Thujor.se

Thujor.se

Thujor.se, som drivs av Svedberga Plantskola AB, har sedan starten 2008 levererat över 5000000 häckplantor till fler är 20.000 kunder i hela Norden.

Hos oss hittar du inte bara dom populäraste sorterna av thujor i många storlekar utan även andra populära häckväxter som avenbok, liguster, lagerhägg, buxbom med flera.

Våra hörnstenar är bra kvalitet, bra priser, hemleverans och möjlighet att få häcken planterad, vilket allt fler väljer.

Tveka inte att kontakta oss, om så bara för att boka hembesök!

Välkomna.

Läs vad 241 kunder tycker om Thujor.se 2

• 2021-06-09
    Grymma killar som planterade våran 30 meters thuja häck på ingen tid, jättetrevliga och duktiga !

Kundservice på detta företag funkar dock inte alls, men dem som planterar är väldigt service inriktade !
    Rekommenderar verkligen thujor.se för planteringen blir grym, men vill du kunna kommunicera med kundservice så är det värdelöst ! +++++
  • 2021-05-24
    Jag beställde ett 40- tal thuja brabant på höjderna 200 och 250 cm med tjänsten planterad och klar. På utsatt datum kom 4 killar och planterade jättefina plantor till en fin häck. Efter utfört arbete gav de instruktioner och lite tips på hur man sköter om den på bästa vis. Mycket kunniga och dessutom mycket trevliga!
    Solklart 5/5 i betyg

/Robert
  • 2021-05-14
    Mycket bra hjälp och service! Kunden i fokus! Fick också en leverans av superfina thujor! Världsklass!
  • 2021-05-13
    Bra service och fina thujor.
    Nöjd kund
  • 2021-05-13
    Proffsig bemötande av Filip!
    Rekommenderas
  • 2021-05-12
    Orderbekräftelse 23/3 om leverans 5/5 2021
    Meddelande om klart att hämta 11/5 2021
    Plantorna de försökte leverera var hälften så stora som utlovat (7,5 l kruka i stället för den beställda 15 liters krukan)
    Oseriöst!
    1000 kr och tre timmar lade jag ner på detta.
    Hej Tomas Andersson Stämmer att leveransen blivit försenad, dock stämmer det inte att plantorna du erbjuds är 7,5 liter, plantorna jag erbjöd dig är planterade i 10 liters kruka. När ni var på plats erbjöd er både kraftig prisreduktion samt extra plantor utan kostnad, vilket ni inte var intresserade av. Hade din fru haft en normal konversation med mig istället för att påstå att jag är otrevlig samt hota om dålig ryktesspridning hade jag mer än gärna både betalt ditt hyrsläpen samt gett er plantorna gratis, man får som man bäddar..... Mvh/Filip Thujor.se
  • 2021-05-12
    Har fått igång en bra konversation med Fredrik på Thujor. De planerar att utföra arbetet inom rimlig tid ifrån överrenskommelsen. Tycker vi hade ett bra samtal och att omhändertagandet av kunder funkar fint.
  • 2021-05-06
    Mycket oprofessionell kundtjänst. Varje gång vi ringer så säger de att de återkommer. En av gångerna säger Fredrik att han väntar på ett viktigt samtal ( efter att vi ha väntat 20 min på att komma fram) och lägger på. Ringer vi tillbaka efter tre dagar så blir vi rejält utskällda bara för att han blanda ihop oss med någon annan. Har noll respekt för kunderna. Rekommenderas EJ. Offerten blev skickad till min man Meshaal, och ni drog tillbaka er offert utan någon förklaring.
    Tdl. Farah
    Hej Farah Tack för din reco. Vi har ett enormt tryck för försäljningen av växter just nu, och har i vissa fall svårt att svara korrekt på alla frågor, om Fredrik varit otydlig ber vi om ursäkt för detta. Thujor.se
  • 2021-05-06
    Jag hade en lång kontakt med Thujor.se innan jag la beställningen. Varje gång jag kontaktade dem fick jag förstklassig service och svar på mina frågor kring den Thuja smaragd 190+ cm häck - planterad och klar - jag var intresserad av. Hade även ett hembesök av dem för att gå igenom platsen och förutsättningarna för planteringen. När leveransen sedan kom var det toppfina thujor som levererades. Planteringskillarna var även dem toppen. Jag rekommenderar thujor.se. Kommer anlita dem igen utan tvekan. Ett ärligare företag som står för sina löften får man leta länge efter.
  • 2021-04-26
    Helt galen kundtjänst, inte ett dugg servicemind, det var det sjukaste jag varit med om. Ville beställa men de bara makulerade min order huxflux när jag frågade om de kunde leverera vecka 21 (de skrev att de levereade inom 5 dagar vilket inte var aktuellt) och när jag försökte ringa inget svar och sen skriver de i chatten att jag kan vända mig någon annan stans för att köpa thujahäckar när jag frågade varför de makulerade min order.
    " Ja det är nog bäst om ni kollar någon annan stans. Han makulerade ordern på grund av en anledning så då är vi nog inte intresserade av att sälja till er. Tack för visat intresse. Mvh "

Jag försökt ringa deras chef hela dagen och inte fått svar så publicera jag detta inlägg och sen pratade jag med deras chef som var supertrevlig och bad om ursäkt osv. men jag hann inte ta bort detta omdöme då livet med två barn är ganska hektiskt och senare på kvällen ringde chefen upp mig och sa att eftersom jag lämnat detta omdöme så kommer vill de inte sälja till mig.

De verkar inte bry som om kunderna eller buisnessen! Köp här om ni vill, men de är absolut inte billigast på marknaden och absolut inte trevligast!
  • 2021-04-16
    Kontakten med det här skämt företaget var det värsta jag har varit med om. Jag gjorde en beställning och bokade ett datum för leverans och fick samma dag en bekräftelse på beställningen. Efter det hörde ingenting och ringde därför på leveransdagen för att höra när leveransen skulle komma. Fick svar att jag har minsann fått tydlig info om att det är en uppskattning och att leveransen skulle dröja flera veckor. Riktigt otrevligt dessutom. Blev arg att jag sa att man brukar ändå få en uppdatering och hotade att ta bort min beställning. Gapade och höll på så jag undrade om personen var i balans. Helt sjukt bemötande att någon kan skrika så bara för att en kund har en fråga, jag fick inte säga nåt utan blev avbruten hela tiden och han bara gormade. Till slut sa jag att jag ska skriva en recension och så blev han galen och avbokade min beställning. Akta för det här företaget. De är inte seriösa alls!
    Bridgett Rose Stehag Tack för din Reco. I fall som detta har jag en önskan att vi som företag kunde ge kunder ett omdöme också…. Du måste förstå att detta inte är samma sak som att beställa från ellos eller Zalando där de säjer varor som går att lagerföra och skicka året runt. Vi säljer levande växter som levereras vid bästa tillfälle utefter växtens välbefinnande samt så nära kundens önskade leveransdatum det går. Att du ringer och gapar och skriker till vår kundsupport gör inte att plantorna kan levereras snabbare eller kommer till dig i bättre skick. Vi har makulerat din order enbart på grund av ditt beteende till vår personal. Om du lyssnat på kundtjänsten hade du haft dina plantor i denna vecka, istället väljer du att hota med dåliga omdömen och att skriva skit på internett, var så god gör det men förstå också vad du beställer. Thujor.se
  • 2021-04-12
    Så nöjd! Beställde med enkelhet 120 styck vintergrön Liguster via hemsidan. Hämtade plantorna enligt plan i fredags på Svedberga plantskola där vi fick bästa bemötandet. Trevlig personal som verkligen tog sig tid att svara på våra frågor och ge planteringstips. Vi fick som bonus även med oss en dunder gödning så nu har våra fina plantor bästa förutsättningarna att växa och frodas. Stort tack för suverän service!
  • 2021-04-09
    Läste på deras sida om paket för att få allt planterat och bad om en offert. Döm om min förvåning när de har lagt på massor med extra kostnader, även sådant som de tydligt skriver ska ingå.
    När jag ställer frågor om varför de lagt på de kostnaderna så får jag inget svar, pinsamt dåligt och oseriöst företag som jag inte skulle rekommendera till någon.

Förtydligande på det inlägget:
    Detta gäller offertnummer 9279 som fortfarande är aktiv och som står i mitt namn så finns att hitta för Thujor.se

Det jag kommenterade på den offerten och som jag inte fick svar på trots påminnelse var:

Hej igen

Nu är jag lite osäker på hur jag ska läsa ditt svar. Som du skriver så ska det kosta 3990:- och inte 3990 (etablering) plus 2990:- (frakt postnord) men i offerten så finns båda summorna med. Sen så varför behöver ni grävmaskin? Där jag har grävt så är det fin jord i ca 50 cm, kan säkerligen vara någon kort sträcka som ger lite problem men inget nämndes om grävmaskin när vi hade möte här.

På er hemsida står det tydligt vad som ska ingå i kostnaden "per planta" enligt inklippt nedan. Så att ni i offerten lägger till kostnad för frakt går jag inte med på då det står tydligt att det ska ingå.
    Det står även att jordborrning ska ingå så då förstår jag inte varför ni lagt på 73 st av just detta till en summa av 17155 minus ROT-avdrag. Då ni även har lagt till 219 + 19 st Thujor med pris per styck där detta står att det ska ingå enligt eran information.
    __________________________________________________________
    Luta dig tillbaka, vi fixar rubbet.
    Beställ vår populära tjänst planterad & klar. Priset är baserat per planta och då ingår det mesta!
    Detta ingår:
    Justering av avstånd mellan plantor.
    Transport och frakt av plantor inför plantering.
    Planteringspersonal är utbildad med lång erfarenhet.
    Fast datum för utförande efter beställning.
    Jordborrning av hål/dikesplats för plantering. Hålet är dimensionerat efter planta och sort Eventuell handgrävning av dike om ni återfyllt på egen hand efter jordbyte.
    Kontroll av rotsystem av planta innan plantering - ev åtgärd för att undvika rotsnurrstillväxt.
    Grundgödsling med Ecoplants yrkesprodukter
    NPK Jordförbättring - Weibulls återvunna Jord eller likvärdigt. Inte lågprisjord.
    Installation av Orginal deepdrip droppslang, timer etc - testkörning av system.
    Genomvattning av planta vid plantering.
    Justering av häck och stabilisering av planta.
    Ev finputsning vid behov.
    Avräkning samt städning av planteringsplats.
    Besiktning av arbetet och planta med Er.
    36 månaders växtgaranti - garantibevis - genomgång av skötsel.
    30 % rabatt på övrigt sortiment. Timer, skuggväv, täckbark, jordprodukter etc.
    Förberedande arbete med planteringsplats, kontrollmätning av sträcka.
    Hej Markus Jag kan inte se att vi skickat någon offert utställd i ditt namn. Som du säkert förstår baseras offerten på uppgifterna vi får av kunden. Är det arbetsmoment som inte ingår i standardförfarande vid plantering enligt hemsidan debiteras detta så klart extra. Vill du att vi tittar på din offert igen är du välkommen att skicka ditt offertnummer samt en arbetsbeskrivning till info@thujor.se. Trevlig helg. Mvh/Filip Svensson Thujor.se
  • 2021-04-06
    Efter ytterligare kontakt med kundtjänst har vi löst ärendet.
    Tack Filip för ett professionellt bemötande
    Hej Hanna Jag kan inte hitta någon beställning i ditt namn, har du verkligen beställt från oss? Om du fått produkter som du inte är nöjd med så ska detta så klart kompenseras, att vi levererar plantor som understiger beställd höjd är självfallet inte ok. Maila gärna mig på info@thujor.se så ordnar jag med en återbetalning till dig. Mvh/Filip Svensson Thujor.se
  • 2021-03-11
    Bokade tjänsten planterad & klar av Lagerhägg Novita, 40 meter.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och den duktiga och trevliga planteringspersonalen som utförde jobbet, Stort tack.

/Peter och Malin i Ystad :)
  • 2020-11-16
    Gör det enkelt för mig som kund, väldigt serviceinriktade.
  • 2020-11-13
    Jag beställde thujor, snabb leverans och bra service!!!
  • 2020-11-13
    Klickade hem 12st Buxbomklot, mycket fina och till mycket bra pris. Rekommenderar verkligen detta, kommer beställa igen till våren.
  • 2020-11-13
    Köpte 60st thuja smaragd 190cm, blev väl bemött och plantorna levererades på 2 dagar. Fina plantor som blev perfekta mellan oss och grannen. Jag ger 5/5 i betyg till Thujor.se
  • 2020-11-12
    Snabb leverans, en planta död, reklamationen gick igenom, nya plantor på väg.
  • 2020-11-03
    Extremt oseriöst företag.

Min första beställning slarvades bort. Hade tagit ledigt för att invänta leveransen. Ringde upp säljaren Fredrik som inte hade någon aning vem jag var.

Efter en ny beställning fick jag Thujorna som utlovat, de var väldigt fula och 2-4 dm kortare än vad jag beställt. Efter att ha sökt säljaren och företaget flera gånger utan svar, fick jag till sist svaret att de minsann höll utlovad höjd när plantorna lämnade deras lager...

När jag väl fick fakturan så var beloppet ca 16 500 istället för 9500 som överenskommet. Jag mailade och ringde företaget flera gånger under 10 dagars tid innan jag fick svar. Då justerades beloppet till 11 500, vilket var klart bättre men inte vad som kommit överrens. Efter flera försök till samtal och email senare fick jag utlovat pris på fakturan.

Efter många mail angående fel höjd och att plantorna var bruna, orangea och fula har jag bara fått till svar att det inte stämmer och att om jag vill så kan jag gräva upp häcken och returnera.

Oerhört besviken på produkt, service och bemötande. Kan inte annat än varna andra för detta företag!
  • 2020-10-19
    Själva beställningen och offerten, allt detta gick smidigt och även planteringen av ca 330 meter smaragd funkade bra. Sedan fick jag lite problem med Rådjur och gjorde rätt mycket som att spruta blodmjöl och hängde upp cd skivor med mera och när jag mailade dem om råd så fick jag svaret: Skaffa hund! Är ju allergisk! En thujia uppvisade omedelbart annan färg vilket visade sig att den dog ganska omgående och vi var väldigt noga med bevattningen hela sommaren och jag har mailat dem ett antal gånger om detta samt att det är några plantor till som inte mår så bra, jag har inte fått hjälp än och det har gått 6 månader nu! Mailen trillar in från dem om skötsel, vintertäckning med mera men vet inte om jag törs anlita dem igen då responsen verkar vara noll. Jag pratar ändå om en häck smaragd som kostade mig 73 tusen efter rotavdrag! Helheten med häcken är jag nöjd med och man kanske får räkna med att plantor dör men då vill man ju ha hjälp när det påtalas. Jag köpte ju både 90cm plantor och 160cm plantor. Får väl fortsätta och kämpa på i egen regim för hjälp verkar obefitligt tyvärr hos mig.
  • 2020-10-14
    Bra och snabb leverans av vår beställning och fin service när vi fick problem med ett par Thujor.
  • 2020-10-12
    Köpte ca 100 st Thujor med tillbehör för plantering och bevattning från thujor.se. Fick inte komplett bevattningssystem. Vi har ej kunnat vattna optimalt. Har vid flertal tillfällen (både på mejl och telefon) bett om att få de grejer som fattas skickat till oss. Nu 25 dagar sent kommer fel grejer från thujor.se. Skrev till dom nu igen. Hoppas våra thujor klarar sig!
  • 2020-10-04
    Mycket seriöst företag som ger ett mycket professionellt bemötande och håller hög kvalitet när det gäller service och kundbemötande. Imponerat kunniga och fokuserar på att skapa en god långsiktig hållbar relation och inte bara ett en snabb affär.

Helt klart Sveriges bästa leverantör av thujor.
  • 2020-08-27
    Mycket nöjd med hela köpupplevelsen och leveransen. Stort tack kan verkligen rekommenderas.
  • 2020-08-27
    Vi köpte många plantor Lagerhägg i höstas och de flesta har helt dött. Tre-fyra stycken har klarat sig. Tog kontakt med kundtjänst på e-Mail som kontaktade mig per telefon o sa att plantorna behöver rota sig och mkt vatten nu på våren. Vi vattnar ordentligt varje dag o har gjort länge nu, men bladen gulnar o ramlar av o de blir fulare o fulare för varje dag. Tkr det är väldigt märkligt att 3-4 har klarat sig men övriga 6-7 har dött o de är placerade i samma rabatt. Skrev detta i ett mejl till Thujor.se men fick ingen mejlrespons. Mejlade då igen och igen. Ingen respons. Sjukt dåligt service när man betalt så många tusen. Dessutom har man väl ngn slags garanti på plantorna?? Kommer ta detta vidare med Allmänna reklamationsnämnden/Konsumentverket.
    Mycket nöjd!
    Bra priser. Enkelt godkännande av offerten online. Bra feedback vad gäller leveranstid. Snabba svar på frågor via mail/chatt.
    Pallar med plantor anlände på utsatt tid.
    Dagen efter kommer tre mycket trevliga killar på utsatt tid.
    De jobbar stenhårt och min häck på ca 18m blev klar på endast 2 timmar, detta inklusive jordförbättring, bevattningssystem samt gödning!
    Killarna tog med sig pallembalaget och räfsade och städade upp efter sig samt t o m satte på min vattenslang och drog igång bevattningssystemet.

Hela produkten rekommenderas!
  • 2020-07-15
    Hej
    Jag fick jätte bra service
    Jag gjorde 4 inköp och alla inköp jag gjorde var godservice.
    Thujor buxbom pramider
  • 2020-07-05
    Hel nöjd med mina plantor som växer fint. Bra kvalitet till bra priser!
  • 2020-07-02
    Vi köpte 88 krukodlade thujaplantor från thujor.se eftersom vi skaffat en bit extra tomt till sommarstugan och ville ha lite insynsskydd.
    Filip och Fredrik på företaget har varit mycket behjälpliga och informativa både på mail och telefon under beställnings- och leveransprocessens gång.
    Thujorna anlände på exakt utsatt tid och såg jättefräscha ut. Nu är de i jorden med täckbark och droppbevattningsslang för bra tillväxtmiljö.
    Stort tack till thujor.se, ett företag vi varmt kan rekommendera.👍
  • skrev om Thujor.se
    2020-06-25
    Verifierad kundrelation
    VARNING för oseriöst företag!

Beställde 450 plantor avenbok och 45 plantor thuja brabant som skulle ha levererats för tre veckor sedan. Inga plantor.
    Företaget återkopplar inte på frågor och utlovar att återkomma men struntar i det upprepade gånger.
    Varning varning varning. Handla någon annanstans, det kommer jag göra.
  • 2020-06-23
    Nöjd!
    Fick den hjälp och service som vi behövde. Rekommenderar.
  • 2020-06-17
    Fick nyligen 42m bambuhäck planterad, fantastiskt fin! Bra företag och trevliga anställda, rekommenderas!
  • 2020-06-04
    Fick precis leverans av 40 meter Thuja Smaragd planterad och klar. Vi är riktigt nöjda kunder. Leveransen och installationen gick väldigt smidigt och bemötandet var riktigt bra. Kommer absolut köpa härifrån igen. Rekommenderas!
  • 2020-06-04
    Vi beställde en Bokhäck och fick leverans som utlovat. Superfina friska plantor helt enligt beskrivningen på hemsidan men när vi var klara med planteringen såg vi att det var en Avenbokshäck.
    Thujor.se ordnade så att vi fick rätt häck, även denna med fina plantor, och deras duktiga, trevliga och noggranna trädgårdsmästare kom och bytte den åt oss och tog med sig Avenbokshäcken.
    Det var viss försening av den nya häcken på grund av Corona men resultatet är så bra!
    Vi hade önskat mer info under förseningen men skulle absolut köpa av Thujor.se igen.
  • 2020-06-02
    Vi beställde 2 meters thujor för att få insynsskydd till vår 30m långa länga mot grannen. Den första leveransen kom och vi hade inte möjlighet att vara hemma när planteringen skulle genomföras. När vi kom och såg planteringen så var den mycket bra utförd MEN thujorna var väldigt små och gav inte det inskydd som vi önskat. Efter att ha läst en hel del negativa omdömen om företaget så inbillade vi oss att det nu skulle vara "kört" MEN vi blev enormt positivt överraskade av Fredrik som kom överens med oss att beställa hem helt nya 3 meters thujor och plantera dessa och ta bort de gamla. Ett litet påslag på priset som var LÅNGT under det förväntade då det skulle innebära MASSA extra jobb för företaget gjorde att det kändes nästan overkligt. Kunde det stämma?? Men thujorna kom redan inom en vecka och planterades helt perfekt nästa dag. All planteringspersonal var mycket professionell, trevliga och tillmötesgående. Ett råd till alla som inte är vana att beställa thujor osv är att FRÅGA. Filip och gänget svarar gärna på frågor och hjälper verkligen så mycket det bara går. Vi är supernöjda nu och hoppas att det här omdömet kan bidra till företagets fortsatta framgång.
  • 2020-05-27
    började helt ok första leveransen förutom att den kom alldeles för tidigt inte det datum ja nämde det var bara 3 thujor som hade avbrutna toppar men fick dem avdragna på nästa leverans där började det då var det 5st som hade avbrutna toppa samt helt avskalade. skickat bilder men ej fått nåt svar går ej att nå kundtjänst sen jorden ja beställde försvann tydligen fortfarande inte fått den o ingen som återkopplat var sista gången jag beställde nåt tyvärr annars fina thujor
  • 2020-05-27
    Här är vår historia och erfarenheter av Thujor.se. Förhoppningsvis kan den hjälpa andra. Vi gjorde själv lite research, bla här på Reco innan vi valde att anlita dem. Baserat på detta valde vi thujor.se istället för andra liknande företag som fått väldigt dåliga recensioner.

Vi hade bestämt oss för att sätta en thuja-häck i slänten mot grannen. Var osäker på om det skulle fungera eftersom det lutar lite (vilket ju en slänt har en tendens att göra) och tyckte därför att det var utmärkt att thujor.se erbjuder hembesök. När vi ringde dem var de dock måttligt intresserade av att skicka ut någon utan bad istället att vi skulle skicka bilder på slänten, vilket vi gjorde. Två väldigt tydliga bilder, en från varje håll. Svar kom efter ett par timmar, bokstavligen "att plantera där är inga problem, ni behöver inte förbereda någonting". Perfekt, vad bra. Vi beställde 18 meter häck planterad och klar och pratade med grannarna om planerna.

Enligt första ordererkännandet angavs leveransdatum till 30 april vilket stämde bra överens med uppgift vi fick över telefon vid beställningen ("månadsskiftet april/maj"). Eftersom detta är en röd dag (Valborg) mailade vi dock kundtjänst för att be dem bekräfta om datumet stämmer och vi kan utgå från det. Fick inget svar.

Ett par veckor senare fick vi ett nytt mail med avisering om plantering. Datum var nu satt till 21 maj, vilket också är en röd dag (Kristi Himmelfärd). Mailade igen och bad dem bekräfta. Fick återigen inget svar.

Ytterligare ett par veckor senare kom ny avisering, nu skulle planteringen göras 19 maj. Bra, några veckor senare än vi ursprungligen hade hoppats, men det blir säkert bra till slut.

19 maj var en tisdag och vi fick redan en vecka innan en avisering från Postnord om att frakten beställts. Via länken där man kan följa sin leverans så kunde vi dock se så sent som måndag 18 maj att leveransen endast låg som "registrerad" hos Postnord, dvs pallarna hade ännu inte hämtats från Vadstena Dream Gardens. Som vana internetshoppare gjorde detta oss nervösa, då vi vet att det normalt tar minst ett dygn från det att varorna hämtats hos leverantören tills dess att de levereras hem till oss. Vi ringde då till Thujor.se kundtjänst och uttryckte vår oro. Vi fick dock beskedet att vi inte behöver bekymra oss för det, att det står "registrerad" hos Postnord betyder ingenting i de här fallen. De bad oss också återkomma om leveransen inte kommit kl 12 den 19 maj, dvs samma dag som planteringen skulle göras mellan kl 13-19.

Den 19 maj kl 12 har vi fått en avisering från Postnord om att leveransen är på väg ut. Enligt aviseringen kommer leverans att ske senast kl 16. Leveransen kommer dock slutligen inte förrän kl 18 och någon plantering kan således inte ske denna dag. Efter påtryckning lovar teamet från Thujor som planterar att komma ut dagen efter istället, vilket de också gör.

Det är dock i samband med att planteringsteamet kommer ut som den stora besvikelsen infinner sig. De meddelar nämligen att det inte alls går att plantera i slänten där vi planerat och alltså tidigare fått uppgift från thujor.se att det inte är några problem att plantera. Enligt planteringsteamet kommer inte thujorna att stå tillräckligt stadigt i slänten, utan de måste planteras ovanför slänten. Detta innebär att upp till en meter (x 18 meter) av vår tomt hamnar bakom häcken. Hade vi vetat detta hade vi naturligtvis övervägt våra alternativ, såsom att terrassera eller på annat sätt bygga upp slänten så att häcken kunnat sättas längre ut. Nu fanns dock ingen tid till något sådant och vi kände oss motvilligt tvingade att acceptera rekommendationen från planteringsteamet.

Vi är nöjda med själva häcken, plantorna ser friska och fina ut. Teamet som var här och planterade arbetade snabbt och verkade göra ett bra jobb så vi har inga synpunkter i de delarna. Att leveransen från Postnord gick åt skogen kan kanske endast Postnord klandras för, men från vår sida är inte Postnord vår motpart, det är Thujor.se som valt att anlita dem som transportör och dessutom skryter om leveranssäkerheten på hemsidan. Den stora missen med frågan om häcken kan planteras i slänten eller inte, och den undermåliga kundservicen kan dock inte skyllas på tredje part.
  • 2020-05-20
    Jag har beställt Thuja Columna men fick fel Thujor. Rekommenderar inte alls! tills man köper helt okej därefter man får ingen hjälp av kundservice.
  • 2020-05-12
    Vart ska man börja?
    1. Ja, vi fick våra 130 thujaplantor i tid. MEN
    2. De tillbehör vi beställt till dök aldrig upp. Efter flera kontaktförsök till deras "kundservice" fick jag som kund känslan av att jag är jobbig och besvärlig som vill ha det jag beställt och tänkt betala för - gärna i tid OCH jag förväntar mig att förfallodatumet för fakturan skjuts upp. Efter att ha fått tre olika leveranstider bekräftade av Fredrik i telefon (leveransen dök inte upp någon av dessa dagar) och blivit ombedd att ha tålamod och fatta att det kommer när de kommer så konstaterades det tillslut att min leverans gått upp i rök någonstans. Jag har både via chatt och telefon fått otroligt dåligt kundbemötande. Jag borde ju förstå att den handläggare jag skriver med plötsligt lämnar chatten utan att säga något, jag borde ju ha tålamod, jag borde inte kräva ersättning, "en dålig recension löser inget Sofia, vad vill du att vi ska göra, jag har inte tid, du har chattat in flera gånger idag" - för att nämna en bråkdel av de bemötande jag fått. Allt jag vill är att få mina varor och jag som kund förväntar mig att företaget jag handlar av tar ansvar för SINA fel och att DE väljer att kompensera mig och höra av sig till mig för att se till att ärendet slutar väl. Men så funkar det inte här.
    3. En ny beställning gjordes av de varor som försvunnit. När dessa väl kom fram - då var de fel produkt. Jag ringde upp IGEN och fick med ett oberört tonläge besked av Fredrik om att "det måste vara fel produkt, jag beställer en ny, ni har den innan fredag "(säger Fredrik på tisdagen). Idag har det gått en vecka sedan den tredje beställningen gjordes och jag har fortfarande inte fått min beställning. När jag försöker kontakta "kundservice" via chatt så bryts den alltid lika plötsligt och helt plötsligt är tjänsten offline och det går inte att chatta in på nytt. Deras kundservice på telefon ska ha öppet till 19 på vardagar. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Det GÅR inte att komma i kontakt med dom längre och nu infaller det NYA förfallodatumet om tre dagar och jag har alltså fortfarande inte fått det jag beställt?

Jag har försökt att ge Fredrik feedback och förklara pedagogiskt och precist vad det är i deras bemötande som gör mig så jäkla missnöjd, men får då till svar " säg den summa du förväntar dig så får jag se ". Som att de vore pengar jag var primärt var ute efter? Jag vill ha mina produkter i tid, jag vill att ni ska vilja göra mig till en nöjd kund och jag vill att ni ska vilja ersätta mig för att det här utom all rimlighet i så väl kundservice som leverans. Jag hade kunnat ha överseende med leveransproblemen OM jag hade fått ett bra bemötande, någon som försäkrade mig om att de gjorde allt för att lösa detta, någon som återkopplade till mig som avtalat - även om det bara är för att säga att det ännu inte finns mer information att ge. Någon som håller sitt ord. Ni har bränt alla era chanser och ni kommer inte att bli rekommenderade varken här eller genom den starkaste marknadsföringen - word of mouth. Grattis!

.......................................
    Uppdatering.
    Blivit ombedd att ändra mitt omdöme här då jag fått ersättning nu, men väljer att korrigera den istället för att ge en ärlig bild till potentiella konsumenter innan de gör sitt val.
    Efter mycket väntan och envishet kom jag tillslut i kontakt med Fredrik. Men han talade om att han minsann jobbat 8h idag tagit över 250 samtal och chattar idag och var inte intresserad av att lyssna på mig för han skulle åka hem. Där brast det för mig totalt. Jag hoppas inte inte att Fredrik är den högst ansvariga på företaget, utan någon annan. Denna någon annan får gladeligen mina inspelade samtal med honom om det finns en önskan om att förbättra företagets kundservice för eventuellt framtida kunder.

Jag börjar få klarhet i mitt ärende. Det brister i den interna kommunikationen. Fredriks bemötande och usla kommunikation gäller inte enbart mot mig utan även internt mot sina kollegor.
    Efter att istället ha blivit uppringd av en mycket mer tillmötesgående handläggare (Filip) som BAD om att få höra vad som hänt från början till slut (KORS I TAKET) så ERBJÖDS jag kompensation (KORS I TAKET) eftersom han FÖRSTOD att jag var missnöjd och ville åtgärda det, dessutom fick jag min faktura korrigerad direkt under samtalet och fick information om att min leverans kommer imorgon. Börjar se ljuset i tunneln! Filip bad till och med om ursäkt för de missar han själv bidragit med i mitt ärende, men jag anser att dessa missar berott på att Fredrik inte kommunicerat vad som gäller från början. Tänk om man hade fått prata med Filip från början så att jag fått bespara en hel del energi, tid och sluppit erfara Fredrik.

Så, plus till Filip - synd bara att den konversationen inte kom ca en månad tidigare.
  • 2020-05-10
    Väldigt positivt
    Körde till lagret i Allerum blev så inspirerad av otroligt fina plantor och bra bemötande
    Leverans o plantering fungerade perfekt
    Jag är mycket imponerad
    Iris
  • 2020-05-07
    Vi hade länge tänkt sätta häck på vår lilla baksida hemma i Burlöv. Tillslut ringde vi till thujor.se och fick prata med Filip. Superbra service, personlig, vi till och med gick upp på FaceTime för att kolla rabatten och han rekommenderade att vi skulle ta "lagerhägg" som planta istället för tujor. Efter beställningen kom enligt plan 2 sköna kisar och planterade dessa gudomligt vackra plantorna... smack-smack så var häcken uppe. Det gick på nolltid. Trevliga, kompetenta och sköna kisar som gav oss råd om vår gräsmatta och övriga delar av vår lilla trädgård när vi bjussa på lite fika när de var klara. Ska ni någonsin köpa häck... Ring detta företag. Så kul att se att det fortfarande finns affärsmannaskap i detta avlånga land!! Kör hårt Filip!!!
  • 2020-05-03
    Efter en stökig start där logistiken fallerade och en pall med jord och tillbehör försvann via speditören så löste Thujor.se problemet och mer därtill. Efter ett gott mottagande av våra klagomål så såg Thujor.se att vårt material levererades av deras egna personal samt såg till att häcken planterades av mycket snabb och trevlig personal. Ett mycket gott slutresultat.
  • 2020-05-01
    Jag köpte 18 st thjuta med hjöd 18+ samt tjänst för plantering. Leveransen skedde på skåp bil som var lågt för trädet vilket gjorde snet på träd topparna . Mitt häck ser snet ut på min gård o inte jämt.
    Täcktbark borde göra efter planteringen men inte gjort detta som gjorde mig tvungen att köpa själv o fixa själv. Tipset som fick av er att 6 m skulle behövas 18 st.tjuta stämmer inte . Klippning skedde inte som det stådde på offertet. Så blev inte som jag planerat. Min trädgård ser inte ut som jag önskat.
    Det som var bra är planeringen till arbetet o leveransen ...arbetare hade moral , aptit , snälla och goda . De gjorde arbetet som det ska.
    Jag ger 7 poäng av 10.
    Hälsningar
  • 2020-04-26
    Notera först och främst att de bra recensionerna här står som "Insamlade av företaget", och de dåliga recensionerna har kommit spontant. Blufföretag som planterar positiva recensioner således.

Vet knappt vad jag ska börja. Detta är den överlägset sämsta upplevelsen jag någonsin haft med ett företag. Fan, Ryanair är smidiga och tillmötesgående i sin kundapproach i jämförelse med thujor.se, eller Vadstena dream gardens AB som företaget bakom heter.

Har äntligen, efter nästan 5 månader, lyckats få tillbaka pengar för varor som företaget uppenbarligen inte ämnade att leverera från början.

De låga priserna kan se lockande ut men det är INTE värt det. Undvik detta företag! De kan omöjligen har några återkommande kunder överhuvudtaget.
    Hej Albin Tack för din reco. Och tack för att du på detta sett bevisar att alla omdömen är äkta. Du beställde dina växter den 8/1, det vill säga mitt i vintern då inga leveranser av växter görs, alla plantskolor är stängda. Din order hanterades som alla andra när säsongen började men tyvärr visade det sig att tre av dina fem växter inte går att leverera på grund av restnoteringar. Samma dag som ordern makulerades återbetaldes summan (654:-) till ditt kort. Ett tips till dig Albin Bernler är att i framtiden tänka på hur du skriver till företag, personangrepp och hot gynnar inte dig som kund om du önskar bra service från ett företag. Trevlig Söndag, Thujor.se
  • 2020-04-25
    Köpte 15 thujor - brabant exklusiv.

5 Thujor hade mycket kottar, men företaget har hört av sig till mig och var extremt serviceinriktade. De har nu hjälpt och rådgivit mig och visar tydligt att de vill ha nöjda kunder!

Rekommenderas!
  • 2020-04-24
    Vi hade era killar här tidigare i veckan och planterade thujorna och jag måste säga att jag blev mycket nöjd med deras proffsighet. De var väldigt vänliga, visade hänsyn för att inte skada gräsmattan i onödan och gjorde fint efter sig. De visade även omsorg för att matcha varje thuja med närliggande plantor så att det blev ett så pass jämnt och fint resultat som möjligt.
  • 2020-04-23
    Kan varmt rekommendera thujor.se,
    Snabbt och proffsigt utfört arbete. Kom ett helt team på 5-6 personer och på några timmar var det grävt och 50 thujor planterade.

Extra plus för trevligt bemötande
  • 2020-04-23
    Vi har lagt flera beställningar hos Thujor.se och alltid varit otroligt nöjda med kvaliteten. Denna gång blev det lite misskommunikation men det löste sig snabbt med Filip som är en av ägarna. Han gav en exceptionell service och vi kommer fortsätta att lägga vår beställningar där. Tack Filip för din hjälp.