Alla kategorier Takläggare Skåne Malmö Takmontören Malmö AB

Höjdrodergatan 29, 212 39 Malmö — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Takmontören Malmö AB

• Jesper S
    Jesper S skrev om Takmontören Malmö AB
    Bra jobb men dålig kommunikation och otydliga offerter lämnar bitter eftersmak.

Takmontören la nytt papptak samt bytte panel på vår villa i Limhamn. Första intrycket var bra. När offerten kom var den dock otydlig på precis samma sätt som tidigare recensent påpekat. När vi bad om ytterligare specifikation av kostnader upplevde vi att firman inte var villig/intresserad av att ge det. Vi borde i det här läget dragit öronen åt oss men vi valde att gå vidare.

När arbetet var påbörjat så menade plötsligt Takmontören att panelbytet inte ingick i offertens totalpris vilket vi hade förstått det som (vilket även andra jag konsulterat håller med om). Takmontören stod dock på sig att det var ett extrajobb och att det skulle innebära ytterligare 30.000 kronor i utgift för oss. Efter en del tjafs "bjöd" takmontören på materialet. Merkostnaden för oss slutade på 23.000 kronor i arbetskostnad, så vi fick med andra ord ta merparten av extrakostnaden. Återigen gav vi med oss eftersom arbetet redan var påbörjat och vi kände att vi inte orkade med att avbryta allt.

Det jobbigaste med hela processen var att vi aldrig förstod varandra. Takmontören hade ingen förståelse för det jag upplevde som otydligt, och de hade begränsad förmåga att se deras del i de missförstånd runt offerter, överenskommelser och fakturor som uppstod under hela processen.

Det var också trist att de arbetare som utförde jobbet slängde massor av cigarettfimpar i vår trädgård. Det bidrog till intrycket att de inte brydde sig om vårt hus, och det är ingen kul känsla. Vi har haft med flera hantverkare att göra och det här var den sämsta upplevelsen hittills.

Vi har inte hittat något att anmärka på vad gäller själva taket, men den dåliga kommunikationen och den oväntade merkostnaden på 23.000 kronor gör att vi inte kan rekommendera Takmontören. Det finns fler firmor som kan göra lika bra jobb och förhoppningsvis med en trevligare genomförandeprocess

Höjdrodergatan 29, 212 39 Malmö