Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Huddinge DM TAK Villatakspecialisten

Svarvarvägen 12, 142 50 Skogås — Visa karta

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak och på så sätt bidra till ett tryggt och behagligt boende. Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan 1979 vilket givit grunden till det tekniskt kunnande våra anställda och i slutänden våra beställare får ta del av idag.Villatak Specialisten * är en specialavdelning inom DM Tak AB för takläggning och takarbeten på villor i Stockholm.

Läs vad 79 kunder tycker om Villatakspecialisten

• Lennart L
    Lennart L skrev om Villatakspecialisten
    Mitt takbyte var av det mer omfattande slaget som genomfördes under en tuff tidpunkt, december - januari: nytt tegeltak, nya vindskivor och ny vattplåt, nya hängrännor och stuprör, byte av en del takfotsbrädor - samt ny papp på garaget.

I allt väsentligt är jag mycket nöjd med hur Villatakspecialisten har bemött mig från början och utfört "projektet" till slut. God råd innan och under arbetets förlopp på detaljer och oförutsägbara frågor som dyker upp. Stor noggrannhet i avtalet som följdes och utgjorde arbetsbeskrivning och underlag för efterkontroll.

Mitt tak var väl inte av det allra enklaste slaget med övergångar och utbyggnader men även det löste man på ett proffsigt sätt. Även avslutningsfasen med nedmontering av ställning, borttagande av restmaterial, avstädning mm sköttes förtjänstfullt.

Och nu det får gärna regna - det känns nästan mysigt - och tryggt!

Jag rekommenderar gärna VillaTakSpecialisten till vänner och grannar.
    Om viss text eller "uttalanden" från min sida ur ovanstående ska användas i marknadsföring (broschyrer, reklam etc) vill jag godkänna det först.

Med bästa hälsning, Lennart Lomaeus

PS: Vanessa Frykman på VillaTak har ställt en del mer konkreta frågor till mig som jag besvarar direkt till henne. DS
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Villatakspecialisten
    Vi hade omläggning av tak. Proffsiga, snabba och vänliga. Bra besök och beskrivning under planeringen om vad som skulle göras. Snabbt och duktigt gäng som utförde och avstämning under tiden. Bra uppföljning och gemensam slutbesiktning när det var klart. Snabbt och snyggt genomfört av teamet, vi är jättenöjda. Vi rekommenderar gärna Villatakspecialisten!
    2017-05-31 Villatakspecialisten svarar Birgitta B
    Hej Birgitta,
    Vi tackar så mycket för din fin recension, jag kommer se till att vi läser upp det vid nästa personal möte. Vi önskar dig en riktig fin sommar.
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Villatakspecialisten
    Villatakspecialisten har en väldigt god ordning i hela arbetskedjan, från säljare arbetsledare till takmontörer.Jag rekommenderar VTS ,till andra husägare.
    Rickard Kornefalk.
    2017-05-31 Villatakspecialisten svarar Rickard K
    Hej Rickard,
    Tack så mycket för din rekommendation, kul att du är lika nöjd med taket som vi är.
  • Peter Z
    Peter Z skrev om Villatakspecialisten
    Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av säljarna.
    Efter bokat hembesök och lämnad offert bestämde vi oss för att ge VTS uppdraget att lägga om taket på vår villa.

Vad tycker vi var bra?
    - Laget som var här gjorde ett bra intryck.
    - Grabbarna förklarade bra om vi ställde frågor etc.
    - De var snabba och effektiva.
    - Kändes tryggt med Arbetsledaren som kom förbi och följde upp det löpande
    arbetet.
    - Vi uppskattar VTS dokumentation, arbetsbeskrivning och bilder som togs
    under pågående arbete

Avslutande kommentar:
    Även om VTS pris låg högre än andra offerter som vi tog in, upplever vi att vi har betalat för en trygghet och seriositet som vi är väldigt nöjda med.
    2017-05-22 Villatakspecialisten svarar Peter Z
    Hej Peter,
    Tack för denna fin rekommendation, wow jag ska mejla ut det till våra anställda.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Villatakspecialisten
    Tydliga, lätta att ha och göra med, proffsigt arbete.
    Håller tider.
    C Kistner Lindman
    2017-05-22 Villatakspecialisten svarar Lotta L
    Hej Lotta,
    Vi tackar så mycket för din fin rekommendation.
  • Robin P
    Robin P skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande och väldigt service minded. Verkar ha gjort ett bra jobb.
    2017-05-15 Villatakspecialisten svarar Robin P
    Hej Robin
    Vi tackar så mycket för din rekommendation och kommer ta upp det på veckans personal möte.
    Vanessa
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande från första kontakt till slutbesiktningen av jobbet. Fick nytt tak samt hängrännor och stuprör och jag är mycket nöjd med resultatet.
    2017-05-08 Villatakspecialisten svarar Jimmy S
    Hej Jimmy,
    Härligt att du är nöjd med vårt arbete och tack för din fin rekommendation. Jag har framfört din rekommendation till killarna som utförde takrenoveringen.
  • Karin A
    Karin A skrev om Villatakspecialisten
    Arbetet gällde montering av snöskydd på hustak.
    Mycket bra bemötande från företaget från beställning till slutförande.
    Arbetet utfördes av en mycket kunnig och trevlig hantverkare. Lugnt, metodiskt, snyggt och med säkerhetstänkande genomförde han uppdraget.
    Vi är mycket nöjda!
    2017-05-04 DM Tak AB svarar Karin A
    Hej Karin,
    Va kul att läsa att du blev så nöjd med vårt service. :o)
    Jag ska se till att killarna får en fin bekräftelse för detta!
    Vanessa F.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Villatakspecialisten
    Jag är mycket nöjd med VillaTakspecialisten. Det har varit bra och tydligt från första kontakt till sista takpanna. Det jag framförallt uppskattade var i princip daglig återkoppling från arbetsledare eller kvalitetsansvariga om vad som är gjort och vad som kommer hända härnäst.
    Kan verkligen rekommendera detta företag
    2017-05-04 DM Tak AB svarar Joakim H
    Hej Joakim.
    Tack för din rekommendation och det var ett nöje att få lägga om ditt tak. Jag har framfört till produktionen dina fina ord så att killarna kan bekräftas för det fina service dom levererade.
    Vanessa F
  • Christer L
    Christer L skrev om Villatakspecialisten
    Allt igenom professionellt !
    Snabb och noggran analys av behov . Tydlig offert.
    Jobb utfört utan störningar eller problem.
    Noggran uppföljning med tydligt dokumentation.
  • Jan B
    Jan B skrev om Villatakspecialisten
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av företaget DM Tak från första början.
    Mycket trevlig säljare som gav ett bra intryck samt kunskap.
    Jag köpte en omläggning av vårat villa tak med nya takpannor.
    Minna förväntningar på jobbet blev bättre än vad jag trodde att det skulle bli.
    Företaget var väldigt bra att ha och göra med. från säljare till projektledare samt dom som utförde jobbet. jag kan varmt rekomedera dom till andra.
  • Ove L
    Ove L skrev om Villatakspecialisten
    Proffsigt bemötande, tryggt och seriöst. Alla inblandade gjorde ett utmärkt arbete. Att en kvalitets ansvarig inspekterade arbetet regelbundet var positivt. Slut besiktning med dokumentation och bilder på CD, lysande. Stort tack till Christoffer, Miguel och övrigt team. Mvh Ove och Maria
    DM Tak AB, Villatakspecialisten gillar detta
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om Villatakspecialisten
    Det fungerade jättebra. Vi känner oss mycket nöjda med hur arbetet utfördes, både på det sätt det utfördes och på resultatet. Grabbarna på taket var mycket trevliga att ha att göra med och höll oss informerade om allt som hände. Ibland var det dock svårt att få kontakt med projektledaren, men OK. Det blev ju ett betydligt större arbete än vad vi trodde från början, det visade sig att vi hade svartmögel i råsponten. Dubbelt så dyrt och dubbelt så lång tid, men nu har vi ett bra tak. Slutbesiktningen hade bara klagomål på några små detaljer som fixades snabbt. Ni är verkligen värda att vara årets hantverkare!
    2016-10-28 Villatakspecialisten svarar Yvonne J
    Vi tackar ödmjukast för dessa fina rekommendationer. Glädjande att vi fick göra dig så nöjd!
    Vi blev själva riktigt nöjda med slutresultatet.
  • Anders C
    Anders C skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade företaget då deras säljare gjorde ett mycket gott och professionellt intryck. Offerten var grundlig och kändes seriös. Då det senare uppdagades att företaget använde underentreprenörer där arbetarna inte fick betalt, fick vi en riktigt dålig smak i munnen. De förväntades också GÅ från pendeltåget (4,5 km) då deras arbetsbil inte funderade (!). Arbetarna talade också mycket lite svenska och arbetsledaren var inte där hela tiden. Arbetsledaren var dock trevlig och tillmötesgående. Möjligen kan vi ha missat något finstilt om att vi accepterar underentreprenör men vi tycker att det är helt oacceptabelt att arbetarna inte får betalt. Det oroade oss att arbetet med taket skulle bli lidande p.g.a detta. Vi har full förståelse för att arbetarna inte var på bästa humör. Då säljaren också pratade om "mina killar", hade vi ingen anledning att misstänka annat än att företaget skulle skicka egna anställda. Vi tror att vi fått det vi beställde.
    2016-10-27 Villatakspecialisten svarar Anders C
    Hej Anders, tack för din input.
    Vår arbetsledare Alessio som du vet pratar utmärkt svenska och som har jobbat hos oss sedan 2002 har styrt arbetet till ett perfekt tak. Att vi använder underentreprenörer stämmer absolut och vi behandlar dem som våra egna och alla får betalt. Alltid!
    Vi följer noggrant samtliga våra jobb och har de mest noggranna arbetsbeskrivningarna du kan hitta. Samarbeten med UE är långvariga relationer som vi styr noggrant. Vi har avtal med samtliga att de betalar löner, skatter, arbetsgivaravgifter mm.
    Vi kan dock inte gå in och bestämma om de valt att inte reparera sin bil och hellre går 4,5 km.
    Vi är stolta över resultatet och hoppas du också är det.
    Har du fler frågetecken så har du våra kontaktuppgifter. Med de 15 års garanti du fått så kan du känna dig trygg med taket och framtida relation med oss som din takpartner.

Med vänlig hälsning,
  • Per R
    Per R skrev om Villatakspecialisten
    Jag anlitade Villatakspecialisten för att lägga om stora delar av mitt tak, som är ganska komplicerat, med branta fall, takkupor och mycket plåtbeslag. Jag tycker att företaget skötte sig utmärkt i allt jobb från offertbesök, offert till genomförande och slutbesiktning. De svarade tydligt på mina frågor, var lyhörda för mina önskemål om att använda mitt eget begagnade tegel och jobbade effektivt och med bra kvalitet. Den enda anmärkningen jag har är att det drog ut på tiden en hel del (det tog totalt 7-8 månader från första offertbesök till avslut), men det tror jag mest har att göra med att det var sista halvåret innan ROT-avdraget skulle sänkas från 50% till 30%, vilket gjorde att firman nog hade väldigt mycket att göra. Så jag har förståelse för förseningarna. Projektet blev klart innan årsskiftet, vilket var det viktigaste för mig.
  • Ingvar A
    Ingvar A skrev om Villatakspecialisten
    Bra arbete men man var dåliga på att kommunicera starttidpunkt.
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Villatakspecialisten
    Villaspecislisten står för ett utmärkt hantverk kombinerat med ett proffsigt bemötande.

Mycket nöjd kund!!
  • Sören W
    Sören W skrev om Villatakspecialisten
    Jobbet dom gjorde blev jättebra,men det var trögt med uppstarten som inte blev när den skulle
  • Peter T
    Peter T skrev om Villatakspecialisten
    Mycket bra service och snabb första kontakt. Mycket bra och detaljerad material och arbetsbeskrivning.
    Rättningar av en del mindre brister i arbetet utfördes snabbt och med bra service och slutresultatet blev mycket bra. Kan rekommenderas.
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Villatakspecialisten
    Mycket professionellt från början till slut. Långt ifrån billigaste alternativet men jag har fått valuta för varje krona en jättefint tak! Superduktiga, trevliga snickare som jobbade snabbt och effektivt. Bra och konstruktiv dialog med ansvariga på kontoret.
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Villatakspecialisten
    Bra och utförlig offert med god personlig uppföljning, villket underlättade beslut för beställning. Det var därefter lätt att ha en bra kontakt med arbetsledningen under det fortsatta arbetet. Själva arbetet utfördes snabbt utan problem och med mycket gott resultatet. Våra rekomendationer är härmed de bästa.

Ulla-Britt Sundberg/ Ulf Jonasson Plantskolevägen 36 Enskede
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Villatakspecialisten
    Mycket bra bemötande och bra dialog under arbetets gång med platschefen. Arbetet utfördes med hög kvalitet och vi är väldigt nöjda med slutresultatet.
  • Sunny Y
    Sunny Y skrev om Villatakspecialisten
    Innan vi börjat vårt takprojekt, hade vi samlat in 10 offer. Eftersom det var ett relativ stort projekt för oss (totalt 250 kvm, med helt ny råspont). Villatakspecialistens offer var mitt i mellan inom alla 10 offer. Tänkt på deras starka referenser, samt många hus omkring hus har valt Villatakspecialisten och vi kunde se hur bra resultat, då valde vi dem också.

Från början till sist, var vi super nöjda!
    De var väldigt proffs, med bra "work process", kontakt oss från projekt ledare innan de sätter igång, dokumenterade varje arbetes steg, duktiga teamledare och kunniga medarbetare, hemskt noggrann med kvalité besiktning, etc.
    Till sist men viktigt, de svarar ditt mail eller dina telefon samtal jätte snabbt, alltid!
    Om du väljer dem, kan du uppleva helt annorlunda jämförd med många andra entreprenör företag som bruka ha mycket problem med sina kunder gällande kommunikation, kvalité…

In a word, strong recommended!

Sunny Yang
    Tyresö
  • Bo B
    Bo B skrev om Villatakspecialisten
    Takomläggningen fungerade utan anmärkning. Efter hand upptäcks att takstege och sotarplattform monterats på fel sida om taket, samt att en ventilationshuv inte isolerats och bara ställts lös på taket. En klar brist att detta inte upptäcktes vid slutbesiktningen. Fick påminna flera gånger om leverans av reservpannor som ingick i priset. Olika uppgifter om tillvägagångssätt från underentreprenören och från Villatakspecialisten inger inte något förtroende.
    2016-08-10 Villatakspecialisten svarar Bo B
    Hej Bo
    Kul att höra att takomläggningen fungerade bra.
    Vi strävar alltid mot att leveransen skall bli så smidig som möjlig, vi ser alltid till att ta lärdom av dem få tillfällen den inte har gjort det.
    Vi skulle självklart ha upptäckt den bristande ventilationshuven vid slutbesiktningen, tyvärr så gjordes inte detta, vi har tagit lärdom av detta och organiserat om, så att det nu 1,5 år senare inte kan hända igen.
    När det gäller tillvägagångssättet så förstår jag den eventuella förvirringen som har uppstått när det förekommer meningsskiljaktigheter och även det har vi sett över för att denna situation inte skall uppstå i framtiden.
    Den slutgiltiga produkten är vi själva mycket nöjda med, taket är nu ett tätt, fint, säkert och hållbart tak.
  • Christina D
    Christina D skrev om Villatakspecialisten
    Vi känner oss mycket nöjda med taket. Det var en bra kommunikation under arbetets gång med förklaringar till hur vissa arbeten utfördes med hänsyn till säkerhet och garanti.

Arbetet flöt på bra hela tiden och det var städat och snyggt./Christina
  • Lauritz H
    Lauritz H skrev om Villatakspecialisten
    Helt nöjd. Med reservation för dolda fel.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Villatakspecialisten
    VTS har lagt om taket på vårt hus, betongpannor + div. plåtjobb.
    Allt har fungerat mycket bra från början till slut inkl. div tilläggsarbeten.
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Villatakspecialisten
    Trevligt och snabbt bemötande.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Villatakspecialisten
    Seriöst bemötande med informativt uppstartsmöte där offerten gicks igenom och förklarades. Löpande uppdateringar under arbetets gång och ett slutresultat som överträffade mina förväntningar.
  • Stig E
    Stig E skrev om Villatakspecialisten
    Vi är mycket nöjda med vårt byte av tak. Professionellt utfört från första besöket, utförlig offert, samt själva arbetet fram till och med slutbesiktning och tillhörande omfattande dokumentation av arbetets gång.
    Arbetet genomfördes med stor snabbhet och kommunikationen fungerade väldigt bra med alla medarbetare och alla var mycket angelägna om att allt skulle fungera bra under arbetets gång.
    Vårt val av grön färg på takpannorna blev mycket lyckat.
    Vi vill gärna rekommendera VTS till de som behöver hjälp med villataket.

Tack för ett väldigt bra utfört arbete,
    Stig och Annica
  • Britta R
    Britta R skrev om Villatakspecialisten
    Utsatta tidsramar hölls, killarna kom alltid i tid som de sagt, jobbade på hela tiden, var alltid trevliga. Har utfört ett bra jobb som jag ser det.
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Villatakspecialisten
    Jag är supernöjd med mitt tak!!
    Proffsiga och kompetenta från A-Ö vilket gjort mig trygg genom hela processen.
  • Anders S
    Anders S skrev om Villatakspecialisten
    Slutresulatet blev perfekt, under arbetets gång har det hållits rent och snyggt.
    Trevliga och kunniga hantverkare.
    Mycket nöjd kund.
  • Eva F
    Eva F skrev om Villatakspecialisten
    Superbra att ha att görande. Gediget arbete utfört. Åtgärdade fel eller ändringar snabbt och med glada miner. Hälsn. Eva Forssell
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Villatakspecialisten
    Seriöst företag! Väl utfört jobb och inom uppsatta tidsramar. Rekommenderas.
  • John E
    John E skrev om Villatakspecialisten
    Nytt tak med plåtarbete. God rådgivning vid beställning. Utmärkt utförande med hög kvalitet. Kan rekommenderas.
  • Lars a
    Lars a skrev om Villatakspecialisten
    Noggrann genomgång innan offert. Tydlig offert som skapade bra underlag för beslut och uppföljning. Genomförande med kvalitet och engagemang. Bra dialog. Tidsplanen hölls. Resultatet utstrålar kvalitet. Bra bildokumentation.
  • Istvan Z
    Istvan Z skrev om Villatakspecialisten
    Efter tio års renoverande är nog den här firman bland de allra bästa vi anlitat. Taket blev snyggt och bra. Och de missöden som skedde ordnades snabbt och utan tjafs. Bra kommunikation och dokumentation. Trevlig personal rakt igenom.
  • Anders N
    Anders N skrev om Villatakspecialisten
    Takbyte. Mycket professionellt utfört med stort kunnande och ansvar.
    Lyhörda för önskemål och rättade till alla påpekanden utan diskussion.
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Villatakspecialisten
    Vi anlitade Villatakspecialisten/DM Tak som gjorde ett utmärkt jobb när de lade om vårt villatak i somras. Den nya beläggningen testades av några häftiga regnstormar och visade sig hålla måttet väl. Vi är mycket nöjda med utförandet och bemötandet.
  • Åke L
    Åke L skrev om Villatakspecialisten
    Ett väldigt trevligt företag att jobba med. Trevliga personer, tidsplanen hölls bra och vi fick en suverän documentation av hur jobbet utfördes. Ett klart pluss när vi nu skall sälja vårt fina hus.
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Villatakspecialisten
    Snabbt jobbat och bra resultat, dock inte utfört av Villatakspecialisten själva utan någon UE till dom.
  • Rikard B
    Rikard B skrev om Villatakspecialisten
    Trevligt bemötande. Snabb uppstart.
    Själva takläggningen gick fort, men innan det slutfördes tog det lång tid.
    Var ett några saker som man fick påminna om ett par gånger.
    Skador som som uppkom åtgärdades inte.
    Målning och plåt jobb kunde vart bättre.
    Byggledare och besiktningsman verkade vara samma person
  • Göran R
    Göran R skrev om Villatakspecialisten
    Takrenovering. Första kontakterna var mycket bra. Sen var det trögt att komma igång. Själva takläggningen var det lite si och så med, men det rättade vi till. Med det fina plåtarbetet blev det hela snyggt och bra. Hälsn Göran ( nöjd kund)
  • Stig A
    Stig A skrev om Villatakspecialisten
    Omläggning av tegeltaket
    I stort sett fungerade allt väldigt bra.
    Har sett att vindskivorna inte målats på insidan,vilket jag tycker att man bör göra.
  • Richard T
    Richard T skrev om Villatakspecialisten
    Ordning och reda på arbetsplatsen, ansvarstagande yrkesarbetare. Arbetsledningen var snabb att återkomma om det dök upp frågor under byggprocessen. Efterarbete efter slutbesiktning åtgärdades snabbt. Mitt betyg dras ner p g a att samtliga mögelstoppers inte monterades på ett fackmannamässigt sätt, istället för att göra håltagningen med en eldosborr eller hålsåg gjordes de med en sticksåg med ett fult och amatörmässigt resultat. Synd, annars hade de fått högsta betyg.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Villatakspecialisten
    Hög servicenivå och professionalism hos samtliga personer som vi träffade. Snabbt och effektivt men samtidigt väldigt noggrant utfört arbete. Vi känner oss trygga med att takrenoveringen är gjord på bästa sätt enligt tillgängliga instruktioner och praxis.
    Villatakspecialisten levde upp till våra högt ställda förväntningar med råge!
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Villatakspecialisten
    Målning av plåttak samt läggning ny läck o takpannor har utförts av Villatakspecialisten på ett utmärkt sätt och till ett bra pris.
    DM Tak AB, David F gillar detta
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Villatakspecialisten
    Vi köpte en takmålning och fick ett proffsigt bemötande och utförande.
    Taket är fortfarande efter 4-år i perfekt skick.
    Ett av dom bästa företag jag har haft kontakt med.
    David F gillar detta
  • Thorhallur A
    Thorhallur A skrev om Villatakspecialisten
    + Arbetsledare kan arbetet.

- Arbetsledare sällan på plats.
    Flera dagar där som ingen kom och arbetade (arbete tog flera veckor )
    Hängrännor lutar i fel riktning och skarvning läcker.
    Stuprör skarvad ihop med 1-3 skruvar, 3 skruvar -> stopp -> vatten strömmade på husväggen och in i huset.
    David F gillar detta

Mer från DM TAK