Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Volkswagen Malmö
-
skrev om Volkswagen Malmö
Har ring 4 gånger för att boka om eller avboka min service hos volkswagen malmö, varje gång säger de att de kommer ringa mig tillbaka. Helt otroligt och oseriöst. Sista gången jag söker hälp hos er
-
-
skrev om Volkswagen Malmö
Lämnade min passat til service september 2020 hos VW-syd Malmö till ca pris 5700. Hade fåt erbjudande från annan auktoriserad VW verkstad på 3338 kr (samma service inkl. Byte av bromsvätska, detta med prova-på rabatt på 25 %), men valde VW-syd med förväntning om den bästa service. Upptäcker efter service att App-connect inte längre funkar: ”Du måste låsa upp App-connect med en kod. Kontakta din återförsäljare”. Ringde dagen efter och skulle bara komma in under dagen utan tid. Var övertygad om att det var snabbt fixat och utan något större, som det också framgår av nätet, när man söker fram problemet. Då jag kom in fanns där ingen som kunde titta på bilen. Fick i stället en tid 5 dagar senare med löfte om kostnadsfri åtgärd samt låne-bil. Bra, men hade hellre fått det fixat direkt, så jag kunde slippa att omboka arbetes-kalendaren.
När jag lämnar in bilen på fredagen, bliver jag konfronterad med en möjlig felsöknings-avgift om verkstaden inte kan koppla problemet til servicen. Jag berättar att jag inte vill betala, men är tvungen att underteckna och tänker att det självklart är en formalitet och att jag inte kommer att betala, som personalen också antydde.
Jag köpte bilen samma ställen med app-connect och kör med dash-cam och kan dokumentera att det har funkat fram till att jag lämnade in den til service. Då jag skulle hämta bilen ville dom ha ca 1400 kr betalt för felsökning… hade föreställt mig att dom kanske ville be om ursäkt i stället.
Lämnade in en välfungerande bil till vanlig service, betalde ett överpris i förväntan om att man ibland får vad man betalar för. Fick en defekt bil tillbaka. Har lagt tid på att köra fram och tillbaka flera gånger, samt ändrat i arbetskalendern för att få detta till att gå upp.
Vägrade att betala och fick till slut min bil utlämnad, men väldigt förnedrande att skulle behöva sätta i foten.
Skrev ungefär samma i mejl til VW-syd, och blev uppringd med stor förståelse och ursäkt. Dom informerade mig om att dom matcher service priser, så hämta alltid andre erbjudande. Dom har inte fått reda på vad som har gått fel vid mitt service, det är kanske båda en ursäkt för deras hantering och en bild på begränsat kunskap…
Tyvärr tycker jag att min upplevelse är symptomatisk för VW-syds verksamhetsstruktur med för många led mellan dom som fixar bilen och dom man kommunicerar med. Detta är försämrat med intern dålig kommunikation. Av den anledning i samband med tidigare upplevelser och hur upprört jag blev av behandlingen gör att jag offentlig gör detta.
Till dom tidigare upplevelser hör, att jag köpte bilen inkl. vinterdäck, väntade 14 dagar på klargöring, men däcken var inte beställt då jag skulle hämta. Tror inte dom hade gjort annat heller, eftersom där var personliga dokument i bilen från tidigare äger. Skrev flera mejls till säljare vidrörande däcken, men fick aldrig svar. Fick ringa flera gånga för att till sist få tag på däcken. Dom hade lovat att server bilen innan utlämning, vilket dom inte hade gjort, så jag fick lämna in bilen vid senare tillfällen. Vid denna service hittade dom tre olika typer däck på bilen med blandat helårs däck och sommardäck.
En månad senare läkte det bromsvätska från urkopplingen, och jag skulle ha ny urkopplingscylinder. Det kan hända för alla, men 14 daga senare gnisslade det från kopplingen då dom hade glömt att smörja den nya cylindern. Dom fixade till det hela inom garantin och vi delade kostnaden på två nya däck.
Fel och uforutsebara händelser kan hända alla, men hur man hantera dom och med vilken skicklighet man gör det är olika från olika verkstad. Skicklighet verka att saknas hos VW-syd malmö, kunskap begränsat och rejäl kundservice ligger på ett lågt ställe. Dom vill gärna göra det bra, men förmå det inte än så länge. Hoppas de får upp nivån. God arbejdslyst. -
skrev om Volkswagen Malmö
De har skapat något de kalla för long life konceptet där du numera servar din bil vart annat år eller 3000 mil ville som infaller först. Detta har lett till stora problem och motorhaverier som endast gynnar dem. Försäkringsbolagen och kunderna får ta den stora smällen. De gör allt för att undvika hjälpa sina kunder själv utan hänvisar dem till sina försäkringsbolag med förklaringen att de endast behöver betala en självrisk. Vilket i sin tur handlar om flera tusen kr och grunden till problemet är VW då de lurat folk att serva bilen med så långa intervall. Jag kommer hålla mig borta från VW för gott.
-
skrev om Volkswagen Malmö
Bra service, fick kuponger och andra små presenter vid nybils köpet men säljaren var bland de mest stessade och okunniga inom sitt område som jag har varit med om på länge. Men jag är nog mer nöjd med bilen än Din bil i de stora hela så får de ändå 4/5
-
skrev om Volkswagen Malmö
Jag tycker dom är jättebra som säljer den bästa bilen man kan få tag på. Seriösa försäljare som inte lägger sig för att skryta. Men det är ju inget skryt för Volkswagen gör ju så fan så bra bilar vilket alla vet. Köp din VW här och kom på årets hetaste VW-träff på Mantorp Park första helgen i Juni. Det är najs. Effekttest, bankörning och tidtagning på stippen och självklart utställning. Just därför ska du köpa en VW och just här för de är här bäst!