Wasa Kredit AB

1.3

10 omdömen om Wasa Kredit AB

Karl W
Skrev om Wasa Kredit AB

Otroligt otrevligt bemötande. Dryga och oengagerade. Jag avråder starkt från att använda dem.

FREDRIK K
Skrev om Wasa Kredit AB

Maffiaföretag. Oseriös kundtjänst, oprofessionella. Varning för detta företag. Sätter i system att locka med kampanjvillkor för att sedan bryta avtal hur dom själv vill.

Anna Marina A
Skrev om Wasa Kredit AB

Varit kund i 2 år och aldrig missat en faktura. Missar en gång och får betala 450 per faktura i förseningsavgift plus 75 kr i ränta. Visst man har ett eget ansvar att hålla reda på sina finanser men ändå... Är iaf inte som SVEA ekonomi som vid en enda fördröjd betalning (så om enstaka dagar) ändrar från räntefritt till 20,95 % ränta :/ Förutom hög påminnelseavgift har allt funkat fint och jag har fått god hjälp av kundtjänst när det har behövts.

Paul Mattias R
Skrev om Wasa Kredit AB

Håll er undan Wasa Kredit. De är ett riktigt ockerbolag med sjuk uppläggningsavgift, 500kr och påminnelseavgifter på hela 450kr!!Kriminellt. Har fått bråka med dem i några månader pga att de skickat fakturor till fel adress och sedan lägger på sina hutlösa förseningsavgifter trots att det är de som felat. Fick en ny faktura igår där förseningsavgifter som de sagt att de skulle ta bort var ditlagda igen. Om ni köper varor online och ser att de är kreditgivaren sök er till annan webbutik.

Eva Katarina P
Skrev om Wasa Kredit AB

De missade att skicka ut faktura en månad, vilket de gjort varje månad innan, och vi missade då att betala. Det kom då en påminnelse med både påminnelseavgift och dröjsmålsränta, vilket vi betalade direkt. Sen när nästa månads faktura kom var där en ränta på 573 kr. Jag ringde och frågade och då fick jag veta att kampanjen avbrutits pga att vi missade att betala förra fakturan. Så om jag inte hade ringt hade jag inte ens vetat att kampanjen avbrutits! Vi hade betalat varje månad innan i tid, men detta hade tydligen ingen...

Anders H
Skrev om Wasa Kredit AB

Extremt dyrt och osmidigt företag. Tog kampanj på en ögonoperation och en varmvattenberedare. De har inte e-faktura och vi missade då en inbetalning. Då är plötsligt räntan 17 % !!! Finns många andra företag att vänd sig till. Slutbetalar nu och kommer aldrig använda eller rekomendera detta företag. Håll er ifrån dom. Verkar nästan kriminella?

Hans Jörgen L
Skrev om Wasa Kredit AB

Är kund hos Länsförsäkringar och mycket nöjd och tänkte att Wasa Kredit säkert ärvt något av den företagskulturen. Tyvärr agerar detta bolag som värsta gangsterbolaget med högst tveksamma avgifter och räntor. Slutbetala direkt och återvänd aldrig är mitt tips om ni hamnat i deras nät.

Tatiana W
Skrev om Wasa Kredit AB

Otroligt otrevlig personal är man ringer. LÄR ER VÄXEL HA LITE RESPEKT FÖR KUNDER !!! och deras frågor. Fi asså. Jag tycker att jag slutbetalar det jag lånade och ALDRIG MER utnyttjar era tjänster. Kortet klipps itu idag. Finns fler bolag som respekterar sina kunder mer än ni .Riktigt uselt företag !

Thomas H
Skrev om Wasa Kredit AB

Dårlig bemödande, höga aviavgift 55kr/mdr. också om du betalar med autogiro, efaktura finns inte, sätter på forsäkring du inte har bestält. Unvik

Christer E
Skrev om Wasa Kredit AB

Tog ett räntefritt kampanj lån för att köpa en röjsåg och motorsåg till vår gård. En miss med internetbanken orsakade att en betalning blev försenad vilket gjorde att de satte en enormt hög ränta. Vid kontakt med Wasa Kredit var de enorm snorkiga, otrevliga och vägrade vara tillmötesgående på alla vis. Det skall tilläggas att jag inte var otrevlig på något vis men att förvänta sig någon förståelse är inte att vänta från Wasa. Min fru hade även vid ett annat tidigare tillfälle kontaktat dem med en enkel fråga angående...