Alla kategorier Mobilreparation Stockholms län Sigtuna Xpressreparation

Xpressreparation

Sollentunavägen 139, 191 44 Sollentuna — Visa karta

Vi lagar din smartphone, iPad eller dator i expressfart. Vi har säljer även reparationskit för dig som vill göra reparationen hemma. Att skicka iväg din trasiga produkt fungerar det med. Då hämtar vi ut den, lagar den och skickar tillbaka den till dig så fort den är färdig!

Läs vad 62 kunder tycker om Xpressreparation

• Tobias S
    Tobias S skrev om Xpressreparation
    Bytte skärm hos dom, trevligt bemötande men tråkigt nog blev mobilen sämre efter bytet samt att dom riktigt dåliga på att besvara mail.
    2016-02-29 Robert H svarar Tobias S
    Hej Tobias! Det låter som om skärmen vi tog från din andra telefon är defekt. Vi beklagar att vi missat ditt mail, om det tar tid att få svar så föreslår vi att man ringer till någon av våra butiker eller använder chattfunktionen på vår hemsida mellan 10-16 på vardagar. På chatten kan du även skriva in din mailadress så att vi kan återkomma ifall det är så att vi inte kan svara omedelbart. Tack för ditt omdöme!
  • Tina C
    Tina C skrev om Xpressreparation
    Smidigt och snabbt. Har lagat två IPad där. Något dyra tycker jag.
  • Maja M
    Maja M skrev om Xpressreparation
    Fick mitt gals på mobilen lagat på några minuter, snabbt, smidigt och som ny igen. inga konstigheter!
  • Chacholski W
    Chacholski W skrev om Xpressreparation
    Väldigt nöjd, snabbt enkelt, och min iPad fungerar som det borde
  • Johan S
    Johan S skrev om Xpressreparation
    Bra service och resultat på Ipadglas.
  • Tell H
    Tell H skrev om Xpressreparation
    Bytt glaset på en iPhone 6 två gånger.
    Snabb reparation. Dyrt. Skulle gå dit igen vid behov.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Xpressreparation
    Snabbt och billigt batteribyte i en iPhone5
  • Sussie H
    Sussie H skrev om Xpressreparation
    Det gick snabbt vid reparationen.
    Men glaset var inte speciellt tåligt.
  • Minna P
    Minna P skrev om Xpressreparation
    Very good service. friendly stuff and fast repair.
  • Marie N
    Marie N skrev om Xpressreparation
    Snabb hjälp. Trevligt bemötande.
  • Per N
    Per N skrev om Xpressreparation
    Väldigt bra bemötande och snabb reparation samt att jag fick ett värdefullt erbjudande som jag utnyttjade.
  • Olivier F
    Olivier F skrev om Xpressreparation
    Reparation av skärm till iPhone.
    Bemötande var okej
    Reparationen var medelmåtta, glappande skärm.
  • Per B
    Per B skrev om Xpressreparation
    Jag lämnade in en iPad 2 för skärmbyte i Sollentuna. Hämtade dagen efter till ett okej pris. Snabbt och enkelt.

Väl hemma upptäckte jag några mindre märken på nya glasets insida, missat lite i rengöringen vid bytet

Jag påpekade detta på kvällen en helg via mejl men fick ändå svar inom en timme. Långt snabbare än förväntat. Där erbjöd man sig att fixa detta utan kostnad och fördröjning.

Ett fel på ett försök är dålig statistik, men med rätt inställning att snabbt erbjuda hjälp kommer jag lätt att anlita dem igen.
  • Erik A
    Erik A skrev om Xpressreparation
    snabbt och enkelt. (bytte en spräckt skärm på en ipad)
    2015-11-23 Robert H svarar Erik A
    Hej Erik! Tack för ditt omdöme.
  • Erik L
    Erik L skrev om Xpressreparation
    Snabb service, hjälpsamma med att rätta till när det efter första gången inte blev bra
    2015-11-23 Robert H svarar Erik L
    Hej Erik! Tack för ditt omdöme.
  • Marie-louise F
    Marie-louise F skrev om Xpressreparation
    Snabb och bra service. Lite tråkiga lokaler som kan påverka intrycket av företagets kompetens.
  • Jesper J
    Jesper J skrev om Xpressreparation
    Lagat glas/lcd på både iPad & iPhone. På iPad satt glaset löst & krävde återbesök för åtgärd. På iPhone vart selfiekameran sämre. Påstod att det är originalglas men knappast då det blev dom ett grått filter och obrukbar kamera.
  • Helen K
    Helen K skrev om Xpressreparation
    supporten på xpressreparation var bra
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Xpressreparation
    Bra bemötande men glaset jag lagade sprack direkt och när jag sedan fick något nytt pansarglas som dom kallade det så gick det omedelbart sönder i kanterna. Dålig kvalitet och jag är missnöjd med lagningen.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Xpressreparation
    Snabb, proffsig service. De bytte glas på mobilen medan jag väntade!
  • Håkan T
    Håkan T skrev om Xpressreparation
    Bra och trevligt bemötande, byte av skärm Iphone, snabbt och proffsigt.
    tveksam till kvaliten på skärmen då jag bytt två gånger och bägge inom en kort tid spruckit igen,
    2015-11-19 Robert H svarar Håkan T
    Hej Håkan! Bra att du är nöjd med vår service! Vi använder originalskärmar, så de ska vara av samma kvalitet som på en ny telefon. För att förhindra att skärmen går sönder om olyckan är framme igen så kan vi erbjuda skärmskydd som kallas "Panzer Glas" som ska ta smällen istället för skärmen, eller plånboksfodral som ska skydda hela telefonen. Tack för ditt omdöme!
  • Ingela R
    Ingela R skrev om Xpressreparation
    Snabbt, bra och smidigt, jättenöjd
  • Helena N
    Helena N skrev om Xpressreparation
    Snabb bra service och mycket prisvärd
  • Maria N
    Maria N skrev om Xpressreparation
    Snabbt trevligt och professionellt.
  • Mats R
    Mats R skrev om Xpressreparation
    Alltid hjälpsamma och snabb service😃
  • Gunborg B
    Gunborg B skrev om Xpressreparation
    Bemötandet var mycket positivt och servicen var snabb och professionell.
    Jag behövde ett nytt glad i min Iphone, eftersom mitt hade kraschat.
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Xpressreparation
    Jag lämnade in en Iphone 4S för åtgärd av Wifi som inte fungerade.
    Jag fick själv ringa och jaga status på reparationen, efter en dryg vecka hämtade jag telefonen eftersom man inte lyckats lösa problemet. Teknikern kunde inte svenska och försökte vad jag förstod säga att de behövde en reservdel som de inte hade. Jag fick då själv fråga mig fram om hur de tänkt sig att lösa problemet vidare. Då språkförbistring ställde till det och tjejen i receptionen inte verkade ha någon större kunskap om det hon var satt att göra frågade jag om jag skulle komma tillbaka och fick då beskedet att de skulle höra av sig. Ännu fem månader senare har jag inte hört något och eftersom de dessutom gjorde telefonen helt obrukbar efter den så kallade reparationen fick jag köpa en ny telefon på annat håll.
    Jag kommer inte att anlita denna firma igen...
    2015-11-19 Robert H svarar Fredrik G
    Hej Fredrik! Vi beklagar att reparationen inte har gått bra. Tyvärr är det ett lödningsarbete vilka oftast kan sluta med att telefonen inte fungerar, därav osäkerheten runt hur vi skulle gå vidare. Delen som behövdes är ett chip som är svårt att få tag på, vilket såklart orsakade ännu mer osäkerhet angående reparationstiden. Vi får be om ursäkt för den bristande informationen, receptionisten praktiserade och finns bland annat på plats för att översätta till svenska om det behövs, men är inte utbildad tekniker så fackliga termer kan ställa till det ibland.
    Om du ännu har kvar telefonen så kan vi erbjuda dig en utbytesenhet så länge du tar bort den från Hitta min iPhone. Tack för ditt omdöme!
  • Hans L
    Hans L skrev om Xpressreparation
    Bra bemötande. Dock gick glasreparation inte bra för jag fick lämna in den igen för touchen fungerade inte..
    Fick inget SMS om att den var fördig så den låg 1,5 veckor innan jag undrade om den var färdig.
  • Helen R
    Helen R skrev om Xpressreparation
    Jag är mkt nöjd med den korta reparationstiden med att byta IPad-glas. Efter några veckor upptäckte vi dock att glaset hade en liten bubbla i sig och alltså inte var helt klart! I mina ögon var detta ett dåligt, kanske billigt, repatationsmaterial.

Jag var direkt missnöjd med det dåliga bemötandet i telefon. Personen visade totalt ointresse av att vi ville komma och kunde heller inte ge en vägbeskrivning till lokalen i Sollentuna (fast vi bara var några kvarter bort!).
    2015-11-19 Robert H svarar Helen R
    Hej Helen! Det är bara att komma in med iPaden igen så kan vi åtgärda felet.
    Tyvärr så är telefonisten inte bosatt i Sollentuna, därav den bristande vägbeskrivningen. Vi har dock en karta på vår hemsida under fliken "Våra butiker". Kartor till våra butiker i Märsta och Södertälje finns också. Det är bara att trycka på "Visa karta" så dyker den upp. Tack för ditt omdöme!
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Xpressreparation
    Mycket snabbt och mycket prisvärt..!
  • Göran W
    Göran W skrev om Xpressreparation
    Enligt förväntan. Byte av glas på två iPhones. Dock blev ett arbete reklamerad så nytt byte fick ske
  • Mustafa K
    Mustafa K skrev om Xpressreparation
    allt gick jättebra till, kanon 5 plus
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Xpressreparation
    Snabb, prisvärd och trevlig service.
  • Felix K
    Felix K skrev om Xpressreparation
    Snabb och trevlig service, mycket nöjd med min reperation
  • Hope M
    Hope M skrev om Xpressreparation
    Bemötande gick snabbt trots att det fanns flera kunder som väntade. Jag beskrev problemet och återvände på den bestämda tiden, som var ca 2 timmar. Kom tillbaks och mobilen var helt återställd och fick veta orsaken och hur jag skulle undvika det i framtiden.
    Hade förstört min laddningskontakt och gick inte att ladda!
    Var nöjd och fortfarande funkar mobilen sen besöket :-)
    2015-11-16 Robert H svarar Hope M
    Hej Hope! Tack för omdömet, rekommendera oss gärna till vänner och familj!
  • Jacqueline C
    Jacqueline C skrev om Xpressreparation
    Byte av skärm I-phone 4S efter att den spruckit
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Xpressreparation
    Snabb drop-in service med ett trevligt bemötande ligger helt i tiden, bra jobbat!
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Xpressreparation
    Toppen service bytt glas på mobilen vid flera tillfällen.
  • Anna Carin H
    Anna Carin H skrev om Xpressreparation
    Jag fick trevligt och proffsigt bemötande, och det gick snabbt att få hjälp.
    Tyvörr höll bara lagningen av startknappen några veckor, sedan var samma problem tillbaka igen. Så det var ju väldigt trist. men annars var intrycket bra.
    2015-10-26 Robert H svarar Anna Carin H
    Hej Anna Carin! Vad bra att du är nöjd med vår service! Uppstår det något fel på en reparation inom garantiperioden så är det bara att komma in igen så gör vi vad vi kan för att allt ska fungera felfritt igen. Tack för ditt omdöme!
  • Anders B
    Anders B skrev om Xpressreparation
    På deras hemsida står att de reparerar medan man väntar. Ringde dit för att kolla om tid behövde bokas innan, vilket de sa att man inte behövde. På fråga hur lång tid reparationen skulle ta så svarade de ca 1 timme.
    Jag åkte dit till de öppnade kl 10 för att vara säker på att kunna hämta den vid lunchtid. När jag lämnat in den så frågar jag när jag kan hämta den. Då säger de att idag har de ingen servicetekniker där på f.m. utan jag får komma tillbaka på e.m. Då frågar jag vilken tid och de svarar kl 15. Jag åker dit ca 45 min efter utlovad tid (alltså kl 15.45) och då är den fortfarande inte färdig!
    Återkommet igen efter kl 17.30 och då är den klar.
    Själva reparationen var det inget fel på, men det man utlovar, dels på hemsida och dels muntligt både på telefon och vid personlig kontakt/inlämning hålls inte på långa vägar. Därför blir det totala betygen 2!
    2015-10-26 Robert H svarar Anders B
    Hej Anders! Vi beklagar strulet med väntetiden. I vanliga fall går en mobilreparation på 1 timme, men under veckan du kom in så var vår ordinarie tekniker på semester, därav den längre väntan. Tyvärr är det teknikern som gör bedömningen på hur lång tid det kommer ta för en reparation och är denne inte på plats kan det vara svårt att ge ett exakt svar. Tack för ditt omdöme!
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Xpressreparation
    Helt jäkla värdelöst.
    lämnade in en s5 när jag fick tillbaka den satt inte den nya skärmen fast.
    2015-10-26 Robert H svarar Cecilia R
    Hej Cecilia! Det var tråkigt att skärmen inte satt fast. Vi kan alltid ta och kolla på den igen om det är något vi har missat eller limma om ifall det bara är limmet som har lossnat. Tack för ditt omdöme!
  • Göran B
    Göran B skrev om Xpressreparation
    Mycket bra men telefonskärmen fanns för tillfälligt inte i lager.
  • Azadeh B
    Azadeh B skrev om Xpressreparation
    Mycket duktiga och snabbt fixat. Mycket nöjd. Rekommenderar starkt.
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Xpressreparation
    Bra service. Väl utfört byte av mobilskärm.
  • Anders T
    Anders T skrev om Xpressreparation
    Bra bemötande - byte av glas på Ipad - snabbt och effektivt med bra resultat
  • Anders E
    Anders E skrev om Xpressreparation
    Felsökning och reparation av Ipad.
  • Elaine K
    Elaine K skrev om Xpressreparation
    iPad glass replaced. Quick service. Reasonable price. No problems.
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Xpressreparation
    Snabb och smidig service Återkommer vid behov
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Xpressreparation
    Bytte glas på iphone. Snabbt jobb, funkade. Något ordknapp personal.
  • Dionis H
    Dionis H skrev om Xpressreparation