Villatakspecialisten

Villatakspecialisten

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak. På så sätt bidrar vi till ett tryggt och behagligt boende.

Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan år 1979, vilket har lett till det tekniska kunnande våra anställda och beställare får ta del av idag. Villatakspecialisten är en specialavdelning inom DM Tak AB som utför takläggning och takarbeten på villor i hela Stockholm.

Vi har många bra referenser och när du anlitar oss kan du lita på att arbetet blir proffsigt och fackmannamässigt utfört. Välkommen!

Läs vad 214 kunder tycker om Villatakspecialisten 2

2022-01-24 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Villatakspec för att lägga om taket på mitt fritidshus, ca 70 kvm.
    Mycket trevligt och positivt bemötande från alla, ledning och personal.
    Allt arbete utfördes i ett svep utan uppehåll. Alla säkerhetsåtgärder utfördes och upprätthölls. De utförde fler bra åtgärder än vad som stod i offerten. Städade och gjorde snyggt efter sig.
    Mycket bra leverantör, kan rekommenderas!
    Tack Staffan för att vi fick förtroendet till att lägga om ditt tak :) Vi tackar dig för ditt omdöme! Villatakspecialisten
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Bra arbetsledare och personal. Det märktes att dom ville göra ett bra jobb.
    Tack Anders för ditt fina omdöme :) Villatakspecialisten
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Villatakspecialisten levde absolut upp till mina förväntningar.
    Omläggning av yttertak, byte av all råspont, ny papp, läkt samt tegel och nya rännor. Satte även in 2st takfönster.
    Kan rekommendera Villatakspecialisten
    Hej Andree och tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi levde upp till dina förväntningar :) Villatakspecialisten
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Positivt, trevligt, tjänstvilligt och i det närmaste punktligt i tid
    Företaget levde väl upp till mina förväntningar.
    Omläggning av yttertak samt delvis byte av undertak samt visst utbyte av takstolar. Ny papp, läkt samt tegel och nya rännor.
    Logistiken i processen fungerade väl.
    Arbetsledningen fungerade bra med en person som talade svenska.
    Att jag också ska svara bolagets integritetspolicy finner jag oacceptabelt. Därför är detta ej inkluderat i mitt svar.
    Antar att jag ska vara väl förtrogen med GDPR-regler? Vem känner till dessa på sina fem fingrar.
    Tack Björn för din recension och vi är så glada att du är nöjd! Skönt att vi även redde ut det här med GDPR osv och att vi är på samma sida! Du är en vettig person som verkligen går att diskutera med. God jul 😃 Villatakspecialisten
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med arbetet att byta vårt tak. Noggrant utfört arbete, rent och snyggt. God valuta för pengarna.
    Tack snälla Bengt-Olov :) Villatakspecialisten
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med VillaTakSpecialisten! Allt gick smidigt från första mötet till att arbetet var gjort och resultatet blev så fint! Nu har vi kvarterets finaste tak! Kan varmt rekommendera VillaTakSpecialisten!
    Hej Anna och stort tack för din rekommendation! Vi är glada att vi gjort er nöjda! Önskar dig en trevlig helg :) Villatakspecialisten
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Excellent work. Went much faster than I expected.

Very good communication during the job and I have been informed in time when they have found something needed to be fixed. This also shows that the final price was more or less on par with the initial quotation.

All in all i'm quite happy with the work.
    Hi Qing and thank you so much for your review, it was a pleasure to fix your roof! :) Villatakspecialisten
  • Clas Å
    skrev om Villatakspecialisten
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Proffsig takomläggning, gäller allt från offert till slutbesiktning. Mycket nöjd med lösningsförslag, arbetets genomförande och bra byggledning med kvalitetskontroll. Jag kan absolut rekommendera Villatakspecialisten.
    Tack Clas för din rekommendation, trevlig helg! :) Villatakspecialisten
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Duktiga montörer nograna städade å höll undan istort sett dag bra arbetsledare i Christoffer .Vi bytte hustaken samt garaget
    Kul att du uppskattade att vi höll undan efter oss :) Ha en fortsatt trevlig torsdag Leif! Villatakspecialisten
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Anlitade dem för byte av tak, samtliga plåtdetaljer och kupor. Deras offert var visserligen lite högre än konkurrenternas men jag fick störst förtroende för dem.
    Företaget levde mycket väl upp till mina förväntningar. De var lyhörda och öppna för diskussion i de fall jag vill ändra på något rent estetiskt. Arbetarna var trevliga och arbetade bra trots värmeböljan. Projektledaren var lätt att nå och bra på att förklara varför vissa saker gjordes på visst sätt.
    Carita Eriksson
    Skogås
    Tack Carita för din utförliga recension! Kul att du kände att allt flöt på och att du blev nöjd med slutresultatet :) Villatakspecialisten
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Jag är helt nöjd från start till mål. Det har jag tidigare även sagt i samband med att fakturan betalades.
    Ett bra och trevligt gäng med lite språksvårigheter ibland, när jag som Djurgårdare pratar ren Stockholmska.
    Tack snälla Leif för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Proffsigt utfört arbete. Höll tidplanen perfekt. Inga överraskningar, allt som hände fick vi information om.
    Hej Karolina! Kul att du är nöjd med allting, vi önskar dig en trevlig höst :) Villatakspecialisten
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Omläggning av taket på vårt hus gick enkelt och smidigt från besiktning och framtagning av offert till slutbesiktning och genomförande av några mindre korrigeringar. Vi kan verkligen rekommendera Villa Tak Specialisten. B Berg
    Kul att höra Björn! Vi är glada att du ör nöjd över arbetets gång 😊 Villatakspecialisten
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    Lite brist i kommunikation ibland , duktiga å trevliga killar som gjorde jobbet . Bra arbetsledare så på det hela funkade det bra .Blev lite snabb byggstart där vi inte var med och lite dåligt informerade.
    Kul att du blev nöjd över det stora hela Leif! Vi ska absolut bättra på oss när det gäller informationen =) Villatakspecialisten
    2021-09-04 Insamlad av företaget
    Redan från första kontakt var jag nöjd med Villatakspecialistens bemötande. Riktigt lätta att samarbeta med. Snabba svar på mina frågor. Kundbemötande på topp. Likadant blev det när dom började med takrenoveringen. Arbetsledaren meddelade mig kontinuerligt om hur dombligger till. Alla arbetsmoment dokumenterades som jag fick på en USB sticka när jobbet var avklarat. Killarna som jobbat var försiktiga med miljön runtomkring. Dom fick beröm av grannarna som märkte hur dom städat i området runt efter varje arbetspass. Dom blev klara tidigare än beräknat. Ett utmärkt utfört arbete allt enligt dagens standard. Jag tycker också det var tryggt att betala först efter besiktningen.
    Slutligen vill jag varmt rekommendera Villatakspecialisten.
    Tack snälla Zdravko för den utförliga recensionen! 😃 Vi önskar dig en jättehärlig höst! Villatakspecialisten
    2021-08-17 Insamlad av företaget
    Bra bemött. Proffsigt intryck samt ett väl utfört arbete.
    Hej Kenneth! Kul att du är nöjd med vårt arbete vi är glada för förtroendet :) Villatakspecialisten
    2021-08-15 Insamlad av företaget
    Allt funkade fint. Fungerande samarbete.
    Hej John, tack för din rekommendation vi är glada för förtroendet :) Villatakspecialisten
    2021-08-14 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött och arbetet sattes igång på utsatt tid. Hade av vår son blivit rekommenderad Takspecialisten. Efter mitt första samtal med firman återkom de direkt med en tid då de skulle besöka mig.

Företaget la nytt tegeltak ,även råsponten samt hängrännor byttes..En utbyggnad på vinden fick nya takstolar och plåttaket byttes.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och har fått en utförlig beskrivning på vad som är gjort.
    Tack Helena kul att du är nöjd! :) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Enkla att kommunicera med och väl utfört arbete.
    Tack Johan! Trevlig höst önskar vi dig =) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Ett väldigt professionellt bemötande, lyssnade på våra behov & tipsade samtidigt om lösningar vi inte hade tänkt på. Arbetet utfördes väldigt snabbt och effektivt utan att tumma på kvaliteten. Hela renoveringen dokumenterades hela tiden löpande genom foton som vi sedan fick när byggnationen var klar. Vi hade höga förväntningar som överträffades.
    Hej Mikael! Vi tackar ödmjukt för din utförliga recension, hoppas du får en härlig höst :) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande, trevlig personal med kompetens.
    Tack Marko kul att du är nöjd! =) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket snabb takservice med trevliga takläggare som höll oss uppdaterade flera gånger under dagen om hur arbetet fortlöpte. Vi rekommenderar Villatakspecialisten alla dagar i veckan.
    Tack Kristofer för din härliga recension! Kul att du är nöjd med vårt arbete :) Villatakspecialisten
    2021-08-10 Insamlad av företaget
    Fick ett bra bemötande av killen som gjorde jobbet
    Ser ut som läckan i taket är åtgärdad efter skyfallet som kom i våras
    Härligt att höra Jan! Tack för din bedömning :) Önskar dig en trevlig höst. Villatakspecialisten
    2021-08-06 Insamlad av företaget
    Mkt bra, inget att klaga på! Vi är mkt nöjda
    Tack Stefan vi blir mycket glada över din rekommendation :) Villatakspecialisten
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Enkelt och smidigt från offert till färdigt tak. Vi är mycket nöjda med både utförande och resultat och kan rekommendera DM Tak.
    Tack så mycket för din recension det betyder mycket för oss ) Villatakspecialisten
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Vi fick från redan vid besiktningen ett stort förtroende för Villataksspecialisten. Arbetet påbörjades innan utlovad tid och taket på hus och garage lades på 1 vecka. Vi hade en bra dialog under tiden som taket lades om och vi fick en bra dokumentation på arbetets gång.
    Vi är glada att du upplevde förtroende för oss under hela arbetets gång! Gad midsommar önskar vi :) Villatakspecialisten
    2021-06-21 Insamlad av företaget
    Helomläggning av tak med snölås.
    Pålitlig och kunnig personal som höll arbetstiderna och gjorde ett bra jobb. Jobbet slutfördes inom utsatta tidsramar och vi blev mycket nöjda med resultatet.
    Arbetet dokumterades och överlämnades till oss på en sticka.
    Vi blev inbjudna och delaktiga i genomförandet av arbetet.
    Företagetkan verkligen rekpmmenderas!
    Tack Lena för ditt fina och utförliga omdöme :) Vi önskar dig en trevlig sommar! Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra jobb. Montering av snörasskydd och takbrygga. Men det var trögt att få en offert.
    Tack Christer för ditt omdöme, det betyder mycket för oss! Ibland har man lite mycket att göra men viktigaste är att helheten blev bra! Det är bara att höra av dig om du har några frågor =) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt och trevligt.
    Tack Marie för ditt omdöme, alltid trevligt att få hjälpa till! Glad sommar önskar vi dig :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Proffsigt och kompetent bemötande från start! Grym kommunikation och snabb återkoppling gällande både små och större saker!
    Mycket väl utfört jobb av samtliga personer!
    Sammanfattningsvis mycket nöjda med både bemötande och jobbet som utfördes!!
    Vi fick vår takläcka åtgärdad efter att flera andra aktörer inte lyckats hitta felet! Det säger väl allt:)
    Kul att du blev nöjd Petra! Önskar dig en glad sommar :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Nytt villatak. Mycket professionellt hanterat. Noggrant och effektivt. Plåtslageriet kunde varit ett snäpp bättre. Men i stort väldigt nöjd med det totala utförandet och resultatet. Kan tryggt rekommenderas.
    Tack Bo för ditt omdöme det betyder mycket för oss! Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande före, under, och efter arbetet. Det var ett enkelt service-ärende, jag har ingen erfarenhet av större jobb.
    Tack så mycket för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Mycket kompetent, trevligt, noggrant och professionellt bemötande.
    Jag kände mig delaktig i hela processen och allt kommunicerades mycket bra från offert till slutbesiktning.
    Villatakspecialisten kändes som ett erfaret och mycket professionellt företag från dag ett till det att taket var omlagt och klart.
    Jag kände mig trygg och delaktig hela vägen. Arbetet gick mycket smidigt och de lämnade tomten välstädat och nu står mitt hus och sträcker stolt på sig i sitt nya fina tak.
    Tack snälla Rosi för att din recension, vi är glada att kunna hjälpa till :) Vid frågor eller behov så får du gärna höra av dig till oss! Villatakspecialisten
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Jag bestallde snorasskydd
    Jag blev bra bemott av personalen
    Foretaget levde upp till mina forvantningar botsett fran att skyddet blev nagon meter for kort. Om det inte fungerar tillfredstallande kommer jag att aterkomma for atgard nasta vinter
    Tack Rolf för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-05-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt från start till slut. Teamet som jobbade på plats var duktiga och höll mig underrättad om progress samt vilka problem de stötte på samt lösningar för dessa. Jag kände att de jobbade för att göra mig nöjd med slutleveransen de jag kommenterade och ifrågasatte kring arbete gav de sig tid att förklara de lösningar de valt.

Jag rekommenderar vart Villatakspecialisten.
    Tack för recensionen Fredrik :) Villatakspecialisten
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Proffsiga, trevliga och snabba på att svara. Bra på planering och höll tiden.

Arbetet ser fint ut nerifrån - men jag kan inte bedöma det då jag inte har den kompetensen.
    Tack Ulrika :) Villatakspecialisten
    2021-04-24 Insamlad av företaget
    Nytt tak, bra bemötande, arbetet bra utfört efter förväntning.
    Kul att du är nöjd Barbro! Villatakspecialisten
    2021-04-16 Insamlad av företaget
    Vi köpte både takomläggning samt service på ett utehus. Vi blev alltid bemött på ett professionellt sätt och med stor yrkesskicklighet. Patrik som ansvarade för projektet var exemplarisk. Alla våra förhoppningar och lite därtill infriades. Vi är mycket nöjda, snabbt, bra dialog och när allt var klart fanns det inga spår eller efterarbete. Stor yrkesstolthet. Leo & Eva.
    Tack Leo för den utförliga recensionen, vi är glada att kunna hjälpa till! Villatakspecialisten
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Byte av tegeltak samt plåtarbeten i koppar.

Jobbet genomfördes på ett mycket professionellt sätt, från offert till genomförande och överlämning.
    Leveransen skedde helt utifrån överenskommen specification och redovisades i detalj på checklistor efter genomfört montage.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Villataksspecialisten för takarbeten

Ulf och Katarina
    Kul att ni är nöjda Ulf & Katarina! Villatakspecialisten
    2021-03-04 Insamlad av företaget
    Vi valde Villatakspecialisten när vi behövde installera snörasskydd. Arbetet blev utfört när det var sagt och vi upplevde dem som kunniga och proffsiga.
    Tack Christina för din recension :) Villatakspecialisten
  • Mikael K
    skrev om Villatakspecialisten
    2021-03-04 Insamlad av företaget
    bra kommunikation,ingen krångel,lyssnade och vidtog åtgärder direkt om jag hade något att säga till om,
    Tack Mikael :) Villatakspecialisten
    2021-03-03 Insamlad av företaget
    Takspecialisten svarade upp till mina högt ställda krav. De utförde takarbetet på bästa sätt till en rimlig kostnad. De ringde alltid innan de kom "att nu är vi på väg".

Arbetet utfördes proffsigt men med en lyhörd attityd till vad jag ville ha utfört, samt föreslog lösningar till mina önskemål.
    2021-01-20 Insamlad av företaget
    Som den angelägna, nyfikna och kanske ur en takentreprenörs synvinkel "lite omständlig" kund så bemöttes jag alltid med en vänlig ton och fick proffsig feedback på min frågor. Det gäller för personal vid såväl backoffice, sälj, kvalitetsansvarig som killarna som fixade tak och plåtarbeten. Jag har själv dokumenterat arbetet, men egentligen inte behövt det då all dokumentation med mycket bildmaterial löpande redovisades för mig och kom till mig i sin helhet vid slutbesiktning. Uppskattas av ett "kontrollfreak" som jag :-) Jag kan skriva under på den feedback som jag även fått från mina grannar och det är att hela takarbetet gick oerhört smidigt och snabbt, från etablering till avetablering. Tak och plåtarbeten blev super bra och så snyggt som jag tänkt mig. Jag är mer än nöjd och rekommenderar Villtakspecialisten varmt till den som behöver göra om sitt tak!
    2021-01-19 Insamlad av företaget
    Byte av yttertak
    Kunnigt och vänligt bemötande
    Förväntningarna väl uppfyllda
    En bra "totalupplevelse"
    2021-01-08 Insamlad av företaget
    Vi behövde lägga om våra tak och valde dmtak/villatakspecialisten som ingav förtroende, vilket även infriades från första kontakt till slutförande.Proffsigt genom hela projektet som tog en vecka. Trevliga/duktiga å snabba takläggare som varmt rekommenderas
    2020-11-23 Insamlad av företaget
    Jag tog in offert från fyra olika takfirmor, Villataksspecialisen var den dyraste av dem men också den som var mest proffsig. Säljaren Niklas förklarade skillnaden till mina andra offerter. Jag uppskattar verkligen den tid Niklas la ner på att förklara processen. Offerten från Villatakspecialisten var dem mest detaljrika och jag kunde tydligt se vad som ingick i offerten. Den högre kostnaden kunde Niklas motivera på ett bra och övertygande sätt.
    Uppstartsmötet var bra och informativt. Reza och hans team var kunniga, jobbade på stenhårt och var mycket trevliga. Arbetet löpte på smidigt. Det tillkom lite extrajobb som inte var med i offerten från början, anledningen förklarades på ett bra sätt av Niklas. Jag är jättenöjd med resultatet och hoppas att det förblir så de kommande 20 åren. Jag kan varmt rekommendera Villatakspecialisten.
    2020-11-19 Insamlad av företaget
    Vi bytte vårt gamla tak till ett Plannja Royal. Villatakspecialisten gjorde ett gediget arbete med en mycket kunnig och trevlig personal. Ett proffsigt bemötande i allt från offererande till kontroll av färdigt tak. Vi kan starkt rekommendera Villatakspecialisten.
    2020-10-30 Spontant omdöme
    Efter noggrant offertarbete (tog in fem st.) bestämde vi oss för att anlita Villatakspecialisten för att byta ut vårt gamla tak bestående av betongpannor och (delvis) eternit. Inte billigast, tvärt om, men i särklass mest proffsiga! Tog god tid på sig inför offerten, svarade snabbt på frågor och säljaren (Niklas) kom hem till oss en extra gång för att verkligen gå igenom och motivera den högre kostnaden jämfört med konkurrenterna.
    Tydlig och transparent process från uppstartsmöte till städning. Lite extrajobb (= extra kostnad) dök upp men vi kunde snabbt kortsluta anledningen till detta och bli överens om lösning. Hakim och hans killar jobbade stenhårt och var lyhörda för våra frågor och synpunkter. Egentligen ska man väl vänta 20 år innan man säger sig vara nöjd, men så här långt är vi jättenöjda med allt "från ax till limpa".
    2020-09-07 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med taket av proffsiga DM TAK, allt från bokning till att killarna kom ut och lagade tak och vinskydd.
    Fick även tydlig hjälp med övrig översyn av taket.
    Rekommenderar DM TAK till liknande uppdrag.
    2020-09-03 Insamlad av företaget
    Allt funkade jättebra. Bra kontakt från första början och genom hela projektet. Trevliga och duktiga takläggare. Det nya taket blev jättefint! Kan varmt rekommenderas.