Alla kategorier Målare Skåne Kävlinge Thuvessons Måleri Eftr Jonas Thuvesson

Idungatan 9, 244 65 Furulund — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Thuvessons Måleri Eftr Jonas Thuvesson

• C
    C skrev om Thuvessons Måleri Eftr Jonas Thuvesson
    Jonas skulle tapetsera om. Var trevlig tills de fått arbetet...
    Efter det var han som förbytt. Extremt otrevlig och tyvärr även inkompetent.
    Arbetet slutade med att tapeterna hängde och stora bubblor (vi talar luftblåsor på 20-30 centimeter).
    Thuvessons vägrade ta ett helhetsgrepp och göra om arbetet från grunden utan försökte "fälla in" tapetbitar där det blivit fel.
    Han försökte även våtspackla direkt på Tretex, vilket är urdumt, då detta material i det närmaste påminner om papper och det löses upp.
    Slutresultatet var en katastrof.
    Det värsta var dock inte att han inte kan sitt arbete utan att han är aggressiv när han inte får igenom sin åsikt. Läs mer
  • Göran G
    Göran G skrev om Thuvessons Måleri Eftr Jonas Thuvesson
    Otroligt missnöjd. Vi behövde få vår träfasad målad. Förarbetet var under all kritik och sedan visade det sig att Jonas sprutmålade fasaden utan att efterstryka med pensel vilket innebar att färgen inte trängde in i porerna och bara la sig som en hinns på träet. Nu ett år efter behandlingen så har hela arbetet fått göras om av en annan firma.
    Katastrof. Han borde ej få utföra måleriarbete Läs mer
  • Marita N
    Marita N skrev om Thuvessons Måleri Eftr Jonas Thuvesson
    Vårt nya fina hus blev förstört!
    Högtryck ska aldrig användas på trä. Inget förarbete med algtvättmedel. Målade över skräp som inte borstats bort. Ingen torktid. Målade i fuktig väderlek.

Färg sprutades överallt: på vind-skenornas plåtomfång, dörrar, garageport, och stuprännor. Värst är färgsprut på alla självrengörande fönster som förstördes pga att dom inte plastades in. En dyr och tråkig historia som slutade i Tingsrätten.
    Enda turen att färgdammet inte spreds till grannarnas hus och bilar...

Vi har sett fler hus med samma behandling, men målaren står inte till sina fel. Vi måste nu byta alla fönsterglas, all plåt, garageporten måste omlackeras. Och så sitter vi med fyra högtrycksskadade gavlar som inte målats täckande, färgen är inte efterslätad, och troligvis är röt-/fuktskadade. Vi ångrar så att vi inte tog en riktig målare som rollade på färgen enligt bruksanvisningen och branschen.

Oberoende besiktning: Icke fackmannamässigt utfört. Läs mer

Ekonomigatan 4, 21613, Malmö