TRADEMAX MÖBLER
1.4 i betyg av av
160 omdömen
Trademax är Nordens ledande möbel- och inredningsbutik på nätet. Sedan 2008 har vi expanderat till över 200 anställda, en omsättning på närmare en miljard kronor och fler än 400 000 nöjda kunder.
Förutom 19 fysiska butiker har vi e-handelsbutiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter till marknadens absolut bästa priser – utan att göra avkall på kvalitén.
Välkommen till Trademax!
Förutom 19 fysiska butiker har vi e-handelsbutiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter till marknadens absolut bästa priser – utan att göra avkall på kvalitén.
Välkommen till Trademax!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag160 omdömen om TRADEMAX MÖBLER
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Beställde stolar som inte gick att sitta på utan att få stickor. Kan givetvis vara ett problem med just dem stolarna vi fick hem, men kändes snarar som en designöversikt. Enligt kundtjänst så är det personligt om man uppfattar rotting som stickigt eller inte.
Vi bestämde oss givetvis för att returnera stolarna, och bad kundtjänst om fraktsedlar för att kunna skicka dem via ombud. DHL ville sedan inte ta emot paketen, och det visar sig att fraktsedlarna vi fått är för hemleverans (vilket enligt kundtjänst medföljer tydliga instruktioner på hur man går tillväga) trots att vi bad om att få skicka via ombud.
Beställer du fyra stolar och vill reklamera två så kan kan dom inte garantera att dom godkänner reklamation för alla fyra. Du måste alltså betala frakten tillbaka själv för de två av uppsättningen själv.
Nekas din reklamation så har returrätten gått ut, och du kan inte lämna tillbaka varorna längre.
Kundtjänst var trevlig, men fanns inte många frågor som kunde besvaras direkt av dem. Blev istället hänvisad vidare.Hej Jesper,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse hos oss och då jag inte har ditt ordernummer kan jag tyvärr inte se vad som har hänt och vart det blivit fel.
Jag hoppas att du till sist har fått rätt hjälp i ditt ärende, om inte är du varmt välkommen att maila in till oss eller kontakta oss via chatten så kan vi se över det.
Med vänlig hälsning,
Matilda M -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Fick snabb hantering av min reklamation av en utesittgrupp som var defekt. Var skeptisk efter tidigare upplevelser av reklamationsärenden men bemötandet jag fick var toppen
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Beställde en säng med metall ram. Efter drygt tre dagars väntan har vi fortfarande inte fått en bokningsbekräfterlse och tror då att någonting har gått fel i beställningen och lägger en ny. Efter ett par dagar får vi till slut sängen och börjar monteringen. I mitten under sängen fanns ett stötte ben som höls fast med balsnöre. Efter montering (där varenda skruv varit ordentligt fast skruvad kan tilläggas) så lade jag och sambon oss i sängen och känner direk hur botten sviktar. Mittenbenet under sängen har glidit och böjts helt och hållet och orsakat en riktigt härlig repa i golvet.
Vi kontaktade kundtjänst som inte var särskillt bemötande och ville inte hjälpa till. Då vi hade tillräkligt med problem i vårt liv så orkade vi inte bekymmra oss och la madressen på golvet och sov där i nästan sex månader. Snabbspolar till nu där en faktura kommer på sängen. En faktura som är betald.
Vi kontaktar dom och undrar varför vi ska betala för en trasig säng två gånger. Det visar sig då att vi har beställt sängen två gånger. Den ena levererades aldrig till oss och vi kan inte hitta att vi har fått påminnelser om att vi har paket och hämta eller liknande. Men nu ska även den betalas när en total räkning på 15.000 dimper ner för en säng vi aldrig fick och en säng som aldrig var hel och som har betalats. Kundtjänsten vill inte hjälpa och säger att det är vårt ansvar att skicka tillbaka varor som vi inte fått levererade.
Om det gick så skulle jag ge mindre än en stjärna. Detta företag är en fullkomlig bluff och jag skulle inte rekomenderar denna firma till min värsta fiende.
Jag sätter mig hellre på en kaktus än handlar ifrån Trademax igen för att det är bättre pålitlighet och bekvämlighet.Hej Robin,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse hos oss och då jag inte har ditt ordernummer kan jag tyvärr inte se vad som har hänt och vart det blivit tokigt. Att du inte fick din första orderbekräftelse kan vara för att något blivit fel i din mailadress.
Jag hoppas att du har fått rätt hjälp i ditt ärende, om inte är du varmt välkommen att maila in till oss eller kontakta oss via chatten så kan vi se över det.
Med vänlig hälsning,
Emma -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Det första jag ska säga är mina möbler som blev försenade och tog veckor att komma. För det andra, det jag vill berätta är att köksbordet jag köpte inte är i samma färg som bordet jag beställde! Jag är i chock! Jag tog fotot av bordet jag beställde och fotot av bordet skickade till mig och skickade det till dem. Och de sa till mig att de inte såg någon skillnad! Ska jag le eller gråta? Den som jag beställde var helt svart med gråa detaljer men den som jag fick är typ grå/blå! Jag är så besviken! Rekommenderar absolut inte! Och bordet har den värsta kvalitet! Den vinglar.
Hej Nuray,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Så tråkigt att höra att din leverans blev försenad och att du fick fel färg.
Jag kan inte se din order och kan tyvärr inte se vad som skett, du är varmt välkommen att kontakta oss via chatten så kan vi se över ditt ärende och en förseningskompensation till dig.
Önskar dig en fin dag!
Hälsningar Emma -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Jag kommer aldrig mer köpa från Trademax och vill verkligen inte rekommendera er att köpa för att man kastar mycket pengar i onödan.
Köpte två väggmonterade hyllor, tv bänk och en soffbord.
Alla produkter kom trasiga och hade repor.
Jag pratade med kundservice men får inte svar då de kastar mig till andra personer hela tiden.
Det tar väldigt långt tid till att produkten kommer och jätte otrevligt personal.Hej Ali,
TRADEMAX MÖBLER
Tack för ditt omdöme.
Jag beklagar att din upplevelse hos oss inte var som du önskat.
Då jag tyvärr inte kan se din order så kan jag heller inte se exakt vad som skett, vänligen återkom till oss på chatten så vi kan försöka hjälpa dig vidare och se över ditt ärende.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Med vänlig hälsning
Emma -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
I ordered a wall-mountable tv-bench from Trademax in the fall of 2022. When the piece arrived, I was shocked by the poor quality (e.g. laminate already peeling, uneven surfaces etc.). Nevertheless, we decided to put the piece together. We quickly realized that the bench was of such poor quality that it would never be able to carry any weight safely. All parts are made so cheaply, it's infuriating. The particle board developed big, ugly holes from setting in the screws, some metal piece were bent, another one broke when assembling the piece. I documented all faults and reported it to Trademax customer service, that apologized for delivering a damaged piece and offered a full refund. I agreed and asked if they had all information to process the refund. Since then, their customer service has straight-up ghosted me and is no longer replying to my emails. I have neither received a refund, nor an indication for when I will receive it. I feel helpless, as their service is not reachable via phone either. Overall, I'm disappointed by the furniture quality that trademax deems accetable for people to have in their homes and the unresponsiveness of the customer service. I will not order from them again and hope that Konsumentverket can help me in getting my money back.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Köpte 2 Howard soffor + 2 Howard fåtöljer, fick leverans relativt snabbt. Problemet är dock att den ena fåtöljen är felaktig och inte går att montera den vänstra armstödet eftersom man felborrat håll på fabriken. En pinne gick inte att skruva fast, den bara åkte råkat in in armstödet. dessutom fattades det en skriv. Det går inte att ringa till Trademax, och det tycker jag är väldigt konstigt, eftersom seriösa företag ska man kunna ringa. Kontaktade deras chat och blev hänvisad till en reklamations sida. Dagen efter fick jag e-mail från en tjej som heter "Susanne S" där hon kräver en video på felet, då bilderna jag skickat inte duger. Jag gjorde en video och la den på Youtube eftersom man kunde inte mejla så stora filer så ska dom återkomma med vidare instruktioner. Det som retar mig att man inte kan ringa till dom och att detta kommer säkert att ta evigheter innan (och om) de löst problemet. Att det ska var så krångligt med en vara som är helt ny, är en gåta. Sofforna kostat mig 20.000kr och för dessa pengar förväntar man sig att varan ska vara felfri. Jag har i alla fall kontaktat faktureringsförtaget och stoppat betalningen, vill inte betala för något som inte fungerar. Tyvärr läste jag inte alla dåliga omdömen innan köpet. men vill varna alla för Trademax. Vi får se hur det utvecklar sig. Gör dom rätt för sig inom rimlig tid, så ändar jag omdömet
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Jobbat många år inom kundservice/växel. Den fruktansvärda service man får på Trademax är det värsta jag varit med om någonsin!
Hör av er om ni behöver någon med erfarenhet som kan hjälpa er styra upp er verksamhet för just nu är den ett skämt!
Skulle aldrig någonsin rekommendera någon att handla på Trademax!
Har handlat där tidigare och då har allt som tur är gått bra, personalen på plats i butik är otroligt hjälpsam och trevlig. Denna gången gick leveransen sönder under transport. Finns ingen att ringa, svarar inte på Mail, inga svar i chatten och noll återkoppling! Efter ett flertal påminnelser på Mail och med olika handläggare i chatten får jag samma svar ”vänligen avvakta, du får lita på att vi hanterar detta”. Vi har förbetalt 15.000 kr för soffan och får vänta ytterligare en vecka på försenad leverans. Svar från Trademax är att ”frakten” som vi redan förbetalt blir kostnadsfri när de skickar ersättningsvaran. Vi får ingen kompensation och vi har jagat flera handläggare på Mail och chatten i en vecka.
Varnar er för att köpa från denna kedja med usel kundservice! -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Jag vill avråda från att handla hos Trademax. Jag köpte en säng hos dem för 12000 kronor i våras. Efter bara några månader började fjädrarna att ge efter och sängen blev mycket obekväm att sova i.
Då kontaktade jag kundtjänst för att aktivera garantin. Kundtjänst svarade att de ville ha bilder på felet, utan människor liggande i sängen. Jag skrev tillbaka att felet inte är synligt på en sån bild - men gjorde ändå ett försök att fotografera. Då svarade de att de inte kan se något fel på bilderna och att garantin därför inte gäller (som om garanti bara gäller fel som syns på bild?).
Jag skrev återigen att felet inte syns på bild och bad dem att undersöka sängen för att kunna göra en riktig bedömning. Då slutade företaget att svara. Jag har hört av mig igen men möts av tystnad.
Nu tänker jag anmäla Trademax till Allmäna reklamationsnämnden. Jag vill också varna andra så att de inte hamnar i samma situation som mig. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Katastrof när man får felaktiga varor, eller avsaknad av delar av möbler vid leverans.
Ingen telefonkontakt då kundservice informerar att de är nerringda, de hänvisar till chat vilka sen hänvisar till reklamationsavdelning och när man dagen efter tar kontakt med dem säger de att en "handläggare BRUKAR kunna ta kontakt INOM 5 dagar", sedan skall ärendet handläggas och där står man med en dubbel soffa och emballage som saknar ben, sedan skall eventuella delar skickas till en per post, återigen flera dagar väntandes.
Frågade om vi kunde ta oss till en lokal affär för att hämta de saknade 5 ben de ej skickat med till soffan, men nej det gick ej, var god att vänta på handläggare, och ha ert hem som ett lager till dess...tack och hej och ha en fin dag. Horribel service!Hej Linda,
TRADEMAX MÖBLER
stort tack för ditt omdöme.
Vi kan inte annat än hålla med - vi är just nu svåra att nå då telefonen inte är öppen och vi beklagar att vi inte kan ge er bättre support och service när det blivit fel.
Reklamationsavdelningen gör sitt bästa att hantera alla inkommande ärende i turordning, men de är efter ett större systembyte tidigare i år ett par dagar efter i sin kontakt.
Då jag tyvärr inte kan se din order så kan jag heller inte se exakt vad som skett, men jag ber dig återkomma på chatten så vi kan försöka hjälpa dig så fort som möjligt.
Önskar dig en fin dag
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Intressant företag. Den 20 augusti skickar jag en reklamation per e-post. Den 14 september, då jag fortfarande inte har fått något svar, och fyra påminnelser har skickats, tas kontakt med deras chat (omöjliga att nå per tel). Jag får då besked om att mitt ärende inte är "upplagt". Efter många om och men i chatten får jag till slut ett ärendenr (508518). Detta ärendenr bifogar jag samma dag, dvs den 14 september, per e-post min ursprungliga reklamation. Därefter har jag skickat tre påminnelser (sammanlagt sju st) om mitt ärende. Antalet svar hittills = 0. Med tanke på att alla som säljer en vara till konsument är skyldiga att ta emot och hantera reklamationer börjar den totala avsaknaden av respons, förutom att vara genomusel, balansera nära gränsen för vad som är (o)lagligt.
Hej Rikard,
TRADEMAX MÖBLER
stort tack för ditt omdöme.
Alla anmälningar till reklamation sker genom vår hemsida där du som kund registrerar och laddar upp bilder på skador. Detta går direkt till handläggarna på reklamation som då kan hantera dem efterhand de kommer in.
Givetvis går det bra att skicka in det via mail - men då blir dessvärre handläggningen längre eftersom den inte kommer in till rätt avdelning från början och de just nu har extremt lång handläggningstid på sin epost på grund av ett större systembyte, beklagar detta!
Vår telefon har varit stängd under en längre period men vi nås på chatt alla vardagar 9-17.
Jag kikade på ditt ärende och ser att en handläggare nu varit i kontakt med dig under gårdagen och äntligen kunnat ge dig svar på mail.
Finns det någonting vi kan hjälpa dig med är du varmt välkommen åter till oss på chatten
Önskar dig en fin dag
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
För över en månad sen beställde vi ett vitrinskåp. Vi fick hem det som planerat men insåg snabbt att vi hade fått dubbelt av ett av kollina. Skrev till trademax och dom skulle skicka ut rätt efter mkt om och men... Dagen kommer då rätt paket ska komma, jag har tagit ledigt från jobbet bara för att kunna ha möjlighet att ta emot paketet ( dom kollade inte om den dagen funkade för oss utan godkände det bara). Och jag hade då även fixat retur av det paket som blev fel.. Och klart som fan så är det exakt det paketet jag fått dubbelt av som dom har skickat igen... Skrev ett argt mejl till handläggaren och hon skulle kolla med lagret vad som var fel, fick svar att det blivit felplock att dom ska skicka rätt om vi vill. Och jag svarade att ja vi vill gärna ha rätt grejer då vi gärna vill ha skåpet.
Återigen bokade dom in en dag som inte passar utan att kolla med oss, skrev att den dagen inte funkar och fick inget svar. Såg att paketet ankommit till dhl terminalen så ändrade med dom att jag kommer dit.
Åkte dit idag och tro på fan att dom ännu en gång har skickat samma jävla paket som är FEEEEL...
Dom två senaste gångerna nu har det även varit större emballageskador...
REKOMMENDERAR INTE TRADEMAX!!! Till och med dom på DHL skrattade och förstod såfort jag nämnde trademax. Dom har fått höra massa skit om Trademax och det verkar bara fyllas på med klagomål.Hej Johanna,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Så trist att läsa att du fått fel delar flera gånger om - det ska ju givetvis inte vara så svårt att skicka rätt del.
Dessvärre har jag inte möjlighet att härifrån hitta din order och jag hoppas innerligt att du på nytt kommit i kontakt med ansvarig handläggare.
Om inte är du varmt välkommen åter på vår chatt så vi kan se till att du får rätt delar och kompensation för strulet.
Önskar dig en fin dag
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
1- Very weak customer service. I called on Monday at noon around 12:00 and it says: "We are closed, our working time is from 8:00 to 17:00".
2- I tried to chat with them. The agent was very slow in answering. It seemed he was doing other things while answering. only unclear sentences like "I am sorry for this" in every 5 minutes.
2- A dining table is sent 10 days ago from their supplier to a DHL agent. It is still on its way to DHL. They have no idea where it is, when it will arrive, and what company is responsible for the shipping. And when I chatted with them the agent told me to wait another two weeks and it will arrive! I wanted to cancel the order they fined me 365 SEK because it is shipped!.
3-A bed is ordered 12 days ago and the delivery time was 5-10 days. There is no update time about the delivery.
4. A clock is purchased for 750 SEK. And I found exactly the same clock on Amazon costs 280 SEK. I canceled it and the rule is sending it back the article whichin two weeks. But after 10 days still, I am waiting for a "return table" to be able to deliver it to a dhl agent.Hello Hadi,
TRADEMAX MÖBLER
thank you for the review.
Unfortunately i cannot see the details of your order so I do not know what has happened to your shipment.
The agents on our chat tried their very best to answer all questions, but they do handle more than one chat at a time.
Our phone is currently open weekdays 9.00 - 11.30 due to summerscheduling but we hope to be back to normal hours shortly.
I sincerly hope your errand has been solved - otherwise I wish you very welcome back to us so we can take a look.
Kind regards,
Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
VARNING FÖR TRADEMAX.SE OM NI ANVÄNDER DERAS AVBETALNINGSPLAN!! De annonserar att deras avbetalning är helt räntefritt, vilket är ren lögn. De använder sig av det kriminella betaltjänstbolaget Svea Bank. Skulle du råka antingen betala ett litet mindre belopp än en den avbetalningsplan som du ingått ELLER missa en betalning med några dagar så har man helt plötsligt utan ens egen vetskap gått över till deras "generella kontovillkor" med 19,75% årsränta (!) med ingen möjlighet till att gå tillbaka.
Trademax borde väldigt tydligt informera sina kunder om när man ingår ett köp med avbetalningsplan hos dem att man kommer bli blåst av deras "betalpartner" för småsaker med ingen möjlighet till att gå tillbaka till en räntefri betalplan. Man borde egentligen bojkotta alla bolag som använder sig av Sveas tjänster! Tänker Trademax göra det minsta för att hjälpa sina kunder mot detta kriminiella bolag???? Svårt att se....Hej Seyed,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Det stämmer att vi använder oss av Svea Ekonomi för våra betallösningar.
Vi redovisar villkoren för deras delbetalningar på vår hemsida innan köp och följs deras betalplan så tillkommer ingen ränta för delbetalningar upp tillochmed 12 månader.
Skulle dock du som kund inte följa villkoren i avtalet du signerat med Svea så omvandlas den räntefria delbetalningen till en generell kontokredit - med ränta.
Vilket tydligt går att läsa i avtalet de skickar ut innan du påbörjar din betalningsplan.
Önskar dig en fin dag
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Beställde varor för över 14 dagar sedan. Fortfarande inte levererats. Betalda och klara. Har stått på DHL central sedan 10 dagar tillbaka och rör sig inte. Trademax kundservice har slutat svara.
Hej Emelie,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Jag hoppas innerligt att varorna kommit på plats - tyvärr kan jag inte hitta din order med informationen härifrån.
Skulle varorna vara senare än först utlovat är du varmt välkommen åter till oss så kan vi kika på en kompensation för den extra väntetiden.
Önskar dig en fin helg
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Vill du köpa trasiga möbler som du sedan inte får reklamera så ska du handla av Trademax. Köpte en hylla och när vi fick den så var det stora spår i hylldelarna. Trademax vägrar se det som en reklamation utan menar att de säljer denna usla kvalitet och att det är helt i sin ordning. Jag får nu betala för att få skicka tillbaka detta som en retur.
Och där förlorade de en kund - ytterligare. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Vedervärdigt företag! Obefintlig kundservice så trygghet att handla på nätet kommer du inte ha, vidare är deras produkter i jätte dåligt kvalité och överprisade. De försöker att lura dig som konsument med sina rea. Slänge både ett tvbord och soffbord för 1800 kr efter en vecka.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Dåligt… finns inget annat ord. Köpte sideboard men fick ett med två olika framben på som inte matchade alls. Kvaliteten även den helt katastrof. Får Ikea och Mio att kännas som rena rama lyxprodukterna!
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Oseriöst företag, jag beställde en tak lampa som såg jätter fin ut på bilden i Trademax hemsida, fick en jätte ful plast tak lampa istället för den jag bestälde. jag fick inte ens skicka tillbaka den för de säger att den var beställt till ett företag och då gäller inte ångerret.
Hej Wisam,
TRADEMAX MÖBLER
tack för ditt omdöme.
Då vi inte kan se några detaljer i ditt ärende härifrån hoppas vi innerligt att det fått en lösning.
Det stämmer att vi inte erbjuder returrätt för företagare utan detta är endast för privatkunder.
Om detta kan du läsa mer i våra villkor under punkt 4b som du godkänt vid köptillfället.
Önskar dig en fin dag
Hälsningar Matilda -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Defekta varor! Levererar fel reservdelar! Levererar till fakturaadressen, ej till leveransadressen. Skulle få två leveranser, är uppe i 20 st nu pga att de aldrig levererar rätt eller till fel adress. Trots att jag ringer inför varenda leverans (godkänner med bankid) o får adressen ändrad så klarar ej deras system av ändringen från faktura till leveransadress. Beställde i jan o nu är det sista nov o håller fortfarande på med detta företag! Köp ingenting härifrån om ni inte vill ha problem o besvär!
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Behandlar kunder så illa klarar inte ens av att kontakta kunden för att tala om att soffan är slut i lager...på en månad.... och då fick jag reda på det genom att jag skicka mail själv och fråga när den kommer dom har nu försatt mig i en situation där jag nu kommer få mycket svårt att få tag i upobärning då jag bor på Gotland och den tjänsten är svår att få tag i här som dom flesta andra företag har som tillägg. Sen vill dom kompensera mig med ett presentkort 😂😂😂 och tror på allvar jag kommer beställa nåt från dom nåt mer. VARNING för dåligt kundbemötande och nu kommer snart ett svar att dom ber om ursäkt för det och det hjälper knappast mig. VARNING VARNING
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Just, don't. Don't order here.
Awful delivery services, unreasonably long time for receiving one part that has been delivered damaged (twice!) and personnel that is poorly trained and does very stupid mistakes such as forgetting to order a new part. This caused a delay of months.
As today, after almost three months after the first delivery, I don't have all the parts of my sofa, which currently lies in the living room disassembled, due to their unprofessional way of working. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Att reklamera produkter på Trademax är en mardröm och det finns noll kundservice för att hitta någon lösning vilket känns tråkigt.
Ringde Trademax då jag fick höra av min mamma som är 66 år att hon skulle reklamera en soffgrupp som har skador och var i fel färg än det som var beställd.
Efter min mamma gjort reklamation så ska soffan hämtas upp under en vardag mellan 1700-2200 alt. 0700-17000. När dom kommer får man information ca 10 min innan de kommer. Min mamma bor i en lägenhet på våningsplan 8.
När de ringer 10 min innan så ska vi bära ner den till vägen (de kan inte hämta soffa utanför lägenhetsdörren pga Covid-19). Förklarade att det kommer ta 20-30 min att gå ner med alla soffdelar från lägenheten vilket chaufförerna inte kan vänta på.
Så vårt alternativ är att stå ute vid vägen med soffan och vakta den mellan 1700-2200 eller 0700-1700 och vänta på att de ska hämta upp den. Ingen lösning ville Trademax komma med eller försöka styra så att vi kan få en tydligare tidsangivelse så man kan planera lite.
Vill bara varna andra som ska handla på Trademax att man kan få stök vid reklamation och de är inte villiga att diskutera en smidigare lösning. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Soffan vi köpte skönk ihop på samtliga kuddar och alla sätestyger har tappat trådar och är noppiga och ser förjävlig ut nu , även dragkedja på en kudde trillade av inte vad man förväntar sig efter 8 månaders användning på en 16000 kronors soffa , Men deras kundservice har blivit helt fantastisk på sistonde reklamationen löst på några dagar, därför trots allt bra betyg till trademax.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
295 i exp.avg. Anges inte i annonser. Går inte handla något utan den avgiften. Vilseledande reklam
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
OBS oseriöst företag. Jag beställde en sänggavel och då uppgav de på sin hemsida att leveransen tar mellan 2 till 6 dagar men i självaverket tog det 16 dagar utan att informera mig och förseningen. Till slutet och när varan kom fram så var den i fel färg. Nu är jag i kontakt med för att reklamera produkten och får se om de är villiga att åtgärda felet. Så är det bara.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Ett oprofesionellt företag som gör ofullständiga leveranser, varor som saknas. Okunnig personal på reklamations avdelningen. Reklamationsavdelningen är ofta stängt och hitar på olämpliga lösningar. Jag väntar fortfarande att de ska ordna retur, men kräver att jag ska åka till Billtema och köpa stora kartonger att packa ner möblerna trots att jag inte har möjlighet att göra det.Detta har dröjt i några veckor. Varför agerar inte myndigheterna detta är ren bedrägeri.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
AKTA! en bluff! Levererar trasiga fake varor och sen kan du inte nå dem för ersättning. Undvik!!
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Låt er inte luras av att det är billigt!!! Jag köpte 2 bord i konstrotting för 2 år sen. Nu har rottingen spruckit och ramlat av. När jag skickar in reklamationen med bilder så säger de att det inte är fabrikationsfel så de kan inget göra. Nej det är helt enkelt extremt dålig kvalitet.... inga av de andra konstrottingmöblerna som är från andra företag har gått sönder...
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
VARNING!!!!! BLUFFÖRETAG!! Beställde en soffgrupp som skulle komma vecka 23, fick sen mail om att den inte skulle komma förrän vecka 29, nu gick jag ytterligare ett mail där det står att den är slut och min order är avbokad och pengarna betalas tillbaka. Hur i h**vete kan man sälja en produkt och inte ha koll på hur många man har. Kommer ALDRIG handla av Trademax igen!!! Tänk er för innan ni beställer nåt och förvänta er inte att ni ska få det även om ni betalat för det!
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Värdelös kvalitet och kundtjänsten är sjukt otrevlig!
Reklamerat 2 soffor, matstolar och matta.
Tyvärr ger de presentkort vid reklamation därför blir det en evig cirkel, jag kommer reklamera vidare tills jag får mina pengar tillbaka -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Köpte möbler för 70.000 i mitten på Mars och sakerna har fortfarande inte kommit, mer än en månad senare. Varit i kontakt med kundtjänst ett flertal gånger varpå senaste gången jag blev lovad att alla varor skulle komma idag. Jag tar ledigt från jobb och inväntar leverans när jag inser att det enda som leveransen kom med var 1 av 10 varor trots att jag blivit lovad att allting ska komma. Ingen vill kännas vid misstaget och jag blir bara runtskickad i kundtjänst. Skulle inte rekommendera!
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Företaget verkar minst sagt suspekt. Jag har sedan februari 2021 varit intresserad av en möbel. Leveransvevkan har flyttats fram flera gånger. Senaste budet är v.30. Tog kontakt med kundtjänst och fick väldigt svävande svar ang lev.tid. Det kom fram att det inte var säkert att de överhuvudtaget skulle få in produkten igen, det trots att de sade att det var en väldigt populär produkt som sålde slut snabbt. Jag kollade då upp vilket varumärke produkten hade och ringde då det företaget. Då kom jag till Trademax kundtjänst igen. Jag undrade hur det kunde komma sig. Då sade hon att det var ju jättekonstigt och skulle kolla med en kollega. Efter en stund återkom hon och sade att de måste ha skrivit fel på sin hemsida. När vi pratat en stund säger hon ”på Trademax hemsida står det...”. Då helt plötsligt företrädare hon möbelns varumärke. Jag ifrågasatte det och då kunde hon inte svara på det. När jag bad att få telefonnumret till tillverkaren så kunde hon inte ge mig det för det var hemligt. Det hela var väldigt suspekt och kändes oseriöst.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Uruselt företag med noll respekt. köpte utemöbler, en loungegrupp. Blev en och en halv månad försenad. Ingen visad förståelse för konsekvenserna av förseningen. Gjorde ytterligare ett försök att köpa en soffa på black friday. Skulle finnas i lager och skulle levereras på fem till tio dagar. Fick inget meddelande och ingen soffa. Vi kontakt med kundtjänst fick jag reda på att leveransen var framskjuten till 12 februari 2021. Alltså ca 3 månaders leveranstid. Helt under all kritik. Då varan redan är betald blir det här ett billigt sätt att låna pengar räntefritt för företaget, av privatpersoner. Mycket oseriöst företag.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Rekommenderar er alla till IKEA som är tydliga med att du får montera ihop varan själv.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Uppdatering!!
17.30 ringer privatperson i grannkommunen. Han har fått våran soffa istället för sin TV-bänk.
Ringer för att åka hämta själv, då är Trademax förare där redan. Han hämtar den hem till deras lager, jag bor 15 minuter 10km bort.
Avdelningen som sköter detta gick hem 17.00 så ingen hjälp i kundservice.
Kommer ALDRIG handla av denna firma igen!!!
Soffa säng 4/10 för 30papp. Ingen inbärning. Får ringa 4gånger för att var gång få reda på att möblerna är försenade. Till sist kommer budet 30/11 sängen samt soffkuddarna är med resten av soffan saknas. Ringer 3gånger under dagen får prata med 5 okika avdelningar och ingen kan säga var soffan är och när vi kan få den hemkörd.
Tagit ledigt halvdag och anlitat företag för att bära in en soffa som firman glömmer på terminalen! -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Leveransen kom fram 4 dagar efter beställning. Ingenting saknades och den var snygg.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Lite strul med retur leveransen men bordet var skitsnyggt
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Man kan inte välj att leverera produkten till en annan adress än den man är folkbokförd på för då kan man inte gå vidare med betalningssätten. Om man fyller i personnummer så kan man inte välja var produkten ska levereras. Om man vill byta leveransadressen efter beställningen ha slutförts så får man betala 395kr extra (-trots det står 195kr att ändra på leveransadressen via hemsidan!) De ringer aldrig tillbaka som lovat.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Vi beställde möblerna i extremt god tid. I juni. 2 fåtöljer med fotpall och en grupp utemöbler bestående av 4 delar. Det skulle vara 5 veckors leveranstid. Ok fine det är såna tider. Efter 5 veckor - Vi fick först en omgång med hälften av möbler. Efter ytterligare 2 veckor (7sammanlagt) fick en till omgång av möbler. Det saknades ett bord från utematgruppen. När vi ringde å frågade vart den är sa de att den har tappat bort. Och att den inte produceras längre. Vi kunde skicka tillbaka tillhörande stolar och soffa för att få tillbaka pengarna. Vi skulle behöva packa ner dom igen själv i emballaget.
När vi sa att vi inte orkade, kunde vi få tillbaka 20 % av kostnaden av matgruppen.
Så vi fick också 2 fotpallar som vi aldrig beställde.
Komiskt nog beställde vi samma matgrupp från ett annat företag, som kom fr Tyskland på mindre än 2 veckor.
Helt värdelöst företag. Inget fel på möblerna, ganska snäll kundtjänst men kaos resultat tyvärr. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Riktigt otrevlig kundtjänst.Dem har skickat mig fel säng!! rätt madrass & säng gavel & fötter men fel säng stomme. Brställde 160 säng & den är dessutom 1.40. Madrassen går inte ens i. Då den är i rätt mått. Den ska va i grå mjukt tyg som säng gaveln, & den är i trä utan tyg. Och dessutom går inte grejerna ihop. För dom e fel. Beställde soffa därifrån som var jätte bra förut. Så trodde inte att det skulle bli såhär. Vet ej om de pga sommar & sommar jobbare men detta suger när man inte ens fick det uppbärt.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Katastrofal ursäkt till företag...
Längre leveranstid än utlovat via hemsidan. Fulavgifter i form av expeditionsavgift istället för fraktkostnad. Extremt oprofessionell och dryg kundtjänst. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Beställde varor 28/5 med lovad leverans 5/6. De hade samtidigt kampanj om att beställa innan fredag 12/6 för leverans innan midsommar... med flertalet gäster till midsommar står vi helt utan utemöbler då nytt leveransdatum (fick besked idag 17/6) är måndag efter midsommar. Kundservice gör inget för att hjälpa till samt ljuger om när produkterna skickats från dem pga ”lätt att se fel på datum i deras system”.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Man får vad man betalar för stämmer verkligen in på detta företag. Köpte en loungegrupp/utemöbel 2017. 2018 gick fötterna sönder. Inte konstigt då skruvarna inte är rostfria och fötterna är av hårdplast. Får en helt ny loungregrupp trots att bara fötterna är trasiga. Nu har de flesta fötterna gått sönder igen. De kan skicka nya fötter av samma kvalitét. De kommer självklart gå sönder igen. Då säger de samtidigt att utemöblerna skall förvaras inomhus. En utomhus-loungegrupp på 2,5x3,5 meter inomhus. Say what!! Den tusenlappen du tror du sparar vid köp kommer du få äta upp! Aldrig mer Trademax oavsett möbel
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Tyvärr läste jag inte här innan jag beställde från Trademax.
Leveransdatumet har skjutits fram varje dag och vi har nu efter två veckor fått ett nytt leveransdatum om 7 veckor.
När vi beställde stod det att varan fanns i lager och att leveranstiden var ett par dagar.
Att beställa från Trademax är en chansning. Räkna inte med att varorna finns i lager även fast det står så.
Leverans kan ta månader.
Vid varje samtal med dem har de dessutom sagt att de kan se i deras system att varorna är på väg att skickas. Ren lögn!!
RIKTIGT USELT FÖRETAG! -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Lovar systematiskt korta leveranstider och levererar aldrig enligt utlovad tid. Vidrigt företag - rekommenderar er att handla varsomhelst förutom här.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
VÄRSTA NÅGONSIN!
Det började med att vi köpte en soffa som började läcka KÅDA underifrån. Den förstörde alltså vårt golv, vår matta och hela vår valp var inkletad i kåda.
Soffan var ca 1,5 år gammal.
I månader kämpade jag för att få våra pengar tillbaka (3 års reklamationsrätt och dom kunde ej erbjuda samma vara på nytt då den gått ut sortimentet.)
Trademax VÄGRADE och erbjöd tillslut ett presentkort som min sambo valde att ta emot pga alla bråk.
Har nu lagt en beställning på olika varor.
Dessa saker väljer dom nu alltså att skicka ut i SEX STYCKEN OMGÅNGAR med hemleverans. Leveranstiden är 13-15 vilket gör att man måste ta ledigt från jobbet för att ens kunna ta emot varan.
Produkt 1 kommer till ett utlämningsställe ändå och är defekt.
Produkt 2 är en sittpuff på 8 kg som även den kommer till ett utlämningsställe.
Även den är defekt då det är rivmärken på ovansidan.
Väntar idag på 3 hemleveranser.
Leverans 1/3 kom precis med lakan och två kuddfodral (notera att dom skickar LAKAN i en budbil men en puff på 8 kg till ett utlämningsställe!) och det första jag ser när jag öppnar plasten till två av kuddfodralen är att dom är smutsiga.
Gula i kanterna och som sotfläckar på hela baksidan.
Ringer trademax direkt som erbjuder mig att få returnera produkterna för 395kr.
Väntar nu alltså på 2 leveranser till idag och 1 leverans imorgon.
Jag vet redan nu att ALLT kommer vara defekt. Så är det alltid med detta företaget och kundservicen är UNDER ALL KRITIK.
Jag kommer inte ge mig en tum och anmäla dom på alla sätt som finns.
Handla ALDRIG här!!!!
Värsta jag någonsin har varit med om. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Varning - Köp inte från detta företag.
Oseriöst, dålig kvalité, kundservice under all kritik. Gör dig själv en tjänst och undvik att köpa något från Trademax. -
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Jag väntade drygt två månader på en leverans, trots att det stod att varorna fanns tillgängliga vid inköpt. De kunde ej ge mig ens uppskattning när den skulle levereras. Dagen innan leveransen fick jag sms att möblerna skulle levereras nästa kväll. Då kom leveransen till slut 3 timmar senare än vad det stod. Killarna från Airmee var astrevliga, men kommer inte beställa större möbler från Trademax igen.
-
skrev om TRADEMAX MÖBLER
Sämsta företaget.
Vägrar förklara vad som hänt med min order. Fraktbolaget har slarvat bort den.
Får varken ny försändelse eller pengarna tillbaka.
Kommer gå vidare med en anmälan mot företaget!