Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Caroline H
    Caroline H: Bra service. Snabbt och enkelt!

Datorreparation.se

Årstavägen 29, Stockholm
    Vi på Datorreparation erbjuder dator- och mobilreparation till fasta priser! Vi både hämtar och lämnar.
    Jonnah F
    Jonnah F: Trevlig och riktigt snabb! Bara plus!!

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Jakob W
    Jakob W: Bra, snabbt, smidigt, utförligt. Pris kunde vara bättre

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil till oss på PhoneHero.se! Vi lagar den på en timme.
    Caroline J
    Caroline J: Bytt skärm och sedan batteri. Snabb service och prisvärt!

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Anna S
    Anna S: Smidigt. Trevligt bemötande. Snabbt klart.

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Åke K
    Åke K: Bra service, snabba och bra lagningar!

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Franck T
    Franck T: Mycket bra tjänst på en söndag. Trevlig bemötande

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Välkommen till Mobilkliniken! Vi lagar din iPhone eller iPad på mindre än en timme. Vill du hellre skicka in din produkt? Då bjuder vi på frakten.
    Jan K
    Jan K: Behövde batteribyte vilket man fixade snabbt och smidigt. Väldigt väl bemött på alla sätt!

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Adam J
    Adam J: Trevligt bemötande, det gick snabbt och fick skärmen bytt och den fungerar.

PhoneHero Jönköping

Lantmätargränd 22, Jönköping
    Välkommen till PhoneHero i Jönköping! Behöver du laga din iPhone eller fixa skärmen på iPaden? Vi hjälper till med det och mycket mer. Alltid 90 dagars garanti hos oss.
    Sofie F
    Sofie F: Väldigt bra bemötande. Snabba och trevliga! Definitivt värd att gå tillbaka till.

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Vi på PhoneHero.se i Umeå fixar din telefon eller surfplatta på nolltid! Välkommen till oss om du behöver reparation.
    Veronica R
    Veronica R: Jag fick bra hjälp och information.

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!
    Oskar L
    Oskar L: Bra bemötande. Dock kunde de inte laga min trasiga telefon (till ett rimligt pris), så fick söka mig vidare till en konk...

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Ali A
    Ali A: Bra kunnig personal. Snabba och trevliga!

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Vi lagar din surfplatta eller mobil snabbt, tryggt och med riktigt bra reservdelar. Välkommen!
    Michael T
    Michael T: Allt fungerade mycket väl. Jag beställde en Accespunkt på nätet och hämtade upp den i butiken några dagar senare. Jag va...

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    På Iphonreparatio.se är vi specialister på att reparera iPhone och andra smartphones. Med snabb service, hög kvalitet och förmånliga priser kan vi garantera att du går härifrån med ett lyckat resultat...
    Ulf L
    Ulf L: Jag fick förslag, och sedan gjorde man det, och det var klart väldigt fort.

Xpressreparation

Sollentunavägen 139, Sollentuna
    Tina C
    Tina C: Smidigt och snabbt. Har lagat två IPad där. Något dyra tycker jag.

Smartphone Store

Rådmansgatan 41, Stockholm
    Tull T
    Tull T: Fantastisk snabb service! Jag bytte skärm på en iPhone 6 och det fungerade perfekt! De installerade även ett riktigt bra...

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Välkommen till PhoneHero i Uppsala! Vi lagar din telefon eller surfplatta och erbjuder massor av mobiltillbehör.
    Fanny H
    Fanny H: Skärmbyte som gick bra och avklarades på ca 1 timme. Mycket bra bemötande!

Fixiphone Umeå

Kungsgatan 52, Umeå
    Vi fixar din iPhone eller iPad! Kom förbi oss i MVG shopping och ta en kaffe medan vi lagar din enhet. Välkommen!
    Ida A
    Ida A: Trevligt och kunnigt bemötande

LagaiPhone.se

SÖDRA VÄGEN 65, Göteborg
    Fredrik P
    Fredrik P: Stans bästa ställe för reparationer! Världens schysstaste ägare som är ärlig, väldigt kompetent och hjälpsam.

PhoneHero.se Media Markt Barkarby

Enköpingsvägen 27, Järfälla
    Välkommen till PhoneHero.se. Vi reparerar iPhone, iPad och iPad mini men även smartphones av andra märken. Med snabb service, bra priser och hög kvalité kan vi garantera att du går härifrån med ett ly...
    Daniel C
    Daniel C: Lite väl lång lunch, fick vänta länge.

PhoneHero Sundbyberg

Sundbybergs torg 1, Sundbyberg
    Välkommen till PhoneHero i Sundbyberg! Vi lagar din iPhone, byter glaset på din iPad och ger dig 90 dagars garanti på varje jobb.
    Jessica A
    Jessica A: Bytte av ett batteri i mobilen. Snabbt och smidigt. Jag är nöjd.

Fixiphone Västerås

Vasagatan 25, Västerås
    Vi lagar din skärm på 30 minuter! Välkommen till oss på FixiPhone i Västerås!
    Po A
    Po A: Inte så snabbt som jag förväntat mig.

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Välkommen in till oss med din trasiga eller skadade iPhone/iPad. Vi löser de flesta problem och använder högsta kvalité på reservdelarna.
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

Fixiphone Luleå

1 reco
    Storgatan 50E, Luleå
    Vi reparerar din iPhone eller iPad snabbt medan du väntar! Välkommen till oss på FixiPhone!
    Erik
    Erik: Bra service och priser,samt trevlig bemötande