Tobbes Bud

Tobbes Bud

Ring 08-408 325 09 tobbesbud.nu
4.4

Vi utför flyttar över hela Europa. Vi har idag 5 budbilar som rullar 7 dagar i veckan i Visby och på Gotland, 6 lätta lastbilar som åker till och från fastlandet varje dag i veckan året om och 3 stora 60 kubikslastbilar som vi kör de mesta med. Vi har även tillgång till släp till våra lastbilar Vi är den lilla flexibla bud och...

188 omdömen om Tobbes Bud

Lars Henrik D
Skrev om Tobbes Bud

Leveransen av vår grind från Gotland till Öland gick till slut bra. Att betyget ändå bara blir en tvåa beror på kommunikationen och att jag själv var tvungen att se till att transporten alls blev av. Först svarar företaget inte på Mail på två veckor. Jag får ringa och får då kortfattade svar. När jag sedan får reda på att min leverans inte var upphämtad trots tydliga instruktioner ringer jag upp och får då till svar att jag kan "dra åt helvete". Lätt chockad får jag sen en ursäkt för detta och en förklaring att det var jouren...

Visby Självflytt
4.8/5 i betyg av 240 omdömen 4.8 av 240 omdömen

Visby Självflytt är det bästa alternativet för en bra och säker flytt! Flytt servicen får högsta betyg! Rekommenderas varmt!

Hüseyin Cahit K Hüseyin Cahit K
STEFAN D
Skrev om Tobbes Bud

Mycket proffsiga och trevliga samt försiktiga och löser allting på ett par få timmar väldigt nöjd kund som använde dom för bohagsflytt den 28dec 2022 från Gotland till Örebro mycket duktiga och trevliga samt prisvärda så rekommenderar Tobbes bud varmt

Christina E
Skrev om Tobbes Bud

Gubbarna som slet gjorde så gott de kunde. Men kundbemötandet från ”kontoret” var bedrövligt. Välj en annan flytthjälp! De skickar fakturan 28 dagar innan uppdrag och de synkar inga start tider i förväg. Jag har flyttat många gånger och aldrig mött detta bedrövliga oseriösa bemötande!

Jennifer A
Skrev om Tobbes Bud

Professional company. Very helpful.

Gotland G
Skrev om Tobbes Bud

Bra service och trygga leveranser! Lösningsorienterade

Yen M
Skrev om Tobbes Bud

Snabba och mkt trevliga chaufförer, mkt nöjd m leveransen

Mora M
Skrev om Tobbes Bud

Hjälpsamma och och enkelt. Svarar alltid

Skrev om Tobbes Bud

Snabbt o effektivt, trevliga killar

Albert Tobias A gillar detta
Josef K
Skrev om Tobbes Bud

Trög start sedan suverän service ⭐

Rolf T

Bra Service och trevlig personal

Alice C
Skrev om Tobbes Bud

Enkelt, snabbt och professionellt!

Visby I
Skrev om Tobbes Bud

Tobbes uppfyller alla krav man kan ställa på en budfirma.

Majstre R
Skrev om Tobbes Bud

Tobbes bud har fattat grejen. Man får alltid trevligt bemötande och snabba leveranser, trots att vi befinner oss nästan 10 mil från Visby. Tobbes bud är viktiga för verksamheter på ön. Tack för att ni finns!

Svar från Tobbes Bud

Hej! Tack för det fina omdömet :)

Ingalill L
Skrev om Tobbes Bud

Perfekt service! Hjälpsamma och flexibla! Vi krånglade till det med extra last men de löste de utan problem

Per J
Skrev om Tobbes Bud

Flexibla, prisvärda, snabba. bra service och alltid trevliga.

Ann-Margreth C
Skrev om Tobbes Bud

Företaget har fraktat två soffor från Gotland till Stockholm. Båda sofforna har blivit kraftigt nedsmutsade och tyget har på ett ställe dessutom blivit skadat med hål som följd. Jag vände mig genast till företaget med bilder och bad dom kontakta mig. Det har inte svarat eller ringt. När jag ringer, får jag meddelande att de inte har tid att prata med mig och önskar att jag ringer senare eller mejlar. Sofforna var omklädda i nytt tyg och behöver delvis kläs om. Jag vet att företaget har en ansvarsförsäkring och att...

Prince C

Trevligt personal 😊 Snabbt leverans Tack Tobbes Bud

Magnus L
Skrev om Tobbes Bud

Otroligt bra och snabb service till ett bra pris. Helnöjd!

Anders K
Skrev om Tobbes Bud

Mycket bra! Bra bemötande och bra service.

Sofie M
Skrev om Tobbes Bud

Snabb återkoppling både på mail och telefon. Smidig och snabb leverans. Bara positivt att säga om personal och utförd transport.

Annika H
Skrev om Tobbes Bud

Vi fick hjälp med leverans av en stor och otymplig tavla från Södermalm i Stockholm till Gotland. Allt fungerade smidigt och mycket bra. Kan varmt rekommendera Tobbes Bud.

Stefan E
Skrev om Tobbes Bud

Ställde upp med kort varsel med snabb upphämtning av gods och levererade enl. överenskommelse. Stefan

Brian G
Skrev om Tobbes Bud

Et är alltid stressigt att flytta och allting gick så bra som det kunde under de omständigheter som fanns.

Dk Drift Ab
Skrev om Tobbes Bud

Snabb och bra service kommer i tid och allt var helt.

Monica P
Skrev om Tobbes Bud

Svårt att ange ett betyg eftersom cirklarna inte är numrerade. På en 5-gradig skala ger jag 0 eller möjligen 1 till Tobbes bud. Jag frågade, ca 5-6 veckor i förväg, per mail om jag kunde få hjälp med flytt av resväskor o lådor från mitt fritidshus till min mantalsskrivningsadress. Det skulle gå bra och det skulle kosta 2500:- efter Rut-avdrag. Jag antog erbjudandet och bad om bekräftelse av datum, klockslag och pris. Någon bekräftelse kom inte utan jag fick själv skriva ner aktuella data och då fick jag till svar : ”Det...

Elina G
Skrev om Tobbes Bud

Glömde att informera att de blev ca 12h sena, noll återkoppling på Mail eller telefon, fick själv ringa och fråga vart de var. Då fick jag även infon att upphämtningen som var lovad kl 9efter hursomhelst helst var felaktig för båten inte gick förrän kl 7, så redan där är ju ett misslyckande. 22:00 var de på plats. Även noll återkoppling angående en försvunnen flyttkartong även i detta ärende fick jag själv ringa flera gånger och maila utan svar. Kartongen är hursomhelst borta. Rekommenderar ingen denna firma

Svar från Tobbes Bud

Denna dag som din flytt skulle gå från Visby så drabbades vi av att ett fartyg fick problem och brann på Östersjön vilket gjorde att Destination Gotland fartyg åkte dit för undsättning. Vilket du även vart informerad om för vår del innebar detta massa med förseningar. Detta förklarade vi för dig. Tråkigt att kartongen är borta precis som vi sa till dig så var de samma chaufför som lastade och lossade och de sakerna som var med var de som kom fram. Tråkigt att vi får ett negativt omdöme för detta på grund av nödsituation som vi inte kunnat råda över.

Monica P
Skrev om Tobbes Bud

Jag vill inte ge något omdöme förrän uppdraget är utfört.

Annette M
Skrev om Tobbes Bud

Trevligt bemötande. Men vi har inte flyttat med dom ännu. Blir om två veckor

Monica M
Skrev om Tobbes Bud

Smidiga, flexibla, tillmötesgående, tillgängliga, pålitliga. Rekommenderas varmt.

Kerstin E
Skrev om Tobbes Bud

Jag behövde hjälp med flytt av sparsamt möblerad lägenhet. Kommunikation per mail funkade bra, vänligt bemötande. Snabb och proffsig flytt av möbler och flyttlådor. Jag fick precis den hjälp jag behövde.

Jonas B
Skrev om Tobbes Bud

Ruskigt dåligt. Bara skit och lyckades bara leverera hälften av vad de skulle. Resten blev kvar på lagret och tog sedan en vecka att få ut.

Svar från Tobbes Bud

Tyvärr råkar vi ut för kunder som försöker sig på olika saker i samband med att de beställer från olika ställen och inte vill lyssna på oss. I detta fallet hade kunden beställt en körning från Stockholm till gotland sedan en körning från Kungsängen med egen hämtning från från lager.. de va här strulet började med att kunden inte förstod att vi inte kunde ta den körningen iochmed att Kungsängen har sina egna rutiner på att köra ut sina sängar till sina kunder.. trist att detta omdöme drabbar oss då vi bara följer våra avtalsregler.. men men sängen kom tillslut

Hans L
Skrev om Tobbes Bud

Fantastisk service! Hjälpt oss med transport, förvaring och hämtning av click and collect varor från IKEA.

Svar från Tobbes Bud

Tack för omdömet vi gör vårt yttersta

Martin L
Skrev om Tobbes Bud

Bästa hjälpen någonsin och mycket bra personal

Lars T

Trevliga och punktliga ! Körde vår jättepackning mellan Stockholm Gotland

Svar från Tobbes Bud

Tack och hoppas ni ni kommit iordning

Carl J
Skrev om Tobbes Bud

Jag kan tyvärr inte rekommendera Tobbes bud pga följande: Vi bokade en flytt i god tid med Tobbes bud. Vi var överens om vilken dag vi skulle flytta och vi hade bokat färjebiljetter över till Gotland för att ta emot flyttlasset som skulle komma fram dagen efter på en lördag. Problemen började med att Tobbes bud dök upp en dag för tidigt (!) och min fru fick på egen hand hjälpa till att få iväg flyttlasset då jag var utomlands. Så oproffsigt. Dessutom kunde inte chauffören prata svenska och endast knagglig engelska. ...

Caverion S
Skrev om Tobbes Bud

Jättebra, stort tack! Vi var sent ute då vi tappat hjälp vi räknat med men då ställde ni upp! Ringer direkt nästa gång och då med lite bättre varsel !

Svar från Tobbes Bud

Tack och ni är välkomna tillbaka 😁

Ninni W
Skrev om Tobbes Bud

Ett fantastiskt trevligt bemötande både före och under tiden. Fick så bra hjälp. Pålitliga. Rekommenderar dem gärna till andra. Toppen!

Svar från Tobbes Bud

Tack vi gör alltid vårt bästa

Anna K
Skrev om Tobbes Bud

Transporten var inget fel på. Värre var det med fakturan. Hade begärt ett fast pris. När väl fakturan kom så var det en betydande högre summa. Det ställde till mycke skrivande fram och tillbaka

Svar från Tobbes Bud

Hör gärna av dig till oss vad som var fel på fakturan så kollar vi vad som gått snett

Niklas V
Skrev om Tobbes Bud

Funkar bra. Svårt att få tag på via telefon under högsäsong.... men så har vi alla...;*)

Svar från Tobbes Bud

Vi vart lite tagna på sängen denna sommar vi hade inte riktigt räknat med den anstormning som kom till oss.. detta är något vi tagit lärdom av och vi arbetar alltid för att de ska va enkelt och smidigt att få tag på oss alla dagar i veckan året om

Sissel R
Skrev om Tobbes Bud

Ringde den 22/8 behövde hjälp att få hem ett piano 200 kg och det måste ske samma vecka. Inga problem vi fixar, fick jag som svar ! På onsdagen i tid kommer 4 glada starka karlar och bär in mitt piano och ser till att inte stöta mot karmar eller trösklar. Himla trevligt bemötande i telefon samt på plats. Nästa gång jag behöver hjälp blir det definitivt Tobbes bud som jag anlitar. Rekommenderas varmt

Svar från Tobbes Bud

Tack för de fina orden! vi gör alltid vårt bästa för att du som kund ska få den bästa hjälpen <3

Sven D
Skrev om Tobbes Bud

Jätte trevliga och lätta att ha att göra med. Jätte bra att det finns företag som gör lite snabbare enklare jobb, om man har rätt förutsättningar, redskap. De jobbade snabbt och effektivt.

Svar från Tobbes Bud

Tack vi försöker ligga i framkant med utrustning för våra chaufförer så att de ska gå lätt och smidigt

Gunnar Å
Skrev om Tobbes Bud

Jag väljer väl själv om jag vill skriva någon text eller inte!

Svar från Tobbes Bud

Helt rätt tack för omdömet 😇😁😇

Leif P
Skrev om Tobbes Bud

Blixtsnabb återkoppling, även om kvällen var sen, bara trevlig personal som löste hela transporten på ett bra sätt. Uppdraget var att ta men en skadad och okörbar Harley-Davidssonmotorcykel kvarlämnad i Visby hem till Örebrotrakten. Perfekt skött, tack Tobbes!

Svar från Tobbes Bud

Tack och hoppas du får ordning på cykeln så vi får se den här på ön igen <3 kör snyggt

Stefan J
Skrev om Tobbes Bud

Mycket proffsiga, både chaufför och bärare! Flytt från Stockholm till Gotland. Var orolig för att allt skulle få plats men det hade de stenkoll på! Rekommenderas.

Svar från Tobbes Bud

Tack för de fina orden.. Vi hoppas du har kommit iordning ordentligt och får ha en fin höst

Niklas P
Skrev om Tobbes Bud

Ännu har inte arbetet utförts och då är det lite svårt att svara på en bedömning med rekommendationer osv. Själva offertförfarandet och kontakt har varit bra.

Svar från Tobbes Bud

Hoppas du blir nöjd och att arbetet är utfört nu

Kerstin E
Skrev om Tobbes Bud

Mycket rakt och enkelt. Inga svårigheter och ställer alltid upp. Direktkontakt med förarna och snabb respons..!

Svar från Tobbes Bud

Tack för de fina orden vi jobbar ständigt med förbättring för att de ska va enkelt och smidigt att anlita oss

Pelle W
Skrev om Tobbes Bud

Fungerade utmärkt. Mycket hjälpsamma hjälpte till att bära in soffan.

Svar från Tobbes Bud

Tack för omdömet de hjälper oss massor

Dan S
Skrev om Tobbes Bud

Bra service och kontakt. Höll vad de lovade.

Svar från Tobbes Bud

Tack för omdömet vi arbetar ständigt Med att hålla de vi lovar

Hansa E
Skrev om Tobbes Bud

Snabb och bra service vid alla återkommande fall då vi använder deras tjänster!

Svar från Tobbes Bud

Tack och vi hjälper till så fort ni behöver

Föreningen V
Skrev om Tobbes Bud

Svarar snabbt och ställer villigt upp även på helgerna! Stort tack från Visbygymnasterna!

Svar från Tobbes Bud

Tack själva och vi ses nästa gång ni behöver hjälp