Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Södermalm Tre Kronor Försäkring AB

Tre Kronor Försäkring AB

Östgötagatan 90, 116 64 Stockholm — Visa karta

Kanalvägen 17, 18330, Täby
Account Factory
Andreas M:
Rekommenderar varmt AccountFactory till alla småföretagare! De är otroligt hjälpsamma och har tålamod och förklarar så att man förstår på et...

Läs vad 2 kunder tycker om Tre Kronor Försäkring AB

• Mats U
    Mats U skrev om Tre Kronor Försäkring AB
    Jag önskar ingen att få lov att vara i kontakt med Tre Kronor Försäkring (en lätt googling märks att fler haft problem). Under 1,5 månad skickade jag fem mail och fick svar på 1. Efter just 1,5 månad (min 95 åriga mormor som inte har mail har en bättre svarsfrekvens). Ska man som kund behöva jaga sitt försäkringsbolag? En icke fungerande kundtjänst är såklart tecken på att nåt är lurt. När jag väl hade ett försäkringsärende så uppförde dom sig oprofessionellt. Jag har bara haft Länsförsäkringar tidigare så jag kan inte göra en rättvis jämförelse över alla försäkringsbolag. Men mellan dom två är det natt och dag. Inget är någonsin ett problem med Länsförsäkringar, medan Tre Kronor gör allt för att slippa undan att betala ut pengar.
    Jag fick försäkringen genom min bank Swedbank som en billig försäkring, och just billig är väl ledordet här. Men mitt tips är att aldrig någonsin byta från ett försäkringsbolag du är nöjd med, till ett billigare.
    Min kontakt med Tre Kronor Försäkring var tyvärr urusel på alla sätt och vis. Året är alltså 2017 och att Tre Kronor inte ens vet hur man använder mail är ett tecken på att framtiden kanske inte tillhör dom.
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Tre Kronor Försäkring AB
    Har haft Tre Kronor försäkring för hem, bilar, husvagn och personförsäkringar sedan drygt två år. Bra priser och villkoren ser okej ut. MEN, ge dig bara i kast med detta försäkringsbolag om du har oändligt tålamod och inte har något emot att bli runtkopplad mellan olika telefonköer. Dom samarbetar med Swedbanks oändligt omständiga telefonbank som sällan kan svara på basala frågor utan att koppla om eller koppla bort (!) dig.

Idag har jag ringt tre gånger till tre kronor. Felkopplad till Folksam nu senast. Gången innan kopplades jag till en bilbärgare och innan des sfick jag vänta i 38 minuter innan jag eftre tre omkopplingar kom till en person som kunde svara på en fråga om min fordonsförsäkring.

Den fruktansvärda kundservicen gör att jag bara kan ge lägsta betyg. Jag säger ajöss till Tre kronor.

Östgötagatan 90, 116 64 Stockholm