Tandläkare Anders Ericson

Agavägen 14, 181 39 Lidingö — Visa karta

Vi på Karlawagnen tandläkarmottagning ser på tandvård som den medicinska disciplin som utvecklats mest under senare år. Förr lade tandläkare mycket fokus och tid på att laga hål, men i och med att människors munhälsa generellt förbättrats har även förebyggande tekniker fått rum att stiga in i rampljuset.

Hos oss arbetar tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor med lång erfarenhet av tandvård. Vi jobbar främst med allmäntandvård, men även estetisk och kosmetisk tandvård. Genom vårt starka och aktiva nätverk har vi även tillgång till ett antal olika specialister som gärna hjälper dig med specifika besvär eller behov.

Vi ser varje detalj och vill att du ska ha friska och starka tänder genom livet!

Läs vad 50 kunder tycker om Tandläkare Anders Ericson

• 2019-11-20

Monika eugenia R skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Bytte två gamla tand fasader, mer än nöjd!! Kommer försätta gå till Anders!!
    Monica Läs mer
    2019-11-20 Anders E svarar Monika eugenia R
    Tack för det Monica. Så kul att du blev så nöjd!
  • 2019-10-14

Kent W skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Försiktig, duktig och erfaren tandläkare. Något dyrare priser än förväntat och hade svårt att få ett konkret kostnadsförslag. Bemöttes dock väl.

Remitterades till specialist för rotbehandling. Blev vid återbesök uppmanad att laga ännu en tand innan behandlingen kunde avslutas. Gavs sedan endast alternativet till porslinskrona. Fick under tillverkningstiden en metallkåpa på tanden i stället för en traditionell och diskret plastkrona.

Allt landade på över 21 lax. Så hit går du om du vill ha en duktig, försiktig och erfaren tandläkare som remitterar till de allra bästa. Du ska dock inte ha en begränsad budget och vara beredd på att kostnaderna kan växa och ackumuleras allteftersom. Läs mer
    2019-10-14 Anders E svarar Kent W
    Tack för din rekommendation och att du tagit dig tid att ge tydliga synpunkter. Du påminner oss om att vi aldrig kan vara nog tydliga med behandlings- och kostnadsförslag. Känns som vi slarvade med dig där. Sedan ÄR det svårt att alltid till fullo förutse exakt allt som behöver göras i munnen på en ny patient. I ditt fall kan du ändå känna dig ganska säker på att endast behöva underhållande vård under överskådlig framtid och inte några stora och dyra reparationer.
  • 2019-10-08

Ulf R skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Omfattande tandimplantat. Väldigt väl bemött och mycket proffsigt utfört såvitt jag kan bedöma så här direkt efter behandlingen Läs mer
    2019-10-08 Anders E svarar Ulf R
    Tack Ulf. Och väldigt trevligt att behandla dig. Du är alltid positiv, då går allt så mycket lättare!
  • 2019-05-14

Pernilla A skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Fick ett implantat-titanskruv och en tand. Oerhört tacksam över den ödmjukhet, trygghet och professionalism som jag möttes av. Ett stort ingrepp för mig som i slutändan inte alls var så komplicerat som jag föreställt mig. Tack för att ni finns. Läs mer
    2019-05-14 Anders E svarar Pernilla A
    Tack snälla för de orden! Så roligt att du är nöjd!
  • 2019-03-13

Anton K skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Som ny i Anders Ericsons patiantskara kände jag direkt att här fick jag bästa möjliga tandvård levererad med stor omsorg.
    Faktiskt ett rent nöje att hamna i Anders tandläkarstol. Trots en rad tuffa ingrepp i tandgarnityret.
    ”A - född i början av 50-talet” Läs mer
  • 2019-02-11

Espen J skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders och gänget är proffsiga, trevliga och verkligt omtänksamma. Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med alla behandlingar. Därtill kan jag nämna en liten, men minnesvärd, detalj; Anders hade fingertoppskänsla nog att stryka lite fett på en torr läpp när det var kallt ute - vilket gjorde att jag därmed slapp sprucken läpp efter behandlingen. Måhända en småsak men för mig ett tydligt exempel på Anders gedigna erfarenhet och känsla för detaljer. Toppklass! Läs mer
    2019-02-11 Anders E svarar Espen J
    Tack Espen för dina vänliga och uppskattande ord. Och om man får "rejta" patienter får du definitivt 5+. Alltid lika trevligt när du kommer!
  • Carl J

2019-02-05

Carl J skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Väldigt trevligt bemötande och superproffsig hjälp av Anders, som verkligen har koll på grejerna. Personligt och genomgående väldigt bra service. Rekommenderas starkt till alla! Läs mer
  • 2018-09-11

Sten N skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Efter en olyckshändelse uppstod en skada i höger överkäke som har blivit behandlat på ett mycket proffesionellt och elegant sätt. Olika lösningar diskuterades och jag blev tydligt informerad om behandlingens olika faser. Mycket möda och omsorg lades ner på färgtagningen såsom fotografering och färgprov.
    Idag har jag en fin bro plats, som ingen kan se att det inte är mina ”egna” tänder!
    Efterkontroll med bettanalys och slutfotografering har nu satt punkt för ett från början stort problem som fått en sådan fin lösning!
    Tack för god vård och väl omhändertagande! Monica Nyberg Läs mer
    2018-09-11 Anders E svarar Sten N
    Tack för det vänlig omdömet, det var trevligt att få hjälpa till!
  • 2018-08-28

Agneta L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Min upplevelse var i hög grad mycket positiv!!! Bemötandet av både mej som person och min behandling var mycket tillfredställande!!! Läs mer
    2018-08-28 Anders E svarar Agneta L
    Tack det var roligt att höra och hoppas på ett gott framtida samarbete!
  • 2018-01-09

Fanny L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders hjälpte mig med omfattande tandreglering, lagning och estetisk tandvård. Han är extremt noggrann i allt han gör och har kontinuerligt överträffat mina redan högt ställda förväntningar. Jag är jätte glad och extremt nöjd med all den hjälp som jag fått och skulle rekommendera Anders till alla. Jag kommer aldrig byta tandläkare igen. Läs mer
    2018-01-09 Anders E svarar Fanny L
    Tack för de vänliga orden, för att inte säga superlativer! Det var väldigt roligt att få hjälpa till!
  • 2017-12-21

Anton K skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Mina första intryck efter att ha börjat hos Anders är på alla sätt goda. Har känt mej trygg och välkommen i hans tandläkarstol
    och fick nu första gångerna många viktiga tandproblem åtgärdade.
    Anton Läs mer
  • 2017-11-12

Birgitta E skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Kan verkligen rekommendera Anders Ericson och hans medarbetare, de levererar tandvård på högsta nivå. Senast fick jag hjälp med en ny bettskena som passade perfekt. Anders har många års erfarenhet , men fortfarande går han och övriga teamet på kurser o fortsätter att utvecklas med de senaste teknikerna, det uppskattar jag som patient. Birgitta E Läs mer
    2017-11-12 Anders E svarar Birgitta E
    Tack för det och visst, man blir aldrig fullärd.
  • 2017-08-28

Anders L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Obehagligt tycker jag att det är att gå till tandläkaren! MEN jag går till Anders och hans team 1 gång/år och känner mig mycket väl omhändertagen och får bästa tänkbara bemötande. Efter varje besök känns det lättare att gå till mottagningen gången därpå.
    Anders Landberg Läs mer
    2017-08-28 Anders E svarar Anders L
    Tack för de fina orden. Känns alltid extra bra när vi kan mildra tandvårdsrädsla.
  • 2016-05-11

Pim W skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Allt är väldigt bra. Tagit ut visdomstand,rotfyllning och 2 st nya tänder.
    Jag är väldigt rädd för tandläkare, men känner mig trygg hos Anders. Läs mer
  • P-O P

2016-03-24

P-O P skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har överlåtit ansvaret för mina tänder och min mun på Anders och hans team med samma trygga känsla som som man överlåter på ett pilotteam att föra en från en plats till en annan. Detta har skett i en miljö med mycket god stämning.. Läs mer
  • 2016-01-26

Magnus H skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Har fått hjälp av Tandläkare Anders Ericson med ett tandimplantat. Mycket professionellt bemötande och verkligen väl utfört arbete! Läs mer
  • 2016-01-08

Gun L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Utmärkt i bemötande och kunnighet! Jag har bara gott att säga om tandläkaren Anders Eriksson och tandhygienisten Elisabeth Thornell. Rekommenderar dem fullt ut. Läs mer
  • 2015-12-22

Margareta C skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Bra läge på båda mottagningarna. Alltid trevligt bemötande av både tandläkare, tandsköterska och tandhygienist. Får alltid bra tider av alla. Jag rekommenderar Anders Ericson till alla som vill ha bra arbete gjort. Mitt betyg blir en 5. Läs mer
  • 2015-10-02

Lena Å skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Med det kompetenta och trevliga bemötandet man får hos Anders och hans sköterskor känner man sig väldigt trygg och omhändertagen vilket är mycket viktigt för mig som inte känner mig helt avslappnad i tandläkarmiljön.
    Den höga nivån av professionalism lyser igenom även på den moderna utrustningen och de fina lokalerna.
    Redan vid mitt första besök blev jag positivt överraskad av Anders noggrannhet med att arbete inte bara skulle vara funktionellt bra utan även skulle bli estetisk tilltalande, vilket han till fullo lyckades med.
    Anders är kunnig, lyhörd och inkännande men har även en estetisk känsla som märks tydligt i hans arbeten. Jag är mycket tacksam och nöjd med de arbeten han har utfört på tidigare undermåliga jobb i min mun. Läs mer
  • 2015-10-01

Lena L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag anlitar Tandläkare Anders Ericson för att mina tänder ska ska vara hela och mitt bett fungera så bra som det är möjligt. Jag får alltid ett mycket kompetent och trevligt bemötande. Företaget är proffsigt och tekniskt framstående. Skönt och tryggt att Anders tillsammans med mig även konsulterar andra specialister vid behov, vilket tyder pa en odmjuk installning till sin yrkeskunskap. Läs mer
  • 2015-09-29

Björn E skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Tandläkare Anders Ericson är mycket proffsig. Tidigare har jag lidit av relativt omfattande "tandläkarskräck". Anders har starkt bidragit till att denna skräck så gott som botats! På köpet har jag fått en rejäl uppryckning av min tandstatus. En relativt lång och omfattande behandling med mycket bra resultat. Anders rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2015-08-25

Lars B skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Hej
    Jag har som "tandgnisslare" haft problem med tänderna stora delar av mitt liv och därmed upplevt många tandläkare genom åren. Fötroende för din tanläkare är viktigt och detta kände jag för Anders redan innan behanlingarna påbörjades. Några rotfyllningar och kronor senare hade jag fått detta bekräftat

Anders är en tandläkare med det lilla extra som gör ett fantastiskt bra hantverk - stort tack

Med vänlig hälsning, Lars Berglund
    Fn på FN tjänst i Somalia Läs mer
  • 2015-08-23

Jens S skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag bytte ut mina framtänder och blev mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2015-08-20

Csilla P skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag kan varmt rekommendera Anders Ericson. Är realistisk, erfaren, kunnig och har tålamodet och värmen som en patient behöver. Efter en svår cancerbehandling han planerade noggrant och klokt från början till slut projektet. Idag kan jag le igen, att jag kan tugga igen och äta, prata, svälja utan att otuggad mat fastnar i strupen och kväver mig! Tack snälla Anders att jag fick glädja åt livet igen! Läs mer
  • 2015-01-25

Henrik R skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag är evigt tacksam för de nya tandkronor som blev gjorda och återskapade ett korrekt bett! Jag vill därför speciellt uppmärksamma det fina samarbete som finns mellan Anders och professor Tore Hansson som är specialist på bettfysiologi.

Bakgrunden till min tandvård är en för ögat osynlig asymetri på min underkäke som tillslut kom att skapa en mycket besvärlig situation med ett instabilt bett.
    Tack vare Tore Hanssons skarpa ögon för denna typ av problematik blev jag snabbt remiterad till Anders, och resten är historia.
    Hos Anders förberedes allt mycket noga och omfattande, bilder togs och avtryck togs på mina tänder gjordes. Utifrån det i samarbete med Tore och tandtekniker återskapades bettet med korrekt position och tuggfunktionella kronor. Nu är bettet bra igen sedan många år och givetvis återkommer jag gärna till Anders för att kontrollera status på mina tänder.

Som tidigare personer skrivit så är Anders mycket estetisk när det gäller tänder, men jag tycker också att lagningar där tandtråden inte fastnar mellan tänderna är något fantastiskt!

Avslutningsvis, jag ger mina bästa rekomendationer för tandläkare Anders Ericson! Läs mer
  • 2014-12-23

Claire F skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har haft Anders som min tandläkare under många år och är fantastiskt nöjd! Han är kunnig, duktig, snabb och service-inriktad. Jag rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2014-12-21

Bengt skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Nog bäst i Sverige. Skicklig OCH trevlig. Gjort underverk i min mun! Bengt H. Läs mer
  • 2014-12-15

Daniel skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders Ericson är en av Sveriges bästa tandläkare. Professionell, trevlig och kommer alltid med mycket goda råd innan och efter behandlingen. Kan varmt rekommendera honom och hans klinik, belägen mitt i centrala Stockholm, bara ett stenkast från Stureplan. Läs mer
  • 2014-12-14

Lena H skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Alltid noggrann, med den senaste tekniken och kunskapen i tandvård. En proffsigare tandläkare får man leta efter. Jag har svårt att tro det kan finnas någon bättre. Läs mer
  • Hélène A

2014-12-12

Hélène A skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Tandläkare Anders Ericson är både extremt skicklig i sitt yrke och en oerhört trevlig person. Det är ett rent nöje att få sina tänder skötta av honom. Rekommenderas varmt.
    Hélène Andræ Läs mer
  • 2014-12-09

Andreas N skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Bättre tandläkare tror jag är svårt att hitta. Och trevligare! :-) Läs mer
  • 2014-12-09

Björn skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Självklart rekommenderar jag Anders. Han har ju i snart 20 år varit min tandläkare. Läs mer
  • 2014-12-08

Vasilis skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders och hans medarbetare ger alltid ett vänligt bemötande och är väldigt professionella,kompetenta och lyhörda i allt de gör. De sätter alltid kunden i fokus, de är bl.a. väldigt infomativa mot kunden under och efter behandling, vilket jag uppskattar mycket. En tandläkare och en klinik jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2014-12-08

Lars skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Om du ställer höga krav på din tandvård så är Anders Ericson den tandläkare som du skall anlita. Som patient uppskattar jag inte bara kvaliteten på hans arbete utan även det glada och trevliga bemötandet.
    Jag vet också att Anders Ericson har ett högt anseende bland kollegor i Stockholm och att de remitterar patienter med komplicerade problem till honom. Läs mer
  • 2014-12-07

Stefan Ö skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Om Anders Ericson som tandläkare.

Jag blev rekommenderad att välja Anders Ericson som tandläkare för nästan 40 år sedan, när jag flyttade till Stockholm från Göteborg. Anders fick mitt förtroende direkt, då han började med att göra en generalinventering av min allmänna tandstatus. Efter att ha renoverat en del av mina tidigare gjorda men ej tillfredsställande fungerande lagningar, föreslog Anders även att vi skulle ta bort mina visdomständer, vilka oftast hade varit mig mer till besvär än glädje. Efter denna inledning har Anders skött mina tänder på ett ypperligt sätt under alla år till min fulla belåtenhet. Jag kan således med fullt förtroende rekommendera Anders till dem som söker en mycket kunnig och i den modernaste tekniken väl insatt tandläkare med mycket gott handlag och dessutom utrustad med en härlig humor.
    Civilingenjör och pensionerad Ericssondirektör

Stefan Öfverholm Läs mer
  • 2014-12-06

Lotte L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Professionell och lyhörd. Väldigt duktig. Läs mer
  • 2014-12-06

Tore skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har varit patient hos Anders Eriksson i mer än 20 år. Jag är jättenöjd. Han gör ett faktiskt bra arbete. Han har också hjälpt mig att komma över min tandvårdsrädsla. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2014-12-04

Michael skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders har varit min munhålas egen husläkare i tre decennier. Och så får det bli! Det känns nämligen väldigt bra att vara i de bästa händer - Anders skicklighet är oomtvistad och dokumenterad. Lägg därtill att han är en trevlig prick med en god portion humor. Alltid på bettet så att säga... Läs mer

Barbro L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders Ericson är en otroligt skicklig yrkesman som tänker långsiktigt. I mitt fall har han förebyggt kommande problem och gjort ursnygga lagningar. En estet! Läs mer

Hans-göran skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders är den bästa tandläkare jag haft. Det känns väldigt tryggt att veta att ens tänder är i de bästa händer. Min fru, jag själv och våra barn har gått hos Anders i 20-25 år. Jag kan kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Cecilia E skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Mycket bra bemötande under lång och komplicerad behandling med klanderfritt slutresultat. Upplever att Anders har ett långsiktigt synsätt i val av behandling. Jag ger mina varmaste rekommendationer. Läs mer

Lena L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Professionell, kunnig och med ett trevligt bemötande så behöver du bara en tandläkare. Nu dessutom i city! Jag kan varmt rekommendera tandläkare Anders Ericson som jag har haft förmånen att gå till i 30 års tid. Läs mer
  • Olov S

2014-12-03

Olov S skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Tack vare ett förebyggande arbete med min tandsten har de trevliga numera fåtaliga besök hos Anders blivit färre .
    Men den service o proffsiga bemötande du får gör att du har fullt förtroende för de beslut om behandling som presenteras och genomförs.
    Jag kan efter mer än 30 års samarbete om.min och min hustrus munhygien varmt rekommendera honom
    till var och en som vill ha en seriös tandläkare och dessutom trevlig.
    OLOV SUNDQVIST . Läs mer

Björn H skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Här får jag den bästa möjliga tandvården. Till det ett bemötande som gör mig trygg. Läs mer

Ronny W skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har varit patient hos Anders i 25 år, då jag anser honom vara en skicklig tandläkare. Behandling och bemötande har alltid varit mycket professionellt, varför jag aldrig funderat på att byta vårdgivare.
    Ronny Westberg Läs mer

Mats L skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har gått hos Anders under många år och har alltid varit väl omhändertagen. Modern i sin teknik förenat med god estetik, borgar för ett utmärkt slutresultat. När jag har fått akut problem har han verkligen ställt upp med kort varsel. Läs mer
  • 2014-12-02

Dan E skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag kan verkligen varmt rekommendera tandläkare Anders Ericson. Absolut världsklass på kompetens. Alltid lika trevligt, tryggt att vara patient hos Anders och hans medarbetare. Läs mer
  • 2014-12-01

Inga-britt C skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Jag har varit patient hos Anders Ericson 34 år, det säger väl allt. Alltid glad och med stora kunskaper inom sitt yrke. Finns inget tandproblem som inte kan lösas. Läs mer
  • 2014-12-01

Sten W skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Anders Ericson är en utmärkt tanläkare som jag har stort förtroende för och varmt kan rekommendera! Läs mer
  • Hazze J

2014-12-01

Hazze J skrev om Tandläkare Anders Ericson
    Fantastisk tandvård av fantastisk tandläkare Läs mer

Agavägen 14, 181 39 Lidingö