Villatakspecialisten

Villatakspecialisten

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak. På så sätt bidrar vi till ett tryggt och behagligt boende.

Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan år 1979, vilket har lett till det tekniska kunnande våra anställda och beställare får ta del av idag. Villatakspecialisten är en specialavdelning inom DM Tak AB som utför takläggning och takarbeten på villor i hela Stockholm.

Vi har många bra referenser och när du anlitar oss kan du lita på att arbetet blir proffsigt och fackmannamässigt utfört. Välkommen!

229 omdömen om Villatakspecialisten

Sedan starten hos Reco 2015
    2023-01-11 Insamlad av företaget
    Vårt tak behövde bytas pga åldersskäl men även för att vi misstänkte att det kunde finnas dolda fel. Kontaktade Villatakspecialisten och blev redan från start proffsigt och trevligt bemötta. Hela proceduren, från offert till slutprodukt, var en trygg och trevlig upplevelse. Vi fick en detaljerad offert där allting beskrevs på ett lättfattligt sätt och där vi även fick tips om vad man bör tänka på inför ett takbyte. När arbetet var beställt och inplanerat utfördes det både snabbt, säkert och väldigt seriöst. Vi hade tillgång till två arbets-/gruppledare som kunde svara på ev frågor och fanns tillgängliga för oss. När det dök upp oklarheter dubbelkollade de alltid med med oss och frågade även hur vi ville ha vissa saker som vi inte ens tänkt på utan att detta blev dyrare för oss men skapade ett så mycket snyggare slutresultat. Killarna jobbade snabbt, var trevliga och mycket hänsynsfulla. De kom tidigt på morgonen men började då med jobb som inte lät så mycket, typ målning. Säkerheten för både oss och de som jobbade var en självklarhet. Naturligtvis regnade det några dagar under arbetet men då såg man till att allt var skyddat och torrt. Hela takrenoveringen dokumenterades med foton som vi sedan erhöll i ett dokument efter avslutat arbete. De lämnade platsen städad och vid den gemensamma slutbesiktningen såg de småsaker vi inte ens märkt och såg till att det åtgärdades. Vi är väldigt nöjda och har nu fått ett tak som är snyggt och som vi vet är helt och säkert.
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Redan från start fick vi ett gott intryck! Ett stort taklag kom och de körde på i drygt en vecka innan allt var klart. Snabbt jobbat och jag uppskattade skratt och prat av de 10 killarna som jobbade. Alla visste precis vad den skulle göra. Imponerad, även grannar tittade på:)

Jag uppskattade ert eget kontrollsystem som även gjorde att jag kunde kontrollera arbetet, men även offerten som gav steg för steg hur allt skulle gå till. Kommunikationen var bra och när vi stötte på avvikelser sköttes det väldigt professionellt och åtgärdades med tydlig info om extra kostnaden.

Jag kan varmt rekommendera Villatakspecialisten! Välkomna tillbaka för att även göra vårt garage när det blir dags!
    2022-06-12 Insamlad av företaget
    Redan vid offertförfrågan fick jag ett förtroende för företaget.
    Snabb offert och bra snabba svar vid förfrågan om offerten.
    Alltid oroligt med en upphandling när det gäller så mycket pengar men har inget att att klaga på. Blev lovad att arbetet skulle vara klart på 3 veckor och det höll man även om det merarbete för taket var i sämre skick än vi trodde. Mycket bra kontakt med arbetsledaren och den ansvarige på plats. Jag tycker att Villatakspecialisten levde upp till det man lovade och vi är mycket nöjda med deras arbete.
    Tack tack snälla Bengt vi är glada att du är nöjd! Villatakspecialisten
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, bra kommunikation, bra jobb
    Tack så mycket för ditt omdöme Lennart =) Villatakspecialisten
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Inga konstigheter, bra samarbete, levererade vad man lovat
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Bra återkoppling, bra löpande uppdateringar. Enkla kontakter och professionell attityd

Omläggning av tak
    Tack så mycket Marcus! Kul att du är nöjd :) Villatakspecialisten
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Proffsiga med bra bemötande och väl utfört arbete.
    Tack snälla för din recension :) Villatakspecialisten
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Villatakspecialisten motsvarade mina förväntningar. De är lätta att kommunicera med, har bra personal som sätter kunden i centrum och har utfört en takhuv hos oss som jag är mycket nöjd med.
    Tack Sofie för din recension och kul att du är nöjd med takhuven! Villatakspecialisten
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Vi bytte tre tak under vintern 2022, ett tegeltak från ca -42 och två plåttak från ca -65. Huset har flera besvärliga vinklar där taken möts. Villatakspecialisten gjorde två planeringsbesök och inledde sedan arbetet. Särskilt fokus var på planering av insatsen när olika typer av personalkompetenser skulle vara på plats osv. Arbetet utfördes på mycket bra sätt, arbetslaget var på plats i tid, ställde kontinuerligt frågor och uppdaterade om nästa steg så vi visste vad som skulle hända. Särskilt nöjda är vi med arbetsledning och löpande kvalitetskontroll som utfördes av Kristoffer Helander och mycket skickligt plåtarbete runt bl a vinkelränna och övergångar/anslutningar. Efter arbetet fick vi mycket utförlig dokumentation av hela insatsen. Sammantaget är Villatakspecialisten en av yrkesskickligaste och pålitligaste hantverkarna som vi engagerat under de ca 1,5 åren vi har renoverat huset. Mvh Niklas
    Tack så mycket för din utförliga recension Niklas! Vi tackar för förtroendet och är superglada att du är så nöjd :) Villatakspecialisten
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Takarbetets utfördes på ett proffesionellt
    och genomtänkt sätt. Allt flöt på utan några som helst störningar trots lite otur med vädret. Jag är väldigt nöjd med arbetet.
    Tack Roger för ditt omdöme! Villatakspecialisten
    2022-02-27 Insamlad av företaget
    Gediget arbete från början till slut.
    Genomfört på utsatt tid.
    Mkt bra slutresultat.
    Vi är verkligen nöjda.
    Tack Staffan vad glada vi blir att ni är nöjda! Villatakspecialisten
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Vi kan bara säga att vi är mkt nöjda
    Mkt bra bemötande med många goda råd och proffsigt utförande
    Tack Villatakspecialisten
    Tack själv Erik för förtroendet! Villatakspecialisten
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Villataksspecialisten har på uppdrag av oss utfört byte av vårt yttertak inklusive asbestsaneringen av det gamla taket med underliggande eternitplattor. Arbetet har på ett professionellt sätt utförts till vår belåtenhet vi kan därför ge villataksspecialisten våra bästa rekommendationer!
    Jan Holm
    Tack Jan för din Reco! Skönt att ni är nöjda med nya taket 😃 Villatakspecialisten
    2022-02-18 Insamlad av företaget
    De kom och rensade mitt tak från löv och mossa. Rensade även hängrännor och stuprör. Mycket nöjd med arbete o kommunikation.
    Vi är glada att kunna hjälpa till! Tack Cecilia för din recension =) Villatakspecialisten
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Nytt plåtarbete runt skorstenen efter ett läckage från där skorstenen möter råsponten på yttertaket. Snygg jobb där vi känner oss säkra på ett tätt tak.
    Tack snälla Eva-lotta för din recension :) Villatakspecialisten
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Villatakspec för att lägga om taket på mitt fritidshus, ca 70 kvm.
    Mycket trevligt och positivt bemötande från alla, ledning och personal.
    Allt arbete utfördes i ett svep utan uppehåll. Alla säkerhetsåtgärder utfördes och upprätthölls. De utförde fler bra åtgärder än vad som stod i offerten. Städade och gjorde snyggt efter sig.
    Mycket bra leverantör, kan rekommenderas!
    Tack Staffan för att vi fick förtroendet till att lägga om ditt tak :) Vi tackar dig för ditt omdöme! Villatakspecialisten
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Bra arbetsledare och personal. Det märktes att dom ville göra ett bra jobb.
    Tack Anders för ditt fina omdöme :) Villatakspecialisten
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Villatakspecialisten levde absolut upp till mina förväntningar.
    Omläggning av yttertak, byte av all råspont, ny papp, läkt samt tegel och nya rännor. Satte även in 2st takfönster.
    Kan rekommendera Villatakspecialisten
    Hej Andree och tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi levde upp till dina förväntningar :) Villatakspecialisten
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Positivt, trevligt, tjänstvilligt och i det närmaste punktligt i tid
    Företaget levde väl upp till mina förväntningar.
    Omläggning av yttertak samt delvis byte av undertak samt visst utbyte av takstolar. Ny papp, läkt samt tegel och nya rännor.
    Logistiken i processen fungerade väl.
    Arbetsledningen fungerade bra med en person som talade svenska.
    Att jag också ska svara bolagets integritetspolicy finner jag oacceptabelt. Därför är detta ej inkluderat i mitt svar.
    Antar att jag ska vara väl förtrogen med GDPR-regler? Vem känner till dessa på sina fem fingrar.
    Tack Björn för din recension och vi är så glada att du är nöjd! Skönt att vi även redde ut det här med GDPR osv och att vi är på samma sida! Du är en vettig person som verkligen går att diskutera med. God jul 😃 Villatakspecialisten
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med arbetet att byta vårt tak. Noggrant utfört arbete, rent och snyggt. God valuta för pengarna.
    Tack snälla Bengt-Olov :) Villatakspecialisten
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med VillaTakSpecialisten! Allt gick smidigt från första mötet till att arbetet var gjort och resultatet blev så fint! Nu har vi kvarterets finaste tak! Kan varmt rekommendera VillaTakSpecialisten!
    Hej Anna och stort tack för din rekommendation! Vi är glada att vi gjort er nöjda! Önskar dig en trevlig helg :) Villatakspecialisten
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Excellent work. Went much faster than I expected.

Very good communication during the job and I have been informed in time when they have found something needed to be fixed. This also shows that the final price was more or less on par with the initial quotation.

All in all i'm quite happy with the work.
    Hi Qing and thank you so much for your review, it was a pleasure to fix your roof! :) Villatakspecialisten
  • Clas Å
    skrev om Villatakspecialisten
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Proffsig takomläggning, gäller allt från offert till slutbesiktning. Mycket nöjd med lösningsförslag, arbetets genomförande och bra byggledning med kvalitetskontroll. Jag kan absolut rekommendera Villatakspecialisten.
    Tack Clas för din rekommendation, trevlig helg! :) Villatakspecialisten
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Duktiga montörer nograna städade å höll undan istort sett dag bra arbetsledare i Christoffer .Vi bytte hustaken samt garaget
    Kul att du uppskattade att vi höll undan efter oss :) Ha en fortsatt trevlig torsdag Leif! Villatakspecialisten
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Anlitade dem för byte av tak, samtliga plåtdetaljer och kupor. Deras offert var visserligen lite högre än konkurrenternas men jag fick störst förtroende för dem.
    Företaget levde mycket väl upp till mina förväntningar. De var lyhörda och öppna för diskussion i de fall jag vill ändra på något rent estetiskt. Arbetarna var trevliga och arbetade bra trots värmeböljan. Projektledaren var lätt att nå och bra på att förklara varför vissa saker gjordes på visst sätt.
    Carita Eriksson
    Skogås
    Tack Carita för din utförliga recension! Kul att du kände att allt flöt på och att du blev nöjd med slutresultatet :) Villatakspecialisten
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Jag är helt nöjd från start till mål. Det har jag tidigare även sagt i samband med att fakturan betalades.
    Ett bra och trevligt gäng med lite språksvårigheter ibland, när jag som Djurgårdare pratar ren Stockholmska.
    Tack snälla Leif för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Proffsigt utfört arbete. Höll tidplanen perfekt. Inga överraskningar, allt som hände fick vi information om.
    Hej Karolina! Kul att du är nöjd med allting, vi önskar dig en trevlig höst :) Villatakspecialisten
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Omläggning av taket på vårt hus gick enkelt och smidigt från besiktning och framtagning av offert till slutbesiktning och genomförande av några mindre korrigeringar. Vi kan verkligen rekommendera Villa Tak Specialisten. B Berg
    Kul att höra Björn! Vi är glada att du ör nöjd över arbetets gång 😊 Villatakspecialisten
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    Lite brist i kommunikation ibland , duktiga å trevliga killar som gjorde jobbet . Bra arbetsledare så på det hela funkade det bra .Blev lite snabb byggstart där vi inte var med och lite dåligt informerade.
    Kul att du blev nöjd över det stora hela Leif! Vi ska absolut bättra på oss när det gäller informationen =) Villatakspecialisten
    2021-09-04 Insamlad av företaget
    Redan från första kontakt var jag nöjd med Villatakspecialistens bemötande. Riktigt lätta att samarbeta med. Snabba svar på mina frågor. Kundbemötande på topp. Likadant blev det när dom började med takrenoveringen. Arbetsledaren meddelade mig kontinuerligt om hur dombligger till. Alla arbetsmoment dokumenterades som jag fick på en USB sticka när jobbet var avklarat. Killarna som jobbat var försiktiga med miljön runtomkring. Dom fick beröm av grannarna som märkte hur dom städat i området runt efter varje arbetspass. Dom blev klara tidigare än beräknat. Ett utmärkt utfört arbete allt enligt dagens standard. Jag tycker också det var tryggt att betala först efter besiktningen.
    Slutligen vill jag varmt rekommendera Villatakspecialisten.
    Tack snälla Zdravko för den utförliga recensionen! 😃 Vi önskar dig en jättehärlig höst! Villatakspecialisten
    2021-08-17 Insamlad av företaget
    Bra bemött. Proffsigt intryck samt ett väl utfört arbete.
    Hej Kenneth! Kul att du är nöjd med vårt arbete vi är glada för förtroendet :) Villatakspecialisten
    2021-08-15 Insamlad av företaget
    Allt funkade fint. Fungerande samarbete.
    Hej John, tack för din rekommendation vi är glada för förtroendet :) Villatakspecialisten
    2021-08-14 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött och arbetet sattes igång på utsatt tid. Hade av vår son blivit rekommenderad Takspecialisten. Efter mitt första samtal med firman återkom de direkt med en tid då de skulle besöka mig.

Företaget la nytt tegeltak ,även råsponten samt hängrännor byttes..En utbyggnad på vinden fick nya takstolar och plåttaket byttes.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och har fått en utförlig beskrivning på vad som är gjort.
    Tack Helena kul att du är nöjd! :) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Enkla att kommunicera med och väl utfört arbete.
    Tack Johan! Trevlig höst önskar vi dig =) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Ett väldigt professionellt bemötande, lyssnade på våra behov & tipsade samtidigt om lösningar vi inte hade tänkt på. Arbetet utfördes väldigt snabbt och effektivt utan att tumma på kvaliteten. Hela renoveringen dokumenterades hela tiden löpande genom foton som vi sedan fick när byggnationen var klar. Vi hade höga förväntningar som överträffades.
    Hej Mikael! Vi tackar ödmjukt för din utförliga recension, hoppas du får en härlig höst :) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande, trevlig personal med kompetens.
    Tack Marko kul att du är nöjd! =) Villatakspecialisten
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket snabb takservice med trevliga takläggare som höll oss uppdaterade flera gånger under dagen om hur arbetet fortlöpte. Vi rekommenderar Villatakspecialisten alla dagar i veckan.
    Tack Kristofer för din härliga recension! Kul att du är nöjd med vårt arbete :) Villatakspecialisten
    2021-08-10 Insamlad av företaget
    Fick ett bra bemötande av killen som gjorde jobbet
    Ser ut som läckan i taket är åtgärdad efter skyfallet som kom i våras
    Härligt att höra Jan! Tack för din bedömning :) Önskar dig en trevlig höst. Villatakspecialisten
    2021-08-06 Insamlad av företaget
    Mkt bra, inget att klaga på! Vi är mkt nöjda
    Tack Stefan vi blir mycket glada över din rekommendation :) Villatakspecialisten
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Enkelt och smidigt från offert till färdigt tak. Vi är mycket nöjda med både utförande och resultat och kan rekommendera DM Tak.
    Tack så mycket för din recension det betyder mycket för oss ) Villatakspecialisten
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Vi fick från redan vid besiktningen ett stort förtroende för Villataksspecialisten. Arbetet påbörjades innan utlovad tid och taket på hus och garage lades på 1 vecka. Vi hade en bra dialog under tiden som taket lades om och vi fick en bra dokumentation på arbetets gång.
    Vi är glada att du upplevde förtroende för oss under hela arbetets gång! Gad midsommar önskar vi :) Villatakspecialisten
    2021-06-21 Insamlad av företaget
    Helomläggning av tak med snölås.
    Pålitlig och kunnig personal som höll arbetstiderna och gjorde ett bra jobb. Jobbet slutfördes inom utsatta tidsramar och vi blev mycket nöjda med resultatet.
    Arbetet dokumterades och överlämnades till oss på en sticka.
    Vi blev inbjudna och delaktiga i genomförandet av arbetet.
    Företagetkan verkligen rekpmmenderas!
    Tack Lena för ditt fina och utförliga omdöme :) Vi önskar dig en trevlig sommar! Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra jobb. Montering av snörasskydd och takbrygga. Men det var trögt att få en offert.
    Tack Christer för ditt omdöme, det betyder mycket för oss! Ibland har man lite mycket att göra men viktigaste är att helheten blev bra! Det är bara att höra av dig om du har några frågor =) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt och trevligt.
    Tack Marie för ditt omdöme, alltid trevligt att få hjälpa till! Glad sommar önskar vi dig :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Proffsigt och kompetent bemötande från start! Grym kommunikation och snabb återkoppling gällande både små och större saker!
    Mycket väl utfört jobb av samtliga personer!
    Sammanfattningsvis mycket nöjda med både bemötande och jobbet som utfördes!!
    Vi fick vår takläcka åtgärdad efter att flera andra aktörer inte lyckats hitta felet! Det säger väl allt:)
    Kul att du blev nöjd Petra! Önskar dig en glad sommar :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Nytt villatak. Mycket professionellt hanterat. Noggrant och effektivt. Plåtslageriet kunde varit ett snäpp bättre. Men i stort väldigt nöjd med det totala utförandet och resultatet. Kan tryggt rekommenderas.
    Tack Bo för ditt omdöme det betyder mycket för oss! Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande före, under, och efter arbetet. Det var ett enkelt service-ärende, jag har ingen erfarenhet av större jobb.
    Tack så mycket för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Mycket kompetent, trevligt, noggrant och professionellt bemötande.
    Jag kände mig delaktig i hela processen och allt kommunicerades mycket bra från offert till slutbesiktning.
    Villatakspecialisten kändes som ett erfaret och mycket professionellt företag från dag ett till det att taket var omlagt och klart.
    Jag kände mig trygg och delaktig hela vägen. Arbetet gick mycket smidigt och de lämnade tomten välstädat och nu står mitt hus och sträcker stolt på sig i sitt nya fina tak.
    Tack snälla Rosi för att din recension, vi är glada att kunna hjälpa till :) Vid frågor eller behov så får du gärna höra av dig till oss! Villatakspecialisten
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Jag bestallde snorasskydd
    Jag blev bra bemott av personalen
    Foretaget levde upp till mina forvantningar botsett fran att skyddet blev nagon meter for kort. Om det inte fungerar tillfredstallande kommer jag att aterkomma for atgard nasta vinter
    Tack Rolf för din recension :) Villatakspecialisten
    2021-05-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt från start till slut. Teamet som jobbade på plats var duktiga och höll mig underrättad om progress samt vilka problem de stötte på samt lösningar för dessa. Jag kände att de jobbade för att göra mig nöjd med slutleveransen de jag kommenterade och ifrågasatte kring arbete gav de sig tid att förklara de lösningar de valt.

Jag rekommenderar vart Villatakspecialisten.
    Tack för recensionen Fredrik :) Villatakspecialisten