Alla kategorier IT Mobilreparation

Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 20 mobilreparatörer

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Pär V
    Pär V: Toppen service! Snabbt och smidig service! +++++

PhoneHero.se Vasastan

Odengatan 27, Stockholm
    Herman B
    Herman B: Jag beställde hemservice, grymt snabbt och smidigt till ett superpris. Rekommenderas!

Mobilkoden

Östgötagatan 29, Stockholm
    Vi lagar din surfplatta eller mobil snabbt, tryggt och med riktigt bra reservdelar. Välkommen!
    Mattias N
    Mattias N: Inga konstigheter, fick telefonen hemskickad som ny igen efter att skärmen blev lagad.

PhoneHero.se Kungsholmen

S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Vi är störst i Sverige på glas- och skärmbyten för iPhone och iPad. Välkommen in med din trasiga mobil!
    Maj S
    Maj S: Superbra service, trevlig personal och bra priser.

PhoneHero.se Göteborg Kungsgatan

Kungsgatan 38, Göteborg
    Christian K
    Christian K: Alltid mycket snabb och proffsig hjälp!

Xpressreparation

Sollentunavägen 139, Sollentuna
    Tina C
    Tina C: Smidigt och snabbt. Har lagat två IPad där. Något dyra tycker jag.

Gigamex Hötorget

Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Lillian A
    Lillian A: I had some issues but we solve everything Nice customer service

PhoneHero.se Eskilstuna

Rinmansgatan 18, Eskilstuna
    På Iphonreparatio.se är vi specialister på att reparera iPhone och andra smartphones. Med snabb service, hög kvalitet och förmånliga priser kan vi garantera att du går härifrån med ett lyckat resultat...
    Stefan P
    Stefan P: Trevligt bemötande och snabba reperationer

PhoneHero.se Umeå

Renmarkstorget 10, Umeå
    Åsa J
    Åsa J: Serviceminded och proffesionell personal.

Smartphone Store

Rådmansgatan 41, Stockholm
    jonas  h
    jonas h: Otroligt snabb service och bra bemötande vid mail kontakt. Köpte en blackberry mobil som tyvärr var för avancerad för mi...

PhoneHero.se Göteborg Linnégatan

Linnégatan 47, Göteborg
    Lotta S
    Lotta S: Snabb och perfekt service. Ni brydde er om att laga istället för att tycka att vi borde köpa ny iPhone.

PhoneHero.se Malmö

Baltzargatan 37, Malmö
    Jenny P
    Jenny P: Blev trevligt bemött. Bra och snabb service.

Fixiphone Umeå

Kungsgatan 52, Umeå
    Vi fixar din iPhone eller iPad! Kom förbi oss i MVG shopping och ta en kaffe medan vi lagar din enhet. Välkommen!
    Ida A
    Ida A: Trevligt och kunnigt bemötande

LagaiPhone.se

SÖDRA VÄGEN 65, Göteborg
    Fredrik P
    Fredrik P: Stans bästa ställe för reparationer! Världens schysstaste ägare som är ärlig, väldigt kompetent och hjälpsam.

Fixiphone Västerås

Vasagatan 25, Västerås
    Vi lagar din skärm på 30 minuter! Välkommen till oss på FixiPhone i Västerås!
    Po A
    Po A: Inte så snabbt som jag förväntat mig.

Fixiphone Eskilstuna

Kungsgatan 24 Eskilstuna, Eskilstuna
    Välkommen in till oss med din trasiga eller skadade iPhone/iPad. Vi löser de flesta problem och använder högsta kvalité på reservdelarna.
    Linus P
    Linus P: Det va bra service och bra pris!!

Fixiphone Luleå

1 reco
    Storgatan 50E, Luleå
    Vi reparerar din iPhone eller iPad snabbt medan du väntar! Välkommen till oss på FixiPhone!
    Erik
    Erik: Bra service och priser,samt trevlig bemötande

PhoneDoc

1 reco
    Östra Vallgatan 11, Helsingborg
    Simon N
    Simon N: Väldigt trevlig kille som fixade min iPhone. Hade ett hörlursuttag som inte fungerade. De fixade det på ca. 40 min tror ...

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, Bagarmossen
    Vi på Gigamex fixar din trasiga telefon! Kom in till butiken eller skicka in telefonen för reparation på 24h.
    Daniel Krumlinde L
    Daniel Krumlinde L: God och snabb service, har inget att klaga på

re:Pear

Långholmsgatan 20, Stockholm
    Per A
    Per A: Lämnade in min Sony Z5 compact för skärmbyte sent fredag eftermiddag 4/11 och kunde hämta upp den 2 timmar senare vilket...