TRADEMAX MÖBLER

Grustagsgatan 13, 254 64 Helsingborg — Visa karta

1.5 i betyg av av 125 omdömen
Trademax levererar möbler över hela landet hem till din dörr till låga fraktkostnader.

Vi har även en butik i Helsingborg på Grustagsgatan 13.

Utemöbler i konstrotting är vår specialitet men vi har komplett utbud trädgårdsmöbler.

Läs vad 125 kunder tycker om TRADEMAX MÖBLER

• Anders Olof Tobias H

2020-11-30

Anders Olof Tobias H skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Uppdatering!!
    17.30 ringer privatperson i grannkommunen. Han har fått våran soffa istället för sin TV-bänk.
    Ringer för att åka hämta själv, då är Trademax förare där redan. Han hämtar den hem till deras lager, jag bor 15 minuter 10km bort.
    Avdelningen som sköter detta gick hem 17.00 så ingen hjälp i kundservice.
    Kommer ALDRIG handla av denna firma igen!!!
    Soffa säng 4/10 för 30papp. Ingen inbärning. Får ringa 4gånger för att var gång få reda på att möblerna är försenade. Till sist kommer budet 30/11 sängen samt soffkuddarna är med resten av soffan saknas. Ringer 3gånger under dagen får prata med 5 okika avdelningar och ingen kan säga var soffan är och när vi kan få den hemkörd.
    Tagit ledigt halvdag och anlitat företag för att bära in en soffa som firman glömmer på terminalen! Läs mer
  • 2020-10-28

ANDERS S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Leveransen kom fram 4 dagar efter beställning. Ingenting saknades och den var snygg. Läs mer
  • Anna Anette Marie B

2020-10-24

Anna Anette Marie B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Lite strul med retur leveransen men bordet var skitsnyggt Läs mer
  • CARINA TAM V

2020-10-19

CARINA TAM V skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Man kan inte välj att leverera produkten till en annan adress än den man är folkbokförd på för då kan man inte gå vidare med betalningssätten. Om man fyller i personnummer så kan man inte välja var produkten ska levereras. Om man vill byta leveransadressen efter beställningen ha slutförts så får man betala 395kr extra (-trots det står 195kr att ändra på leveransadressen via hemsidan!) De ringer aldrig tillbaka som lovat. Läs mer
  • ANJA N

2020-08-14

ANJA N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Vi beställde möblerna i extremt god tid. I juni. 2 fåtöljer med fotpall och en grupp utemöbler bestående av 4 delar. Det skulle vara 5 veckors leveranstid. Ok fine det är såna tider. Efter 5 veckor - Vi fick först en omgång med hälften av möbler. Efter ytterligare 2 veckor (7sammanlagt) fick en till omgång av möbler. Det saknades ett bord från utematgruppen. När vi ringde å frågade vart den är sa de att den har tappat bort. Och att den inte produceras längre. Vi kunde skicka tillbaka tillhörande stolar och soffa för att få tillbaka pengarna. Vi skulle behöva packa ner dom igen själv i emballaget.
    När vi sa att vi inte orkade, kunde vi få tillbaka 20 % av kostnaden av matgruppen.
    Så vi fick också 2 fotpallar som vi aldrig beställde.

Komiskt nog beställde vi samma matgrupp från ett annat företag, som kom fr Tyskland på mindre än 2 veckor.

Helt värdelöst företag. Inget fel på möblerna, ganska snäll kundtjänst men kaos resultat tyvärr. Läs mer
  • 2020-07-09

RONJA B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Riktigt otrevlig kundtjänst.Dem har skickat mig fel säng!! rätt madrass & säng gavel & fötter men fel säng stomme. Brställde 160 säng & den är dessutom 1.40. Madrassen går inte ens i. Då den är i rätt mått. Den ska va i grå mjukt tyg som säng gaveln, & den är i trä utan tyg. Och dessutom går inte grejerna ihop. För dom e fel. Beställde soffa därifrån som var jätte bra förut. Så trodde inte att det skulle bli såhär. Vet ej om de pga sommar & sommar jobbare men detta suger när man inte ens fick det uppbärt. Läs mer
  • Dennis B

2020-06-23

Dennis B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Katastrofal ursäkt till företag...

Längre leveranstid än utlovat via hemsidan. Fulavgifter i form av expeditionsavgift istället för fraktkostnad. Extremt oprofessionell och dryg kundtjänst. Läs mer
    CARINA TAM V gillar detta
  • MAGDALENA M

2020-06-17

MAGDALENA M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde varor 28/5 med lovad leverans 5/6. De hade samtidigt kampanj om att beställa innan fredag 12/6 för leverans innan midsommar... med flertalet gäster till midsommar står vi helt utan utemöbler då nytt leveransdatum (fick besked idag 17/6) är måndag efter midsommar. Kundservice gör inget för att hjälpa till samt ljuger om när produkterna skickats från dem pga ”lätt att se fel på datum i deras system”. Läs mer
  • Jonas Per Gustaf W

2020-05-29

Jonas Per Gustaf W skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Man får vad man betalar för stämmer verkligen in på detta företag. Köpte en loungegrupp/utemöbel 2017. 2018 gick fötterna sönder. Inte konstigt då skruvarna inte är rostfria och fötterna är av hårdplast. Får en helt ny loungregrupp trots att bara fötterna är trasiga. Nu har de flesta fötterna gått sönder igen. De kan skicka nya fötter av samma kvalitét. De kommer självklart gå sönder igen. Då säger de samtidigt att utemöblerna skall förvaras inomhus. En utomhus-loungegrupp på 2,5x3,5 meter inomhus. Say what!! Den tusenlappen du tror du sparar vid köp kommer du få äta upp! Aldrig mer Trademax oavsett möbel Läs mer
  • 2020-05-26

Hans Thomas S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Tyvärr läste jag inte här innan jag beställde från Trademax.
    Leveransdatumet har skjutits fram varje dag och vi har nu efter två veckor fått ett nytt leveransdatum om 7 veckor.
    När vi beställde stod det att varan fanns i lager och att leveranstiden var ett par dagar.
    Att beställa från Trademax är en chansning. Räkna inte med att varorna finns i lager även fast det står så.
    Leverans kan ta månader.
    Vid varje samtal med dem har de dessutom sagt att de kan se i deras system att varorna är på väg att skickas. Ren lögn!!

RIKTIGT USELT FÖRETAG! Läs mer
  • MATHIAS T

2020-02-19

MATHIAS T skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Lovar systematiskt korta leveranstider och levererar aldrig enligt utlovad tid. Vidrigt företag - rekommenderar er att handla varsomhelst förutom här. Läs mer
  • 2020-02-10

Linn R skrev om TRADEMAX MÖBLER
    VÄRSTA NÅGONSIN!
    Det började med att vi köpte en soffa som började läcka KÅDA underifrån. Den förstörde alltså vårt golv, vår matta och hela vår valp var inkletad i kåda.
    Soffan var ca 1,5 år gammal.
    I månader kämpade jag för att få våra pengar tillbaka (3 års reklamationsrätt och dom kunde ej erbjuda samma vara på nytt då den gått ut sortimentet.)
    Trademax VÄGRADE och erbjöd tillslut ett presentkort som min sambo valde att ta emot pga alla bråk.
    Har nu lagt en beställning på olika varor.
    Dessa saker väljer dom nu alltså att skicka ut i SEX STYCKEN OMGÅNGAR med hemleverans. Leveranstiden är 13-15 vilket gör att man måste ta ledigt från jobbet för att ens kunna ta emot varan.
    Produkt 1 kommer till ett utlämningsställe ändå och är defekt.
    Produkt 2 är en sittpuff på 8 kg som även den kommer till ett utlämningsställe.
    Även den är defekt då det är rivmärken på ovansidan.
    Väntar idag på 3 hemleveranser.
    Leverans 1/3 kom precis med lakan och två kuddfodral (notera att dom skickar LAKAN i en budbil men en puff på 8 kg till ett utlämningsställe!) och det första jag ser när jag öppnar plasten till två av kuddfodralen är att dom är smutsiga.
    Gula i kanterna och som sotfläckar på hela baksidan.
    Ringer trademax direkt som erbjuder mig att få returnera produkterna för 395kr.
    Väntar nu alltså på 2 leveranser till idag och 1 leverans imorgon.
    Jag vet redan nu att ALLT kommer vara defekt. Så är det alltid med detta företaget och kundservicen är UNDER ALL KRITIK.
    Jag kommer inte ge mig en tum och anmäla dom på alla sätt som finns.
    Handla ALDRIG här!!!!
    Värsta jag någonsin har varit med om. Läs mer
  • 2020-02-07

CARL SIMON R skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Varning - Köp inte från detta företag.

Oseriöst, dålig kvalité, kundservice under all kritik. Gör dig själv en tjänst och undvik att köpa något från Trademax. Läs mer
  • 2020-01-03

Dee M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag väntade drygt två månader på en leverans, trots att det stod att varorna fanns tillgängliga vid inköpt. De kunde ej ge mig ens uppskattning när den skulle levereras. Dagen innan leveransen fick jag sms att möblerna skulle levereras nästa kväll. Då kom leveransen till slut 3 timmar senare än vad det stod. Killarna från Airmee var astrevliga, men kommer inte beställa större möbler från Trademax igen. Läs mer
  • LINUS N

2019-12-11

LINUS N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Sämsta företaget.
    Vägrar förklara vad som hänt med min order. Fraktbolaget har slarvat bort den.
    Får varken ny försändelse eller pengarna tillbaka.
    Kommer gå vidare med en anmälan mot företaget! Läs mer
    Anna Anette Marie B gillar detta
  • MOHAMED E

2019-12-10

MOHAMED E skrev om TRADEMAX MÖBLER
    They don't keep promised delivery time, will say something will deliver within a week (as their "system" shows) when they have no clue when it will actually arrive and will take more than a month, STAY AWAY IF DELIVERY TIME ACCURACY IS IMPORTANT FOR YOU. Läs mer
  • 2019-12-10

CATHRIN T skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Köpte en riktigt dyr matgrupp och har haft kontakt med kundtjänst varje dag för att säkerställa att den hinner komma på utlovad tid - vilket skulle vara Max 8 vardagar. (3-8 dagar)
    Nu har det gått 7 vardagar, inget sms från fraktbolaget har kommit inför morgondagen som alltså skulle vara absolut sista dagen!
    Kundtjänst är FRUKTANSVÄRT otrevlig och slängde luren i örat på mig innan hon skrek att allt är försenad och att det kanske kommer i NÄSTA vecka!!
    Här sitter vi nu utan matsalsmöbler, gäster kommer imorgon och de får väl äta på golvet!
    Vad är det här för oproffsig SKIT?!! Läs mer
  • Behnaz Laura N

2019-12-06

Behnaz Laura N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Mardröms upplevelse att returnera felaktigt produkt som de inte ens vill kännas vid. Beställde ett Capri marmorbord som enligt bilden på hemsidan var svart/grå men fick hem ett ljusgrått bord. De hävdade att marmor skiftar i färg och jag borde veta det som konsument. Alla andra vet det tydligen. Men visst det skiftar men inte som dag o natt. Sen följde dagar av Mail fram o tillbaka med felaktiga fraktsedlar o dhl som missar att ta med pall. Man får även betala för deras misstag då frakten tillbaka kostar. Mitt jobb, mitt psyke o all logistik i vardagen fick lida tills dess att bordet skickades tillbaka! Fy fan aldrig mer Trademax, furniturebox eller chili. De tillhör samma företag! Läs mer
  • David Christer O

2019-09-18

David Christer O skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Aldrig mer. Väntade 8v på en fotölj, fick ett täcke ist. Ficl vänta ytterligare 8v innan den kom. Dom lova kompensera vilket dom sedan aldrig gjorde. Tar veckor på sig att svara på mail, timtals långa telefonköer till support. Undvik dessa är mitt råd. Läs mer
  • 2019-09-12

Micaela Ö skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Sämsta och det mest problematiska företag jag någonsin haft att göra med. Dålig kvalite och alltid skadade produkter. När man ska reklamera så får man sitta i en lång telefonkö, när man väl kommer fram så säger dom att dom ska lösa problemet och att dom återkommer, vilket aldrig händer. Man får ringa flera gånger och tjata och tillslut ska man få en ny produkt skickad. Den får man då vänta på ytterligare 7 veckor ( har ännu inte fått den) efter ett Mail att den skulle ha kommit efter 2v. När man ringer igen och genomgår deras låånga telefonkö får man till svar att det blivit strul med leveransen och leverantören och att dom återkommer. Här sitter man igen och väntan på svar.. känner mig grundlurad och vill varna andra att inte göra samma misstag som mig. Nu har man slängt 7000kr i sjön.. Läs mer
  • 2019-08-28

Fredrik J skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Synd att det inte går att sätta lägre betyg än 1/5, för så högt betyg är dom inte värda ens!
    Mycket strul med leveransen av ett bord som vi beställt. Kundsupporten lovade massor, men höll ingenting. Fick ringa massor av gånger med långa kötider innan vi väl fick bordet vi beställde. Kundsupporten är en samling lögnare bara!!!
    Efter att ha använt bordet i lite över ett år har bordet börjat bågna på mitten och ser nu ut som en skateboardramp. Trademaxx säger att det inte är något fabrikationsfel och vägrar ersätta den extremt dåliga produkten.
    Akta er för detta värdelösa företag! Läs mer
  • 2019-07-15

5 stjärnor
    36 minuter sedan
    Bekräftad order
    Mycket dåligt
    Mycket dåligt. Köpte soffa, utemöbel och cafe grupp. Betalade direkt i butik.
    Ringer sedan upp kundtjänst för att ändra ben på soffan. Får då veta att den utgått. Idag kommer ett mail om att även cafe gruppen är slut hos leverantör. Ska inte Trademax kolla sådant när köpet görs. Köpte även en utemöbel som levererades hem utan att dom ringde innan. Av en händelse var syrran där och vattnade åt oss. Chauffören kollade ej leg. När vi monterar ihop matgruppen så är det fel muttrar till vagnsbultarna till benen. Fick åka och köpa muttrar. Samt att ett hål inte var genomborrat ordentligt. Så vi kommer aldrig mer handla av Trademax. Sist men inte minst ska vi vänta i 14 dagar på återbetalning. Så dåligt kundbemötande och service. Skäms!! Läs mer
  • 2019-07-02

Jacob H skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Försenad leverans dom inte ber om ursäkt för. Omgående reklameras sängen vi beställt då den är mjukare på ena sidan. Ska va fast/fast. Är snarare fast/medium.

Trademax vill då ha en film så dom kan se vilken hårdhet sängen har...

Behöver jag nämna att när man ringer reklamationsavdelningen hos dom får man köplats runt 45 och de tar 1-1,5 timme att komma fram... Läs mer
  • 2019-06-29

Homayoon M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Det här är ett riktigt skitföretag. Jag köpte utemöbler på nätet från Chilli (som är uppköpt av Trademax) och det visade sig att de skulle skicka olika delarna vid olika tillfällen och det skulle ta flera veckor för att få alla delar. Jag ångrade köpet och de begärde 595 kr för att ta tillbaka varorna. Jag sade ok men de förhalade processen ändå. Sveaekonomi skickade en faktura och sedan en påminnelse. Jag skickade flera mejl till Chilli och ringde flera gånger. De lovade i telefon att de skulle ta tillbaka varorna men i praktiken gjorde de inte ett skit. Det är nästintill omöjligt att använda sig av ångerrätten. De är verkligen sämst på service och ljuger och lurar folk. Jag ska aldrig mer handla någon från dessa företag. Läs mer
  • 2019-06-26

David O skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Säljer värdelöst skräp. Köpte utemöbler i konstrotting till altanen som inte höll mer än i 2,5 år.
    Plasten blev spröd som chips o alla rottingtrrpdar gick av.
    Självklart var jag 1 månad sen med att höra av mig och då var det tvärstopp med reklamationen.
    Vill ni ha saker som håller mer än 1 säsong så handla ej på trademax Läs mer
  • Marcus C

2019-06-07

Marcus C skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Skitföretag. Beställde ett solsegel som var en felbeställning. Ville returnera men skulle betala 595kr i returavgift då jag tydligen hade fått hemleverans. Jag hämtade det själv hos postnord. Har paketen kommit till ett "ombud" hade det bara kostat 195kr vilket jag kan gå med på.

På deras hemsida stod det!!

*Vår kunniga och tillmötesgående kundsupport finns här för att hjälpa dig och svara på alla frågor som rör ditt köp!

Vart är tillmötesgående om dom inte har någon goodwill??

*Vid öppet köp betalar du returfrakten. Avgiften för returen är 595 kr vid hemleverans och 195 kr för varor som levererats till utlämningsställe.

Postnord är väl för fan ett utlämningsställe?!! Det står inget om att det ska vara ett ombud! Plus att jag hämtade paketen själv!! Och då ej hade hemleverans.

Kommer aldrig i helvete köpa därifrån mer. Läs mer
  • Barbara Å

2019-06-05

Barbara Å skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Sveriges OSERIÖSASTE möbelföretag?!
    Reklamerat möbler som ej håller kvalité; tex bordsskiva som spruckit.
    Företaget skyller på kunden har hanterat bordskivan fel! och åtar sig ej att åtgärda problemet. Hänvisar ej heller att som kund har man 1 års garanti!
    ANMÄLER FÖRETAGET! Läs mer
  • 2019-06-03

Sandra S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Köpte utesoffa i början av maj. Fick fel delar i leveransen. Ingen återkoppling från kundtjänst. Har fått jaga o suttit många timmar i telekö. Nu blivit lovad sista delen av soffan-i augusti....asgarv...
    Med andra ord, HANDLA INTE HÄR Läs mer
  • 2019-05-26

Linnea K skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag beställde en hammock i april förra året. I maj fick jag halva hammocken levererad. Kontakten med Trademax kundservice har varit under all kritik från början till slut. Jag ville bara få en ny hammock men de ville skicka de delar som saknades. Jag tyckte det var svårt att kolla exakt vilka skruvar som kunde tänkas saknas, men la tillslut en del tid på att försöka kolla ut vilka delar som saknades. När jag väl skrivit en tydlig lista med vilka delar av hammocken som saknades, så fick jag ÄNDÅ inte alla dom delarna levererade! Trademax var så omständiga och oprofessionella i sitt bemötande under hela tiden. Tillslut skulle jag få en komplett hammock levererad i september, men fick den slutgiltligen i oktober! Efter att hela säsongen var över.
    Trademax erbjöd ingen ersättning spontant för att jag fick produkten ett halvår efter att jag beställt och betalat den, men när jag ville få del av pengarna tillbaka på köpet som kompensation blev jag erbjuden typ 400kr att handla för på trademax.

Så avråder alla från att handla från Trademax, och om ni ändå gör det betala då inte i förskott som jag gjorde! Hade jag inte gjort det hade jag ju bara kunnat säga nej tack, är inte längre intresserad, när jag inte fick min vara inom rimlig tid, och hade kunnat köpa en annan från ett seriöst företag. Läs mer
  • 2019-05-15

Cajsa Q skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Sämsta företaget jag någonsin handlat från!
    Bokade hemleverans som inte kom. När det väl kom saknades det möbler. Fruktansvärd bemötande från Trademax kundservice.
    Skulle ALDRIG rekommendera någon att handla därifrån och avråder starkt från det. Läs mer
  • 2019-05-09

Anneli N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Vad ni än gör så köp INGET från Trademax.
    Vi köpte en paviljong och den var uppmonterad i 3 veckor när den sen kollapsade.
    Det la sig ner i blåsten och då hade vi ändå förankrat den med tjocka linor och kraftiga tältpinnar.
    När jag ringer Trademax och vill ha pengarna tillbaka då kvalitén är urusel så blir det ett nej frö det har gått merän 2 veckor.
    Dom löser det med att skicka ett nytt med samma dåliga kvalitét.
    Dom är absolut inte tillmötesgående.
    Vill ni spara en massa bekymmer handla inte därifrån. Läs mer
  • 2019-05-08

Annelie L skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Riktigt jävla dåligt Trademax.
    Tre veckors väntetid får fel säng. 14 bilder o dom kan ändå inte förstå vad problemet är.
    Jäkla skillnad på en Charm Kontinental säng och en trålåda med ribbor 😈 Läs mer

AKTA ER FÖR BLUFF FÖRETAGET TRADEMAX. Läs mer
  • Henrique L

2018-11-12

Henrique L skrev om TRADEMAX MÖBLER
    My claim started with the delivery, that was a shame. The transportation company just throw the goods at the street. I had to beg for help, but the driver just ignore it. NEVER TRUST in their terms of delivery.

Secondly, I have bought a sofa in October. It came without the rest-arm, The missing part will be delivery after 2 months of the purchase. This is absolutely ridiculous the way they treat the customer.
    Even though you cancel a purchase that is their absolutely responsibility with the problem, they will request to repack and find the transportation yourself and PAY for everything.

My recommendation is:
    NEVER BUY ANYTHING FROM TRADEMAX!!! Läs mer
  • Marianne W

2018-10-16

Marianne W skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Trademax, ett jobbigt online-företag att ha att göra med. Beställde en säng som skulle levereras inom 3 - 8 dgr. Det tog 16 dgr och när chauffören från deras leveransföretag, Furniturebox, kom med sängen meddelade han på order av Trademax att jag fick ta sängen själv från gatan. Ca 60 kg plus madrass och andra attiraljer. Den skulle upp på tre våningar i ett höghus. Hade begärt hemtransport av sängen, betyder uppenbarligen för Trademax att på gatan blir bra. Jag bönade och bad chauffören om hjälp men han hänvisade bara till Trademax. Är visserligen en rätt vältränad 40-talist men känns ju faktiskt litet förödmjukande att sängen ställs på gatan och sedan står man där med ett supertungt och 2 meter högt oformligt paket inlindat i kartong och plast. Man behandlar inte kunder på det sättet hur mycket man än vill rationalisera verksamheten. Aldrig mer några köp av dom. Läs mer
  • 2018-09-14

Lugab A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Har gjort fel två gånger men den här tråkig, ohjälpsam företag och otrevlig kundbemötande aldrig mer beställa från Trademax!!!!!!
    Ingen återköp som företagare skojar de eller??????
    Tummen ner tusen gånger!!!!!!
    Trademax skäms ni inte när ni läser alla omdöme????? Läs mer
  • Cecilia S

2018-07-31

Cecilia S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Har nu väntat 2,5 månader på min hängstol som jag hade tänkt njuta av i sommar. Fick ett kolli av tre, de skyllde på DHL. Efter 6 veckors tjafs så lovade de skicka en ny stol istället för att vänta tills delarna som var borta hittades. Några dagar senare meddelar de att stolen har utgått ur sortimentet och att de ska makulera fakturan. Vi slänger den del vi fått (enligt rekommendation från Trademax kundtjänst, har detta skriftligt) och köper en ny, hel stol från ett annat ställe. Två veckor senare hör DHL av sig och vill leverera delarna som saknats. Trademax vill nu inte makulera fakturan då vi ska ha mottagit en komplett leverans. Till saken hör även att vi var utomlands på semester när DHL ska ha levererat dessa saknade delar och har alltså inte alls tagit emot dem. Plus att vi inte längre har den första delen. Nu vill vi bara att fakturan ska makuleras så vi kan gå vidare med våra liv. Får se hur det slutar. Läs mer
  • 2018-07-03

Frida W skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Bra produkter när du väl får dem. Leveranserna suger. Har beställt mycket därifrån men ej fått en enda felfri leverans. Antingen trasiga varor eller inkompletta produkter. Har under den senaste månaden suttit på golvet och tittat på min två tredjedels soffa. Skoj. Om det beror på Trademax eller DHL vet jag icke men eftersom man medvetet väljer att använda DHL så... Läs mer
  • 2018-06-26

Claes A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde en säng. Skulle få leverans 19/6 från DHL. fredagen den 15/6 när jag kom hem stod ett pkt på garageuppfarten. Den 19/6 kom DHL och lämnade 2 pkt. Efter 10 min kom de tillbaka och ville ha påskrift för 3 pkt och hävdade att det ena paketet var egentligen 2 pkt. Men resårmadrassen fattades. Jag kontaktade DHL och Trademax. 2 dagar senare ringde DHL och frågade om vi var hemma för de skulle buda ut ett paket och lovade att det skulle komma samma dag. Inget paket kom och nu har det gått en vecka. Kontakt igen med Trademax som säger att de pratat med DHL och fått svar att de inte hittar något paket. Nu meddelar vi Trademax att vi vill lämna tillbaka, ångra vårt köp eftersom de inte kan leverera. Inget svar på mitt mail så jag sitter 50 minuter i telefonkö. När jag kommer fram så säger de att jag måste ta bilder på paketen så att emballaget är intakt. Nu har jag skickat bilderna 2 ggr. Senaste svaret är att jag ska fylla i en reklamation och att de sedan skall återkomma. Det är olika personer som svarar på mailen och skriver olika saker.

På deras hemsida står 365 dagar öppet köp! Går du in på reklamation/ångra - står det att ångerrätten bara är 14 dagar!
    Uselt - undrar om jag någonsin får returnera sängen och får mina pengar i retur Läs mer
  • Ehsan D

2018-06-20

Ehsan D skrev om TRADEMAX MÖBLER
    In the last few weeks I have purchased quite a lot of stuff from various online shops and non of them has been as terrible as trademax.

Other shops provide free and scheduled delivery
    But trademax is not free and not scheduled. And this 'non-free', 'non-scheduled' delivery ended up in delivering nothing. (The whole story updates below)

*Edit after some days: In the website it was marked as: It is in stocks and will be delivered in 2-6 days. But now it is 13 days I am waiting and after my call they told me my package is lost in their warehouse! (Exat words) (It is probable that they have sold what they did not have).
    They are saying 2-6 days is estimated time, and I am waiting for 13 days and they are saying that I have to wait for more days for them to ''see what they can do''. I am wondeing if 20 days or more is an estimation of 2-6 days???!!!

*Update: They are now calling me and trying to push me to cancel the previous order and make a new one exactly the same as previous one!! (I do not know why is this?! can't they just send the items ased on the existing order??!! Or they are just trying to buy more time) Or another option to take my entire money back (At first when I asked for this they wanted to charge me for return cost for something that has not been sent!!) When I followed up a few more times, they told that a part of my package is lost and they can return my whole money. (At first they were hidding this problem from their side to make me pay for the return costs!)

And I have some guests tomorrow and we have to sit on the ground for dinner because of their late delivery!!

They have not offered any compensation and saying that it is their normal procedure and included in their terms of agreement!!!!! Läs mer
  • 2018-06-14

Susanna P skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde fyra moduler till en balkongsoffa i mitten maj, skulle få dem veckan efter enligt hemsida och orderbekräftelse. Har hittils behövt vara hemma fyra gånger för leverans av denna soffa, och har fortfarande inte fått hela soffan.

1. Första leveransen fick jag stanna hemma från jobbet 8-17 - Vi fick enbart tre soffkuddar (kunde likaväl skickats till postombud)
    2. Andra leveransen fick jag också stanna hemma från jobbet (trots att jag ringt och bett om att få kvällsleverans, även att få betala för det, men det kunde de inte ordna) - Då kom fyra moduler, tre vita som var rätt och en mörkgrå.
    3. Tredje tillfället kom de och hämtade den felaktiga modulen (Försökte få kundtjänsten att ordna så att leverans av ny rätt modul och retur skulle ske samtidigt, men det kunde de absolut inte ordna)
    4. Igår var jag hemma igen för att ta emot den rätta modulen - Får en mörkgrå modul, IGEN?!?!?!?

Det har alltså gått en månad för att få mina utemöbler som skulle ta max en vecka, och ännu har vi inte fått hela soffan. Förmodar att vi kommer behöva vänta ytterligare minst två veckor för att bli av med den felaktiga modulen och få rätt modul - och antagligen med ytterligare två tillfällen där vi behöver sitta hemma för att returnera och ta emot rätt produkt.

Nej tyvärr, detta var första och sista gången jag använder mig av Trademax. Spenderat SÅ många timmar i telefonkö, med att fota och BEVISA för Trademax att de skickat rätt, i samtal med kundservice (kan inte räkna samtalen på mina två händer) och inte minst sittandes hemma i väntan på att ta emot leverans och retur med två dagar med utebliven inkomst då man måste vara hemma hela dagen mellan 8-17.

Tycker att det är helt brutalt och oförskämt, både hela hanteringen (noll kvalitetskontroll) och bemötandet från kundservice som är arrogant och har ingen känsla för service eller att vara tillmötestillgående. Läs mer
  • Andreas Z

2018-06-13

Andreas Z skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Köpte en paviljong som blev solblekt efter 2 veckor så att den ser ut som den är 5 år gammal och väderbiten. De svarade med att man skall montera ner paviljongen när man inte använder den och la ned reklamatione! Helt absurt att man skall montera ner en stor paviljong varje dag och detta var inte ett litet partytält utan en ordentlig sak. Läs mer
  • Johan Arnold S

2018-06-08

Johan Arnold S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag har beställt soffan Wilma för 12 200 kronor den 6 maj 2018. När den inte levererades en månad senare tog jag kontakt med kundtjänst - mail besvaras efter 24 timmar och den genomsnittliga väntetiden för att faktiskt prata med någon är ca 50 minuter - då har köpet av soffan först försvunnit och någon dag senare hittas den igen. Soffan ska levereras senast denna vecka och innan den 8 juni.

Den 8 juni (idag) får jag beskedet att min soffa levereras tidigast den sista veckan i augusti, fyra månader efter beställning. Jag sitter nära 60 minuter i telefonkö innan detta bekräftas av en riktig person och i samma samtal får jag valet att köpa en mycket billigare soffa och som kan köras ut den närmaste månaden eller att vänta till månadsskiftet augusti/september.

Trademax personal är alla mycket trevliga men tycks vara pressade av alla missnöjda kunder. Jag hade önskat att Trademax hade informerat om den fyra månader långa väntetiden och hur svårt det är att nå dem per mail och telefon vid köpet.

Jag hoppas verkligen att det går bättre för andra kunder. Läs mer
  • 2018-05-08

Martin skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Ger falsk information om leveranstider samt skyller deras inkompetens på DHL som i sin tur skyller på Trademax. Läs mer
    Robert M gillar detta
  • Jimmy F

2018-04-11

Jimmy F skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag har nu gjort misstaget att beställa där 3 gånger, alla kan göra ett misstag, har trotts allt jobbat med sälj i många år. Men det här är ju något extra.
    Inte en enda gång har något kommit i tid, inte ens ett par kuddar kunde komma inom ramen av utsatt leveranstid.
    Att kundtjänst består av folk helt utan kunskap och känsla för service, den otroliga arrogansen, det är ett under att man handlar där. Jag avråder alla jag kommer i kontakt med från att handla där och berättar om bemötandet.

Behövde sms avisering då mamma som är hörselskadad inte kan prata i telefon, det gick inte att ordna, man måste ringa. Den som levererar ringer ju från en mobiltelefon? Helt otroligt. Sängen har förövrigt inte levererats än då det tar extra många dagar när man beställer uppbärning. Det är inget som man säger i butiken och när jag konfronterar mot detta så säger säljarna att det bara är så. Vad är det för svar?

Jag hoppas att ni tappar alla era kunder så ni konkursar, vill inte ens att mina fienden skall handla av er. Ush. Läs mer
    Martin gillar detta
  • 2018-03-24

David skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Bra att ha att göra med tills beställningen är gjord och sedn totalt värdelösa på att hålla tid och nå. Extremt dålig kundservice! Läs mer
  • Gullan B

2018-03-13

Gullan B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Kan varmt rekommendera Trademax! Beställde en soffa därifrån, 4 dagar senare fick jag den via DHL och vilken soffa. Jag är väldigt nöjd. Snabbt och smidigt. Billigt dessutom. Tummen upp! Läs mer
  • Åsa D

2018-03-01

Åsa D skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Varning för Trademax sängar - de blir nedsjunkna redan efter några månaders användning. Att man sen blir illa bemött av kundtjänsten och inte får gehör gör inte saken bättre. Läs mer
  • 2018-02-18

Xaris P skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Dålig service, jag fick inte min säng men Trademax var bra på en sak: att bli betald.
    Jag bestämde mig för att köpa en säng från Trademax i Stockholm och jag valde att delbetala mitt köp. Trademax sa att de har gratis hemleverans och de sammarbetar med transportsfirma DHL. Jag kommer överens med DHL att ta emot sängen en fredag efter kl. 12:00. DHL ringer kl.08:00 den dagen -inte bestämd tid- och säger att de kan lossa sängen om 1 timme. Jag kunde givetvis inte ta emot sängen då jag var på jobbet. Jag bad de att boka en ny tid för leverans men DHL hänvisade mig till Trademax för det. När jag ringde till Trademax -jag var placerad i kö i 45min- de sa att ny tid bokas genom DHL och inte genom de. Jag ringer tillbaka till DHL och de sa att sängen har gått i retur till Helsingborg!
    Från Trademax erkände de att det var DHL fel som inte gav tydliga anvisningar från början om vad som gäller om man inte kan ta emot en vara och de konstaterar att det är ingenting de kan göra och att JAG måste stå för alla avgifterna: expeditionsavgift 295kr +uppläggningsavgift 395kr + returavgift 595kr. Angående sängen så måste jag göra en ny beställning sa de.
    Jag är väldigt missnöjd då jag behövde ringa massa samtal, vänta i kö långa tider och till slut fick jag ingen säng och behövde också betala!
    Jag gjorde naturligtvis inte en ny beställning från Trademax utan jag valde en annan möbel butik där de har bättre service. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte