VVStrygg Norden AB

Bor du i en äldre villa med gjutjärnsrör? Det kan vara dags att renovera!

Oavsett om du har problem som stopp i avloppet eller dålig avrinning eller bara undrar över skicket, erbjuder vi kostnadsfri rörinspektion för villor i Mälardalen och Dalarna. Visar det sig att ditt avlopp behöver åtgärdas får du vid besöket en offert på renovering.

Vi är experter på relining med strumpmetoden – en smidig och säker renoveringsmetod där ett nytt, bärande rör installeras inuti de gamla stammarna. Håller lika länge som stambyte, men billigare och du slipper riva upp väggar och golv. Arbetet tar i snitt fyra dagar och många av våra kunder väljer att bo kvar hemma under tiden.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri rörinspektion idag!

Läs vad 119 kunder tycker om VVStrygg Norden AB 2

2022-05-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabba och effektiva
    2022-05-22 Verifierad kund
    Vi behövde relina samtliga avlopp i vårt hus och hela vägen ut till tomtgränsen. Vi kontaktade VVStrygg som gav oss ett bra intryck och kunde utföra arbetet omgående. Vi är väldigt nöjda med hela processen och det som de levererat. Rekommenderar varm VSStrygg!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Trots smärre problem som dök upp hanterade killarna det profesionellt.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Bemött: Mycket bra av arbetsledare och jobbtekniker. Önskar lite bättre Feedback från sälj/kontakt.
    Förväntningar: Smidig renovering, bra kommunikation vid t ex problem, bra resultat. Uppfylldes, trodde dock jag skulle fått återkoppling vid problemen, dvs. "hur mycket dyrare skulle det bli".
    Sammanfattning: Köpte tjänst Relineing. Har den 24 april begärt PDF-kopia på överlämningsprotkollet (på pappers-/karbonkopian jag har syns nästan ingenting). Inte fått än.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Bra bemötande. Snabbt utfört arbete. Bra städat efteråt. Plus för att vi fick på hotell under tiden arbetet pågick.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Bra bemött. Mycket nöjda. Allt flöt på bra. Det som strulade berodde på gamla cementrör. Allt blev bra till slut.
    Relining av avloppsrör.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Toppen bemötande från sälj till inspektion. Levererade tjänsten utöver förväntningar. Flexibla, kunniga, prismässigt helt värda sitt pris. Tveka inte att anlita VVS trygg.

Relining ca 220kvm i källaren.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Hej!
    Håkan heter jag och tycker att jag fått en fin service från första telefonkontakten, offert givningen och genomförandet, allt har fungerat på ett bra sätt.
    Jag har genomfört en relineing av husets avlopp som har både gamla och nyare rör. Kostnaden hamnade på ett par tusen lägre är den ursprungliga offerten, de som genomförde detta var proffsiga och trevliga och allt fungerade inom den tidsram som var satt. Jag har redan rekommenderat VVStrygg till andra!
    2022-03-23 Verifierad kund
    Bra bemötande, noggranna och professionella. Rekommenderas
    2022-03-15 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med det bemötande jag fick och på det sätt som arbetet med reliningen av vårt avlopp utfördes.
    Trots försening av arbetet så kan jag rekommendera vvstrygg.
    2022-03-12 Verifierad kund
    Allt var toppen från första försäljaren till dom som utförde jobbet. Mycket proffsig personer och trevliga. Har bara gott att tala om.
    2022-03-09 Verifierad kund
    Noggranna, trevliga, höll tidplanen, budget, lämnade arbetsplatsen ren och städad. Lyhörda för önskemål och avrådde från saker som de inte kunde garantera blev bra eller var bortkastade pengar (”hur länge ska du bo här? För ett alternativ är ju att vi bara rensar så allting fungerar igen”)

Anlitade dem för relining av stammarna i en villa från 60-talet. Inte billigast men värd varenda krona och kommer definitivt höra av mig igen om jag skulle flytta till annat hus där behovet var samma.

Kan varmt rekommenderas, kan därtill meddela att vi jobbade hemifrån i princip hela tiden de jobbade vilket fungerade utmärkt
    2022-02-02 Verifierad kund
    Vi har låtit VVStrygg renovera hela delen av vårt avloppssystem i källarvåningen/under bottenplattan och ut till servisen i gatan. Vårt hus, byggt 1969, är i ett plan med källare.

Först fick vi snabb och tydlig information av säljaren och tryggt stöd i våra funderingar över olika åtgärdsalternativ. Jag var själv med när säljaren filmade befintliga avloppsystemet.

På plats var hantverkarna sedan både trevliga och ordentliga. Jobbet blev utfört enligt plan och allt (även städning) fungerade utmärkt, med minimala störningar. Hantverkarna svarade på mina nyfikna frågor och kom på avtalade tider.

Jag hade trott att det skulle lukta betydligt mer av kemikalier från reliningen, men det gjorde det inte alls. Tipsar om att försöka placera kompressorerna till relining-strumporna så långt från sovrummen som möjligt, gärna bakom stängda dörrar, då de tuffar igång i ca 45 sekunder var 90.de minut.

Säljaren besökte oss/hantverkarna en dag under pågående arbete, dels för att höra att allt flöt på och dels för att ta med fika till företagets medarbetare, vilket stärkte min uppfattning om att de både månar om att kunden är nöjd och om arbetsmiljön för hantverkarna. Kändes bra.

Sammanfattningsvis hade vi en mkt bra upplevelse av denna leverantör och kan varmt rekommendera VVS-Trygg för liknande entreprenader.
    2022-02-01 Verifierad kund
    VVS Trygg levde inte alls upp till de utfästelser lovades vid beställningstillfället.
    Arbetet skulle ta ca 4-5 dagar men tog över en månad.
    Allmänt virrigt. Dålig kommunikation.
    5 ggr fick vi lämna bostaden och bo på annan ort. Medförde ökade kostnader för vår del samt att vi befann oss i en utsatt situation där löften gavs som ej visade sig hålla. Mycket dåligt.
    Vi fick lägga oerhört mycket energi och kraft på att få reliningen genomförd. Tydligen tre olika arbetslag var här. De började sent och åkte tidigt. De hade kommunikationssvårigheter eftersom ingen riktigt hade koll på vad som var gjort. VVS Trygg kommer jag inte att rekommendera till andra.
    Hej Tomas.

Som vi har pratat om så har vi precis som hela världen drabbats av att många personer varit sjuka, i karantän eller hemma med sjuka barn i december pga Corona.
    Denna extremsituation gjorde att vi vart tvungna att förändra och ställa in många arbeten i december.
    Det är hemskt tråkigt när sådant händer och speciellt när det inträffar innan jul.
    I ditt fall så hade du ett hål i köksledningen som vi bedömde var viktigt lösa så du kunde använda ditt kök under Jul och nyår.
    Vi vart tvungna att ta folk från andra sighter för att kunna lösa situationen med ditt köksavlopp.
    Det som inte var akut flyttade vi till v2 och då drabbades tyvärr de nya montörerna som vi flyttat till dig från annat jobb av Corona och vi fick komma tillbaka en vecka senare.
    Vi är inte nöjda med detta flyttande av personer och jobb. Kommunikationen kunde varit bättre men att så många skulle bli sjuka eller behövde vabba är något vi aldrig tidigare upplevt tidigare.
    Vi har kompenserat dig för dessa oegentligheter och i slutändan var du enligt din egen utsago nöjd med resultatet även om vägen dit inte var optimal för någon av oss.
    Vi kan lära oss av detta men sådan extremsituation som det var i december hoppas jag aldrig vi eller vårt land hamnar i igen.

Jesper
    2022-01-25 Verifierad kund
    på grund av sjukdom blev arbetet uppskjutet några veckor, sedan gick allt smärtfritt. Tog hänsyn till våra tidsönskemål och blev mycket vänligt och hänsynsfullt bemött. Vi önskar att alla hantverkare vore som dom.
    Tack och tack för att ni hade förståelse att vi vart tvungna att skjuta på ert jobb. VVStrygg Norden AB
    2021-12-14 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med relingen. Allt fungerade utmärkt från början till slut! Kan verkligen rekommendera VVStrygg!!
    2021-11-28 Verifierad kund
    Supertrevligt bemötande och proffsighet.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Otroligt bra bemötande och ett otroligt bra och snabbt utförande. De 3 som utförde jobbet var mycket professionella. Kan varmt rekommendera företaget.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Proffsiga med bra respons och bemötande
    2021-10-24 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande i alla led. De var lyhörda för önskemål och besvarade frågor på ett tydligt och pedagogiskt vis.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Utfört relining av avloppsstam från hus ut till väg samt stam från övervåning ned till krypgrunden. De koordinerade även arbete med rörmokare som bytte ut stam i krypgrunden. Professionellt och kunnigt bemötande över hela linjen, från säljas till utförande.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Bemötandet från Hantverkarna som utförde Relining och övr. avloppsarbeten i min fastighet var utmärkt. Arbetet utfördes snabbt och skickligt.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Mycket professionellt arbete och samtidigt med god känsla för att inte störa husägaren onödigt
    2021-09-30 Verifierad kund
    Väldigt hjälpsamma och kunniga. Proffesionella i sitt bemötande.
    2021-09-08 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb återkoppling. Lämnade arbetsplatsen utmärkt fint städad. Hittills är jag mycket nöjd med deras arbete.
    2021-09-02 Verifierad kund
    Bra bemötande från första kontakt o hela vägen till färdig relining av avloppsrören i vårt hus.
    Mycket professionella och trevliga tekniker! Tidsplan liksom priset hölls. Plus också för noggrann städning efteråt.
    Känner stort förtroende för att reliningen är mycket bra utförd!
    Vi kan verkligen rekommendera VVStrygg!
    / Claes i Täby
    Hej Claes,

Tack för din rekommendation och dina snälla ord!

2021-08-18 Spontant omdöme
    VVStrygg var här efter ett stopp i avloppen för att undersöka anledning till stopp, samt undersöka om en eventuell relining skulle kunna åtgärda problemen. Jag måste verkligen ge tumme upp för hela processen, bokningen via hemsidan gick enkelt och jag fick en tid inbokad snabbt. Själva teknikern som kom ut var extremt professionell och gick igenom hela filmning och rördragning i detalj. Tyvärr gick inte detta problem att lösa med relining men jag hade inte tvekat att anlita VVSTrygg om så vore fallet.
    Hej Pär,

Tråkigt att vi inte kunde genomföra själva reliningen hos er, men väldigt kul att du fick en bra uppfattning om oss!

Tack för dina fina ord.

• Karin B
    skrev om VVStrygg Norden AB
    2021-08-13 Verifierad kund
    Bemötandet har varit mycket bra genomgående. Det som diskuterats och offererats har också genomfört med god kvalitet. Vi köpte en total avloppsrenovering och det gjordes på bästa sätt, trots att vi tillbringande tiden hemma i villan hela tiden. Jag är mycket nöjd med både arbetet och personalen!
    Hej Karin,

Kul att du är nöjd med allt från början till slut!

2021-08-04 Verifierad kund
    Toppen. Mycket kunniga och trevliga. Proffs.
    Hej Johan,

Tack för rekommendationen!

2021-08-02 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. de höll tidsramarna och lämnade snyggt efter sig.
    relining
    Hej Erik,

2021-07-20 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionellt bemötande och utförande från besiktning av stammar till utförande av relining.
    De får ett extra plus i kanten för punktlighet!

Jag kan varmt rekommendera detta bolag.
    Hej Thomas,

Tack för dina fina ord och din rekommendation!

2021-06-28 Verifierad kund
    Det har varit ett bra bemötande och vad jag kan bedömma ett bra utfört reliningarbete
    Hej Michael,

2021-06-28 Verifierad kund
    Ett genom hela processen ett professionellt skött arbete.
    Hej Tomas,

Tack för rekommendationen!

2021-06-21 Verifierad kund
    Ett mycket seriöst o utomordentligt informativt bemötande redan vid första kontakten och det har gällt för hela projektet
    Vi är mycket nöjda o känner stt vi valde rätt företag och har lererats precis allt vi hade kommit överen om
    Dom var mycket noggranna med för o efterkontroller samt att det inte har synts att dom varit här ,rent o städat
    Så nu känner vi oss väldigt trygga med 22 meter avlopp som vi varit oroliga för
    Janne Klingestedt Segeltorp
    Hej Jan,

Vi anser att det är viktigt att vara med hela vägen, det är även därför vi erbjudet en efterkontroll 24 månader efter utfört arbete!

2021-06-18 Verifierad kund
    Proffsigt. Lätt att komma överens.
    Hej Birgitta,

2021-05-31 Verifierad kund
    Avloppsrenovering.

Mycket trevliga och kompetenta hantverkare som var hos mig.
    Dom levde absolut upp till mina förväntningar.
    Hej Stefan,

2021-05-29 Verifierad kund
    Stamrenovering - relining i ett 60 år gammalt radhus
    Hej Peter,

2021-05-27 Verifierad kund
    Relining av villa. Robert, säljare oerhört proffsig o tillmötesgående. Tydliga, förklarande, tillmötesgående.

Från start till slut är vi mycket nöjda. Rekommenderas
    Hej Britta,

Kul att ni är nöjda!

2021-05-25 Verifierad kund
    Proffsigt från försäljning offert och genomförandet. Det blev precis som man beskrivit i offerten. Det gick fort och effektivt.
    Hej Ralph,

2021-05-24 Verifierad kund
    Bra bemötande från första träff till faktura. Höll utlovade tider. Proffsiga!
    Hej Jonas,

Kul att du är nöjd!

2021-05-17 Verifierad kund
    Bra utfört jobb,
    Bra bemötande
    Hej Sven,

2021-05-09 Verifierad kund
    Relining av gammalt 50-tals avlopp. Arbetet startade och avslutades enligt plan. Golven skyddades från nedsmutsning men slangar, kablar och händer smutsade ner väggar, eluttag och dörrkarmar. Slipning av golvbrunn utfördes utan att tillse att slipdamm inte spred sig till övriga huset.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Relining av gamla rör.
    allt funkade bra.
    Hej Birgitta,

2021-05-06 Verifierad kund
    jag köpte Relining med strupmetoden .

jag blev bra bemöt av personerna som kom till oss från företaget vvstrygg norden ab .

jag upplevde de gjorde ett bra jobb och under de 5 till 6 dagar.

som de jobbade .
    2021-04-26 Verifierad kund
    Seriös och bra firma. Personalen ingav trygghet och förtroende.

Arbetet tog 7 istället för 4-5 dagar pga struliga rör och det blev väldigt dammigt i ett rum vid en uppkommen bilning i betonggolvet.

Personalen gjorde det som gick att göra för att få igång vatten och avlopp när arbetet drog ut på tiden, dammet tog till slut en städfirma anlitad av VVS Trygg hand om och vår kontaktperson svarade på sms t.o.m. sena kvällar när vi skrev "i panik".

Kan inte annat än att rekommendera för relining!
    Hej Jacob,

Ibland stöter vi på lite problem och jobbet tar någon dag extra, det är en av fördelarna med fasta priser då det aldrig påverkar priset!

Mvh Amar kunservice
    2021-04-25 Verifierad kund
    Otroligt proffsigt företag, med duktiga killar.
    Gjorde ett jätte fint jobb och det kändes tryggt att lämna hemmet, trots man inte var hemma💖 kan varmt rekommendera detta företag.
    Hej Anette,

Många väljer att inte bo hemma under jobbet och det är givetvis väldigt viktigt att ni känner er trygga under tiden.

Kul att ni är nöjda och tack för er rekommendation!

Relining avlopp.
    Trevliga installatörer som städade efter sig. Jobbade effektivt och vi kunde bo kvar i huset under hela processen.
    Hej Svante,

Kul att du är nöjd!

2021-04-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande från start till slut och jag upplevde en ärlighet från företagets sida i sina rekommendationer för just mitt hus.
    Hej Helena,

2021-04-23 Verifierad kund
    Relining. Resultatet blev bra i slutändan, och de var väldigt noggranna och seriösa inför jobbet. Dock tog jobbet tre gånger så lång tid som utlovat och de fick lov att gräva upp en stor del av vår trädgård. Det brast också lite i informationen under tiden - bl.a. fick vi inte veta klart att det skulle låta högt även under nätterna.
    De levde med andra ord inte helt upp till förväntningarna vad gäller tidsåtgången och smidigheten i att slippa gräva upp för att gå in i rören utifrån. Men resultatet blev som sagt bra i alla fall.
    Tack Magnus för din feedback igen, både här tidigare, nu och i samtalen med oss. Vi ser inget nytt i det omdöme nu mot det du skrev den 22 mars förutom att du givit oss ett högre betyg denna gång än förra gången. Vi är glada att rören blev bra och tråkigt att vi var tvungna att gräva och allt annat som inte gick som det skulle och vi har tagit upp detta så det som kan undvikas undviks i framtiden. Därför är feedback så viktig för oss så vi kan utvecklas och bli bättre. VVStrygg Norden AB
    2021-04-09 Spontant omdöme
    Arbetet utfördes mycket professionellt och effektivt enligt överenskommen tidsplan. Trevligt bemötande i alla lägen. Enda skälet till att jag inte satte en femma är att det är väldigt svårt för en lekman att bedöma resultatet då det är omöjligt att titta in i rören. VVS trygg lämnar dock garantier och skulle det bli några problem så skall det bara vara att ringa dem. Skönt att få det gjort. De hittade två sprickor i rören i ett 60-tals hus så det kändes som att man fick valuta för pengarna direkt.
    Hej Charlotte,