Mobilreparation

Har du tappat din smartphone och letar efter ett ställe att reparera den på? Då kan det vara en bra idé att jämföra lite olika mobilreparatörer då priserna kan variera. Det kan även variera om de sätter in originaldelar eller kopior. Sveriges Radio gjorde en undersökning om prisskillnaderna som råder inom just mobilreparationer och kom fram till att det kunde skilja mycket för samma arbete. Det kan därför vara en bra idé att läsa på lite om olika ställen innan du bestämmer dig för vart du ska vända dig. På Reco.se kan du läsa om tidigare kunders unika erfarenheter och om olika mobilreparatörers helhetsomdömen. Allt för att få en uppfattning om vart du ska vända dig.

Det finns några saker som kan vara värt att tänka på när din telefon gått sönder. Tänk på att bara använda auktoriserade verkstäder så länge garantin på din telefon gäller. Om du skulle ha en speciell mobilförsäkring eller hemförsäkring ska du ta kontakt med ditt försäkringsbolag innan du bestämmer vilken verkstad du ska vända dig till. Försäkringsbolaget kan oftast tala om vart du ska vända dig och vad det är som täcks eller inte täcks av försäkringen. Du kan läsa mer om försäkringsbolag här.

När du väljer mobilreparatör kan de ha reservdelar som antingen är original eller kopior, se till att du vet vad du får. Fasta batterier i telefoner som exempelvis IPhone håller i cirka två år. Tänk på att i de fall batterierna i telefoner överhettats och börjat brinna beror det på att det är piratkopierade batterier som suttit i.

Vi hoppas att du ska hitta en mobilreparatör du trivs med. Lycka till önskar Reco.se!

Topp 25 mobilreparatörer

• Mobilfrid AB - 4.703530979347102 / 5 - 1501 rekommendationer
    1,501 recos
    Dragonvägen 86, Upplands väsby
    Välkommen till Mobilfrid och butiken i Väsby! Vi reparerar, lagar och servar telefoner och surfplattor av de flesta märken. Alltid personlig service hos oss.
    Ello E
    Ello E: Snabb och pålitlig service, håller vad dom lovar!

Hot Help

Verifierat företag
    589 recos
    Fleminggatan 35, Stockholm
    Teknik- och datorstrul? Vi på Hot Help hjälper dig att få bukt med problemen, oavsett vad det gäller.
    Lars T
    Lars T: Snabb service och kunnig personal.
  • Jojo Mobil - 4.846153846153846 / 5 - 104 rekommendationer
    104 recos
    Kanalgatan 19, Kristianstad
    Jörgen .
    Jörgen .: Snabbt, engagemang, vänligt, smidigt
  • GmStore - 4.906451612903226 / 5 - 310 rekommendationer
    310 recos
    Mikrofonvägen 15, Hägersten
    Var inte ett fån och försök laga din tele - Låt oss hjälpa dig med det! Hos oss får du snabb service med hög kvalitet! Välkommen till GmStore!
    Åsa H
    Åsa H: Trevligt bemötande, trovärdig och pålitlig!
  • Profix Nordic AB - 4.888888888888889 / 5 - 54 rekommendationer
    54 recos
    Starrvägen 14, Katrineholm
    Calle L
    Calle L: Bästa bemötande någonsin! Bjöd på gratis nytt iPhone batteri och 20% erbjudande bara för att jag provade profix, i ställ...
  • Gigamex Hötorget - 4.559055118110236 / 5 - 1143 rekommendationer
    1,143 recos
    Kungsgatan 41, Stockholm
    Mobilreparation medan du väntar! Du kan även skicka in enheten till oss, vi reparerar och skickar tillbaka inom 24h!
    Tove L
    Tove L: Bytte sprucken skärm på iphone 7 och det gick smidigt. Telefonen ser ut som ny, tog mellanvarianten på skärm.
  • Fixiphone Gävle - 5.0 / 5 - 35 rekommendationer
    Nygatan 37, Gävle
    Ludvig Ö
    Ludvig Ö: Snabb och bra service samt trevlig personal. Rekommenderas
  • Zoom Mobiles Tyresö - 4.7 / 5 - 78 rekommendationer
    78 recos
    Östangränd 9, Tyresö
    Kristian B
    Kristian B: Mycket hjälpsamma och proffsiga. Vettig prissättning. 6 månaders garanti. Har annonser på marketplace. Enda lilla nackde...
  • Gigamex Sickla - 4.5 / 5 - 620 rekommendationer
    620 recos
    Siroccogatan 4, Nacka
    Gigames Sickla – Snabb hjälp när du behöver reparera eller laga din telefon!
    Magnus Aronsson .
    Magnus Aronsson .: Snabb och kunnig service. Och dyrt blev det inte heller! Praktiskt läge i Sickla köpcentrum. Rekommenderas!
  • Krasch Mobil & Data Service - 4.7 / 5 - 581 rekommendationer
    581 recos
    Landsvägen 55c, Sundbyberg
    Jesper Robin S
    Jesper Robin S: Skulle ta emot pengar via Western Union men butiken vägrade hjälpa till trots att de har denna tjänst enligt western uni...
  • Zoom Mobiles Huddinge - 4.7 / 5 - 75 rekommendationer
    75 recos
    Stuvstatorget 4, Huddinge
    Daniel K
    Daniel K: Till min sons stora glädje så fanns Zoom i Stuvsta. Dom fixade vårt problem med laddkontakt och skärm på ett riktigt pr...
  • Mf Teknik AB - 4.8 / 5 - 177 rekommendationer
    177 recos
    Runstensvägen 3, Handen
    Lennart
    Lennart: Tack för bra jättesnabb service Tack för ett trevligt bemötande Lennart T.
  • PhoneHero.se Göteborg Linnégatan - 4.791304347826087 / 5 - 115 rekommendationer
    115 recos
    Linnégatan 47, Göteborg
    Thomas A
    Thomas A: Linnégatan Göteborg Högtalaren var dålig på min pojkes iPhone. Personalen var kanon. Provade först att kolla om det ...
  • DG Gruppen - 4.8 / 5 - 27 rekommendationer
    27 recos
    Johannesfredsvägen 12, Bromma
    Tor K
    Tor K: Hjälpsamma, servicevilliga, svarar snabbt.
  • Gigamex Östermalmstorg - 4.6 / 5 - 609 rekommendationer
    609 recos
    Nybrogatan 28T, Stockholm
    Trasig telefon eller annan digital enhet? Kom in så fixar vi i butiken, eller skicka in den så får du den lagad på 24h!
    Isabella Brunström Ellgren .
    Isabella Brunström Ellgren .: Vänligt och proffsigt bemött. Väldigt hjälpsam kille Bytte ett sprucket glas på min mobil
  • Mobilepro - 4.8 / 5 - 35 rekommendationer
    Starrvägen 14, Katrineholm
    Laila A
    Laila A: Grymt bra service och trevlig personal fick hjälp snabbt och rekommenderar starkt ❤️
  • Tell Sverige - 4.8 / 5 - 33 rekommendationer
    33 recos
    Storgatan 67, Piteå
    Sandra Rita Elisabet M
    Sandra Rita Elisabet M: Köpt körjournal, den har fungerat bra. MEN vid önskan om avslut har vi bollats mellan TELL och företaget Infobrick som ä...
  • Repaircare Halmstad - 4.8 / 5 - 36 rekommendationer
  • IT 247 AB - 4.658227848101266 / 5 - 237 rekommendationer
    237 recos
    Gullmarsplan 4, Stockholm
    Jon S
    Jon S: Bra bemötande, trevliga och kompetenta. Fixade datorn dagen innan julafton utan åthävor och föreslog också åtgärder som ...
  • PhoneHero.se Malmö - 4.767441860465116 / 5 - 86 rekommendationer
    86 recos
    Baltzargatan 37, Malmö
    Emma R
    Emma R: Jag lämnade in min iPhone 6s som hade En söndrig skärm/ förstörd pixel. Fick även bytt batteri. Jag blev bemött väldigt...
  • Phonehero Kungsholmen - 4.625 / 5 - 224 rekommendationer
    224 recos
    S:t Eriksgatan 28, Stockholm
    Márko Y
    Márko Y: Bra bemötande ! Goda kunskaper ! Det gick snabbt !
  • InvoMobil AB - 4.7 / 5 - 153 rekommendationer
    153 recos
    Centrumstråket 2, Bålsta
    Toni V
    Toni V: Beställde batteribyte till min iPhone 7, och det var klart på 10 minuter. Väldigt nöjd.
  • Phonehero Jönköping - 4.7 / 5 - 39 rekommendationer
    39 recos
    Lantmätargränd 22, Jönköping
    Frida S
    Frida S: Serviceminded och trevlig personal! Snabbt byte av glas på ca 1,5 timme och de höll tiden! Supernöjd!
  • PhoneHero.se Umeå - 4.6571428571428575 / 5 - 35 rekommendationer
    Renmarkstorget 10, Umeå
    Daniel P
    Daniel P: Bra bemötande från Nicklas, snabbt och smidigt ingrepp på min telefon.