Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Huddinge DM TAK Villatakspecialisten

Svarvarvägen 12, 142 50 Skogås — Visa karta

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak. På så sätt bidrar vi till ett tryggt och behagligt boende.

Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan år 1979, vilket har lett till det tekniska kunnande våra anställda och beställare får ta del av idag. Villatakspecialisten är en specialavdelning inom DM Tak AB som utför takläggning och takarbeten på villor i hela Stockholm.

Vi har många bra referenser och när du anlitar oss kan du lita på att arbetet blir proffsigt och fackmannamässigt utfört. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 95 kunder tycker om Villatakspecialisten

• Kerstin A
    Kerstin A skrev om Villatakspecialisten
    Vi beställde omläggning av hela vårt tak, plus installation av solceller på halva taket, och byte av all isolering på vinden. Förutom detta passade vi också på att dra in forcerad ventilation i huset vilket betydde mycket rördragning på vinden.

Villatakspecialisten tog ett helhetsansvar från början och koordinerade alla inblandande underentreprenörer. Vi upplevde det mycket positivt att samma person höll ihop hela projektet och var närvarande varje dag på taket. Vi fick bra svar på våra frågor och är mycket nöjda med genomförandet. Läs mer
    2017-12-04 DM TAK svarar Kerstin A
    Hej Kerstin,
    Tack för din RECO! Jag läste upp till takläggarna i fredags på vår personal möte och dom var så glada att höra att du blev så nöjd med takomläggningen. Vi tackar så mycket för ditt förtroende i oss, och slutresultatet blev riktig fint!
  • Leif J
    Leif J skrev om Villatakspecialisten
    Bra värkare,, höll vad dom låvade TACK Läs mer
    2017-12-04 DM TAK svarar Leif J
    Hej Leif
    Vi tackar så mycket för ditt förtroende för att lägga om ditt tak.
  • Spyros L
    Spyros L skrev om Villatakspecialisten
    Nöjd med arbetet bemötandet och resultatet. Det drog bara lite på tiden! Läs mer
    2017-11-14 DM TAK svarar Spyros L
    Hej Spyros!
    Vi tackar så mycket för ditt förtroende och slutresultatet blev riktig bra. Du har fått nu ett snyggt bekymmersfritt tak som kommer hålla i 50 år med bra underhåll.

• Josefin B
    Josefin B skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt, kvalité, kunniga, pålitliga! Läs mer
    2017-11-13 DM Tak AB svarar Josefin B
    Hej Josefin

Tack så mycket för din reco!!!
    Önskar dig och familjen en riktig fin jul!

• Maria S
    Maria S skrev om Villatakspecialisten
    Vi har bytt samtliga hängrännor på vår villa med hjälp av Villatakspecialisten. Jag vill ge VTS våra bästa rekommendationer. Trevligt bemötande vid fösta kontakten. Killarna som kom ut och utförde jobbet var supertrevliga, noggranna och allt dokumenterades, när de var klara fick vi en usb med alla bilder på. De plockade undan allt när de var klara och inte ett spår av att de varit där var kvar. Läs mer
    2017-11-13 DM Tak AB svarar Maria S
    Hej Maria
    Tack så mycket för din fin rekommendation och din förtroende för att låta oss hjälpa dig med taket. Jag ska läsa upp detta vid nästa personal möte. Önskar dig en trevlig vecka!
  • David G
    David G skrev om Villatakspecialisten
    Ett mycket väl utfört jobb o dessutom verkligen trevliga att ha att göra med! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Villatakspecialisten
    Omläggning av hela taket, ny papp läkt tegel vindskivor avvattning. Även ny plåt på kupor skorsten taklucka etc samt viss ommålning.

Lite segt att få klart avtalet pga olika åsikter om utförande mht branschregler men när allt påtecknat var de mycket professionella, trevliga, noggranna och punktliga. Levererade exakt efter avtal - varken mer eller mindre!

En positiv upplevelse och kan varmt rekommenderas av en ganska petig uppdragsgivare... Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Villatakspecialisten
    Vi är mycket nöjda med allt ifrån planering, utförande, bemötande till slutresultat! Läs mer
    2017-09-07 DM TAK svarar Pär N
    Hej Pär

Stort tack för de fina orden! Jag ska se till att på fredagen personal möte berätta att du blev nöjd med slutresultatet!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Villatakspecialisten
    Vi skulle byta vårt tak på en villa i Stuvsta. Efter att ha tagit in 5 offerter valde vi Villataksspecialisten trots att de gav ett högre pris än de andra. Detta tack vare att inspektion och offert kändes som den mest noggranna. Dessutom såg vi att företaget arbetat mycket med just villor i samma stil och ålder. Själva arbetet löpte på fint. Mycket god och rak kommunikation med samtliga inblandade inklusive arbetsledare, arbetare och Camilla som gjorde offerten. Under arbetets gång uppdagades en fuktskada vilket handlades snabbt och smidigt men vilket naturligtvis ledde till att slutpriset blev högre än det offerterade. Slutresultatet blev dock oerhört snyggt och har verkligen lyft vårt hus estetiskt. Sammantaget kan vi varmt rekommendera Villataksspecialisten.
    Med vänlig hälsning,
    Håkan Svidén Läs mer
    2017-09-07 DM TAK svarar Håkan S
    Hej Håkan
    Stort tack för de fina orden och tack för förtroendet att få lägga om ert tak.
    Önskar dig och familjen en riktig mysigt och trevlig höst!
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade Villatakspecialisten för total renovering av taket på vår gamla villa i Sollentuna och blev mycket nöjda med resultatet och hur arbetet utfördes för något år sedan. När vi nu har flyttat till Ekerö och behövde hjälp med att uppgradera taksäkerheten på vårt nya hus så var det därför naturligt att be Villatakspecialisten om en offert. Den var inte den lägsta vi erbjöds men den mest detaljerade och förtroendeingivande av de offerter som vi fick in.
    Jobbet sköttes utmärkt av montörer och plåtslagare, och en glömd detalj åtgärdades mycket snabbt. Några skador som upptäcktes under arbetets gång åtgärdades också efter förfrågan till oss. Vi uppskattade kommunikationen och efter påminnelse fick vi också en utmärkt fotodokumentation av läget före och efter.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Villatakspecialisten för alla arbeten med takrenovering och taksäkerhet. Läs mer
    2017-08-17 DM TAK svarar Gunilla S
    Hej Gunilla,
    Va kul att ni vart så nöjda med vårt jobb med taksäkerheten. Det känns alltid bra när en återkommande kund blir lika nöjd som förra gången. Vi jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsa Anders från mig !!
  • Willard N
    Willard N skrev om Villatakspecialisten
    Till att börja med så kom en kvinnlig offert-givare det uppskattas med Women Power och mycket bra yrkeskunskap för en korrekt bedömning vid offert-beskrivningen som var mycket välgjord och detaljerad en 10 poängare.
    Offerten var inte den billigaste vi fick, men vi valde ändå Villatakspecialisten som för oss kändes mest seriös och bästa arbete för pengarna.
    Resterande arbete följer det goda mönstret med mycket trevliga och bra personal och med bra arbets-moral. samt utförde arbetet med högsta betyg. Kommunikationen beträffande kommande arbets-moment var klar och tydlig och inga större problem var aktuella.
    Tidsplanen var dessutom korrekt. Slutstädning Utmärkt.

På minus-sidan var några mindre arbets-olyckor som snabbt rättades till. Tex. en färg-burk som ej var förankrad på taket åkte kana på taket ner till snöras-skyddet där färgburken stoppade men inte den svarta färgen som hamnade på trädgårds-plattorna.
    Tvättning av trädgårdsplattorna utfördes snabbt och rent
    Samt demontering av en lång vindskiva föll till marken helt okontrollerbart och skadade vid fallet en fönsterplåt lindrigt.
    Plåtslagaren knäckte lätt tillbaka skadan så efter lite om-lackning syns ej skadan längre.
    men den som inget gör kan hellre inte göra något arbets-moment fel. Men den som gör mycket på jobbet kan också göra något enstaka fel så vi är Utmärkt nöjda med vårt nya Tak-jobb

Vi valde till en del mindre ÄTA jobb som vi också blev nöjda med.
    Några helt oväntade kostnader dök inte alls upp under hela jobbet. Vilket ofta kan hända på byggnads-arbeten generellt. Läs mer
    2017-08-17 DM TAK svarar Willard N
    Hej Willard!
    Tack så mycket för den här fina rekommendation, imorgon har vi personal möte och kommer läsa upp detta för våra anställda. Tack för ert förtroende och vi är också super nöjd med slutresultatet av taket.
  • Mats H
    Mats H skrev om Villatakspecialisten
    Omläggning av villatak.
    2017-08-07 av Mats Hägglund i Bromma.

Jag är väldigt noga med att det ska bli rätt och snyggt,
    både när jag anlitar hantverkare eller gör enklare arbeten själv.

Villatakspecialisten är ett företag jag gärna rekommenderar till andra. De var inte billigast i min förfrågan till 3 likvärdiga firmor, men i efterhand är jag väldigt nöjd med jobbet.
    Jag anlitade dem för lägga om ett villatak och de har utfört ett mycket bra arbete, även om väderförhållanden kunde varit bättre.
    Trots att de varit snabba, har de varit noggranna och lyssnat till mina önskemål om speciallösningar med bl.a. vattbrädor och stuprören.
    Kommunikationen med företaget fungerade bra och snickarna som gjorde jobbet var mycket trevliga, så jag är mer än nöjd. Duktiga och effektiva killar allihopa.

Ville berömma speciellt två killar, Karl och Martin, som kämpade från 7 varje morgon, gjorde ett mycket bra jobb och var dessutom väldigt trevliga och jobbade snabbt och metodiskt. Jag är som sagt väldigt nöjd och har redan gjort reklam för er firma hos bekanta som går i takbytartankar.

Ett riktigt proffsigt företag som jobbar för att kunden skall få det bästa resultatet. Hantverkare som jobbar både noggrant å snabbt som fokuserar på kvalitet för kundens bästa. De hade dessutom bra koll på säkerheten och arbetsmiljön i stort. Skönt att veta att ingen trillar ner. Snyggt och städat efter utfört arbete.
    Ett tillkommande extraarbete av dolda byggdelar, då råsponten och en takstol var fuktskadade, hanterades proffsigt med kostnadsförslag innan tilläggsarbetet utfördes.

Tack för ett väl utfört arbete!

Mvh Mats Hägglund Läs mer
    2017-08-17 DM TAK svarar Mats H
    Hej Mats!
    Wow vilken fin rekommendation TACK! imorgon har vi personal möte och ska läsa upp det. Det är alltid bra för personalen och oss på kontoret att få bekräftelse för det vi gör. För oss kunden är det viktigaste och vi bryr oss otroligt mycket att det är en bra investering ni gör. Vi tänker långsiktig investering för våra kunder.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade Villatakspecialisten för att byta papp, läkt under takpannor, samt byta vindskivor, på vårt hundra år gamla hus. Enligt deras rekommendation byttes också avvattningen.
    Över lag är vi nöjda både med resultat och hur arbetet utfördes. De hade ordning på saker, jobbade på bra varje dag och det gick hela tiden att få tag på ansvarig person om så behövdes.
    När ett oförutsett problem uppstod var de mycket lösningsinriktade, vänliga och snabba på att fixa även detta. Läs mer
    2017-07-18 DM TAK svarar Jonas L
    Hej Jonas,
    Vi tackar för din fina rekommendation och kommer vidarebefordra det till våra duktiga takläggare.
  • Pyrola S
    Pyrola S skrev om Villatakspecialisten
    Vi är mycket nöjda med Villatakspecialisten. Bytte alla pannor lagade delar av råspont och läkt som blivit dåligt. Samt satte upp snörasskydd och ny takstege. Bemötandet har hela tiden varit proffsigt och kunnigt. Det har hela tiden varit snabb respons när man sökt kontakt i olika frågor. Det drog ut lite på tiden men det var inget problem för oss. Dessutom var det tidigt på säsongen och snö som gjorde att det blev svårare att jobba. Företaget kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2017-07-18 DM TAK svarar Pyrola S
    Hej Pyrola,
    Tack ännu en gång för förtroendet att få lägga om ert tak. Vi tackar för rekommendationen och kommer se till att våra takläggare får veta att du blev nöjd. Vi strävar alltid att bli bättre med våra rutiner och det känns extra bra när allt går som det ska!
  • Sara S
    Sara S skrev om Villatakspecialisten
    Det tog lite tid att få dem att starta. Vi hade ett läckande tak som vi inledningsvis behövde täcka provisoriskt i väntan på att bygget skulle dra igång och det behövdes många påstötningar för att få dem att komma och fixa det. När bygget väl var igång var vi dock mycket nöjda. Bra och trevlig personal som höll oss informerade under hela bygget. Mycket punktliga och kom i tid och jobbade på väldigt effektivt. Skulle starkt rekommendera Villatakspecialisten till andra! Läs mer
    2017-06-27 DM TAK svarar Sara S
    Hej Sara,
    Tack för din rekommendation det uppskattar vi och jag är ledsen över och att det initiala arbetet före takomläggningen med täckningen av press gick inte så fort som du hade önskat. Jag kommer framföra detta till produktionen och vi tar till oss det du skriver.
    Tack ännu en gång för förtroendet att få lägga om ert tak.
    Önskar familjen en trevlig sommar.
  • Olof M
    Olof M skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade Villa Tak Specilaisten för omläggning av vårt villatak.

Allt från första hembesök och förbesiktning, offerthanteringen och genomförande fungerade mycker bra. De var lyhörda, lätta att diskutera med och gav ett proffisgt bemötande som gav trygghet för oss som kund.

Personal på plats var mycket lätta att sammarbeta med. Så fort det uppkom saker som behövde ett val eller beslut från vår sida kontaktades vi för samråd. De kom även med egna bra förslag på lösningar som de diskuterade med oss, vi kände oss delaktiga i hela processen och slutresultatet blev mycket bra. Läs mer
    2017-06-27 DM TAK svarar Olof M
    Hej Olof,
    va kul att du är lika nöjd som vi är med taket. :o) Du har gjort en god investering som kommer hålla många år framöver.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Villatakspecialisten
    Mitt takbyte var av det mer omfattande slaget som genomfördes under en tuff tidpunkt, december - januari: nytt tegeltak, nya vindskivor och ny vattplåt, nya hängrännor och stuprör, byte av en del takfotsbrädor - samt ny papp på garaget.

I allt väsentligt är jag mycket nöjd med hur Villatakspecialisten har bemött mig från början och utfört "projektet" till slut. God råd innan och under arbetets förlopp på detaljer och oförutsägbara frågor som dyker upp. Stor noggrannhet i avtalet som följdes och utgjorde arbetsbeskrivning och underlag för efterkontroll.

Mitt tak var väl inte av det allra enklaste slaget med övergångar och utbyggnader men även det löste man på ett proffsigt sätt. Även avslutningsfasen med nedmontering av ställning, borttagande av restmaterial, avstädning mm sköttes förtjänstfullt.

Och nu det får gärna regna - det känns nästan mysigt - och tryggt!

Jag rekommenderar gärna VillaTakSpecialisten till vänner och grannar.
    Om viss text eller "uttalanden" från min sida ur ovanstående ska användas i marknadsföring (broschyrer, reklam etc) vill jag godkänna det först.

Med bästa hälsning, Lennart Lomaeus

PS: Vanessa Frykman på VillaTak har ställt en del mer konkreta frågor till mig som jag besvarar direkt till henne. DS Läs mer
    2017-06-27 DM TAK svarar Lennart L
    Hej Lennart,
    Tack så mycket för din rekommendation, det känns otroligt viktig för oss att fånga allt så att vi kan bli bättre. Och tack för förtroendet att vi fick vara företaget som fick lägga om ditt tak. Jag ska framföra din rekommendation till våra anställda på nästa personal möte.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Villatakspecialisten
    Vi hade omläggning av tak. Proffsiga, snabba och vänliga. Bra besök och beskrivning under planeringen om vad som skulle göras. Snabbt och duktigt gäng som utförde och avstämning under tiden. Bra uppföljning och gemensam slutbesiktning när det var klart. Snabbt och snyggt genomfört av teamet, vi är jättenöjda. Vi rekommenderar gärna Villatakspecialisten! Läs mer
    2017-05-31 DM TAK svarar Birgitta B
    Hej Birgitta,
    Vi tackar så mycket för din fin recension, jag kommer se till att vi läser upp det vid nästa personal möte. Vi önskar dig en riktig fin sommar.
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Villatakspecialisten
    Villatakspecialisten har en väldigt god ordning i hela arbetskedjan, från säljare arbetsledare till takmontörer.Jag rekommenderar VTS ,till andra husägare.
    Rickard Kornefalk. Läs mer
    2017-05-31 DM TAK svarar Rickard K
    Hej Rickard,
    Tack så mycket för din rekommendation, kul att du är lika nöjd med taket som vi är.
  • Peter Z
    Peter Z skrev om Villatakspecialisten
    Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av säljarna.
    Efter bokat hembesök och lämnad offert bestämde vi oss för att ge VTS uppdraget att lägga om taket på vår villa.

Vad tycker vi var bra?
    - Laget som var här gjorde ett bra intryck.
    - Grabbarna förklarade bra om vi ställde frågor etc.
    - De var snabba och effektiva.
    - Kändes tryggt med Arbetsledaren som kom förbi och följde upp det löpande
    arbetet.
    - Vi uppskattar VTS dokumentation, arbetsbeskrivning och bilder som togs
    under pågående arbete

Avslutande kommentar:
    Även om VTS pris låg högre än andra offerter som vi tog in, upplever vi att vi har betalat för en trygghet och seriositet som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
    2017-05-22 DM TAK svarar Peter Z
    Hej Peter,
    Tack för denna fin rekommendation, wow jag ska mejla ut det till våra anställda.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Villatakspecialisten
    Tydliga, lätta att ha och göra med, proffsigt arbete.
    Håller tider.
    C Kistner Lindman Läs mer
    2017-05-22 DM TAK svarar Lotta L
    Hej Lotta,
    Vi tackar så mycket för din fin rekommendation.
  • Robin P
    Robin P skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande och väldigt service minded. Verkar ha gjort ett bra jobb. Läs mer
    2017-05-15 DM TAK svarar Robin P
    Hej Robin
    Vi tackar så mycket för din rekommendation och kommer ta upp det på veckans personal möte.
    Vanessa
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande från första kontakt till slutbesiktningen av jobbet. Fick nytt tak samt hängrännor och stuprör och jag är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
    2017-05-08 DM TAK svarar Jimmy S
    Hej Jimmy,
    Härligt att du är nöjd med vårt arbete och tack för din fin rekommendation. Jag har framfört din rekommendation till killarna som utförde takrenoveringen.
  • Karin A
    Karin A skrev om Villatakspecialisten
    Arbetet gällde montering av snöskydd på hustak.
    Mycket bra bemötande från företaget från beställning till slutförande.
    Arbetet utfördes av en mycket kunnig och trevlig hantverkare. Lugnt, metodiskt, snyggt och med säkerhetstänkande genomförde han uppdraget.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2017-05-04 DM Tak AB svarar Karin A
    Hej Karin,
    Va kul att läsa att du blev så nöjd med vårt service. :o)
    Jag ska se till att killarna får en fin bekräftelse för detta!
    Vanessa F.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Villatakspecialisten
    Jag är mycket nöjd med VillaTakspecialisten. Det har varit bra och tydligt från första kontakt till sista takpanna. Det jag framförallt uppskattade var i princip daglig återkoppling från arbetsledare eller kvalitetsansvariga om vad som är gjort och vad som kommer hända härnäst.
    Kan verkligen rekommendera detta företag Läs mer
    2017-05-04 DM Tak AB svarar Joakim H
    Hej Joakim.
    Tack för din rekommendation och det var ett nöje att få lägga om ditt tak. Jag har framfört till produktionen dina fina ord så att killarna kan bekräftas för det fina service dom levererade.
    Vanessa F
  • Christer L
    Christer L skrev om Villatakspecialisten
    Allt igenom professionellt !
    Snabb och noggran analys av behov . Tydlig offert.
    Jobb utfört utan störningar eller problem.
    Noggran uppföljning med tydligt dokumentation. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Villatakspecialisten
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av företaget DM Tak från första början.
    Mycket trevlig säljare som gav ett bra intryck samt kunskap.
    Jag köpte en omläggning av vårat villa tak med nya takpannor.
    Minna förväntningar på jobbet blev bättre än vad jag trodde att det skulle bli.
    Företaget var väldigt bra att ha och göra med. från säljare till projektledare samt dom som utförde jobbet. jag kan varmt rekomedera dom till andra. Läs mer
  • Ove L
    Ove L skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande, tryggt och seriöst. Alla inblandade gjorde ett utmärkt arbete. Att en kvalitets ansvarig inspekterade arbetet regelbundet var positivt. Slut besiktning med dokumentation och bilder på CD, lysande. Stort tack till Christoffer, Miguel och övrigt team. Mvh Ove och Maria Läs mer
    DM Tak AB, DM TAK gillar detta
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om Villatakspecialisten
    Det fungerade jättebra. Vi känner oss mycket nöjda med hur arbetet utfördes, både på det sätt det utfördes och på resultatet. Grabbarna på taket var mycket trevliga att ha att göra med och höll oss informerade om allt som hände. Ibland var det dock svårt att få kontakt med projektledaren, men OK. Det blev ju ett betydligt större arbete än vad vi trodde från början, det visade sig att vi hade svartmögel i råsponten. Dubbelt så dyrt och dubbelt så lång tid, men nu har vi ett bra tak. Slutbesiktningen hade bara klagomål på några små detaljer som fixades snabbt. Ni är verkligen värda att vara årets hantverkare! Läs mer
    2016-10-28 DM TAK svarar Yvonne J
    Vi tackar ödmjukast för dessa fina rekommendationer. Glädjande att vi fick göra dig så nöjd!
    Vi blev själva riktigt nöjda med slutresultatet.
  • Anders C
    Anders C skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade företaget då deras säljare gjorde ett mycket gott och professionellt intryck. Offerten var grundlig och kändes seriös. Då det senare uppdagades att företaget använde underentreprenörer där arbetarna inte fick betalt, fick vi en riktigt dålig smak i munnen. De förväntades också GÅ från pendeltåget (4,5 km) då deras arbetsbil inte funderade (!). Arbetarna talade också mycket lite svenska och arbetsledaren var inte där hela tiden. Arbetsledaren var dock trevlig och tillmötesgående. Möjligen kan vi ha missat något finstilt om att vi accepterar underentreprenör men vi tycker att det är helt oacceptabelt att arbetarna inte får betalt. Det oroade oss att arbetet med taket skulle bli lidande p.g.a detta. Vi har full förståelse för att arbetarna inte var på bästa humör. Då säljaren också pratade om "mina killar", hade vi ingen anledning att misstänka annat än att företaget skulle skicka egna anställda. Vi tror att vi fått det vi beställde. Läs mer
    2016-10-27 DM TAK svarar Anders C
    Hej Anders, tack för din input.
    Vår arbetsledare Alessio som du vet pratar utmärkt svenska och som har jobbat hos oss sedan 2002 har styrt arbetet till ett perfekt tak. Att vi använder underentreprenörer stämmer absolut och vi behandlar dem som våra egna och alla får betalt. Alltid!
    Vi följer noggrant samtliga våra jobb och har de mest noggranna arbetsbeskrivningarna du kan hitta. Samarbeten med UE är långvariga relationer som vi styr noggrant. Vi har avtal med samtliga att de betalar löner, skatter, arbetsgivaravgifter mm.
    Vi kan dock inte gå in och bestämma om de valt att inte reparera sin bil och hellre går 4,5 km.
    Vi är stolta över resultatet och hoppas du också är det.
    Har du fler frågetecken så har du våra kontaktuppgifter. Med de 15 års garanti du fått så kan du känna dig trygg med taket och framtida relation med oss som din takpartner.

Med vänlig hälsning,
  • Per R
    Per R skrev om Villatakspecialisten
    Jag anlitade Villatakspecialisten för att lägga om stora delar av mitt tak, som är ganska komplicerat, med branta fall, takkupor och mycket plåtbeslag. Jag tycker att företaget skötte sig utmärkt i allt jobb från offertbesök, offert till genomförande och slutbesiktning. De svarade tydligt på mina frågor, var lyhörda för mina önskemål om att använda mitt eget begagnade tegel och jobbade effektivt och med bra kvalitet. Den enda anmärkningen jag har är att det drog ut på tiden en hel del (det tog totalt 7-8 månader från första offertbesök till avslut), men det tror jag mest har att göra med att det var sista halvåret innan ROT-avdraget skulle sänkas från 50% till 30%, vilket gjorde att firman nog hade väldigt mycket att göra. Så jag har förståelse för förseningarna. Projektet blev klart innan årsskiftet, vilket var det viktigaste för mig. Läs mer
  • Ingvar A
    Ingvar A skrev om Villatakspecialisten
    Bra arbete men man var dåliga på att kommunicera starttidpunkt. Läs mer
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Villatakspecialisten
    Villaspecislisten står för ett utmärkt hantverk kombinerat med ett proffsigt bemötande.

Mycket nöjd kund!! Läs mer
  • Sören W
    Sören W skrev om Villatakspecialisten
    Jobbet dom gjorde blev jättebra,men det var trögt med uppstarten som inte blev när den skulle Läs mer
  • Peter T
    Peter T skrev om Villatakspecialisten
    Mycket bra service och snabb första kontakt. Mycket bra och detaljerad material och arbetsbeskrivning.
    Rättningar av en del mindre brister i arbetet utfördes snabbt och med bra service och slutresultatet blev mycket bra. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Villatakspecialisten
    Mycket professionellt från början till slut. Långt ifrån billigaste alternativet men jag har fått valuta för varje krona en jättefint tak! Superduktiga, trevliga snickare som jobbade snabbt och effektivt. Bra och konstruktiv dialog med ansvariga på kontoret. Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Villatakspecialisten
    Bra och utförlig offert med god personlig uppföljning, villket underlättade beslut för beställning. Det var därefter lätt att ha en bra kontakt med arbetsledningen under det fortsatta arbetet. Själva arbetet utfördes snabbt utan problem och med mycket gott resultatet. Våra rekomendationer är härmed de bästa.

Ulla-Britt Sundberg/ Ulf Jonasson Plantskolevägen 36 Enskede Läs mer
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Villatakspecialisten
    Mycket bra bemötande och bra dialog under arbetets gång med platschefen. Arbetet utfördes med hög kvalitet och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Läs mer
  • Sunny Y
    Sunny Y skrev om Villatakspecialisten
    Innan vi börjat vårt takprojekt, hade vi samlat in 10 offer. Eftersom det var ett relativ stort projekt för oss (totalt 250 kvm, med helt ny råspont). Villatakspecialistens offer var mitt i mellan inom alla 10 offer. Tänkt på deras starka referenser, samt många hus omkring hus har valt Villatakspecialisten och vi kunde se hur bra resultat, då valde vi dem också.

Från början till sist, var vi super nöjda!
    De var väldigt proffs, med bra "work process", kontakt oss från projekt ledare innan de sätter igång, dokumenterade varje arbetes steg, duktiga teamledare och kunniga medarbetare, hemskt noggrann med kvalité besiktning, etc.
    Till sist men viktigt, de svarar ditt mail eller dina telefon samtal jätte snabbt, alltid!
    Om du väljer dem, kan du uppleva helt annorlunda jämförd med många andra entreprenör företag som bruka ha mycket problem med sina kunder gällande kommunikation, kvalité…

In a word, strong recommended!

Sunny Yang
    Tyresö Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Villatakspecialisten
    Takomläggningen fungerade utan anmärkning. Efter hand upptäcks att takstege och sotarplattform monterats på fel sida om taket, samt att en ventilationshuv inte isolerats och bara ställts lös på taket. En klar brist att detta inte upptäcktes vid slutbesiktningen. Fick påminna flera gånger om leverans av reservpannor som ingick i priset. Olika uppgifter om tillvägagångssätt från underentreprenören och från Villatakspecialisten inger inte något förtroende. Läs mer
    2016-08-10 DM TAK svarar Bo B
    Hej Bo
    Kul att höra att takomläggningen fungerade bra.
    Vi strävar alltid mot att leveransen skall bli så smidig som möjlig, vi ser alltid till att ta lärdom av dem få tillfällen den inte har gjort det.
    Vi skulle självklart ha upptäckt den bristande ventilationshuven vid slutbesiktningen, tyvärr så gjordes inte detta, vi har tagit lärdom av detta och organiserat om, så att det nu 1,5 år senare inte kan hända igen.
    När det gäller tillvägagångssättet så förstår jag den eventuella förvirringen som har uppstått när det förekommer meningsskiljaktigheter och även det har vi sett över för att denna situation inte skall uppstå i framtiden.
    Den slutgiltiga produkten är vi själva mycket nöjda med, taket är nu ett tätt, fint, säkert och hållbart tak.
  • Christina D
    Christina D skrev om Villatakspecialisten
    Vi känner oss mycket nöjda med taket. Det var en bra kommunikation under arbetets gång med förklaringar till hur vissa arbeten utfördes med hänsyn till säkerhet och garanti.

Arbetet flöt på bra hela tiden och det var städat och snyggt./Christina Läs mer
  • Lauritz H
    Lauritz H skrev om Villatakspecialisten
    Helt nöjd. Med reservation för dolda fel. Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Villatakspecialisten
    VTS har lagt om taket på vårt hus, betongpannor + div. plåtjobb.
    Allt har fungerat mycket bra från början till slut inkl. div tilläggsarbeten. Läs mer
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Villatakspecialisten
    Trevligt och snabbt bemötande. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Villatakspecialisten
    Seriöst bemötande med informativt uppstartsmöte där offerten gicks igenom och förklarades. Löpande uppdateringar under arbetets gång och ett slutresultat som överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • Stig E
    Stig E skrev om Villatakspecialisten
    Vi är mycket nöjda med vårt byte av tak. Professionellt utfört från första besöket, utförlig offert, samt själva arbetet fram till och med slutbesiktning och tillhörande omfattande dokumentation av arbetets gång.
    Arbetet genomfördes med stor snabbhet och kommunikationen fungerade väldigt bra med alla medarbetare och alla var mycket angelägna om att allt skulle fungera bra under arbetets gång.
    Vårt val av grön färg på takpannorna blev mycket lyckat.
    Vi vill gärna rekommendera VTS till de som behöver hjälp med villataket.

Tack för ett väldigt bra utfört arbete,
    Stig och Annica Läs mer
  • Britta R
    Britta R skrev om Villatakspecialisten
    Utsatta tidsramar hölls, killarna kom alltid i tid som de sagt, jobbade på hela tiden, var alltid trevliga. Har utfört ett bra jobb som jag ser det. Läs mer
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Villatakspecialisten
    Jag är supernöjd med mitt tak!!
    Proffsiga och kompetenta från A-Ö vilket gjort mig trygg genom hela processen. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Villatakspecialisten
    Slutresulatet blev perfekt, under arbetets gång har det hållits rent och snyggt.
    Trevliga och kunniga hantverkare.
    Mycket nöjd kund. Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om Villatakspecialisten
    Superbra att ha att görande. Gediget arbete utfört. Åtgärdade fel eller ändringar snabbt och med glada miner. Hälsn. Eva Forssell Läs mer

Mer från DM TAK

Svarvarvägen 12, 142 50 Skogås