Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Välkommen till Mobilkliniken! Vi lagar din iPhone eller iPad på mindre än en timme. Vill du hellre skicka in din produkt? Då bjuder vi på frakten.

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.

Gigamex Sickla

Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!

Datorreparation Årsta

Årstavägen 29, Stockholm
    Välkommen till Datorreparation Årsta! Här får du iPhone- och datorreparationer till fasta priser. Vi både hämtar, lämnar och ger 90 dagars garanti.

GmStore

Mikrofonvägen 15, Hägersten
    Var inte ett fån och försök laga din tele - Låt oss hjälpa dig med det! Hos oss får du snabb service med hög kvalitet! Välkommen till GmStore!

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm

PhoneHero Jönköping

Lantmätargränd 22, Jönköping

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil till oss på PhoneHero.se! Vi lagar den på en timme.

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Vi på PhoneHero.se i Umeå fixar din telefon eller surfplatta på nolltid! Välkommen till oss om du behöver reparation.

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Välkommen till PhoneHero i Uppsala! Vi lagar din telefon eller surfplatta och erbjuder massor av mobiltillbehör.

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!

PhoneHero Sundbyberg

Sundbybergs torg 1, Sundbyberg
    Välkommen till PhoneHero i Sundbyberg! Vi lagar din iPhone, byter glaset på din iPad och ger dig 90 dagars garanti på varje jobb.

LagaiPhone.se

Karl Johansgatan 45, Göteborg

Datorreparation Södertälje

Erikhällsgatan 83, Södertälje

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna

ITelecom

Prästgatan 6, Helsingborg
    Behöver du laga din iPhone, surfplatta eller dator? Eller kanske göra en felsökning? Kom in till oss på ITelecom! Vi erbjuder bra villkor och har ett stort lager reservdelar.

Fixiphone Gävle

1 reco