Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, 194 70 Upplands väsby — Visa karta

Behöver du serva eller reparera din telefon eller surfplatta? Här på Mobilfrid hanterar vi många märken, från iPhone och iPad till Samsung, LG, Sony och Huawei. Oavsett om du behöver skärmbyte eller batteribyte fixar vi det. Dessutom lagar vi både bärbara och stationära datorer.

I vår butik i Väsby Centrum säljer vi mobiltillbehör, mobiltelefoner, surfplattor, ljudsystem, datorer, tv-spel och mycket mer därtill. Vi strävar alltid efter att vara så personliga som möjligt när vi arbetar. Kom gärna förbi butiken om du har några speciella önskemål, så funderar vi ut en lösning. Välkommen!

Läs vad 397 kunder tycker om Mobilfrid AB

Poul skrev om Mobilfrid AB
    Bra service. Missade lite med limningen av baksidan. Läs mer
    2019-04-19 Mobilfrid svarar Poul
    Hej Poul!
    Kom gärna förbi om du har tid så kan vi fixa till det .
  • 2019-04-15

Snab och bra service
    Mobilen funkar perfekt ! Läs mer
  • 2019-04-14

Gunilla skrev om Mobilfrid AB
    Den bästa service jag nånsin fått! Kommer rekommendera er till alla jag känner, stort tack🌷🌷🌷 Läs mer
  • 2019-04-12

Enberg skrev om Mobilfrid AB
    Bra och snabb service.
    Bra personal Läs mer
  • 2019-04-12

Thomas skrev om Mobilfrid AB
    Bytte glas på mobilen o blev väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-04-11

Elin skrev om Mobilfrid AB
    Toppenbra! Riktigt noggranna och trevligt bemötande. Kunniga och hjälpsamma. Kommer endast gå dit i fortsättningen. Läs mer
  • Mercy M

2019-04-09

Mercy M skrev om Mobilfrid AB
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Birgitta

2019-04-09

Birgitta skrev om Mobilfrid AB
    Lämnade in min mobil för lagning, mycket bra hjälp och snabbt Läs mer
  • 2019-04-07

Forsell skrev om Mobilfrid AB
    Snabbt och smidigt byte av skärm till iPhone7 Läs mer
  • 2019-04-07

Marcus skrev om Mobilfrid AB
    Trevligt bemötande och snabbt och korrekt utfört arbete. Läs mer
  • 2019-04-06

Susann skrev om Mobilfrid AB
    Bra bemötande. Köpte en tjänst. Läs mer
  • 2019-04-06

Eva skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri .Fick bra svar på mina frågor. Intresserad o kunnig personal. Betyg 4 - hälsningar Eva Läs mer
  • 2019-04-05

Gill skrev om Mobilfrid AB
    Snabb och fin service. Väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Helena J

2019-04-05

Helena J skrev om Mobilfrid AB
    Bra service, trevlig personal, snabb service. Jag är nöjd Läs mer
  • 2019-04-05

Robert skrev om Mobilfrid AB
    Snabbt och bra lagat, kommunikation om frågor som dök upp under lagningen. Läs mer
  • 2019-04-01

Catarina skrev om Mobilfrid AB
    Uppgradering av batteri till iPhone Läs mer
  • 2019-04-01

Eva skrev om Mobilfrid AB
    Bemöttes av trevlig ung man i mörk hipster skägg. Lugn och informativ och ingav förtroende. Fick bättre pris än konkurrenten i att reparera glas, byta batteri och sätta på nytt skyddsglas. Kommer definitivt gå tillbaka fler gånger. Han stog dessutom kvar efter stängning och väntade in mig. Inpressad! Borde pressa priset lite mer ändå för skillnaden är inte sååå stor. Läs mer
  • 2019-03-29

Sandh skrev om Mobilfrid AB
    Bra och snabb service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Johan

2019-03-29

Johan skrev om Mobilfrid AB
    Batteribyte på min tfn.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Bra resultat Läs mer
  • Patrik

2019-03-29

Patrik skrev om Mobilfrid AB
    Batteri byte i mobil med snabb leverans tid. Snyggt jobbat/ Patrik Läs mer
  • 2019-03-29

Tilda skrev om Mobilfrid AB
    Fick min bakkamera lagad på mindre än 1 timme och även så bytte dom mitt skyddsglas gratis. Trevlig personal och är jättenöjd över mitt besök Läs mer
  • 2019-03-27

Jan P skrev om Mobilfrid AB
    Snabb och bra service, trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-03-26

Marianne skrev om Mobilfrid AB
    Byte av mobilbatteri.
    Bra kundbemötande, kunnig och hjälpsam personal. Snabb service. Läs mer
  • 2019-03-25

Sandra skrev om Mobilfrid AB
    Bytte skärm och kamera på min iPhone SE. Trevligt bemötande och nu är min telefon som ny, tack! 👍🏼 Läs mer
  • 2019-03-24

Claudia skrev om Mobilfrid AB
    Bytte skärm på en IPhone 6S, valde kopia och bemötandet väldigt bra och proffsigt och telefonen som ny😃 Läs mer
  • 2019-03-20

Helena skrev om Mobilfrid AB
    Jag bytte skärmen på telefonen.
    Trevligt bemötande och det gick snabbt att byta. Toppen bra! Läs mer
  • 2019-03-14

Carina skrev om Mobilfrid AB
    Bytte glas på min iPhone som krossats mot asfalten. Det tog 30 minuter och servicen var fantastisk. Jag hade inga förväntningar utan hittade dem av en slump. De kommer absolut att få mina rekommendationer! Läs mer
  • 2019-03-14

Elena skrev om Mobilfrid AB
    Helt ok
    Jag blir bemötat bra och kunnigt sätt pjokarna viste hur dem lagade min mobil jag är njöts kund Läs mer
  • Rebecca T

2019-03-12

Rebecca T skrev om Mobilfrid AB
    Dag 1: Ringer runt 14 för att höra om Mobilfrid kan laga en IPad 2, trasig display och hur snabbt den isf kan bli klar. Eftersom vi behövde ha den fixad samma dag.
    Vi fick svar att den är klar inom 1,5-2 timmar samma dag. Perfekt, tänker vi.

Vi åker dit och lämnar in paddan runt 15 tiden.
    Eftersom vi inte bor i Väsby så var vi kvar i centrum. Kl 17.45 gick vi tillbaka till Mobilfrid som säger att det var fabriksfel på displayen, att touchen inte fungerade och att han inte kunde fixa det nu men att den kommer att vara klar tidigt på fm nästkommande dag och att han kommer att skicka sms till mig och min son. Vi fick alltså gå runt i nästan 3 timmar utan att ngn kontaktar oss och informerar om att problem uppstått och sedan gå hem utan IPad.

Dag 2.
    Inget sms kom varpå jag kontaktade Mobilfrid strax innan 15 för att höra hur det går.
    Denna gång svarar person nr 2 som inte förstod vad jag sa och inte kunde hitta min IPad bland ”dom klara”, att en annan person kommer att ringa mig om en timme. Jag svarade att hen måste kontakta mig tidigare än så. Ca 15 min senare ringer person nr 3, Ali, och frågar vilken IPad det gäller. Han ber om att få återkomma. Ytterligare 30 min senare ringer Ali och berättar att den precis blivit klar (ingen hade alltså påbörjat reparationen på fm som sagts) och att den måste torka i 2h... Jag sa att jag vill kompenseras för detta och han kunde skicka med ett fodral som kompensation.

2h15min senare hämtar vi Ipaden. Han förklarar att det är emot reglerna att ge ett fodral, att dom aldrig brukar göra så.

Väl hemma ser vi att glaset glipar längs kanterna, touchen är defekt och Wi-Fi-nätverket fungerar ej. Ena knappen på sidan var fastlimmad. Jag ringer Ali direkt och är upprörd varpå han bortförklarar och säger att ”så var den inte här”, att han arbetat sååå länge med den med rengöring osv. Vilket inte kan stämma då person nr 1 påstått sig ha rengjort den med. Han hade också haft en väääldigt jobbig dag.
    Jag blir riktigt förbannad och förklarar att det är han som gjort ett dåligt jobb och enbart ska be om ursäkt och skippa alla bortförklaringar. Han tjafsar emot ett tag men ber sedan om ursäkt tillslut och säger att jag ska komma imorgon med paddan.

Dag nr 3.
    Ca 11.30 kommer vi dit och lämnar in paddan, denna gång var det en per som verkade kunna reparera, Sam, som skulle fixa den. Tredje personen som nu skulle laga den.
    Han var tillmötesgående och fixade paddan till kl 14.00. Nu får vi se hur länge den håller och om allt fungerar som det ska. Läs mer
    2019-03-13 Mobilfrid svarar Rebecca T
    Hemskt ledsen för det som hände. hoppas verkligen att allt funkar som det skall nu.
    Min kollega berättade att Ni har tagit bort den krossade skärmen själva och försökt reparera den och därför wifi antennen hade skadats lite samt ni hade omedvetet tagit bort ramen som sitter under glaset och därför träffade han på problem. Men nu hoppas vi att ni blir nöjda. tack för era besök
  • 2019-03-12

Helena skrev om Mobilfrid AB
    Bytte batteri snabbt på min IPhone 👍 Läs mer
  • 2019-03-12

Camilla skrev om Mobilfrid AB
    Fick en iPhoneskärm lagad 30 minuter innan stängning, vilket kändes toppen! Läs mer
  • Coinmaster S

2019-03-12

Coinmaster S skrev om Mobilfrid AB
    vi lämnad4 in en ipad på lagning
    uselt ni var arroganta amatörer
    dåligt
    inga förväntningar levde ni upp till era scammers Läs mer
    2019-03-12 Mobilfrid svarar Coinmaster S
    Tråkigt att höra !
    Är ni onöjda med arbetet så är ni mer än välkomna att komma in till oss. Så ska vi försöka hjälpa er på bästa sätt.,
  • 2019-03-11

Rana skrev om Mobilfrid AB
    Jag va jätte njöd med personalen. Jag fick respekt bemötande och hjälp som jag vill ha. Läs mer
  • 2019-03-10

Lars P skrev om Mobilfrid AB
    Jävla pissfirma som tar sig friheten att spamma ner min mobil med sms gällande kundundersökning. Vassego, här är betyget. Läs mer
    2019-03-12 Mobilfrid svarar Lars P
    Hej Lars!

Vi ber så mycket om ursäkt för detta.

På inlämningskvittot som du har skrivit under så har du godkänt samtycke till att Reco ska skicka ut förfrågan angående en recension. Om du då hade sagt att du inte velat detta så hade vi absolut inte skickat ut Reco till dig. Men vi förstår dock att man inte alltid läser igenom det som står. Vi ber om ursäkt återigen och vi hoppas att du trots detta är nöjd med din enhet efter reparationen hos oss!

Allt gott.
  • 2019-03-10

Tomas skrev om Mobilfrid AB
    Informativt, upplysande, vänligt bemött och prisvärt! Läs mer
  • Eva Kristina H

2019-02-27

Eva Kristina H skrev om Mobilfrid AB
    Byte skärm iPhone ! Trevligt bemötande,trevlig personal! MAO Kanon!!👍🏻 Läs mer
  • 2019-02-27

Jonas skrev om Mobilfrid AB
    Bra snabb service men lite dyra Läs mer
  • 2019-02-22

Evelina skrev om Mobilfrid AB
    Bytte skärm på iPhone, snabbt service och bra gjort! Läs mer
  • 2019-02-14

Christer skrev om Mobilfrid AB
    Utmärkt o proffesionellt hanterande lindrade min oro för saboterad framsida på min IPhone 7 Läs mer
  • 2019-02-14

Lisbet skrev om Mobilfrid AB
    En vänlig ung man förklarade pedagogiskt för gammal tant vad som behövde göras. Jag kommer att rekommendera ALLA att gå till MobilFrid för att få hjälp. Vi ska reparera våra telefoner, inte köpa nya. Och personal som behandlar gamla människor respektfullt är sjäva värda respekt. Läs mer
    2019-02-15 Mobilfrid svarar Lisbet
    fina ord, det tackar vi för Lisbet :)
  • 2019-02-11

Birqite skrev om Mobilfrid AB
    Bytte batteri på min telefon Läs mer
  • 2019-02-11

Maria skrev om Mobilfrid AB
    Proffsigt och trevligt bemötande och snabb service Läs mer
  • 2019-02-10

Dyr. Läs mer
  • Gröh

2019-02-07

Gröh skrev om Mobilfrid AB
    Bytte batteri i min Samsung S6.
    Vänligt, bra och professionellt bemötande.
    Snabb leverans. Flera bra råd om laddning av batteriet och uppdatering av mobilen.
    Fråga dem först om ni på något sätt behöver hjälp med en mobiltelefon. Läs mer
  • 2019-02-07

Ramiro skrev om Mobilfrid AB
    Trevlig kunde sin sak förklarade bra, snabbt och väldigt bra utförande. Läs mer
  • 2019-02-02

Anders skrev om Mobilfrid AB