Var intresserad av en bil i Borlänge, och säljaren skulle ringa upp på måndag. Satt hela, dan och väntade. Det var den enda dan jag kunde åka. Hade jag varit en man hade han säkert ringt.. Sen ljuger man om att man ringt och mailat mig, trots att santakslistan och inkorgen /skräp korgen säger något annat. Oärliga och oseriösa. Kommer defenitivt aldrig köpa, en bil, från Ett företag som Din bil.
Din Bil
Omdömen totalt
Snittbetyg
Jag köpte i januari 2025 en bil för 300tkr från Din Bil Värmdö. Vid köpet uppgavs det att bromsarna var helt nybytta av deras egen verkstad. Efter cirka fem månader och 450 mils körning började bilen vibrera kraftigt vid inbromsning. Verkstad konstaterade att bromsskivorna fram var skeva, vilket inte är normalt för nya bromsar efter så kort tid. Jag reklamerade felet till säljaren och hänvisade till konsumentköplagen (2022:260), som ger konsumenten rätt att reklamera fel i upp till tre år, och som anger att fel som visar sig inom sex månader ska anses ha funnits redan vid leverans. Trots detta har Din Bil Värmdö valt att inte ta ansvar, utan hänvisar till att bromsar är en ”slitagedel”, vilket strider mot lagens regler om säljaransvar. Jag har gett företaget flera möjligheter att hantera ärendet på ett professionellt sätt, men de har valt att inte återkomma med en lösning. Ärendet kommer därför att anmälas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för prövning. Jag delar detta som en varning till andra konsumenter att vara försiktiga, att begära skriftliga garantier och att noggrant dokumentera allt vid köp från Din Bil / Volkswagen Värmdö.
Golf Gti 2018. Lämnade in bilen för felsökning växellåda hos Din bil Värmdö efter att att fått ett felmeddelande som indikerade "Fel på växellåda, fortsatt färd möjlig". Efter felsökning vill dom byta hela växellådan för 106000:-.! Bilen går och växlar perfekt. Kontaktar två andra aktörer som säger att det är ett elektroniskt fel och är relativt lätt att åtgärda. Under tiden bilen är på verkstaden lyckas dom ha sönder turbon och vill även byta den! Dom vägrar ta kostnaden för att byta den. Totalt landar kostnaden på ca 130000:- mer än halva bilens värde. Tar nu bilen till annan aktör!!
Är i kontakt med säljaren, han skulle återkomma om de kunde åtgärda skönhetsfelen på bilen. Om de kunde göra det så skulle jag ta bilen. Han skickar mail om jag vill ha bilen då hans kollega eventuellt har en kund på den. Jag säger ja, och erbjuder mig att swisha handpenning. Då låtsas han som att det regnar och låter sin kollega sälja bilen. Trots jag sa jag skulle ha den + erbjudande av handpenning. Så sjukt nonchalant och dåligt agerande. Köp INTE bil här, aldrig blivit så dåligt behandlad av någon bilhandlare.
Service Audi Din Bil Östermalm 31/3 2025. Svårt att boka. Du kopplas runt och känner att här tar ingen ansvar. Ingen bekräftelse efter inlämning för oilservice och ändå inte klar. Konstiga anmärkningar och inga noteringar i servicebok. Jag har haft tjänstebil i 10år plus och aldrig upplevt ett sådant här kaos. Aldrig mer. Jag förstår att det inte alltid är lätt men detta är kaos och jag hör fler missnöjda när jag hämtar. Något är fel Top-down! Kundmottagare kan inte bilar och mekanik, men uttalar sig ändå. Mekaniker kan säkert sitt jobb bra, men kontakt mot kund är under all kritik. Finns det någon styrning uppifrån? Är det för lite konkurrens?
Köpte en begagnad bil hos Din Bil Bromma och blev väldigt nöjd med köpet samt hela processen. Artur Buwaj var hjälpsam, tålmodig och tydlig genom alla steg av köpet. Han hittade bra lösningar för inbytet och såg till att affären kändes smidig och transparent. Stort tack för ett bra bemötande! Jag kan rekommendera Din Bil Bromma till andra bilköpare.
Det var en besvikelse... de ville ta mer betalt än det framkom vid bokningen, när det löste sig visade det sig att de missat halva jobbet & ville då boka en ny dag? Kom igen. det var mer förvirrat än en garage mek! Att bara försöka vara trevlig räcker inte riktigt när jobbet å kvalitén inte finns där...
Jag ringde till Skoda Bäckebol för att fråga om de kände till vad det var för fel på bilen när jag hade ett vinande ljud när jag accelererade och motorbromsade på min Skoda Scala 2024. Nej sa dom. Men de ville gärna att jag kom in på felsökning på vagnskadegarantin. Jag berättade då att jag eftermonterat en sub-bas på BRL och de hade felsökt och sagt att ljudet fanns där även när basen var urkopplad. Jag försäkrade mig om att det inte skulle kosta några pengar att lämna in bilen (3 gånger). Nej, det skulle inte kosta något. När jag lämnat in bilen, gick det väldigt fort för Skoda att konstatera att ljudet var där. De gjorde dock ingen djupare felsökning då de sa att jag hade en eftermonterad bas. De sa dock att ljudet försvann när de kopplade ur basen!? Hur de han med att provköra, koppla ur basen på 40 minuter är en gåta. Ord står mot ord. Skoda skyller på BRL och BRL på Skoda. Tillsaken. Skoda ville ha 500 kr i betalning för att i princip titta på bilen. Trots att de sagt att det inte skulle kosta något!!! Skoda Bäckebol slår i från sig allt gällande nybilsgaranti som möjligtvis gå att härleda till något som inte är skoda original delar/monterat. Även om det är proffsigt gjort av annat företag. Det skulle jag vilja se i skrift att de kan göra så. Jag ska byta service ställe!
Värsta jag varit med om kundservice under all kritik, goodwill absolut noll. Hämtar bilen i morgon transporterar den till annan verkstad
Din Bil Skoda Bäckebol kan inte vilja sälja bilar efter det bemötandet jag fick i telefonen. Vi ville köpa en av deras dyrare modeller och hade önskemål om provkörning men det enda jag fick som svar var olika fördröjningar i form av ”jag hör av mig efter jag har kollat” (fortfarande 1 dag senare har jag inte fått tillbakakoppling) eller ”jag sitter dumt till så jag ringer om en liten stund” och efter en bra lång stund ringde jag tillbaka varpå säljaren Per inte verkade ett dugg intresserad av att hjälpa oss i över huvud taget för det han höll på med var mycket viktigare. ”Fatta dig kort” ”jag har inte tid” är 2 saker som inte ens ska finnas med på listan man INTE säger som säljare och gör den det är det längst ner markerat rött och med feta bokstäver. Nej Skoda bäckebol kan ABSOLUT GLÖMMA mig och jag kommer aktivt starkt avråda folk från att någonsin kontakta dom!
Din bil Sverige AB har som policy att betalningsvillkor om 20 dagar gäller. Alla inom EU och Sverige strävar mot 3O dagar. Undvik dessa företag som har avvikande betalningsvillkor.
Fick bra hjälp tills jag skrev på köpekontrakt på en bil, sedan slutade de svara i telefon, ringde inte tillbaka och levererade sedan en bil där det saknades saker. När jag påpekade det så bad de mig att själv lösa problemet genom att åka in till en annan Volkwagen..... Jag kan INTE rekommendera säljaren som "hjälpte" mig.
Besvarar aldrig samtal eller mail. När man kopplas till växeln slänger dom på luren när man säger att man inte får något svar från någon. Fruktansvärt bolag. Rekommenderas ej till någon.
Efter lite mer än ett år upptäcker jag övermålade plåtskador efter en troligtvis felaktigt utbytt vindruta på min fyra år gamla Skoda Octavia. Rost på flera ställen mellan A-stolpe och vindruta samt påpenslad färg i annan nyans. Säljledare Anders Berglund meddelar att det inte finns något de kan göra.
Köpte två nya bilar från Audi de senaste åren. Det här blev definitivt den sista. Audi Danderyd tar inget ansvar för kunden efter försäljning. Jag har fått flera fel på den senaste bilen där jag upplever ett tråkigt bemötande, samt noll koll på vad man ska göra för att åtgärda felen. Man hittar helt enkelt på massa ursäkter. Jag trodde jag köpte en kvalitetsbil med bästa service, men ack så fel jag hade!
Livsfarlig reparation Efter att i januari ha blivit påkörd på vänster flygel och framhjul bärgas min tjänstebil, en Passat, till VW Södertälje. Reparationen av den begränsade skadan tar hela 2 månader och jag hämtar ut den igen i början på mars. Några veckor senare, i mitten av april, kontaktar jag VW Södertälje då bilen är instabil vid inbromsning och acceleration. Jag påpekar att styrningen har reparerats nyligen och begär en kontroll men får ändå en verkstadstid först fyra veckor senare, i maj. En vecka innan verkstadsbesöket släpper styrstaget på vänster fram helt innan påfart till motorväg. Hjulet ställer sig till vänster, bilen blir ostyrbar och jag överlever endast av ren tur. Sakkunniga i bilbranschen (VW verkstad i Solna, samt verkstadschef på annan verkstad) berättar att staget inte kan lossna om det dragits fast ordentligt då det dras med en självlåsande nylonmutter av engångstyp. Deras bedömning är tydlig: muttern har återanvänts i strid mot reglerna, eller inte dragits fast efter montering. Kvalitetskontrollen har brustit på ett sätt som är förenat med livsfara. VW Södertälje berättar att de skickat bilen vidare till Din Bil i Slagsta som utfört den livsfarligt slarviga reparationen. Trots flera kontakter med VW och Din Bil får jag ingen ursäkt eller ersättning trots att försummelsen varit livshotande. Sämre än så här kan bilservice inte bli. VW och Din Bil har Sveriges sämsta verkstäder.
Jag beställde reservdelar till min Skoda via 'reservdelar via telefon' och ville hämta dem i Södertäje eftersom de stänger 18 på vardagar. Fick bekräftat att 18 var stängningstiden. Kollade också websidan som sade 18:00 på vardagar. När jag kommer dit har reservdelar stängt (sommartid och stänger 17:00). När jag irriterat påpekade att jag innan jag åkte från Kista till Södertälje kollat öppet-tider via webben så får jag till svar: Vi skall säga till att dom ändrar webben, men det hjälper ju inte dig'. Mailade Skodas Brand mgr som bad om ursäkt och lovade att jag skulle bli kontaktad av reservdelar, men inget hände. Ett drygt dygn senare så har man ännu inte brytt sig att uppdatera sin web som borde vara deras ansikte utåt. Handlade istället delarna hos Mekonomen som skriftligt via sin orderbeställning skriver ut sina generösa öppet tider. Delarna kostade dessutom hälften.
1700 kr/timma för arbete är dyrt, men de är väldigt trevliga och serviceinriktade.
Platser 12
Din Bil Sverige AB
1.5 av 8 omdömenDin Bil Sverige AB - Vw Värmdö
1.0 av 4 omdömenDin Bil Sverige AB - Södertälje
1.7 av 3 omdömenDin Bil Sverige AB - Skoda Bäckebol
1.0 av 2 omdömenDin Bil Sverige AB - Skoda Lund
1.0 av 1 omdömenDin Bil - Östermalm
2.0 av 1 omdömenDin Bil Sverige AB - Kista Audi
0.0 av 0 omdömenDin Bil Sverige AB - Sandviken Volkswagen
0.0 av 0 omdömenDin Bil Sverige AB - Skoda Infra City
0.0 av 0 omdömenDin Bil Sverige AB - Skadeverkstad i Gävle
0.0 av 0 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Din Bil har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg