Alla kategorier Webshop Thujaplantor.se

Thujaplantor.se

Thujaplantor.se är en webbutik som bedriver försäljning utav häckväxter och thujor. Personalen har lång erfarenhet inom trädgårdsverksamhet och flera av oss har tidigare bakgrund ifrån större plantskolor i Europa. De plantorna vi har i vårt sortiment är växter som vi med trygghet kan förmedla och som vi vet håller hög kvalitet.
Tack vare goda samarbeten har vi bra priser på leverans till kund och där vi med säkerhet vet att plantan kommer fram välbehållen, vi erbjuder 12 månaders garanti på våra växter! Välkomna!
13:00-15:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 28 kunder tycker om Thujaplantor.se

• Karl V skrev om Thujaplantor.se
    Hej Thujaplantor.se
    Nu får det fan räcka. Jag beställde 142 plantor av er den 5/5, leveransen dröjde hela 3 månader och nu skyllde på trasig lastbil, sjuk personal, döda plantor, för varmt väder, bevattningsförbud o.s.v
    Till slut kom de så kallde plantorna den 3/8. Döm av min förvåning så är det fel sort av planta samt fel höjd. Påpekade detta direkt till chaffören utan respons, han sa bara maila kundtjänst.... ok, då gör jag det..,, men vad fan, helt seriöst... svaret jag får är. Plantera dessa så kommer du säkert bli nöjd ändå... ? Va? Ok, dum som jag är så gör jag det, men efter två veckor börjar plantorna se bruna ut.. jag ringer och mailar säkert tio gånger utan svar. Orkar inte mer... Nu är skiten dött och jag kommer beställa från någon annan som levererar thujor. Ni kan dra åt helevete, jävla bluffirma. Läs mer
    2018-10-12 Thujaplantor.se svarar Karl V
    Hej Karl,
    Du har med stor sannolikhet kontaktat fel firma, vi hade inga leveranser i augusti månad!
    Vi kan dessutom inte finna några mail från dig.
    Vänligen ta bort detta inlägg och kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer.
    MVH / Thujaplantor.se
  • Malin H skrev om Thujaplantor.se
    Så uselt! Vi köpte 30 plantor varav 13 dog. Tog flera månader innan vi ens fick besked om när de skulle leverera nya plantor enligt ”garantin”. Vi fick 7 st nya plantor som levererades mot slutet av september. På Blomsterlandet rekommenderade de att INTE plantera thujor i säck så sent. Att de planterades för sent på året var förmodligen anledningen till så många dog och de nya plantorna kommer förmodligen också dö och på de nya finns ingen garanti. KÖP INTE PLANTOR HÄR! Oseriöst företag som i slutändan blev dyrare än ett dyrare alternativ. Läs mer
    2018-10-12 Thujaplantor.se svarar Malin H
    Hej Malin,
    Ok, då har vi en motfråga till dig. Hur kommer det sig att kunder som fick sin första leverans senare än er första leverans har lyckats få varenda en av sina plantor att överleva?
    Garantin gäller en gång, detta finns skrivet i våra köpvillkor och ni som konsument är skyldiga att läsa igenom dessa.
    Vänligen kontakta vår kundtjänst så ska vi försöka hjälpa dig att få dessa garantiplantor att överleva.
    MVH / Thujaplantor.se
    2018-10-12 Malin H svarar Thujaplantor.se
    Alla rekommendationer på internet, samt från blomsterlandet har varit att INTE plantera thujaplantor i säck på hösten eftersom de inte hinner rota sig och risken att de dör är mycket stor. Det är vad man finner om man söker planteringsråd av thujor. Därför känns det mycket oseriöst att ni ändå utför så sena planteringar. Sen hade väl er kund tur (om det ens finns en sådan, omöjligt för mig att avgöra sanningshalten i det påståendet). Som det verkar när jag läser övriga recensioner hade även vi tur som inte behövde ersätta hela häcken. Jag ska absolut kontakta kundtjänst, men jag har inga förhoppningar om att få hjälp då det tog ca tre månader innan jag fick ett svar sist.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Teres E skrev om Thujaplantor.se
    Vi köpte 130 plantor som över hälften har dött. Jag har försökt få respons hos kundtjänst men får svar att de som hanterar ärendet är deras trädgårdsmästare som är ute och planterar men att jag ska få svar och det har gått månader nu. Köp era plantor hos ett annat företag som värnar om kunderna. För räkna inte med någon hjälp eller pengarna tillbaka om något händer med deras produkt!! Superbesviken och en riktigt dyr häck har det blivit då jag köpt den två gånger! Läs mer
  • Anette H
    Anette H skrev om Thujaplantor.se
    Vi köpte 25 meter häck. Alla plantor var döende vid leverans, vilket vi inte såg innan lastbilen åkt och emballaget var borta. Noll respons av företaget. Vi bads att plantera häcken och återkomma till våren.När våren kom var alla plantor döda och thujaplantor svarar varken på mejl eller telefon. Stor varning. Gynna inte dessa skojare. Läs mer
  • 2018-07-09

Omdömet har granskats och är verifierat

Fadia H skrev om Thujaplantor.se
    Har köpt 100st thujaplantor fick transport i sept 2017 idag är alla döda. Företaget påstår brist på vatten man köper inte nån växt och inte vattnar , mycket dålig kvalitet och service rekommenderas ej kommer gå vidare med ärende då de nekar till garanti krav
    Varning köp inte från ett företag som nekar kundens rätt 😤 Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Thujaplantor.se
    Jag varnar för detta företag!

Fått två usla leveranser av inledningsvis 150 plantor.
    Bytte 80 stycken efter första året, behöver byta 105 i år (dvs alla 80 plus ett gäng till)

De plantor jag fick i höstas är under all kritik. Jag inväntar deras reklamationssvar för att sedan vända mig till ARN.

Att det sedan tar 5+ månader att reda ut en reklamation....

Lycka till med era häckar.
    /jag är inte bitter Läs mer
  • Patrik skrev om Thujaplantor.se
    Mycket dåligt intryck av thujaplanter.se
    Flera förseningar med ursäkter som att lastbilen gick sönder eller att de missat packa min order. Mycket irriterande när man redan förberett med grävning och borttagning av den gamla häcken mot grannen.

Skickade mail med bilder på backen upp till huset och förklarade att de måste ha en truck för att komma upp med tunga pallar som den med jord. Pratade även med kundtjänst om detta.
    Ändå kom lastbilen med en enkel pallyftare. Föraren försökte inte backa upp på vägen utan ställde sig på huvudvägen där bussar i båda riktningar fick vänta. Jordpallen kom självklart ingenstans utan lämnades mitt på gatan. När jag klagade att jag ville ha leverans till dörren fick jag svar att han var helt slut och måste iväg och ta lunch / vila i bilen. Jag fick springa själv med skottskärra mellan vägen och upp för backen till min tomt för att lasta av så mycket som möjligt.

När han väl var tillbaka fick jag hjälp av ett par andra att få upp pallen halvvägs upp i backen så jag slapp springa så långt med avlastningen. Detta tog ett antal timmar som jag skulle kunna ägnat åt att plantera istället. Att det var mycket varmt hjälpte inte situationen. Vattnar mycket varje dag i hopp om att de kommer klara sig.

Mailade kundtjänst flera gånger utan svar, verkar som de väljer att ignorera sina kunder. Läs mer
  • GG skrev om Thujaplantor.se
    AVRÅDES ATT KÖPA NÅGOT FRÅN DENNA BLUFFFÖRETAG
    Köpt en massa thujor som är katastrof kvalitet på och är 99% döda , de tyckte att det inte var något fel på växterna utan man måste vattna och vattna plus köpa deras bluffnäring som kostar flera tusen kronor.

Nu har jag anlitat egen besiktningsman som har konstaterat att det är dålig kvalitet på thujorna som har lett till att växterna är döda. Nu ska F..skapet inte lura fler människor med deras skit thujor.

Nu ska de få ett trevligt kravbrev så ska vi se hur de ska hantera det, kommer köra riktig hårt tills de rättar felen.

TILL ER SOM VILL KÖPA THJUOR FRÅN thjuaplantor.se DET FINNS ANDRA FÖRETAG SOM LEVERERA BÄTTRE VÄXTER ÄN DERAS OCH FINANSIERA INTE BLUFFARNA MED MER KÖP . Läs mer
  • Amit T skrev om Thujaplantor.se
    +++ Rekommenderas för sin service och buskar

Positivt överraskad och helt klart värda min rekommendation!
    En näthandel utöver det vanliga, det gäller dock att navigera sig rätt.
    Bra butik, trevlig bemötande av personalen. Snabb leverans direkt hem till oss.

Utmärkt kvalite !!

Tack! Läs mer
  • Alexa B skrev om Thujaplantor.se
    AVRÅDES!
    Dålig kvalitét på växterna, dålig service hos kundtjänst. Ingen av de köpta plantorna har utvecklats till en fin planta trots 5 mån sen plantering. Vissa är helt bruna, men de vill inte byta dem utan menar på att man får ge dem tid. Plantan är död! Finns många andra seriösa aktörer på marknaden. Handla inte här. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Thujaplantor.se
    Extremt dåliga plantor, alla rötterna var "avklippta", så 45% av alla plantorna dog, jag hade köpt 70st.
    Jag har varit i kontakt med deras reklamationsavdelning, på 2 månader, så har jag inte fortfarande fått någon kompensation eller något svar på vad de kommer att eventuellt ersätta. Min rekommendation köp inte av dem, de har i mitt tycke handlat helt oseriöst. Läs mer
    Alexa B gillar detta
  • Larissa K skrev om Thujaplantor.se
    Stor besvikelse!
    Beställde både plantor och plantering, priset blev ca 85 000 kr. Leveransen blev försenad av icke svensktalande bilförare. Plantorna fick stå i två dygn innan de planterades. Nu, efter ca en och en halvmånads tid efter planteringen är kring hälften på väg att dö. Har haft kommunikation med firman i ca tre veckor. Svårt att komma fram, väntetiden, ett enda tel nr till tjejer som tar emot samtal, utan att samtalet leder till ngt resultat. Vi informerades om att säsongen var slut. Firmans huvudansvarige använder sin privata telefon i tjänsten, om vi uppfattat rätt, och lämnas inte ut till kunden. Nu är man på semester utan att återkomma med något svar.
    Som sagt, stor besvikelse! Oseriös och rörig firma! Läs mer
  • Susanne M skrev om Thujaplantor.se
    Var helt ny på det här med att plantera häck i somras när vi flyttade in in huset och ville ha någon form av levande staket. Ringde då till deras kundtjänst efter att ha blivit rekommenderad av flera grannar. Fick bra råd och tips angående plantering. Jag och maken pratade ihop oss och beslutade för att beställa hem plantor till hösten som vi skulle försöka oss på att plantera. Ringde tillbaka och bad om att få lägga en beställning. Det löste dom hur snabbt som helst och de har bra betalningsalternativ med. Skönt att man slipper betala i förväg. Plantorna kom i oktober månad, stora och fina. Vi planterade om under helgen efter att de hade kommit och sen i november la vi på skuggväven de hade rekommenderat oss att köpa till. Nu väntar vi spänt på att värmen ska komma lite mer hit till Ostkusten så vi kan ta bort skuggväven och kolla våra plantor hur de mår. I sin helhet är vi verkligen nöjda och rekommenderar detta företag till släkt och vänner. De vet vad de håller på med :) Läs mer
  • mohamed h skrev om Thujaplantor.se
    Jag och granne köpte plantor i höst 2016. Nu vi har en fin häkk mellan oss. Vi är nöjda ock recommenderar till vänner. Ursäkta dålig svenska! Läs mer
  • Emil L skrev om Thujaplantor.se
    Köpte thuja Smaragd våren 2016, storleken 80-100cm. Blev väldigt förvånad när plantorna kom och de var närmare 100cm än 80cm, jag hade räknat med att det skulle vara små plantor och blev därför glatt överraskad när leveransen kom. Löste betalningen snabbt på plats med kort och fick ett ordentligt kvitto. Tummen upp för detta bolag! Läs mer
  • Malin skrev om Thujaplantor.se
    Träffade på deras representant på Nordiska Trädgårdsmässan i fjol och fick ett bra intryck. Ringde en vecka senare och fick då en prydlig och lättförståelig offert. Accepterade offerten och fick då en orderbekräftelse med leveransdatum.
    När dagen D var kommen så hade jag tagit ledigt från jobbet, plantorna kom dock inte förrän kvällen. Jag ringde dagen efter för att påpeka detta. Stackars tjejen i Kundtjänst. Hon lyssnade på vad jag hade att säga och meddelade sen att det stod i mailet att de rekommenderar att man åker och jobbar om man har ett jobb som man kan åka ifrån. Mitt fel!
    Det som gör att de inte får 5* är för väntetiden de hade på leveransen av plantorna. Vi fick vänta 4 veckor på våra plantor trots beställning under pågående säsong. Läs mer
  • Johan J skrev om Thujaplantor.se
    Beställde visserligen bara 10 st plantor i höstas för komplement till befintlig häck. Beställde Smaragd 160cm+ och fick lovad leverans inom två veckor. Efter 1 vecka ringde dom och meddelade att de hade plats på lastbilen som skulle gå till lindesberg två dagar efteråt. Perfekt för mig. Plantorna kom, stora och fina.
    Rekommenderas verkligen!! Läs mer
  • Annie K skrev om Thujaplantor.se
    Sämsta företaget vi någonsin handlat av!! Vill varna alla, köp EJ!!
    Plantorna levererades av en icke svensk talande man, vi påtalade direkt att våra plantor såg halvdöda ut redan vid leverans. Chauffören förstod av naturliga(språkliga)skäl inte vad vi menade. Plantorna kom packade på varandra utan något mellanlager emellan helt ihop tryckta av tyngden. Rotklumparna var så torra att de föll sönder när vi tog i plantorna. Då vår granne är utbildad trädgårdsmästare så bad vi denne komma och inspektera våra plantor, hon dömde ut dem direkt, trodde inte att de skulle klara sig, dessutom var de av betydligt mindre höjd än den vi betalade för.

Vi köpte 86 plantor thuja Brabant och endast en var av någorlunda ok kvalité. Detta var i september, nu snart 5 månader senare struntar de fortfarande i att hjälpa oss, svarar inte ens på mejl! Vi har i november haft en av BEUM certifierad besiktningsman/landskapsarkitekt här, som också dömde ut växterna samt även påtalade att växterna har mögelangrepp och ev även angrepp av skadedjur. Vi har foto dokumenterat sedan leveransdagen. Trots allt detta har de inte återkommit till oss med någon form av hjälp, inte ens en ursäkt har de bemödat sig med. De ignorerar oss bara.
    Så vi vill verkligen varna andra att handla av detta företag, vi gjorde en dyrköpt miss som vi inte önskar någon annan!! Läs mer
    Keke k, Bahram A gillar detta
  • Linn P
    Linn P skrev om Thujaplantor.se
    Beställde 20, 180+ plantor i våras. 5 av dessa var döda redan när de kom 5 andra var rötterna döda på när vi skulle plantera plus att nu har 4 till dött som vart skadade under transporter. Med mycket om och men kontaktade en på kontoret oss och vi blev ersatt med pengar för våra tujor. Han som återkopplade till oss visade bra kundservice och kan verkligen sitt arbete, men ledningen är vi dock missnöjda med som struntade totalt i vårt ärende. Bra återkoppling av kundservice men är missnöjda med ledningen. Läs mer
    Keke k, Bahram A gillar detta
  • Nor M skrev om Thujaplantor.se
    Handlade thujor i våras utav detta företag efter lite research.
    Fick hem en pall 3 dagar senare och samtliga plantor har tagit sig väldigt bra sen dess.
    Mycket nöjd med den service och plantor jag fick.
    Helt klart värt pengarna! +++++ Läs mer
  • Henrik N skrev om Thujaplantor.se
    Handlade två omgångar i år. En i våras och en höstas.
    Fick mycket fina plantor och killarna som körde ut hjälpte mig att få de precis där jag ville.
    Kan varmt rekommendera och jag fick beröm idag av släkten.

+++++ Läs mer
  • Sara R skrev om Thujaplantor.se
    Mycket bra service och plantor. Kan rekommendera!
    Snabba och pålitliga svar vid frågor. Mycket fina plantor vid leverans och skickliga förare som levererar.
    Kan varmt rekommendera andra att handla från Thujaplantor
    Mvh Sara Läs mer
  • Amir skrev om Thujaplantor.se
    Mycket bra! Snäll person hjölpte mig med fina buskar.
    Köpte två gånger. Första gången över 100 stycken och andra gången nästan lika många. Fick bra hjälp med val.
    + Service
    + Thujorna var jätte fina
    + Leverans där jag ville ha
    Rekommenderar till de jag pratar med. Läs mer
  • Ingrid E skrev om Thujaplantor.se
    Ett härligt tack ifrån mig!

Jag är både mycket nöjd med mina tujor och det trevliga bemötandet.
    Vill bara säga att jag varit i trädgården sedan barnsben och sett det mesta. Var lite skeptisk först pga det låga priset, men jag kanske hade tur som fick så välvuxna plantor. De kom mer eller mindre enligt planeringen och ser fantastiska ut fortfarande.
    Min bedömning, mycket bra och jag handlar gärna fler tujor till våren. Läs mer
  • Johan A skrev om Thujaplantor.se
    Köpte plantor från thujaplantor.se i slutet av juni.
    De meddelade mig riskerna med att plantera under den rådande värmen, men jag ville ha plantorna levererade ändå. Jag valde helt enkelt att ta risken.
    Plantorna kom, jättefina plantor!
    Vi planterade och märkte att plantorna blev lite trötta inom snar framtid. Med hjälp av deras duktiga kundtjänst så kunde vi rädda plantorna.
    Vi är helt klart nöjda och rekommenderar dom till våra vänner och bekanta. Läs mer
  • Jenny skrev om Thujaplantor.se
    Köpte plantor med plantering i våras. Fick leverans och plantering sista veckan i april. Först kom lastbilen med våra 75 st plantor, två dagar efter kom planteringsteamet.

Tack thujaplantor.se för en fin häck och bra service längs med vägen. Läs mer
  • Bahram A
    Bahram A skrev om Thujaplantor.se
    Lurenderi!
    Köpte plantorna via Klarna och efter 2 veckor är cirka 95% av thujorna är bruna och halvdöda. Sekreteraren i firman som svarar på samtalen tjatar om att man ska vattna extra.
    Tänker gå till botten och stämma f..skapet. Läs mer
    Bahram A, Keke k gillar detta
  • Keke k skrev om Thujaplantor.se
    Leveransen 6 dagar försenad, även efter tre muntligt utlovade leveranstider. Detta har medfört extra kostnader för oss då vi fått skicka hem gubbarna vid tre tillfällen som skulle plantera thujor (300st) åt oss.
    Inget svar på journr och en massa undanflikter. När väl lastbilen (lastbil från 70-talet) kom fram så visade det sig att den var fullt lastad med thujor som var slängda på varandra, många av dem skadade och brutna. En icke-svensktalanade chaufför skulle sedan lasta av en efter en thuja. Han var ca 75år gammal, slö och hade inte kraft att lasta av all mängd thujor, så vi och flera grannar fick hoppa in för att lasta av. I samband med parkeringen av lastbilen intill tomten så råkar chauffören riva ner delar av vår betongmur samt kör på en gatulykta.

Allt detta återkopplas till företaget med bildbevis etc. Företaget ignorerar oss totalt och skickar en påminnelsefaktura efter 3 månader. På den framgår det helt annat belopp än det som var överenskommet från början för thujorna (ca 1800kr extra) samt en faktura för en droppslang som aldrig blev levererad. Denna faktura bestreds och vi försökte återigen komma i kontakt med dem dock utan svar. Nu kom det ett krav från kronofogden. Vi har fått nog och går vidare med en stämning i domstol.

Hoppas ni som överhuvudtaget funderar köpa thujor från dessa skojare tänker er för en extra gång! Vi har hört från flera håll om missnöjet mot detta företag, med undermåttlig kvalité på thujor, lögner från kundservicen etc.

VARNING för thujaplantor.se Läs mer
    Bahram A, Keke k gillar detta