Västsvenska Flyttbyrån AB

Välkommen till Västsvenska Flyttbyrån AB!

Vi är flyttföretaget som är beläget i Västra Frölund men hjälper dig med flytt i hela Västra Götaland. Med etablerad rutin och stort hjärta har vi kompetenta medarbetare på plats, redo att ta hand om din flytt.

Vi hjälper dig med allt från flytthjälp, flyttstäd och magasinering till transport och packning. Vi är lyhörda för hur du vill utföra din flytt och ser därefter till att så sker. Med många års erfarenhet inom flyttbranschen är vi måna om att vår personal har rätt villkor och innehar den kompetens som krävs. Vi har även alla de tillstånd som krävs för att få kalla oss en riktig flyttfirma - så att du slipper huvudvärk. Varmt välkommen att be om offert hos oss på Västsvenska Flyttbyrån AB!

Läs vad 75 kunder tycker om Västsvenska Flyttbyrån AB 2

2021-11-07
    Jeg fik hurtig og bra offert, priserne var let at forstå og når jeg mötte fortaget forhørte jeg mig også om arbejdsforhold, efter som det er en brande med meget lös arbejde og dårlige forhold, generelt.

Selve flytningerne gik smidigt og en fint takt og det var trivelige personer, så vi skrattede en del under flytningen!
    2021-11-06
    Vi är mycket nöjda på alla sätt och vis: bemötande, planering, uppföljning och genomförande i förbindelse med vår flytt och både återkommer gärna och rekommenderar vidare.
    2021-11-05
    Jag har anlitat Västsvenska Flyttbyrån ett antal gånger både vad gäller flytt och flyttstädning. Snabba, pålitliga och väldigt humana priser.
    Känner mig helt trygg med dem och jag kommer att anlita dem igen !
    2021-11-05
    Allt fungerade snabbt och smidgt. Bra kommunikation. Inga som helst problem och trevlig personal. Kan lätt använda dem igen.
    2021-11-05
    Trevliga, hjälpsamma och gjorde flytten otroligt mycket lättare. Dessutom felfri flyttstädning.
    2021-11-05
    Väldigt smidigt och proffsigt bemötande. De jobbade på snabbt och noggrant. Kommer definitivt använda mig av dessa igen.
    2021-11-03
    Vi anlitade Västsvenska Flyttbyrån för vår flytt. Mycket nöjda. Proffsigt bemötande och proffsigt utförande!
    2021-11-03
    Kan varmt rekommenderas. Bra bemötande, proffsiga och effektiva.
    2021-11-02
    Vi har anlitat Västsvenska flyttbyrån vid två tillfällen, hösten 2019 och i augusti i år. Vår uppfattning är att denna flyttfirma är mycket seriös och våra flyttar med Västsvenska flyttbyrån har fungerat mycket bra.

Alla kontakter med företaget, både vid bokning, inför flytten och själva flyttdagen har fungerat smidigt. Vi upplever att de anställda är försiktiga med möblerna och de är också mycket trevliga och serviceinriktade personer som gör att flytten blir riktigt trevlig!
    Dessutom upplevde vi att det var effektiva flyttar och allt flyt på väldigt bra.

Om vi skulle flytta igen så skulle vi absolut välja detta företag!

Tony och Kajsa
    Göteborg
    2021-11-02
    Supernöjd! Professionellt, snabbt, pålitlig!
    2021-11-02
    Bara superlativ! Vi är helnöjda med Västsvenska Flyttbyrån. En flyttfirma som håller vad de lovar i alla avseenden;

• Trevligt bemötande
    • Serviceinriktad och positiv personal
    • Håller tidsramar
    • Smidig och bra kommunikation
    • Offert och faktura samstämmiga

Vi kan varmt rekommendera detta företag!!
    2021-11-02
    Mycket bra hantering när planering inte gick som det skulle. Snabba på att kalla in extra hjälp när det behövdes
    2021-11-02
    Flyttade mellan Göteborg och Norrtälje och anlitade Västsvenska flyttbyrån. SÅ nöjd från start till mål. Har varit snabba på att svara och har kunnat ställa alla frågor vi velat ställa och fått trevligt bemötande. På själva flyttdagarna flöt allt på jättesmidigt.

Även fast dom råkade glömma en bänk och knäcka ett gångjärn på en dörr så är vi väldigt nöjda!!! Dom tog själv ansvar för att återställa detta, utan krångel.

Anlitade dom också som flyttstäd vilket vi också varit nöjda med.

Kan varmt rekommendera denna flyttfirma! Värt varenda krona!
    Tack Micke, Andreas och resten av gänget för en enkel flytt!
    2021-11-02
    Fantastiskt bemötande, positiva och hjälpsamma.
  • Henrik S
    2021-11-02
    Trevliga och smidiga att ha att göra med.
    2021-11-01
    Riktigt professionella, strukturerade, snabba och serviceminded, kommer definitivt anlita igen om vi ska flytta!
    2021-08-18
    Kan varmt rekommendera detta företag!
    Trevligt, hjälpsamt och yrkeskunnigt bemötande. Det resulterade i en perfekt genomförd flytt, från planeringsstadiet till slutförande av tjänsten.
    Hej Gerhard!

Tack så mycket, det gläder oss att höra!
    Hoppas att du ska trivas i ditt nya hem.

Vänliga hälsningar
    Alla vi på Västsvenska Flyttbyrån AB
  • Stig Ludvig Å
    2021-08-07
    Snabba, trevliga, varsamma och effektiva flyttgubbar. Mer än nöjd med deras arbete!
    2021-04-06
    Anlitade Västsvenska flyttbyrån för lägenhetsflytt och blev verkligen supernöjd. Flyttpersonalen var trygga, lugna och hade gott bemötande. En flytt som kan kännas så stressande blev plötsligt helt bekymmersfri. Så nöjd!
  • ANN-CHRISTIN L
    2021-03-10
    Vi har anlitat en flyttfirma som måste vara bäst i världen. Från första kontakten till avslutet då två av killarna kom tillbaka för att hjälpa oss ”klä på” vår soffa. Professionella, sympatiska, hjälpsamma, engagerade och humoristiska som ingjöt mod i oss i en kaotisk situation. Jag tycker synd om människor som inte flyttar med Västsvenska Flyttbyrån.
    Ann Christin och Hans Lackeus
    2021-01-20
    Ni är inte bara klart bästa flyttfirman. Nu anlitade jag er också för städ och är mycket nöjd!
    2021-01-11
    Flyttfrån 4:a till 5:a. Andra gången vi anlitar firman, har dessutom rekommenderat den till andra som blev lika nöjda som oss. Trevligt och professionellt bemötande, tillmötesgående och inlyssnande. Våra höga förväntningar från förra gången infriades med råge även denna gång. Vi har redan sagt att nästa gång vi flyttar (vilket vi hoppas nu kommer att dröja ett BRA tag, var bara knappt ett år sedan senast!) så vet vi redan vilken firma vi kommer att anlita. Rekommenderas å det varmaste!
  • Iole B
    2020-12-19
    Flytt Göteborg - Linköping
    Perfekt från början till slut.....
    Superbra kommunikation vid bokning och fram till flyttdag.
    Trevliga snabba killar som kom på flyttdagen.
    Rekommenderar Västsvenska Flyttbyrån AB varmt !
    2020-12-11
    Allt mycket bra!
    Ett gammalt linneskåp skulle upp på andra våningen. Besvärligt men på tredje försöket gick det bra! ☺
    Hej!
    Bokade möbelflytt
    Bokade även flyttstädning

Är grymt nöjd och har bara det bästa att säge om dem.

Har även rekommenderat dem till andra nu.
    Med vänlig hälsning,
    Mkt mkt nöjd kund
    Nanette
    2020-12-10
    Flytt från Göteborg till Uppsala. Superproffsig och skicklig personal som gjorde att en lång flytt flöt på väldigt smidigt och smärtfritt. Inga saker skadades och vi kan inte vara mer nöjda!
    2020-12-10
    Kanon gäng som hjälpte oss med flytten mellan våra kontor I Göteborg.
    Grymt trevligt bemötande och oerhört lösningsorienterade. Levede mer än väl upp till de förväntningar vi hade för en smidig och snabb flytt!
    2020-12-10
    Fantastisk kommunikation, väldigt noggranna och väldigt effektiva!
    2020-12-10
    Lyft, flytt och placering av piano och flygel till kända och på otillgängliga platser. Flera i branschen fick frågan. Vi valde Västsvenska Flyttbyrån två gånger. De var snabba, proffsiga, prisvärda och inte minst personliga.
    2020-12-10
    Utmärkt utförd flytt mellan två villor i Partille. Noggranna, flexibla och snabba.
    2020-12-10
    Mycket bra jobbat... det gick bra och smidigt
    2020-12-08
    Vi fick hjälp med flytt, bl a piano. Punktligt, vänligt, proffsigt och hjälpsamt! Bästa tänkbara!
    Verifierad kundrelation
    Mycket professionella och trevliga flyttkillar!
    2020-12-08
    Trevliga, snabba och professionella!
    2020-12-08
    Lägenhetsflytt. Mycket bra kostnadsförslag ,punktligt och allt utfört enligt avtal. All personal mycket trevliga o hjälpsamma, lätt att få kontakt med ansvariga som gärna svarade på alla frågor! Helt nöjd!
    2020-12-08
    Flytt gånger 2. Supertrevliga, arbetsvilliga aldrig några problem. Försiktiga med flyttgodset!
    Punktliga!

Kan rekommenderas!
    2020-12-08
    Vi har anlitat västsvenska flyttbyrån för totalt fyra olika uppdrag; 1 bohagsflytt, 2 tunga lyft uppdrag (bära upp tungt skåp samt kyl/frys till lägenheten) samt 1 flyttstäd. Bemötandet och servicegraden har varit mycket fint vid alla tillfällen. Arbetet utförs punktligt, proffessionellt och med mycket god kommunikation med kunden! Kan varmt rekommendera Väst svenska flyttbyrån,
    Mats rythla
    2020-12-08
    Efter mycket strul med tider och planering från mitt håll så hjälpte detta företag mig med både ett bra pris och en smärtfri flytt. Har rekommenderat dessa till både släktingar och vänner. Kommer själv använda mig av dom igen ifall jag flyttar igen.
    2020-12-08
    Vi anlitade Flyttbolaget Västsvenska Flyttbyrån AB för att flytta från Göteborg till Stockholm,

Vi är mycket nöjda och rekommenderar flyttfirman varmt om ni ska flytta.

Personalen är snabba,effektiva, professionella och trevliga,, glada, tjänstviliga och mycket prisvärda!.

MR och MD
    2020-12-08
    Löste en logistisk utmanande flytt til Norge mitt under pandemi och stängda gränser. Proffesionella och trevliga.
    2020-12-08
    Helt uppriktigt hade flytten inte kunnat genomföras bättre,
    mer planenligt eller mer prisvärt -
    flyttade med dem i juli 2020 och har rekommenderat många sedan dess!
    I vad som för en utomstående kan upplevas som en lite svåröverblickbar och skum bransch är denna flyttbyrå motsatsen
    med raka rör, tydliga besked och svårslagna priser dessutom.

Rekommenderas varmt!
    2020-12-08
    Flyttning som utfördes på ett utmärkt och proffesionellt sätt.
    Mycket nöjd och kan rekommendera firman.
    2020-12-08
    Vi använde VFAB för flytt inom kontoret.
    Jag blev väldigt bra bemött och flyttkillarna var mycket noggranna och rädda om möbler och inredning.
    De höll tiden och jobbade hårt. De var vänliga och mycket service minded. De följde instruktionerna till punkt och pricka.
    Vi hade höga förväntningar på dem eftersom vi blev rekommenderade dem genom personlig kontakt. De levde verkligen upp till våra förväntningar!
    Vi kommer anlita dem igen, helt säkert.
    2020-12-08
    Vi köpte flytthjälp. De var fantastiska kort och gott.
    2020-12-08
    Har anlitat Västsvenska Flyttbyrån för både flyttar och städning.
    Företagets bemötande är proffisgt, tydliga priser och trevligt bemötande. De överträffade våra förväntningar genom att ta sig an sådant vi räknat med att få hantera själva, deras inställning "inga problem, det fixar vi" är oerhört befriande att få höra när man står mitt i en flytt.
    2020-12-08
    Bra service, håll tiderna, trevliga flyttgubbar, snabba och effektiva och samtidigt skonsamma mot möblerna. Fungerade bra att hyra kartonger och hämta dem själv.
    2020-12-08
    Så grymma killar! Vi kände att de var noggranna och varsamma med våra saker trots att det gick snabbt. 4 trappor upp utan hiss var inga problem. Vi är verkligen tacksamma och imponerade över deras arbete
    2020-12-08
    Riktigt bra gäng! De var trevliga och lyhörda även fast jobbet drog ut på tiden. Skulle definitivt flytta med dom om det blev aktuellt igen.
    2020-12-08
    Fantastiskt fin och effektiv hjälp!
    2020-12-08
    Punktliga, effektiva och försiktiga! En flyttfirma som vi kommer att använda oss av nästa gång det är dags för flytt, och rekommenderar även andra att göra samma sak!