Butiken vägrar att följa konsumentköplagen och / eller ARNs praxis. Köpte ett par skor som fick ett hål i sig efter två månader. Urusel kvalité och definitivt ett ursprungligt fel. XXL bråkar och nekar reklamation på 400kr till en storkund. Visar bara hur man ser på kundservice. Undvik!
Xxl Sport & Vildmark AB
16 omdömen om Xxl Sport & Vildmark AB
Värdelöst! De påstår att varor finns på lager online när de varken har det på sitt lager eller har koll på lagerstatus hos tredje part. Beställde en Forerunner 970 då det på deras sida stod att det fanns på lager online. Samt det vanliga 1-4 arbetsdagar för leverans. Finstilt stod det även att detta var en leveransvara och därför kunde det ta något längre tid för leverans. Med det brukar det menas upp till 11 arbetsdagar. Men efter 2 veckor säger de att Garmin nu givit de 3-4 veckors väntetid så det sammantagna väntetiden...
LURENDREJERI! Jag fick upp reklam på min facebook att xxl säljer kläder till bra pris, dom har en outletkategori så att det ska sälja ut kläder där till Outletpriser är ju inget konstigt. Däremot var det rejält utplockat och jag la 3 timmar på att hitta rätt storlek och rätt färger. Jag betalar direkt genom Swish och får senare ett meddelande att paketen (2st) finns för avhämtning i deras butik i Uppsala. Väl där så meddelar dom att det blivit fel prissättning och dom har annullerat mina beställningar och har fortfarande...
Köpte K2 Omen som det tyvärr blev ett garantiärende på, kontaktade butiken i Borlänge och fick prata med en Amanda. Hon förstod dilemmat att vi var tvungna att lösa nya skidor snabb för sonen ska tävla. Vi kom överens och samma kväll som jag ringde står han på sina nya skidor i backen ! Jag är otroligt nöjd med deras kundvänlighet och förståelse i ett skarpt läge. Amanda på butiken i Borlänge ger jag 🌟🌟🌟🌟🌟 // Daniel
hjälpsam kundtjänst med min beställning
Köpte en cykel hjälm, limar skräp, remmen lossnar efter en cykeltur. De skötte hövding ärendet bra men det säljer mkt skräp, undvik även Outnorth, de duckade i frågan gällande hövding...
Jag hade köpt en tracksuit och en t-shirt från dom, Jag fick min tracksuit med larm tag på och min t-shirt fick jag inte alls, när jag frågade vart är min t-shirt så sa dem den skickas från en Annan lager så att du har Max 7dagar att hämta den men det konstigaste är att jag fick påminnelse sms att jag har 14 dagar på mig att hämta min paket , iallafall så fick jag betala för min larm tag tracksuit och ingen t-shirt, jag rekommenderar inte nån att köpa från dem
Jag köpte en skor 14 september Hoka märke och den blev trasig efter några månader användning. Har varit heron city butiken sport avdelning fick höra från personalen att ofta dyra skor går sönder efter 3 månader användning. Han ville inte höra vad jag säger. Väldigt oprofessionellt. Han säger man ska inte köpa dyra skor om man vill det ska hålla länge. Första gånger hörde jag mitt liv
7 veckor försenat, 3 uteblivna leveranser, transportskador, dålig återkoppling från kundsupport. Sämsta e-handel
Extremt service minded personal. Köpte en basketkorg med golvstativ som vägde ca 20 kg. Fick hela kartongen utburen till bilen som stod parkerad på Regeringsgatan. Extremt nöjd!
Köpte en elcyckel för 18000kr till min son som han önskat sig till sommaren. Den började strula efter 1,5mån och efter att provat enklare tips så fick jag lämna in den till cyckel verkstan. 1v gick fick ingen återkoppling och ringde då butiken som säger att dom ej hittat felet. 1v till går och jag ringer igen och får samma svar. Ytterligare 1v går och när jag kontaktar butiken så säger dom att teknikern gått på semester och dom gör inget när han är borta. Jag vill självklart reklamera cyckeln och få pengarna tillbaka så...
Detta gäller näthandeln, ej fysisk butik. XXLs näthandel är en av de struligaste jag någonsin upplevt. Jag la en beställning och pengar drogs från mitt kort. Fick bekräftelse. Sedan ingenting. Jag kontaktade kundsupport efter ett par veckor, svar dröjer något och slutligen lokaliserar de försändelsen. Det tog över 2 veckor att få leveransen. Så långt fungerade det i alla fall. Sedan börjar det riktigt märkliga. XXL får i sitt system för sig att de inte har prylarna som skickats utan läger en order om återbetalning av...
Den absolut sämsta näthandlade jag någonsin haft att göra med, jag beställde ett par skidor och fick orderbekräftelse och klarna drog pengarna från mitt konto, nästan en vecka senare fick jag ett Mail om att man inte kunde leverera skidorna. Jag hade då beställt bindningar och stighudar från en annan näthandlare som kunde leverera, så nu sitter jag här med dessa och inga skidor eller pengar och vid mailkontakt med XXL så säger man att det skiter man i!!! Peter i Mora
En av de sämsta webshoppar jag har varit med om. Tog 3 dagar att få en missad retursedel skickad till mig då jag ville byta varan. När jag sedan skickat iväg varan så hinner dom höja priset på varan som för övrigt inte var annonserad som en reavara varav jag inte stressade med att få den missade retursedeln. Lägg dessutom till en kundservice som inte kan nås via telefon och en webchat som sporadiskt är öppen (men mesta tiden stängd).
På tok för lite personal. Hopplöst att få hjälp på cykelavdelningen. Jag går inte tillbaka.
Underbar butik!! Finns något för alla, massa cyklar till salu, kanske lite för lite tillbehör! + för utbudet - för servicen. +för priser på kläder