Alla kategorier Ögonoperation Västra Götaland Göteborg Vårda Ögonklinik Göteborg

Vårda Ögonklinik Göteborg

Stora Badhusgatan 12, 411 21 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Vårda Ögonklinik Göteborg! Vi är det trygga och moderna valet för synfelsbehandlingar sedan år 1999.

Vi har mycket serviceinriktad personal som under åren hjälpt många människor med synfel. Våra metoder bygger på avancerad och säker laserteknologi/linsbyte som vi anpassar efter dina förutsättningar. Oavsett om du har problem med översynthet, närsynthet, astigmatism, brytningsfel eller ålderssynthet kan vi behandla med:

* NoCut® Ögonlaser - en teknik där vi helt utan att skära behandlar ditt synfel. Tekniken heter Schwind Amaris och finns endast hos oss på Vårda.
* Linsbyte med RLE - en av de absolut vanligaste operationerna där högteknologiska linser med flera fokuspunkter används.

Vi har hjälpt mer än 50 000 människor med deras synfel. Hos oss kan du vara säker på att du som kund sätts vi fokus. Vi ger dig bästa möjliga behandling i våra kliniker som är utrustade med operationssalar. Dessutom är vi kontrollerade av Sveriges Landsting.

Misstänker du gråstarr? Hos oss gäller endast patientavgiften. Korta väntetider och ett trevligt bemötande är självklarheter. Varmt välkommen till ett liv med bra syn!

Läs vad 68 kunder tycker om Vårda Ögonklinik Göteborg

• Isabella L
    Isabella L skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde en laseroperation på ögonen. Proffsigt och trevligt bemötande, inget krångel. Rekommenderar. Läs mer
  • Enzo M
    Enzo M skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Let's start saying that I am not sure if I would recommend Vårda to my friends. From the result prospective I'm very happy, the operation worked out really good. After 4 months I am satisfied by the result, I never used glasses again and my vision is good. I feel that I still need some months for proper settling my vision, but so far so good. The doctors, the surgery and the equipment were definitely satisfying. My problem with Vårda is related to the first follow up, 5 days after the surgery, in which they were supposed to remove the protective lenses. I feel that I received a treatment completely unprofessional. The post surgery is known to be tough, and after 5 days you would expect some care, some checkup with fancy equipment, or at least some comforting words. Instead, all the opposite happened. The staff asked a "how did it go?" kind-of-question and after reporting that I had some fever (38) in the previous days, I was told that it was probably because of the cold weather... Right after, they started trying to pull out my lenses with fingers (and really long nails). The first one came out easy, but the second one didn't. From there it started an around 30 minutes of torture. My girlfriend almost fainted at the view of 2 people sticking fingers in my eye ball and pushing my head around. The staff looked like nothing was under control and like they didn't know the procedure to follow, but just improvising. Beside the pain of this merciless treatment, it was annoying that they made it sound like that I wasn't able to stay still or withstand an easy removal of a lense. Therefore, they proposed me a strong painkiller but even if I refused that, I ended up having it... Not really ethic. I am quite sure that I can manage pain: in the days post surgery I took only a couple of mild painkiller.. but that treatment was long way more brutal than expected. I tried to keep calm as much as possible but my patience ended when the nurse tried to keep my eye open by rolling my eye lip around a wooden stick (a cleaner or something else found in the desk). At that point I asked for an appointment with the doctor. That night I left the clinic confused, in pain, with headache, my eye super red, and without knowing if the lense was still there or not. I spent the 2 days after fully convinced of opening a complaint to Vårda. Anyway, I was rescheduled to meet the doctor few days after and it was extremely professional: found and removed the lense in 5 minutes with the proper tools. After that, I had other 2 follow up meetings in which the doctor was great, helpful and professional. It's definitely thanks to them if I never failed my complaint to Vårda. Actually the "case was dismissed" for me until I received by email the invitation for writing this review. An eye surgery is not a joke, beside the not negligible investment of money and time, there are risks and hundreds of expectations from the patients.. And empathy from the personnel is definitely one of them! However, I think that Vårda is a good clinic and that I have been just unlucky in my particular situation (I mostly hope that). Coming to the conclusions (and linking to the starting sentence of the review), even if you are happy with the result of the surgery, would you recommend that treatment to any of your friends? Läs mer
  • Björn R
    Björn R skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde laseroperation. Resultatet blev katastrof. Har konstant dubbelseende, när det är mörkt ute är allt suddigt och speciellt lampor, är fortfarande översynt. Jag har fått problem med att läsa och speciellt med att köra bil. Det har gått 13 månader och jag måste göra om operationen.

Har varit på många återbesök. Personal är trevlig men alla säger olika varför jag har problem, vad det beror på och hur jag ska komma tillrätta med det vilket är mycket jobbigt och frustrerande. Läs mer
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Byte linser ca 8år sedan alltid välkommen på återbesök om man vill som jag varit utan en nya krona i utlägg betyg 10 av 10 Läs mer
  • Johnny T
    Johnny T skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag har haft No Cut Laser ögon operation och det har gått bra. Resultatet är utmärkt och jag kan se utan glasögon. Dock har det skett ett misstag i kommunikationen mellan läkaren och ansvarig för förklaring av medicinering. På grund av det av det har det gjort väldigt ont i en hel vecka i onödan, och jag var tvungen att ha en vän över flera dagar för at ta hand om mig. Läs mer
    2018-03-21 Vårda Ögonklinik svarar Johnny T
    Hej Johnny!

Du får gärna skicka oss feedback eller ge det i samband med din kontroll. Vi eftersträvar alltid att bli bättre och ser över rutinerna fortlöpande.

MVH
    Vårda Ögonklinik
  • Helene S
    Helene S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket bra bemötande från första besöket och under de uppföljande besöken.
    Bra information och lätt att få kontakt.
    Rekommenderar gärna till min vänner Läs mer
  • Dan-olof Bror W
    Dan-olof Bror W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bytt linser i ögat. det har fungerat bra med alla kontakter hittills. Nu ska jag på efterkontroll i april så får vi se om jag fortfarande är helnöjd Läs mer
  • Adem G
    Adem G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Katastrof dålig personal !!!!¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!! Läs mer
    2018-03-15 Vårda Ögonklinik svarar Adem G
    Hej Adem

Vi vill gärna undersöka vad det är som skett, varför du har blivit såpass missnöjd med bemötandet och hur vi i så fall kan bli bättre! Vänligen skicka oss ett mejl på Goteborg[a]varda.se.
  • Christian G
    Christian G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket trevlig kille på kundtjänst o när jag blev sjuk o behövde byta tid var det inga problem.
    Gjorde en no cut
    Fått skräckberättelser om smärta o ljuskänslighet etc men noll ont, lite ljuskänslig i tre dagar kunde köra bil dag 5. Läs mer
  • Daniella P
    Daniella P skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bästa beslutet någonsin att göra ögonlaser. Hela proceduren kändes trygg från början till slutet. Bra info, trevligt bemötande, bra resultat. Läs mer
  • Christoffer J
    Christoffer J skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Ögonlaser.
    Bra och trevlig personal, resultatet av ögonoperationen var toppen.
    Inget att klaga över. Läs mer
  • Malin Kristina G
    Malin Kristina G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    No Cut operation.
    Utfördes i december, såg perfekt efter ca 2v.
    Trevlig personal med fantastiskt bemötande. Enda minus är han som hjälpte mig att ta ut linserna. Först va han sen, fick ingen information om hur det skulle gå till, får bedövande droppar(ena ögat missade han så fick påpeka detta) och sen kommer han med en pincett och ska plockat ut linserna, jag var rädd och han skrek.
    Men resten av personalen är fantastiska!!! Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde en ”NoCut”

De levde väl upp till förväntningarna men i reklamen framgår det inte riktigt att konvalescenstiden är såpass lång.

Ja jag skulle rekommendera andra att göra samma operation

Nöjd! Ett extra plus till personalen i Malmö som kändes extra familjära. Läs mer
  • Helen L
    Helen L skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Proffesionellt bemötande och tydliga med information inför/under/efter ögonoperation med laser. Läs mer
  • Bilal H
    Bilal H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Fantastiskt, professionellt sätt! Snabb tid, lugnande bemötande, är supernöjd! Varma rekommendationer!
    Fikreta Mehuljic Läs mer
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Vid första undersökningen märktes det att det var bra hantering av mej som kund. När jag fick gå igenom mina möjligheter till en RLE operation så bestämde jag mej på en gång att boka en sådan.
    Det har varit mycket bra hantering med både operationen och efterkontrollerna.
    Mycket professionellt bemötande hela resan.
    Jag är väldigt nöjd med allt.
    Kan i högsta grad rekommendera Vårda Ögonklinik . Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Trevligt och proffisionellt bemötande redan över telefon vid bokning av förundersökning. Bemötandet kändes betryggande vid mötet med optiker och ögonläkare och jag fick mycket bra information så jag visste vad behandlingen innebar. Jag gjorde en synkorrigering för närsynthet och är otroligt nöjd med behandlingens resultat. Läs mer
  • Anna-Lena H
    Anna-Lena H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Superbra ställe!

Laseroperationen gick smidigt och det var prisvärt! Har gått drygt ett år nu och allt är kanon! Såååå skönt att slippa brillor och linser. Skall jag leta något negativt var det att läkaren talade skånska ;). Läs mer
  • George S
    George S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Fick veta av en bekant att han gjorde en synkorrigering hos Vårda Göteborg. Har inte vågat göra det innan då jag inte visste hur säkert det var. Personalen var hjälpsamma och bemötte mig vänligt när jag kom, vilket var avgörande att jag inte ångra mig och vände.

Har fortfarande god syn efter synkorrigeringen, men har ständigt torra ögon som jag nu nästan lärt mig leva med. Läs mer
  • Jeanette D
    Jeanette D skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Tyvärr blev inte resultatet av mina satsade ca 35000 så lyckat! RLE med kompletterad laser ger resultat att jag ser sämre än innan behandlingen. RLE utfördes oktober 2011, väntan ca 4 månader på laser. Väntan, väntan med olika besked på vad som skulle kunna göras. Uppgradering av laser v. 31-32 2013 var en parameter. Jag väntade utan återkoppling som utlovats! Kontaktade så själv kliniken och fick en tid med optiker o läkare. Återbesök senast 13/2 2014 med löfte om återkoppling om en ny tid för ytterligare en laserbehandling. Mailat v.11 för att höra när denna behandling kan utföras! Nu 18/3 fortfarande ingen återkoppling från någon på kliniken. Hans Romanius som jag de senaste gångerna har haft kontakt med, vill själv utföra denna andra laserbehandling.
    För min egen och mitt arbete är det önskvärt att få en acceptabel framförhållning.
    Tror det framstår tydligt att jag är besviken på Vårda på många sätt. Inte något gott bemötande och utlovade kontakter uteblir. Jag är tyvärr ingen bra reklampelare för Vårda. Läs mer
  • Margreth W
    Margreth W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag gjorde en RLE-operation på Vårda Ögonklinik i Göteborg för cirka två år sedan. Båda ögonens linser byttes ut mot multifokala plastlinser. Detta för att korrigera både ålderssynthet och närsynthet. Operationen och allt som hade med behandlingen att göra gick mycket smidigt och redan efter någon vecka såg jag jättebra. Jag blev väl omhändertagen och tvekar inte att rekommendera andra att göra den här operationen. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionell behandling med gott resultat. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Tjänst: Ögonlaser operation.

Väldigt professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Dom var vänliga och hjälpsamma när jag kom dit, dom spred positiv energi och jag kände mig bekväm hela tiden. Läs mer
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Eftersom jag ej är färdigbehandlad, kan jag ej heller lämna omdömet ännu.

Hälsningar
    Lennart Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    November 2011 opererade jag bägge ögonen (linserna byttes ut) och jag är mycket nöjd och har aldrig ångrat operationen. Det är härligt att slippa glasögonen. Jag var kontroll 1 månad efter operationen och allt var bra. Däremot blev jag aldrig kallad till en halvårskontroll och det är jag besviken över. Jag har inte heller ringt och påmint om halvårskontrollen. Tiden har gått och man är upptagen med annat och då blir det inte av att man ringer och påminner.
    Kort sagt; glad att jag opererade mig men lite besviken över att det missades med halvårskontrollen. Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    vänligt och proffesionellt bemötande-kanske aningen svalt.
    noncut-op av ett öga. Hade enormt ont(mer än väntat)dagarna efter op och hade önskat att jag hade några fler av de fantastiska bedövningsdropparna.
    Väldigt nöjd med resultat, jag lyssnade och följde optikern ständiga rekomendationer om solglasögon, droppar etc.
    har rekommenderat till andra trots det dyra priset. Läs mer
  • Lennart F
    Lennart F skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Helt OK. Operation av grå starr. Har levt upp till min förväntan. Läs mer
  • Leif J
    Leif J skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket bra bemötande. Snabb behandlingstid, trevliga sköterskor och läkare, Resultatet mycket bra och över förväntan. Har redan rekommenderat företaget till flera personer.
    Leif Läs mer
  • Klara H
    Klara H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionellt och vänligt bemötande. Jag har rekommenderat vidare VÅRDA till andra nyfikna ögonoperationsaspiranter eftersom jag är så nöjd!
    Jag utförde en ögonundersökning, LASIK-operation och uppföljning på detta. Kunnig personal gjorde att jag kände mig trygg genom denna lite läskiga operation! Läs mer
  • Kjell R
    Kjell R skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Alldeles utmärkt bemötande. Proffsigt.
    Det jag inte kände mig alls bekväm med var efterkontrollen.Alldeles för lite tid att få prata om vad som kan vara oroande för patienten. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jag har gjort en laseroperation på båda ögonen. Jag har fått det jag har förväntat mig, bra bemötande och ögon som fungerar. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bytte båda ögonens linser 2011 utan komplikationer alls. Ögat med svåraste brytningsfelet skall laserjusteras när ögat är helt stabilt. Detta skall förhoppningsvis ske i år (2014). Nämner årtalen för att visa företagets tålamod och nogrannhet och vilja att slutresultatet skall bli helt till min belåtenhet.
    Bemötandet har alltid varit mycket proffsigt och vänligt. Läs mer
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bytt linser och sedan laser för att det inte blev riktigt bra. Den första läkaren jag träffade var mycket bra. Det var han som rgjorde att jag fick lasern gjord. Den läkaren som utförde lasern var pessimistisk att det skulle hjälpa. Inte så kul att höra strax innan. Lasern rättade till felet!
    Sköterskan som gjorde efterkontrollerna var underbar, upplyste om besvär som skulle kunna komma och hur de skulle åtgärdas och vad jag bör tänka på.
    Mottagandet vid ankomst är inte mycket att hurra för, man skulle kunna tro man vore osynlig. Ingen upplyser om ev. förseningar, de springer förbi en flera gånger utan att ta notis om att man inte kommit in.
    På en klinik som denna borde alla de som arbetar utstråla värme och empati. Tyvärr var de få som gjorde detta. Läs mer
  • Madeleine K
    Madeleine K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra bemötande, duktig läkare (gjorde laseroperation mot närsynthet). Bra uppföljning och bemötande efter operation. Läs mer
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bland det bästa jag gjort, skrotat linser och glasögon. Väldigt väl hanterat från a till ö. Läs mer
  • Jon W
    Jon W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Var god och skriv minst 30 tecken Läs mer
  • Katja A
    Katja A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Besökte även en anna laserklinik innan Vårda och blev bemött som en produkt på löpande bandet. På Vårda var mötet istället professionellt och kundorientrat. Mina farhågor/rädslor möttes med förståelse och jag fick relevant information som fick mig att göra operationen till slut. Ett val jag inte har ångrat. Har inte saknat glasögonen på 1,5 år nu :) Läs mer
  • Carina H
    Carina H skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Vä öga hel ok efter RLE operationen, men höger öga är absolut inte bra, då det är precis som om man gick om kring med en stor fetfläck på kontaktlinsen vilket är mycket irriterande och påfrestande. Vid kontroll visade sig att det är "Glaskroppsavlossning" och massa klumpar som svävar omkring som "ögat kommer att vänja sig vid"...Frågan är när...Lite besviken. /Carina Holmström Läs mer
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Professionellt bemötande och utförande av tekniker och läkare framförallt när det gäller eftervården. Reception inte lika vassa. Beskrivning av återhämtning kunde man varit bättre på då hade förväntningarna stämt bättre med utfallet.
    Summa summarum helt klart nöjd. Läs mer
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Mycket trevligt personligt omhändertagande, utan stress och mycket professionellt. Keep up the good work... Bli aldrig så stora att ni glömmer oss patienter/kunder så kommer ni alltid att ha min röst... Läs mer
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Två tummar upp allt gick som på räls. Läs mer
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    I stort var personalen mycket servisinriktade och vänliga.
    Enda nackdelen var den mycket undermåliga synundersökningen
    som innebar att man inte tog hänsyn till den lilla skelningen jag har. Vilket innebär att jag i dag har vissa problem med detta.

Med vänliga hälsningar
    Kenth Sjögren Läs mer
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjorde en gråstarr operation och det fungerade bra med allting. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra och professionellt bemötande. Läs mer
  • Göran G
    Göran G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Gjort två grå starr operationer. Gått bra men ingen uppföljning av efterstarr. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Bra service. Korrekt bemötande. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Jätteproffsig personal och är helnöjd med min operation. Det är nu 4,5 år sedan som jag gjorde den. Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Trevlig och kunnig personal. Mycket nöjd och rekommenderar varmt! Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Vårda Ögonklinik Göteborg
    Proffsiga och trevligt bemötande, men inte nöjd med operationen eftersom jag måste använda glasögon igen. Läs mer

Stora Badhusgatan 12, 411 21 Göteborg