Grundlig och omfattande utbildning av PT-yrket, så att jag känner att jag gått ut med gedigna kunskaper och känner mig trygg i att jobba med klienter. Alla lärare var kompetenta och engagerade. Och att vara på Bosön är väldigt roligt. Rekommenderar!
Tränarakademin
Om företaget
Tränarakademin utbildar passionerade människor till att bli kompetenta och unika tränare så de kan skapa glädje, fysisk förmåga och ökad hälsa för andra. Det gör vi genom att leverera evidensbaserade utbildningar och utvecklingsprogram tillsammans med några av Sveriges mest kompetenta lärare i en unik utbildningsmiljö på Bosön....
213 omdömen om Tränarakademin
Sedan starten hos Reco 2016
Grym utbildning och riktigt bra lärare!
Min upplevelse var över alla förväntningar! Otroligt kunniga och inspirerande lärare under hela kursen. Om sanningen ska fram så vet jag inte exakt vad jag förväntade mig initialt då jag blivit ombedd vänner och nära att gå utbildningen och just Tränarakadmin lockade med Bosön. Det var ett av de absolut bästa beslut jag tagit i vuxen ålder utan tvekan. Kursen var utmanande men lärarna och klassen var fantastisk så det gick så bra. Efter första träffen på Bosön gick man bara och längtade till nästa tillfälle. Av mig får kursen, PT-Licens, 10/10.
Det har varit en fantastisk utbildning med mycket lärdomar. Lärarna är otroligt kompetenta, pedagogiska och har varit ett fint stöd genom hela utbildningen. Det har även varit en fin sammanhållning i gruppen och man kommer varandra nära på kort tid. Jag kan verkligen rekommendera alla att gå Tränarakademins utbildning!!
Väldigt Bra, rekommenderar till alla!
jag gick tränarakademins PT och tränar utbildning. En väldigt bra utbildning, kanske dyr men man får vad man betalar för. andra utbildningar på marknaden kostar ju också, fördelar med denna utbildning är: mycket kompetenta och meriterade lärare. få vara på Bosön i helt fantastiska miljöer och ytor som är bokade så att vi inte blev störda under lektioner. om ni funderar på att gå en pt-utbildning så tveka inte, tränarakademin har även påbyggnadsutbildningar om man vill få mer info om något område så kan man det. till...
En enormt givande upplevelse. Jag kan faktiskt inte se hur en PT-utbildning skulle kunna bli bättre än såhär. Allt läromaterial är otroligt välutformat, praktiska dagarna ute på Bosön är värda sin vikt i guld, och kanske framförallt, lärarna är faktiskt riktiga experter inom sina områden och dessutom otroligt hjälpsamma och man kan se att de själva brinner för det de lär ut. Om du vill bli PT är Tränarakademin det klockrena valet av utbildning!
Efter sommaren 2025 bestämde jag mig för att utbilda mig till PT. Hittade 3 tänkbara leverantörer och kontaktade dessa. Efter en del funderingar bestämde jag mig för Tränarakademin, något jag inte ångrat en sekund. Utbildningen var välplanerad med inledande digitala självstudier och on-lineföreläsningar. Dessa moduler innehöll också delprov så man fick koll på hur man låg till. Därefter inleddes de praktiska delarna som var omfattande, 15 heldagar på Bosön med flera lärare. Efter varje helgpraktik fanns möjlighet till frågor...
Otroligt nöjd med Tränarakademins utbildning! Mycket kompetenta och engagerade lärare, brett innehåll i utbildningen och mycket praktik på allt! 10 av 10👌
Att gå PT-utbildningen hos Tränarakademin är ett av de bästa utbildningsbeslut jag har tagit. Utbildningen höll en hög nivå genom hela resan och gav mig mycket värdefull kunskap inom anatomi, fysiologi, träningslära, nutrition, styrka, kondition, coaching, tester, rörelseanalys och träningsplanering. Jag uppskattade särskilt kombinationen av teori och praktisk tillämpning på Bosön, där vi fick omsätta kunskaperna i verkligheten. Lärarna är mycket kunniga, engagerade och generösa med sin erfarenhet, vilket skapade en trygg...
Det har varit en otroligt lärorik termin på Tränarakademin – både utmanande och givande. Många timmar av plugg och tid på Bosön har verkligen lönat sig och lett fram till en personlig tränarlicens, vilket känns väldigt värdefullt. Vi har också varit en fantastisk klass med stark sammanhållning och stöttning längs vägen. Jag kan varmt rekommendera Tränarakademin till alla som vill bli kompetenta och trygga personliga tränare!
Väldigt bra utbildning! Inspirerande lärare som verkligen brinner för att utbilda och lära allt de kan.
Tränarakademin levererade högklassig undervisning både i klassrummet och i gymet. Alla lärare var jättebra och man såg verkligen fram emot nästa dag på Bosön. Jag hade enligt mig själv ”mycket kunskap” inom träning men insåg att det fanns oerhört mycket mer och lära, vilket jag också gjorde på Tränarakademin.
Jag är otroligt nöjd med min utbildning på Tränarakademin. De många praktiska passen på Bosön, tillsammans med den djupa genomgången av anatomi och fysiologi, har gett mig både mycket kunskap och ett stort självförtroende inför min nya roll som personlig tränare. Coacherna var fantastiska, väldigt kunniga, engagerade och pedagogiska, och de fick mig verkligen att känna mig sedd och stöttad genom hela utbildningen. Rekommenderar varmt! / Sara
Utbildningen är väl planerad och genomförd, med inspirerande helger på Bosön, blandat med digitala onlinekurser och föreläsningar. Det som kan kännas smått överväldigande i början, allt nytt vi ska lära oss, repeteras och nöts in på ett pedagogiska och roligt sätt. Lärarna är kunniga och proffsiga och gör utbildningen omväxlande. Jag kan varmt rekommendera denna gedigna PT-utbildning.
Min upplevelse av Tränarakademin är väldigt positiv. Det är en seriös utbildning som tar PT-yrket på allvar och ger mig en stabil grund inom träningslära, fysiologi och coaching. Jag gillar att det är höga krav och tydlig koppling till verkligheten – det här är kunskap jag faktiskt använder, inte bara teori på papper. Tempot är stundtals högt, men det har också gjort mig tryggare och mer självgående. Kort sagt: krävande, professionellt och utvecklande. Precis den nivå jag ville ha.
Väldigt bra utbildning. Genomtänkt upplägg och väldigt kompetenta instruktörer. 5/5
Gick PT utbildningen och är jättenöjd. Bra kursplan, kunniga och engagerade lärare. Gillade blandningen av onlinestudier och fysiska träffar på Bosön
Väldigt bra. Jag uppskattade att det var videoföreläsningar så att jag kunde göra något annat och lyssna och se istället för att läsa (t.ex. stå på löpbandet och genomgå de moment som var via video, online). Sen var samtliga föreläsare/lärare otroligt kunniga, tillmötesgående, pedagogiska och kunde svara upp på varje fråga som dök upp! Otroligt givande, tack så mycket!
Jag har gått PT-utbildningen och tycker att det är en utbildning som håller mycket hög kvalitet både vad gäller kompetens och i form av engagemang hos lärare och det nätverk du får möjlighet att börja bygga upp inom träning och hälsa.
Bra balans av praktiskt och teoretiskt lärande med väldigt pedagogiska lärare. Bra avvägning av vad som skulle läras ut, man fick det man behövde utan att det kändes överväldigande.
Bra lärare bra upplägg trevlig miljö i Böson.
Bästa lärarna utan tvekan och en miljö där man lär sig hela tiden
Man blir väldigt bra bemött av Tränarakademin. Supporten är grym från lärarna vi har fått all hjälp vi har behövt. Otroligt bra strukturerat, det finns en röd tråd genom hela utbildningen. Utbildningen är väldigt lärorik och rolig. Den var helt klart över mina förväntningar, rekommenderar starkt. Jag köpte kunskap som jag tror är väldigt svårt att få någon annanstans på så kort tid. Jag har svårt att se att de finns några konkurrenter som kan göra det bättre än Tränarakademin med deras utbildningar och kurser
Så nöjd! Grundläggande, pedagogisk utbildning och framför allt en hel del praktiskts inslag vilket gör det både roligare och lättare att lära mig mer än jag kunnat ana. Idag jobbar jag som PT, tack vare denna utbildning.
Den överlägset bästa utbildning jag läst och då har jag läst på 5 universitet och undervisat själv på 3 skolor. Lärararna är fantastiska❤️❤️ jag ger dom 5 av 5 stjärnor🫡
Super bra! Det var tydlig info från anordnaren om tider samt upplägg, kurs osv. Läraren var väldigt pedagogiskt och inspirerande.
Duktiga lärare och bra support😊😊😊
Kursen Strength Coach var super och väldigt lärorik. Jag lärde mig mycket och tyckte att innehållet var både intressant och användbart. Jag skulle definitivt rekommendera den till alla som är intresserade av träning och personlig utveckling.
En av dem bästa utbildningar jag har varit på och Stefan är en riktigt grym och pedagogisk coach. Finns bara positivt att säga och vilken helg med alla! Har bara att tacka och synd att det gick så fort.
Dom är expert på att undervisa träningen som helhet.
PT kursen på Tränarakademin + Löpcoach kursen: mycket kunniga och erfarna instruktörer som bryr sig om oss och vår framgång. Bra praktiska sessioner. Ett utmärkt tillfälle för att träffa och lära av framstående personer inom området.
Bemötandet på Tränarakademin är helt fenomenalt. Man känner sig verkligen välkommen och sedd av alla lärare och tränare! Utbildningen omfattade mer än jag hade förväntat mig. Fick insikt i allt från kost till träning med gravida. Mycket bra teori samt praktiskt lärande. Enkelt att förstå, och gjorde man inte det så var det bara att fråga så kunde lärarna/tränarna omformulera svaret så man förstod. Jag köpte utbildningen PT & Tränare. Kan varmt rekommendera denna till någon som vill jobba inom yrket. Väldigt bred utbildning,...
Den här pt-utbildningen har varit sjukt rolig och lärorik. Tränarakademin vet precis vad dom håller på med och det finns en väl genomtänkt struktur för utbildningen som förbereder studenterna inför examinationen så länge man är med på alla undervisningar. Alla lärare och föreläsare har enormt mycket kunskap inom sitt område och det märks att dom har utbildat väldigt många. Det har varit extra kul att gå den här utbildningen med ett gäng som brinner för samma sak och jag rekommenderar Tränarakademin starkt!
Jag gick PT-utbildningen och är väldigt nöjd med hela upplevelsen. Jag blev bemött på ett varmt och professionellt sätt av både lärare och personal. Utbildningen höll hög nivå hela vägen, och mina förväntningar överträffades verkligen. Lärarna var oerhört kunniga och engagerade, och gemenskapen med övriga deltagare gjorde resan ännu bättre. Jag har vuxit enormt både personligt och yrkesmässigt och känner att jag hittat rätt väg framåt och har skapat mig självförtroende att ge mig ut och börja jobba med det jag verkligen älskar, träning.
Fantastiskt kul och lärorik och man kånner sig verkligen redo att tag i an vad tränarrollen skickar på dig. Även otroligt bra och engagerade lärare som på ett pedagogiskt och kul sätt förklarar allt så det verkligen fastnar i huvudet. Utblidningen bestod av mycket praktiska moment som gjorde att man inte bara fick lära utan även utföra vilket både är kul och grymt sätt att lära sig samt ett grymt sätt att lära känna nya vänner som gör detta med dig sida vid sida. Ett av om inte det bäste beslutey jag tagit då...
Fantastisk undervisning, fantastiska lärare. Skratt och underbar tid när vi hade praktiska dagar. Gett mig otroligt mycket, kunskapsmässigt, vänner för livet. Rekommenderar starkt deras utbildning om man är inne på att bli PT.
Jag tyckte jag kunde träning. Men jag har lärt mig massor. Förvänta dig en seriös bred utbildning som är mer krävande - både praktiskt och teoretiskt - än du tror. Väldigt kunniga och engagerade lärare rakt. Det är också en styrka att Tränarakademin vågar underkänna elever på examensdagen. Jag har haft en förtrollad vår med grym kamratskap också, där det utöver träningssnack funnits plats att surra om livet utanför träningen också. Kursen rekommenderas varmt för dig som vill ta nästa kliv på din livsresa.
Fantastiskt och väldigt kunniga föreläsare! Bra med mycket praktiskt arbete så att man kan känna sig säker i rollen som PT.
Bra instruktörer, trevliga kurskamrater och väl planerat utbildningsprogram.
Tack Hans för din vänlig ord!
Otroligt professionella coacher som verkligen vill vårt bästa. Stämningen är inspirerande och lärorik. Man känner sig både sedd och utmanad. Att få vara på Bosön är en riktig bonus – en fantastisk miljö för utveckling!
Tack Steffanie för att du delar din upplevelse!
Otroligt bra utbildning! Grundlig och högkvalitativ genomgående, och fantastiska lärare!
Och vi är tacksamma över att ha ett så bra gäng med drivna och hjärtliga studenter!
5/5 utbildning med kompetenta lärare! Supernöjd 🌟
Proffsigt och väl planerad utbildning. Platsen för utbildningen är magisk. Duktiga föreläsare och lärare.
Tack Robert! Kul att du uppskattar både upplägget och platsen. Det är roligt att höra att lärarna gjorde ett starkt intryck.
Är nöjd över TA generellt. Nu såhär när sista helgen har fått passera såhär så känns det bra. Det ända tråkiga kan jag tycka är själva avslutningen. När jag menar avslutningen menar jag såklart inte middagen, den var toppen men det jag hellre hade velat se var en dag när vi alla kunde få prata med varandra och avsluta som grupp. Nu blev avslutning på fredagen och sen gick vi skilda vägar, men det hade varit kul om vi alla hade fått mer tid kanske en FM eller EM. Sen har jag såklart förståelse för att när vissa flyger till...
Tack Gustav! Vi uppskattar din feedback och förstår din syn på avslutningen. Vi tar med oss din idé om en mer samlad avslutningsdag utöver avslutningsmiddagen. Så får vi se fram emot vårt kommande alumnievent framöver.
PT-utbildningen hålls av mycket kompetenta och pedagogiska lärare. Utbudet är brett och täcker områden som anatomi, styrka, rörlighet, kondition, marknadsföring och mycket mer. Jag har lärt mig otroligt mycket i en inspirerande miljö med en stödjande atmosfär. Jag kan absolut tänka mig att återvända för vidareutbildning i framtiden.
Tack Johann! Det gläder oss att höra att utbildningen har inspirerat dig och att du fått med dig mycket värdefull kunskap.
Bra bemött,intensivt väldigt roligt!
Tack Emrick! Härligt att du tyckte det var både intensivt och roligt.
Alla lärare var väldigt välkomnande och kunniga. Jag fick lära mig mycket mer än vad jag trodde. Jag köpte pt utbildningen
Tack Albin! Vad kul att höra att du lärde dig mer än förväntat och uppskattade våra lärare. Lycka till nu som tränare!
PT- och tränarutbildningen Jag är mycket nöjd med kursen och vill särskilt lyfta fram de kompetenta lärarna som verkligen har bidragit till min förståelse och utveckling. De har använt sig av senaste forskningen för att säkerställa att vi får den mest aktuella och relevanta kunskapen. Materialet som användes under kursen var gediget och välstrukturerat, vilket gjorde det lätt att följa med och förstå de olika ämnena. Lärarna har också ställt höga krav på eleverna, vilket har motiverat oss att prestera vårt bästa och...
Tack Anette! Det är fantastiskt att höra att kursmaterialet och lärarna har hjälpt dig i din utveckling. Otroligt roligt att fått haft dig med på utbildningen. Blir spännande att få följa din resa som PT och Tränare.
Gick Tränarakademins grundutbildning till Personlig Tränare samt specialiseringen till Strength Coach. Hade höga förväntningar på utbildningen och dem levde verkligen upp till det. Hög kvalitet på både lärare, innehåll och hela upplevelsen av att vara på Bosön. Ett extra pluss får just Strength Coach utbildningen och läraren Stefan Ågren. En otroligt duktig lärare men även en fantastisk person som verkligen är rätt man på rätt plats!
Tack Isac! Vad roligt att dina höga förväntningar infriades och att Strength Coach-delen blev en favorit. Lycka till med nya Tränarjobbet nu så är vi säkra på att vi ses och hörs mer framöver.