Tre Kronor Försäkring AB
1.5 i betyg av av
8 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Tre Kronor Försäkring AB
-
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Varning varning!
Bluff-bolag.
Täcker inte ett skit utan blåser dig på pengar och säljer en försäkring som e helt värdelös utan deras ”plus”.
Har haft både bil och hus där och de kommer jag aldrig ha igen. Ingen i min närhet heller.
Har anmält dom nu efter 3 ärenden som de inte ”täcker”.
Extremt otrevlig och okunnig personal… vissa har så dålig attityd att man nästan blir mörkrädd.
Till råga på det så slänger dom luren i örat på en när man suttit i kö i nästan 45min.
Håll er långt borta ifrån detta bolag. -
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Så dåligt bemötande okunnig personal, oprofessionellt bemötande. Bilen går sönder i Tyskland. 3 barn med bärningsbil kommer säger det tar 1 vecka fixa bilen nåt med växellådan delar som ska beställas osv. Dagen efter bokat hotel i Kroatien och slutdestinationen var ner mot balkan. När bärgningsbilen kommer säger försäkringen bilen har gått 16000 mil ni står för allt försäkringen täcker inget. BMW växellåda dyrt så den fick inte åka med. När jag ringer försäkringen igen frågar om hyrbil. Det har ni rätt till. 4 dagar 100 % betalar de därefter 75% jag betalar 25% ber dem kolla så hyr vi det tar oss till Kroatien och lämnar bilen där eller hur långt man kan köra neråt med hyrbil. De skulle kolla detta. Efter 1.5 timmar väntan befinner mig ute på en parkering nära en matafärr i Tyskland med 3 barn 28 grader varmt. Hade redan väntat 2 timmar på bärgningsbilen trodde det skulle va ADAC så de kunde kolla direkt vad felet va med dator, vanlig bärgningsbil. Får ringa de igen blir kopplad vidare minnst 5 gånger tills man kommer till rätt människa typ 20 minuter. Då säger de då vi inte tog bilen till verkstaden har vi bara rätt till 4 dagars bilhyring och ska lämnas till samma ställe den hyrdes ifrån då hyrbilar ej vill ha bilar kvar i Balkan/Kroatien personal får jämna där kostar mycket. Men jag min familj vad hände med oss vår resa som inte går att avboka. Fruktansvärt hemskt. Ska ta bort allt som har med Swedbank att gör. Helkunder sedan jag startade konto minst 20 år. Personal hade gråtit när jag hade höjt rösten så dåligt så inte sant, de är dyrt det är si så allt för att inte bry sig om kunden men deras personals kunskapen är 0 upp till 8 timmars telefonsamtal ingen hjälp alls kopplas vidare du har kommit fel. Vi kollar upp det. När man ringer händer inget bara skuldbelägga man.
-
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Toppenbra försäkringsbolag!
Fick svar på en gång när jag anmälde skadan via telefon och mailkontakten med handläggaren för inlämning av underlag gick supersmidigt. Fick beslut och ersättning snabbt! Stort + då deras plusförsäkring ger ersättning upp till nypris för elektronik upp till 4 år utan åldersavdrag. Rekommenderas! -
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
I had the worst experience. Hard to cancel, rude people at customer support. Do not recommend it.
-
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Vill varna alla för detta försäkringsbolag! Dom gör allt i sin makt för att förhala processen och inte betala någon ersättning. Min kontakt med trekronor har varit en mardröm efter en redan traumatisk upplevelse.
-
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Varning håll er ifrån dem.
De har sagt upp försäkringen på både mina bilar pågrund av att dem inte kunde dra pengar från mitt konto.
Jag ringde och berättade att jag har inte fått ens en påminnelse av de om betalningen men dem sa att dem köper inte det.
De sagt upp försäkringen på både bilar 42 dagar tillbaka vilket gjorde att jag fick en faktura på 15000kr från trafikförsäkringföreningen.
Jag har företagsförsäkring hos dem också, men ska säga upp det då jag känner mig inte trygg lägre hos dem. -
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Jag önskar ingen att få lov att vara i kontakt med Tre Kronor Försäkring (en lätt googling märks att fler haft problem). Under 1,5 månad skickade jag fem mail och fick svar på 1. Efter just 1,5 månad (min 95 åriga mormor som inte har mail har en bättre svarsfrekvens). Ska man som kund behöva jaga sitt försäkringsbolag? En icke fungerande kundtjänst är såklart tecken på att nåt är lurt. När jag väl hade ett försäkringsärende så uppförde dom sig oprofessionellt. Jag har bara haft Länsförsäkringar tidigare så jag kan inte göra en rättvis jämförelse över alla försäkringsbolag. Men mellan dom två är det natt och dag. Inget är någonsin ett problem med Länsförsäkringar, medan Tre Kronor gör allt för att slippa undan att betala ut pengar.
Jag fick försäkringen genom min bank Swedbank som en billig försäkring, och just billig är väl ledordet här. Men mitt tips är att aldrig någonsin byta från ett försäkringsbolag du är nöjd med, till ett billigare.
Min kontakt med Tre Kronor Försäkring var tyvärr urusel på alla sätt och vis. Året är alltså 2017 och att Tre Kronor inte ens vet hur man använder mail är ett tecken på att framtiden kanske inte tillhör dom. -
skrev om Tre Kronor Försäkring AB
Har haft Tre Kronor försäkring för hem, bilar, husvagn och personförsäkringar sedan drygt två år. Bra priser och villkoren ser okej ut. MEN, ge dig bara i kast med detta försäkringsbolag om du har oändligt tålamod och inte har något emot att bli runtkopplad mellan olika telefonköer. Dom samarbetar med Swedbanks oändligt omständiga telefonbank som sällan kan svara på basala frågor utan att koppla om eller koppla bort (!) dig.
Idag har jag ringt tre gånger till tre kronor. Felkopplad till Folksam nu senast. Gången innan kopplades jag till en bilbärgare och innan des sfick jag vänta i 38 minuter innan jag eftre tre omkopplingar kom till en person som kunde svara på en fråga om min fordonsförsäkring.
Den fruktansvärda kundservicen gör att jag bara kan ge lägsta betyg. Jag säger ajöss till Tre kronor.