TRADEMAX MÖBLER

Trademax är Nordens ledande möbel- och inredningsbutik på nätet. Sedan 2008 har vi expanderat till över 200 anställda, en omsättning på närmare en miljard kronor och fler än 400 000 nöjda kunder.

Förutom 19 fysiska butiker har vi e-handelsbutiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter till marknadens absolut bästa priser – utan att göra avkall på kvalitén.

Välkommen till Trademax!

Läs vad 149 kunder tycker om TRADEMAX MÖBLER 2

• 2022-08-30 Spontant omdöme
    För över en månad sen beställde vi ett vitrinskåp. Vi fick hem det som planerat men insåg snabbt att vi hade fått dubbelt av ett av kollina. Skrev till trademax och dom skulle skicka ut rätt efter mkt om och men... Dagen kommer då rätt paket ska komma, jag har tagit ledigt från jobbet bara för att kunna ha möjlighet att ta emot paketet ( dom kollade inte om den dagen funkade för oss utan godkände det bara). Och jag hade då även fixat retur av det paket som blev fel.. Och klart som fan så är det exakt det paketet jag fått dubbelt av som dom har skickat igen... Skrev ett argt mejl till handläggaren och hon skulle kolla med lagret vad som var fel, fick svar att det blivit felplock att dom ska skicka rätt om vi vill. Och jag svarade att ja vi vill gärna ha rätt grejer då vi gärna vill ha skåpet.
    Återigen bokade dom in en dag som inte passar utan att kolla med oss, skrev att den dagen inte funkar och fick inget svar. Såg att paketet ankommit till dhl terminalen så ändrade med dom att jag kommer dit.
    Åkte dit idag och tro på fan att dom ännu en gång har skickat samma jävla paket som är FEEEEL...
    Dom två senaste gångerna nu har det även varit större emballageskador...

REKOMMENDERAR INTE TRADEMAX!!! Till och med dom på DHL skrattade och förstod såfort jag nämnde trademax. Dom har fått höra massa skit om Trademax och det verkar bara fyllas på med klagomål.
    Hej Johanna,
    tack för ditt omdöme.

Så trist att läsa att du fått fel delar flera gånger om - det ska ju givetvis inte vara så svårt att skicka rätt del.
    Dessvärre har jag inte möjlighet att härifrån hitta din order och jag hoppas innerligt att du på nytt kommit i kontakt med ansvarig handläggare.

Om inte är du varmt välkommen åter på vår chatt så vi kan se till att du får rätt delar och kompensation för strulet.

2022-07-25 Spontant omdöme
    1- Very weak customer service. I called on Monday at noon around 12:00 and it says: "We are closed, our working time is from 8:00 to 17:00".

2- I tried to chat with them. The agent was very slow in answering. It seemed he was doing other things while answering. only unclear sentences like "I am sorry for this" in every 5 minutes.

2- A dining table is sent 10 days ago from their supplier to a DHL agent. It is still on its way to DHL. They have no idea where it is, when it will arrive, and what company is responsible for the shipping. And when I chatted with them the agent told me to wait another two weeks and it will arrive! I wanted to cancel the order they fined me 365 SEK because it is shipped!.

3-A bed is ordered 12 days ago and the delivery time was 5-10 days. There is no update time about the delivery.

4. A clock is purchased for 750 SEK. And I found exactly the same clock on Amazon costs 280 SEK. I canceled it and the rule is sending it back the article whichin two weeks. But after 10 days still, I am waiting for a "return table" to be able to deliver it to a dhl agent.
    Hello Hadi,
    thank you for the review.

Unfortunately i cannot see the details of your order so I do not know what has happened to your shipment.
    The agents on our chat tried their very best to answer all questions, but they do handle more than one chat at a time.

Our phone is currently open weekdays 9.00 - 11.30 due to summerscheduling but we hope to be back to normal hours shortly.

I sincerly hope your errand has been solved - otherwise I wish you very welcome back to us so we can take a look.

Kind regards,
    Matilda
  • 2022-07-18 Spontant omdöme
    VARNING FÖR TRADEMAX.SE OM NI ANVÄNDER DERAS AVBETALNINGSPLAN!! De annonserar att deras avbetalning är helt räntefritt, vilket är ren lögn. De använder sig av det kriminella betaltjänstbolaget Svea Bank. Skulle du råka antingen betala ett litet mindre belopp än en den avbetalningsplan som du ingått ELLER missa en betalning med några dagar så har man helt plötsligt utan ens egen vetskap gått över till deras "generella kontovillkor" med 19,75% årsränta (!) med ingen möjlighet till att gå tillbaka.

Trademax borde väldigt tydligt informera sina kunder om när man ingår ett köp med avbetalningsplan hos dem att man kommer bli blåst av deras "betalpartner" för småsaker med ingen möjlighet till att gå tillbaka till en räntefri betalplan. Man borde egentligen bojkotta alla bolag som använder sig av Sveas tjänster! Tänker Trademax göra det minsta för att hjälpa sina kunder mot detta kriminiella bolag???? Svårt att se....
    Hej Seyed,
    tack för ditt omdöme.

Det stämmer att vi använder oss av Svea Ekonomi för våra betallösningar.
    Vi redovisar villkoren för deras delbetalningar på vår hemsida innan köp och följs deras betalplan så tillkommer ingen ränta för delbetalningar upp tillochmed 12 månader.

Skulle dock du som kund inte följa villkoren i avtalet du signerat med Svea så omvandlas den räntefria delbetalningen till en generell kontokredit - med ränta.
    Vilket tydligt går att läsa i avtalet de skickar ut innan du påbörjar din betalningsplan.

2022-07-04 Spontant omdöme
    Beställde varor för över 14 dagar sedan. Fortfarande inte levererats. Betalda och klara. Har stått på DHL central sedan 10 dagar tillbaka och rör sig inte. Trademax kundservice har slutat svara.
    Hej Emelie,
    tack för ditt omdöme.

Jag hoppas innerligt att varorna kommit på plats - tyvärr kan jag inte hitta din order med informationen härifrån.
    Skulle varorna vara senare än först utlovat är du varmt välkommen åter till oss så kan vi kika på en kompensation för den extra väntetiden.

Önskar dig en fin helg
  • 2022-02-15 Spontant omdöme
    Vill du köpa trasiga möbler som du sedan inte får reklamera så ska du handla av Trademax. Köpte en hylla och när vi fick den så var det stora spår i hylldelarna. Trademax vägrar se det som en reklamation utan menar att de säljer denna usla kvalitet och att det är helt i sin ordning. Jag får nu betala för att få skicka tillbaka detta som en retur.
    Och där förlorade de en kund - ytterligare.
    Hej Anders,
    tack för ditt omdöme.

Då vi tyvärr inte kan se några detaljer i ditt ärende härifrån hoppas vi innerligt att det fått en lösning.

2022-01-15 Spontant omdöme
    Vedervärdigt företag! Obefintlig kundservice så trygghet att handla på nätet kommer du inte ha, vidare är deras produkter i jätte dåligt kvalité och överprisade. De försöker att lura dig som konsument med sina rea. Slänge både ett tvbord och soffbord för 1800 kr efter en vecka.
    Hej Sivan,

• CORNELIA V
    2021-12-15 Spontant omdöme
    Dåligt… finns inget annat ord. Köpte sideboard men fick ett med två olika framben på som inte matchade alls. Kvaliteten även den helt katastrof. Får Ikea och Mio att kännas som rena rama lyxprodukterna!
    Hej Cornelia,

• 2021-12-08 Spontant omdöme
    Oseriöst företag, jag beställde en tak lampa som såg jätter fin ut på bilden i Trademax hemsida, fick en jätte ful plast tak lampa istället för den jag bestälde. jag fick inte ens skicka tillbaka den för de säger att den var beställt till ett företag och då gäller inte ångerret.
    Hej Wisam,
    tack för ditt omdöme.

Då vi inte kan se några detaljer i ditt ärende härifrån hoppas vi innerligt att det fått en lösning.

Det stämmer att vi inte erbjuder returrätt för företagare utan detta är endast för privatkunder.
    Om detta kan du läsa mer i våra villkor under punkt 4b som du godkänt vid köptillfället.

• 2021-11-30 Spontant omdöme
    Defekta varor! Levererar fel reservdelar! Levererar till fakturaadressen, ej till leveransadressen. Skulle få två leveranser, är uppe i 20 st nu pga att de aldrig levererar rätt eller till fel adress. Trots att jag ringer inför varenda leverans (godkänner med bankid) o får adressen ändrad så klarar ej deras system av ändringen från faktura till leveransadress. Beställde i jan o nu är det sista nov o håller fortfarande på med detta företag! Köp ingenting härifrån om ni inte vill ha problem o besvär!
    Hej Marie,

• JANET A
    2021-10-11 Spontant omdöme
    Behandlar kunder så illa klarar inte ens av att kontakta kunden för att tala om att soffan är slut i lager...på en månad.... och då fick jag reda på det genom att jag skicka mail själv och fråga när den kommer dom har nu försatt mig i en situation där jag nu kommer få mycket svårt att få tag i upobärning då jag bor på Gotland och den tjänsten är svår att få tag i här som dom flesta andra företag har som tillägg. Sen vill dom kompensera mig med ett presentkort 😂😂😂 och tror på allvar jag kommer beställa nåt från dom nåt mer. VARNING för dåligt kundbemötande och nu kommer snart ett svar att dom ber om ursäkt för det och det hjälper knappast mig. VARNING VARNING
    Hej Janet,

2021-08-11 Spontant omdöme
    Just, don't. Don't order here.

Awful delivery services, unreasonably long time for receiving one part that has been delivered damaged (twice!) and personnel that is poorly trained and does very stupid mistakes such as forgetting to order a new part. This caused a delay of months.

As today, after almost three months after the first delivery, I don't have all the parts of my sofa, which currently lies in the living room disassembled, due to their unprofessional way of working.
    Hi Emanuele,
    thank you for your review.

Unfortunately we are unable to see the details of your errand and I cannot see where it went wrong.
    We sincerly hope it has been resolved - if not you're very welcome back.

Wish you a nice day,
    kind regards Matilda
  • 2021-07-19 Spontant omdöme
    Att reklamera produkter på Trademax är en mardröm och det finns noll kundservice för att hitta någon lösning vilket känns tråkigt.

Ringde Trademax då jag fick höra av min mamma som är 66 år att hon skulle reklamera en soffgrupp som har skador och var i fel färg än det som var beställd.

Efter min mamma gjort reklamation så ska soffan hämtas upp under en vardag mellan 1700-2200 alt. 0700-17000. När dom kommer får man information ca 10 min innan de kommer. Min mamma bor i en lägenhet på våningsplan 8.

När de ringer 10 min innan så ska vi bära ner den till vägen (de kan inte hämta soffa utanför lägenhetsdörren pga Covid-19). Förklarade att det kommer ta 20-30 min att gå ner med alla soffdelar från lägenheten vilket chaufförerna inte kan vänta på.

Så vårt alternativ är att stå ute vid vägen med soffan och vakta den mellan 1700-2200 eller 0700-1700 och vänta på att de ska hämta upp den. Ingen lösning ville Trademax komma med eller försöka styra så att vi kan få en tydligare tidsangivelse så man kan planera lite.

Vill bara varna andra som ska handla på Trademax att man kan få stök vid reklamation och de är inte villiga att diskutera en smidigare lösning.
    Hej Thomas,

2021-06-30 Spontant omdöme
    Soffan vi köpte skönk ihop på samtliga kuddar och alla sätestyger har tappat trådar och är noppiga och ser förjävlig ut nu , även dragkedja på en kudde trillade av inte vad man förväntar sig efter 8 månaders användning på en 16000 kronors soffa , Men deras kundservice har blivit helt fantastisk på sistonde reklamationen löst på några dagar, därför trots allt bra betyg till trademax.
    Hej Emil,

2021-06-28 Spontant omdöme
    295 i exp.avg. Anges inte i annonser. Går inte handla något utan den avgiften. Vilseledande reklam
    Hej Björn,
    tack för ditt omdöme.

Expeditionsavgiften tillkommer på samtliga orders och täcker emballage och lagerkostnader.
    Om detta kan du läsa mer i våra allmänna villkor som du godkänner innan du genomför ditt köp.

• JAMAL N
    2021-06-12 Spontant omdöme
    OBS oseriöst företag. Jag beställde en sänggavel och då uppgav de på sin hemsida att leveransen tar mellan 2 till 6 dagar men i självaverket tog det 16 dagar utan att informera mig och förseningen. Till slutet och när varan kom fram så var den i fel färg. Nu är jag i kontakt med för att reklamera produkten och får se om de är villiga att åtgärda felet. Så är det bara.
    Hej Jamal,
    tack för ditt omdöme.

Då vi dessvärre inte kan se några detaljer i ditt ärende härifrån hoppas vi innerligt att det fått en lösning.

• Kiril T
    2021-06-09 Spontant omdöme
    Ett oprofesionellt företag som gör ofullständiga leveranser, varor som saknas. Okunnig personal på reklamations avdelningen. Reklamationsavdelningen är ofta stängt och hitar på olämpliga lösningar. Jag väntar fortfarande att de ska ordna retur, men kräver att jag ska åka till Billtema och köpa stora kartonger att packa ner möblerna trots att jag inte har möjlighet att göra det.Detta har dröjt i några veckor. Varför agerar inte myndigheterna detta är ren bedrägeri.
    Hej Kiril,

• KAJSA B
    2021-06-07 Spontant omdöme
    AKTA! en bluff! Levererar trasiga fake varor och sen kan du inte nå dem för ersättning. Undvik!!
    Hej Kajsa,

2021-06-01 Spontant omdöme
    Låt er inte luras av att det är billigt!!! Jag köpte 2 bord i konstrotting för 2 år sen. Nu har rottingen spruckit och ramlat av. När jag skickar in reklamationen med bilder så säger de att det inte är fabrikationsfel så de kan inget göra. Nej det är helt enkelt extremt dålig kvalitet.... inga av de andra konstrottingmöblerna som är från andra företag har gått sönder...
    Hej Catrin,

• 2021-05-25 Spontant omdöme
    VARNING!!!!! BLUFFÖRETAG!! Beställde en soffgrupp som skulle komma vecka 23, fick sen mail om att den inte skulle komma förrän vecka 29, nu gick jag ytterligare ett mail där det står att den är slut och min order är avbokad och pengarna betalas tillbaka. Hur i h**vete kan man sälja en produkt och inte ha koll på hur många man har. Kommer ALDRIG handla av Trademax igen!!! Tänk er för innan ni beställer nåt och förvänta er inte att ni ska få det även om ni betalat för det!
    Hej Lina,

• 2021-05-05 Spontant omdöme
    Värdelös kvalitet och kundtjänsten är sjukt otrevlig!
    Reklamerat 2 soffor, matstolar och matta.
    Tyvärr ger de presentkort vid reklamation därför blir det en evig cirkel, jag kommer reklamera vidare tills jag får mina pengar tillbaka
    Hej Alexandra,

2021-04-22 Spontant omdöme
    Köpte möbler för 70.000 i mitten på Mars och sakerna har fortfarande inte kommit, mer än en månad senare. Varit i kontakt med kundtjänst ett flertal gånger varpå senaste gången jag blev lovad att alla varor skulle komma idag. Jag tar ledigt från jobb och inväntar leverans när jag inser att det enda som leveransen kom med var 1 av 10 varor trots att jag blivit lovad att allting ska komma. Ingen vill kännas vid misstaget och jag blir bara runtskickad i kundtjänst. Skulle inte rekommendera!
    Hej Oliver,

2021-04-16 Spontant omdöme
    Företaget verkar minst sagt suspekt. Jag har sedan februari 2021 varit intresserad av en möbel. Leveransvevkan har flyttats fram flera gånger. Senaste budet är v.30. Tog kontakt med kundtjänst och fick väldigt svävande svar ang lev.tid. Det kom fram att det inte var säkert att de överhuvudtaget skulle få in produkten igen, det trots att de sade att det var en väldigt populär produkt som sålde slut snabbt. Jag kollade då upp vilket varumärke produkten hade och ringde då det företaget. Då kom jag till Trademax kundtjänst igen. Jag undrade hur det kunde komma sig. Då sade hon att det var ju jättekonstigt och skulle kolla med en kollega. Efter en stund återkom hon och sade att de måste ha skrivit fel på sin hemsida. När vi pratat en stund säger hon ”på Trademax hemsida står det...”. Då helt plötsligt företrädare hon möbelns varumärke. Jag ifrågasatte det och då kunde hon inte svara på det. När jag bad att få telefonnumret till tillverkaren så kunde hon inte ge mig det för det var hemligt. Det hela var väldigt suspekt och kändes oseriöst.
    Hej Ann,

• MATS T
    2020-12-21 Spontant omdöme
    Uruselt företag med noll respekt. köpte utemöbler, en loungegrupp. Blev en och en halv månad försenad. Ingen visad förståelse för konsekvenserna av förseningen. Gjorde ytterligare ett försök att köpa en soffa på black friday. Skulle finnas i lager och skulle levereras på fem till tio dagar. Fick inget meddelande och ingen soffa. Vi kontakt med kundtjänst fick jag reda på att leveransen var framskjuten till 12 februari 2021. Alltså ca 3 månaders leveranstid. Helt under all kritik. Då varan redan är betald blir det här ett billigt sätt att låna pengar räntefritt för företaget, av privatpersoner. Mycket oseriöst företag.
    Hej Mats,

• ROSE A
    2020-12-17 Spontant omdöme
    Rekommenderar er alla till IKEA som är tydliga med att du får montera ihop varan själv.
    Hej Rose,

• 2020-11-30 Spontant omdöme
    Uppdatering!!
    17.30 ringer privatperson i grannkommunen. Han har fått våran soffa istället för sin TV-bänk.
    Ringer för att åka hämta själv, då är Trademax förare där redan. Han hämtar den hem till deras lager, jag bor 15 minuter 10km bort.
    Avdelningen som sköter detta gick hem 17.00 så ingen hjälp i kundservice.
    Kommer ALDRIG handla av denna firma igen!!!
    Soffa säng 4/10 för 30papp. Ingen inbärning. Får ringa 4gånger för att var gång få reda på att möblerna är försenade. Till sist kommer budet 30/11 sängen samt soffkuddarna är med resten av soffan saknas. Ringer 3gånger under dagen får prata med 5 okika avdelningar och ingen kan säga var soffan är och när vi kan få den hemkörd.
    Tagit ledigt halvdag och anlitat företag för att bära in en soffa som firman glömmer på terminalen!
    Hej Anders,

2020-10-28 Spontant omdöme
    Leveransen kom fram 4 dagar efter beställning. Ingenting saknades och den var snygg.
  • 2020-10-24 Spontant omdöme
    Lite strul med retur leveransen men bordet var skitsnyggt
  • CARINA TAM V
    2020-10-19 Spontant omdöme
    Man kan inte välj att leverera produkten till en annan adress än den man är folkbokförd på för då kan man inte gå vidare med betalningssätten. Om man fyller i personnummer så kan man inte välja var produkten ska levereras. Om man vill byta leveransadressen efter beställningen ha slutförts så får man betala 395kr extra (-trots det står 195kr att ändra på leveransadressen via hemsidan!) De ringer aldrig tillbaka som lovat.
  • ANJA N
    2020-08-14 Spontant omdöme
    Vi beställde möblerna i extremt god tid. I juni. 2 fåtöljer med fotpall och en grupp utemöbler bestående av 4 delar. Det skulle vara 5 veckors leveranstid. Ok fine det är såna tider. Efter 5 veckor - Vi fick först en omgång med hälften av möbler. Efter ytterligare 2 veckor (7sammanlagt) fick en till omgång av möbler. Det saknades ett bord från utematgruppen. När vi ringde å frågade vart den är sa de att den har tappat bort. Och att den inte produceras längre. Vi kunde skicka tillbaka tillhörande stolar och soffa för att få tillbaka pengarna. Vi skulle behöva packa ner dom igen själv i emballaget.
    När vi sa att vi inte orkade, kunde vi få tillbaka 20 % av kostnaden av matgruppen.
    Så vi fick också 2 fotpallar som vi aldrig beställde.

Komiskt nog beställde vi samma matgrupp från ett annat företag, som kom fr Tyskland på mindre än 2 veckor.

Helt värdelöst företag. Inget fel på möblerna, ganska snäll kundtjänst men kaos resultat tyvärr.
    2020-07-09 Spontant omdöme
    Riktigt otrevlig kundtjänst.Dem har skickat mig fel säng!! rätt madrass & säng gavel & fötter men fel säng stomme. Brställde 160 säng & den är dessutom 1.40. Madrassen går inte ens i. Då den är i rätt mått. Den ska va i grå mjukt tyg som säng gaveln, & den är i trä utan tyg. Och dessutom går inte grejerna ihop. För dom e fel. Beställde soffa därifrån som var jätte bra förut. Så trodde inte att det skulle bli såhär. Vet ej om de pga sommar & sommar jobbare men detta suger när man inte ens fick det uppbärt.
  • Dennis B
    2020-06-23 Spontant omdöme
    Katastrofal ursäkt till företag...

Längre leveranstid än utlovat via hemsidan. Fulavgifter i form av expeditionsavgift istället för fraktkostnad. Extremt oprofessionell och dryg kundtjänst.
  • MAGDALENA M
    2020-06-17 Spontant omdöme
    Beställde varor 28/5 med lovad leverans 5/6. De hade samtidigt kampanj om att beställa innan fredag 12/6 för leverans innan midsommar... med flertalet gäster till midsommar står vi helt utan utemöbler då nytt leveransdatum (fick besked idag 17/6) är måndag efter midsommar. Kundservice gör inget för att hjälpa till samt ljuger om när produkterna skickats från dem pga ”lätt att se fel på datum i deras system”.
  • 2020-05-29 Spontant omdöme
    Man får vad man betalar för stämmer verkligen in på detta företag. Köpte en loungegrupp/utemöbel 2017. 2018 gick fötterna sönder. Inte konstigt då skruvarna inte är rostfria och fötterna är av hårdplast. Får en helt ny loungregrupp trots att bara fötterna är trasiga. Nu har de flesta fötterna gått sönder igen. De kan skicka nya fötter av samma kvalitét. De kommer självklart gå sönder igen. Då säger de samtidigt att utemöblerna skall förvaras inomhus. En utomhus-loungegrupp på 2,5x3,5 meter inomhus. Say what!! Den tusenlappen du tror du sparar vid köp kommer du få äta upp! Aldrig mer Trademax oavsett möbel
  • 2020-05-26 Spontant omdöme
    Tyvärr läste jag inte här innan jag beställde från Trademax.
    Leveransdatumet har skjutits fram varje dag och vi har nu efter två veckor fått ett nytt leveransdatum om 7 veckor.
    När vi beställde stod det att varan fanns i lager och att leveranstiden var ett par dagar.
    Att beställa från Trademax är en chansning. Räkna inte med att varorna finns i lager även fast det står så.
    Leverans kan ta månader.
    Vid varje samtal med dem har de dessutom sagt att de kan se i deras system att varorna är på väg att skickas. Ren lögn!!

RIKTIGT USELT FÖRETAG!
  • MATHIAS T
    2020-02-19 Spontant omdöme
    Lovar systematiskt korta leveranstider och levererar aldrig enligt utlovad tid. Vidrigt företag - rekommenderar er att handla varsomhelst förutom här.
    2020-02-10 Spontant omdöme
    VÄRSTA NÅGONSIN!
    Det började med att vi köpte en soffa som började läcka KÅDA underifrån. Den förstörde alltså vårt golv, vår matta och hela vår valp var inkletad i kåda.
    Soffan var ca 1,5 år gammal.
    I månader kämpade jag för att få våra pengar tillbaka (3 års reklamationsrätt och dom kunde ej erbjuda samma vara på nytt då den gått ut sortimentet.)
    Trademax VÄGRADE och erbjöd tillslut ett presentkort som min sambo valde att ta emot pga alla bråk.
    Har nu lagt en beställning på olika varor.
    Dessa saker väljer dom nu alltså att skicka ut i SEX STYCKEN OMGÅNGAR med hemleverans. Leveranstiden är 13-15 vilket gör att man måste ta ledigt från jobbet för att ens kunna ta emot varan.
    Produkt 1 kommer till ett utlämningsställe ändå och är defekt.
    Produkt 2 är en sittpuff på 8 kg som även den kommer till ett utlämningsställe.
    Även den är defekt då det är rivmärken på ovansidan.
    Väntar idag på 3 hemleveranser.
    Leverans 1/3 kom precis med lakan och två kuddfodral (notera att dom skickar LAKAN i en budbil men en puff på 8 kg till ett utlämningsställe!) och det första jag ser när jag öppnar plasten till två av kuddfodralen är att dom är smutsiga.
    Gula i kanterna och som sotfläckar på hela baksidan.
    Ringer trademax direkt som erbjuder mig att få returnera produkterna för 395kr.
    Väntar nu alltså på 2 leveranser till idag och 1 leverans imorgon.
    Jag vet redan nu att ALLT kommer vara defekt. Så är det alltid med detta företaget och kundservicen är UNDER ALL KRITIK.
    Jag kommer inte ge mig en tum och anmäla dom på alla sätt som finns.
    Handla ALDRIG här!!!!
    Värsta jag någonsin har varit med om.
    2020-02-07 Spontant omdöme
    Varning - Köp inte från detta företag.

Oseriöst, dålig kvalité, kundservice under all kritik. Gör dig själv en tjänst och undvik att köpa något från Trademax.
    2020-01-03 Spontant omdöme
    Jag väntade drygt två månader på en leverans, trots att det stod att varorna fanns tillgängliga vid inköpt. De kunde ej ge mig ens uppskattning när den skulle levereras. Dagen innan leveransen fick jag sms att möblerna skulle levereras nästa kväll. Då kom leveransen till slut 3 timmar senare än vad det stod. Killarna från Airmee var astrevliga, men kommer inte beställa större möbler från Trademax igen.
  • LINUS N
    2019-12-11 Spontant omdöme
    Sämsta företaget.
    Vägrar förklara vad som hänt med min order. Fraktbolaget har slarvat bort den.
    Får varken ny försändelse eller pengarna tillbaka.
    Kommer gå vidare med en anmälan mot företaget!
  • MOHAMED E
    2019-12-10 Spontant omdöme
    They don't keep promised delivery time, will say something will deliver within a week (as their "system" shows) when they have no clue when it will actually arrive and will take more than a month, STAY AWAY IF DELIVERY TIME ACCURACY IS IMPORTANT FOR YOU.
    2019-12-10 Spontant omdöme
    Köpte en riktigt dyr matgrupp och har haft kontakt med kundtjänst varje dag för att säkerställa att den hinner komma på utlovad tid - vilket skulle vara Max 8 vardagar. (3-8 dagar)
    Nu har det gått 7 vardagar, inget sms från fraktbolaget har kommit inför morgondagen som alltså skulle vara absolut sista dagen!
    Kundtjänst är FRUKTANSVÄRT otrevlig och slängde luren i örat på mig innan hon skrek att allt är försenad och att det kanske kommer i NÄSTA vecka!!
    Här sitter vi nu utan matsalsmöbler, gäster kommer imorgon och de får väl äta på golvet!
    Vad är det här för oproffsig SKIT?!!
  • 2019-12-06 Spontant omdöme
    Mardröms upplevelse att returnera felaktigt produkt som de inte ens vill kännas vid. Beställde ett Capri marmorbord som enligt bilden på hemsidan var svart/grå men fick hem ett ljusgrått bord. De hävdade att marmor skiftar i färg och jag borde veta det som konsument. Alla andra vet det tydligen. Men visst det skiftar men inte som dag o natt. Sen följde dagar av Mail fram o tillbaka med felaktiga fraktsedlar o dhl som missar att ta med pall. Man får även betala för deras misstag då frakten tillbaka kostar. Mitt jobb, mitt psyke o all logistik i vardagen fick lida tills dess att bordet skickades tillbaka! Fy fan aldrig mer Trademax, furniturebox eller chili. De tillhör samma företag!
  • 2019-09-18 Spontant omdöme
    Aldrig mer. Väntade 8v på en fotölj, fick ett täcke ist. Ficl vänta ytterligare 8v innan den kom. Dom lova kompensera vilket dom sedan aldrig gjorde. Tar veckor på sig att svara på mail, timtals långa telefonköer till support. Undvik dessa är mitt råd.
    2019-09-12 Spontant omdöme
    Sämsta och det mest problematiska företag jag någonsin haft att göra med. Dålig kvalite och alltid skadade produkter. När man ska reklamera så får man sitta i en lång telefonkö, när man väl kommer fram så säger dom att dom ska lösa problemet och att dom återkommer, vilket aldrig händer. Man får ringa flera gånger och tjata och tillslut ska man få en ny produkt skickad. Den får man då vänta på ytterligare 7 veckor ( har ännu inte fått den) efter ett Mail att den skulle ha kommit efter 2v. När man ringer igen och genomgår deras låånga telefonkö får man till svar att det blivit strul med leveransen och leverantören och att dom återkommer. Här sitter man igen och väntan på svar.. känner mig grundlurad och vill varna andra att inte göra samma misstag som mig. Nu har man slängt 7000kr i sjön..
    2019-08-28 Spontant omdöme
    Synd att det inte går att sätta lägre betyg än 1/5, för så högt betyg är dom inte värda ens!
    Mycket strul med leveransen av ett bord som vi beställt. Kundsupporten lovade massor, men höll ingenting. Fick ringa massor av gånger med långa kötider innan vi väl fick bordet vi beställde. Kundsupporten är en samling lögnare bara!!!
    Efter att ha använt bordet i lite över ett år har bordet börjat bågna på mitten och ser nu ut som en skateboardramp. Trademaxx säger att det inte är något fabrikationsfel och vägrar ersätta den extremt dåliga produkten.
    Akta er för detta värdelösa företag!
  • 2019-07-15 Spontant omdöme
    5 stjärnor
    36 minuter sedan
    Bekräftad order
    Mycket dåligt
    Mycket dåligt. Köpte soffa, utemöbel och cafe grupp. Betalade direkt i butik.
    Ringer sedan upp kundtjänst för att ändra ben på soffan. Får då veta att den utgått. Idag kommer ett mail om att även cafe gruppen är slut hos leverantör. Ska inte Trademax kolla sådant när köpet görs. Köpte även en utemöbel som levererades hem utan att dom ringde innan. Av en händelse var syrran där och vattnade åt oss. Chauffören kollade ej leg. När vi monterar ihop matgruppen så är det fel muttrar till vagnsbultarna till benen. Fick åka och köpa muttrar. Samt att ett hål inte var genomborrat ordentligt. Så vi kommer aldrig mer handla av Trademax. Sist men inte minst ska vi vänta i 14 dagar på återbetalning. Så dåligt kundbemötande och service. Skäms!!
    2019-07-02 Spontant omdöme
    Försenad leverans dom inte ber om ursäkt för. Omgående reklameras sängen vi beställt då den är mjukare på ena sidan. Ska va fast/fast. Är snarare fast/medium.

Trademax vill då ha en film så dom kan se vilken hårdhet sängen har...

Behöver jag nämna att när man ringer reklamationsavdelningen hos dom får man köplats runt 45 och de tar 1-1,5 timme att komma fram...
    2019-06-29 Spontant omdöme
    Det här är ett riktigt skitföretag. Jag köpte utemöbler på nätet från Chilli (som är uppköpt av Trademax) och det visade sig att de skulle skicka olika delarna vid olika tillfällen och det skulle ta flera veckor för att få alla delar. Jag ångrade köpet och de begärde 595 kr för att ta tillbaka varorna. Jag sade ok men de förhalade processen ändå. Sveaekonomi skickade en faktura och sedan en påminnelse. Jag skickade flera mejl till Chilli och ringde flera gånger. De lovade i telefon att de skulle ta tillbaka varorna men i praktiken gjorde de inte ett skit. Det är nästintill omöjligt att använda sig av ångerrätten. De är verkligen sämst på service och ljuger och lurar folk. Jag ska aldrig mer handla någon från dessa företag.
    2019-06-26 Spontant omdöme
    Säljer värdelöst skräp. Köpte utemöbler i konstrotting till altanen som inte höll mer än i 2,5 år.
    Plasten blev spröd som chips o alla rottingtrrpdar gick av.
    Självklart var jag 1 månad sen med att höra av mig och då var det tvärstopp med reklamationen.
    Vill ni ha saker som håller mer än 1 säsong så handla ej på trademax
  • Marcus C
    2019-06-07 Spontant omdöme
    Skitföretag. Beställde ett solsegel som var en felbeställning. Ville returnera men skulle betala 595kr i returavgift då jag tydligen hade fått hemleverans. Jag hämtade det själv hos postnord. Har paketen kommit till ett "ombud" hade det bara kostat 195kr vilket jag kan gå med på.

På deras hemsida stod det!!

*Vår kunniga och tillmötesgående kundsupport finns här för att hjälpa dig och svara på alla frågor som rör ditt köp!

Vart är tillmötesgående om dom inte har någon goodwill??

*Vid öppet köp betalar du returfrakten. Avgiften för returen är 595 kr vid hemleverans och 195 kr för varor som levererats till utlämningsställe.

Postnord är väl för fan ett utlämningsställe?!! Det står inget om att det ska vara ett ombud! Plus att jag hämtade paketen själv!! Och då ej hade hemleverans.

Kommer aldrig i helvete köpa därifrån mer.