Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vårdförbundet

Adolf Fredriks Kyrkogata 11, 111 37 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Vårdförbundet

• Joe H
    Joe H skrev om Vårdförbundet
    ”Facket anklagas för att mobba förtroendevalda” Det är rubriken i Dagens Medicin 30/8–2017

När Vårdförbundets förbundsordförande envist förnekar mobbning! Där hen kallar det en ”individ konflikt” (som tydligen har drabbat minst 7st förtroendevalda bara i Skåne.)

Där Förbundsordförande hävdar att hon inte har något ansvar för vad en Avdelningsstyrelse beslutar och hur de agerande, trots att det strider mot VF stadga och värdegrunder.
    Källa: VF Stadga 2014

Förbundsstyrelsen:
    ”leder, styr och ansvarar för Vårdförbundets verksamhet i överensstämmelse
    med stadgar, grundläggande värderingar och kongressbeslut”

Som medlemmar i Vårdförbundet är det nu dags att på allvar fundera på om denna våra Förbundsordföranden, Förbundets Vice ordförande och i viss mån vår Förbundsstyrelse kan sitta kvar!

Det är trots allt år 2017! Ingen modern och seriös organisation skulle så lättvindigt acceptera mobbning och skydda mobbarna.

Lyft gärna frågeställningen att Vårdförbundet måste ta ett tydligt avstånd från mobbning i vår egna organisation på de kommande årsmötena! Läs mer

Adolf Fredriks Kyrkogata 11, 111 37 Stockholm