Rekommenderat företag 2016 - Thujor.se

Thujor.se

Hovsvägen 33, 592 30 Vadstena — Visa karta

Thujor.se, som drivs av Vadstena Dream Gardens AB, har sedan starten 2012 levererat över 1000000 häckplantor till fler är 10000 kunder över hela Sverige.

Hos oss hittar du inte bara dom populäraste sorterna av thujor i många storlekar utan även andra populära häckväxter som avenbok, liguster med flera.

Våra hörnstenar är bra kvalitet, bra priser, hemleverans och möjlighet att få häcken planterad, vilket allt fler väljer.

Tveka inte att kontakta oss, om så bara för att boka hembesök!
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-14:00

Läs vad 52 kunder tycker om Thujor.se

• Jenny G
    Jenny G skrev om Thujor.se
    Vi planterade våren-16 en 50m häck med planteringshjälp, jättefint resultat. Häcken är rak och fin. 2 plantor klarade sig inte, hörde av mig på mail och de kom och böt ut dem efter en vecka. Jag är väldigt nöjd med köpet. De svarar snabbt på mail om man har frågor.
  • Pia G
    Pia G skrev om Thujor.se
    Vadstena Dream Gardens tar betryggande ansvar, och är skojigt intresserad av ens idéer, trots att vi inte har någon stor beställning - i vårt fall fem tujor för balkongplacering, skapandet av en fin liten bersåkänsla mitt i storstan. Per och Fredrik är lätta och trevliga att ha att göra med - något vi insåg redan första gången vi beställde, för fyra år sedan - och när det uppstår problem är det självklart för dem att det ska fixas på alla sätt. Genom våra tidigare erfarenheter hade vi höga förväntningar, och företaget levde helt upp till dem. Genom åren har vi redan rekommenderat företaget till flera av våra vänner, och det kommer vi att fortsätta med.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Thujor.se
    Mycket bra service och trevligt personal .
  • Ted H
    Ted H skrev om Thujor.se
    Lätt och bra kontakt med er. Tycker dock kvalitén på thujorna inte är den bästa.
  • Sven N
    Sven N skrev om Thujor.se
    Fungerar väl! Servicen är bra och leverans sker enligt övernskommelse.
  • Sten L
    Sten L skrev om Thujor.se
    Jag är mycket nöjd med Thujor.se tjänster
    Jag fick först besök för att planera häck
    Sedan planterade de häck
    nu senast vintertäckte de häck och kontrollerade täckningen efter mycket snöfall.
    Jag är mycket nöjd.
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om Thujor.se
    Överlag är jag väldigt nöjd med er leverans av plantor. Dock beställde jag najtråd och 1 meter thuja skydd som ni inte hade med er när ni leverera plantorna. Då sa ni att dessa skulle levereras senare. Dock kom de aldrig.

Plantorna ser övrigt väldigt bra. Grönare än grannens som plantera thujor från en annan leverantör. Intressant att se hur det går nu i vår för våra plantor.
  • Tony K
    Tony K skrev om Thujor.se
    Dålig kommunikation eftersom det skulle komma en avisering ett par dar innan men fick istället veta 2 timmar innan. Lite svårt att göra sig förstådd men det gick bra ändå.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Thujor.se
    Ok bemötande dock problem med leveranstiden (kom tidigare än beräknat lördag men gick bra ändå med hjälp av rotslagning),pga strul i tidigare led på färjan.
    Något torra rotklumpar vid leverans. På hösten liv i alla men 2 väl mycket bruntorkade...
    Har förut ett 500-tal tujor och inte förlorat mer än 3 st på 25 år (grannes grävning för bergvärmebrunn sannolik orsak) så det skall väl fixa sig med lite vård i vår.
    Köpte även skuggväv som jag upplever som dyr till dom nya. Något som inte har behövts tidigare......trots omplanteringar av upp till 3,5 metersexemplar.
    Skulle nog beställa igen om jag fick behov för tujorna var fina
  • Maria G
    Maria G skrev om Thujor.se
    Har fungerat klockrent, det enda är att när en beställning är gjord så är kommunikation om t ex tider för leverans/förberedelser/montering lite bristfällig. Skulle gärna ha en funktion som gör det enkelt sökbart om hur man ligger till i flödet.
  • Simon A
    Simon A skrev om Thujor.se
    Beställde i god tid (>4 veckor) thujor + nät. Bokade upp kompisar till hjälp. I sista sekund inställd leverans. 3 helger i rad!
    4:e gången kunde de inte meddela vilken dag de kom, om det var sent på fre eller lör. "Vi kan inte ha koll på det, det är flera kunders plantor på bilen". Sväva i ovisshet in i det sista + dåligt bemötande. Kom överens med chefen (?) om kompensation, han bjöd på täcknät. När så näten kom (de var inte med i första leveransen...) fick jag ändå en faktura på dem. Efter påstötning makulerades den.
    Jag valde thujor.se för priset + hemsidan, som såg seriös ut. Beställde också en mindre sändning föregående år, som fungerade. Efter denna leverans kommer jag aldrig någonsin att göra affärer med dem igen. Och kommer naturligtvis inte att rekommendera dem till någon.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Thujor.se
    Är ett helt ok företag men man måste ha tålamod. Kan ta lång tid få leverans. Och lite svåra få svar ifrån/få kontakt med. Tujorna kan variera i kvalitet men där har man alltid bytt ut de som ej överlevt och vissnat. Har rekommenderat företaget till vänner men varit ärlig och berättat vad som inte är perfekt.
  • Johan K
    Johan K skrev om Thujor.se
    Bra, kunnigt och engagerat bemötande.
  • Lars-göran E
    Lars-göran E skrev om Thujor.se
    köpt thujor brabant och skydd för vintersolen.Lite väntan på leveransen ett litet minus men annars är allt kanon,
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Thujor.se
    Tycker allt har funkat bra med detta företag. Svårt att få tidsbokning för grävning / plantering, men jobbet har blivit bra utfört och snyggt planterat. Återkommer även snabbt på följdfrågor om skötsel etc.
  • Oscar J
    Oscar J skrev om Thujor.se
    Köpte thujor med plantering. Lite märkligt bemötande på telefon ibland men levererade vad som var sagt.
    Man får lite vad man betalar för, ingen extra service.
    Bra billigt.
    Hoppas att buskarna klarar sig och tar sig.
  • Richard H
    Richard H skrev om Thujor.se
    Kanon, super, kanon, super. Riktigt bra service.
  • Richard M
    Richard M skrev om Thujor.se
    Mycket bra och prisvärd service och alltid snabba svar på våra frågor.
    Snyggt städat efter planteringen.
  • Rita I
    Rita I skrev om Thujor.se
    Fraktkostnaden var fantasisummor. Står på sidan fri frakt. Jag bodde tydligen förblångt ifrån Stockholm.
    När jag ringde och beställde vinteröverdrag ringde chefen enligt försäljaren så sa försäljaren att måste ta samtalet och jag ifrågasatte om chefens telefonsamtal var viktigare än kunden.
    Kommer aldrig mer beställa någon från denna firma och har även upplyst mina vänner om detta.
    2016-02-26 Vadstena D svarar Rita I
    Synd om ni upplevt er åsidosatta av säljare, det får vi arbeta på så vi blir bättre. Gällande fri frakt gäller det inom ordinare områden som är från Ystad i söder till Gävle i Norr och om orderns värde överstiger 12K, vilket står på hemsidans första sida samt i villkor, Er order var 4,5K och ni blev erbjuden en fraktkostnad efter standard i branschen efter prislista, varken mer eller mindre.
    Vi pratar om nästan 600km norr om Gävle samt ca 12 h körtid. Vinterväven ni beställt är dock fraktfri i hela Sverige vilket ni också fått.

Mvh Fredrik thujor.se
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Thujor.se
    Är hittills nöjd med min stora häck. Dock är inte vintern över och jag hoppas verkligen att hela häcken har klarat sig. Om inte så hoppas jag att de sköter sitt åtagande angående garantin, men det återstår att se. Men so far so good.....
  • Johan S
    Johan S skrev om Thujor.se
    Bra broschyr bra pris och fina plantor 🌲
  • Marie K
    Marie K skrev om Thujor.se
    Bra service och information och fina thujor -vi är jättenöjda!
  • Mattias V
    Mattias V skrev om Thujor.se
    Vi har från beställning av thujor och täckväv till leverans fått ett trevligt bemötande.
    Leveransen av täckväv blev försenad flera veckor och de blev vi informerade om först efter att vi tagit kontakt. Men bemötandet och hur det hanterades har vi ingenting att klaga på.
    Vi är helt enkelt nöjda och kan rekommendera Thujor.se.
  • Markus H
    Markus H skrev om Thujor.se
    Lång svarstid på e-post och svårt att få telefonkontakt. Annars bra!
  • Lars W
    Lars W skrev om Thujor.se
    Mycket trevligt bemötande och bra ansvarstagande när det blev lite tokigt. Inget tjafs utan snabbt agerande med att rätta till felet!
  • Petra H
    Petra H skrev om Thujor.se
    Helt suverän service och alltid proffsigt bemötande när man kontaktar dem.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Thujor.se
    Bra hemsida med tydlig information om de olika alternativen! Vid kontakt med säljande personal, bra bemötande!

Plus för tjänsten plantering - ger bra ansvarstagande för hela leveransen!.

God avisering före leverans och plantering!
  • Robert S
    Robert S skrev om Thujor.se
    Bra bemötande och plantering som utlovat.
    Har bara haft mina thujor i 8 månader som jag vet inte om de håller 100%-ig kvalitet men ännu så länge är de fina (Glöm inte vattna)
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Thujor.se
    Bra bemötande och ett snabbt och professionellt utfört arbete både vad gäller leverans, plantering och montering av skuggväv.
  • John B
    John B skrev om Thujor.se
    Bra kontakt och utfört arbete, håller vad man lovar! Supernöjda med våra 100 plantor!
    /John Vendelsö
  • Ellen M
    Ellen M skrev om Thujor.se
    Jag köpte endast vintertäckning (material) så har inte haft så mycket kontakt med företaget
  • Mats M
    Mats M skrev om Thujor.se
    Kunnigt och trevligt bemötande från första stund - svåra att få tag på (åtminstone telefonledes). Svensk Markservice planterade för ett och ett halvt år sedan en ny Thuja-häck på c:a 70 meter på hösten (2 m höga plantor) men när våren kom så hade hälften vissnat. Jag kontaktade Thujor.se som snabbt levererade 54 st nya plantor i 220+ höjd. Installationen gick snabbt och genomfördes professionellt. Vidare beställde jag installation av vinterisolering med skuggväv vilken ocksåä installerade snabbt och elegant.
  • Per L
    Per L skrev om Thujor.se
    jag bor i Hällefors och ligger därmed bland de sista som får leverans. Tror detta har påverkat skadade thujor.
    har beställt vintertäckning samt avtäckning. Till våren kommer det att besiktigas för att se hur många thujor som har dött. Vid täckning såg det ut som 6st.
    I allt detta tycker jag bemötandet varit bra.
  • Ann-marie B
    Ann-marie B skrev om Thujor.se
    Leveransförseningar, svårt att få tag på folk när man ringer, inga leveransbesked , väntetid på över en månad, inte tillräckligt med kompensation för försening, kommer inte att handla där igen.
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om Thujor.se
    Hitintills har vi varit nöjda med thujor.se. De plantor som visade sig vara dåliga ex (2 st) byttes rätt så omgående utan diskussion. Häcken ska få tid att etablera sig över en vår och sen kommer ev det bytas några fler plantor (ca 5-10 st av 175 plantor totalt) detta även utan problem. Väldigt tillmötesgående och har svarat snabbt på rådfrågning kring skötsel. Så fint och skönt att få en hög, färdig och planterad häck. Billigare kunde vi inte heller hitta.
  • Amelia M
    Amelia M skrev om Thujor.se
    Jätte nöjd med Thujor.se. De vet verkligen vad de prata om och jag var framförallt imponerad av kvaliteten på buskarna / thujorna vi fick. Jättefina. De var bra på svara på mail / frågor, även om det tog ibland lite tid. En femma egentligen, med lite avdragna poäng för att det var lite långsamt med leverans - antagligen för att det var högsäsong och jag beställde sent! Väldigt enkla att ha att göra med - verkligen rekommenderas.
  • Shapour B
    Shapour B skrev om Thujor.se
    Svårt att komma i kontakt med er alla gånger, ni höll inte vår överenskommelse så jag var tvungen att påminna er på det flera gånger, ändå fick vi inte det som vi blev lovade till slut, nämligen extra gödsel som kompensation då vi fick fel leverans på thujorna som vi hade beställt.
  • Anders R
    Anders R skrev om Thujor.se
    Väldig ojämn kvalité på växterna, häcken ser inte bra ut, dom två sista vi fick, dom såg ut som Thujor!
  • Carl-adam W
    Carl-adam W skrev om Thujor.se
    Bra bemötande i allt, utom de chaufförer som körde ut växter och mtrl. De var helt enkelt otrevliga - det gäller främst kvinnan i besättningen. Utan den erfarenheten hade ni fått en 5:a nedan.
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Thujor.se
    Hej, mkt bra service och snabb leverans. Rådgivning kring val var toppen.
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Thujor.se
    Jag har köpt cirka 45m Tjujahäck Brabant och har bara positivt att säga om bemötande och utfört arbete. Det har varit svårt ibland att komma i kontakt med dom men det beror säkert på hög arbetsbelastning. personal är trevlig och hjälpsam.
  • Carina J
    Carina J skrev om Thujor.se
    mycket bra, jag kom hemstressad från jobb och skulle ta emot dom och betala.
    Dom hade väntat en stund men var glada ändå. Fina Thuja buskar 1,60 höga, som jag hoppas rotar sig och blir fina. Nätet för vårsolen har jag inte satt på ännu. Jag planterade dom i sept.
  • Carsten L
    Carsten L skrev om Thujor.se
    Prisvärd leverans och trevlig kundservice. Allt enligt överrenskommelse!
  • Carina A
    Carina A skrev om Thujor.se
    Initialt var de väldigt snabba. Plantering av våra 100 tuijor kom snabbt på plats och fakturan betalades, därefter blev det sämre. 4 av tuijorna dog ganska omgående och vi kontaktade företaget och bad om ersättningsleverans och omplantering. Efter 4-5 påminnelser och 2-3 månader blev vi plötsligt kontaktade om att det skulle komma en leverans inom ett par timmar, Det var rena turen att någon av oss var hemma just då. Leveransen av 5 tuijor kom och hämtades igen!! inom ett par timmar. Resultatet: inga nya tuijor och heller ingen omplantering. Jag mailade kundtjänst och berättade att de blivit hämtade igen och undrade hur och när de tänkte lösa ersättningsplanteringen. Jag fick inget svar. Jag påminde 2-3 gånger utan något svar. Jag beställde också skuggväv i september, jag påminde och efterfrågade ett leveransdatum 2 ggr, men som vanligt, inget svar. Skuggväven anlände i december, men fortfarande har vi inte fått ersättningsplanteringen av de 4 döda tuijorna. Sämre kundservice får man leta efter.
    Keke k gillar detta
  • Carina Ö
    Carina Ö skrev om Thujor.se
    Vi har fått hjälp med val av häck, plantering och vintertäckning. Det var mycket bra att få en sådan helhetslösning. All personal som vi har varit i kontakt med har varit mycket trevliga och tillmötesgående.
  • Annika L
    Annika L skrev om Thujor.se
    Mycket bra bemötande, kunnig och trevlig personal och jättefina thujor. Jag är oerhört nöjd.
  • Aksel A
    Aksel A skrev om Thujor.se
    Dåliga på att kommunicera.....
  • Inger L
    Inger L skrev om Thujor.se
    vänligt och proffsigt bemötande från beställning till leverans av mina Thujor Brabant samt snare även vintertäckning.
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Thujor.se
    Snabb leverans, lätt att betala med kort vid leverans. Trevligt bemötande. Nu är häcken även täckt och jag ser fram mot koll och gödning av häcken efter vintern. Jag är hittills nöjd!
  • Andreaz E
    Andreaz E skrev om Thujor.se
    Jag tycker att Thujor.se är bra när de är på plats. Däremot är det svårt att få ett datum om när de ska komma och genomföra arbetat.

Vore även bra om de uppdaterade så att man kunde betala direkt på webben
    2016-03-01 Thujor svarar Andreaz E
    Hej Andreaz!

Håller med om att vi kan förbättra informationsflödet inför planteringar även om det alltid kommer att vara svårare med levande ting än om vi åkte runt och snickrade upp staket. Sjösätter i år ett system som kommer att göra det enklare för inte bara planterarna utan alla på företaget att ge klarare och tidigare besked.

Vi har hittills valt bort att erbjuda betalning direkt på webben då en av hörnstenarna i verksamheten är att kunden aldrig ska behöva ligga ute med pengar utan betalar först efter fullgjord leverans.

Hovsvägen 33, 592 30 Vadstena