Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Maria E
    Maria E: Kunnig och serviceminded personal

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Gustav Ö
    Gustav Ö: Proffsigt och mycket god service! Kan varmt rekommenderas.

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Välkommen till Mobilkliniken! Vi lagar din iPhone eller iPad på mindre än en timme. Vill du hellre skicka in din produkt? Då bjuder vi på frakten.
    Mikael J
    Mikael J: Fantastiskt, imponerande, kompetent och professionellt. Lär komma tillbaka om det blir nya mobilproblrem

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Hanna Olsson L
    Hanna Olsson L: Jag skulle byta mina trasiga skärm (iPhone 6) men fick även hjälp att byta batteri och sätta på ett skyddsglas på displa...

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Carlos
    Carlos: Jag var där för att låsa upp en telefon. Allt gick smidigt till och snabbt. Jag är hel nöjd.

Datorreparation Årsta

Årstavägen 29, Stockholm
    Välkommen till Datorreparation Årsta! Här får du iPhone- och datorreparationer till fasta priser. Vi både hämtar, lämnar och ger 90 dagars garanti.
    Jimmy J
    Jimmy J: Hej! Snabb service! Hälsningar Jimmy

Gigamex Sickla

Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!
    Ida M
    Ida M: Byte av skärm till två iphone. Snabbt och bra utfört med vänligt bemötande

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Anna S
    Anna S: Smidigt. Trevligt bemötande. Snabbt klart.

PhoneHero Jönköping

Lantmätargränd 22, Jönköping
    Sofie F
    Sofie F: Väldigt bra bemötande. Snabba och trevliga! Definitivt värd att gå tillbaka till.

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil till oss på PhoneHero.se! Vi lagar den på en timme.
    Caroline J
    Caroline J: Bytt skärm och sedan batteri. Snabb service och prisvärt!

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Vi lagar din surfplatta eller mobil snabbt, tryggt och med riktigt bra reservdelar. Välkommen!
    Therese B
    Therese B: Jag har haft flera ärenden hos Mobilkoden, lagning av skärm och byte av batteri bla. Super nöjd! Bra service, å snabbt f...

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Carl A
    Carl A: Hemservice för byte av skärm till iphone 6s, mycket nöjd.

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!
    Jeanette J
    Jeanette J: mycket bra Service! han fixade min telefon väldigt snabbt!

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Vi på PhoneHero.se i Umeå fixar din telefon eller surfplatta på nolltid! Välkommen till oss om du behöver reparation.
    Veronica R
    Veronica R: Jag fick bra hjälp och information.

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Ali A
    Ali A: Bra kunnig personal. Snabba och trevliga!

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    Ulf L
    Ulf L: Jag fick förslag, och sedan gjorde man det, och det var klart väldigt fort.

Xpressreparation

Sollentunavägen 139, Sollentuna
    Tina C
    Tina C: Smidigt och snabbt. Har lagat två IPad där. Något dyra tycker jag.

Smartphone Store

Rådmansgatan 41, Stockholm
    Tull T
    Tull T: Fantastisk snabb service! Jag bytte skärm på en iPhone 6 och det fungerade perfekt! De installerade även ett riktigt bra...

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Välkommen till PhoneHero i Uppsala! Vi lagar din telefon eller surfplatta och erbjuder massor av mobiltillbehör.
    Fanny H
    Fanny H: Skärmbyte som gick bra och avklarades på ca 1 timme. Mycket bra bemötande!

Fixiphone Umeå

Kungsgatan 52, Umeå
    Ida A
    Ida A: Trevligt och kunnigt bemötande

Datorreparation Södertälje

Erikhällsgatan 83, Södertälje
    Välkommen till Datorreparation Södertälje! Behöver du laga din iPhone eller dator? Vi hämtar, lämnar och ger dig 90 dagars garanti på jobbet.
    Petra G
    Petra G: Proffsig, kunnig, serviceinriktad

LagaiPhone.se

Karl Johansgatan 45, Göteborg
    Susanne R
    Susanne R: Fick lagat skärmen på min HTC 10, gick supersnabbt och blev som ny.

PhoneHero Sundbyberg

Sundbybergs torg 1, Sundbyberg
    Välkommen till PhoneHero i Sundbyberg! Vi lagar din iPhone, byter glaset på din iPad och ger dig 90 dagars garanti på varje jobb.
    Jessica A
    Jessica A: Bytte av ett batteri i mobilen. Snabbt och smidigt. Jag är nöjd.

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

Fixiphone Västerås

Vasagatan 25, Västerås
    Po A
    Po A: Inte så snabbt som jag förväntat mig.