Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Michael B
    Michael B: Grymt bemötande. Kom in 10 min innan de stängde och frågade om de kunde lösa min telefon. Nemas problemas. Fixat och kla...

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Välkommen till Mobilkliniken! Vi lagar din iPhone eller iPad på mindre än en timme. Vill du hellre skicka in din produkt? Då bjuder vi på frakten.
    Thomas A
    Thomas A: Snabbt, smidigt, trevligt. Rekommenderar er service till andra.

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Anders
    Anders: Snabb service. Bytte batteri och skyddsglas på/ i Iphone, på 20 minuter.

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Per J
    Per J: Reparation av skärm på iPhone 7. Bra och snabb service. Glad personal :)

Gigamex Sickla

Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!
    Elisabeth J
    Elisabeth J: Jag fick väldigt bra service när jag fick nya glas till min I-phone. Lite för bra service. Jag blev övertalad att köpa d...

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Christine H
    Christine H: Vänlig och snabb service till en bra pris.

GmStore

Mikrofonvägen 15, Hägersten
    Var inte ett fån och försök laga din tele - Låt oss hjälpa dig med det! Hos oss får du snabb service med hög kvalitet! Välkommen till GmStore!
    Karin K
    Karin K: En del av skärmen på min iPhone var död. Jag hade inte sp höga förväntningar på att det skulle kunna lagas. Mottagan...

Datorreparation Årsta

Årstavägen 29, Stockholm
    Välkommen till Datorreparation Årsta! Här får du iPhone- och datorreparationer till fasta priser. Vi både hämtar, lämnar och ger 90 dagars garanti.
    Jon S
    Jon S: Bra bemötande, trevliga och kompetenta. Fixade datorn dagen innan julafton utan åthävor och föreslog också åtgärder som ...

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Peter K
    Peter K: Snabba som attan. Om dom har delarna hemma brukar det inte ta mer än ett par timmar att få mobilen lagad.

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Karin E
    Karin E: Byte av skärm på Iphone 6 plus. Hemservice m RUTavdrag, snabbt och enkelt. Vilken service !!

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!
    Kristoffer B
    Kristoffer B: Använder min telefon i tjänsten och är extremt beroende av den, Marcello har varit min räddare i nöden vid 3 olika tillf...

LagaiPhone.se

Karl Johansgatan 45, Göteborg
    Susanne R
    Susanne R: Fick lagat skärmen på min HTC 10, gick supersnabbt och blev som ny.

Fixiphone Gävle

Nygatan 37, Gävle
    Madeleine W
    Madeleine W: kanon bemötande, och proffsig. Jobbet utfört snabbt och billigt.

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Välkommen till PhoneHero i Uppsala! Vi lagar din telefon eller surfplatta och erbjuder massor av mobiltillbehör.
    Tom H
    Tom H: Varmt rekommenderade!! Sköna lirare med hög arbetsmoral, jobbet klart på mindre än en timme. +++

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Clas W
    Clas W: Mycket bra bemötande med kort väntetid

ITelecom

Prästgatan 6, Helsingborg
    Behöver du laga din iPhone, surfplatta eller dator? Eller kanske göra en felsökning? Kom in till oss på ITelecom! Vi erbjuder bra villkor och har ett stort lager reservdelar.
    Rana M
    Rana M: Det gällde en iPhone telefon, bra service och bemötande. Blev riktigt nöjd!

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil till oss på PhoneHero.se! Vi lagar den på en timme.
    Mathias  M
    Mathias M: Kanonservice och trevligt bemötande.

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Vi på PhoneHero.se i Umeå fixar din telefon eller surfplatta på nolltid! Välkommen till oss om du behöver reparation.
    Daniel P
    Daniel P: Bra bemötande från Nicklas, snabbt och smidigt ingrepp på min telefon.

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Daniel E
    Daniel E: Är supernöjd med iPhonereparation på Odengatan. Dock har man stora problem på St Eriksgatan med kvalitet på arbetet och ...

Datorreparation Södertälje

Erikhällsgatan 83, Södertälje
    Petra G
    Petra G: Proffsig, kunnig, serviceinriktad

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    Ulf L
    Ulf L: Jag fick förslag, och sedan gjorde man det, och det var klart väldigt fort.

PhoneHero Sundbyberg

Sundbybergs torg 1, Sundbyberg
    Välkommen till PhoneHero i Sundbyberg! Vi lagar din iPhone, byter glaset på din iPad och ger dig 90 dagars garanti på varje jobb.
    Catharina T
    Catharina T: Behövde hjälp med min trasiga (fuktskadade) IPhone. Fick många tips direkt och råd om vad som kunde göras. Bra och e...

Smartphone Store

Rådmansgatan 41, Stockholm
    Tull T
    Tull T: Fantastisk snabb service! Jag bytte skärm på en iPhone 6 och det fungerade perfekt! De installerade även ett riktigt bra...

PhoneDoc

1 reco
    Östra Vallgatan 11, Helsingborg
    Simon N
    Simon N: Väldigt trevlig kille som fixade min iPhone. Hade ett hörlursuttag som inte fungerade. De fixade det på ca. 40 min tror ...