Alla kategorier Takläggare Stockholms län Södertälje Trygg Fastighetsrenovering
Rekommenderat företag 2015 - Trygg Fastighetsrenovering

Trygg Fastighetsrenovering

Brännarevägen 2, 151 55 Södertälje — Visa karta

Tak och fasad. Du har hittat rätt, Om Trygg Fastighetsrenovering AB får förtroendet att göra din takomläggning eller din fasadrenovering gör vi vårt yttersta för att du ska bli nöjd. Kontakta Trygg Fastighetsrenovering AB för en kostnadsfri offert!Naturligtvis lämnar vi alltid 5 års garanti på alla arbeten. Inga uppdrag är för små för oss och vi kommer gärna ut och tittar på era förutsättningar. Vi tar ingen förskotts eller delbetalning under arbetet, utan du betalar när arbetet är slutfört och du är nöjd!

Läs vad 20 kunder tycker om Trygg Fastighetsrenovering

• Sven O
    Sven O skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag kan varmt rekommendera Trygg Fastighetsrenovering för takläggning. De lämnade bästa offerten med avseende på kvalitet, information och noggrannhet i alla detaljer som gör ett tak säkert. Arbetet gjordes på utsatt tid och allt som skulle kunna ha varit problem löstes snabbt och proffessionellt. Jag är mycket nöjd med jobbet.
  • gunnar o
    gunnar o skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag kan varmt rekommendera Trygg Fastighetsrenovering. Byte av röt angripet virke, ny papp, läkt, ny plåt på skorsten, byte av ränndalar, stuprör, hängrännor och tegel.

Dom utförde jobbet professionellt och enligt tidplan, alltid med ett trevligt bemötande. Efter utfört arbete städade dom upp ordentligt efter sig.
  • Eva J
    Eva J skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Mina varmaste rekommendationer till Trygg Fastighetsrenovering! Jag anlitade dem när mitt 3 år gamla plåttak visade sig vara ett fuskbygge där läkt saknades. Man hade spikat på plåten direkt i pappen med ett otal spikar, vilket är helt förkastligt. Det läcker förr eller senare! Så papptaket var bara att ta bort i sin helhet. Men tyvärr visade det sig att både råsponten och takstolarna redan delvis hade hunnit bli så skadade att delar måste bytas ut. Tydligen kan det gå så fort som på 3 år! Hade besiktningsman som synade och berättade för mig att det är så!
    Jag var på plats under hela tiden då Trygg Fastighetsrenovering arbetade och fick också chans att själv gå upp på taket och kolla skadorna. Kom jag inte upp så fotades det och jag fick se "på backen" vad de ville visa. Tycker mig nu ha lärt mig ett och annat av dessa duktiga hantverkare. Några nyckelord/-meningar jag snappat upp; fastighetens förutsättningar styr arbetet, läkt för att skapa tillräcklig luftgenomströmning, tillräcklig överlappning, vattenlås, vindskivor utan skarvar, silikonspruta som används för att täta andra skarvar m m, m m
    Som sanna konstnärer tog de sig an att byta de delar som var skadade, lägga nytt papptak, läkt och så till sist plåttaket på mitt hus, ett hus som inte hade perfekta raka mått! Det var ett nöje att se dem arbeta och jag hade mycket roligt åt deras interna diskussioner, trevliga som de var! Högsta betyg!
    Eva med en stuga som nu är hel i alla sina delar och förstås tät!
  • Carita K
    Carita K skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Supertrevlig firma. Glada och effektiva killar. Snabba och professionella. Städar efter sig exemplariskt, inte ett spår kvar. Bara ett snyggt och framförallt TÄTT tak.
    Trygg Fastighetsrenovering, Carita K gillar detta
  • Pia D
    Pia D skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    En dryg månad efter avslutat jobb med takläggning (från och takpapp och uppåt) och fasad/fönstermålning är jag fortfarande jättenöjd. Trevliga och KUNNIGA hantverkare på Trygg Fastighetsrenovering + Svenska Tak & Puts, noggrant utfört arbete samt tips på lite smådetaljer som förskönade huset. Jobbet tog lite längre tid än vad som sagts från början men väder och vind spelade nog in. Kommer anlita dem i framtiden.
  • Hans K
    Hans K skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag vill verkligen rekommendera Trygg Fastighetsrenovering. Vi fick taket på vårt fritidshus i Nykvarn omlagt förra sommaren, med ny papp och nya betongpannor. Magnus arbetade professionellt, arbetet kunde inte göras bättre. Det som jag uppskattade mest var att han hela tiden kommunicerade med mig. Om det fanns flera sätt att utföra någon detalj ställde han alltid frågan; "vill du ha det si eller så?". Och han angav för- och nackdelar! En toppenfirma med Magnus som centralfigur och som kontrollerade allt så att kunden blev nöjd!
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Vi har under flera år funderat på att byta ut takpannorna på vårt radhus byggt -79, med tak av betongpannor.
    Förra sommarens regn visade på ett läckage från taket ned i yttervägg till ett sovrum.
    Vi sökte förutsättningslöst via offerta.se varvid Magnus på Trygg Fastighetsrenovering var en av dem som svarade. Offerten vi fick av Magnus var inte den med lägst kostnad för oss, men vi upplevde att Magnus agerade mycket seriöst och med stor kunskap. Man har till exempel en mycket ambitiös metod för att skydda våra takgenomföringar för avloppsavluftningar och imkanal.
    Vi hade planerat bytet till april, men fick en propå av Trygg att påbörja arbetet redan i februari då de hade fått kapacitet över. Vi hade då inte evakuerat vår vind och hade heller inte tid att göra det på kort varsel, men erbjöds att kostnadsfritt få kartongerna flyttade av Trygg. Vi tackade då ja till tidigareläggningen.
    Under arbetet så kom grabbarna på utsatt tid och utförde arbetet inom överenskommen period.
    Även det tilläggsarbete med ytterligarare underarbete genomfördes inom perioden.
    Jag hade ett klagomål på spräckta ändträn på den nylagda ströläkten (under pannornas nederkant mot det fria), vilket Trygg löste genom att måla alla ströläkts ändträ och nedersta bärläkten utan tillkommande kostnad för oss. En mycket bra lösning för att hålla läkten frisk under lång tid framöver.
    Vi kan rekommendera Trygg Fastighetsrenovering och skulle gärna anlita dem igen.
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Vi kan verkligen rekommendera Trygg Fastighetsrenovering AB som lade om vårt tak. Det gick snabbt, professionellt, de höll rent efter sig och höll allt de lovade plus lite till. De är väldigt lätta att ha att göra med, vi rekommenderar dem starkt.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Vi har precis fått vårt tak omlagt av Trygg Fastighetsrenovering och vi är mycket nöjda.
    De har varit mycket trevliga och professionella under hela projektet.
    Vi kom i kontakt med dem via en rekommendation och vill gärna passa rekommendationen vidare.
    Vill ni ha en proffsig/flexibel och trevlig takläggare så välj Trygg fastighetsrenovering.

Magnus A Lindberg
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Vi valde att anlita detta företag efter att vi upptäckt att det hade börjat regna in. Eftersom taket var i rätt så dåligt skick fick vi hjälp med att byta ut taket samt få till bättre ventilation bland annat i form av s k mögelstopp. Arbetet utfördes snabbt och effektivt av trevliga och professionella hantverkare. Arbetsledaren är lätt att ha och göra med och förklarade under arbetet pågick vad som gjordes och varför. Vvi har inget att klaga på och kan varmt rekommendera dem för ditt takprojekt.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag anlitade detta företag för en takomläggning. De skötte allt på ett utomordentligt professionellt sätt! Det kunde inte vara bättre!
    Jag kan varmt rekommendera Trygg Fastighetsrenovering till alla som söker seriösa hantverkare.
    Margareta Larsson
  • Claes O
    Claes O skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Trygg Fastighetsrenovering hjälpte oss med en väldigt väderkänslig takoperation, där de var tvungna att blottlägga isoleringen för att kunna genomföra åtgärder i ett för övrigt nybyggt tak. Tyvärr hade den förre entreprenören "glömt" att utföra taket med diffusionsmöjlighet. Efter moget övervägande beslöt vi att låta Trygg utföra de nödvändiga åtgärderna. Företaget arbetade med stor seriositet och alltid med lämplig bemanning i de olika momenten. Trygg samarbetar med Svenska Tak och puts för att därigenom hålla erfordlig bemanning vid demontering/montering. Vi fick också god information under arbetes gång då det uppstod vissa knivigheter under hand att ta ställning till. Om ni har ett besvärligt takproblem, så vänd er till Magnus på Trygg. Han har en positiv inställning till möjliga lösningar.
    Claes och Marianne
  • Müjgan A
    Müjgan A skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Takrenovering -fasadmålning proffsigt, tryggt och trevligt bemötande och seriösa killar. Arbetet utfördes perfekt, helt enligt tidsplan. Vi kan starkt rekommendera företaget. Vi är jättenöjda med resultatet. De var mycket hjälpsamma med ett par saker som faktiskt låg utanför avtalet. Enskedefältet
  • mujgan a
    mujgan a skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Takrenovering - fasadmålning
    Proffsigt , tryggt och trevlig bemötande och seriösa killar. Arbetet utfördes perfekt, helt enligt tidsplan. Vi kan starkt rekommendera Jag är jättenöjd med resultatet var mycket hjälpsamma med ett par saker som faktiskt låg utanför avtalet.
    Enskedefältet Mujgan
  • Kenneth O
    Kenneth O skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Trots att företaget hade fullbokat under sommaren så lyckades Magnus och hans team klämma in vårat tak i schemat och arbetet startade enligt överenskommelse. Allt flöt på jättebra och vi blev under arbetets tid informerade om vad som gjordes, vilket kändes bra.

Personalen var väldigt kunniga och noggranna och rev ner taket hela vägen ner till råsponten där vi hade några kvadrat brädor med röta som åtgärdades och sedan lades det nya taket "by the book" med stor noggrannhet och slutresultatet blev över förväntan.

Vi gick även på företagets rekommendation att ta en lite glansigare (svart) panna och vi kan nu stolt säga att vi har kvarterets snyggaste tak. Vi rekommenderar verkligen detta företag till er som planerar att göra en takomläggning och vi kommer även att rekommendera dom till våra vänner som går i takomläggningstankar.
  • Maria M
    Maria M skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Bra, snabba och proffsiga killar. Rekommenderas!
  • Jan T
    Jan T skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Trygg fast.renov. Gjorde takomläggning hos oss. Vi är jättenöjda med vårt snygga nya tak med tegelpannor (istället för betongpannor) Proffsigt utfört med en bra dialog under hela arbetets gång.
  • Anders M
    Anders M skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag kontaktade Trygg Fastighetsrenovering när jag upptäckte att det regnade in. De besiktade taket omgående och efter att ha konstaterat takets bedrövliga skick startade renoveringsarbetet efter mindre än en vecka som innefattade rivning ner till råsponten, utbyte av rötangripet virke, ny papp, läkt, takpannor, vindskivor, hängrännor och stuprör samt en del måleriarbeten. Arbetet gick fort och smidigt. Vissa smärre justeringar utfördes efter vintern när vädret blivit bättre. Dessa gjordes med stor omsorg. Alltid ett trevligt bemötande och alltid med ambitionen att kunden är nöjd. Bra utfört arbete utan att tumma på säkerheten för hantverkarna gör att jag varmt kan rekommendera företaget för denna typ av takarbeten.
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag kan varmt rekommendera detta företag. De la om vårt tak på ett sätt som bara proffs gör. Bra personal som man kan prata med. Ett par månader efter utfört arbete kom de tillbaks och gjorde måleriarbeten som inte kunnat göras pga kallt väder.
  • Gunnar K
    Gunnar K skrev om Trygg Fastighetsrenovering
    Jag kan varmt rekommendera Trygg Fastighetsrenov. De genomförde arbetet snyggt och gediget.

Brännarevägen 2, 151 55 Södertälje