Alla kategorier Säkerhetsföretag Norrbotten Boden Väktarskolan Bevakning Vsb AB

Kårbacksgränd 1, 961 43 Boden — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Väktarskolan Bevakning Vsb AB

• Eric E skrev om Väktarskolan Bevakning Vsb AB
    VARNING FÖR VÄKTARSKOLAN!
    Jag och många andra gick utbildningen Totalvakt i Boden. När vi anlände till skolan fick vi ställa upp oss mot en vägg som om vi var militärfångar. Inget välkomnande, inga frågor om resan gått bra, ingenting. Vi blev heller inte introducerade till eleverna i vår grannklass, vilket lade grunden till en sex veckor lång och bitter fiendskap oss emellan. Torsten, en lärare på skolan betedde sig som en diktator. Det första vi fick höra var att vi skulle kastas ut i snön om vi inte lydde hans instruktioner till punkt och pricka. Innan vi ens fick ta av oss kläderna så kontrollerade personalen att var och en av oss hade betalat. Två klasser går utbildningen tillsammans om vart annat för att skolan på så sätt skulle kunna maximera vinsterna, detta till nackdel för eleverna i form av trängsel, bråk om teven och nattliga störningar. "Datasalarna" var EN dator. Biljardbordet saknade kulor och hade en sönderslagen kö, som Torsten menade vi hade att skylla på våra föregångare - några som vi inte hade något att göra med. Tidigt under utbildningen hämtades ett kommunalråd dit, och det enda han undrade var hur mycket vi hade budgeterat för. Kollektiv bestraffning var normen. Det var en del stök under nätterna, vilket ledde till ständiga utskällningar från skolans ägare. När det var dags för praktik så lyssnade inte personalen det minsta på elevernas önskemål. Under en bilfärd blev en elev förolämpad av ägarens kvinnliga kollega när han vänligt frågade om efter att inte ha förstått första gången. Man fick gå som på nålar genom hela utbildningen. En elev åkte hem nästan direkt. En annan avbröt utbildningen halvvägs. Det var dock varmt i lokalerna, men det var nog det enda positiva. Du betalar för att bli hunsad, förolämpad och behandlad som skit! Det kanske inte är mycket bättre på BYA, men i det fallet är det åtminstone ditt företag som står för notan. Läs mer