannor som lades på vilken del av taket, så gjorde de om och vi fick det som vi ville.

Det var nog också lite svårt att kommunicera när han som var ytterst ansvarig och den enda som verkade förstå precis allt vi sa, åkte på semester när allt drog igång. Det hade kunnat hanteras bättre. Vi hade vid det tillfället vara mejladress vilket kändes stressande.

På det stora hela är vi mycket nöjda!
    2019-12-30
    Bra kommunikation och seriös hantering. Även då problem uppstår är de nära till ansvar utan undanflykter eller att skylla på något eller någon annan.
    2019-12-25
    Mycket proffsigt bemötande. Arbetet tog aningen längre tid än planerat men väder och sjukdom är svårt att styra över. Firman som levererade container åstadkom en skada på garageuppfarten men det var en skadereglerare på plats innan jag ens upptäckt skadan.
    2019-11-29
    Fantasstisk service och utförde utlovad jobba snabbare än planerat. TakDax har våra starka rekommendationer.
    2019-10-06
    Bästa takdax ever! 🌟🌟🌟🌟🌟

Takdax utfört vad dom har lovat,! som kund är vi grymt nöjda med resultatet. Tack🙌🏼

Takdax har god service och är fantastisk på att återkopplingen med kunden.

Fortsätt jobba som ni gör.
    Ni är hjältar Takdax😇
    2019-10-04
    Efter att vi kom överens om att starta arbetet var byggställningarna snabbt på plats. Därefter intensivt arbete med taket, ca 10 dagar sen var det klart. Bra service med möjlighet att komma i kontakt och ställa löpande frågor
    2019-08-24
    Vi har anlitat Takdax vid fler tillfällen, på flera nivåer, allt från att lägga om hela vårt tak till att hjälpa med mindre saker i koppling till taket.
    Jobben utförs snabbt och med kvalitet. Men det absolut bästa med Takdax är kontakten, och att vi väldigt öppet och ärligt kan fråga saker och får vettiga svar tillbaka. Om inte vi kunnat förklara vad vi undrar riktigt, så har Takdax kommit och kollat.
    2019-08-23
    Takdax la nytt tak på mitt fritidshus. Bemötandet var utmärkt och de stod för vad de lovade. Arbetet igångsattes på utsatt tid och slutfördes inom den tid de lovat.
    Skulle varmt rekommendera detta företag.
    2019-08-22
    Vi har använt Takdax 2 gånger och är mycket nöjda
  • Jens L
    2019-08-21
    Vi är väldigt nöjda från början till slut. Vi har ett kulturhus med stort och avancerat tak som lagts om (på tre sidor). Har fått det omlagt i enlighet med offert och med gott bemötande genom hela processen. Som många andra noterat så städar de undan efter varje dags insatser - lite extra omsorgsfullt som vi upplevde det. Slutstädade även till perfektion. Tycker även att deras arbetsledare Gabriel som vi haft huvudsaklig kontakt var extra bra - raka och snabba besked i alla frågor. Glada att kunna rekommendera dem.
  • Johnny P
    2019-08-21
    Grymt bra jobbat av en seriös firma. (Inte manga seriösa inom branchen). Vi hade en läcka I taket som de fixade akut och sen byte de hela taket under vår semester. Toppen proffesinonellt.
    //John
    2019-08-21
    Mycket bra och pålitlig företag.
    Bra arbete och hög kvalitet.
  • 2019-07-15
    Gabriel på Takdax agerade mycket seriöst och professionellt när jag ringde efter att ha fått problem med en annan entreprenör, jag fick snabb hjälp och lösning på mitt problem. Jag kan varmt rekommendera Takdax.
  • 2019-01-30
    Vänligt bemötande. Takläggaren kom bara 15 min för sent men ringde och meddelade förseningen. Bra!
  • 2018-10-14
    Vi bad Takdax lägga om vårt gamla papptak från grunden. De tog bort allt ner till råspont, det vi trodde/tyckte de skulle byta ut pga av hur det såg ut i färgen, de ifrågasatte och förklarade varför det inte behövdes. Vilket vi uppskattade väldigt mycket!

De var också lätta att få tag på när vi hade frågor, några veckor efter att arbete var klart.

Vi rekomenderar TakDax.
  • 2018-10-09
    Hej jag måste säga vi är jätte nöjda med det jobbet som fördes på takläggning och bra mottagning av personalens hela firman
  • 2018-10-09
    Nytt tak på en äldre Lada
    Snabbt svar och tydlig offert
    Förväntade en snar start av bygget och rätt kort projekttid
    Takdax är effektiva och håller vad de lovar. Deras medarbetare håller en hög klass och slutresultatet likaså!
    1)tak omlagt
    2)mkt bra och trevligt bemötande.proffsigt
    3)hade stora förväntningar som infriades fullt ut
    4)enbart positivt!!!
  • 2018-08-06
    Jag valde Takdax för att göra ett komplett byte av mitt tak på huset. Takdax har lagt nytt undertak och takpapp och därefter nya takpannor.
    De gjorde även lite förändringar av taket.

Från första mötet med säljaren så har allt fungerat som det ska, utan minsta strul. Bra uppföljning av vad som ska göras, och vad som är kvar.

Efteråt var det någon liten sak som skulle förändras, och det gjordes utan minsta strul.

Och fort gick det! Det tog bara två veckor att få ett nytt takl, perfekt!

Kan klart rekommenderas!
  • 2018-07-06
    TakDax lade om mitt tak. Snabbt gick det och min uppfattning är att personalen var kunniga och noggranna! Städat och snyggt o enl överenskommelse hopsamlat på bestämd plats det virke mm som skulle slängas/behållas! Trevliga hantverkare. Tyvärr drog plåtarbetet ut på tiden, mensånt kan ju hända. Arbetsledaren var lätt at nå, gav mig råd och information varför plåtarbetet dröjde. Och hade ett mycket trevligt bemötande! 😀🌞
  • 2018-01-11
    De lade om mitt papptak i mitten av december. Bra kontakter och snabbt och smidigt arbete inte minst med tanke på klimatet.
  • 2018-01-04
    Tak Dax bytte vårt tak helt och hållet, inkl papp och läkt, och bytte ut avvattningssystemet. De var proffsiga, flexibla, service minded och trevliga. Taket blev toppen. Jag rekommenderar Tak dax!
  • 2018-01-04
    Omläggning av papptak på platt tak
    Bra lösning med plåtskydd och fall från ytterkant av tak
    Snyggt plåtarbete samt gedigna skarvar av pappen
  • 2017-12-18
    Allt gick smidigt och bra allt från första besöket till slutbesiktningen.
  • 2017-09-22
    Snabbt jobbat och mycket grundligt. Dock hade killarna från Ukraina inga säkerhetsanordningar. De jobbade oerhört mycket. Timmar i sträck och låg sedan ibland och vilade i solstolarna. En eloge till dem!! Huset ser nytt ut i sitt fina taktegel.
  • 2017-09-21
    Professionellt från offert till faktura. Takdax har hög kvalitet i både kontakt och framförallt i utförande. Resultatet blev snyggt och tomten var helt ren efter arbetet. Kan verkligen rekommendera Takdax.Bra pris i förhållande till konkurentera.
  • 2017-09-21
    Bra bemötande, korrekt offert utan tillkommande kostnader, färdigställt inom tidsplanen.Vad jag kan bedöma ett proffsigt utförande.
  • 2017-09-21
    Bra bemötande. Bra bildrapporter under vägen. Bra medarbetare på plats. Snabbt hanterat. I dyraste laget men känsla av att det ändå var prisvärt.
  • 2017-07-10
    Kan varmt rekommendera detta fantastiska företag!

Anlitade Takdag för byte av takpannor på mina föräldrars hus och jag har aldrig upplevt ett så proffsigt genomförande från ett byggföretag. Bara 1 vecka efter signerad offert påbörjade de arbetet och allt från början till slut var väldigt organiserat och väl genomfört.

Hela projektet slutfördes på ca 4 dagar. Första dagen tog de bort alla gamla tegelpannor och fyllde två stora containers, som de hade lagt plywoodskivor under för att inte repa betongplattorna på uppfarten. Innan de lämnade arbetsplatsen täckte de snyggt och ordentligt in hela taket med blå presenningar. Andra dagen la de halva taket med nya plattor inklusive snygga och raka kapningar där det var valmat samt täckte taket igen trotts att de inte skulle bli regn. Tredje dagen slutförde de läggningen och byte en dålig regel på taknocken som de uppmärksammat samt städade upp. Sista dagen målade de alla plåtdetaljer och hjälpte även grannen, en äldre dam, kostnadsfritt med en trasig tegelpanna som hon inte hade sätt.

Jag har tyvärr generellt dåliga erfarenheter av tidigare byggare som inte håller tiderna, inte håller rent och allt som oftast försöket fuska sig igenom arbetet för att bli klara snabbt. Takdax bevisade att detta inte gäller alla byggföretag och att kvalitet alltid lönar sig i längden.

Kan varmt rekommendera detta företag till alla som vill väl genomfört jobb till bra pris och kvalitet.
  • 2017-05-31
    Takdax har bytt tak och fasad på vårt hus. Vad jag kan bedöma så har jobbet utförts mycket bra, och framförallt har Takdax varit lyhörda för våra åsikter och önskemål, och har hela tiden gått att få kontakt med vid frågor mm.
  • 2017-05-29
    De satte snabbt upp snörasskyddet som vi önskade. Offert och fakturering prismässigt bra.
  • 2017-01-31
    Takdax renoverade vårat villatak. De rev det gamla och fick det bortforslat. Vi beställde även de nya pannorna genom företaget vilka levererades på utsatt tid.
    Efter varje avslutad arbetsdag städades arbetsplatsen (tomten) och lämnades utan skräp. Bra kontakt med arbetsledare som skedde löpande, de var tillgängliga även utanför kontorstid. Vi är mkt nöjda med hur arbetet sköttes samt slutresultatet.
    Ska vi vara petiga så har vi två månader efter slutbetalning ej erhållit det utlovade garantibeviset. Det är nog det enda negativa :)
  • 2016-12-18
    Vi är mycket nöjda med Takdax. Ett väldigt tillmötesgående företag som höll tider och gjorde ett väldigt bra jobb. Vi kan rekommendera detta företag.
  • 2016-12-16
    Bemötandet grymt bra med utökningen av mitt plåttak.
    Snabba offerter. Nöjd kund.
    Jag rekommenderar företaget till andra kunder,
  • 2016-12-16
    Vi anlitade TakDax för att renovera vårt läckande tak. Samarbetet fungerade väldigt bra och vi blev bemötta proffsigt och vänligt. Själva arbetet tog lite längre tid än räknat men utöver det gick hela renoveringen enligt planen. Vi är väldigt nöja med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.
  • 2016-11-07
    Bra bemötande snabb start bra utfört arbete. Är nöjd.
  • 2016-11-04
    Ett proffsigt bemötande och ett väl utfört arbete som gjordes enligt tidsplanen och som kostade enligt överenskommelse.
  • 2016-11-04
    Jag och min fru är synnerligen nöjda med Takdax, Dom har gjort ett utomordentligt bra jobb både före, under och efter. Jag kan verkligen rekommendera Takdax. Jag valde Takdax eftersom dom gjort bra jobb hos både min svärfar och hos min dotter.
    Och jag måste tala om att dom levde upp till och överträffade mina förväntningar.
    Stort tack.
    PS jag vet vart jag ska vända mig vid mera jobb på huset. DS
  • 2016-11-03
    Byte av Vindskivor
    Snabbt och enkelt. Jobbet gjordes på en dag.

En förbättring som skulle kunna göras är att när man kommunicerar och inte når fram på telefon, så skulle det vara bra med SMS eller mailbekräftelse med den som skall ögra jobbet. Har man många möten i sitt arbete så kan man inte svara i telefon emn man kan läsa sms. Missade samtal är en del av vardagen. Ett SMS med ärende spar tid för alla parter.
  • 2016-11-03
    Bra service. Mycket bra utfört arbete. Samt bra priser jämfört med konkurrenter.