Alla kategorier Byta Däck Västra Götaland Töreboda Töreboda Gummiverkstad AB

Skövdevägen 18, 545 31 Töreboda — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Töreboda Gummiverkstad AB

• Mats C
    Mats C skrev om Töreboda Gummiverkstad AB
    Nedan mitt e-mail till företaget som jag skickade nyss. Läs det så ser ni hur man blir behandlad på det företaget som kund.

Hej

Bra att ni hade så dålig service. Först fick jag vänta i en kvart på att få göra in som ni vet. Sedan då jag kom in fick jag veta att bilen skulle bli en tum lägre med de däck ni hade hemma och att de inte skulle passa på alufälgarna.

Jag åkte och frågade sambon om hur vi skulle göra. Hon tyckte vi skulle lägga på de 185 mm ni föreslog. Jag åkte tillbaka och skulle då inte få hjälp för att det var en gubbe som skulle ha däcken bytta på sin bil. Det var en plats ledig av de två ni hade i verkstan. Klockan tre skulle det komma två till sa ni, klockan var tjugo i tre.

En av personalen sa att jag skulle vara tvungen att komma tillbaka halv fyra trots att det tar bara tio min att byta på min bil. Jag frågade om det var bara jag som skulle vänta eftersom jag fått vänta en kvart innan utan att få någon ursäkt och att ni varit småsura då jag kom fem minuter sent gången före det då jag var hos er.

Det gick inte att prata med er anställde. Han menade att jag skulle driva omkring i samhället mitt i vintern eller åka ut till gården och sen in igen istället för att de hjälpe mig med däcken. Ska jag åka någon annanstans? sa jag då till den anställde. Ja det kan du göra sa han. Bra, då gör jag så sa jag. Hej då.

Jag åkte till Mariestad istället och fick 4 st däck en tusenlapp billigare än jag skulle betalt hos er. De la på däcken direkt åt mig. Jag fick 195 mm breda däck också som passade på de aluminiumfälgar jag har.

Jag ska verkligen inte besvära er mer och om folk frågar mig om er verkstad ska jag säga till dem som de är att ni hellre skickar iväg en kund till en konkurrent än att ni tjänar pengar, plus att ni inte kan skaffa fram däck till den bil de har. Uruselt helt enkelt.

Slutligen måste jag tacka er för att jag sparade 900 kr genom att åka till Mariestad och fick bredare och bättre däck MED dubb på de fälgar jag ville ha dem på.

Tack för er skitdåliga service.

Mats Carlsson

Skövdevägen 18, 545 31 Töreboda