4.2 / 5 i betyg — 289 rekommendationer

Läs vad 289 användare tycker om Städ

• Berit L
    Berit L skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jag har en liten fastighet på Södermalm.
    På rekommendation kontaktade jag Vanadis Care när jag ville byta ut min gamla städfirma för löpande trappstädning.
    Oj så glad jag blev när de kom och gjorde sin första städning här.
    Vår fastighet har aldrig blivit så fint städad som nu. De som kom och utförde arbetet var så trevliga och serviceinriktade.
    Jag förstår varför jag blev rekommenderad att ta kontakt med denna firma.

Jag kommer rekommendera alla detta företag om de söker någon bra städfirma.
    Nu kommer jag även låta dem göra hemstädning vid behov.

Stort tack Vanadis Care!
    Hälsningar Berit
    2016-09-30 Vanadis Care svarar Berit L
    Hej Berit!
    Vad glada vi blev att ni var nöjda med våran insatser.tack, det värmer o mycket.
    MVH
    Mariana
  • Per H
    Per H skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Mycket bra städning och mycket trevlig och duktig tjej! Rekommenderas varmt! 😀
  • Behzad G
    Behzad G skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Fick mycket bra bemötande och därefter konkurrenskraftig offert för begärt arbete som genomfördes utomordentligt bra och noggrant av Vanadis Care:s duktiga hantverkare som var dessutom väldigt artiga och trevliga.
    Efter slutfört arbete storstädades huset så allt spår av damm, på grund av renovering, var helt borta.
    Jag kommer definitivt att anlita Vanadis Care för fler byggprojekt och jag rekommenderar dem varmt också.

Med vänlig hälsning
    Behzad Golrang
    Täby, september 2016
    2016-09-28 Vanadis Care svarar Behzad G
    Tack för fina ord och omdöme.
    MVH
    Mariana
  • Anna U
    Anna U skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bästa städfirman! Noggranna och trevliga. Inga klagomål!
  • Christer S
    Christer S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flyttstädning och flytthjälp

Städningen var OK - några smärre missar dock som drar ner betyget. Väggar ej rengjorda överallt.

Flytten i sig gick smidigt och de som utförde den jobbade på bra och var servicminded - dock en del språkförbistringar.

En personlig reflektion är hur anställningsvillkoren för dessa personer ser ut - inte för att jag frågade någon - men jag tänkte på det efteråt.
  • Lisa F
    Lisa F skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Vi bokade vårstädning med Vanadis, dvs en grundlig städning av hela huset. Den blev punktligt och noggrant utförd av två trevliga och proffsiga städerskor, rekommenderas!
  • Johan D
    Johan D skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra städning och flexibel service!
  • Anna K
    Anna K skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Stort tack för pålitlig och professionell hjälp! Vi är mycket nöjda med flytthjälp och städning.
  • Tina T
    Tina T skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flyttstäd, trevlig kvinna som missuppfattat den bokade tiden. Fungerade bra ändå.
  • Elin L
    Elin L skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Fint städat, och då är jag rätt petig... Smidiga kontakter med dem gällande allt. Skulle det vara något negativt är att de tar ut en mindre fakturaavgift som de inte informerade om... men inget att bråka om.
  • David B
    David B skrev om Städ en del av Vanadis Care
    I tid, proffsiga, trevliga och perfekt städat.
  • Marie S
    Marie S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra och noggrann städning. Hade dock gått snabbare om det var fler än 1 person som städade.
  • Olof K
    Olof K skrev om Städ en del av Vanadis Care
    bra pris och troligen bra utförd flyttstädning då jag inte hörde nåt från nästa ägare.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Inte så jättenoga städat, inget klagomål från inflyttande hyresgäst än sålänge dock. 3 Feb.
  • Anders L
    Anders L skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra bemötande. tydlig offert och bra genomförande av städning. Prisvärt
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Svarade inte på mail men bra städning
  • Björn W
    Björn W skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flytt. I tid, noggranna, bra struktur, väldigt nöjd.
    Städ. I tid, bra utfört. Något flammigt på stenskivor i kök, kunde poletats bättre.
  • Caroline W
    Caroline W skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Det blev superrent och vi är jättenöjda! Flyttstäd av 45 kvm.
  • Johan H
    Johan H skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Enkla att ha att göra med. Bra resultat på flyttstädningen. Rekomenderas!
  • Karin B
    Karin B skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Perfekt och fläckfritt! Vi hade itne kunant önska oss något annat med varken flytthjälp eller flyttstäd.
  • Eva R
    Eva R skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jag fick kontakt med Vanadis Care genom Offerts där jag efterlyste ett företag som kunde hjälpa till med en storstädning hos min mamma. Vi bestämde först en dag men sedan var jag tvungen att ändra dag och det var inget problem. Det uppskattar jag.
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jag beställde flyttstädning. Allt har varit tydligt och bra från företaget från första kontakt till avslutat uppdrag. De kunde möta mina önskemål angående dag tidpunkt på dygnet som jag önskade min städning och det blev mycket fint och rent resultat.
  • Marco C
    Marco C skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra offertsunderlag
    Kom i tid
    Städade enligt alla regler
    Inget att klaga på
  • Matilda R
    Matilda R skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Vi är jättenöjda med Vanadis care som vi anlitat för veckostäd av vår företagslokal. De är noggranna, kommunikativa och prisvärda. Vi ger dem våra varmaste rekommendationer.
    Matilda -Stebra Consulting
  • Anna-sofia S
    Anna-sofia S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Fläkten var inte fullständigt rengjord och en fönsterbräda trappan som man kommer åt utan problem var inte rengjord utan full av damm. I övrigt bra städat.
  • Jennifer K
    Jennifer K skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jätteböjda! Vi använde dem för flytthjälp och flyttstäd. Vi vet inte hur resultatet av flyttstäden blev men förutsätter att det blev bra då nya ägaren inte hört av sig :)
    Flytthjälpen var superbra! Trevliga och punktliga killar som gjorde flytten smidigt. Prisvärt dessutom! Rekommenderas varmt!
  • Robert N
    Robert N skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Punktliga, bra städning, smidig kommunikation.
  • Michael P
    Michael P skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Väldigt bra utförd flyttstädning. Bra kommunikation innan. Rekommenderas varmt.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Mycket nöjd med flyttstädning och fönsterputs.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jag hade flyttstäd och flytthjälp och det gick jättebra. Det var lätt att få kontakt med företaget vid frågor. Jag fick en liten skada på en vägg av ett sängben vid flytten som dom kom och reparerade direkt när jag hörde av mig ang detta. Trevligt bemötande.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flytt och flyttstäd från två lägenheter innanför tullarna till radhus en bit ut. Flyttkillarna med Gabriel i spetsen var välorganiserade, snabba, försiktiga och vänliga. Inte en skråma på varken möbler eller väggar och golv i det nyproducerade radhuset. Flyttstäden var precis vad man kunde förvänta sig och inget att klaga på. Kan absolut rekommendera till andra. Inte den billigaste firman, men inte den dyraste heller. Helt klart värt pengarna.
  • Eva G
    Eva G skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Rekommenderar detta företag! Jag behövde hjälp med flyttstädning med kort varsel. Trevligt bemötande av både personen som bokade och personen som utförde städningen. Personen som städade var väldigt noggrann och hoppade inte över någonting. Mycket bra resultat!!
  • Sonja F
    Sonja F skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Vi beställde flyttstädning från Vanadis Care och vi är riktigt nöjda. Allt var rent och fräscht och bara att lämna över nyckeln till nya ägarna.
  • Linda O
    Linda O skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra och grundlig städning.
    Lägenheten känns fräsch flera dagar efter.

Badrummet kunde ha gjorts lite bättre.
  • Petra R
    Petra R skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra service/ kontakt via mail. Bra resultat av flyttstäd, som jag anlitade företaget att göra.
  • Erik S
    Erik S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Lättsam kontakt och bra städ. Plus för att de mötte upp vid själva städet och inte bara skickade städpersonal. Minus att de endast erbjuder pappersfaktura och ändå tar extra betalt för det.
  • Rojan S
    Rojan S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Väldigt bra företag!!!! Anlitade de för flyttstädning.

Jag kom 2 timmar för sent enligt avtalad tid... städerskan väntade på mig när jag väl kom till lägenheten för att släppa in henne.
    De debiterade mig ändå inte för att jag hade missat tiden. Väldigt tacksam för detta :)
    Lägenheten var tipp-topp fräscht efteråt!
    Otroligt bra pris!

Angela på företaget var väldigt service inriktad o trevlig!

Mina varmaste rekomendationer till alla som söker städning.
  • Johanna P
    Johanna P skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Hyresvärden hade anmärkningar på städningen. Klarade besiktningen med nöd och näppe tack vare att lägenheten ändå skulle renoveras innan nästa hyresgäst flyttade in. Främst gällde anmärkningarna avkalkning av badrummet, städning bakom badkaret, att det fanns damm bakom elementen och på vissa listor samt att det inte var torkat bakom/under lådor i garderoberna.
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bra bemötande, snabb offert, rätt pris, trevliga städare, väl utfört arbete.
  • Monica S
    Monica S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Trevliga,mycket bra städat.Kom i tid.Sinande fönster
  • Jarno N
    Jarno N skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Vid offertförfrågan svarade de snabbt och innehållet i städningen (enligt offert) verkade uppfylla de krav vi ställde på "Visningsstädning". Tyvärr var detta ett enda stort luftslott.

I princip det enda som indikerar på att de faktiskt varit hos oss är att nyckeln var återlämnad. I övrigt lyste städningen med sin frånvaro.

En av de främsta anledningarna till att vi valde Vanadis Care var att både fönsterputsning och rengöring av ugn skulle ingå men ingenting av detta utfördes.

Det var så mycket av det som skulle ingå som så tydligt inte hade gjorts och detta klargjordes också genom bildbevis till bolaget.

Gick till slut med på att betala en del av fakturabeloppet trots att detta var långt högre än vad städningen var värd. Tror att samtliga andra bolag efter sådan katastrofal insats skulle riva fakturan och be kunden om ursäkt. Dock inte Vanadis Care men efter mycket diskussioner gick de med på att skriva ner beloppet.

Vet inte om vi hade otur men jag kan verkligen inte rekommendera Vanadis Care till någon.
  • Sahar T
    Sahar T skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Bokade flytthjälp och städ av en 3:a och blev oerhört nöjd! Väldigt bra städerska och två grymma flyttkillar. Allt gick smidigt och bra! Har rekommenderat VC till alla jag känner och kommer definitivt att boka dem vid nästa flytt! Tack!!!!
  • Martin G
    Martin G skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flyttstädning. Fick ett trevligt bemötande både på telefon och senare när jag träffade städteamet.

Städningen var perfekt förutom på två punkter (jag är petig). Ugnen var rengjord men det fanns rester av rengöringskräm och det luktade mycket. Filtret till fläkten var inte väl rengjort. Jag återmatade detta till Vanadis Care och de ville åtgärda missarna omgående vilket var bra. Hade dock redan fixat det själv då det är bökigt att mötas en andra gång. Hade blivit full pott om de inte missat dessa två punkter.
  • Karin Ö
    Karin Ö skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Jag fick bra hjälp med storstädning.
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Utmärkt genomförd flyttstädning.
  • Jan L
    Jan L skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Flyttstädning av bostadsrätt med inglasad balkong
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Tjejen som utförde städjobbet gjorde ett topp jobb! Och ett trevligt bemötande.
    Tack
  • Sigrid W
    Sigrid W skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Supernöjd med flyttstädningen! Lägenheten har nog aldrig varit så ren som nu. Kan absolut tänka mig att anlita dem igen. Trevligt och professionellt bemötande.
  • Antonia C
    Antonia C skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Super bra kommunikation och jätte fint städat! rekommenderas!
  • Sarah S
    Sarah S skrev om Städ en del av Vanadis Care
    Vi har fått påpeka ett antal gånger att vi önskar bättre städning av diskhoar och handfat. Dessutom städar man inte under diskhon trots att jag av avtalet ser att det ska ingå i grundstädningen. Dessutom har vi fått felaktiga fakturor ett flertal gånger, första gången gick städerskan till fel adress, som också var den adress som blev fakturerad. Nu senast har deras slarv gjort att vi hamnat hos inkasso (Intrum Justitia), för att man inte kunnat korrigera felaktiga fakturor i god tid. Jag tror också att man inte korrigerat gjorda avdrag för RUT hos Skatteverket, detta väntar jag svar på om man har gjort/kommer göra.
    2015-10-16 Vanadis Care svarar Sarah S
    Hej Sarah,

Vi är oerhört ledsna över allt strul och olägenhet som problemen med faktureringen måste ha medfört. Det positiva i det hela är att ärendet till slut successivt retts ut och nu är allt som det ska. Tack för ert tålamod och överseende.
    2015-12-06 Sarah S svarar Vanadis Care
    Hej, jag anade att ni skulle svara på min recension eftersom ni verkar svara många som ger er ettor.
    För det första så har ni konstant felanvänt ordet successivt. Ordet successivt betyder stegvis eller liknande. Ordet successivt är inte den svenska översättningen av ordet successfull(y). Ni har t ex använt ordet när ni hade fel adress till oss och vi bad er ändra. Ert svar var att ni successivt hade ändrat adressen vilket verkar vara konstigt med tanke på att ni bara behövde byta ut husnumren, gatunamnet var desamma. Vi vill också påpeka att vi inte längre är kund hos er, och om man vill kalla det att successivt ha löst problemet, så är det väldigt kreativt av er. Slutligen vill jag säga att när jag kom till ert kontor för att hämta nyckeln så var det kaos. Ni hade själva sagt från vilket datum vi kunde hämta nyckeln, men när jag kom dit så skyllde man på att vår ordinarie kontaktperson inte var där utan i Norge. Jag undrade då om personen i fråga hade tagit med sig vår nyckel till Norge men så var det inte. Man hade bara ingen märkning på nycklarna som låg huller om buller. Vår nyckel som vi gav er hade t ex en märkning som sa "X-a nyckel" eftersom det var vad den var för oss. Ni hade inte ens tagit av vår märkning och ni hade inga egna märkningar med t ex kundnummer eller liknande vilket var därför som ingen personal kunde hitta nyckeln. Vi gissade oss fram genom den nyckelhög som låg på ett skrivbord och genom jämförelse med min egen husnyckel fick jag med den hem. Jag fick dessutom truga personalen att visa mitt leg vilket jag också tycker var väldigt märkligt och oseriöst. Varken vi eller de grannar som rekommenderade er är längre kund hos er. Vi har fortfarande inte fått korrigering av RUT-avdraget, och att ni föredrar att ägna tid och energi att läsa och svara på recensioner, snarare än att bevara era kunder gör att jag anser ert företag vara ett stort luftslott, för att hämta ord från en annan recension här.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Sarah S gillar detta

Starrängsringen 63, 115 50 Stockholm