Alla kategorier Plåtslagare Stockholms län Stockholm Östermalm WM Tak & Fasad AB

WM Tak & Fasad AB

Danderydsgatan 26, 114 26 Stockholm — Visa karta

Vi på WM Tak & Fasad hjälper dig gärna med allt som rör utsidan av ditt hus, t.ex. renovera tak eller fasad.

Våra takläggare arbetar med de flesta tak, oavsett om det gäller plåt-, tegel-, papp- eller shingel. Vi reparerar eller lägger nytt och har full koll på alla säkerhetsåtgärder som krävs. Plåtmålning på tak är något vi är riktigt bra på och ska du täcka en skorsten med plåt, ja, då är det oss du ska ringa!

Fasadmontörerna hos oss kan renovera eller byta både puts- och träfasader. Dessutom kan vi stå till tjänst när det gäller fönster, balkonger, stuprör eller trappor. På vintern står vi även till tjänst med snöröjning på tak, för att undvika skador på oskyldiga människor nedanför.

Vi tar uppdrag i hela Stor-stockholm samt Uppsala, Västerås och Eskilstuna och vi gör gärna en kostnadsfri inspektion och skriver ihop en offert!
Förrådsvägen 6, 18141, LIDINGÖ
Lidingö Plåtslageri & Entreprenad AB
Henrik S:
Anlitade Lidingö Plåtslageri för att byta en skorstenshuv. Från första kontakt till utfört arbete har företaget skött sig exemplariskt. Korr...

Läs vad 31 kunder tycker om WM Tak & Fasad AB

• Bo J
    Bo J skrev om WM Tak & Fasad AB
    Vi anlitade företaget sommaren -16 för att lägga om och rengöra vårt tegeltak. Eftersom företaget är representerade i Västerås såg vi det som positivt med lokala hantverkare.
    Efter flera påstötningar dök ett arbetslag med polska!! arbetare upp i slutet av augusti. Då deras arbete var klart kunde vi konstatera att taket var felaktigt lagt med för stora bärläktavstånd, ej rengjort tak, trasiga pannor, inget fågelgaller mm.
    Vi beslutade hålla inne slutbetalning tills allt var åtgärdat.
    Nytt polskt arbetslag dyker upp och gör om arbetet. Nu blir läktavståndet korrekt men fortfarande finns trasiga pannor, ospikade nockpannor mm som man tycker att proffs som är angelägna om ett bra resultat inte ska strunta i.
    Kommunikationen inom företaget och mot kunder är mycket dålig. De svarar när de vill och det kan gå veckor.
    Under tre!! månader var vår husuppfart spärrad av 5-6 bigbagsäckar.
    Ett arbete som skulle vara klart på 14 dagar tog hela hösten och gav oss mycket bekymmer och oro.
    Den 27/12 betalade vi in fakturan trots att vi inte var nöjda.
    Någon dag senare ringde västeråsrepresentanten oss och beklagade att det inte hade gått så bra med arbetet.
    Han utlovade kompensation för detta vilket jag tyckte lät bra.
    Som ni förstår har han inte hört av sej sen. Går inte att nå vare sej på telefon eller mail.

Jag vill därför varna andra att anlita det här företaget!

BJ
    Strömsholm
  • Lennart L
    Lennart L skrev om WM Tak & Fasad AB
    WM Tak & Fasad gav snabb respons i ett akut läge pga en vattenskada i vår fastighet, där alla andra möjligheter syntes uttömda. Därefter levererade dom med utmärkt kvalitet resurser (både byggare och rörmokare) för att åtgärda skadan. Bemötandet var över all förväntan.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om WM Tak & Fasad AB
    Tack vare mycket snabb respons, i ett läge där det verkade som att alla våra möjligheter var uttömda, och erbjudande om resurser kunde en akut situation pga en vattenskada åtgärdas.
  • Michael S
    Michael S skrev om WM Tak & Fasad AB
    Hej! Snabb leverans enligt plan av WM tak & Fasad AB. Rekommenderas.
  • Anders H
    Anders H skrev om WM Tak & Fasad AB
    Vi anlitade WM tak&fasad för byte av tak ock träfasad. Arbetet utfördes bra och inom planerad tid. Små påpekande åtgärdades utan problem.
    Kostnaden stämde med lämnad offert.
    De höll arbetsplatsen städad varje dag.
    Det vi saknar är en avstämning efter avslutat arbete.
    Anders
  • Mats H
    Mats H skrev om WM Tak & Fasad AB
    Tydliga och kompletta offerter, leverans i tid.
  • Joakim E
    Joakim E skrev om WM Tak & Fasad AB
    Mycket nöjda, trevligt bemötande och otroligt snabbt utfört arbete. Vi bad om att få en sak förbättrad som dom hade gjort och detta utfördes också snabbt och bra. Kan verkligen rekommendera detta företag och kan tänka oss att anlita dom igen om det skulle dyka upp något.
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om WM Tak & Fasad AB
    Ommålning av tak 410 kvm
    Brf som anlitat WM-tak för ommålning av tak. utmärkt utfört arbete och till ett rimligt pris. Snabb leverans av offert med personligt engagemang och man på plats. Därtill kom översyn och reparation av hål i taket, vilket snabbt åtgärdades där behov fanns.
    Snöskottningsavtal
    Alltid på plats när behov uppstår. snabb hjälp med att slå ner istappar!

WM-tak är generösa med professionella råd ang takens underhåll och prioritering av åtgärder.
    WM-tak är lätta att ha att göra med och ger snabb respons.
  • Jari H
    Jari H skrev om WM Tak & Fasad AB
    Behövde hjälp med att byta vindskivor på min takkupa. Mejlade, fick snabbt svar från företaget. Gick fort att få jobbet utfört och är nöjd. Kommer definitivt använda dem igen om jag behöver hjälp. De städade fint efter sig också.
  • Börje E
    Börje E skrev om WM Tak & Fasad AB
    Bra bemötande och proffsigt.
    Renovering av fasad .
    Snabba att korrigera en del småfel.
    Levt upp till mina förväntningar.
  • Simon M
    Simon M skrev om WM Tak & Fasad AB
    Hade en inbokad besiktning den 29/1 för att titta på en omläggning av plåttak till vårt nya hus. Väntade i drygt en halvtimme, ingen dök upp. Ringde till alla nr jag kunde hitta på deras hemsida och ingen svarade. Har även mailat och frågat varför de inte dök upp. Inget svar, vare sig via tele eller mail. Riktigt uselt bemötande måste jag säga.
  • Yngve I
    Yngve I skrev om WM Tak & Fasad AB
    Jag möttes med ett trevligt bemötande och med tillmötesgående under hela projektet från början till slut! Projektet bestod av ett helt nytt tak till villan och nytt takpapp och pannor till garaget! Jag själv fanns tillgänglig nästan hela tiden.
    Jag rekommenderar gärna WM Tak & Fasad.
  • Irene M
    Irene M skrev om WM Tak & Fasad AB
    Har anlitat WM Tak & Fasad för att lägga om tak från grund. Huvudbyggnad och garage. Mycket nöjd med arbetet. Trevliga killar som jobbade, noga och trevliga. Kan rekommendera företaget.
  • Lars A
    Lars A skrev om WM Tak & Fasad AB
    Vi är mycket nöjda med hur WM Tak & Fasad har bedrivit verksamheten när dom renoverade vårat tak,höll rent och snyggt och var väldigt lyhörda för våra önskningarna.
    Resultatet levde verkligen upp till våra förväntningar, så vi kan absolut rekomendera andra som går i renoveringstankar att anlita WM Tak & Fasad för arbetet.
    Två nöjd kunder Ingrid och Lars Arvidsson
  • Stefan M
    Stefan M skrev om WM Tak & Fasad AB
    Fasadrenovering med panelbyte och målning.
    Städning OK, men besiktning?
  • Stefan G
    Stefan G skrev om WM Tak & Fasad AB
    Grabbarna är nu klara med vårt hus. Dom har gjort ett fantastiskt professionellt arbete med en noggrannhet som är imponerande, dessutom glada och trevliga.

Och vilken arbetsledare, otroligt proffsig.

Vi är mycket nöjda med att vi anlitade er. Huset är som nytt.

Ett hjärtligt tack !!!!

Anita o Staffan Grandin

Mälarhöjden
  • Staffan F
    Staffan F skrev om WM Tak & Fasad AB
    Bra bemötande vid upphandling. Snabb återkoppling. Svårt att kommunicera med underleverantör (polska) men jobbade effektivt. Rent och snyggt.
  • Peder S
    Peder S skrev om WM Tak & Fasad AB
    Utmärkt jobb när jag äntligen lyckats få dem att komma. Hade det inte varit strul med att kommunicera med kunden, hade betyget blivit högt.
  • Rolf C
    Rolf C skrev om WM Tak & Fasad AB
    Jag har låtit WM & Tak och Fasad byta ut fastighetens gala tegeltak och plåtbeslag till ny underlagspapp, läkt och betongpannor samt ny plåt beslagning och rännor.
    Arbetet utfördes fackmässigt och snabbt.
    Bemötandet var utmärkt.
  • Josefine H
    Josefine H skrev om WM Tak & Fasad AB
    Fantastiskt! Vi bytte tak på vårt kedjehus och blev bara positivt överraskade. Arbetet gick jättesmidigt, effektivt, allt var i ordning och det städades varje dag. Personalen var trevlig, smidig, diskret och allt flöt fantastiskt bra! I takbytet ingick även plåtarbete och allt är riktigt snyggt gjort! Vi är jättenöjda!
  • Annelie H
    Annelie H skrev om WM Tak & Fasad AB
    Toppenbra! Snyggt jobb och trevliga.
  • Helen F
    Helen F skrev om WM Tak & Fasad AB
    Enda firman som kom snabbt o lämnade komplett offert. Bästa pris. . Snyggt jobb o ända in i sista detaljen. Projektledaren kommer o anmärker på detaljer jag inte ens noterade. Trevliga. Be få Vassilis som ansvarig. Han kom själv på söndagen o rev ställning så att byggaren kom åt nästa dag??????
  • Patrik  T
    Patrik T skrev om WM Tak & Fasad AB
    Anlitade WM tak till mina föräldrars hus då taket skulle läggas om. Hade först en firma som synts på TV och verkade bra men då dom offererade ett pris som inte alls följde marknaden så undrade man om dom bara ville "passa på" att ta riktigt bra betalt av äldre människor. WM tak var snabba att komma och titta samt lämna offert. Ett bra pris samt tips och råd som vi inte fick från dom andra gjorde att även andra detaljer lades till offerten. Slutresultatet blev mycket bra och killarna som utförde arbetet var trevliga, så vi vart mer än nöjda. Bra jobbat.
  • Tore B
    Tore B skrev om WM Tak & Fasad AB
    Utomordentligt bra företag. Duktiga, prisvärda och höll vad som stod i offerten. Städade och gjorde snyggt efter sig.
  • Sladjana R
    Sladjana R skrev om WM Tak & Fasad AB
    Skriv din rekommendation treba brinuti o fasadama i krovu ..odrzavati sve na vreme
  • Niclas L
    Niclas L skrev om WM Tak & Fasad AB
    Vi fick efter ett par vändor en välspecificerad offert där verkligen allt ingick. Bl a 6 års garanti på jobbet, de stod för eventuella vattenläckage som kan uppstå vid taktvätt samt prisvärda, ingen annan firma matchade det. De var punktliga, snabba och höll sig till offerten. Mycket trevliga och kommunikativa killar som även städade och gjorde rent efter avslutat arbete varje dag.
    Slutresultat av det ommålade taket blev kanon, stort tack!

Hälsningar styrelsen
    Brf Ångpannan 18, Hornstull
  • Sadea S
    Sadea S skrev om WM Tak & Fasad AB
    Bra bemötande och tydliga svar på våra många frågor. Snabbt och proffsigt arbete, mycket bra slutresultat. Huset är som nytt! Kan verkligen rekommendera
  • Maria L
    Maria L skrev om WM Tak & Fasad AB
    Vi var mycket nöjda med putsningen av vårt hus. De var noggranna och hade ett professionellt bemötande. Prisvärda. Kan rekommenderas!
  • Mats H
    Mats H skrev om WM Tak & Fasad AB
    De var snabba på att mäta, ge en specificerad offert där allt ingick (även avfallshantering) och höll sig sedan till offerten. Väl utfört hantverk precis enligt önskemål. De har också en annan gång fått tillverka en skorstenshuv, till belåtenhet.
  • Irene V
    Irene V skrev om WM Tak & Fasad AB
    Hej Vi på Kasernen 6 Brf Grev Magnigatan 16 Stockholm. Vi är mycket nöjda med utförandet av våra tak Gatuhus såväl Gårdshuset. Killarna arbetade snabbt var ordningsamma städade efter sig o var mycket trevliga. Kan rekommendera dessa. Med vänlig hälsning Irene Söderberg Styrelseledamot.

Företaget svarar
    Anmäl omdöme