Alla kategorier Postorder Skåne Helsingborg TRADEMAX MÖBLER

TRADEMAX MÖBLER

Grustagsgatan 13, 254 64 Helsingborg — Visa karta

Trademax levererar möbler över hela landet hem till din dörr till låga fraktkostnader.

Vi har även en butik i Helsingborg på Grustagsgatan 13.

Utemöbler i konstrotting är vår specialitet men vi har komplett utbud trädgårdsmöbler.

Läs vad 87 kunder tycker om TRADEMAX MÖBLER

• Frida W
    Frida W skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Bra produkter när du väl får dem. Leveranserna suger. Har beställt mycket därifrån men ej fått en enda felfri leverans. Antingen trasiga varor eller inkompletta produkter. Har under den senaste månaden suttit på golvet och tittat på min två tredjedels soffa. Skoj. Om det beror på Trademax eller DHL vet jag icke men eftersom man medvetet väljer att använda DHL så... Läs mer
  • Claes A
    Claes A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde en säng. Skulle få leverans 19/6 från DHL. fredagen den 15/6 när jag kom hem stod ett pkt på garageuppfarten. Den 19/6 kom DHL och lämnade 2 pkt. Efter 10 min kom de tillbaka och ville ha påskrift för 3 pkt och hävdade att det ena paketet var egentligen 2 pkt. Men resårmadrassen fattades. Jag kontaktade DHL och Trademax. 2 dagar senare ringde DHL och frågade om vi var hemma för de skulle buda ut ett paket och lovade att det skulle komma samma dag. Inget paket kom och nu har det gått en vecka. Kontakt igen med Trademax som säger att de pratat med DHL och fått svar att de inte hittar något paket. Nu meddelar vi Trademax att vi vill lämna tillbaka, ångra vårt köp eftersom de inte kan leverera. Inget svar på mitt mail så jag sitter 50 minuter i telefonkö. När jag kommer fram så säger de att jag måste ta bilder på paketen så att emballaget är intakt. Nu har jag skickat bilderna 2 ggr. Senaste svaret är att jag ska fylla i en reklamation och att de sedan skall återkomma. Det är olika personer som svarar på mailen och skriver olika saker.

På deras hemsida står 365 dagar öppet köp! Går du in på reklamation/ångra - står det att ångerrätten bara är 14 dagar!
    Uselt - undrar om jag någonsin får returnera sängen och får mina pengar i retur Läs mer
  • Ehsan D
    Ehsan D skrev om TRADEMAX MÖBLER
    In the last few weeks I have purchased quite a lot of stuff from various online shops and non of them has been as terrible as trademax.

Other shops provide free and scheduled delivery
    But trademax is not free and not scheduled. And this 'non-free', 'non-scheduled' delivery ended up in delivering nothing. (The whole story updates below)

*Edit after some days: In the website it was marked as: It is in stocks and will be delivered in 2-6 days. But now it is 13 days I am waiting and after my call they told me my package is lost in their warehouse! (Exat words) (It is probable that they have sold what they did not have).
    They are saying 2-6 days is estimated time, and I am waiting for 13 days and they are saying that I have to wait for more days for them to ''see what they can do''. I am wondeing if 20 days or more is an estimation of 2-6 days???!!!

*Update: They are now calling me and trying to push me to cancel the previous order and make a new one exactly the same as previous one!! (I do not know why is this?! can't they just send the items ased on the existing order??!! Or they are just trying to buy more time) Or another option to take my entire money back (At first when I asked for this they wanted to charge me for return cost for something that has not been sent!!) When I followed up a few more times, they told that a part of my package is lost and they can return my whole money. (At first they were hidding this problem from their side to make me pay for the return costs!)

And I have some guests tomorrow and we have to sit on the ground for dinner because of their late delivery!!

They have not offered any compensation and saying that it is their normal procedure and included in their terms of agreement!!!!! Läs mer
  • Susanna P
    Susanna P skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde fyra moduler till en balkongsoffa i mitten maj, skulle få dem veckan efter enligt hemsida och orderbekräftelse. Har hittils behövt vara hemma fyra gånger för leverans av denna soffa, och har fortfarande inte fått hela soffan.

1. Första leveransen fick jag stanna hemma från jobbet 8-17 - Vi fick enbart tre soffkuddar (kunde likaväl skickats till postombud)
    2. Andra leveransen fick jag också stanna hemma från jobbet (trots att jag ringt och bett om att få kvällsleverans, även att få betala för det, men det kunde de inte ordna) - Då kom fyra moduler, tre vita som var rätt och en mörkgrå.
    3. Tredje tillfället kom de och hämtade den felaktiga modulen (Försökte få kundtjänsten att ordna så att leverans av ny rätt modul och retur skulle ske samtidigt, men det kunde de absolut inte ordna)
    4. Igår var jag hemma igen för att ta emot den rätta modulen - Får en mörkgrå modul, IGEN?!?!?!?

Det har alltså gått en månad för att få mina utemöbler som skulle ta max en vecka, och ännu har vi inte fått hela soffan. Förmodar att vi kommer behöva vänta ytterligare minst två veckor för att bli av med den felaktiga modulen och få rätt modul - och antagligen med ytterligare två tillfällen där vi behöver sitta hemma för att returnera och ta emot rätt produkt.

Nej tyvärr, detta var första och sista gången jag använder mig av Trademax. Spenderat SÅ många timmar i telefonkö, med att fota och BEVISA för Trademax att de skickat rätt, i samtal med kundservice (kan inte räkna samtalen på mina två händer) och inte minst sittandes hemma i väntan på att ta emot leverans och retur med två dagar med utebliven inkomst då man måste vara hemma hela dagen mellan 8-17.

Tycker att det är helt brutalt och oförskämt, både hela hanteringen (noll kvalitetskontroll) och bemötandet från kundservice som är arrogant och har ingen känsla för service eller att vara tillmötestillgående. Läs mer
  • Andreas Z
    Andreas Z skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Köpte en paviljong som blev solblekt efter 2 veckor så att den ser ut som den är 5 år gammal och väderbiten. De svarade med att man skall montera ner paviljongen när man inte använder den och la ned reklamatione! Helt absurt att man skall montera ner en stor paviljong varje dag och detta var inte ett litet partytält utan en ordentlig sak. Läs mer
  • Arnold S
    Arnold S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag har beställt soffan Wilma för 12 200 kronor den 6 maj 2018. När den inte levererades en månad senare tog jag kontakt med kundtjänst - mail besvaras efter 24 timmar och den genomsnittliga väntetiden för att faktiskt prata med någon är ca 50 minuter - då har köpet av soffan först försvunnit och någon dag senare hittas den igen. Soffan ska levereras senast denna vecka och innan den 8 juni.

Den 8 juni (idag) får jag beskedet att min soffa levereras tidigast den sista veckan i augusti, fyra månader efter beställning. Jag sitter nära 60 minuter i telefonkö innan detta bekräftas av en riktig person och i samma samtal får jag valet att köpa en mycket billigare soffa och som kan köras ut den närmaste månaden eller att vänta till månadsskiftet augusti/september.

Trademax personal är alla mycket trevliga men tycks vara pressade av alla missnöjda kunder. Jag hade önskat att Trademax hade informerat om den fyra månader långa väntetiden och hur svårt det är att nå dem per mail och telefon vid köpet.

Jag hoppas verkligen att det går bättre för andra kunder. Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Ger falsk information om leveranstider samt skyller deras inkompetens på DHL som i sin tur skyller på Trademax. Läs mer
    Robert M gillar detta
  • Jimmy F
    Jimmy F skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag har nu gjort misstaget att beställa där 3 gånger, alla kan göra ett misstag, har trotts allt jobbat med sälj i många år. Men det här är ju något extra.
    Inte en enda gång har något kommit i tid, inte ens ett par kuddar kunde komma inom ramen av utsatt leveranstid.
    Att kundtjänst består av folk helt utan kunskap och känsla för service, den otroliga arrogansen, det är ett under att man handlar där. Jag avråder alla jag kommer i kontakt med från att handla där och berättar om bemötandet.

Behövde sms avisering då mamma som är hörselskadad inte kan prata i telefon, det gick inte att ordna, man måste ringa. Den som levererar ringer ju från en mobiltelefon? Helt otroligt. Sängen har förövrigt inte levererats än då det tar extra många dagar när man beställer uppbärning. Det är inget som man säger i butiken och när jag konfronterar mot detta så säger säljarna att det bara är så. Vad är det för svar?

Jag hoppas att ni tappar alla era kunder så ni konkursar, vill inte ens att mina fienden skall handla av er. Ush. Läs mer
    Martin gillar detta
  • David
    David skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Bra att ha att göra med tills beställningen är gjord och sedn totalt värdelösa på att hålla tid och nå. Extremt dålig kundservice! Läs mer
  • Gullan B
    Gullan B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Kan varmt rekommendera Trademax! Beställde en soffa därifrån, 4 dagar senare fick jag den via DHL och vilken soffa. Jag är väldigt nöjd. Snabbt och smidigt. Billigt dessutom. Tummen upp! Läs mer
  • Åsa D
    Åsa D skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Varning för Trademax sängar - de blir nedsjunkna redan efter några månaders användning. Att man sen blir illa bemött av kundtjänsten och inte får gehör gör inte saken bättre. Läs mer
  • Xaris P
    Xaris P skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Dålig service, jag fick inte min säng men Trademax var bra på en sak: att bli betald.
    Jag bestämde mig för att köpa en säng från Trademax i Stockholm och jag valde att delbetala mitt köp. Trademax sa att de har gratis hemleverans och de sammarbetar med transportsfirma DHL. Jag kommer överens med DHL att ta emot sängen en fredag efter kl. 12:00. DHL ringer kl.08:00 den dagen -inte bestämd tid- och säger att de kan lossa sängen om 1 timme. Jag kunde givetvis inte ta emot sängen då jag var på jobbet. Jag bad de att boka en ny tid för leverans men DHL hänvisade mig till Trademax för det. När jag ringde till Trademax -jag var placerad i kö i 45min- de sa att ny tid bokas genom DHL och inte genom de. Jag ringer tillbaka till DHL och de sa att sängen har gått i retur till Helsingborg!
    Från Trademax erkände de att det var DHL fel som inte gav tydliga anvisningar från början om vad som gäller om man inte kan ta emot en vara och de konstaterar att det är ingenting de kan göra och att JAG måste stå för alla avgifterna: expeditionsavgift 295kr +uppläggningsavgift 395kr + returavgift 595kr. Angående sängen så måste jag göra en ny beställning sa de.
    Jag är väldigt missnöjd då jag behövde ringa massa samtal, vänta i kö långa tider och till slut fick jag ingen säng och behövde också betala!
    Jag gjorde naturligtvis inte en ny beställning från Trademax utan jag valde en annan möbel butik där de har bättre service. Läs mer
  • Samuel S
    Samuel S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställde en gaming stol från Trademax och jag har fram till denna beställning upplevt företaget som väldigt seriöst.
    Dessvärre så levererades produkten till mig även fast jag inte va hemma och att jag påtalat till kundtjänst via mejl att jag inte har möjlighet att ta ut den utan vill hämta på deras lager.

Fick så många olika mejl och olika svar från olika handläggare och ingen verkade läsa vad jag faktiskt hade skrivit till dom vilket va tråkigt och bara tog extra lång tid.

Till slut så ringde jag kundtjänst och satt i 1h kö och då fick jag proffsig hjälp direkt och hon löste alla mina bekymmer direkt , för att sammanfatta detta så tycker jag det är extremt tråkigt att man förlorar en kund enbart pga vissa inte har känsla för service och mejlar till kunderna.

Jag kommer inte använda mig av Trademax igen trots deras billigare möbler. Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Absolut den sämsta service jag varit med om. Det blir en anmälan till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Gjorde det stora misstaget att beställa en soffa från Trademax.

Soffan kom på ett par dagar, men det var fel soffa.... Efter flera samtal till deras värdelösa kundtjänst lovade de att skicka den rätta soffan. Det tog dem 2 veckor. Men trots att jag skickat bilder och mått på den felaktiga soffan så skickar de fel soffa igen en andra gång!

Sen fullständigt ignorerar de mig. Jag får urdålig respons, spenderar timmar i telefon. De vägrar att låta mig prata med någon ansvarig och en av medarbetarna i kundtjänst slänger till och med på luren i örat på mig. De säger att man är prioriterad men inget händer, ingen återkommer....

Till slut lovar de skicka en tredje soffa, hur har det gått fem (5!!!) dagar sen de säger att soffan skickades, DHL säger att de inte har tagit emot den för leverans ännu.... Det handlar om en leverans på ca 20-25 minuter med bil från deras lager.

Trademax är ett totalt oseriöst företag där alla skyller på alla, informationen på hemsidan går inte att lita på, måtten stämmer inte! Man ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet och visar ingen som helst förståelse när man själv gjort fel upprepade gånger.

Ta mitt råd - VARNING - Ha aldrig med Trademax att göra! Läs mer
  • Mary G
    Mary G skrev om TRADEMAX MÖBLER
    VARNING!!!
    Riktigt j*vla skitbolag!!!

Sämsta kundservicen någonsin!!
    Man får sittar timmar i kö bara för att komma fram och då bemötas av otrevlig personal och ännu otrevligare "chefer".

Håller absolut inget av vad dem lovar gällande leveranstider
    Att dem sen har mage att erbjuda pengar tillbaka i form av ett presentkort på 400 kr!!??
    Vem fan vill handla hos er igen??
    Jag fick kriga och jaga er i flera dagar för att få pengar tillbakasatta på mitt konto då ni strulat med en leverans och vi själva fick åka och hämta upp varorna.

Att ni inte ens kommenterar tillbaka här inne på Reco visar bara hur mycket ni bryr er om era kunder.

Lägg ner verksamheten istället för att lura kunder. Läs mer
  • Dunya H
    Dunya H skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Usel eftermarknad! Rekommenderar ingen att handla här!

Bluff företag som inte tar ansvar för skador som deras produkter orsakat pga produktions fel, att ringa till kundtjänst är nästintill omöjligt.. tar flera timmar att komma fram i telefonkö.. rekommenderar ingen att handla där om kundservice är av vikt! Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Fick en vara som skulle vara fraktfri som sen visades ej passa, fick betala närmare 200kr för att skicka den tillbaka, Det var det sämsta vi varit med om, ingen DHL chafför lämnade varan eller hämtade upp varan,vi fick själva hämta o lämna den till närmaste DHL ombud, Först fraktfri sen ska kunden betala frakten tillbaka??? Nej nej Aldrig Mer Trademax Läs mer
  • Monica L
    Monica L skrev om TRADEMAX MÖBLER
    VARNING! VARNING! Handla inte här!

Beställde två soffor, två fåtöljer, två fotpallar, två matbord med klaff och allt kommer i nio kollin. När vi packat upp allt inser vi att den ena soffan bara har ryggdelen, alltså saknas sittdel med sittkuddar samt monteringsdelarna. Kontaktade kundsupport 2 nov och fick besked om att beräknad tid till handläggning är en vecka. Stötte på den 6 nov och fick besked om att de lagt upp en ersättningsorder på en sittdel och tre sittdynor och att ordern måste specialtillverkas och leveranstiden kan bli något längre. Men vi kunde använda den defekta delen tills vi fått den nya! Hur använder man en soffa med enbart ryggdel?! Jag kommenterade mejlet med att det troligen var ett kolli som saknades och låg någonstans, så det kanske vore bra om de efterlyste det.

Efter flera påstötningar, där vi hela tiden får beskedet att de väntar på leveransbesked från sin leverantör och ett klämkäckt ”Önskar er en fin dag!”, har vi tröttnat på denna behandling. Vi står här med en och en halv soffa och inom kort kommer vi ha flera sammankomster (jul, födelsedagar, nyår mm) med många gäster och kan inte ens möblera upp rummet på ett vettigt sätt! Hade vi vetat detta innan vi insåg vad som väntade skulle vi bara packat ihop allt och skickat tillbaka och vänt oss till en annan leverantör. Helt sanslöst att man inte ens kan få ett leveransbesked! Läs mer
  • Rami H
    Rami H skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Om det finns alternativ betyg 0 så hade jag valt det.

Den absolut sämsta kundservice som jag vart med om någonsin.
    Fram tills du lägger din beställning är dem trevliga i butiken och allt går att ordna 😠😠 men i verkligheten är allt tvärtom.

Jag avråder starkt att man köper från trademax. Läs mer
  • Dagmar G
    Dagmar G skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Innan jag beställde min soffa ringde jag till Trademax för att säkerställa att det går att hämta leveransen utöver deras leveranstider 8-17, eftersom jag (och alla andra) arbetar då. Kvinnan på Trademax sa då att de fraktas med DHL och att det skulle funka utmärkt att hämta den på deras terminal. När väl leveransen kommer till Sthlm säger de att de ska fraktas med BudBee (lika kasst som Trademax) och att man absolut inte kan hämta på deras terminal. Trots att de ljugit så gick jag med på att låta dem leverera mina varor på angiven dag och tid. Min pappa och jag var hemma vid angiven tid (tog ledigt från jobbet) och väntade och väntade. Kom Budbee? NEJ. Kontakta någon oss? NEJ. Jag fick ringa till Trademax 4 gånger för att få veta att föraren är "sen", sedan fick jag reda på att de avbokat körningen på grund av platsbrist. Platsbrist? Vet man inte det redan när man pakar lasten? När jag ringer dem dagen efter för att deras kundtjänst lovat att fixa en kompensation, så kan de enbart erbjuda en körning EN VECKA senare + 400 kr presentkort. USELT TRADEMAX. Jag avbokade min leverans direkt.

Jag brukar ALDRIG skriva recentioner, men detta är ett företag som är opålitligt och fler behöver veta detta innan de beställer hos dem. En annan ful sak är att de lägger på en "expeditionsavgift" istället för fraktkostad, de går sedan ut med "fri frakt"-reklam. Som sagt, USELT.

/Arg och besviken kvinna Läs mer
  • Dragana T
    Dragana T skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Fick fel soffa levererad. Ringde 20 min efter leverans och sade att det var fel soffa och att budet kunde komma och hämta den men det ville han inte. Jag ringde Chilli, de sade att jag skulle bli kontaktad inom fem dagar vilket jag inte blev. Ringde igen och fick nu veta att det kan ta 3-5 veckor. Jag står med en stor soffa ouppackad i min butik som står helt i vägen och jag har ingenstans att göra av den. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Förmodligen världens sämsta företag på kundservice. Har köpt 3 ggr då jag velat ge dom en ny chans men varje gång blir det. Fel produkter kommer, svarar inte på mejl, håller inte utlovad leveranstid och skyller på DHL, patetiska inkompetenta människor i kundservice utan mandat eller vilja att göra något rätt (om dom över huvudtaget svarar). Har försökt få kontakt med deras vd som istället skickar en meningslös säljare. Vad du en gör, köp INTE från detta företag även om du blir lockad av deras kampanjer (som för övrigt också är fejk med påhittade reor). Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Får snabba trevliga svar från kundsupport som hänvisar vidare till annan avdelning som nu nästan har haft två månader på sig att svara. Det är inte fri frakt som de så tjusigt utlovar i sin marknadsföring. Det lät bra men så blev det inte. Hade de bara bemödat sig att svara så hade jag kunnat låta det bero men att inte svara känns nonchalant och inte kundvänligt. Vet inte ifall det kanske inte stämmer längre att det är dyrare att skaffa nya kunder än behålla befintliga...? Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Är obeskrivligt arg. Vidrigt urusel service och företag.

Beställer en duschhörna som innehåller två duschväggar för 2700 kr. Dessa finns som separata artiklar för 1500 kr per dörr. Administrationsavgift på 300 kr tillkommer.

Vi får levererat: en dörr. Mejlar och säger att en saknas, vi får svaret att vår beställning endast innehåller 1 dörr. Vi mejlar tillbaka och frågar hur en dörr kan kosta 1500 om vi har då betalt 2700 kr. En ny person svarar att det endast finns en i vår beställning och vi får beställa en ny för 1500 kr plus adminavgift på 300 kr (totalpris då 4800 för 2 dörrar) vi mejlar igen, en tredje person svarar. Säger samma sak.

Det har då gått en vecka sen leverans. Jag ringer kundtjänst och frågar vad produkten innehåller innan jag angett mitt ärende. Hon svarar att det är två dörrar. Jag berättar allt och hon säger att hon lägger en ny beställning som kommer inom en vecka. Jag är mycket angelägen om att hon ska garantera leverans, och det gör hon. Samtidigt har min sambo mejlat kundservice igen och en femte person säger att den lämnat ärendet till handläggare som kommer återkomma.

En vecka senare: ingen dörr har levererats och ingen handläggare har hört av sig. Jag ringer kundtjänst. Han säger samma som de i mejlen, han kan inte göra något och vi får beställa en ny för 1800 kr. Jag är svinsur, vägrar beställa ny och kräver att bli kontaktad av handläggare. Han lovar att vi får svar på måndag.

Måndag kväll, ingen har kontaktat oss. Vi har själva ringt två ggr till vansinnig långa telefonköer varav första person ber oss att vänta i luren, 20 min senare har hon inte återkommit och vi lägger på. Vi ringer igen och ny person säger att endast handläggare kan lösa detta varav denna kommer återkomma om 1-3 veckor.

VAD I HELAA HELVETES FAAAAN ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR.
    KÖP INTE FRÅN DETTA FÖRETAG. Läs mer
  • Jamie Rachel G
    Jamie Rachel G skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag kommer ALDRIG mer att beställa ifrån Trademax! Otroligt dålig service, sjukt långa telefonköer och dålig respons från handläggare! Felaktiga priser och dålig kvalitet på varorna! Enormt besviken på detta amatör-företag! Nästa gång jag ska beställa möbler så blir det hos ett RIKTIGT företag som håller vad dom lovar! Spara er tid och bekymmer genom att ALDRIG använda er av Trademax! Läs mer
  • Susan J
    Susan J skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Otroligt dålig service. Milslånga telefonköer. Oengagerad personal som lovar runt men håller tunt. Gjort en beställning (söndag) där pengar (över 7000) drogs från kortet men där ordern inte blev registrerad. Ringde (måndag) och satt i tel.kö, kom till slut fram och fick hjälp att lägga en ny order, med ny dragning från annat konto på över 7000. Fyra dagar senare har vi fortfarande ingen orderbekräftelse, ser bara att pengarna är borta från kontot. Ringer igen (torsdag) och får till slut tag i en person som meddelar att artikeln vi ska ha är slut. Varför meddelas vi inte detta? Byter till annan färg och han säger att ändringen är gjord på beställningen. Igår (måndag) fortfarande ingen orderbekräftelse, ringer, får veta att leveransen ska gå i veckan. Frågar varför vi inte fått tillbaks våra pengar. Får besked att dom måste ha ett kontoutdrag som visar att pengar dragits och betalats till dom. Har i över en vecka haft över 7000 hos dom till ingen nytta, och som verkar vara svåra att få tillbaka. Har nu mailat ett kontoutdrag, spännande att se vad dom ska trassla med härnäst. Mycket tveksamt om vi kommer att handla från detta servicebefriade företag igen. Förbannat dåligt hanterat av dom alltsammans. Läs mer
  • Sonia N
    Sonia N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Beställ ALDRIG från detta företag, oavsett hur snabb leverans de må ha på produkterna!
    Det absolut värsta företaget jag har haft att göra med någonsin. Beställde en byrå via deras hemsida, väljer till att jag vill ha kvällsleverans - HÄR börjar problemet.

I min orderbekräftelse ser jag direkt att kvällsleveransen inte står med. Jag mailar de direkt. Efter nästan TVÅ dygn får jag till svars att jag inte bokat någon kvällsleverans och att de inte kan lägga på det i efterhand.
    Jag hänvisar då till att det måste vara något fel med deras hemsida då jag vet med säkerhet att jag bokade kvällsleverans. Och väljer att avboka min order. Över ett dygn senare får jag till svars att det inte går att avboka och att jag blir återbetalningsskyldig för returkostnaden om jag inte tar emot varan.

Jag hänvisar då återigen till att det måste vara något fel med hemsidan, att jag inte har någon möjlighet till att ta emot detta dagtid. Att jag kontaktade dem direkt. Deras svarstid kan inte jag ta på mig då det får stå för dem. Enligt deras hemsida ska de svara inom 24 timmar, vilket de verkligen inte gjorde.

Här slutar de höra av sig och jag får skicka två påminnelsemail om att jag inte fått svar (kan lägga till att transportfirman flåsar mig i nacken och vill leverera), dagen efter min sista påminnelse får jag till svar att de inte kan lägga på kvällsleverans och fortsätter yrka på att jag blir återbetalningsskyldig.

Inte i ett endaste mail kommenterar dem det jag säger, ingenting om problemen med hemsidan, ingenting om att jag inte fått svar. Eller att ens beklaga!

Tillslut får jag tag på de per telefon, och nog fan är de lika konstiga där. Som om de sitter med någon bakom sig som håller kniven mot strupen "Du får bara säga så här, oavsett vad den andra personen säger".
    Frågade tillslut kvinnan jag pratade med om hon hörde vad jag sa, ja-svarade hon då.
    Hur kommer det sig att ni inte ens bryr er om att kommentera detta? Ligger det inte i ert intresse att åtgärda ett problem? "Jo, jag ska ta det vidare" sa hon då.

Det hela slutade med att en underbar vän låter mig skicka byrån till hennes företag<3

Trademax, ni kan på fullaste allvar DRA ÅT HELVETE! Läs mer
    Mila L, Jamie Rachel G gillar detta
  • Peter M
    Peter M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    VARNING!!!!
    Efter att ha köpt en soffa och fått allt utom ett armstöd så fick jag ett ärende hos kundsupporten.
    En vecka senare när jag efter 167 uppringningsförsök får tag på kundsupport så säger de att de inte har utsett någon handläggare än?? Alltså enligt DHL så skulle jag fått 2 kollin men bara ett hade kommit till terminalen så ett kolli är borta. Borde inte vara den svåraste frågan att lösa.
    Sedan säger supporten att det kan ta ytterligare 3 veckor innan något händer! Det kan alltså ta en månad innan någon gör något!!!!
    När jag beställde soffan så var det bara rosor och allt skulle komma inom 3-5 arbetsdagar.
    Detta är det sämsta service jag någonsin fått så handla på egen risk!
    VARNING!

Har en soff....saknar armstöd! Läs mer
  • Christer M
    Christer M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Den absolut sämsta kundservice som jag vart med om någonsin.

Sedan är det kalla handen från dem.
    Svarar inte på mejl, och är HELT OMÖJLIGA att nå via telefon.

Säljarna lovar att både det ena och det andra skall ingå, men sedan är det ingenting som stämmer.
    Jävla skojare! Läs mer
    Jamie Rachel G gillar detta
  • Marco Z
    Marco Z skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag instämmer i kören av varningar här!

Önskar så att jag hade gjort ordentlig research innan jag beställde. Har köpt ett soffbord. Beställningen är flera dagar försenad. Det har varit komplett omöjligt att få tag i kundtjänst via telefon fram tills idag. Jag fick då veta att väntetiden var 54 minuter. Sen säger en röst att de även kan ringa upp en om man inte vill sitta i kö. Tack tänker jag då, trycker på de knappar jag blir informerad om och väntar. Nu har det gått över en och en halv timme.

Redan det ovan beskrivna är fullständigt oacceptabelt när det kommer till seriösa företag, men baserat på vad folk skriver här verkar det som om man öht ska vara glad om sakerna kommer fram/är hela och rena. Kan fortfarande hända att jag kommer lindrigt undan, dvs. att det blir några dagar försenat men inte värre än så. Baserat på alla skräckhistorier man läser här så känns det dock tyvärr inte speciellt troligt. Nåväl håller tummarna för att det kommer och handlar ALDRIG hos dessa skojare igen.

Gör inte det du heller, var smartare än mig och läs på. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Går det inte att sätta minus 1000? 1 är alldeles för högt betyg för detta oerhört oseriösa företag. Jag har aldrig upplevt något liknande. Tror dock de satt i system att strunta i att svara för att köra uttröttningsprincipen. SJ & Postnord framstår ju som värsta Usain Bolt jämfört med Trademax. Nu har det gått 1,5 månad och fortfarande får vi inga svar och vi har en trasig säng ståendes hos oss som dessutom saknar tyg till madrasserna. Trademax omsätter över 600 000 000kr och har tillgångar på 200 000 000kr. Stackars deras anställda som hela tiden får städa upp deras skit och höra kundernas förtvivlade samtal (när det ens går att ringa dem) och deras mail. Nej, det här är kriminellt beteende. KÖP INTE NÅGOT FRÅN TRADEMAX!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Camilla W
    Camilla W skrev om TRADEMAX MÖBLER
    RIKTIGT DÅLIG SERVICE I SAMBAND MED REKLAMATION!!!! JAG SKULLE ALDRIG NÅGONSIN KÖPA FLER SAKER PÅ TRADEMAX.

Beställde ett utebord och 6 stolar för någon månad sedan. Möblerna kom efter bara några dagar, men kartongerna var skadade i frakten. Man var tvungen att signera och ta emot från DHL INNAN man öppnade lådorna-krav från DHL som levererade.

Visade sig att bordet var intryckt på långsidorna på två ställen, en bräda på bordet var nedböjd så inget rakr horisontellt bord, kladdig yta samt iläggsskivan hade flera djupa revor i sig samt var i en annan färgton än övriga bordet!
    Stolarna var halvdåligt gjorda.

Jag mailade Trademax och DHL direkt samt lade in bilder och reklamation på deras bägge hemsidor som man skulle göra. Ingen hörde av sig på en vecka så jag ringde Trademax. Gick inte att komma fram, 160 min kötid fick jag som svar en gång jag ringde... de övriga 10 ggr jag ringde kunde man inte ens få stå i kö för det var så många som ringde.
    När jag väl kom fram så sa personen att det är ett reklamationsärende och att detta inte hanteras av kundtjänst utan separat avdelning! De hör av sig inom 1-3 veckor sa han. Men vi vill ju ha vårt sommarbord nu-inte till vintern!

Efter 2 v återkom en från reklamationsavd via mail med förslag på prisavdrag. Det gick inte att få prata med reklammatationsavd, de hade bara kontakt via mail. Nu 4 v senare har vi landat i en kompensation för de skadade och trasifga möblerna för eg skulle jag vilja skickat tillbaka dem men ni ser ju ovan vad allt tar tid och hur krångligt det är... vet aldrig om man får det i land....

SÅ KÖP INTE FRÅN TRADEMAX-önskar jag hade sett denna sida innan jag köpte!!!

/Camilla i Göteborg Läs mer
  • Ann
    Ann skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Det går inte att förklara hur oseriösa dessa är! Det finns ingen kundservice över huvudtaget. Trots att jag inte har fått en enda produkt levererad, så har jag fått en faktura. Jag har ringt, jag har mailat. Jag har framfört att jag önskar att de tar kontakt med mig, men det gör man inte.

Köp inte en enda produkt från dessa! Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Måste säga att jag var tveksam i början att köpa säng där pga tidigare betyg men tog en chansning. Bara bra att säga. God kontakt med kundtjänst. Fick bra rabatt på hemsidan. Inte en helt bra handelsportal där jag förvillade mig i antalet nackkuddar som jag köpt (uppfattade att jag köpt 1 par men köpt 1 st kudde) i stort; snabb leverans. Bra förpackat och bra pris. Men det viktigaste, sängen en stor kontinentalsäng 210x210, verkar vara bra kvalitet för vad den kostade. Bara positivt att säga. Har inte testat att reklamera så det kan jag inte ge betyg på.
    Lite irriterande att man inte får lov att returnera varan om ytterbelaget är avlägsnat. Hur ska man då veta om varan var okej, eller om man var nöjd med varan? Nej, det får ni ändra.
    Men med tanke på deras dåliga betyg för övrigt så skulle jag aldrig betala i förskott eller liknande. Läs mer
  • Malin
    Malin skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Urusel reklamationshantering.
    Tyckte det kändes tryggt att handla i en butik. När mina stolar levererades var de skadade vid leverans och jag kontaktade omgående butiken som då informerade om att de inte var en vanlig butik utan endast showroom. All reklamation skulle ske via hemsidan. Detta gjordes och enligt butiken skulle jag bli kontaktad inom några dagar. Det dröjde flera veckor.

Kundtjänst via telefon har löjligt lång väntetid och vissa tider blir man inte ens uppsatt i telefonkö. När man väl kommer fram till kundtjänst kan de inte hantera ärendet och det är vattentäta skott mellan dem och reklamationsavdelningen. Inte heller butiken kan förmedla kontakt. Jag upplevde dock att butiken i Malmö försökte påskynda ärendet så gott det gick, men utan resultat. Butiken meddelade dock att det inte skulle vara några problem att häva köpet pga väntetiden.

När jag efter flera veckor får mail från reklamationsavdelningen är det ett standardbrev som meddelar att eftersom jag valt att utnyttja min ångerrätt skall jag själv betala returfrakten !!! Trots flera mail till företaget att jag vill bli uppringd för att reda ut missförstånden får jag inte svar. Till slut får jag mail att jag kommer att få en fraktsedel och att jag skall få hela beloppet återbetalt. Nu har jag äntligen skickat tillbaka stolarna och fått pengarna tillbaka. Legat ut med pengarna i flera månader. Tack och lov har jag semester för hämtningstiden från DHL var mellan 8-17. När jag nu läser övriga recensioner på reco inser jag att jag trots allt kommit lindrig undan. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Ångrar mig extremt mycket att jag inte läste mer ang. vad för omdöme Trademax hade INNAN jag köpte möbler hos dem. Väntat i 5 veckor på ett bord som de hela tiden skjutit fram leveransen på. Mailade kundservice ett flertal gånger och fick "Goddag yxskaft"-svar efter 24 timmar hela tiden. Till slut, när man fick tag på dem efter att jag hade suttit i telefonkö i över 1 timme, så meddelar dem att det bord som jag beställt är tyvärr slut för säsongen. Efter många om och men så valde jag ett annat bord då de endast kunde tänka sig en kompensation i form av ett presentkort för nytt köp hos dem. Det nya bordet fanns i lager när jag beställde det och skulle levereras inom 2-6 arbetsdagar. Nu har det snart gått 2 veckor sedan jag la beställningen och bordet har fortfarande inte levererats. ETT RIKTIG USELT FÖRETAG OCH FÖR MIG ÄR DET ETT UNDER ATT DERAS OMSÄTTNING STÄNDIGT ÖKAR! Läs mer
  • Jonatan J
    Jonatan J skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Hej!

Sämsta skiten jag varit med om, och då är jag ganska pedagogisk.

Jag har för ett par årsen beställt bord och stolar, utemöbler hos dem, och har inte upptäkt fören nu att bordet är lättantändligt och börja brinna om man har ett glas som gör en förstoringeffekt..

Det går inte att få tag i någon, eller få någon som helst kundsupport på detta alls. Läs mer
  • Richard J
    Richard J skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Usel kundtjänst som inte hjälper till ett dugg!! Vi beställde ett högskåp och ett Sängbord den 18 Jan, när vi ta emot sakerna fattas sängbordet vi ringer kundtjänst och dom frågar om inte bordet ligger i pkg med högskåpet (varför man nu skulle packa ner ett Sängbord i ett högskåp låda?) Då säger man att man öppnar ett ärende (vilket det sen visar sig att man inte gjort) sen hör vi inget på en vec. Vi får själva ringa/skicka mails flera ggr. Vi får flera ggr höra att någon skall återkommer men får aldrig några svar. 3 dagar i sträck ringer jag och ber om att bli uppringd varje gång säger man att någon ska ringa...men ingen ringer?? Till sist får jag ringa och iprincip vägra att hänga på och då får jag magiskt nog prata med, hon säger då att ni väntar på svar från eran leverantör och kan inte göra något innan dom svarat. (Ett tips; skicka ut ett nytt bord och lös resten internt!) Sen säger handläggare som vi sen kommer överrens med att hon ska återkomma på Måndagen....IDAG är det den Måndagen, ingen hade ringt när kl vad 1700, då får jag ringa upp igen och får att veta att inget har hänt och att jag bara ska vänta, när jag vägrar och vill ha hjälp nu då LÄGGER NI PÅ LUREN!!???!! Vad håller ni på med? Skicka ut ett nytt Sängbord, vad är problemet. Kunden ska inte behöva lida pga era interna sätt att "lösa" problem. Läs mer
    Angelica G gillar detta
  • Jenni L
    Jenni L skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Trademax är riktigt oseriösa!

Skulle beställa ett spabad och solsäng i början på juni när dom hade 10% kampanj.
    Badet var slut och skulle komma åter i lager i aug.
    När det sen visar sig att man ska betala dryga 55 tusen vid beställning, långt innan varorna levererats så fullföljde inte jag beställningen.
    Blir uppringd någon dag senare av en säljare.
    Där dom frågar om det var något som gick fel.
    Jag svarade att jag vill inte betala så mycket pengar i förskott och ändå behöva vänta på badkaret i ett par mån.
    Blir då erbjuden att betala en delsumma i förskott och resten på faktura efter varorna kommit, blir även erbjuden ytterligare 1000 kr i rabatt.
    Sagt och gjort, varorna skulle levereras i början på augusti.
    I mitten på september får jag spabadet.
    Någon vecka senare kommer fakturan, där man inte tagit med dom 10% jag vart lovad och solsängen hade inte levererats.
    Ringer då upp klarna som sköter fakturering osv åt Trademax och meddelar att jag inte fått allt jag beställt.
    Dom "fryser" då fakturan tills jag fått alla mina varor.
    Det tar någon månad sedan kommer en ny faktura.
    Tar åter igen kontakt med klarna och förklarar att fakturan inte stämmer, dels har jag inte fått allt jag beställt och att mina 10% rabatt inte är med.
    Klarna vidarebefordar allt till Trademax.
    Har telefonkontakt och mailkontakt med bl.a. skärmdumpar på vad som är beställt och har sagts ett par vändor.
    Klarna svarar på samma sätt varje gång genom att skicka en felaktig faktura men aldrig en kommentar om mina mail eller samtal.
    Precis som att de varken läst eller hört något jag har sagt eller visat dem.
    I december ringer jag till Trademax och pratar med dem.
    Där jag förklarar att fakturan är felaktig och jag inte fått allt jag beställt.
    Där jag även informerar om att jag inte längre är intresserad av solsäng som inte kommit och att jag inte längre vill ha det förbaskade spabadet.
    Får då till svar att personen i fråga inte har den befogenheten att "göra" något åt fakturan osv men hon ska lämna över detta till sin chef Roger som ska kontakta mig.
    Idag, två veckor senare kommer en inkasso faktura. ( Ingen "chef" Roger har kontaktat mig ännu)
    Ringer upp Trademax igen, första tjejen jag pratar med lägger på luren när hon fått personnummer och ser ärendet.
    Ringer upp igen, den andra jag pratar med lyssnar och förstår att det inte gått rätt till (trots att jag vid det tillfället var riktigt arg) även hon lämnar ärendet vidare till sin "chef"
    Blir sedan uppringd av Trademax, denna person vill få bakgrunds fakta vilket denna person får.
    Informerar om att jag inte längre vill ha spabadet, får till svar att så funkar det inte, eftersom det är använt.
    Denna person informerar mig att det är hans chef Roger som har sista ordet men att jag självklart ska få mina 10% som var lovat från början samt dom 1000 kr som var sagt samt ytterligare någon form av kompensation.
    Blir sedan uppringd av "chefen" Roger där han informerar mig om att jag får kort och gott välja mellan 10% rabatt eller 1000 kr rabatt.
    När jag säger att detta är åt helvete fel så kontrar han bara med att personen jag pratade med i somras inte har befogenhet att ge rabatter.
    Jag undrar då om detta är mitt problem?, han svarar att det är ju du som sitter hos inkasso! (Tack vare dig ja) påtalar igen att detta är helt befängt.
    Där på följer någon minut med att vi skriker på varandra.
    Sen väljer jag att avsluta samtalet!

Med detta sagt så handla aldrig hos Trademax om du inte får faktura efter att ALLA dina varor anlänt.
    Samt ha all kontakt via mail så du har lite att falla tillbaka på.
    Om det nu ens hjälper.
    Och du Roger (chefen) du är nog utan tvekan den sämsta personen någonsin att sitta där du sitter.
    Att skrika och bete sig som en idiot det gör man inte i din sits!
    Om inte det är Trademaxs policy vill säga för då har du hamnat helt rätt.
    Handla aldrig hos skojarna Trademax!!! Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Detta är min upplevelse av www.chilli.se samt www.trademax.se (Chilli uppköpt av trademax)
    Jag uppmanar ALLA som funderar på att köpa något av någon av dessa oseriösa aktörer, köp INTE!

Mitt köp av en soffgrupp, resulterade i att jag inte mindre än vid 6! Tillfällen fick lämna mitt jobb, åka hem för att kvittera leveranser från DHL samt skicka tillbaka felaktigt sänt gods!:
    1, Leverans av soffgrupp – Chilli / Trademax har skickat 2 olika färger på soffa, fåtölj och fotpall.
    2, Returnering av fotpall och fåtölj.
    3, Den nya fåtöljen visar sig inte finnas i lager men det skickas ut en fotpall, åker hem och kvitterar ut.
    4, DHL ringer att de har ett paket till mig, lämnar jobbet och åker hem för att kvittera ut, visar sig vara en sitt box, en vara som jag absolut inte beställt.
    5, Åker hem för att lämna ut denna sitt box till DHL för att skickas tillbaka.
    6, leverans av fåtölj.

Mellan alla dessa leveranser och upphämtningar medför detta även långa telefonköer till Klarna för att senarelägga betalningsdag, telefonköer till Chilli / Trademax för att reda ut nyuppkomna problem, telefonköer till DHL för att spåra paket som aldrig blivit upphämtade/skickade.

Detta var det mest omständiga köp jag någonsin upplevt, jag ångrar så att jag genomförde köpet hos Chilli / Trademax.
    Som ett plåster på såren mottog jag ett inte generöst presentkort, trots att jag ville ha avdrag på faktura för direkta kostnader som deras strul kostat mig.

Med detta presentkort beställer jag 2 kuddar och 2 täcken, allt ska finnas i lager och skickas inom 3-8 arbetsdagar.
    Idag får jag mail om att kuddarna skickats ut men täcken ska levereras om 2 veckor, strulet med Chilli / Trademax fortsätter alltså.

Detta kommer medföra att jag Vid MINST två tillfällen behöver passa på leverans för denna order- om de nu skickar rätt varor!
    Återigen, kan inte rekommendera NÅGON att ha med www.chilli.se eller www.trademax.se att göra!!
    Daniel Johansson Läs mer
  • Johnny B
    Johnny B skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Jag var ju så dum och inte gjorde research på företaget. För googlar man så förstår man ju att det är skojare i fårakläder.

När vi beställde från trademax så fick vi inte det vi betalade för. Bilderna är manipulerade till tusen på hemsidan för att man ska betala tusenlappar för möbler som är värda en hundring eller två.

Först fick vi vänta 14 dagar när leveranstiden utlovades vara 2-3 dagar. Såklart så dras ju skit till skit så de sammarbetar ju med DHL som har lägre leveransrang än postnord. Vi fick också tjata på de att komma ut med sängen. De ljög oss rakt upp i ansiktet och sa att de visste att sängen inte lastats i tid och att de skulle försöka komma ut med en bil. Sängen levererades men det var solklart att idioten på DHL var bara allmänt efterbliven och drog ut på leveransen med 5 timmar.

När väl sängen kom så var paketeringen skitig. När vi öppnade fanskapet så var det solklart att det var en retur som någon pajjat och skickat tillbaka. Så då skickar de här bedrägerinissarna det till kund?

Det saknades skruvar och det var sprickor i träramen och etc. Sen såg ju inte sängen alls ut som intrycket man fick på bilderna utan var något helt annat. Sängbräda kom inte med fast man tagit kort på sängen med sängbrädan (det gör man ju bara för att lura folk på pengar). Man fick också intrycket av att understa lagret var madrass. Nej då är det en jävla träram med en tygbit runt för att försöka dölja att världens sämsta jävla kvalité ligger under.

Vi behåller sängen just för att det var sånt jävla bök att få den på plats och med lite hemmafix så fick vi den att funka.

Men till den personen som äger trademax och bygghemma så kommer karma ta den jäveln så hårt så att han kommer få betala för all skit som han lurat på folk! Det är jag säker på!

Och var smartare än mig och beställ av någon annan! Läs mer
  • Fox M
    Fox M skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Riktigt uselt företag.

Leveransen: innehöll inte alla delar utan vi fick se till att stanna hemma dagen efter också för att ta emot fler prylar. Dom skulle höra av sig en halvtimme innan leverans, dom hörde inte av sig alls utan stod bara utanför huset helt plötsligt.

Fel produkter: rätt info på kartongen, fel innehåll i kartongen.

Kundservice: vägrade hjälpa till via telefon och var jätteotrevliga. Vi blev hänvisade till att lägga upp ett returärende via hemsidan. Ett dygn senare återkommer dom och vill ha fotografier på kartongerna!!

Instruktionen: man undrar om människan som ritat instruktionen ens varit i samma rum som möbeln. Det finns ingenting som stämmer med instruktionen.

Kvalitén: skruvhållen I bordet är helt sneda alternativt sitter inte så att man kan skruva ihop delarna rakt.

Gör er själva en tjänst, handla aldrig någonting från Trademax. Läs mer
  • André A
    André A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Kan nog vara det absolut sämsta företaget man kan beställa från. Köpte en soffa som fanns i lager enligt deras hemsida, väntar 7 arbetsdagar, får inget nytt email eller dylikt. Kontaktar dom, då är soffan inte i lager och inkommer om 1 månad! Jag avbokar soffan och begär återbetalning. Nu 1 månad senare, så har jag fortfarande inte fått återbetalning trots samtal och epost till dom, fick precis SMS att min soffa är påväg till mig nu, som jag inte längre behöver!

SKÄMT FÖRETAG, UNDVIK TILL VARJE PRIS! Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    det värsta man kan vara med om!
    beställde badmöbler den 4de sept 2015 och de är inte här än idag!
    dålig kundkontakt, de säger inge leveranstid - säkert kan de inte leverera.
    har vänd mig till myndigheter - absolut inte ok, oacceptabelt och mycket dålig
    inte värt att handla där! VARNING Läs mer
  • A S
    A S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Oseriöst företag. Beställde 4 st stolar av typ Viltoria från nätet. 3 st har samma benfärg medan den 4:e avviker en heldel i benfärg. Trademax personal i butik hjälper oss med reklamation och håller med att benen avviker i färg. Vecka senare hör kundservice av sig genom mejl och säger så här "Dessa produkter med vintage ben kan färgen skilja en del. Det är inget produktfel. Vi kan inte godkänna er reklamation med hänsyn till ovan,
    Önskar er en trevlig dag!"

Jag svara tillbaks med med att när vi besöker Trademax butiker i Malmö och Helsingborg så har ni minst 10 stolar i varje butik utställda med samma benfärg. Hur kommer det sig att vi få avvikande benfärg när ni har så många andra stolar med samma benfärg ? Kan inte ni byta våra avvikande ben mot dessa som ni har i butik? Svar tyvärr inte.

Vi bestämde oss för att returnera alla 4 stolarna och aldrig mer handla hos de. Läs mer
  • John A
    John A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Varning! Köp ej från Trademax på nätet. Urusel service, leveranstider under all kritik. Förhoppningsvis är du som läser detta klokare än jag och tar reda på lite fakta innan du köper och inte som mig, efter. Hade jag bara vetat att dom lagt ner sin telefonsupport hade jag dragit öronen åt mig direkt.

Lägg till en tusenlapp eller två och köp din/dina möbler från en seriös aktör. Läs mer
  • Camilla Q
    Camilla Q skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Levaranstiden stämde. Enligt butiken skulle DHL leverera till ytterdörren, dvs min trappuppgång. När DHL kom så stod han en lång bit ifrån min port och sa att han inte kör in på mindre vägar och lämnar leveransen där! Och vad jag förstod det som i butiken kunde man betala extra för att få bärhjälp. Men när jag hörde med mannen som körde sa han "jag brukar hjälpa folk som är trevliga mot mig och dra leveransen med pallyftaren"?! Dessutom var han ensam så någon bärhjälp kunde man inte få där inte... Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Fruktansvärd dålig kundservice. Långa ledtider, stämde inte alls med hemsidan. Enligt hemsidan var leveranstiden ca 12-20 dagar, efter två månader fick jag 1 av 3 saker levererade. Ingen information i början gällande förseningar och man får inte automatisk delleverans. Långa svarstider på mail. Det slutade med att jag makulerade de resterande 2 sakerna. Till råga på allt, så betalade jag och de drog kostnaden för de tre sakerna, när jag la beställning. Vilket betyder att jag har legat ute med pengar för nåt som har blivit jätteförsenat. Nu väntar jag på återbetalning på de två sakerna som jag har makulerat. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om TRADEMAX MÖBLER
    Trademax= skojare, Vi köpte en soffa i helsingborgbutiken och betalade den 3 Juli, och bestämde leverans den 4 Augusti. 4 Augusti kom ingen soffa, enligt DHL som ska frakta soffan har ingen hämtning begärts av Trademax. När vi talar med Trademax får vi bara besked att det inte går att garantera leverans exakt på en dag, fast det är en hel månad i förtid. Två dagar senare ringer vi igen och ingen leverans har ännu begärts av Trademax. När vi ringer Trademax får vi besked att den "kanske" kommer nästa vecka. Vi frågar därmed om vad kompensation för denna försenade leverans kommer att bestå av. dom svarar att vi får avvakta tills vi fått soffan. Kan man inte ordna en leverans på en hel månads tid har man kommit i fel bransch. Detta företags namn är bara en täckmantel för bluff och båg, som vill ha pengarna men inte vill ge varan man köpt. Vi kommer aldrig att handla där någon mer gång, vi betalar gärna en slant mer för möbeln och vet att man kan lita på affären och att det känns seriöst. Extra surt känns det för att vi lade leveransen just på en semestervecka för att vi skulle kunna vara hemma när den kom, men nu kommer vi inte kunna vara hemma vid leverans om den kommer. Vi kommer att gå vidare med detta, vi är inte nöjda förrän vi har fått både soffan och kompensation för den sena leveransen. Läs mer