Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Michael B
    Michael B: Grymt bemötande. Kom in 10 min innan de stängde och frågade om de kunde lösa min telefon. Nemas problemas. Fixat och kla...

Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Marie J
    Marie J: Mycket trevligt bemötande och ett bra jobb.

Mobilkliniken

Stortorget 16, Helsingborg
    Johanna M
    Johanna M: Jag har vid 3 tillfällen bytat glas,en gång baksida och en gång skadad inuti pga att det blivit fel på laddaren. Jag har...

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Erika S
    Erika S: Glas på IPhone och iPad förnyades

Gigamex Sickla

Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!
    Claes G
    Claes G: Byte av skärm på IPhone X , snabbt utfört och utmärkt resultat

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Christine H
    Christine H: Vänlig och snabb service till en bra pris.

GmStore

Mikrofonvägen 15, Hägersten
    Var inte ett fån och försök laga din tele - Låt oss hjälpa dig med det! Hos oss får du snabb service med hög kvalitet! Välkommen till GmStore!
    Karin K
    Karin K: En del av skärmen på min iPhone var död. Jag hade inte sp höga förväntningar på att det skulle kunna lagas. Mottagan...

Krasch Mobil & Data Service Västertorp

Störtloppsvägen 21, Hägersten
    Har den kraschat igen? Ja, mobilen alltså! Hos oss på Krasch Mobil & Data Service Västertorp fixar vi din smartphone, surfplatta eller dator på nolltid!
    Kerstin S
    Kerstin S: Noggrant undersökning och mycket trevlig personal Kom dit

Krasch Mobil & Data Service Sundbyberg

Landsvägen 55c, Sundbyberg
    Tappat mobilen i vattnet eller spillt kaffe på datorn? Vi på Krasch Mobil & Data Service Sundbyberg hjälper dig att fixa dina hård- och mjukvaruproblem!
    roger å
    roger å: Byte av skärm till mobilen, kom helt oanmäld och åt lunch så var mobilen klar. Inget krångel och trevligt bemötande👍🏻

Datorreparation Årsta

Årstavägen 29, Stockholm
    Välkommen till Datorreparation Årsta! Här får du iPhone- och datorreparationer till fasta priser. Vi både hämtar, lämnar och ger 90 dagars garanti.
    Jon S
    Jon S: Bra bemötande, trevliga och kompetenta. Fixade datorn dagen innan julafton utan åthävor och föreslog också åtgärder som ...

Phoniva AB

Sveavägen 74, Stockholm
    När din mobil gått sönder eller du behöver förlänga livslängden genom nytt batteri finns vi på Phoniva AB till hands. Vi fixar din skärm på 15 minuter.
    pettzon
    pettzon: Säkra bra leveranser Snabba Inga reklamationer Har lämnat 7 telefoner allt blivit sjukt bra

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Peter K
    Peter K: Snabba som attan. Om dom har delarna hemma brukar det inte ta mer än ett par timmar att få mobilen lagad.

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    Clas W
    Clas W: Mycket bra bemötande med kort väntetid

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Välkommen in med din trasiga mobil!
    MICHAEL L
    MICHAEL L: Jag har lämnat in telefoner vid flera tillfällen, alla gånger med väldigt positivt resultat och proffsigt bemötande. ...

PhoneHero Uppsala

Drottninggatan 8, Uppsala
    Välkommen till PhoneHero i Uppsala! Vi lagar din telefon eller surfplatta och erbjuder massor av mobiltillbehör.
    Tom H
    Tom H: Varmt rekommenderade!! Sköna lirare med hög arbetsmoral, jobbet klart på mindre än en timme. +++

Fixiphone Gävle

Nygatan 37, Gävle
    Ludvig Ö
    Ludvig Ö: Snabb och bra service samt trevlig personal. Rekommenderas

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

LagaiPhone.se

Karl Johansgatan 45, Göteborg
    Susanne R
    Susanne R: Fick lagat skärmen på min HTC 10, gick supersnabbt och blev som ny.

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Välkommen in med din trasiga mobil till oss på PhoneHero.se! Vi lagar den på en timme.
    Mathias  M
    Mathias M: Kanonservice och trevligt bemötande.

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Välkommen in till oss på PhoneHero.se med din trasiga mobil - vi fixar den på nolltid!
    Kristoffer B
    Kristoffer B: Använder min telefon i tjänsten och är extremt beroende av den, Marcello har varit min räddare i nöden vid 3 olika tillf...

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Vi på PhoneHero.se i Umeå fixar din telefon eller surfplatta på nolltid! Välkommen till oss om du behöver reparation.
    Daniel P
    Daniel P: Bra bemötande från Nicklas, snabbt och smidigt ingrepp på min telefon.

PhoneHero Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Daniel E
    Daniel E: Är supernöjd med iPhonereparation på Odengatan. Dock har man stora problem på St Eriksgatan med kvalitet på arbetet och ...

Datorreparation Södertälje

Erikhällsgatan 83, Södertälje
    Petra G
    Petra G: Proffsig, kunnig, serviceinriktad

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    Ulf L
    Ulf L: Jag fick förslag, och sedan gjorde man det, och det var klart väldigt fort.

ITelecom

Prästgatan 6, Helsingborg
    Rana M
    Rana M: Det gällde en iPhone telefon, bra service och bemötande. Blev riktigt nöjd!