Trästaden

Trästaden

www.trastadenbygg.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Trästaden! Vi är ett byggföretag startat 2020 av två vänner i Alingsås. Vi utför jobb både åt dig som privatperson och som företag. Oavsett om det är en mindre renovering, en tillbyggnad eller nyproduktion så hjälper vi er genom hela projektet. Vi har ett brett kontaktnät med lokala underleverantörer och kan...

37 omdömen om Trästaden

Sture R
Skrev om Trästaden

Trästaden har mycket bra och trevliga medarbetare. Vi har tidigare erfarenheter av att bygga hus och har mycke att jämföra med. Vi kan varmt rekommendera Trästaden.

Svar från Trästaden

Tack för ert fina omdöme. Vi är så glada att få snickra hemma hos er, vi känner oss så välkomna varje gång. Roliga projekt har det varit också!

Karin P

Tydlig information Kommer enligt överenskommelse Snyggaste snickarna😜

Svar från Trästaden

Så roligt att ni är nöjda! Tackar tackar, vi gör vårt bästa😎

Kerstin U
Skrev om Trästaden

- Fastighetsägare och fastighetsskötare har blivit väl bemötta. - Vi hade goda förväntningar. Utfört arbete sköttes bra med också bra resultat.. - Arbetet avsåg "hel reparation" och inredning av två garderober efter vattenskada. Anders Krook genom Bo Kidmark

Svar från Trästaden

Tack för ert fina omdöme och att vi åter fick förtroendet att renovera i er fastighet. Det är alltid lika roligt.

Dan E
Skrev om Trästaden

Vi har använt Trästaden vid flera tillfällen och de har alltid gjort ett bra jobb. De kan varmt rekommenderas

Svar från Trästaden

Tusen tack! Det är alltid lika roligt att få hjälpa till med era projekt!

Monica Christina M

Vi gjorde en stor renovering samt utbyggnad av ett gammalt hus. Hela gänget var mycket trevliga, lugna och professionella rakt igenom hela byggprocessen! Vi är väldigt nöjda med resultatet och hur vi fått vara inkluderade i bygget. Alltid tillgängliga för frågor och snabb återkoppling. Rekommenderar dom varmt!

Trästaden Bygg AB gillar detta
Svar från Trästaden

Hej och tack för det fina omdömet. Det var ett riktigt roligt och unikt projekt med mycket special lösningar här och där. Tack för förtroendet att få renovera ert drömhus till nyskick!

First-Name L
Skrev om Trästaden

Vi anlitade Trästaden för att sätta upp en skorsten till vår vedspis och vi är mycket nöjda med resultatet. De var professionella och visade stort engagemang genom hela processen. De var noggranna med detaljerna och såg till att allt utfördes enligt våra önskemål. Det var också uppskattat hur de höll oss uppdaterade under arbetets gång.

Trästaden Bygg AB gillar detta
Svar från Trästaden

Tack för fint omdöme och tack för att vi fick hjälpa till att ge liv till er fina vedspis! Hoppas att det blir många fina brödbak i den framöver!

Jonas A
Skrev om Trästaden

Trästaden Bygg har varit lyhörda för våra önskemål och kommit med bra förslag till lösningar. Jag hade inte själv möjlighet att besöka byggplatsen utan allt fick skötas per telefon och mail, men det var heller inga problem. På det hela taget är vi mycket nöjda med slutresultatet och sättet arbetet är utfört på.

Anders B
Skrev om Trästaden

Toppen! Noggranna och bra resultat.

Göran H
Skrev om Trästaden

Snabbt, proffsigt, välgjort, tidsmässigt hållbart.

Helene K
Skrev om Trästaden

Proffsiga, kunniga, snabba, håller tider, lätta att föra dialog med. Helt enkelt bäst!!!

Christian H
Skrev om Trästaden

Seriösa, trevliga och professionella, arbetet flöt på utan överraskningar.

Helmer S
Skrev om Trästaden

Trästaden monterade ett nytt kök med diverse specialfunktioner och anpassningar. Snyggt och professionellt utfört! God kommunikation och allmänt trevliga. Rekommenderar absolut!

Peter A
Skrev om Trästaden

Bra bemötande, kunnig och lyhörd personal

Lotta H
Skrev om Trästaden

Vi blev väldigt väl bemötta av Trästaden och vi är jätte nöjda med vårat nya badrum.

Marie-Louise
Skrev om Trästaden

Mycket trevliga och duktiga snickare som tog hänsyn till husets ålder och karaktär. Lätt att få kontakt med och snabb återkoppling. Kan varmt rekommendera dem.

Harriet D
Skrev om Trästaden

Bemötandet från företaget var både positivt, personligt och proffesionellt (ppp) samt helt inriktat på att utföra arbetet enligt vårt (beställarens) önskemål. Uppdraget var att bygga en trall framför entrén till vårt radhus. Resultatet blev över våra förväntningar! Upplevelsen av företaget var alltigenom positivt och arbetet kunde utföras bara kort tid efter beställningen. Vi kan bara helhjärtat rekommendera Trästaden Bygg AB.

Svante S
Skrev om Trästaden

Offerten blev missvisande. En parameter borde vara ålder på huset, samt hur utsatta fönstren varit (vädersträck). Annars blev jobben väl utförda förutom fusk med tillbakasatta armaturer ( limmade istället för skruvade)

Simon A
Skrev om Trästaden

Jag är väldigt nöjd med min takomläggning. Den gjordes proffsigt och pålitligt till schysst pris. Högt betyg till killarna för att de höll vad de lovade och hade en bra kommunikation så man visste när var och hur saker gjordes. Problem som uppstod löstes snyggt. De följde sin kommunicerade plan och kalkylen höll bra. Jag skulle anlita dem igen.

Magnus N
Skrev om Trästaden

Snabb offert Arbetet utfört på överenskommen tid. Bra utfört.

ANNA T
Skrev om Trästaden

Trästaden har byggt altan och inglasat uterum hos mig. De är mycket professionella, arbetar effektivt, håller rent och har trevligt och positivt bemötande. Kan varmt rekommendera dem.

Daniel H gillar detta
Linus B
Skrev om Trästaden

Renovering av kök, öppnar planlösningen, nytt förvaringsrum i hall. Punktliga och noggranna, flexibla, bra med städ under tiden.

Johan K
Skrev om Trästaden

Bra bemötande, trevliga, flexibla och enkla att kommunicera med. Förväntningen var att jobbet skulle utföras säkert, effektivt och enl. gällande byggnormer. Detta levdes det upp till. Uppdraget gick ut på att byta fasadpanel på en gavel.

Johannes H
Skrev om Trästaden

Duktiga på sitt jobb och lätta att prata med! Renoverade ett badrum där trästaden både byggde och var projektledare. Alla inblandade så som elektriker, rörmokare och mattläggare var supertrevliga!

Marianne L
Skrev om Trästaden

I samband med utbyggnad av fritidshus mm har vi fått professionellt och hantverksmässigt bemötande och utförande. Mycket kunniga, trevliga och tillmötesgående. Kan varmt rekommendera Trästaden Bygg AB.

Anna H
Skrev om Trästaden

Vi känner oss väldigt nöjda med Trästaden Bygg AB! Från det att vi godkänt offerten tills dess att vår balkong blev renoverad tog inte lång tid!! Och resultatet blev jättefint! Fick även hjälp med ny hängränna och nytt stuprör som behövde bytas ut. Snabbt och smidigt👍 Anna & Kent

ProglasM1 Ab p
Skrev om Trästaden

Dom är lugna och har tydlighet i sina beskrivningar så man blir trygg , sedan blir oftast jobben bättre än utlovat

Jessica G
Skrev om Trästaden

Har arbetat med Trästaden tidigare och är mycket nöjd med bemötande, kvalitet på arbete, deras förmåga till lösningar på allehanda problem, städar upp snyggt innan de lämnar bygget samt lämnar fin kvalité och finish på slutresultatet. Har byggt kök och hall, bytt fönster, hängrännor, platsbyggda garderober etc. De tar hand om allt från början till slut och hantverket ger full pott i omdöme. Men, vid senaste bygget var jag på plats när arbetet utfördes och kan konstatera att arbetet gick avsevärt snabbare än de timmar som...

Svar från Trästaden

Tack för dina fina ord om vårt arbete. Det är dock tråkigt att du är missnöjd med timberäkningen och att vi har brustit i kommunikationen. När vi räknar timmar debiterar vi för arbeten så som materialtransport och att slänga skräp, alltså inte enbart arbeten där vi är på plats hos kund. Vi har tagit till oss av din kritik och ska bli bättre på att kommunicera hur vi räknar timmar framöver.

Per F
Skrev om Trästaden

Arbetet omfattade omläggning och reparation av taket.

Kerstin G
Skrev om Trästaden

Snabbt, enkelt, punktligt, bra! Trästaden bygg bytte diskbänk, lagade tröskel samt lite utvändigt snickeri

Anders T
Skrev om Trästaden

Kommer som de lovar. Jobbar ihärdigt.håller snyggt på bygget kommer fort efter det är klart om något inte funkar

Helene K
Skrev om Trästaden

Serviceinriktade, lyhörda, snabba, noggranna och prisvärda.

Tom J
Skrev om Trästaden

Utmärkt bemötande. Uppfyllde alla förväntningar & mer där till!

Dan E
Skrev om Trästaden

Vi har haft ett bra samarbete och är väldigt nöjda med resultatet på arbetena som Trästaden utfört. Kundkontakten har varit bra och det har inte varit några problem med att hitta lösningar som har passat oss. Vi kan varmt rekommendera Trästaden. Vi har fått hjälp med att bygga en lofttrappa samt installation av dörr på vårt garage. Vi har bytt golv i stora delar av huset. Vi har även byggt in takstolar på utsidan för att förbereda för fasadbelysning.

Tommy J
Skrev om Trästaden

Trevligt bemötande. Kom när dom sa, ringde särskilt när en av dom blev sjuk och behövde ändra tid. Utmärkt jobb med att byta ytterdörr. Kom extra för att efter justera utan extra kostnad. Unga och kunniga. Rekommenderas!

Christian L
Skrev om Trästaden

Kommer när de ska, håller vad de lovar och levererar fint resultat. Supernöjd! (Renovering av uthus inkl takbyte samt lite annat)

Sofia M
Skrev om Trästaden

Vi är jättenöjda med att ha anlitat trästaden. Det blev bättre än vi kunde ha föreställt oss.

Linda V
Skrev om Trästaden

Proffsiga, ordentliga och snabba! Slutresultat blev mycket bra och vi hade en god kommunikation under hela arbetet! Kan varmt redkommendera Trästaden Bygg AB.