Trädgårdsmakeover

Elsa Borgs Gata 20, 129 53 Hägersten — Visa karta

Välkommen till Trädgårdsmakeover i Sverige AB.

Som namnet säger gör vi Makeover's i trädgårdar och utemiljöer. Trädgårdsmakeover är en skräddarsydd tjänst där vi förädlar din trädgård så att fastigheten får nytt liv.
Vi skapar Bolust när du säljer, det ger köplust och bättre budgivning.

Vi är specialister på att inför en försäljning av en fastighet göra trädgården attraktiv. Vi tar fram trädgårdens linjer och konturer, rensar allt och tvättar hårda ytor, på några få timmar är resultatet en konkurrenskraftig fastighet som lättare lockar köpare.
All statistik visar på upp till 20% högre slutpris. Vi alla köper med ögonen.

Vi är specialister på att skapa miljöer och bolust om du köpt ett hus och vill förädla trädgården, eller om du vill förändra något du bott i länge.

Behöver du någon som verkligen kan få dig att känna bolust? Då är det oss du ska kontakta.

Trädgårdsmakeovers utförs av licensierade och av oss utbildade samarbetspartners som finns över hela landet. De utför praktiskt trädgårdsarbete, beskär träd, planterar, anlägger allt i sten, stylar entrén, fixar grovrengöring och bortforslar trädgårdsavfall.

Självklart kan vi anpassa våra trädgårdstjänster efter dina önskemål om det är något specifikt du vill göra i din trädgård. Våra designers, arkitekter, trädgårdsmästare, trädgårdsskötare kan möta alla dina behov. Kontakta oss så berättar vi mer!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-16:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 17 kunder tycker om Trädgårdsmakeover

• Anneli L
    Anneli L skrev om Trädgårdsarbete en del av Trädgårdsmakeover
    Behövde en makeover av entré etc inför försäljning. Blev så nöjd! Skulle absolut anlita dem igen om jag behöver! //Anneli Läs mer
    2018-11-10 Mats Hedenby svarar Anneli L
    Så skönt att höra.
    Vi är så glada att vi klarade er deadline inför fotograferingen.på torsd kl 14.00
    Order på tisdag em. Start av uppdraget kl 8 på onsdagen. •nygrusad infart och entré140 kvm.
    •60 häck plantor hämtades kl 8.30 i Köping
    •gräv och planterades ,
    •Entrestaket och plank tvättade, •Två blomster krukor med snygga växter inhandlades
    •Alla ytor ogräsrensade.
    •Alla växter ansades

Jag trodde vi ”tagit oss vatten över huvud” men det gick! :-)

Och att ni är nöjda, och mäklaren lyrisk, vad kan man säga?
    Mission accomplished !
    Nu hoppas vi att ni får många fler bud än ni trott innan!
    Tack för förtroendet och lycka till /
    Team TrädgårdsMakeover®️
  • Eva H skrev om Trädgårdsarbete en del av Trädgårdsmakeover
    Rensning av ovårdad trädgård inför försäljning.
    Bemötandet var mycket bra.
    Våra förväntningar är infriade.
    Vi är nöjd med allt.
    Med vänlig hälsning,
    Eva Hulthén via Ann Gebel Läs mer
  • Jessica A skrev om Trädgårdsmakeover
    Med kunskap och finess lyfter företaget fram det bästa med din trädgård inför din försäljning! Läs mer
  • Andreas d skrev om Trädgårdsmakeover
    Anlitade Trädgårdsmakover för markarbete samt anläggning av häck under oktober 2018.

Jag är väldigt nöjd med resultatet samt utförandet. Allt skede i tid och enligt offert. Kan verkligen rekommendera att använda Trädgårdsmakover om någon behöver hjälp i sin trädgård eller tomt.

/Andreas Läs mer
    Mats Hedenby gillar detta
  • göran e skrev om Trädgårdsmakeover
    Trädgårds genomgång innan försäljning.

Bra bemötande

dom levde upp till förväntningarna Läs mer
  • Peter L skrev om Trädgårdsmakeover
    Snabbt och snyggt.
    De var även lyhörda för förändringar i vår beställning.

Peter Läs mer
  • Camilla L skrev om Trädgårdsmakeover
    Företaget var serviceinriktade, lätta att få kontakt med via tex mail. Arbetet utfördes effektivt. Hade önskat att jag använt mig av dem tidigare, eftersom jag såg hur de arbetade och lärde mig av dem hur man kunde lägga upp trädgårdsarbetet. Läs mer
    2018-11-02 Mats Hedenby svarar Camilla L
    Härligt, och tack för att vi fick förtroendet att göra en makeover.
    teamet gillar kunder som du. alltid vänlig. Vi syns kanske i framtiden / Team Trädgårdsmakeover®
  • rune P skrev om Trädgårdsmakeover
    Köpt iordningsställande av den dåligt underhållna tomten inför fotografering för försäljning.
    Utmärkt bemötande.
    i stort sett enligt förväntningarna. Läs mer
  • Lina M skrev om Trädgårdsmakeover
    Köpte ett paket inför försäljning av hus. Trädgården var mycket eftersatt. Trädgårdsmakeover röjde tomten. De lyssnade på våra behov. Resultatet blev bra, men det var mycket smsande och pill på telefoner av arbetarna under tiden de var hos oss. Trädgårdsarbetet kändes lite som ”quick-fix” då de rensade rabatter och dylikt men inte la ut duk i botten före de la ny jord osv. Därmed var det väldigt uppvuxet av ogräs redan veckan efter. Självklart behöver man hålla efter en trädgård, men de kunde ha ansträngt sig mer för ett mer långvarigt resultat. Vi blev fakturerade på ett belopp som var 5000kr mer än överenskommet där det smugit in annat som vi inte godkänt. Dessa poster kommer vi dock förmodligen inte behöva betala. Det återstår att se. Vi är inte helt nöjda med hanteringen av allt, men vi rekommenderar starkt att fixa trädgården före försäljning! Läs mer
    2018-11-08 Mats Hedenby svarar Lina M
    Hej Lina,
    Det var synd att kommunikationen inte blev rätt. Men en ny grusad entrégång blev bättre än de slitna och ojämna stenplattorna. Trädgårdsmakover inför en försäljning är just en "Quick fix" det är inte en renovering av trädgården. Din trädgård var ju väldigt eftersatt och det var mycket kirskål mm i alla dina rabatter. Om du ville bli av med den så är det endast att schakta ur all jord, lägga fiberduk och ny okontaminerad jord som hjälper men vårt paketpris på 15.000 hade inte räckt för det.
    På alla våra produktblad för tjänsten inför försäljning står det att vi tar fram konturerna på trädgården. Vi prioriterar vissa ytor för att få en skön känsla på visningen och snygga foton för Hemnet. Vi är glada att ni blev motiverade att även lägga grus på infarten, det och vårt fix gav er en toppnotering med, enligt vår partner och er proffsiga mäklare från BoLiving, flera hundratusen kr mer. Vi har nu krediterat dig grus, jord och transport och hoppas att du väljer oss som leverantör i framtiden. Vi vet att skapa BoLust!
    Lycka till på nya villan. / Team TrädgårdsMakeover
  • Mats V
    Mats V skrev om Trädgårdsmakeover
    Helt otroligt bra och effektivt erbjudande med att få stil på trädgården inför min försäljning av huset!!

Nu ser trädgården ut som om att varit ompysslad av ett trädgårdsproffs!! Ångrar lite att jag inte tog kontakt innan för att rätta upp det som under åren blivit fel misskött!

Sabina & Kompani kom med exempel och förslag på vad som kunde genomföras och vad jag hade för förväntningar och när allt beslutats så var allt på rullning och ett pr dagar senare hade trålat till både framsidan och baksidan med nya blommor (även om det var sensommar) gräsmatta, ny singel och tvättade stenläggning!

Med Sabinas kunskap och effektivitet kan jag klart rekommendera TrädgårdsMakover för de som tappat greppet om sin trädgård och behöver en förnyelse och genomarbetning!!

Tack hela teamet på TrädgårdMakeover för ett extremt bra genomfört arbete! Läs mer
    2018-09-13 Mats Hedenby svarar Mats V
    Inget svårt att gilla en kund som du :-). Vi är glada att fåt hjälpa dig att kunna få ut mer för ditt hus. Trots den lilla ytan så blev det verkligen en makeover. / Team TMO.
    Trädgårdsmakeover i Sverige AB gillar detta
  • Gert B
    Gert B skrev om Trädgårdsmakeover
    Slutstädning av bostadsrättslägenhet inför försäljning. Företaget har utfört uppdraget med kort varsel, professionellt och till en rimlig kostnad. Jag är mycket nöjd med den utförda tjänsten och rekommenderar gärna dem. Läs mer
    2018-09-11 Mats Hedenby svarar Gert B
    Tack Gert, härligt att vår nya tjänst fungerar så bra! Vi önskar er lycka till med försäljningen, / TMO
    Trädgårdsmakeover i Sverige AB, Mats Hedenby gillar detta
  • Eva J skrev om Trädgårdsmakeover
    Perfekt att anlita när du känner att du inte mäktar att även få ordning på trädgården inför visning. Trädgårdsmakeover tar ett helhetsgrepp och fokuserar på hur din tomt ska se ut inför en visning. Fokus låg på att få fram trädgårdens struktur. Beskärning av träd och buskar och rensning av gångar och stenläggningar samt kanter runt rabatter. Vi gjorde tillsammans upp en prioritetsplan för vad som behövde fixas och sedan jobbade de självständigt, professionellt och snabbt. Allt var fixat på några dagar, inklusive borttransport av förfallna möbler och annat skräp som samlats i trädgårdens hörn. Mycket nöjd! Läs mer
    2018-07-16 Trädgårdsmakeover i Sverige AB svarar Eva J
    Hej Eva! Tack för din fina feedback, det är väldigt roligt att du är så nöjd med arbetet vi gjorde! Vi arbetar hela tiden hårt för att alla våra kunder ska vara lika nöjda som du när vi har hjälpt till med en Trädgårdsmakeover, oavsett storleken på uppdraget!
    Ha en fantastisk sommar!

Med vänliga hälsningar
    Katarina
    TrädgårdsMakeover
    Trädgårdsmakeover i Sverige AB, Trädgårdsmakeover i Sverige AB, Mats Hedenby gillar detta
  • Joakim S skrev om Slutkunder en del av Trädgårdsmakeover
    Jag anlitade Trädgårdsmakeover inför en försäljning av huset. De var väldigt serviceinriktade och gjorde ett mycket bra arbete med vår eftersatta trädgård. De rensade även tak från mossa samt fraktade även iväg grovsopor vi ville bli av med. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    Trädgårdsmakeover i Sverige AB, Mats Hedenby, Trädgårdsmakeover i Sverige AB gillar detta
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Mäklare en del av Trädgårdsmakeover
    Duktiga på att förfina det "glömda rummet", dvs trädgården inför en försäljning. Visningen börjar inte inte inomhus utan redan när man parkerar bilen utanför. Att sedan mötas av en vacker trädgård skapar en positiv sinnesstämning redan innan kliver över tröskeln till sitt nya hem! Läs mer
    2018-02-13 Mats Hedenby svarar Tommy S
    Vi tackar för de orden. det är roligt med mäklare som förstår att köplusten börjar redan vid grinden och faktiskt redan på hemnet.
    Att ordna med utemiljön ovh övrigt, det är en av de säkraste sätten att tjäna en förmögenhet. För vem säljer en bil smutsig och tror att man får bäst betalt. Må bäst!
  • Torsten S skrev om Mäklare en del av Trädgårdsmakeover
    En värdefull tjänst som definitivt skapar ett mervärde för den som står i begrepp att sälja sitt hus. Dessutom är Trädgårdsmakeover en väldigt bra och serviceinriktad partner att ha att göra med - rekommenderas! Läs mer
    2018-02-13 Mats Hedenby svarar Torsten S
    Tack för att du nämner mervärde! att få trädgården ordnad ger mer värde i pengar men även i själen. Att sitta i en skönt "pysslad" trädgård med en god kopp dryck gör ju inte ont :=) vi är stolta partner med er.
  • Linda G skrev om Mäklare en del av Trädgårdsmakeover
    Mycket fin och snabb service av Trädgårdsmakeover rekommenderas varmt!
    BoLiving Fastighetsförmedling Läs mer
  • Kristina W skrev om Slutkunder en del av Trädgårdsmakeover
    Vi anlitade Trädgårdsmakeover i samband med försäljning och är mycket nöjda med resultatet! Läs mer
    2018-02-13 Mats Hedenby svarar Kristina W
    Tack Kristina för förtroendet. Vi jobbar med att få fram lite kärlek redan vid grinden. / M
    Trädgårdsmakeover i Sverige AB, Mats Hedenby, Anton J, Trädgårdsmakeover i Sverige AB gillar detta

Elsa Borgs Gata 20, 129 53 Hägersten