Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Lidingö Tandläkare Anders Ericson - Lidingö

Tandläkare Anders Ericson - Lidingö

Agavägen 14, 181 39 Lidingö — Visa karta

Vi på Karlawagnen tandläkarmottagning ser på tandvård som den medicinska disciplin som utvecklats mest under senare år. Förr lade tandläkare mycket fokus och tid på att laga hål, men i och med att människors munhälsa generellt förbättrats har även förebyggande tekniker fått rum att stiga in i rampljuset.

Hos oss arbetar tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor med lång erfarenhet av tandvård. Vi jobbar främst med allmäntandvård, men även estetisk och kosmetisk tandvård. Genom vårt starka och aktiva nätverk har vi även tillgång till ett antal olika specialister som gärna hjälper dig med specifika besvär eller behov.

Vi ser varje detalj och vill att du ska ha friska och starka tänder genom livet!

Läs vad 30 kunder tycker om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö

• Pim W
    Pim W skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Allt är väldigt bra. Tagit ut visdomstand,rotfyllning och 2 st nya tänder.
    Jag är väldigt rädd för tandläkare, men känner mig trygg hos Anders.
  • P-O P
    P-O P skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har överlåtit ansvaret för mina tänder och min mun på Anders och hans team med samma trygga känsla som som man överlåter på ett pilotteam att föra en från en plats till en annan. Detta har skett i en miljö med mycket god stämning..
  • Gun L
    Gun L skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Utmärkt i bemötande och kunnighet! Jag har bara gott att säga om tandläkaren Anders Eriksson och tandhygienisten Elisabeth Thornell. Rekommenderar dem fullt ut.
  • Margareta C
    Margareta C skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Bra läge på båda mottagningarna. Alltid trevligt bemötande av både tandläkare, tandsköterska och tandhygienist. Får alltid bra tider av alla. Jag rekommenderar Anders Ericson till alla som vill ha bra arbete gjort. Mitt betyg blir en 5.
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag är evigt tacksam för de nya tandkronor som blev gjorda och återskapade ett korrekt bett! Jag vill därför speciellt uppmärksamma det fina samarbete som finns mellan Anders och professor Tore Hansson som är specialist på bettfysiologi.

Bakgrunden till min tandvård är en för ögat osynlig asymetri på min underkäke som tillslut kom att skapa en mycket besvärlig situation med ett instabilt bett.
    Tack vare Tore Hanssons skarpa ögon för denna typ av problematik blev jag snabbt remiterad till Anders, och resten är historia.
    Hos Anders förberedes allt mycket noga och omfattande, bilder togs och avtryck togs på mina tänder gjordes. Utifrån det i samarbete med Tore och tandtekniker återskapades bettet med korrekt position och tuggfunktionella kronor. Nu är bettet bra igen sedan många år och givetvis återkommer jag gärna till Anders för att kontrollera status på mina tänder.

Som tidigare personer skrivit så är Anders mycket estetisk när det gäller tänder, men jag tycker också att lagningar där tandtråden inte fastnar mellan tänderna är något fantastiskt!

Avslutningsvis, jag ger mina bästa rekomendationer för tandläkare Anders Ericson!
  • Claire F
    Claire F skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har haft Anders som min tandläkare under många år och är fantastiskt nöjd! Han är kunnig, duktig, snabb och service-inriktad. Jag rekommenderar honom varmt!
  • Bengt
    Bengt skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Nog bäst i Sverige. Skicklig OCH trevlig. Gjort underverk i min mun! Bengt H.
  • Daniel
    Daniel skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders Ericson är en av Sveriges bästa tandläkare. Professionell, trevlig och kommer alltid med mycket goda råd innan och efter behandlingen. Kan varmt rekommendera honom och hans klinik, belägen mitt i centrala Stockholm, bara ett stenkast från Stureplan.
  • Lena H
    Lena H skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Alltid noggrann, med den senaste tekniken och kunskapen i tandvård. En proffsigare tandläkare får man leta efter. Jag har svårt att tro det kan finnas någon bättre.
  • Hélène A
    Hélène A skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Tandläkare Anders Ericson är både extremt skicklig i sitt yrke och en oerhört trevlig person. Det är ett rent nöje att få sina tänder skötta av honom. Rekommenderas varmt.
    Hélène Andræ
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Bättre tandläkare tror jag är svårt att hitta. Och trevligare! :-)
  • Björn
    Björn skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Självklart rekommenderar jag Anders. Han har ju i snart 20 år varit min tandläkare.
  • Vasilis
    Vasilis skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders och hans medarbetare ger alltid ett vänligt bemötande och är väldigt professionella,kompetenta och lyhörda i allt de gör. De sätter alltid kunden i fokus, de är bl.a. väldigt infomativa mot kunden under och efter behandling, vilket jag uppskattar mycket. En tandläkare och en klinik jag varmt kan rekommendera.
  • Lars
    Lars skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Om du ställer höga krav på din tandvård så är Anders Ericson den tandläkare som du skall anlita. Som patient uppskattar jag inte bara kvaliteten på hans arbete utan även det glada och trevliga bemötandet.
    Jag vet också att Anders Ericson har ett högt anseende bland kollegor i Stockholm och att de remitterar patienter med komplicerade problem till honom.
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Om Anders Ericson som tandläkare.

Jag blev rekommenderad att välja Anders Ericson som tandläkare för nästan 40 år sedan, när jag flyttade till Stockholm från Göteborg. Anders fick mitt förtroende direkt, då han började med att göra en generalinventering av min allmänna tandstatus. Efter att ha renoverat en del av mina tidigare gjorda men ej tillfredsställande fungerande lagningar, föreslog Anders även att vi skulle ta bort mina visdomständer, vilka oftast hade varit mig mer till besvär än glädje. Efter denna inledning har Anders skött mina tänder på ett ypperligt sätt under alla år till min fulla belåtenhet. Jag kan således med fullt förtroende rekommendera Anders till dem som söker en mycket kunnig och i den modernaste tekniken väl insatt tandläkare med mycket gott handlag och dessutom utrustad med en härlig humor.
    Civilingenjör och pensionerad Ericssondirektör

Stefan Öfverholm
  • Lotte L
    Lotte L skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Professionell och lyhörd. Väldigt duktig.
  • Tore
    Tore skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har varit patient hos Anders Eriksson i mer än 20 år. Jag är jättenöjd. Han gör ett faktiskt bra arbete. Han har också hjälpt mig att komma över min tandvårdsrädsla. Jag kan varmt rekommendera honom.
  • Michael
    Michael skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders har varit min munhålas egen husläkare i tre decennier. Och så får det bli! Det känns nämligen väldigt bra att vara i de bästa händer - Anders skicklighet är oomtvistad och dokumenterad. Lägg därtill att han är en trevlig prick med en god portion humor. Alltid på bettet så att säga...
  • Barbro L
    Barbro L skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders Ericson är en otroligt skicklig yrkesman som tänker långsiktigt. I mitt fall har han förebyggt kommande problem och gjort ursnygga lagningar. En estet!
  • Hans-göran
    Hans-göran skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders är den bästa tandläkare jag haft. Det känns väldigt tryggt att veta att ens tänder är i de bästa händer. Min fru, jag själv och våra barn har gått hos Anders i 20-25 år. Jag kan kan varmt rekommendera honom.
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Mycket bra bemötande under lång och komplicerad behandling med klanderfritt slutresultat. Upplever att Anders har ett långsiktigt synsätt i val av behandling. Jag ger mina varmaste rekommendationer.
  • Lena L
    Lena L skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Professionell, kunnig och med ett trevligt bemötande så behöver du bara en tandläkare. Nu dessutom i city! Jag kan varmt rekommendera tandläkare Anders Ericson som jag har haft förmånen att gå till i 30 års tid.
  • Olov S
    Olov S skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Tack vare ett förebyggande arbete med min tandsten har de trevliga numera fåtaliga besök hos Anders blivit färre .
    Men den service o proffsiga bemötande du får gör att du har fullt förtroende för de beslut om behandling som presenteras och genomförs.
    Jag kan efter mer än 30 års samarbete om.min och min hustrus munhygien varmt rekommendera honom
    till var och en som vill ha en seriös tandläkare och dessutom trevlig.
    OLOV SUNDQVIST .
  • Björn H
    Björn H skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Här får jag den bästa möjliga tandvården. Till det ett bemötande som gör mig trygg.
  • Ronny W
    Ronny W skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har varit patient hos Anders i 25 år, då jag anser honom vara en skicklig tandläkare. Behandling och bemötande har alltid varit mycket professionellt, varför jag aldrig funderat på att byta vårdgivare.
    Ronny Westberg
  • Mats L
    Mats L skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har gått hos Anders under många år och har alltid varit väl omhändertagen. Modern i sin teknik förenat med god estetik, borgar för ett utmärkt slutresultat. När jag har fått akut problem har han verkligen ställt upp med kort varsel.
  • Dan E
    Dan E skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag kan verkligen varmt rekommendera tandläkare Anders Ericson. Absolut världsklass på kompetens. Alltid lika trevligt, tryggt att vara patient hos Anders och hans medarbetare.
  • Inga-britt C
    Inga-britt C skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Jag har varit patient hos Anders Ericson 34 år, det säger väl allt. Alltid glad och med stora kunskaper inom sitt yrke. Finns inget tandproblem som inte kan lösas.
  • Sten W
    Sten W skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Anders Ericson är en utmärkt tanläkare som jag har stort förtroende för och varmt kan rekommendera!
  • Hazze J
    Hazze J skrev om Tandläkare Anders Ericson - Lidingö
    Fantastisk tandvård av fantastisk tandläkare

Agavägen 14, 181 39 Lidingö