Mobilfrid AB

Dragonvägen 86, 194 70 Upplands väsby — Visa karta

Behöver du serva eller reparera din telefon eller surfplatta? Här på Mobilfrid hanterar vi många märken, från iPhone och iPad till Samsung, LG, Sony och Huawei. Oavsett om du behöver skärmbyte eller batteribyte fixar vi det. Dessutom lagar vi både bärbara och stationära datorer.

I vår butik i Väsby Centrum säljer vi mobiltillbehör, mobiltelefoner, surfplattor, ljudsystem, datorer, tv-spel och mycket mer därtill. Vi strävar alltid efter att vara så personliga som möjligt när vi arbetar. Kom gärna förbi butiken om du har några speciella önskemål, så funderar vi ut en lösning. Välkommen!

Läs vad 662 kunder tycker om Mobilfrid AB

• 2020-02-16

Mikael skrev om Mobilfrid AB
    Ipad, byte av glas samt laddkontakt. Snabb hantering Läs mer
  • 2020-02-16

Bosse skrev om Mobilfrid AB
    Snabb service och trevligt bemötande Läs mer

Magid skrev om Mobilfrid AB
    Toppen. Mycket bra och snapp service Läs mer

Mathias Å skrev om Mobilfrid AB
    Byte av glas på iPad. Hemknappen satt fel vilkes åtgärdades men fick aldrig något nytt sms att den var färdig. Fick betala fullt pris trots dubbla resor dit. Läs mer

Linda skrev om Mobilfrid AB
    Köpte armband till Fitbit Versa. Snabb frakt! Läs mer
  • 2020-02-14

Alien skrev om Mobilfrid AB
    Professionellt bemötande och visad tålamod och hänsyn Läs mer
  • 2020-02-13

Peggy skrev om Mobilfrid AB
    Blev väldigt bra bemött av en glad kille som bytte skärm och monterade skärmskydd på en IPhone. Han förklarade kunnigt vad som behövedes göras.
    Jag kommer rekomendera detta ställe och kommer återvända med framtida problem. Läs mer
  • 2020-02-10

Kerstina skrev om Mobilfrid AB
    Utmärkt
    Jättebra och trevligt bemötande
    Perfekt resultat👍🏻 Läs mer
  • Irina I

2020-02-08

Irina I skrev om Mobilfrid AB
    Från borjan har fått fel information gällande priset av mobil skärm byte. Jag är jätte ledsen att fick betala nästan 4000 kr för en gammal samsung skärm byte. Aldrig ska komma ditt egen och ska inte rekomendera till mina kompisar, tvärtom ska göra reklamation till erans butik. Läs mer
    2020-02-10 Mobilfrid svarar Irina I
    Hej Irina !
    Ledsna för att du känner så, Vi ser alltid till att våra kunder ska känna sig trygga och kan lita på oss.
    Du byte samsung s8 plus original skärm som nedsatt från 2799 till 2599 samt du ville ha skärmskydd för 299:- totalt blev det 2876 kr och kvittot finns. Du sa att du inte hörde oss att säga det rätta priset MEN vi har även låtit det skriva på ett papper som alla våra kunder skriver på med priset samt vad vi ska göra med mobilen innan vi tar emot mobilen . Så du fick priset muntlig samt skriftligt innan du lämnade in mobilen och du godkände priset med din signatur. vi har även kameror i Butiken som bevis för det vi säger. om videoklippet visar annat än det vi säger så får du hela summan tillbaka samt du får behålla skärmen :)

Vi känner inget på att lura våra kunder.
    MVH/ Personalen
  • 2020-02-08

Therese skrev om Mobilfrid AB
    Byte av skärm på iPhone 6 och 7. Läs mer
  • 2020-02-07

Moa skrev om Mobilfrid AB
    Jag tycker dom gjorde ett jättebra jobb med både min samsung och min iPhone därför kommer jag komma tillbaka dit så fort det är något annat. Dom bemötte mig på ett bra sätt och är jätte trevliga! Läs mer
  • 2020-02-07

Semil C skrev om Mobilfrid AB
    Bytte batteri, blev väl mottagen, det gick snabbt, han var kunnig och verkligen mån om kunderna. Läs mer
  • 2020-02-06

Katja skrev om Mobilfrid AB
    Köpte mobilskydd (glasskydd) och bytt ut skärm som var trasig.
    Bra bemötande och verkligen trevlig personal! Läs mer
  • 2020-02-06

Ilhan skrev om Mobilfrid AB
    Jag kom till eran butik för att jag behövde fixa min iPhone 7. Jag bemöttes med god energi och ni sa att ni skulle försöka fixa den. 1 timme senare återvände jag och min mobil funkade så bra som ny. Wow.

Ni är grymma! Tack för allt! Läs mer
  • Kenneth Å

2020-02-05

Kenneth Å skrev om Mobilfrid AB
    Blev väldigt bra bemött i en katastrof situation! Mobilen gick inte att ladda!
    1,5 tim. senare var jag live igen!
    Proffsigt!
    Det ver inte ens dyrt! Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-05

Carin skrev om Mobilfrid AB
    Vi fick ett nytt batteri monterat o klart på ca 15 min. Information om kostnad o frågor om kring vårt batteri innan byte. Information om hur vi bör ladda det nya batteriet i början för att det skall fungera på bästa sätt senare. Mycket bra bemötande . Läs mer
  • 2020-02-05

Alexander skrev om Mobilfrid AB
    Bra service. Proffsigt! Jag fick förslag på olika åtgärder som kunde behövas. Läs mer
  • 2020-01-31

Ulla skrev om Mobilfrid AB
    Batteribyte. Trevligt bemötande, snabb hjälp och batteriet fungerar bra. Läs mer
  • 2020-01-31

Nina skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri. Trevlig personal och snabbt åtgärdat! Läs mer
  • 2020-01-26

Eva skrev om Mobilfrid AB
    Bra service. Hjälpsamma och trevliga killar. Läs mer
  • 2020-01-26

Makema skrev om Mobilfrid AB
    Min mobil var full med sprickor och böjd men det kunde de fixa på ca 1 h. Snabb och bra service Läs mer
  • 2020-01-22

Elisaberh skrev om Mobilfrid AB
    Positiv och tillmötesgående personal som gav snabb service! Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-01-21

Ulla skrev om Mobilfrid AB
    Snabb service.
    Trevlig och hjälpsam personal Läs mer
  • 2020-01-20

Ava skrev om Mobilfrid AB
    Bytte batteri, batteritiden blev inte mkt bättre men det kanske beror på andra faktorer som telefonen i sig. Trevligt bemötande, snabbt jobb Läs mer
    2020-01-21 Mobilfrid svarar Ava
    Tråkigt när det blir så . Men om du vill så kan vi prova med en annan batteri och se om det blir bättre. Du har 3 månaders Garanti så du är välkommen och prova en annan så vi kan se om det är från batteriet eller från mobilen.

Anderas skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri. Bytet tog lite längre än planerat, men personalen var trevlig. Det nya batteriet fungerar bra, men tyvärr blev ena sidan på mobilen repad ganska rejält. Som tur är har jag alltid mobilen i ett fodral som döljer skavankerna. Läs mer
    2020-01-20 Mobilfrid svarar Anderas
    Tråkigt att höra!
    är du säker att den blev repig av oss.?
    Vi brukar inte ha något med ramen att göra nära man byter batteri..

Hernrik skrev om Mobilfrid AB
    Bra bemötande. Trevlig personal. Snabb service, tog en fika medans luren lagades. Bra resultat. Går garanterat dit igen och rekomenderar till alla. Läs mer

Maximilien C skrev om Mobilfrid AB
    Snabb och bra service. Kompetent och trevlig personal. Den här butiken rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-01-16

Elisabeth skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri i mobilen . Snabbt och till bra pris, trevlig personal i butiken . Utmärkt service ! Läs mer
  • 2020-01-14

Sune skrev om Mobilfrid AB
    Köpte telefon. Fick en service jag inte kunnat drömma om. Hjälp med installationer, hjälp med allt. Bästa tänkbara service, guld värt. Läs mer

Bengt skrev om Mobilfrid AB
    Proffs. Tydlig kommunikation om vad som skulle göras och man höll löftet både tids- och kostnadsmässigt. Läs mer

Cari skrev om Mobilfrid AB
    Bra service, trevlig personal. Hjälpsamma. Läs mer

Susanne skrev om Mobilfrid AB
    Väldigt snabbt och proffsigt! Trevlig personal som mycket hjälpsamt och snabbt fixade barnens trasiga mobiler. Läs mer

Anders skrev om Mobilfrid AB
    Kort tydligt o effektivt
    De levde upp till mina förväntningar
    Väldigt trevliga dagar fy proffsiga Läs mer

Nicole skrev om Mobilfrid AB
    Personalen var trevlig och hjälpsam.
    Mobilerna fungerar igen! Läs mer

Kjell skrev om Mobilfrid AB
    Ja har fixat 2 olika grejer i er butik å jag e jättenöjd. Ja kommer att återkomma om de behövs. Ja har bara bra saker att säga om er. Han e trevlig å suverän service varje gång. Hoppas att ni kommer att finnas kvar. Hälsningar från kjelle taxi. Läs mer

Bruno skrev om Mobilfrid AB
    Fruktansvärt bra service och snabba. Bra att dom hör av sig om det strular med leverans av tillbehörheter Läs mer

Camilla skrev om Mobilfrid AB
    Snabb och kunnig hjälp! Trevligt bemötande. Läs mer

Marcus skrev om Mobilfrid AB
    Snabba, trevliga och hjälpsamma Läs mer
  • 2020-01-08

Mats skrev om Mobilfrid AB
    Snabb service, bra utfört arbete & mycket trevligt bemötande. Topp betyg!
    Beställde ett skärmbyte, så fort delen hade kommit fick jag notis, varpå jag åkte & lämnade in telefonen. Jättetrevlig personal på plats och telefonen var som ny efter reparationen som gick på bara nån timma. Högsta betyg 5/5 Läs mer
  • 2020-01-08

Lars skrev om Mobilfrid AB
    Vänligt bemötande. Jättebra service. Läs mer
  • 2020-01-01

Lars skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri
    Mycket bra bemötande
    Ni levde upp till mina förväntningar
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-12-30

Anders skrev om Mobilfrid AB
    Bra och snabb service av min sons mobil Läs mer
  • 2019-12-29

Nilsson skrev om Mobilfrid AB
    Byte av batteri i mobiltelefon.
    Vänligt bemötande! Läs mer
  • 2019-12-28

Marica skrev om Mobilfrid AB
    Byte av glas. Trevligt bemötande. Förväntningarna infriades.
    Nöjd och glad gick man därifrån. Läs mer

Marianne skrev om Mobilfrid AB
    Byte av skadat glas mycket nöjd . Bra bemötande. Fort fixat . Har fått hjälp. Tidigare Alltid varit nöjd ! Läs mer

Annica skrev om Mobilfrid AB
    Jättebra o trevlig service. Prisvärt. Läs mer

Bo skrev om Mobilfrid AB
    Mycket snabb åtgärd och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-26

HAMISH S skrev om Mobilfrid AB
    Vi bytte skärmen hos er på vår iPhone två gånger. Första gången satte vi inte på något skärmskydd och mobilen tappades och glaset gick sönder efter ett par månader. Vi gick tillbaka till Mobilfrid och bytte glaset igen samt satte på skärmskydd och allt kostade ca 900kr. Efter två veckor var skärmen sönder igen även om vi hade skärmskyddet på glaset.
    När vi kom till butiken igen och sa att det hade gått sönder åter en gång, berättade personen bakom disken att det var därför att chassit var snett. Detta var det ingen som hade nämnt de två gångerna vi varit inne och bytt skärmen innan? Utan det påtalar man NU när vi redan har lagt ut ca 2000kr? Vi vände och åkte hem.

Vi tog sedan telefonen till en konkurrent för att se om vad de sa när vi skulle byta skärm, och de sa direkt att de inte rekommenderade oss att byta skärm utan att köpa ny mobil (och detta var inte en butik som säljer mobiltelefoner så detta sa de inte för att gynna dem själva) då chassit var tillbucklat. Varför sa inte Mobilfrid detta till oss från början? Då kunde vi ha lagt dessa skärmpengar mot att köpa en mobiltelefon istället?

När vi sedan frågade butiken om de kunde göra något på priset då både skärm och skärmskydd gått sönder efter endast 2v, sa han bakom disken att det var mot deras policy och att de inte kunde hjälpa mig med ett rabatterat pris.

Mobilfrid kanske inte är en urusel butikskedja, det är oärligheten och/eller okunskapen jag är besviken på? Läs mer
    2019-12-27 Mobilfrid svarar HAMISH S
    Hej!!
    Vi har alltid 20% rabbart om man tappar sin mobil inom en månad. och ibland så tar vi endast vad skärmen kostar och bjuder på hela arbetet .
    När det gäller ramen så rätter vi dem flesta ramar. Kom in gärna på vardagarna så kan våran butikschef hjälpa er på bästa sätt.
    Vi har även iphone nya ramar som vi kan bjuda på.
    Kom in gärna så ska vi göra vårt bästa :)
  • 2019-12-25

Pia skrev om Mobilfrid AB
    Mycket hjälpsam och trevligt bemötande, när jag snabbt behövde hjälp att byta batteri i min Xperia mobil.
    Kommer varmt rekommendera Mobilfrid till vänner och bekanta.
    Återkommer självklart igen när jag behöver deras hjälp igen! Läs mer
  • 2019-12-23

Ulga skrev om Mobilfrid AB
    Telefonskärmen måste ändras. Super bra, snäll och kunnig anställd! Reparerade snabbt och kvalitativt telefonen! Tack! Läs mer

Dragonvägen 86, 194 70 Upplands väsby