Takteam i Sydost AB

5.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Takteam i Sydost AB

• 2019-09-22

Sven Erik M skrev om Takteam i Sydost AB
    Vi anlitade Takteam AB i Mälardalen. Takteam har huvudkontor i Kalmar men finns i kanske hela Sverige. Vår villa ligger i Enköping, den byggdes 1968. Vi har betongpannor, på norrsidan hade mossan fått fäste. Betongpannorna släppte mycket sand i hängrännorna. Många grannar har bytt tak från grunden, ny takpapp, ny läkt och nya takpannor. Enligt säljare som kontaktat oss bör man byta tak efter 50 år, kostnad 200-250000 kronor. Enligt Villaägarna skall man se upp med oseriösa företag, dessutom kan man underhålla taket på andra sätt. Vi hade sett hur en granne för några år sedan fick betongpannorna behandlade. Vi tog kontakt med Takteam AB och fick en offert med ett acceptabelt pris, vi beställde enligt offerten. Rengöring samt behandling mot påväxt sedan kom en mycket skicklig hantverkare som målade taket i två skikt. Det första skiktet tätade de gamla takpannornas porösa yta, därefter målades ett ytskikt för att ytterligare täta pannorna och ge en blank och tålig yta. Vi beställde en speciell nocktätning som gör att företaget Takteam AB kan ge en 10-årig garanti, förutsatt att taket besiktigas varje år. Vi är mycket nöjda med resultatet, taket ser nytt ut, färgen är svart som det var från början. Vi rekommenderar Takteam AB i Mälardalen.
    Sven-Erik Meyerson
    Enköping Läs mer
  • 2019-06-19

Gael Michael Augustin T skrev om Takteam i Sydost AB
    Vi anlitade takteam för att fräscha upp utseende på vår tak. Takpannor hade blivit mycket ljusare, såg trotta ut och gammalt, vilket försämrade utseende på vårt hus, som i övrigt är väldigt fint. Visst det kostade en del men det var värt varje krona. Resultatet blev ännu bättre än förväntat, stort skillnad förre och efter. Ser till och med bättre ut än med nya tackpanor tycker jag. Två olika team kom till platsen, det första för att göra rent och behandla taket (ett par, full träff med deras arbetsinsats: 10/10). Några veckor senare kom två killar för att placera skydd / pressning där det behövdes, och sedan behandla taket. Toppen jobb på nytt. Det enda minus poäng blir för behandlingen av plåt delar, som var overtäkt med pollen. Jag bad de att splola bort (skölja) med vattenslång som var framme. Fick svar att det inte behövdes. Men det syns, ytan blev inte alls fint på plåten, all skit har fastnat och har blandats med färgen. Trots det sätter jag en femma. Läs mer