Västsvenska Flyttbyrån AB

Västsvenska Flyttbyrån AB

Välkommen till Västsvenska Flyttbyrån AB!

Vi är flyttföretaget som är beläget i Västra Frölund men hjälper dig med flytt i hela Västra Götaland. Med etablerad rutin och stort hjärta har vi kompetenta medarbetare på plats, redo att ta hand om din flytt.

Vi hjälper dig med allt från flytthjälp, flyttstäd och magasinering till transport och packning. Vi är lyhörda för hur du vill utföra din flytt och ser därefter till att så sker. Med många års erfarenhet inom flyttbranschen är vi måna om att vår personal har rätt villkor och innehar den kompetens som krävs. Vi har även alla de tillstånd som krävs för att få kalla oss en riktig flyttfirma - så att du slipper huvudvärk. Varmt välkommen att be om offert hos oss på Västsvenska Flyttbyrån AB!

Läs vad 57 kunder tycker om Västsvenska Flyttbyrån AB 2

2021-04-06
    Anlitade Västsvenska flyttbyrån för lägenhetsflytt och blev verkligen supernöjd. Flyttpersonalen var trygga, lugna och hade gott bemötande. En flytt som kan kännas så stressande blev plötsligt helt bekymmersfri. Så nöjd!
  • ANN-CHRISTIN L
    2021-03-10
    Vi har anlitat en flyttfirma som måste vara bäst i världen. Från första kontakten till avslutet då två av killarna kom tillbaka för att hjälpa oss ”klä på” vår soffa. Professionella, sympatiska, hjälpsamma, engagerade och humoristiska som ingjöt mod i oss i en kaotisk situation. Jag tycker synd om människor som inte flyttar med Västsvenska Flyttbyrån.
    Ann Christin och Hans Lackeus
    2021-01-20
    Ni är inte bara klart bästa flyttfirman. Nu anlitade jag er också för städ och är mycket nöjd!
    2021-01-11
    Flyttfrån 4:a till 5:a. Andra gången vi anlitar firman, har dessutom rekommenderat den till andra som blev lika nöjda som oss. Trevligt och professionellt bemötande, tillmötesgående och inlyssnande. Våra höga förväntningar från förra gången infriades med råge även denna gång. Vi har redan sagt att nästa gång vi flyttar (vilket vi hoppas nu kommer att dröja ett BRA tag, var bara knappt ett år sedan senast!) så vet vi redan vilken firma vi kommer att anlita. Rekommenderas å det varmaste!
  • Iole B
    2020-12-19
    Flytt Göteborg - Linköping
    Perfekt från början till slut.....
    Superbra kommunikation vid bokning och fram till flyttdag.
    Trevliga snabba killar som kom på flyttdagen.
    Rekommenderar Västsvenska Flyttbyrån AB varmt !
    2020-12-11
    Allt mycket bra!
    Ett gammalt linneskåp skulle upp på andra våningen. Besvärligt men på tredje försöket gick det bra! ☺
    Hej!
    Bokade möbelflytt
    Bokade även flyttstädning

Är grymt nöjd och har bara det bästa att säge om dem.

Har även rekommenderat dem till andra nu.
    Med vänlig hälsning,
    Mkt mkt nöjd kund
    Nanette
    2020-12-10
    Flytt från Göteborg till Uppsala. Superproffsig och skicklig personal som gjorde att en lång flytt flöt på väldigt smidigt och smärtfritt. Inga saker skadades och vi kan inte vara mer nöjda!
    2020-12-10
    Kanon gäng som hjälpte oss med flytten mellan våra kontor I Göteborg.
    Grymt trevligt bemötande och oerhört lösningsorienterade. Levede mer än väl upp till de förväntningar vi hade för en smidig och snabb flytt!
    2020-12-10
    Fantastisk kommunikation, väldigt noggranna och väldigt effektiva!
    2020-12-10
    Lyft, flytt och placering av piano och flygel till kända och på otillgängliga platser. Flera i branschen fick frågan. Vi valde Västsvenska Flyttbyrån två gånger. De var snabba, proffsiga, prisvärda och inte minst personliga.
    2020-12-10
    Utmärkt utförd flytt mellan två villor i Partille. Noggranna, flexibla och snabba.
    2020-12-10
    Mycket bra jobbat... det gick bra och smidigt
    2020-12-08
    Vi fick hjälp med flytt, bl a piano. Punktligt, vänligt, proffsigt och hjälpsamt! Bästa tänkbara!
    Verifierad kundrelation
    Mycket professionella och trevliga flyttkillar!
    2020-12-08
    Trevliga, snabba och professionella!
    2020-12-08
    Lägenhetsflytt. Mycket bra kostnadsförslag ,punktligt och allt utfört enligt avtal. All personal mycket trevliga o hjälpsamma, lätt att få kontakt med ansvariga som gärna svarade på alla frågor! Helt nöjd!
    2020-12-08
    Flytt gånger 2. Supertrevliga, arbetsvilliga aldrig några problem. Försiktiga med flyttgodset!
    Punktliga!

Kan rekommenderas!
    2020-12-08
    Vi har anlitat västsvenska flyttbyrån för totalt fyra olika uppdrag; 1 bohagsflytt, 2 tunga lyft uppdrag (bära upp tungt skåp samt kyl/frys till lägenheten) samt 1 flyttstäd. Bemötandet och servicegraden har varit mycket fint vid alla tillfällen. Arbetet utförs punktligt, proffessionellt och med mycket god kommunikation med kunden! Kan varmt rekommendera Väst svenska flyttbyrån,
    Mats rythla
    2020-12-08
    Efter mycket strul med tider och planering från mitt håll så hjälpte detta företag mig med både ett bra pris och en smärtfri flytt. Har rekommenderat dessa till både släktingar och vänner. Kommer själv använda mig av dom igen ifall jag flyttar igen.
    2020-12-08
    Vi anlitade Flyttbolaget Västsvenska Flyttbyrån AB för att flytta från Göteborg till Stockholm,

Vi är mycket nöjda och rekommenderar flyttfirman varmt om ni ska flytta.

Personalen är snabba,effektiva, professionella och trevliga,, glada, tjänstviliga och mycket prisvärda!.

MR och MD
    2020-12-08
    Löste en logistisk utmanande flytt til Norge mitt under pandemi och stängda gränser. Proffesionella och trevliga.
    2020-12-08
    Helt uppriktigt hade flytten inte kunnat genomföras bättre,
    mer planenligt eller mer prisvärt -
    flyttade med dem i juli 2020 och har rekommenderat många sedan dess!
    I vad som för en utomstående kan upplevas som en lite svåröverblickbar och skum bransch är denna flyttbyrå motsatsen
    med raka rör, tydliga besked och svårslagna priser dessutom.

Rekommenderas varmt!
    2020-12-08
    Flyttning som utfördes på ett utmärkt och proffesionellt sätt.
    Mycket nöjd och kan rekommendera firman.
    2020-12-08
    Vi använde VFAB för flytt inom kontoret.
    Jag blev väldigt bra bemött och flyttkillarna var mycket noggranna och rädda om möbler och inredning.
    De höll tiden och jobbade hårt. De var vänliga och mycket service minded. De följde instruktionerna till punkt och pricka.
    Vi hade höga förväntningar på dem eftersom vi blev rekommenderade dem genom personlig kontakt. De levde verkligen upp till våra förväntningar!
    Vi kommer anlita dem igen, helt säkert.
    2020-12-08
    Vi köpte flytthjälp. De var fantastiska kort och gott.
    2020-12-08
    Har anlitat Västsvenska Flyttbyrån för både flyttar och städning.
    Företagets bemötande är proffisgt, tydliga priser och trevligt bemötande. De överträffade våra förväntningar genom att ta sig an sådant vi räknat med att få hantera själva, deras inställning "inga problem, det fixar vi" är oerhört befriande att få höra när man står mitt i en flytt.
    2020-12-08
    Bra service, håll tiderna, trevliga flyttgubbar, snabba och effektiva och samtidigt skonsamma mot möblerna. Fungerade bra att hyra kartonger och hämta dem själv.
    2020-12-08
    Så grymma killar! Vi kände att de var noggranna och varsamma med våra saker trots att det gick snabbt. 4 trappor upp utan hiss var inga problem. Vi är verkligen tacksamma och imponerade över deras arbete
    2020-12-08
    Riktigt bra gäng! De var trevliga och lyhörda även fast jobbet drog ut på tiden. Skulle definitivt flytta med dom om det blev aktuellt igen.
    2020-12-08
    Fantastiskt fin och effektiv hjälp!
    2020-12-08
    Punktliga, effektiva och försiktiga! En flyttfirma som vi kommer att använda oss av nästa gång det är dags för flytt, och rekommenderar även andra att göra samma sak!
    2020-11-01
    Vi är mycket nöjda!
    Vi valde Västsvenska flyttbyrån då det var viktigt för oss att personalen har schyssta villkor. På köpet fick vi mycket trevlig bärhjälp, bra bemötande och smidig flytt. Bra kommunikation från början till slut. Rekommenderas!
    2020-06-13
    Vi är sååå fantastiskt nöjda med flytten! Två lägenheter som skulle till ett radhus

Tack snälla Kim som skött allt förarbete och svarat på mina konstiga frågor 😉

Killarna som flyttade våra grejer var helt grymma.
    Så smidigt skött och trevligt gäng som skötte allt exemplariskt 🙂

Tveka inte, in och boka din flytt här
    2020-04-14
    Väldigt professionella och effektiva. Packade alla möbler säkert och noggrant. Trevlig och sympatisk personal som löste allting och fick oss att känna oss helt trygga i vårt val av flytthjälp.
    2019-09-08
    Trevligt och tillmötesgående bemötande. Hjälpsamma och överträffade mina förväntningar
    2019-08-28
    Beställde flytthjälp.
    Blev väldigt trevligt bemött av alla inblandade. De var effektiva och fick jobbet utfört på ca 3 timmar, vilket var snabbare än jag räknade med. I det nya boendet fick jag hjälp med att placera möblerna där jag ville ha dem.
    Företaget levde absolut upp till mina förväntningar och kan tänka mig anlita dem igen vid behov.
    2019-08-28
    Hjälpte mig att flytta i dec 2018. Väldigt tillmötesgående, rekommenderas varmt!
  • Mats U
    2019-08-26
    Köpte flytthjälp, mycket bra bemötande, Eftersom det var ett lägenhetsbyte så var man lite orolig generellt sett men Västsvenska skötte väldigt bra.

Bra bemötande och jag har rekommenderat Västsvenska till andra.
    2019-08-26
    Jag anlitade Västsvenska Flyttbyrån för en flytt. Bra bemötande från start med att trixa så att det blev som jag önskade. Möblerna kom fram hela och rena och fort gick det också. Är mycket nöjd med den flyttfirman.
    2019-08-25
    Snabba och effektiva, väldigt noggranna och försiktiga med vårt bohag. Det var lätt att få tag på dem och få svar på frågor inför själva flytten. Vi hade även flyttstäd och det blev riktigt rent och fint, inga problem med besiktningen av lägenheten sedan.

De överträffade våra förväntningar!
    2019-08-24
    Mycket nöjd med Västsvenska Flyttbyrån! Duktiga, trevliga och noggranna killar. Allt gick smidigt och smärtfritt. Tack!
    Lyssnar på kunden
    Trevliga
    Flexibla
    Flytthjälp.
    Inget krångel, jag pekade och grabbarna bar. Gick snabbt att få upp allt 3tr utan hiss. Rekommenderas!
  • Hans P
    2019-08-23
    Vi fick vi det vi förväntade oss och blev lovade!
    Mycket bra!
    Flyttning av bohag
    Flyttstädning

Blev väldigt bra bemött, hjälpsamma och trevliga
  • Nike F
    Mycket trevligt bemötande!
    Fick t o m extrahjälp dagen efter flytten med uppackning i köket. Kan inte vara nöjdare!
    2019-08-22
    I vår familj har vi använt oss av västsvenska Flytt 3 gånger och alltid varit lika nöjda. En tidigare flytt med ett annat företag var rena mardrömmen så vi var lite oroliga inför flytten. Allt gick jättebra, trevligt bemötande och bra pris. Rekommenderar varmt Västsvenska Flytt.// Marie
    Flyttning av bohag (villa) från Göteborg till Kungsbacka
    Utmärkt bemötande från första till sista kontakt.
    Flytten fungerade perfekt.
    Jag ville ha extra jobb utfört under flytten, de löste det utan problem till synnerligen humant pris.
    Totalt sett var jag helnöjd och kan varmt rekommendera företaget.
    Mvh Michael
    2019-08-22
    Trevliga, snabba, ärliga, punktliga, försiktiga med flyttsakerna, schyssta priser.