Villatakspecialisten

Villatakspecialisten

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak. På så sätt bidrar vi till ett tryggt och behagligt boende.

Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan år 1979, vilket har lett till det tekniska kunnande våra anställda och beställare får ta del av idag. Villatakspecialisten är en specialavdelning inom DM Tak AB som utför takläggning och takarbeten på villor i hela Stockholm.

Vi har många bra referenser och när du anlitar oss kan du lita på att arbetet blir proffsigt och fackmannamässigt utfört. Välkommen!

Läs vad 180 kunder tycker om Villatakspecialisten 2

2021-05-05
    Proffsigt från start till slut. Teamet som jobbade på plats var duktiga och höll mig underrättad om progress samt vilka problem de stötte på samt lösningar för dessa. Jag kände att de jobbade för att göra mig nöjd med slutleveransen de jag kommenterade och ifrågasatte kring arbete gav de sig tid att förklara de lösningar de valt.

Jag rekommenderar vart Villatakspecialisten.
    2021-04-30
    Proffsiga, trevliga och snabba på att svara. Bra på planering och höll tiden.

Arbetet ser fint ut nerifrån - men jag kan inte bedöma det då jag inte har den kompetensen.
    2021-04-24
    Nytt tak, bra bemötande, arbetet bra utfört efter förväntning.
    2021-04-16
    Vi köpte både takomläggning samt service på ett utehus. Vi blev alltid bemött på ett professionellt sätt och med stor yrkesskicklighet. Patrik som ansvarade för projektet var exemplarisk. Alla våra förhoppningar och lite därtill infriades. Vi är mycket nöjda, snabbt, bra dialog och när allt var klart fanns det inga spår eller efterarbete. Stor yrkesstolthet. Leo & Eva.
    2021-04-07
    Byte av tegeltak samt plåtarbeten i koppar.

Jobbet genomfördes på ett mycket professionellt sätt, från offert till genomförande och överlämning.
    Leveransen skedde helt utifrån överenskommen specification och redovisades i detalj på checklistor efter genomfört montage.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Villataksspecialisten för takarbeten

Ulf och Katarina
    2021-03-04
    Vi valde Villatakspecialisten när vi behövde installera snörasskydd. Arbetet blev utfört när det var sagt och vi upplevde dem som kunniga och proffsiga.
  • Mikael K
    2021-03-04
    bra kommunikation,ingen krångel,lyssnade och vidtog åtgärder direkt om jag hade något att säga till om,
    2021-03-03
    Takspecialisten svarade upp till mina högt ställda krav. De utförde takarbetet på bästa sätt till en rimlig kostnad. De ringde alltid innan de kom "att nu är vi på väg".

Arbetet utfördes proffsigt men med en lyhörd attityd till vad jag ville ha utfört, samt föreslog lösningar till mina önskemål.
    2021-01-20
    Som den angelägna, nyfikna och kanske ur en takentreprenörs synvinkel "lite omständlig" kund så bemöttes jag alltid med en vänlig ton och fick proffsig feedback på min frågor. Det gäller för personal vid såväl backoffice, sälj, kvalitetsansvarig som killarna som fixade tak och plåtarbeten. Jag har själv dokumenterat arbetet, men egentligen inte behövt det då all dokumentation med mycket bildmaterial löpande redovisades för mig och kom till mig i sin helhet vid slutbesiktning. Uppskattas av ett "kontrollfreak" som jag :-) Jag kan skriva under på den feedback som jag även fått från mina grannar och det är att hela takarbetet gick oerhört smidigt och snabbt, från etablering till avetablering. Tak och plåtarbeten blev super bra och så snyggt som jag tänkt mig. Jag är mer än nöjd och rekommenderar Villtakspecialisten varmt till den som behöver göra om sitt tak!
    2021-01-19
    Byte av yttertak
    Kunnigt och vänligt bemötande
    Förväntningarna väl uppfyllda
    En bra "totalupplevelse"
    2021-01-08
    Vi behövde lägga om våra tak och valde dmtak/villatakspecialisten som ingav förtroende, vilket även infriades från första kontakt till slutförande.Proffsigt genom hela projektet som tog en vecka. Trevliga/duktiga å snabba takläggare som varmt rekommenderas
    2020-11-23
    Jag tog in offert från fyra olika takfirmor, Villataksspecialisen var den dyraste av dem men också den som var mest proffsig. Säljaren Niklas förklarade skillnaden till mina andra offerter. Jag uppskattar verkligen den tid Niklas la ner på att förklara processen. Offerten från Villatakspecialisten var dem mest detaljrika och jag kunde tydligt se vad som ingick i offerten. Den högre kostnaden kunde Niklas motivera på ett bra och övertygande sätt.
    Uppstartsmötet var bra och informativt. Reza och hans team var kunniga, jobbade på stenhårt och var mycket trevliga. Arbetet löpte på smidigt. Det tillkom lite extrajobb som inte var med i offerten från början, anledningen förklarades på ett bra sätt av Niklas. Jag är jättenöjd med resultatet och hoppas att det förblir så de kommande 20 åren. Jag kan varmt rekommendera Villatakspecialisten.
    2020-11-19
    Vi bytte vårt gamla tak till ett Plannja Royal. Villatakspecialisten gjorde ett gediget arbete med en mycket kunnig och trevlig personal. Ett proffsigt bemötande i allt från offererande till kontroll av färdigt tak. Vi kan starkt rekommendera Villatakspecialisten.
    2020-10-30
    Efter noggrant offertarbete (tog in fem st.) bestämde vi oss för att anlita Villatakspecialisten för att byta ut vårt gamla tak bestående av betongpannor och (delvis) eternit. Inte billigast, tvärt om, men i särklass mest proffsiga! Tog god tid på sig inför offerten, svarade snabbt på frågor och säljaren (Niklas) kom hem till oss en extra gång för att verkligen gå igenom och motivera den högre kostnaden jämfört med konkurrenterna.
    Tydlig och transparent process från uppstartsmöte till städning. Lite extrajobb (= extra kostnad) dök upp men vi kunde snabbt kortsluta anledningen till detta och bli överens om lösning. Hakim och hans killar jobbade stenhårt och var lyhörda för våra frågor och synpunkter. Egentligen ska man väl vänta 20 år innan man säger sig vara nöjd, men så här långt är vi jättenöjda med allt "från ax till limpa".
    2020-09-07
    Fick hjälp med taket av proffsiga DM TAK, allt från bokning till att killarna kom ut och lagade tak och vinskydd.
    Fick även tydlig hjälp med övrig översyn av taket.
    Rekommenderar DM TAK till liknande uppdrag.
    2020-09-03
    Allt funkade jättebra. Bra kontakt från första början och genom hela projektet. Trevliga och duktiga takläggare. Det nya taket blev jättefint! Kan varmt rekommenderas.
    2020-09-01
    Omläggning av villatak. Bra bemötande, duktiga Och noggranna takläggare. Jag är nöjd.
  • FREDRIK P
    2020-08-11
    Proffsigt från offert till faktura. Super nöjd och alla som jobbade på villatakspecialisten är super trevliga att ha att göra med.
    2020-07-29
    Först fick vi en utförlig offert var man tydligt kunna se vad som ingick och inte ingick. Sedan hade vi planeringsmöte - vad som skulle göras när och hur vi löste vissa praktiska saker. När det kom till själva arbetet att plocka ner gamla taket och montera på nya taket gick det hur bra som helst. Leverantören överhäll tidsplan, kostnader och dokumenterade hela leveransen till slutbesiktning. En professionell leverantör som vi kan rekommendera.
    2020-06-18
    Mycket proffsiga. Vi hade nockpannor som blåst ur sitt läge. Kan bara ha de bästa omdömena. Killarna som kom var mycket trevliga och kunniga. Högsta betyg
    2020-06-10
    Nytt plåttak över veranda. Trevligt bemötande. Ville ha det gjort så fort som möjligt, då det var en läcka.
    En liten "miss" i deras interna hantering försenade starten: Efter att offerten accepterats(fredag) skulle jag bli kontaktad under nästföljande vecka angående starttid av projektet. Ingen hörde av sig. Ringde på fredagen efter och frågade varför ingen hört av sig. Pappren hade "fastnat" i deras interna rutiner. Strax efter kom ett mejl vem som var kontakt person för själva jobbet. och lovade att höra av påföljande vecka. I veckan efter så knackade det på dörren och där stod en person som skulle börja resa ställning, vilket var jättebra(ingen hade kontaktat mig vilket var mindre bra). Sen gick fort och bra och kommunikation med de som jobbade var mycket bra. Plåtslagaren var polack och pratade inte svenska.
    Jag visste inte när han skulle komma. Det var inget stort problem då jobbet rullade på.
    En sak som bra var att det gjordes en besiktning efter att plåtslagaren gjort sitt jobb.
    Sammanfattning Utmärkt jobb trevligt bemötande av dom jag träffade. Förväntningar var stora då vi fått en rekommendation av en vän. En viss brist i kommunikation från företaget om starttidpunkt. Efter starten fortskred jobbet i bra takt.
    NÖJDA!
    Innan jobbet hade påbörjades kom Mejl/brev (minns inte) om rösta på företaget i någon "tävling för företag". Dåligt, först efter jobbet var klart borde något sådant komma. Även om jag inte gillar den typen av röstfiske(röstar inte).
    Hej Bengt, Tack för din rekommendation. Jag uppskattar det du tog upp här och vi har jobbat med den interna kommunikation och lyckats med framgång. Vi är mänskliga och saker kan hände det viktiga här är att man tar till sig och korrigera det så att det inte ska fortsätta. Du kan ha fått mejlet för du hade beställt ett service jobb av oss innan vi gjorde det stora omläggningen. Jag är trotts allt glad att höra att du blev nöjd. Önskar dig en trevlig Sommar. Villatakspecialisten
    2020-05-27
    Vi är mycket nöjda med omläggning av taket. Riktigt bra arbete och trevliga att ha att göra med. Häll tidsplanen och åtgärdade den synpunkter vi hade utan diskussion eller tilläggskostnader. Rekommenderas!
    Hej Allan Va kul att du är nöjd med vårt arbete! Tack för förtroende och önskar dig och familjen en fantastisk fin sommar. Villatakspecialisten
    2020-05-13
    Vi är mycket nöjda med omläggning av taket. Professionellt hantverk, bra och trevliga att hatt göra med hela vägen, höll tidsplanen och återställde trädgården perfekt. Rekommenderas!
    2020-05-13
    Jag har redan svarat två ggr, och det får räcka!
    Hej Lars Jag vet inte om det har skett ett missförstånd att du kanske fick en marknadsundersökning 2 ggr. men Reco kan man bara lämna omdöme med 1 mejl en gång. Ring mig på kontoret om det är något jag finns här. Villatakspecialisten
    2020-05-13
    Vi fick hjälp med byte av trasiga takpannor samt en översyn av hela taket. Vi fick sedan en mycket komplett och tydlig rapport.
    Då vi senare bestämde oss för att lägga om taket tog vi in offerter från ett par företag, Villatakspecialisten inkluderat. Vi fick offerter från alla och vi valde till slut ett annat företag för hela omläggningen. MEN, offerten från Villatakspecialisten var den mest kompletta och tydliga. Deras representant som kom hem och tittade inför offerten var mycket kompetent, trevlig och snabb med svar. Vi hade med all säkerhet varit jättenöjda med Villatakspecialisten också. Vad som avgjorde ?? Priset samt ett par förbehåll i offerten.
    Hej Berth Va kul att du blev nöjd med service killarna och tack för din omdöme. Jag hoppas du blev nöjd med omläggningen. Önskar dig och familjen en trevlig sommar. Villatakspecialisten
    2020-05-13
    Mycket professionell och objektiv säljare som rekommenderade rätt åtgärder för lagning av insidan av yttertaket!
    Vänliga och effektiva "arbetare" som utförde jobbet!
    Rätt attityd och svar från administrationen när jag hade synpunkter på fakturan!
    Hej Nils Tack för omdömet det betyder mycket för oss. Villatakspecialisten
    2020-05-12
    Villatakspecialisten bytte tak på mitt radhus och monterade takfönster. Mycket seriöst och trevligt bemötande hela vägen genom. Takläggarna som var här var trevliga, gick bra att kommunicera med och skötte sig bra (de fick använda vår toalett och vårt kök och det märktes knappt att de varit där, de brydde sig också om att släppa in och ut vår katt). När det upptäcktes ett problem som inte berodde på Villatakspecialisten var de konstruktiva och tillmötesgående med att lösa problemet trots att det innebar en försening. Villatakspecialisten är kanske inte de billigaste, men det kändes tryggt och lätt att ha dem här och resultatet blev bra.
    Hej Ola Va härligt att du fick en bra upplevelse, vi gör vårt bästa verkligen att ge alla kunder en riktig bra upplevelse. Tack för att du valde oss för att lägga om taket. Villatakspecialisten
    2020-05-11
    Byte av takbeläggning samt byte av vindskivor och hängrännor, stuprör.
    Personen som stod för förts kontroll av tak samt kostnadsförslag var mycket professionell och trevlig.
    men mötet med personalen som skulle göra själva arbetet blev en överraskning. Det visade sig att de inte var från Sverige, platschefen kunde bara engelska. För oss var det viktigt att personalen har bra anställningsvillkor och rimliga löner. här uppstod en osäkerhet kring om deras villkor var bra. nu visade sig arbetslaget vara mycket trevliga och utförde arbetet bra. Kvalitetsansvarig från Villatakspecialisterna var ofta ute och säkrade att kvaliteten höll en hög nivå. Men Villatakspecialisterna skulle ha kunnat undvika den första känslan av oro och irritation genom att informera oss om hur arbetet skulle gå till så det är min rekommendation till dem.
    Hej Per Tack för ditt förtroende och jag hörde att taket blev väldigt fint. Vi hade en UE som gjorde jobbet och jag vill försäkra dig att vi har mycket noga kontroller innan vi tar en en ny samarbetspartner. Vi kolla UC mm och ser till att skatterna och löner skötts. Han som pratade svenska är en av bolagets ägare. Kvalitén är något vi inte låter sänkas oavsett vem som gör jobbet. Vi lämnar 15 års garanti och det ska hålla i 50 minst med bra underhåll. Önskar dig en trevlig sommar. Villatakspecialisten
    2020-04-07
    Nöjd med takarbetet, snyggt slutresultat.
    Sen skulle dom göra fasad på våra takkupor, vilket dom inte inte behärskade. Dom fick göra om arbetet efter ha glömt både knutbrädor och fönsterfoder först gången. Vi valde därefter att slutföra arbetet själv när vi ändå inte var fullt nöjda med slutresultatet på fasaden.
    Inligt offert och avtal skulle arbetet ta 2-3 veckor, men slutade på närmare 3 månader innan hela entreprenaden var slutförd och åtgärdad.
    Skall man använda Villa Tak specialisten/DM tak skall man vara noga med att vite för försening finns med, vilket vi tyvärr missade.
    Hej Fredrik, vi fick resa ställningen igen och vi gjorde då om panelen på kupan, vi tog ansvar för det. Hela kommunikationen från dig kom inte fram till oss förrän efteråt. Vi ber om ursäkt att projektet drog ut på tiden, vilket inte kommer att hända igen. Du fick avdrag 0,5% av kontraktssumman/påbörjad vecka över entreprenadtiden, enligt praxis, och har även fått en del annan kompensation också. Det finns alltid två sidor av saken och vi hoppas nu att situationen är löst på ett sätt som kan accepteras av båda parter. Med Vänlig Hälsning, Vanessa Villatakspecialisten
    2020-03-03
    Bra arbetsledning
    Dock sen leverans av arbetet några månader
    Hej Dag! Tack för att du skrev en fin rekommendation! Tack för förtroende att få lägga om taket. Det stämmer att vi hade lite leverans föreningar men det viktiga är att taket blir bra! Villatakspecialisten
    2020-02-13
    Mycket trevligt bemötande i tfn, och vid besök.
    kändes tryggt
    Hej Ulrika Tack så mycket för din rekommendation! Tack för förtroende att vi kunde hjälpa dig med. Villatakspecialisten
  • Sara Helena F
    2020-02-11
    Snabbt på plats och lagade vår läcka på taket. Kändes som en pålitlig kille som berättade om vad som var fel och hur han skulle laga det. Vi känner oss väldigt nöjda.
    Hej Sara! Va kul att du är nöjd med vår service. Vår service team är duktiga med det dom gör. Vi finns här om du behöver hjälp i framtiden! Villatakspecialisten
    2020-02-10
    Hel takomläggning men ny råspont, papp, läkt o pannor
    Hej Marcus Tack för din fin omdöme! Villatakspecialisten
    2020-02-10
    Byte av tak från shingel till pannor inkl avvattning och nya takfönster. Mycket bra bemötande hela vägen. God kommunikation med takläggare och central ledning under arbetet. Seriösa kunniga och trevliga takläggare. Oväntade svårigheter med takhuvar löstes bra utan extra kostnad.
    En metodmiss med papp över avloppsventilationen under arbetet skapade kondens under pappen men detta undersöktes noga och togs på allvar.
    Rekomenderas!
    Hej Per! Tack för förtroendet och tack för att du skrev en fin omdöme. Vi kommer läsa upp det på nästa personal möte. Villatakspecialisten
    2020-01-27
    Under oktober 2019 genomförde Villatakspecialisten en total renovering av vårt tak. Arbetet omfattade rivning och bortforsling av allt material ner till helt avklädda takstolar. Det ´nya´ taket innebar uppbyggnad med råspont, takpapp, läkt och takpannor. Därutöver installation av takfönster, vindskivor (inkl. målning) samt nya plåtarbeten såsom ventilationskupa, häng- och stuprännor.
    Företaget tillhandahöll mycket duktiga, ansvarstagande och kommunikativa arbetare på plats under Tiagos ledning.
    Införsäljningen var även den mycket positiv.
    Kommunikationen (särskilt via e-post) med centralt placerad arbetsledning och personal var dock ofta tämligen trög.
    Detta till trots vill vi ge företaget ett högt betyg och våra rekommendationer.
    2020-01-22
    Takomläggning inklusive plåtarbeten och hängrännor.
    Mycket bra bemötande från offertförfrågan till avslutat arbete.
    Mycket trevlig personal och kunniga. De fixade till och med
    ett arbete på skorstenen som egentligen inte ingick i offerten
    men de frågade om de skulle fixa det när de ändå höll på.
    Vi har en mycket positiv helhetsupplevelse av Villatakspecialisten.
    2020-01-22
    Vi gjorde en helrenovering av hela taket med ny papp, läkt, nytt enkupigt tegel, plåtslageriarbeten, flyttade en taklucka m m. Allting blev mycket bra och vi är helnöjda. Trevliga killar och bra kommunikation. Bra städning också.
    2020-01-21
    Fantastisk service. Oscar på Villatakspecialisten var mycket serviceinriktad och fixade flera saker (efter samråd med mig) utöver det jag bett om. Kan verkligen rekommendera!
    2019-11-25
    Vi fick ett tak omlagt med takpapp. Allt sköttes mycket proffsigt och bra. Vi fick information under hela processen och bortforslingen av det gamla materialet sköttes snabbt och snyggt.Taket blev fint.
    Vi är helnöjda!
    2019-09-19
    Uppsättning av takstege.
    Mycket bra!
    Absolut!
    2019-09-11
    Hej

Vi behövde åtgärder på vårt tak, dels justering av pannor som kommit ur läge och dels en konstruktion som gör det säkert för sotare att arbeta vid skorstenen. Villatakspecialisten tog emot vår beställning snabbt och all hantering gick bättre än vad man kan förvänta sig. Resultatet av deras arbete får högsta betyg!

mvh Leif
    2019-09-09
    Kompletterade taksäkerhet till min skorsten med brygga och stege (Material inkl. montage)

Trevlig personal som kom ut och titta på jobbet och återkom med en offert. Allt utfördes enligt utlovat och arbetet var väl utfört.
    2019-08-22
    Jag behövde få min taklucka utbytt och ringde till Villatakspecialisten. Trevligt bemötande av all personerna jag hade kontakt med. Personen som kom för framtagning av en offert, kom på avtalad tid och var trevlig och kunnig. Jag fick omgående en offert på arbetet som skulle utföras, väldigt tydlig i vad som ingick och vad det skulle kosta mig med ROT-avdraget inkluderat. Hantverkaren som utförde arbetet, gjorde ett riktigt bra jobb och var väldigt snabb. Jag är väldigt nöjd med resultatet!
    Hej Gunilla! Tack för att du gav oss förtroende att hjälpa dig! Vi gillar att vara snabba och effektiva! Känns skönt att veta att du blev riktig nöjd! Ha en fantastisk bra höst! Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-08-22
    Vara o tjänst: borttagning gamla plåttak(2st) rivning läkt. Påläggning nytt tak, bandad plåt. Bemötande: proffsigt o enkelt. Förväntning: utan sådan men resultat över förväntan. Sammanfattning : mycket nöjd och stolt husägare med vackert tak.
    Hej Mona! Tack så mycket för ert förtroende och att du tog dig tiden att skriva en rekommendation. Det känns riktig bra att läsa att våra killar jobbar på så bra och tar bra hand om våra kunder. Tycker själv att slutresultatet blev riktig bra! Önskar dig och familjen en fortsatt bra 2019! Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-08-19
    Komplett takrenovering inklusive garage. Jättenöjd, inte bara med resultatet utan även bemötandet och hantering från början till slut.
    Hej Göran! Tack för fina ord och för att vi fick förtroendet att lägga om Ert tak. Önskar dig och familjen en riktig bra höst Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
  • Hanna D
    2019-08-19
    Vi anlitade Villataskspecialisten för att åtgärda några småmissar i läggningen av Resitrix. Killarna som kom meddelade när de var på väg och när de beräknade vara framme. Väl på var de väldigt trevliga. Jobbet gjordes snabbt och enkelt.
    Jag kan rekommendera Villatakspecialisten.
    Hej Hanna! Tack för att du gav oss förtroende att hjälpa dig med taket. Jag blir otroligt glad att få läsa att du blev nöjd med vår service! Önskar dig och familjen en riktig fin höst! Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-08-19
    Vi genomförde en komplett takrenovering med byte av papp, läkt, tegel, plåtdetaljer etc. Vi är mycket nöjda med arbetet och fick bra intryck av alla personer vi hade att göra med fråm initialt besök/offert, till planering, uppstartsmöte, arbetsledare, admin och de som utförde själva arbetet. Resultatet blev väldigt bra. Flexibelt vad gällde timing. Städade bra efter sig.
    Hej Peter! Tack för fina ord och för att vi fick förtroendet att lägga om Ert tak. Önskar dig en fortsatt bra 2019! Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-08-16
    Rivning av gamla takpannor samt läggning av nytt tak. det var en bra uppföljning från Villatakspecialisten under offereringen, med ändring av specifikation, prisuppgifter, uppstartstidpunkt, etc.

Jobbet blev gjort under vintertid och vi var införstådda med att det skulle ta längre tid på grund av vädrets oförutsägbarhet. Själva arbetet blev noggrant utfört och dom höll sig innan för kalkylerad kostnad, förutom avtalade tillägg o ändringar.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med resultatet.
    Hej Torgny! Va glad jag blir att läsa det du skrev jag kommer läsa upp det för mina killar nästa vecka på vår personal möte. Önskar dig en fortsatt bra 2019! mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-08-16
    Ordentligt utfört arbete, snabbt åtgärd, väl bemötande.
    Hej Xiao! Va kul att du blev så nöjd med vår service! Tack att du tog dig tiden att skriva en fin rekommendation. Mvh Vanessa Frykman Villatakspecialisten
    2019-04-09
    Behövde hjälp att fixa taket.
    Bra bemötande av personalen som sitter på kontoret o av de två personer som kom till mitt hus att hjälpa till med ätande.
    Duktiga personalen som fixade taket så snabb o bra att jag blev mkt nöjd.
    Stor Tack😀😀😀