Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB

Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB

Välkommen till Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB!

Vi erbjuder en förstklassig internationell hudterapeututbildning med moderna lokaler och två stora salonger vid Stureplan i Stockholm. Vår utbildning är ledande inom hudvårdsbranschen och uppfyller de krav som krävs för att vara medlem i Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation såväl som Comité International d´Esthetique et de Cosmetologie (CIDESCO)

Varför välja oss?
  • Godkänd av CIDESCO International med säte i Zurich
  • Högklassig utbildning som leder till arbete
  • En högklassig yrkesutbildning som leder till arbete
Varmt välkommen!

Ps. Visste du att 90% av våra elever får jobb inom 3 månader efter avslutat utbildning.

Läs vad 7 kunder tycker om Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB 2

2020-07-15
    Jätte bra utbildning som gav mig jobb direkt efter utbildningen
    2020-07-11
    +Gedigen kunskapsutbildning, bredare än jag trodde vilket var bra.
    + Seriösa och fantastiska yrkeslärare!

- Valde YHHS för att jag inte ville gå på skola med "flickskola-jargong" vilket jag hade hört mycket om andra hudterapeututbildningar, lite besviken då jag upplevde att min skola hade kvar detta då ledningen bland annat ibland benämnde oss som flickor istället för studenter/personer.
    2020-07-04
    Jag gick deras utbildning. Den var gedigen och bra. Noggranna och kompetenta lärare.
    2020-07-02
    Som studerande:
    Fantastisk utbildning med mycket omfattande innehåll; en bra grund för vidareutbildning!
    Var mycket nöjd med min vistelse på skolan och miljön/stämningen i vår klass. Rekommenderar absolut den här utbildningen till alla som intresserar sig för skönhetsbranschen. Ända negativa jag har att påpeka är planeringen/utförandet av t.ex vårt schema; det var inte alltid helt genomtänkt eller också tog det lång tid innan vi fick viktiga lektioner insatta.

Ångrar inte mitt val av skola; jag utvecklades både yrkesmässigt och på den personliga fronten.
  • Sweet B
    skrev om Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB
    2011-12-29
    Mycket bra behandlingar! Du får räkna med att priserna är lägre pga att det är elevbehandlingar - men tycker dessa håller hög klass. Oftast lugnt och skönt i lokalen. Du ligger oftast i samma rum som flera personer med avskärmare mellan er. Inget man tänker på enligt mig. Har ofta sista minuten erbjudanden till bra priser. Trevliga och fräscha lokaler vid stureplan!
    2009-01-15
    Går regelbundet dit och har testat olika behandlingar - alla har varit bra eller mycket bra. Eftersom det är elevbehandlingar vet man inte alltid hur det blir men jag har aldrig varit missnöjd. Ibland kanske det tar lite längre tid än på ett vanligt spa, men det är helt klart värt det låga priset. Och eftersom det är mycket billigare så kan man unna sig behandlingar oftare!
  • Jenny A
    skrev om Yrkeshögskolan för Hudvård och Spa AB
    2008-01-06
    Ett jättebra ställe med elevbehandlingar, jag är en trogen kund sedan många år. Jättefin miljö och proffsiga behandlingar. Och låga priser förstås! Jag tycker faktiskt att behandlingarna ofta överträffar de på "riktiga" salonger, typ Centralbadet. Här görs allt under strängt överinseende av lärarna så de är alltid jättenoga. Väl värt ett besök!