Alla kategorier Mobilreparation Stockholms län Stockholm Östermalm Gigamex Östermalmstorg

Gigamex Östermalmstorg

Nybrogatan 28T, 114 39 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Gigamex!

Har du en kraschad skärm, en hemknapp som inte fungerar eller trasig mikrofon? Vad det än är så är det förmodligen ingen rolig historia. Vi på Gigamex vet hur det känns och vi gör vårt yttersta för att du ska få din enhet tillbaka i toppskick så snabbt som möjligt. De flesta problem kan vi fixa medan du väntar i butiken eller uträttar något annat kort ärende. Vi tar hand om allt från iPhone till Samsung, HTC eller SONY.

Har du inte vägarna förbi Östermalmstorg? Skicka in telefonen per post så får du tillbaka den inom 24h! Instruktioner och priser hittar du på vår hemsida.
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 108 kunder tycker om Gigamex Östermalmstorg

• Marie F
    Marie F skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabbt och vänligt bemötande av personalen
  • Marga P
    Marga P skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Jag råkade tappa min iPhone på golvet, så glashöljet på framsidan fick många sprickor. Fann er på nätet. Vänligt bemötande, proffsigt, informativt i alla detaljer med tydliga alternativ presenterade. Tid för hämtning, en timme senare. Mycket smidigt
  • Carl-Magnus G
    Carl-Magnus G skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Jag kom in på Gigamex på Östermalmstorg för att laga min iphone det hels gick snabbt (1 timme) och smidigt (inget krångel) till ett hyggligt marknadsmässigt bra pris.
  • Shaun Lindsey O
    Shaun Lindsey O skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bra, nöjdBra, nöjdBra, nöBra, nöjdBra, nöjdjd
    2017-10-17 Gigamex svarar Shaun Lindsey O
    Kul att du är nöjd! Tack för din recension :)
  • Michael D
    Michael D skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Fick utmärkt bemötande , och bra service,
    och rep .klar redan innan utsatt tid....
    ...
    ... mycket nöjd ......
    Jag vill gärna återkomma till Er
    2017-10-16 Gigamex svarar Michael D
    Vad kul att höra Michael!

Du är alltid välkommen!
  • Margaretha L
    Margaretha L skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Gigamex
    Är till etthundra procent nöjd med såväl bemötande som enastående snabb service hos Er. Fick min kvaddade mobil reparerad på stuberten.
    iPhone 6 -skärmbyte
    Köp skärmskydd glas
    Vänligen
    Margaretha Lilljequist
    2017-10-09 Gigamex svarar Margaretha L
    Vad kul att läsa! Tack för dina fina ord Margaretha!
  • Fredrika J
    Fredrika J skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Min iPhone var helt obrukbar med trasigt glas och svart skärm. Gigamex Östermalmstorg lagade den på 30 min. Jag fick även hjälp med att nollställa mobilen för att ta in min backup från iCloud. Extremt bra service!
    2017-10-09 Gigamex svarar Fredrika J
    Kul att höra Fredrika!

Tack för din fina recension :)
  • Henrik Å
    Henrik Å skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabb och direkt service vid byte av glas på en iPhone 7... dock tycker jag att original-glaset som jag betalade mkt mer för inte var det som utlovades dvs faktiskt har en gulaktig ton. Annars bara en positiv upplevelse.
    2017-10-09 Gigamex svarar Henrik Å
    Hej Henrik!

Du är välkommen tillbaka så länge skärmen är hel, vi ser till att kika på skärmen och så ser vi till att du blir nöjd!

Tack för din recension :)
  • Jorunna a
    Jorunna a skrev om Gigamex Östermalmstorg
    jeg lagade mitt glas i går og fikk mycket bra service. det var lång kö när jeg skulle hämta telefonen, men tjejen som stod bak desken var snabb og effektiv! takk! jeg kommer tilbake i framtiden!
    2017-10-09 Gigamex svarar Jorunna a
    Tack för dina fina ord Jorunna! Kul att du är så nöjd!
  • Margareta Ö
    Margareta Ö skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevlig personal och jag fick snabbt hjälp med lagning av min telefon.
    2017-10-06 Gigamex svarar Margareta Ö
    Kul att höra!
    Tack för din recension Margareta.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabbt, enkelt och prisvärt! Rekommenderas varmt, använde dem 2 gånger på två veckor.
    2017-10-04 Gigamex svarar Fredrik N
    Kul att höra Fredrik! Bra att du är nöjd! Tack för din recension :)
  • Levy P
    Levy P skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevligt bemötande snabb service! Precis som man vill ha det.
    2017-10-04 Gigamex svarar Levy P
    Super bra! Tack för din recension Levy :)
  • Eva B
    Eva B skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabb vänlig proffsig betjäning!
    Telefonen är som ny!
    2017-10-04 Gigamex svarar Eva B
    Kul att höra Eva!
    Tack för din recension.
  • Madelene J
    Madelene J skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevligt mottagande och snabb service. Bytte ruta på mobilen. Rätt dyrt.
    2017-10-04 Gigamex svarar Madelene J
    Kul att höra och tack för din feedback!
  • M.RODÉN CAPITAL AB
    M.RODÉN CAPITAL AB skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Toppenbra o snabb service. Trevlig personal......
    2017-10-02 Gigamex svarar M.RODÉN CAPITAL AB
    Kul att du är nöjd! Tack för fina recensionen!
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bytte min helt krossade skärm på Xperia Z3. Tydliga besked om olika priser och skillnaderna mellan dem, klart inom trekvart. Inte superbilligt (och det var bara det billigaste priset som annonserades online) men absolut rimligt pris. Väl utfört arbete och trevligt bemötande, vid bytet med originaldelar fick jag på köpet att det nu går att stänga min förut glappande batterilucka. Rekommenderas!
    2017-09-29 Gigamex svarar Stefan L
    Vad kul att du blivit så nöjd Stefan! Tack för din recension! :)
  • Mimmi H
    Mimmi H skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevlig personal, snabb service, smidigt!
    2017-09-28 Gigamex svarar Mimmi H
    Kul att höra Mimmi! Tack för din recension!
  • Nikolina A
    Nikolina A skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Sjukt bra bemötande! Fick min telefon fixad på 8 minuter (strax innan stängning) efter ett samtal några minuter innan :)
    2017-09-22 Gigamex svarar Nikolina A
    Vad kul att höra Nikolina! Tack för din recension!
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bra och snabb service, prisvärt!
    2017-09-22 Gigamex svarar Jesper K
    Kul att höra! Tack för din recension Jesper :)
  • Josefina k
    Josefina k skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabbt och proffsigt bemötande!
    2017-09-22 Gigamex svarar Josefina k
    Kul att höra! Tack för din recension Josefina!
  • Stig T
    Stig T skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Mycket bra!
    Bra bemötande, snabb service 10 av 10
    2017-09-22 Gigamex svarar Stig T
    Tack för din recension Stig! Kul att du är nöjd!
  • Maria B
    Maria B skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Praktikanten hade inget sinne för service men den anställda var väldigt duktig!
    2017-09-21 Gigamex svarar Maria B
    Hej Maria!

Vad tråkigt att det blivit så, din feedback är viktig för oss så den tackar jag för! Detta ska tas vidare. Jag hoppas att du blev nöjd ändå!
  • Ann M
    Ann M skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Allt var toppen från början till slut😊Trevligt bemött,min telefon var död och jag var istorn behov av den då min man tagits in på sjukhus ! Efter 15 minuter kunde jag hämta den fixad till en helt ok kostnad.De även förklarade vad jag skulle tänka på i fortsättningen😊
    2017-09-17 Gigamex svarar Ann M
    Tack för dina fina ord Ann! De uppskattas verkligen.
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Fick min skärm (iPhone 6) lagad på nolltid. Supergullig expedit och jag är nöjd!
    2017-09-17 Gigamex svarar Katarina K
    Tack för fina recensionen Katarina!
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Fantastisk service och mkt bra hantering av kunder!
    2017-09-18 Gigamex svarar Mattias B
    Tack för din fina recension Mattias!
  • Karin B
    Karin B skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevligt bemötande, tydlig prisuppgift, snabb service och en hel telefon! Mycket nöjd. Återkommer om/när nästa telefon behöver räddas.
    2017-09-17 Gigamex svarar Karin B
    Vad kul och tack för dina ord! Du är varmt välkommen om något skulle hända igen.
  • Wilhelm S
    Wilhelm S skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabbt och bra, men skyddet de satt på min skärm var inte värst hållbart
    2017-09-16 Gigamex svarar Wilhelm S
    Tack för din recension!

Glaset utanpå är mening att ta skador, du skyddar glaset under. Kul att höra att det funkat i alla fall! :)
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bra men känns inte ok att de anno serar för ett pris på billiga iphoneskärmar som de inte rekommenderar.
    2017-09-17 Gigamex svarar Stefan E
    Hej! På hemsidan så står det även att vi har flera skärmar att välja på, med olika kvalitéer. Priserna är från 549kr.
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Lämnade in min iPhone 6 för glasburen då glaset krossats. Fördelen med gigamex är att det går snabbt att laga, någon timme bara. Tycker dock inte bemötande de två gånger jag varit där varit speciellt bra. De i kassan verkar ointresserade och okunniga när det gäller att svara på frågor. De visar prislistan och nr jag frågade tex om skillnaden på lcd-glas och det andra glaset kunde de inte ge något svar. Jag tog lcd-glaset och efter det har touchen försämrats, "selfie"-kameran funkar ej samt att touch-id inte heller funkar.
    2017-09-15 Gigamex svarar Andrea W
    Hej och tack för din feedback! Vad tråkigt att du tycker det. På Gigamex värderar vi kundbemötandet väldigt högt och att det ska ha gått till på detta vis är inte okej. Jag kommer att ta vidare detta.

Att ingen förklarat om de olika skillnaderna gör mig väldigt överraskad då det är något vi alltid ska göra med varje kund. Något måste ha gått fel till. Det ber jag så mycket om ursäkt för.

Vi hade gärna hjälpt dig om du kom in till oss när du lagt märke till dessa fel. Alla enheter testas alltid innan de lämnas ut till kund. De testas då av våra tekniker och om det skulle vara något annat problem så informerar vi kund om detta samt om prisuppgifter för detta.

Du är välkommen in till oss för en gratis felsökning där vi undersöker problemen och försöker att hitta en lösning som gör dig nöjd!
  • Therese K
    Therese K skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Trevligt och snabbt hanterat när jag bytte skärm
    2017-09-15 Gigamex svarar Therese K
    Tack för din recension Therese!
  • SUSANNE J
    SUSANNE J skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Byte av mobilglasskärm. Snabb service. Dock dyrt...............................
    2017-09-15 Gigamex svarar SUSANNE J
    Kul att du tyckte att servicen var snabb och tack för din recension!
  • marie d
    marie d skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Fick hjälp med ny skärm på min telefon sedan jag tappat den i marken. Trevligt bemötande, telefonen är som ny. Mycket nöjd
    2017-09-15 Gigamex svarar marie d
    Kul att höra att du är så nöjd!
    Tack för dina fina ord.
  • Johan S
    Johan S skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabbt, effektivt och trevlig personal

Hade de bara motiverat VARFÖR de behövde ens lösenord utan att man behövde be om det eller ännu hellre hittat ett sätt att verifiera vad de nu behöver verifiera utan mitt lösenord så hade det blivit en 5:a
    2017-09-15 Gigamex svarar Johan S
    Tack för dina fina ord Johan!

Vi ska se till att informera kund i framtid varför vi vill ha lösenord, tack för din feedback!
  • elin g
    elin g skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Jätte bra bemötande, snabb leverans, 30 minuter. Perfekt
    2017-09-15 Gigamex svarar elin g
    Kul att du blivit nöjd och tack för din recension!
  • Markus A
    Markus A skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Väldigt bra upplevelse! Bra bemötande i butiken bör jag lämnade in min Iphone med trasig skärm. Tydlig information om vilka alternativ jag kunde välja mellan. Lagade skärm och satte på skydd på 30 min. Mycket proffsigt! Kommer absolut använda dem igen.
    2017-09-15 Gigamex svarar Markus A
    Tack för dina ord!

Du är alltid välkommen till oss Markus!
  • niklas b
    niklas b skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Fint bemötande och fin service. Jag kommer säkerligen att återvända om jag får problem med min telefon.
    2017-09-15 Gigamex svarar niklas b
    Tack för din recension!

Du är varmt välkommen om det skulle strula igen!
  • CECILLA E
    CECILLA E skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Jag lagade mitt mobilglas! Snabbt och enkelt. Supertrevliga!
    2017-09-15 Gigamex svarar CECILLA E
    Kul att du är nöjd Cecilla, då blir vi på Gigamex glada!
  • Robert  J
    Robert J skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Tog bara 15 minuter !!! att få glaset bytt på min Iphone, jättetrevligt bemötande.
  • M
    M skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Jag har bytt min mobileskärm, ganska bra.
    2017-09-15 Gigamex svarar M
    Utveckla gärna vad som var mindre bra så att vi kan förbättras! :)
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Kunnig personal, bra priser och snabb service. Gigamex är bäst i stan!
    2017-09-15 Gigamex svarar Jonathan S
    Tack för dina ord Jonathan, dom uppskattas verkligen!
  • Basil S
    Basil S skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Snabb service och trevlig personal. De lagade min skärm på en kvart och satte på ett extra skyddslager så att den inte repas. Om telefonen åker i backen en gång till så vet jag vart jag ska gå.
    2017-09-15 Gigamex svarar Basil S
    Tack för dina ord Basil!

Du är varmt välkommen om det upprepas.
  • Johan U
    Johan U skrev om Gigamex Östermalmstorg
    * Telefonen dog helt och hållet två dagar efter Gigamex reparation, utan förklarlig anledning
    * Personal hittar på uppenbara lögner när man kommer tillbaka med felaktigt lagad enhet
    * Apple vägrar ta in telefonen efter att Gigamex satt i sina piratdelar
    * Garantin/försäkring försvinner hos din mobiloperatör
    * Kundtjänst svarar ej på mail

Jag bytte min skärm (KLASS B) och och främre kamera i slitet av Juli. Två dagar senare, då jag är är bortrest i Frankrike, är telefonen död när jag vaknar en morgon. På plats i Frankrike blir jag tvungen att köpa en ny telefon (begagnad iPhone 5C för 199 euro) för att hantera vardagliga ärenden.

Väl hemma från semestern besöker jag samma butik för att beskriva vad som har hänt. De tar in telefonen och ber mig komma någon timme senare. När jag kommer tillbaka påstår butikspersonalen att telefonen har blivit böjd (inget man kan se) och problemen har inget att göra med lagningen. Jag blir hänvisad att gå till en apple store.

Dagen efter går jag till mstore på Birger Jarlsgatan för att lämna in mobilen på lagning. De tar inte emot den då den är lagad på en "icke auktoriserad verkstad".

Senare gör jag ett nytt försök att laga min mobil hos min operatör, Telia. Jag lämnar in den och jag mottager följande meddelande från deras tekniker;

Teknikerns rapport:

Find My iPhone är inte aktiv vid inskrivning

- Enheten är kontrollerad.

- Öppnar enheten: skärmen är en icke Apple-del och teknikern har inte monterat dit någon tätning vid skärmbytet. Detta har gjort att fukt/vätska med lätthet trängt in i enheten.

- Enheten är fuktskadad.

- Enheten är utanför garanti och måste bytas ut som en totalskada.

- Skickar kostnadsförslag till kunden via DST.

Kostnadsförslag för service:

1 st 128GB, Black, GSM, iPhone 7, CI/AR, French/German/Dutch 8190,00 kr

Utbytesenhet, kr inkl. moms

Totalt 8190 kr

_______________________________________________________________________________________________________

Efter jag mottager detta försöker jag kontakta gigamex via mail utan att få något svar.

Sammanfattningsvis en mycket oseriös lagning som i slutändan kostat mig mycket pengar, då garanti och försäkring försvunnit. Dessutom ljög butikspersonalen när jag återkom och kundtjänst förmår sig inte att svara på mail.

Avråder alla starkt från detta oseriösa företag!
    2017-09-15 Gigamex svarar Johan U
    Hej Johan! Vad tråkigt att detta har hänt. Men tyvärr så är en telefon inte längre vattentät efter en reparation hos oss. Detta står även tydligt på orderbekräftelsen som du fått av oss när du lämnat in telefonen. Vi är heller inte auktoriserade, vilket betyder att vi inte reparerar med Apples produkter.

Det vi kan göra är att erbjuda dig en gratis sanering där vi försöker få telefonen att fungera igen. En sanering görs för att försöka få vattenskadade telefoner att fungera igen.
  • Pär V
    Pär V skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Toppen service! Snabbt och smidig service! +++++
  • Victor L
    Victor L skrev om Gigamex Östermalmstorg
    * Telefonen trasig två veckor efter Gigamex reparation
    * Missledande prissättning
    * Apple vägrar ta in telefonen efter att Gigamex satt i sina piratdelar

Lagade min telefon för ca två veckor sedan. Valde den bästa skärmen (1200 kr) och bytte samtidigt batteri. Detta skulle vara en reparerad orginalskärm men när jag fick tillbaka mobilen var den tjockare än tidigare p g a nya skärmen inte hade samma tjocklek. Nya batteriet hade urusel kvalitet och höll inte ens en dag.

Två veckor senare slocknade skärmen när jag satt och surfade. Har inte tappat telefonen eller utsatt den för något speciellt sen jag bytte skärmen.

Då skärmen gick sönder under semestern gick jag till Apple Store i Barcelona för att få den utbytt (150€, dvs bara något dyrare än Gigamex pris). Men när de fick reda på att Gigamex satt in ett piratbatteri vägrade Apple byta skärm p g a säkerhetsskäl. De sa dock att de kunde reparera telefonen om jag hade orginalbatteriet kvar. Att Apple ej reparerar telefoner utan orginalbatteri var något Gigamex inte informerade mig om, de lät mig inte heller behålla orginalbatteriet trots att de rimligtvis bör känna till denna policy.

Gigamex använder sig även av missledande prissättning. När jag sa att jag ville byta skärm hade de fyra alternativ av varierande kvalitet. Mannen i kassan frågade de hur länge jag tänkte använda mobilen, jag svarade att jag tänkte ha den i 6-12 månader innan jag köpte ny. Baserat på det svaret rekommenderade han mig att köpa en av de bästa skärmarna eftersom han inte kunde garantera att de billigare skärmarna höll såpass länge.
    2017-06-26 Gigamex svarar Victor L
    Hej!

Vad tråkigt att du har blivit så missöjd.

Vi är inte auktoriserade, vilket vi alltid berättar när någon frågar. Om du hade haft möjlighet att komma in med telefonen så hade vi mer än gärna hjälpt dig, men det blir såklart svårt när du inte befinner dig på samma plats.

Våra skärmar som är kopior är ömtåligare än A & B skärmarna, detta är anledning till att vår personal har rekommenderat en B skärm till dig. Att skärmen blivit svart från ingenstans låter som ett fabrikationsfel och alla skärmar som får ett fabrikationsfel samt har garantitid kvar, byter vi självklart ut helt gratis på garantin. Även på batteriet har du 3 månaders garanti. Ditt gamla batteri hade vi mer än gärna gett tillbaka till dig om du frågat.

Vi på Gigamex hjälper dig med alla bekymmer, det är bara att dyka upp i butiken där du reparerat telefonen eller att slå oss en signal!

Tack.
    Johan U gillar detta
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Kom in med en iPhone 5 där skärmen slutat fungera. De sålde på mig ett skärmbyte och ett skärmskydd. När jag kom hem funkade skärmen inte. Gick tillbaka och blev erbjuden ett försök till sanering utan extra kostnad. Det misslyckades också då mobilen nog var för hårt använd av min tonårige son. Hittade dotterns gamla iPhone 5 med trasig skärm och chassi men fungerande på insidan och de kunde då bygga ihop en gammal insida med helt chassi och ny skärm, fortfarande utan extra kostnad. Det fungerar och jag är mycket nöjd!
  • Alice O
    Alice O skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Mycket bra service och mobilen blev som ny igen, på bara 15 minuter!
  • Marina N
    Marina N skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bra service och snabb hjälp av kunniga medarbetare.
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Gjorde det de skulle lagade mina mobiler. Hög servicenivå bra läge på butiken.
  • David L
    David L skrev om Gigamex Östermalmstorg
    Bra bemötande och snabb service. Riktigt bra
  • Hugo & Celine AB
    Hugo & Celine AB skrev om Gigamex Östermalmstorg
    bra service, sms'ade när mobil-glaset fanns på plats. Trevligt bemötande. Men jättedyrt.....

Nybrogatan 28T, 114 39 Stockholm