Alla kategorier Hårborttagning Västra Götaland Göteborg Vårda Ögonklinik Göteborg

Vårda Ögonklinik Göteborg

Stora Badhusgatan 12, 411 21 Göteborg — Visa karta

Om Vårda ögonklinik

Erfaren och serviceinriktad personal

Vår serviceinriktade personal har behandlat många ögon sedan 1990-talet. Du som kund sätts alltid i fokus för bästa möjliga bemötande, behandling och resultat.

Avancerad och säker laserteknologi

Ett flertal metoder erbjuds beroende på dina förutsättningar. Med den mest avancerade lasern på marknaden, det tyska Schwind Amaris 750S erbjuder vi NoCut. Vi skär inte i dina ögon, till skillnad från LASIK behandling.

Vi korrigerar med RLE för dig som är 40 år eller äldre.

Företag inom hårborttagning nära Vårda Ögonklinik Göteborg:

Folkungagatan 14, GÖTEBORG
Varmt välkommen till Nova Laserklinik. Vi kan erbjuda dig det mesta inom skönhet... Läs mer ›
Sofia H:
Duktig och kompetent personal! Omtänksamma, professionella och tillmötesgående! Rekommenderas!

Läs vad 51 kunder tycker om Vårda Ögonklinik Göteborg

• Anna-Lena H
    Anna-Lena H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Superbra ställe!

Laseroperationen gick smidigt och det var prisvärt! Har gått drygt ett år nu och allt är kanon! Såååå skönt att slippa brillor och linser. Skall jag leta något negativt var det att läkaren talade skånska ;).
  • George S
    George S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Fick veta av en bekant att han gjorde en synkorrigering hos Vårda Göteborg. Har inte vågat göra det innan då jag inte visste hur säkert det var. Personalen var hjälpsamma och bemötte mig vänligt när jag kom, vilket var avgörande att jag inte ångra mig och vände.

Har fortfarande god syn efter synkorrigeringen, men har ständigt torra ögon som jag nu nästan lärt mig leva med.
  • Jeanette D
    Jeanette D skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Tyvärr blev inte resultatet av mina satsade ca 35000 så lyckat! RLE med kompletterad laser ger resultat att jag ser sämre än innan behandlingen. RLE utfördes oktober 2011, väntan ca 4 månader på laser. Väntan, väntan med olika besked på vad som skulle kunna göras. Uppgradering av laser v. 31-32 2013 var en parameter. Jag väntade utan återkoppling som utlovats! Kontaktade så själv kliniken och fick en tid med optiker o läkare. Återbesök senast 13/2 2014 med löfte om återkoppling om en ny tid för ytterligare en laserbehandling. Mailat v.11 för att höra när denna behandling kan utföras! Nu 18/3 fortfarande ingen återkoppling från någon på kliniken. Hans Romanius som jag de senaste gångerna har haft kontakt med, vill själv utföra denna andra laserbehandling.
    För min egen och mitt arbete är det önskvärt att få en acceptabel framförhållning.
    Tror det framstår tydligt att jag är besviken på Vårda på många sätt. Inte något gott bemötande och utlovade kontakter uteblir. Jag är tyvärr ingen bra reklampelare för Vårda.
  • Margreth W
    Margreth W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag gjorde en RLE-operation på Vårda Ögonklinik i Göteborg för cirka två år sedan. Båda ögonens linser byttes ut mot multifokala plastlinser. Detta för att korrigera både ålderssynthet och närsynthet. Operationen och allt som hade med behandlingen att göra gick mycket smidigt och redan efter någon vecka såg jag jättebra. Jag blev väl omhändertagen och tvekar inte att rekommendera andra att göra den här operationen.
  • Maria H
    Maria H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionell behandling med gott resultat.
  • Mats S
    Mats S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Tjänst: Ögonlaser operation.

Väldigt professionellt och trevligt bemötande.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Dom var vänliga och hjälpsamma när jag kom dit, dom spred positiv energi och jag kände mig bekväm hela tiden.
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Eftersom jag ej är färdigbehandlad, kan jag ej heller lämna omdömet ännu.

Hälsningar
    Lennart
  • Lena K
    Lena K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    November 2011 opererade jag bägge ögonen (linserna byttes ut) och jag är mycket nöjd och har aldrig ångrat operationen. Det är härligt att slippa glasögonen. Jag var kontroll 1 månad efter operationen och allt var bra. Däremot blev jag aldrig kallad till en halvårskontroll och det är jag besviken över. Jag har inte heller ringt och påmint om halvårskontrollen. Tiden har gått och man är upptagen med annat och då blir det inte av att man ringer och påminner.
    Kort sagt; glad att jag opererade mig men lite besviken över att det missades med halvårskontrollen.
  • Lena M
    Lena M skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    vänligt och proffesionellt bemötande-kanske aningen svalt.
    noncut-op av ett öga. Hade enormt ont(mer än väntat)dagarna efter op och hade önskat att jag hade några fler av de fantastiska bedövningsdropparna.
    Väldigt nöjd med resultat, jag lyssnade och följde optikern ständiga rekomendationer om solglasögon, droppar etc.
    har rekommenderat till andra trots det dyra priset.
  • Lennart F
    Lennart F skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Helt OK. Operation av grå starr. Har levt upp till min förväntan.
  • Leif J
    Leif J skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket bra bemötande. Snabb behandlingstid, trevliga sköterskor och läkare, Resultatet mycket bra och över förväntan. Har redan rekommenderat företaget till flera personer.
    Leif
  • Klara H
    Klara H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionellt och vänligt bemötande. Jag har rekommenderat vidare VÅRDA till andra nyfikna ögonoperationsaspiranter eftersom jag är så nöjd!
    Jag utförde en ögonundersökning, LASIK-operation och uppföljning på detta. Kunnig personal gjorde att jag kände mig trygg genom denna lite läskiga operation!
  • Kjell R
    Kjell R skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Alldeles utmärkt bemötande. Proffsigt.
    Det jag inte kände mig alls bekväm med var efterkontrollen.Alldeles för lite tid att få prata om vad som kan vara oroande för patienten.
  • Linda B
    Linda B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag har gjort en laseroperation på båda ögonen. Jag har fått det jag har förväntat mig, bra bemötande och ögon som fungerar.
  • Leif L
    Leif L skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bytte båda ögonens linser 2011 utan komplikationer alls. Ögat med svåraste brytningsfelet skall laserjusteras när ögat är helt stabilt. Detta skall förhoppningsvis ske i år (2014). Nämner årtalen för att visa företagets tålamod och nogrannhet och vilja att slutresultatet skall bli helt till min belåtenhet.
    Bemötandet har alltid varit mycket proffsigt och vänligt.
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bytt linser och sedan laser för att det inte blev riktigt bra. Den första läkaren jag träffade var mycket bra. Det var han som rgjorde att jag fick lasern gjord. Den läkaren som utförde lasern var pessimistisk att det skulle hjälpa. Inte så kul att höra strax innan. Lasern rättade till felet!
    Sköterskan som gjorde efterkontrollerna var underbar, upplyste om besvär som skulle kunna komma och hur de skulle åtgärdas och vad jag bör tänka på.
    Mottagandet vid ankomst är inte mycket att hurra för, man skulle kunna tro man vore osynlig. Ingen upplyser om ev. förseningar, de springer förbi en flera gånger utan att ta notis om att man inte kommit in.
    På en klinik som denna borde alla de som arbetar utstråla värme och empati. Tyvärr var de få som gjorde detta.
  • Madeleine K
    Madeleine K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra bemötande, duktig läkare (gjorde laseroperation mot närsynthet). Bra uppföljning och bemötande efter operation.
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bland det bästa jag gjort, skrotat linser och glasögon. Väldigt väl hanterat från a till ö.
  • Jon W
    Jon W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Var god och skriv minst 30 tecken
  • Katja A
    Katja A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Besökte även en anna laserklinik innan Vårda och blev bemött som en produkt på löpande bandet. På Vårda var mötet istället professionellt och kundorientrat. Mina farhågor/rädslor möttes med förståelse och jag fick relevant information som fick mig att göra operationen till slut. Ett val jag inte har ångrat. Har inte saknat glasögonen på 1,5 år nu :)
  • Carina H
    Carina H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Vä öga hel ok efter RLE operationen, men höger öga är absolut inte bra, då det är precis som om man gick om kring med en stor fetfläck på kontaktlinsen vilket är mycket irriterande och påfrestande. Vid kontroll visade sig att det är "Glaskroppsavlossning" och massa klumpar som svävar omkring som "ögat kommer att vänja sig vid"...Frågan är när...Lite besviken. /Carina Holmström
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionellt bemötande och utförande av tekniker och läkare framförallt när det gäller eftervården. Reception inte lika vassa. Beskrivning av återhämtning kunde man varit bättre på då hade förväntningarna stämt bättre med utfallet.
    Summa summarum helt klart nöjd.
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket trevligt personligt omhändertagande, utan stress och mycket professionellt. Keep up the good work... Bli aldrig så stora att ni glömmer oss patienter/kunder så kommer ni alltid att ha min röst...
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Två tummar upp allt gick som på räls.
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    I stort var personalen mycket servisinriktade och vänliga.
    Enda nackdelen var den mycket undermåliga synundersökningen
    som innebar att man inte tog hänsyn till den lilla skelningen jag har. Vilket innebär att jag i dag har vissa problem med detta.

Med vänliga hälsningar
    Kenth Sjögren
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde en gråstarr operation och det fungerade bra med allting.
  • Johan B
    Johan B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra och professionellt bemötande.
  • Göran G
    Göran G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjort två grå starr operationer. Gått bra men ingen uppföljning av efterstarr.
  • Anders J
    Anders J skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra service. Korrekt bemötande.
  • Elin K
    Elin K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jätteproffsig personal och är helnöjd med min operation. Det är nu 4,5 år sedan som jag gjorde den.
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Trevlig och kunnig personal. Mycket nöjd och rekommenderar varmt!
  • Emma S
    Emma S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Proffsiga och trevligt bemötande, men inte nöjd med operationen eftersom jag måste använda glasögon igen.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bemötandet före och under operationen var superbre mennär problemen började var det mindre bra...jag bytte lins i båda ögonen pga KRAFTIG synnedsättning
  • Ali D
    Ali D skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag fick en bra undersökning och var nöjd med servicen , men kliniken saknade utrustning för vidare undersökning , då fick jag söka vidare till ögonkliniken i Mölndal sjukhus .
  • Jan-åke H
    Jan-åke H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra bemötande och trevlig personal. Hela 1 års tiden efter operationen så blev man bara vänligt bemött hela tiden trots 100 tals frågor och funderingar.
  • André O
    André O skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Nu tänker ja inte skriva nån jävla novel här men jag tycker det var mycket bra ända från steg 1 till att nån skön kille ringde o kolla så allt va bra o att brillorna va på några gånger efter. Hade själv strulat med betalningen märkte vi minuterna innan ja skulle in o bli lasrad men även de löstes. Har fan för mig jag fick en macka efteråt också :)
    Kan ju nämna att GP va där o kika på dom va trevliga dom också
  • Ann-sofie B
    Ann-sofie B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Ja är mycket nöjd med min ögonbehandling. Och de besök ja gjort hos vårda. Jag har också rekommenderat denna behandling till en väninna som också genomfört behandling. Har så sent som förra veckan rekommenderat till ytterligare en person.
  • Helen S
    Helen S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Det var bra och noggrann genomgång vid de första besöken och jag kände mig lugn. Operationstillfället gick smidigt och även där kände jag mig lugn och omhändertagen.
    Jag saknar däremot en uppföljning ca 1 - 2 år efter ingreppet.
  • Heidi B
    Heidi B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket bra bemötande från första början. Lugn , fin och duktig personal och alltid med ett leende. Kunnig personal som kunde visa på de olika alternativ som fanns, lyssnade på mina önskemål och gjorde det möjligt för mig att få bra syn igen. Bara gott att säga om Vårda i göteborg
  • Jacob E
    Jacob E skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra klinik, ren och snygg. Personalen var trevlig och hjälpsam och var väldigt måna om mig och mina frågor inför ingreppet.

En sak som skulle kunna förbättras är hur mycket information man får om bieffekter av operationen, så som tex Halo-effekter och hur vanligt det är.
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde Lasek-operation första gången 2007. Har gjort två re-operationer som dess. Fortfarande inte helt bra och när jag försker få hjälp från Vårda möts jag av totalt ointresse. Får nu använda läsglasögon på Vårda:s inrådan, ser dåligt när dagsljuset/ljusstyrkan inte är tillräcklig.
  • Emelie E
    Emelie E skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket bra bemötande av samtlig personal. God info om hur behandlingen kommer genomföras. Bra uppföljning.
  • Anna-karin S
    Anna-karin S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jättenöjd med min operation. Bra bemötande.
  • Christian H
    Christian H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Proffsigt och personligt bemötande. Själva processen gick fort och mycket info hur man ska göra före och efter.
  • Felicia A
    Felicia A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra bemötande. Opererade båda ögonen. Jag var närsynt innan. Använde laser utan att skära i hornhinnan.Väldigt bra resultat av behandlingen. Det gjorde ont i tre dagar och fortsättningsvis vid torra ögon, under ca ett år. Efter det är ögonen lite ömma någon gång emellanåt. Synen är perfekt:)
    Operationen gick fort. Proffsigt.
    Det enda som var konstigt var att jag inte kunde betala med kort.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket proffsigt bemötande. Bra uppföljning med återkommande återbesök efter operationen kändes tryggt.
    Rekomenderas
  • Anna T
    Anna T skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag gjorde laserbehandling NoCut. Proffsigt och vänligt bemötande, fick svar på alla mina frågor och kände mig trygg med Vårda.
  • Dirk W
    Dirk W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Köpte korrigering av mitt synfel genom laserbehandling av hornhinnan hos Vårda 2010. Jag är väldigt nöjd att jag bestämde mig att göra ingreppet. Jag har idag väldigt bra syn och inga problem alls med mina ögon. Det tog dock ca 1½ år innan känslighet för torr luft försvann. Vårda informerade bra om riskerna innan operationen, själva ingreppet förlöpte så som jag fick det beskrivet för mig och även efteråt kände jag mig väl omhändertagen.
  • Denize B
    Denize B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra bemötande, bra personal, mycket nöjd!

Stora Badhusgatan 12, 411 21 Göteborg