Alla kategorier Webshop Thujaplantor.se

Thujaplantor.se

Thujaplantor.se är en webbutik som bedriver försäljning utav häckväxter och thujor. Personalen har lång erfarenhet inom trädgårdsverksamhet och flera av oss har tidigare bakgrund ifrån större plantskolor i Europa. De plantorna vi har i vårt sortiment är växter som vi med trygghet kan förmedla och som vi vet håller hög kvalitet.
Tack vare goda samarbeten har vi bra priser på leverans till kund och där vi med säkerhet vet att plantan kommer fram välbehållen, vi erbjuder 12 månaders garanti på våra växter! Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 12 kunder tycker om Thujaplantor.se

• Johan  J
    Johan J skrev om Thujaplantor.se
    Beställde visserligen bara 10 st plantor i höstas för komplement till befintlig häck. Beställde Smaragd 160cm+ och fick lovad leverans inom två veckor. Efter 1 vecka ringde dom och meddelade att de hade plats på lastbilen som skulle gå till lindesberg två dagar efteråt. Perfekt för mig. Plantorna kom, stora och fina.
    Rekommenderas verkligen!!
  • Annie K
    Annie K skrev om Thujaplantor.se
    Sämsta företaget vi någonsin handlat av!! Vill varna alla, köp EJ!!
    Plantorna levererades av en icke svensk talande man, vi påtalade direkt att våra plantor såg halvdöda ut redan vid leverans. Chauffören förstod av naturliga(språkliga)skäl inte vad vi menade. Plantorna kom packade på varandra utan något mellanlager emellan helt ihop tryckta av tyngden. Rotklumparna var så torra att de föll sönder när vi tog i plantorna. Då vår granne är utbildad trädgårdsmästare så bad vi denne komma och inspektera våra plantor, hon dömde ut dem direkt, trodde inte att de skulle klara sig, dessutom var de av betydligt mindre höjd än den vi betalade för.

Vi köpte 86 plantor thuja Brabant och endast en var av någorlunda ok kvalité. Detta var i september, nu snart 5 månader senare struntar de fortfarande i att hjälpa oss, svarar inte ens på mejl! Vi har i november haft en av BEUM certifierad besiktningsman/landskapsarkitekt här, som också dömde ut växterna samt även påtalade att växterna har mögelangrepp och ev även angrepp av skadedjur. Vi har foto dokumenterat sedan leveransdagen. Trots allt detta har de inte återkommit till oss med någon form av hjälp, inte ens en ursäkt har de bemödat sig med. De ignorerar oss bara.
    Så vi vill verkligen varna andra att handla av detta företag, vi gjorde en dyrköpt miss som vi inte önskar någon annan!!
    Bahram A gillar detta
  • Linn P
    Linn P skrev om Thujaplantor.se
    Beställde 20, 180+ plantor i våras. 5 av dessa var döda redan när de kom 5 andra var rötterna döda på när vi skulle plantera plus att nu har 4 till dött som vart skadade under transporter alltså lever nu bara 6 st. Vi har reklamerat men bara fått en bråkdel tillbaka plus att dom lovade att skicka ut en från deras kontor för att kolla på plantorna men ingen har kommit. Både admin och chefen på företaget är riktigt otrevliga och oseriösa. Skulle aldrig rekommendera dessa för någon!!
    SE UPP, OSERIÖST OCH DÅLIGT FÖRETAG!
    Bahram A gillar detta
  • Nor M
    Nor M skrev om Thujaplantor.se
    Handlade thujor i våras utav detta företag efter lite research.
    Fick hem en pall 3 dagar senare och samtliga plantor har tagit sig väldigt bra sen dess.
    Mycket nöjd med den service och plantor jag fick.
    Helt klart värt pengarna! +++++
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Thujaplantor.se
    Handlade två omgångar i år. En i våras och en höstas.
    Fick mycket fina plantor och killarna som körde ut hjälpte mig att få de precis där jag ville.
    Kan varmt rekommendera och jag fick beröm idag av släkten.

+++++
  • Sara R
    Sara R skrev om Thujaplantor.se
    Mycket bra service och plantor. Kan rekommendera!
    Snabba och pålitliga svar vid frågor. Mycket fina plantor vid leverans och skickliga förare som levererar.
    Kan varmt rekommendera andra att handla från Thujaplantor
    Mvh Sara
  • Amir
    Amir skrev om Thujaplantor.se
    Mycket bra! Snäll person hjölpte mig med fina buskar.
    Köpte två gånger. Första gången över 100 stycken och andra gången nästan lika många. Fick bra hjälp med val.
    + Service
    + Thujorna var jätte fina
    + Leverans där jag ville ha
    Rekommenderar till de jag pratar med.
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Thujaplantor.se
    Ett härligt tack ifrån mig!

Jag är både mycket nöjd med mina tujor och det trevliga bemötandet.
    Vill bara säga att jag varit i trädgården sedan barnsben och sett det mesta. Var lite skeptisk först pga det låga priset, men jag kanske hade tur som fick så välvuxna plantor. De kom mer eller mindre enligt planeringen och ser fantastiska ut fortfarande.
    Min bedömning, mycket bra och jag handlar gärna fler tujor till våren.
  • Johan A
    Johan A skrev om Thujaplantor.se
    Köpte plantor från thujaplantor.se i slutet av juni.
    De meddelade mig riskerna med att plantera under den rådande värmen, men jag ville ha plantorna levererade ändå. Jag valde helt enkelt att ta risken.
    Plantorna kom, jättefina plantor!
    Vi planterade och märkte att plantorna blev lite trötta inom snar framtid. Med hjälp av deras duktiga kundtjänst så kunde vi rädda plantorna.
    Vi är helt klart nöjda och rekommenderar dom till våra vänner och bekanta.
  • Jenny
    Jenny skrev om Thujaplantor.se
    Köpte plantor med plantering i våras. Fick leverans och plantering sista veckan i april. Först kom lastbilen med våra 75 st plantor, två dagar efter kom planteringsteamet.

Tack thujaplantor.se för en fin häck och bra service längs med vägen.
  • Bahram A
    Bahram A skrev om Thujaplantor.se
    Lurenderi!
    Köpte plantorna via Klarna och efter 2 veckor är cirka 95% av thujorna är bruna och halvdöda. Sekreteraren i firman som svarar på samtalen tjatar om att man ska vattna extra.
    Tänker gå till botten och stämma f..skapet.
    Bahram A, Keke k gillar detta
  • Keke k
    Keke k skrev om Thujaplantor.se
    Leveransen 6 dagar försenad, även efter tre muntligt utlovade leveranstider. Detta har medfört extra kostnader för oss då vi fått skicka hem gubbarna vid tre tillfällen som skulle plantera thujor (300st) åt oss.
    Inget svar på journr och en massa undanflikter. När väl lastbilen (lastbil från 70-talet) kom fram så visade det sig att den var fullt lastad med thujor som var slängda på varandra, många av dem skadade och brutna. En icke-svensktalanade chaufför skulle sedan lasta av en efter en thuja. Han var ca 75år gammal, slö och hade inte kraft att lasta av all mängd thujor, så vi och flera grannar fick hoppa in för att lasta av. I samband med parkeringen av lastbilen intill tomten så råkar chauffören riva ner delar av vår betongmur samt kör på en gatulykta.

Allt detta återkopplas till företaget med bildbevis etc. Företaget ignorerar oss totalt och skickar en påminnelsefaktura efter 3 månader. På den framgår det helt annat belopp än det som var överenskommet från början för thujorna (ca 1800kr extra) samt en faktura för en droppslang som aldrig blev levererad. Denna faktura bestreds och vi försökte återigen komma i kontakt med dem dock utan svar. Nu kom det ett krav från kronofogden. Vi har fått nog och går vidare med en stämning i domstol.

Hoppas ni som överhuvudtaget funderar köpa thujor från dessa skojare tänker er för en extra gång! Vi har hört från flera håll om missnöjet mot detta företag, med undermåttlig kvalité på thujor, lögner från kundservicen etc.

VARNING för thujaplantor.se
    Bahram A, Keke k gillar detta