Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Michael B
    Michael B: Grymt bemötande. Kom in 10 min innan de stängde och frågade om de kunde lösa min telefon. Nemas problemas. Fixat och kla...

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Mats
    Mats: Bytte batteri i iPhone 7, med toppen resultat. Rekommenderas //Mats

Gigamex Sickla

Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!
    Karin W
    Karin W: Snabb och mycket bra service på min mobile. Bytte både fram och backsida Fick då även ny kamera och batteri Kund som...

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Johanna M
    Johanna M: Jag har vid 3 tillfällen bytat glas,en gång baksida och en gång skadad inuti pga att det blivit fel på laddaren. Jag har...

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Åsa E
    Åsa E: Dyrt. Synd att ni tar ut överpriser på skärmskydd, annars hade jag köpt det av er.

Krasch Mobil & Data Service Västertorp

Störtloppsvägen 21, Hägersten
    Har den kraschat igen? Ja, mobilen alltså! Hos oss på Krasch Mobil & Data Service Västertorp fixar vi din smartphone, surfplatta eller dator på nolltid!
    Carina F
    Carina F: Lagade skärmen till en iPad. Gick på två dagar, bra pris, bra service och trevligt bemötande!

GmStore

Mikrofonvägen 15, Hägersten
    Var inte ett fån och försök laga din tele - Låt oss hjälpa dig med det! Hos oss får du snabb service med hög kvalitet! Välkommen till GmStore!
    Erik W
    Erik W: Alltid trevligt bemötande. Hög kompetens. Kan varmt rekommendera gm store. Erik

Krasch Mobil & Data Service Sundbyberg

Landsvägen 55c, Sundbyberg
    Tappat mobilen i vattnet eller spillt kaffe på datorn? Vi på Krasch Mobil & Data Service Sundbyberg hjälper dig att fixa dina hård- och mjukvaruproblem!
    anna-maria e
    anna-maria e: Snabba, serviceinriktade, trevliga. Stället att gå till om man behöver hjälp med skärmbyte!

Datorreparation Årsta

Årstavägen 29, Stockholm
    Välkommen till Datorreparation Årsta! Här får du iPhone- och datorreparationer till fasta priser. Vi både hämtar, lämnar och ger 90 dagars garanti.
    Jon S
    Jon S: Bra bemötande, trevliga och kompetenta. Fixade datorn dagen innan julafton utan åthävor och föreslog också åtgärder som ...

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Anne M
    Anne M: Snabba trevliga och prisvärda. Har räddat mig många gånger genom åren. Att man nu även jan boka en tid online är ett sto...

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Christine H
    Christine H: Vänlig och snabb service till en bra pris.

Phoniva AB

Sveavägen 74, Stockholm
    När din mobil gått sönder eller du behöver förlänga livslängden genom nytt batteri finns vi på Phoniva AB till hands. Vi fixar din skärm på 15 minuter.
    pettzon
    pettzon: Säkra bra leveranser Snabba Inga reklamationer Har lämnat 7 telefoner allt blivit sjukt bra

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Morgan Z
    Morgan Z: Snabba effektiva och lösningsfokuserade

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!
    Magnus S
    Magnus S: Bra service, fick dotterns iPad reparera snabbt och till ett bra pris.

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Peter K
    Peter K: Snabba som attan. Om dom har delarna hemma brukar det inte ta mer än ett par timmar att få mobilen lagad.

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Åke L
    Åke L: Har bytt glas, satt på extraglas och köpt tillbehör vid några tillfällen. Varje gång har jag blivit bemött på ett naturl...

Fixiphone Gävle

Nygatan 37, Gävle
    Ludvig Ö
    Ludvig Ö: Snabb och bra service samt trevlig personal. Rekommenderas

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Daniel P
    Daniel P: Bra bemötande från Nicklas, snabbt och smidigt ingrepp på min telefon.

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Tom H
    Tom H: Varmt rekommenderade!! Sköna lirare med hög arbetsmoral, jobbet klart på mindre än en timme. +++

Datorreparation Södertälje

Erikhällsgatan 83, Södertälje
    Petra G
    Petra G: Proffsig, kunnig, serviceinriktad

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    Ulf L
    Ulf L: Jag fick förslag, och sedan gjorde man det, och det var klart väldigt fort.

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

Mrgizmo

Torsgatan 40, Stockholm
    Tommie L
    Tommie L: Skickade en telefon med en skärm som bara fungerar på vissa ställen. Går inte att använda. Kontaktat MrGizmo som har en ...

ITelecom

Prästgatan 6, Helsingborg
    Rana M
    Rana M: Det gällde en iPhone telefon, bra service och bemötande. Blev riktigt nöjd!

LagaiPhone.se

Engelbrektsgatan 34B, Göteborg
    Susanne R
    Susanne R: Fick lagat skärmen på min HTC 10, gick supersnabbt och blev som ny.