Takteam i Sydost AB

Takteam i Sydost AB

Välkommen till Takteam i sydost!

Behöver du nytt tak? Eller bara renovera ditt tak? Vi ser till att ditt gamla tak blir som nytt igen. Vi som jobbar på Takteam i sydost är professionella yrkesmän som kan hjälpa dig med tjänster inom högtryckstvätt, takentreprenad och måleri.

Vi erbjuder alla typer av material för ditt nya tak. Allt från Betongtak och eternittak till papptak och tegeltak. Vi erbjuder även andra tjänster än just takläggning. Vi tvättar ditt tak eller fasad fritt från alger och mossa.

Varmt välkommen till oss på Takteam i sydost!

Läs vad 11 kunder tycker om Takteam i Sydost AB 2

2022-06-03 Spontant omdöme
    Taket blev fint efter tvätten och taktvättarna rensade trädgården, gatan och grannens trädgård ordentligt efter arbetet. Det lossnade en hel del färg från mina tegelpannor men allt städades bort.
    Mina kontaktpersoner under tvättprojektet Oliver, Andreas och taktvättarna var väldigt trevliga och problemen som jag upplevde togs hand om på ett fint sätt efteråt.
    Målningen däremot har inte gått enligt förväntningarna. Arbetsledaren kommunicerar bara med sms men svarar själv inte på några alls. Man blir inte informerad om när målarna dyker upp. Jag fick också plötsligt ett sms om att nocktätningen på mitt tak behöver bytas, någonting som inte alls hade nämnts till mig innan. När jag bad om att få mer information, fick jag ingen. Jag misstänker också att färgen inte är den som jag valde på hemsidan men när jag ställer frågan så kommer det inga svar. Det har gått sönder kring 40 takpannor (betong) under projektet som jag själv får bekosta.
    2021-10-23 Insamlad av företaget
    Trevlig personal och välgjort arbete.
    Efter tvätt blev taken som nya.
    Kan varmt rekommendera Takteam.
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Väldigt bra jobb nedlagt! Gäller både offert och själva arbetet!
    2021-09-10 Spontant omdöme
    Gjorde ett kanon jobb med tvättning samt målning av vårt tak!
    2021-09-05 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med takteam. Tvättade och målade taket, super bra resultat och väldigt proffsigt bemötande rakt igenom. Inga dolda avgifter utan kostnad enligt offert.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Jag fick ett mycket bra bemötande av besiktningsmannen och de arbetare som utförde arbetet.
    Förväntningarna jag hade bemannade och jag är mycket nöjd.
    Min beställning var rengöring och målning av takpannor.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Snabb och proffsig personal. Supernöjd med resultatet av vårt ”nya” tak!
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Fint bemötande,vi förväntade oss att taket skulle bli som nytt och det blev det! Proffsigt utfört arbet e med rengöring och målning av tacket.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Super proffsiga, väldigt noggrann täckning av hus både vi tvätt och målning. Ett mycket bra resultat.
    2019-09-22 Spontant omdöme
    Vi anlitade Takteam AB i Mälardalen. Takteam har huvudkontor i Kalmar men finns i kanske hela Sverige. Vår villa ligger i Enköping, den byggdes 1968. Vi har betongpannor, på norrsidan hade mossan fått fäste. Betongpannorna släppte mycket sand i hängrännorna. Många grannar har bytt tak från grunden, ny takpapp, ny läkt och nya takpannor. Enligt säljare som kontaktat oss bör man byta tak efter 50 år, kostnad 200-250000 kronor. Enligt Villaägarna skall man se upp med oseriösa företag, dessutom kan man underhålla taket på andra sätt. Vi hade sett hur en granne för några år sedan fick betongpannorna behandlade. Vi tog kontakt med Takteam AB och fick en offert med ett acceptabelt pris, vi beställde enligt offerten. Rengöring samt behandling mot påväxt sedan kom en mycket skicklig hantverkare som målade taket i två skikt. Det första skiktet tätade de gamla takpannornas porösa yta, därefter målades ett ytskikt för att ytterligare täta pannorna och ge en blank och tålig yta. Vi beställde en speciell nocktätning som gör att företaget Takteam AB kan ge en 10-årig garanti, förutsatt att taket besiktigas varje år. Vi är mycket nöjda med resultatet, taket ser nytt ut, färgen är svart som det var från början. Vi rekommenderar Takteam AB i Mälardalen.
    Sven-Erik Meyerson
    Enköping
  • 2019-06-19 Spontant omdöme
    Vi anlitade takteam för att fräscha upp utseende på vår tak. Takpannor hade blivit mycket ljusare, såg trotta ut och gammalt, vilket försämrade utseende på vårt hus, som i övrigt är väldigt fint. Visst det kostade en del men det var värt varje krona. Resultatet blev ännu bättre än förväntat, stort skillnad förre och efter. Ser till och med bättre ut än med nya tackpanor tycker jag. Två olika team kom till platsen, det första för att göra rent och behandla taket (ett par, full träff med deras arbetsinsats: 10/10). Några veckor senare kom två killar för att placera skydd / pressning där det behövdes, och sedan behandla taket. Toppen jobb på nytt. Det enda minus poäng blir för behandlingen av plåt delar, som var overtäkt med pollen. Jag bad de att splola bort (skölja) med vattenslång som var framme. Fick svar att det inte behövdes. Men det syns, ytan blev inte alls fint på plåten, all skit har fastnat och har blandats med färgen. Trots det sätter jag en femma.